Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня! Зіткнулися з такою проблемою, з картки почали списуватися кошти на невідомі сайти ігор. Замітили це тільки зараз оскільки зникла велика сума грошей, 40 000. Списування коштів розпочалося з 29 грудня по сьогоднішній день( взяли виписку в банку).
Як діяти в такій ситуації, у виписці є вся інформація звідки та як списувалися кошти. Що порадите?
Буду вдячна за відповідь!
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (11)
Адвокат, м. Першотравенськ, 13 років досвіду
Добрый день. Для начала Вам нужно проверить все возможно доступные гаджеты , которые имеют плей маркет, не привязана ли Ваша карта в каком нибудь из них. Из личной практики: было три таких случая, по всем ним, в конечном итоге, оказывалось что дети привязывали к телефонам и делали покупки в играх. Изначально дети все отрицали, потому что думали, что там списывались копейки , так как суммы в долларах и центах указываются, при списании, и дети думали что их не узнают. Когда родители поднимали кипишь, подключали полицию и так далее, дети в итоге признавались. Я не говорю , что в Вашем случае также , но это нужно обязательно проверить.
Если все же нет , Вы уверенны и так далее, обратитесь в полицию с заявлением о мошеннических действиях. Также, можна обратиться в службу поддержки гугл плей (если через них списывалось) , с заявлением об отмене и оспаривании транзакций.
так,карта дійсно була прив‘язана до одного з телефонів, але зняття коштів проводилось і з Дніпра,Львова, Москви,Лондона та ін
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго вечора!
Чи прив'язана карта до телефону? Якщо так, то згоден з колегою, на 99 % - це платна підписка на якийсь канал або послуги, яких по суті і не існує, буває і так.
Якщо це платні підписки, то потрібно в телефоні скасовувати ці підписки, і звертатись до служби підтримки з вимогою про оспорення транзакцій. Хоча скажу шансів мало.
Але якщо справа не в цьому, раджу скоріше телефонувати до банку і блокувати карту, оскільки це можуть бути явно шахрайські дії. Як встановити, що це шахраї? Дуже просто, дізнаєтесь в банку коли і куди були відправлені кошти, якщо Ви цього не робити, то справа рук шахраїв.
Оскільки сума достатньо серйозна, потрібно буде подавати заяву до поліції очно, і можна до кіберполіції онлайн за посиланням: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/
Успіхів. Якщо є питання, звертайтесь!
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Соломія!
Якщо з вашої картки шахраї списали кошти, негайно заблокуйте картку через банк, який її надав. Більшість сучасних банків надають можливість блокування/розблокування картки через власний додаток у смартфоні. Після цього зверніться до правоохоронних органів. Також рекомендую звернутися до відділу кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/
Необхідно зберегти квитанцію про оплату/банківську виписку. Квитанція/банківська виписка містить призначення платежу та буде слугувати підтверджуючим документом. Код авторизації варто уточнити у співробітників банку. Номер гарячої лінії знаходиться на звороті платіжної картки.
Додаткові поради:
Корисна інформація - https://b2bconsult.ua/consultation/17350
Всього доброго!
Щасти Вам!
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Добрый день!
Если ситуация не решается через операторов, следует обращаться с письменным заявлением к Приватбанку на его официальный адрес.
Заявление обязательно необходимо отправить рекомендованным письмом с уведомлением о вручении и описью вложений (Укрпочтой).
Также вместо главного офиса можно писать в Ваше региональное управление, тогда Вы имеет возможность отнести Ваше заявление лично в управление, распечатав его в 2 экземплярах, на одном из которых банк обязан поставить штамп о его получении. Это сэкономит время на почтовую отправку.
В соответствии с пунктом 10 раздела 6 Положения “О порядке эмиссии электронных платежных средств и осуществления операций с их использованием”, утвержденном постановлением Правления Национального Банка Украины, банк обязан рассматривать заявления (сообщения) пользователя, касающиеся использования электронного платежного средства, предоставить пользователю возможность получать информацию о ходе рассмотрения и сообщать в письменной форме о результатах рассмотрения заявления.
В течении 30 дней после получения Вашего заявления, Приватбанк обязан предоставить официальный ответ.
Заявление должно содержать:
- полное наименование банка: Акціонерне товариство комерційний банк «Приватбанк», адрес для переписки - вул. Набережна Перемоги, 30, м. Дніпро, 49094, Україна/ или Ваше региональное управление;
- Ваши ФИО, номер паспорта или идентификационного кода, место проживания, контактные данные;
- описание проблемы;
- просьба предоставить следующую информацию и копии документов:
1) выписку по Вашей карте за период, в котором Вы снимали деньги и в котором третие лица списывали деньги с Вашей карты (01.11.2020 - 20.12.2020 года);пример
2) адрес и регистрационный код банковского терминала (банкомата), с которого предположительно были списаны наличные средства операцией 29.11.2020 в размере 4500 грн. карты Приватбанк №…; пример
- просьба пояснить причину проведения транзакции за 29.11.2020 и кто инициатор списания
- просьба провести служебную проверку;
- просьба вернуть безосновательно списанные с карты деньги.
Укажите, что Вы безотлагательно после списания суммы обращались на горячие линии банка. В соответствии с пунктом 8 раздела 6 Положения “О порядке эмиссии электронных платежных средств и осуществления операций с их использованием” эмитент при осуществлении ошибочного или ненадлежащего перевода, если пользователь безотлагательно сообщил о платежных операциях, которые им не выполнялись, после обнаружения ошибки немедленно восстанавливает остаток средств на счете до того состояния, в котором он был перед выполнением этой операции.
После ответа и получения документов можно будет оценивать целесообразность обращения с исковым заявление в суд, с заявлением в полицию или с жалобой в Национальный банк Украины.
Такое заявление и ответ на него будут надлежащими доказательствами в суде.
Скорее всего это мошенничество с вашей картой
написать заявление в полицию, с приобщением доказательств требований мошенников (скриншоты сообщений,(заверить у нотариуса), записи звонков, фото - фиксация ). Руководствоваться ст. 214 УПК Украины - Следователь, прокурор безотлагательно, но не позднее 24 часов после подачи заявления, сообщения о совершенном уголовном правонарушении или после самостоятельного выявления им с любого источника обстоятельств, которые могут свидетельствовать о совершении уголовного преступления обязан внести соответствующие сведения в Единый реестр досудебных расследований, начать расследование и через 24 часа с момента внесения таких сведений предоставить заявителю выписку из единого реестра досудебных расследований. Следователь, который будет осуществлять досудебное расследование, определяется руководителем органа досудебного расследования.
Справку из полиции о внесении ведомостей по заявлению в ЕРДР об открытии уголовного производства в связи с мошенничеством необходимо направить в банковскую организацию почтой заказным письмом , вместе с Вашим заявлением о мошенничестве с Вашим счетом и требованием прекратить все операции по счету до завершения следствия по делу.
и подаете заявление о мошенничестве по описанной процедуре и лучше всего сразу в киберполицию оформите заявку онлайн https://ticket.cyberpolice.gov.ua
С уважением,
Константин Гончаренко
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий вечір, Соломія!
Ви потрапили на шахраїв, тому терміново рекомендую, через службу безпеки банку заблокувати картку та подати заяву до банку для проведення перевірки, а також одночасно подати заяву до кіберполіції для проведення перевірки та вжиття заходів реагування:
https://ticket.cyberpolice.gov.ua/
https://cyberpolice.gov.ua/contacts/
Всього доброго!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрый день!
Для проведения оплаты на сторонних сайтах и сервисах или для привязки карты (сохранение ее для дальнейших оплат) необходимо ввести реквизиты карты.
Списание средств возможно только в том случае, если ранее на сайте были введены данные карты.
Украинская межбанковская ассоциация членов платежных систем (ЕМА) заявляет, что мошеннические операции в интернете являются следствием компрометации реквизитов платежной карты. В частности, 16-значного номера карты, 4-значного срока действия и 3-значного кода безопасности, который находится на обратной стороне карты возле ленты для подписи.
Как мошенники могут завладеть вашими данными:
Банки по-разному обрабатывают транзакции в сфере электронной коммерции. Существуют онлайн-продавцы, банки-эквайеры которых не поддерживают технологию 3DSec. Это означает, что на данном ресурсе не нужно вводить код из смс, чтобы подтверждать операцию. — Банк-эквайер просто не отправляет запрос на генерацию такого кода.
По правилам платежных систем клиенты, банки которых не поддерживают технологию 3Dsec, имеют возможность обжаловать операции и вернуть деньги. В таком случае финансовая ответственность за ущерб от мошенничества переходит от пострадавшего клиента и банка-эмитента к торговой точке и банку-эквайеру.
В ЕМА советуют срочно обратиться в свой банк и подать заявление на обжалование операции, в соответствии с существующими в банке процедурами. Это определено условиями договора пользователя с банком. Важно получить подтверждение от финучреждения, что заявление принято.
Банк-эмитент обязан рассматривать заявления клиента, касающиеся использования электронного платежного средства. Порядок обжалования операций, возврата средств пользователям и действий сотрудников банка по рассмотрению споров определяются внутрибанковскими правилами.
В НБУ отмечают: если пользователь считает, что банком нарушены договорные условия, нужно идти в суд, а если против него совершены противоправные действия — в правоохранительные органы.
Согласно статье 37 Закона «О платежных системах и переводе средств в Украине», на время установки инициатора и правомерности перевода банк-эмитент имеет право не возвращать на счет клиента списанные деньги. Однако, не более чем в течение 90 календарных дней.
Какие нужны документы для обжалования операции?Об этом клиент может узнать непосредственно в своем банке. Универсального пакета документов и стандартной процедуры подачи заявления об обжаловании операций не существует.
В целом процедуры во всех банках очень похожи, но могут быть различия, особенно в части электронного или бумажного документооборота.
Срок возврата средств зависит от конкретной ситуации, но длится не более 180 дней. В основном, обжалование таких операций осуществляется быстрее.
Процесс проходит в три этапа. Сначала нужно обратиться в банк. Задача — выяснить, как правильно подать заявление в случае возражения операции, проведенной по счету.
Целесообразно сразу поинтересоваться у своего банка, какой срок он дает на подачу данного заявления. Чтобы вовремя выявить мошеннические действия, удобнее отслеживать операции в мобильных приложениях и сообщениях. Ведь вариант, что вы через месяц увидели непонятную операцию в выписке по карте и решили ее обжаловать, не работает.
Второй шаг — подать заявление на обжалование операции, которую вы не проводили, в соответствии с процедурой банка.
В таком заявлении банки часто вспоминают о штрафе за предоставление ложной информации. Это на тот случай, если кто-то будет оспаривать операции, который он на самом деле проводил. Если вы оспариваете мошенническую операцию — пугаться таких последствий не стоит.
После этого остается ждать положительного решения и возврата списанных средств.
От чего зависит, вернет банк деньги или нетУспех зависит от конкретной ситуации, правильности ваших действий в случае отрицания операции и своевременности обращения.
Обращение к оператору с уточняющими вопросами — не является заявлением об обжаловании операции. Вы должны убедиться, что по вашему обращению оператор сформировал заявление, или же собственноручно его оформить.
По правилам платежных систем, операции в интернете, совершенные с вводом кода из смс-сообщения (на телефоне или в мобильном приложении клиента), не оспариваются. То есть, они расцениваются как операции, которые осуществляет сам клиент, и списанные деньги по ним не возвращаются. Даже если операцию провели мошенники, которые получили конфиденциальные данные обманчивым путем.
ЕМА дал несколько рекомендаций, которые помогут владельцам банковских карт безопасно оплачивать товары и услуги в интернете, не рискуя потерять средства.
10 советов:
Для подписок, подвязанных на кредитную карту такие варианты может и не сработать...Для подписок правильнее использовать дебетовые анонимные карты предоплаченного сервиса,Либо научиться отписываться от ранее подписанных платных сервисов...
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Доброго дня, Соломія!
Поки строк списання не так давно був, раджу оформити "чардж бек" у Банку на швидкоруч.
Паралельно дізнатись підставу такого списання та обгрунтованість.
Далі почати процедуру оскарження/претензійної роботи.
Телефонуйте, якщо будуть питання.
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
Зіткнулися з такою проблемою, з картки почали списуватися кошти на невідомі сайти ігор. Замітили це тільки зараз оскільки зникла велика сума грошей, 40 000. Списування коштів розпочалося з 29 грудня по сьогоднішній день( взяли виписку в банку). Як діяти в такій ситуації, у виписці є вся інформація звідки та як списувалися кошти. Що порадите?
скорее всего єто платная подписка - где поставлена галочка автоматическое списание
зайдите на сайт и удалите подписку
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
"ПОЛОЖЕННЯ про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0705500-14#n1...):
"...2. Це Положення встановлює загальні вимоги Національного банку до емісії банками-резидентами, філіями іноземних банків (далі - банки) електронних платіжних засобів і визначає порядок здійснення операцій з їх використанням...
4. Терміни в цьому Положенні вживаються в такому значенні:...
7) користувач - фізична або юридична особа, якій надається послуга щодо виконання платіжних операцій з використанням електронного платіжного засобу;...
VI. Загальні вимоги до безпеки здійснення платіжних операцій та управління ризиками...
3. Банк зобов'язаний у спосіб, передбачений договором:
1) повідомляти користувача про здійснення операцій з використанням електронного платіжного засобу;...
4) Банк у разі невиконання обов'язку з інформування користувача про здійснені операції з використанням електронного платіжного засобу несе ризик збитків від здійснення таких операцій...".
Наведене Положення прямо передбачає ризик, відповідальність банку у Вашому випадку, тобто про відшкодування шкоди за списання коштів з карткового рахунку неповідомленням користувача про видаткові транзакції. Належним і правомірним є звернення до суду з позовом до банку з очевидною ймовірністю його задоволення судом.
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
Більшість сучасних банківських установ мають повнофункціональні мобільні додатки для управління банківським рахунком (мобільний банкінг) або спеціальні веб-сайти (онлайн-банкінг). За допомогою цих інструментів клієнт банку здійснює керування своїм банківським рахунком, у тому числі здійснює ряд операцій з платіжними засобами (банківськими картками).
Одразу після виявлення несанкціонованого списання грошових коштів з вашого рахунку, негайно здійсніть ряд банальних, однак досить важливих дій.
Відкрийте мобільний або онлайн-банкінг, перевірте, чи маєте ви до нього доступ
Якщо доступ наявний, заблокуйте банківську карту, з якої було здійснено несанкціоноване списання грошових коштів
Зверніться до служби підтримки банківської установи в телефонному режимі чи онлайн, повідомте про ситуацію, що склалася.
Після реалізації вище вказаного переліку дій, банк розпочне перевірку, а картка стане недоступною для списання коштів. Такий порядок дій убезпечить вас від звинувачень зі сторони банку у несвоєчасному блокуванні рахунку з підозрілою активністю. Ця вимога описана у внутрішніх правилах надання послуг практично кожного банку України.
Не варто розраховувати на те, що після виконання вище згаданих дій, банк поверне вам суму несанкціонованого списання.
Не варто гаяти час на очікування поки банк закінчить перевірку і надасть вам офіційну відмову у поверненні коштів. На даному етапі вам необхідно змінити статус вашої справи з локальної (внутрішньобанківської) на глобальну, а також ініціювати, крім внутрішньої банківської перевірки, повноцінне досудове розслідування в рамках кримінального провадження.
Такі наміри можна реалізувати через такі кроки:
Звернутися з письмовою вимогою до банку про надання інформації щодо події (місце та спосіб списання, адресата перерахування коштів, способу авторизації тощо)
Звернутися до правоохоронних органів із заявою про відкриття кримінального провадження за фактом незаконного заволодіння грошовими коштами
Звернутися із заявою про визнання потерпілим у рамках кримінального провадження, підготувати проєкт цивільного позову..
Несанкціоновані списання грошових коштів — досить поширений спосіб шахрайства. Однак у кожній конкретній справі все залежить від того, наскільки активним є потерпілий в частині ініціювання розслідування та відстоювання своїх законних прав та інтересів.
Більшість жертв шахрайських схем, через необізнаність, життєвих обставин або відсутності можливостей, зупиняються на етапі проведення внутрішнього банківського розслідування. Тобто повідомляють банк телефоном та чекають доки останній проведе відповідні процедури.
Як правило, все закінчується тим, що клієнт отримує лист, де вказано, що списання грошових коштів відбулось з вини самого клієнта, а грошові кошти не можуть бути повернуті. Щобільше, якщо таке списання відбулося з кредитного рахунку, то банк, вимагатиме повернення цих коштів з потерпілої особи: спочатку в рамках досудових претензій, а потім за допомогою судових процедур.
По-перше, відповідно до статті 1073 ЦКУ у разі безпідставного списання банком з рахунку клієнта грошових коштів з його рахунку, банк повинен негайно після виявлення порушення зарахувати відповідну суму на рахунок клієнта.
По-друге, відповідно до пункту 37.2 статті 37 Закону «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» встановлена відповідальність, яка і полягає у тому, що у разі ініціації неналежного переказу з рахунка неналежного платника, з вини ініціатора переказу, що не є платником, емітент зобов’язаний переказати на рахунок неналежного платника відповідну суму грошей завдяки власним коштам.
Дана норма дозволяє потерпілій стороні вимагати повернення грошей коштом банківської установи, а не лише з особи, яка цими коштами заволоділа, що значно збільшує кількість варіантів правової поведінки для компенсації шкоди.
Важко підібрати судову практику абсолютно для всіх ситуацій несанкціонованого списання грошових коштів. Утім, деякі моменти, що стосуються відповідальності потерпілої особи все ж визначити можна.
По-перше, варто звернути увагу на Постанову Верховного суду України від 13.05.2015 по справі 6−71цс15. В юридичній спільноті ця постанова свого часу наробила багато шуму: суд твердо зазначив, що для покладання відповідальності за втрачені кошти на самого потерпілого як клієнта банківської установи, необхідно довести факти на підтвердження того, що потерпілий своїми діями сприяв ініціюванню несанкціонованого платежу.
Іншим вагомим внеском у розвиток правової позиції на користь потерпілої особи — клієнта банку, є Постанова Верховного Суду у справі 691/699/16-ц, якою було зазначено, що банком не доведено вчинення клієнтом дій чи бездіяльності, які сприяли втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції за кредитною карткою, а клієнт, виявивши безпідставне списання коштів, невідкладно повідомив банк та правоохоронні органи про цей факт. Тому, врахувавши наявність кримінального провадження, у межах якого встановлюється особа, яка протиправно заволоділа грошовими коштами, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог банку.
Успіхів