Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Підприємницьке право, 28 січня 2022, питання №55199 150₴

Парковка возле коммерческого помещения

Добрый день, ситуация следущая: имеется ряд мафов, построенных на частной земце под комерцию.Возле участка с мафом проходит сельская дорога общего назначения. Владелец земли и Мафа хочет сделать парковку возле этого мафа, на что местные власти настаивают на разработке генплана парковки. Сумма генплана приблизительно от 300-500 тыс. грн. Владелец может и не делать паркову, но есть жалоба от местного активиста, которому не нравится, что авто посетителей паркуются рядом с мафами. Должен ли он делать генплан на своём участке или нет?

Відповіді юристів (9)

    Шульга Світлана  Леонідівна
    Шульга Світлана Леонідівна 2 роки тому

    Юрист, м. Київ, 20 років досвіду

    Відповідно до нових норм,ДБН 2019( Державні будівельні норми) при будівництві автоматизованих паркінгів з метою безпеки потрібно обов’язково передбачати доступ персоналу для техобслуговування на кожен ярус розміщення автомобілів та до кожного паркомісця. Такі паркінги також можна прибудовувати до будинків та МАФів за умови відокремлення протипожежною стіною першого типу, а максимальний обсяг пожежного відсіку має складати не більше 200 авто. Тому потрібно рішення місцевої влади про надання дозволу.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня!

    Не вдаючись в аналіз численних нормативних актів, хотів би зазначити свою думку з приводу цього питання.

    Як на мене, генеральний план при розробці паркування створювати не потріюно.

    Що таке взагалі генеральний план?

    Генеральний план — частина проекту з комплексним вирішенням питань планування та благоустрою об'єкта будівництва, розміщення будівель, споруд, транспортних комунікацій, інженерних мереж, організацій і систем господарського та побутового обслуговування

    Генеральний план повинен містити ключові рішення щодо розміщення об'єктів загальноміського або загальносільського значення, регламентувати організацію дорожньої мережі та дорожнього руху, інженерних комунікації та інші важливі компоненти.

    Тут навіть навпаки.

    Для здійснення будівництва стоянки автомашин особа повинна одержати дозвіл органів державного архітектурно-будівельного контролю на виконання будівельних робіт, які, надаючи або ненадаючи дозвіл, повинні враховувати генеральні плани населених пунктів, детальні плани забудови, плани червоних ліній та проекти розподілу територій.

    Тому як на мене, вимога про генеральний план - неправомірна.

    Але ще одне. Якщо машини паркуються біля МАФів на земельній ділянці, що належить певній особі на праві власності або перебуває в законному користування, то які можуть бути скарги у активіста. Повинен спрацьовувати принцип "моя земля, і використовую як хочу" (звичайно в рамках законодавства).

    Успіхів!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Добрый день!

    Правила парковки в Украине четко и ясно изложены в Правилах дорожного движения, п. 15 “Остановки и стоянка”.

    Правительственное постановление №583 вносит в Правила парковки транспортных средств (1342) всего одно требование. Отныне всем предприятиям, кроме операторов парковочных услуг, запрещено оборудовать парковочные места на прилегающих к их территории тротуарах или проезжей части дорог, а операторам не разрешается сдавать парковочные площадки на дорогах в аренду.

    По сути, новое ограничение лишь назначает ответственного контролера в сфере парковок на дорогах и тротуарах. Это право получили горсоветы и коммунальные транспортные управления, которые определяют в населенных пунктах операторов парковочных услуг и заключают с ними договоры на обслуживание площадок.

    Ведь законодательство и без того предусматривает, что парковки размещаются органами местной власти по согласованию с МВД. Поэтому любая частная инициатива в данной сфере может трактоваться как самоуправство. Статья 356 Уголовного кодекса за это нарушение предполагает штраф до 50 необлагаемых налогом минимумов доходов граждан (до 850 грн.), или исправительные работы сроком до двух лет, или арест сроком до трех месяцев.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1342-2009-%D0%...

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів Українивід 3 грудня 2009 р. № 1342

    ПРАВИЛА

    паркування транспортних засобів

    Розміщення майданчиків для паркування

    7. Майданчики для паркування є об'єктами благоустрою і повинні відповідати нормам, нормативам, стандартам у сфері благоустрою населених пунктів.

    8. Розміщення майданчиків для паркування за окремими адресами здійснюється у встановленому порядку органами місцевого самоврядування за погодженням з уповноваженим підрозділом Національної поліції.

    11. Проектування, будівництво, реконструкція, ремонт та утримання майданчиків для паркування здійснюються з дотриманням вимог законодавства, державних будівельних норм, стандартів, технічних умов, інших нормативних документів та цих Правил.

    Вывод:

    Для организации места для парковки Вы должны разработать проектную документацию.

    Разрабатывать генеральный план населенного пункта Вы не должны.

    Генеральный план — является основным планировочным документом, очерчивает границы территориального развития населенного пункта, обеспечивает зонирование и целевое использование территории, с учетом задач и потребностей, перспектив развития населенного пункта.

    Сергеев Артем
    Сергеев Артем 2 роки тому

    Юрист, м. Харків, 25 років досвіду

    Добрый день.

    Собственник МАФов и земли один? Если да - на своей земле может делать что угодно.

    Если нет - собственник МАФа не обязан делать генплан.

    Какое отношение имеет активист к тем, кто паркуется? Если при парковке не нарушаются ПДД - пусть жалуется.

    Гончаренко Константин
    30%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Якщо земля навколо МАФу передана у власність приватну власника та є рішення міської ради про її передачу у власність з чіткими межами, то власник може чітко по межах своєї власності поставити паркан і нехай авто паркуються на території приватній біля кіоску , а за парканом територія комунальна.

    На вашій приватній території ви можете паркувати , що забажаєте , але установіть паркан по периметру власності.

    Згідноо норм Цивільного кодексу України ( ст. 321) ваше право власності є недоторканим.

    ст. 13 Конституції говорить: Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству" Якщо право власності на земельну ділянку оформлено , поставте паркан по її межах і буде приватна парковка для покупців закладу

    щодо правил паркування:

    Перш за все паркуватись не можна там, де не можна зупинятися: у вузьких місцях (для проїзду іншого автомобіля потрібно залишити 3,0 м), на лівому боці дороги з розділовою смугою (бульваром) посередині, на трамвайних коліях, другим рядом уздовж вже запаркованних машин, на газонах, на зупинках громадського транспорту. Звичайно, як раніше, не можна зупинятися на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, а також в тунелях і на залізничних переїздах. А ще – на заміських дорогах в місцях з обмеженою до 100 м оглядовістю і на заміських дорогах (в т.ч. узбіччях) в темний час доби.

    За скільки метрів від пішохідного переходу можна паркуватися?

    Метраж має важливе значення при виборі місця для паркування. Магічна цифра в наших ПДР – 10 метрів. Ближче цієї відстані не можна паркуватися біля пішохідних переходів, перехресть, виїздів з дворів, місця виконання дорожніх робіт. Щоб не возити з собою рулетку (або будівельний лазерний далекомір), запам’ятайте, 10 м – це два корпуси автомобіля D-класу.

    Ще одна важлива відстань – 30 метрів, які ми повинні залишити при парковці до найближчої зупинки громадського транспорту (визначається від меж зупинки або стовпа з відповідним знаком 5.41.1.).

    Відстань від місця парковки до залізничного переїзду повинна бути не менше 50 метрів. Особлива ситуація – смітники у дворах: не можна паркуватися ближче ніж 5 метрів від них.

    Така парковка – порушення, навіть якщо це дозволене для стоянки місце. Водіїв крайніх машин покарають за п.15.10.д: “стоячий транспортний засіб унеможливлює рух інших транспортних засобів”..

    З 27 вересня 2018 року перелік умов, при яких вашу машину можуть примусово забрати на штрафмайданчик, чітко визначений законом. Це практично всі вищеописані порушення, крім паркування на майданчику біля сміттєвих контейнерів, випадків “неправильної” стоянки на заміських дорогах та паркування на тротуарі. Забрати машину зі штрафмайданчика обійдеться не менше ніж 900 грн (послуги евакуації і зберігання), не рахуючи штрафу і плати за таксі, на якому вам доведеться роз’їжджати в пошуках банку і штрафмайданчика.

    штрафи за неправильну парковку:

    З 27 вересня 2018 року згідно з ст. 122.1 КпАП України штраф за порушення правил парковки, в тому числі стоянки і зупинки в недозволеному місці становить 255 грн на перший раз і 680 грн в разі повторення порушення протягом року.

    Але це ще не все. Якщо неправильно запаркований автомобіль заважає руху інших машин або пішоходів, то його водія (у випадку фото-відеофіксації – власника) покарають суворіше: 510 грн.

    Безоплатне користування (довше 10 хвилин) зоною платного паркування карається штрафом в 20-кратну вартість 1 год платного паркування. А якщо порушник поставив машину в такій зоні на місце для інвалідів, то розмір штрафу ще вище – 30-кратна вартість години паркування.

    Штрафи за неоплачену парковку під таким знаком у великих містах складають 20-кратну вартість 1 години платного паркування.

    Рекомендація

    Більш докладно всі правила парковки описані в ПДР України в чинній редакції, а розміри штрафів – в Кодексі про адміністративні правопорушення України. Є ще Закон України “Про дорожній рух”, Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів” від 21.12.2017 та інші законодавчі акти. Розібратися з ними можна, маючи під рукою смартфон з інтернетом, але для цього потрібен час. Тому, свідомо порушуючи правила паркування, будьте готові втратити і гроші, і час, і душевну рівновагу від спілкування з поліцією чи інспекторами з паркування.

    Головне ,щоб Ваше авто не порушувало пункт 15 ПДР, Якщо Ви паркуєтесь біля своєї території і не порушуєте меж сусіда то порушень немає ,то лише забаганки сусіда.

    активісти нехай пишуть скарги це їх сутність!

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат  Євген Олександрович
    30%
    Адвокат Євген Олександрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий вечір, Вероніка!

    Замовниками генерального плану є:

    - виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, які організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.

    Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

    Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується (частина восьма статті 17 Закону).

    Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п’ять років органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту.

    Підстави прийняття рішення про внесення змін до генерального плану:

    Необхідність та параметри внесення змін до генерального плану обґрунтовуються відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури.

    Тобто такі дії щодо генерального плану залежить від кола вказаних установ та лише при наявності підстав.

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    Земельный кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14#n392):

    "Стаття 19. Категорії земель

    1. Землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:...

    б) землі житлової та громадської забудови;...

    ж) землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення...

    3. Земельна ділянка, яка за основним цільовим призначенням належить до відповідної категорії земель, відноситься в порядку, визначеному цим Кодексом, до певного виду цільового призначення, що характеризує конкретний напрям її використання та її правовий режим.

    Стаття 20. Встановлення та зміна цільового призначення земельних ділянок

    1. При встановленні цільового призначення земельних ділянок здійснюється віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення.

    При зміні цільового призначення земельних ділянок здійснюється зміна категорії земель та/або виду цільового призначення.

    2. Віднесення земельних ділянок до певної категорії та виду цільового призначення земельних ділянок здійснюється щодо:..

    земельних ділянок приватної власності - їх власниками...

    3. Категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту...

    5...Віднесення земельних ділянок до певних категорії та виду цільового призначення земельних ділянок має відповідати класифікатору та правилам, зазначеним в абзаці першому цієї частини...".

    "КЛАСИФІКАЦІЯ видів цільового призначення земель" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1011-10#Text):

    "..II. Класифікація видів цільового призначення земель

    Код КВЦПЗ

    Назва

    Розділ

    Підрозділ

    Секція B

    Землі житлової та громадської забудови

    03

    Землі громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об'єктів загального користування)

    03.10

    Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов’язаної з отриманням прибутку)

    12

    Землі транспорту (землі, надані підприємствам, установам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об'єктів транспорту)

    Во-первых, отнесение земельного участка частной собственности к определенной категории земель осуществляется ее собственником - в данном случае к категории: б) землі житлової та громадської забудови.

    Во-вторых, категория и целевое назначение земельного участка должны соответствовать комплексному плану территории территориальной громады или генеральному плану населенного пункта - т.е. если Ваш, Вероника, земельный участок приватизирован, то он априори предусмотрен и соответствует генеральному плану.

    В-третьих, категория и целевое назначение земельного участка должно соответствовать Классификатору видов целевого назначения. При этом, вида целевого назначения как "парковка транспортных средств" в Секции В раздел 03 Класификатора не предусмотрено, т.е. относится к подразделу 03.10 - обслуживание зданий рыночной инфраструктуры в целях предпринимательской деятельности. При этом, Ваш земельный участок не является землей категории "Земли транспорта".

    Таким образом, земельный участок соответствует категории, целевому назначению и Классификатору видов целевого назначения и не требует дополнительного оформления для использования в целях парковки транспортных средств.

    Пуха Наталія ТендерОк
    20%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Кабінет Міністрів України Постановою від 01 вересня 2021р. №926 затвердив Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документацію (надалі – Порядок). Порядок прийнятий на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17 червня 2020 року №711-ІХ.

    Зміни до комплексного плану, генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше ніж один раз на рік за результатами містобудівного моніторингу у разі виникнення державної необхідності, коли рішення про розроблення змін до комплексного плану, генерального плану населеного пункту приймається за ініціативою Кабінету Міністрів України, а також за результатами моніторингу наслідків виконання містобудівної документації.

    Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади розробляється та затверджується з метою забезпечення сталого розвитку територіальної громади і передбачає узгоджене прийняття рішень щодо цілісного (комплексного) просторового розвитку населених пунктів як єдиної системи розселення і території за їх межами.

    Генеральний план населеного пункту, призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, розробляється у складі комплексного плану або включається до нього як складова частина одночасно з його затвердженням, деталізує положення комплексного плану та повинен узгоджуватися з іншими його положеннями.

    Детальні плани території у межах території територіальної громади деталізують положення генеральних планів населених пунктів, а щодо територій, на які генеральні плани не розробляються, - комплексного плану відповідно до визначених цим Порядком складу та змісту детального плану території.

    Детальні плани територій не можуть змінювати правові режими режимоутворюючих об’єктів та всіх обмежень у використанні земель (у тому числі обмежень у використанні земель у сфері забудови), встановлених до або під час розроблення проєкту.

    Тобто підстав для внесення змін у ген план не передбачено та не є повноваженнями власників МАФ.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    У ч. 1 ст. 1 Закону про особливості здійснення права власності міститься узагальнююче визначення: нежитлове приміщення — це ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, яке не належить до житлового фонду та є самостійним об'єктом нерухомого майна. Іще одну згадку ви знайдете в ст. 4 Житлового кодексу Української РСР (не лякайтеся, він іще чинний). У ній передбачено, що до житлового фонду не входять нежитлові приміщення в житлових будинках, призначені для торговельних, побутових й інших потреб непромислового характеру.

    Дійти однозначних висновків щодо того, належить чи ні паркомісце до нежитлових приміщень, на підставі такого трактування терміна не є можливим. Тому потрібно звертатися до інших джерел.

    Існує такий документ, як ДБН В.2.2-15-2005 (Житлові будинки. Основні положення), який поширюється на проектування нових і реконструкцію житлових будинків висотою до 73,5 м (як правило, до 25 поверхів). Так от, у п. 2.51 цих ДБН сказано, що в підвальних, підземних, цокольних і на першому поверхах багатоквартирних житлових будинків допускається улаштування вбудованих і вбудовано-прибудованих гаражів і стоянок для зберігання легкових автомобілів та мотоциклів, що належать мешканцям цих будинків, відповідно до вимог ДБН 360, ДБН В.2.3-15.

    Зверніть увагу!

    У згаданому визначенні розробники ДБН В.2.2-15-2005 (Житлові будинки. Основні положення) висловлюють цілком слушну думку про те, що гаражі та стоянки в багатоквартирних будинках призначені саме для зберігання транспорту мешканців, а не сторонніх осіб. Шкода, що ідея заборони на розпродаж паркомісць усім охочим не знайшла відображення в законодавстві. Тоді б і запитань, схожих із тими, на які ми відповідаємо в цій публікації, не поставало б зовсім.

    До слова, усі згадані в цій публікації ДБН можна знайти на веб-сайті: http://dbn.at.ua.

    Тепер звернімося до ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки й гаражі для легкових автомобілів». У Додатку Б до цього документа згадується такий термін, як машино-місце (на автостоянці чи в гаражі) — це площа, необхідна для встановлення одного автомобіля, яка складається з площі горизонтальної проекції нерухомого екіпажа з додаванням розривів наближення (захисних зон) до сусідніх екіпажів або будь-яких перешкод.

    Як бачимо, паркомісце (або якщо говорити казенною мовою — машино-місце) — це всього лише намальований на асфальті гаража чи стоянки майданчик, який одномірний із автомобілем і призначений лише для того, щоб там стояла машина. Тому мовити про те, що паркомісце має статус нежитлового приміщення, це означає грішити проти істини.

    На наш превеликий жаль, будь-якої прямої норми про те, що машино-місця не є нежитловими приміщеннями, у нормативно-правових актах вам не трапиться.

    Цю прогалину наразі може заповнити судова практика. Прикладом того, який підхід «сповідують» представники суддівської братії, може слугувати ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 15.02.2012 р. у справі № 2а-2269/11/2670. Судове рішення було ухвалене судом з урахуванням позиції представників Міністерства з питань житлово-комунального господарства України, що викладена в листі-роз'ясненні від 28.01.2011 р. № 7/10-884. Утім, у вільному доступі ми цей лист не знайшли (як відомо, для того аби щоб щось знайти в мережі Інтернет, потрібно попередньо це щось туди викласти). Проте позиція щодо паркомісць озвучена однозначна, як мовиться — не в брову, а в око: машинні місця (паркінги) не належать до категорії нежитлових приміщень, тому власники паркомісць не можуть бути членами ОСББ. Ба більше, за рішенням суду, ОСББ, у якому перебували власники паркомісць, було взагалі припинено як юридична особа.

    Зважаючи на проаналізоване законодавство, на наш погляд, такий підхід суду цілком справедливим.

    Отже, якщо паркомісця не можна вважати нежитловими приміщеннями, то й їх власники не мають права голосу на установчих зборах у момент створення ОСББ. Це не кажучи вже про те, що вони взагалі не є співвласниками багатоквартирного будинку й не можуть входити до ОСББ нарівні з власниками житла й інших нежитлових приміщень. Зрозуміло, що і використовувати «квадратні метри» свого паркомісця в голосуваннях на зборах ОСББ вони теж не мають права.

    На практиці часто-густо власники паркомісць входять до ОСББ і беруть участь у загальних зборах об'єднання. Часто це заважає належним чином налагодити нормальні правові й людські відносини в будинку. Адже зрозуміло, що інтереси тих, хто лишає машину на ніч, і тих, хто живе в цьому будинку й виховує в ньому власних дітей, можуть кардинально відрізнятися. Тому якщо ви опинилися в такій ситуації — найбільш правильним виходом із неї буде припинення такого ОСББ як юридичної особи в судовому порядку та створення нового об'єднання.

    Як висновок хотілося б додати декілька важливих моментів, для того щоб уже в повному обсязі закрити питання.

    По-перше. Озвучена в публікації позиція щодо того, що паркомісця не є нежитловими приміщеннями, однаково справедлива й щодо машино-місць на паркінгах, які знаходяться не в самому житловому будинку, а, наприклад, на відкритому паркінгу чи в окремому приміщенні на прибудинковій території. Вважаємо, що між ними немає жодної різниці та за потреби це можна й потрібно доводити в суді.

    По-друге (це щодо небажання експлуатуючої організації створення в будинку ОСББ). Приймати рішення про створення ОСББ — прерогатива лише власників житлових квартир або нежитлових приміщень у будинку. Жодна експлуатуюча організація за законом не має й не може мати до цього процесу жодного відношення.

    По-третє. Якщо хтось відгородив паркомісце в кутку паркінгу житлового будинку та зробив його ізольованим, це ще не означає, що йому «привласнився» статус нежитлового приміщення. Для того щоб така парковка стала самостійним об'єктом нерухомості, її власник повинен оформити техпаспорт на такий об'єкт і провести обов'язкову процедуру держреєстрації права власності, як цього вимагають положення ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 р. № 1952-IV. Попросіть цього громадянина пред'явити витяг із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та технічну документацію на цей «гаражик». Навряд чи в нього є такі документи. Ну а оскільки практично зі 100%-вою ймовірністю статусу нерухомості таке обгороджене паркомісце не має, то і брати участь в управлінні ОСББ (шляхом голосування на установчих і загальних зборах) цей громадянин не має права.

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через контакти (пошту) в моєму профілі або через Звернутися біля фото.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України