Задайте питання юристу

885 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Для бізнесу, 03 лютого 2022, питання №55482 100₴

Можно ли организовать игровой турнир с денежными взносом от играков и денежными призами?

Можно ли организовать игровой турнир с денежными взносом от играков и денежными призами? Как организовать легально такое мероприятие, какие документы нужну оформить, нужен ли ФОП?
Пример: хочу организовать турнир по игре "монополия" где участникам для участия в турнире нужно оплатить вступительный взнос.
Или же другой пример: Организовать квест игру в которой также будет вступительный взнос и призовые места.

Відповіді юристів (7)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Добрый день!

    Я так понимаю, что речь идет об организации игры онлайн. Исходя из этого ответ.

    14 июля 2020 года, когда Верховной Радой Украины был принят Закон Украины «О государственном регулировании деятельности по организации и проведению азартных игр» № 768-IX (далее - Закон). На его основании игорный бизнес в Украине, в том числе сети Интернет, был снова легализирован и декриминализован.

    Исключением стало осуществления такой деятельности с нарушением установленного Законом порядка.

    На данный момент этот Закон является главным в Украине документом, который регулирует все правоотношения и сферы таких правоотношений, связанные с игорным бизнесом. На основании этого Закона приняты подзаконные нормативно-правовые акты, которые также регулируют игорную сферу. Среди них - Положение о Комиссии по регулированию азартных игр и лотерей, утвержденное постановлением Кабинета Министров Украины № 891 от 23.09.2020 года.

    Закон определяет всего три легальных вида онлайн-геймблинга, допустимых на территории Украины:

    • организация и проведение азартных игр казино в сети Интернет;
    • организация и проведение букмекерской деятельности в сети Интернет;
    • организация и проведение азартных игр в покер в сети Интернет.

    Вышеуказанный перечень является исключительным и не подлежит толкованию в пользу его расширения. Иные виды онлайн-геймблинга на территории Украины строго запрещены.

    Главным органом, который на государственном уровне регулирует сферу игорного бизнеса, в том числе в сети Интернет, является Комиссия по регулированию азартных игр и лотерей.

    За ведение игорного бизнеса без лицензии грозит уголовная ответственность, а именно штраф от 170 до 680 тысяч гривен. При этом повторное нарушение будут наказывать штрафом от 680 до 850 тысяч гривен. Также за это правонарушение могут лишать свободы.

    Вывод:

    Закон определяет всего три легальных вида онлайн-геймблинга.

    Ваши игры в этот список не попадают, поэтому легально проводить Вы их не сможете.

    Головатюк Іван Миколайович
    Головатюк Іван Миколайович 2 роки тому

    Адвокат, м. Івано-Франківськ, 9 років досвіду

    Можно ли организовать игровой турнир с денежными взносом от играков и денежными призами?

    Добрий день, зазначену гру можна організувати на законних підставах, при певних умов. Допоможу вам з юридичної точки організувати все законно оформити. Звертайтеся, деталі при зустрічі.Радий буду пограти сам у таку Монополію)!!!

    Адвокат  Євген Олександрович
    30%
    Адвокат Євген Олександрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий день, Павло!

    Відповідно до вимог статті 14 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі - Закон) організатором азартних ігор може бути виключно юридична особа - резидент України:

    1. яка утворена та провадить діяльність на території України в установленому законом порядку, основним видом діяльності якої є організація та проведення азартних ігор;
    2. статутний (складений) капітал якої сформовано грошовими коштами на суму не менше тридцяти мільйонів гривень, при цьому більший розмір статутного (складеного) капіталу може бути сформований за рахунок цінних паперів, іншого майна та майнових прав;
    3. статутний (складений) капітал якої не може бути сформовано за рахунок бюджетних коштів (крім випадку формування статутного (складеного) капіталу особи, яка має у власності іподром та планує здійснювати або здійснює діяльність з організації та проведення парі тоталізатора на такому іподромі). Не допускається формування статутного капіталу за рахунок коштів, джерело походження яких неможливо підтвердити на підставі офіційних документів або їх копій, засвідчених в установленому порядку;
    4. керівники, головний бухгалтер, власники істотної участі та кінцеві бенефіціарні власники якої мають бездоганну ділову репутацію та не є громадянами держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України;
    5. яка не має у складі учасників (акціонерів) органів місцевого самоврядування або юридичних осіб, внесених до Реєстру неприбуткових установ та організацій (крім учасників (акціонерів) особи, яка має у власності іподром та планує здійснювати або здійснює діяльність з організації та проведення парі тоталізатора на такому іподромі);
    6. яка не є особою, яка прямо чи опосередковано контролюється у значенні, наведеному у статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", резидентами іноземної держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України, або діє в їх інтересах;
    7. кінцеві бенефіціарні власники якої не є резидентами іноземної держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України;
    8. учасники (акціонери) якої не є кінцевими бенефіціарними власниками резидента іноземної держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України;
    9. яка не володіє прямо або опосередковано (через іншу фізичну чи юридичну особу) будь-якою часткою резидента іноземної держави, держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України;
    10. не має серед учасників (засновників, акціонерів) юридичних осіб, зареєстрованих у державах, внесених Групою з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) до переліку держав, що не співпрацюють або співпрацюють неналежним чином у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
    11. яка відповідає іншим встановленим Законом вимогам.

    Організатором азартних ігор не можуть бути: (частина друга ст. 14 Закону)

    1. банки та інші фінансові установи;
    2. підприємства, установи та організації, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
    3. юридичні особи, яким за рішенням суду, що набрало законної сили, заборонено займатися організацією та проведенням азартних ігор.

    Організатор азартних ігор зобов’язаний оформити цільовий банківський депозит чи банківську гарантію здійснення виплати виграшів на суму 7 200 (сім тисяч двісті) розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.Працівниками організаторів азартних ігор не можуть бути фізичні особи молодше 21 року.Організатори азартних ігор, їх посадові особи повинні відповідати іншим вимогам, передбаченим Законом, а також організаційним, кваліфікаційним, фінансово-економічним та іншим вимогам, передбаченим відповідними ліцензійними умовами.

    Обов’язки організатора азартних ігор:

    У своїй діяльності організатор азартних ігор зобов’язаний:

    1. дотримуватися вимог Закону, ліцензійних умов, що регулюють провадження того виду господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, на який вони мають ліцензію, а також інших нормативно-правових актів України;
    2. дотримуватися правил проведення азартних ігор;
    3. проводити виключно дозволені Законом види азартних ігор лише після отримання ліцензії на організацію та проведення відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор;
    4. дотримуватися вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
    5. не вчиняти дії, що можуть мати вплив на результати азартних ігор (зазначені обмеження не поширюються на публічне оголошення та виплату додаткової грошової винагороди спортсменам, які беруть участь у національних або міжнародних змаганнях, Олімпійських або Паралімпійських іграх);
    6. встановлювати та розробляти правила організатора азартної гри;
    7. фіксувати в онлайн-системі, використання якої для організатора азартних ігор є обов’язковим відповідно до Закону та яка пов’язана каналами зв’язку (в режимі реального часу) з Державною системою онлайн-моніторингу, кожну операцію з прийняття ставки, з повернення ставки, з виплати виграшу в кожну азартну гру, із здійснення виплати, з обміну коштів на ігрові замінники гривні та навпаки, а також інші операції, визначені порядком функціонування Державної системи онлайн-моніторингу;
    8. дотримуватися принципів відповідальної гри, встановлених Уповноваженим органом;
    9. забезпечити зберігання у гральному закладі таких документів або їх копій: документи про право власності або користування приміщенням (свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу, договір оренди тощо), в якому здійснюються організація та проведення азартних ігор, документи про право власності або користування гральним обладнанням (договір купівлі-продажу, договір оренди, видаткова накладна тощо), документи на гральне обладнання та відповідні сертифікати;
    10. встановлювати та використовувати гральне обладнання, що виключає можливість несанкціонованого втручання у його діяльність або створення умов для заздалегідь визначеного результату азартної гри;
    11. своєчасно та в повному обсязі здійснювати виплату (видачу) виграшу (призу), виплату відповідно до правил проведення азартних ігор упродовж строку, встановленого Законом, крім випадків, визначених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", а
    12. також на вимогу гравця здійснити виплату виграшу (призу) у грошовій безготівковій формі;
    13. вживати заходів для недопущення виплати (видачі) виграшу (призу) або його еквіваленту, повернення ставок будь-яким третім особам, у тому числі особам, на користь яких гравець пропонує здійснити виплату або повернення (крім випадків звернення щодо повернення ставок, зроблених неповнолітньою, недієздатною особою або особою, цивільна дієздатність якої обмежена, або особою, внесеною до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, якщо особа, яка звертається за поверненням ставки, є законним представником такої особи);
    14. вести облік виграшів (призів), величина яких постійно зростає і залежить від кількості внесених ставок (кумулятивного або прогресивного джек-поту) (у разі наявності таких виграшів (призів);
    15. у разі використання ігрових замінників гривні провадити їх облік;
    16. розмістити у гральному закладі у доступному для гравців та відвідувачів місці відомості про рішення про видачу ліцензії (дата та номер рішення, строк дії ліцензії) на організацію та проведення азартних ігор, правила організатора азартних ігор, правила відвідування грального закладу, правила проведення азартних ігор, викладені державною мовою та переведені на англійську мову, повідомлення щодо можливого програшу та втрати коштів;
    17. вживати заходів для запобігання порушенню законодавства гравцями, відвідувачами, працівниками організатора азартних ігор;
    18. вживати заходів для недопущення до гральних закладів та до участі в азартних іграх осіб, які не досягли 21-річного віку, та осіб, стосовно яких наявні обмеження згідно з Законом;
    19. своєчасно вносити плату за відповідну ліцензію або ліцензії, які отримав такий організатор азартних ігор;
    20. використовувати під час організації та проведення азартних ігор онлайн-системи, що виключають можливість несанкціонованого втручання у їх роботу або створення умов для заздалегідь визначеного результату гри;
    21. вживати заходів для боротьби з ігровою залежністю (лудоманією), у тому числі розміщувати у загальному доступі в місцях провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор інформаційні матеріали щодо гральної залежності та відповідальної гри, зокрема про обмеження віку гравця, шанси на виграш, принципи відповідальної гри, ознаки патологічної та проблемної гральної залежності та про місця, де можна отримати допомогу в разі гральної залежності;
    22. розглядати скарги гравців та інших осіб, у тому числі в електронній формі, надавати на них відповіді у строки, визначені правилами проведення азартних ігор;
    23. повідомляти Уповноважений орган про будь-які зміни даних, зазначені у документах організатора азартних ігор, що зберігаються в ліцензійній справі впродовж строку, встановленого законом;
    24. у встановленому порядку забезпечити проведення сертифікації та інспектування грального обладнання суб’єктами сертифікації, не використовувати несертифіковане гральне обладнання (у разі якщо сертифікація відповідно до Закону є обов’язковою);
    25. розміщувати гральні заклади з дотриманням вимог, передбачених законодавством;
    26. виконувати інші обов’язки, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства про азартні ігри.

    Організатору азартних ігор

    забороняється примушувати відвідувачів до участі в азартних іграх.

    Організатору азартних ігор забороняється пропонувати або давати гравцям безкоштовно або як винагороду за участь в азартній грі алкогольні напої, пиво, слабоалкогольні напої чи тютюнові вироби або майно, володіння або розпорядження яким передбачає отримання відповідних дозволів або ліцензій.

    Організатору азартних ігор забороняється прийняття ставок у кредит (із розстроченням платежу) або з наступною оплатою, крім оплати ставки кредитними або дебетовими картками за наявності авторизації платежу.

    Організатору азартних ігор забороняється надавати гравцю позики для участі у грі, розміщувати у гральних закладах банківські та кредитні установи, ломбарди, банкомати, пункти обміну валют.

    Реєстри у сфері організації та проведення азартних ігор:

    На викрнання вимог статті 5 Закону та з метою забезпечення публічного доступу до інформації щодо організаторів азартних ігор в Україні Уповноважений орган формує та веде такі реєстри:

    1. Реєстр організаторів азартних ігор у гральних закладах казино;
    2. Реєстр організаторів азартних ігор казино в мережі Інтернет;
    3. Реєстр організаторів букмекерської діяльності;
    4. Реєстр організаторів азартних ігор у залах гральних автоматів;
    5. Реєстр організаторів гри в покер в мережі Інтернет;
    6. Реєстр осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.

    Ці реєстри (окрім Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх) є відкритими для безоплатного публічного доступу до них і розміщуються на офіційному вебсайті Уповноваженого органу.

    Дані Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, є інформацією з обмеженим доступом. Доступ до такої інформації надається виключно Уповноваженому органу та організаторам азартних ігор для виконання покладених на них Законом обов’язків.

    Вимоги до правил проведення азартних ігор:

    Правила проведення азартних ігор повинні містити положення про заборону участі в азартній грі осіб, які не досягли 21-річного віку, обмежено дієздатних та недієздатних осіб, а також осіб, внесених до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.Правила проведення азартних ігор, складені державною та англійською мовами, розміщуються у гральних закладах у доступному для відвідувачів та гравців місці або на вебсайті чи в мобільному додатку у разі здійснення організатором азартних ігор діяльності в мережі Інтернет на підставі відповідної ліцензії.Правила азартних ігор мають бути складені державною та англійською мовами та, за бажанням організатора азартних ігор, іншими мовами, мають бути пронумеровані, переплетені, завірені підписом уповноваженої особи організатора, скріплені печаткою організатора (за наявності).Правила проведення азартних ігор не можуть суперечити законодавству.Правила проведення азартних ігор повинні містити порядок участі в кожній азартній грі, що організовується і проводиться організатором.Правила кожної азартної гри мають містити деталізований порядок участі у даному виді азартної гри, зокрема порядок та строки внесення ставок, виплати (видачі) виграшів (призів), права та обов’язки гравця та організатора азартних ігор під час азартної гри.

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    30%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    14 липня 2020 ВРУ прийняла закон «Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор» (Закон № 768-IX), що передбачав створення комісії з регулювання.

    Комісія повинна займатися ліцензуванням діяльності у лотерейній сфері, приймати рішення про видачу, переоформлення, призупинення чи анулювання ліцензій.

    11 серпня 2020 року в Україні було легалізовано азартні ігри. Закон дозволив проведення всіх видів азартних ігор за винятком лотерей, не описаних у законі, прийнятому в червні 2009-го

    в ч.2 ст. 54 Закону встановлює, що діяльність у сфері випуску та проведення лотерей в Україні здійснюється одночасно одним оператором лотерей. Який є юридичною особою та має статутний капітал у розмірі 120 млн грн на рівні з установами банківСеред іншого 12 вересня 2021 року набуває чинності нова редакція статті 203-2 Кримінального кодексу України відповідно до положень Закону України «Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор». Цією нормою встановлюється відповідальність за організацію і проведення азартних ігор без ліцензії на здійснення відповідного виду діяльності або випуск або проведення лотерей особою, яка не має статусу оператора лотерей, або організацію або функціонування установ з метою надання доступу до азартних ігор або лотерей, що проводяться в мережі Інтернет. Перераховані дії передбачається санкція у вигляді штрафу від 10 000 до 40 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 000 до 680 000 гривен) з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк на один рік.

    Враховуючи зазначене оформити таку діяльнічсть в Україні неможливо для фізичних осіб.

    ---

    Можливо спробуйте оформити це як рекламну акцію чи лотерею

    не относятся к азартным играм (соответственно, и к игорному бизнесу) розыгрыши на бесплатной основе с рекламированием (популяризацией) отдельного товара, услуги, торговой марки, знаков для товаров и услуг, наименования или направлений деятельности субъектов хозяйствования, коммерческой программы с выдачей выигрышей в денежной или имущественной форме (ч. 2 ст. 1 Закона № 1334).

    Согласно пп. 14.1.101 НКУ не считаются лотереей игры, которые проводятся на бесплатной основе юридическими лицами и физическими лицами – предпринимателями в целях рекламирования их товара (платной услуги), содействия их продаже (предоставлению) при условии, что организаторы этих игр тратят на их проведение свою прибыль (доход).

    Поэтому розыгрыши призов в рекламных целях могут проводить любые субъекты хозяйствования.

    В то же время Законом № 270/96 установлены законодательные требования к содержанию любых рекламных объявлений, в том числе и применительно к конкурсам. Так, согласно ч. 3 ст. 8 Закона № 270/96 реклама о проведении конкурсов, лотерей, розыгрышей призов, мероприятий рекламного характера и т. п. должна содержать информацию о сроках и месте проведения этих мероприятий и указывать информационный источник, из которого можно узнать об условиях и месте проведения заявленных мероприятий.

    Информация о любых изменениях условий, места и сроков проведения конкурсов, лотерей, розыгрышей призов, мероприятий рекламного характера и т. п. должна подаваться в том же порядке, в котором она была распространена.

    Указанные условия важно четко соблюдать, поскольку в противном случае у субъекта хозяйствования могут возникнуть проблемы.

    ---

    Відповідно до Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо оргганізації та проведення азартних ігор" азартна гра - будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравц.

    На території України дозволяється організовувати та проводити виключно такі види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор:

    1) організація та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;

    2) організація та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;

    3) організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет;

    4) організація та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;

    5) організація та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет.

    Вказані види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор на території України можуть проводитися виключно за наявності у суб’єкта господарювання відповідних передбачених Законом ліцензій із використанням сертифікованого та підключеного до Державної системи онлайн-моніторингу грального обладнання та онлайн-систем організаторів азартних ігор.

    Суб’єкти господарювання - резиденти України мають право надавати послуги з постачання та/або надання програмного забезпечення, що безпосередньо використовується у сфері організації та проведення азартних ігор, у тому числі, але не виключно, організаторам азартних ігор та нерезидентам України, які мають іноземну ліцензію на здійснення діяльності у сфері азартних ігор, виключно на підставі ліцензії з надання послуг у сфері організації та проведення азартних ігор.

    Не вважається азартною грою будь-яка гра, в якій відсутня принаймні одна з таких ознак:

    1) наявність ставки;

    2) можливість отримання або неотримання виграшу (призу);

    3) імовірність виграшу (призу) та його розмір повністю або частково залежить від випадковості.

    На території України забороняється проводити будь-які інші види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

    До азартних ігор не належать:

    1) організація та проведення творчих конкурсів, спортивних змагань тощо, незважаючи на те, передбачається чи не передбачається умовами проведення грошовий або майновий виграш;

    2) гра в більярд, гра в кеглі (боулінг) та інші ігри, що проводяться без одержання гравцем призу (виграшу);

    3) гра на автоматах типу "кран-машина" (двокоординатні автомати), в якій як виграш (приз) гравець отримує виключно матеріальні речі (іграшки, цукерки тощо);

    4) випуск та проведення лотерей;

    5) організація та проведення спортивного покеру.

    В Україні також забороняється:

    1) проводити азартні ігри та розміщувати гральні заклади на тимчасово окупованій території України;

    2) організовувати та проводити азартні ігри особам, які не отримали в установленому законом порядку ліцензії на провадження відповідного виду господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор;

    3) організовувати та проводити азартні ігри, що не відповідають вимогам цього Закону, а також поза межами гральних закладів (крім азартних ігор, що проводяться в мережі Інтернет);

    4) проводити азартні ігри без використання онлайн-системи організатора азартних ігор, що пов’язана каналами зв’язку із Державною системою онлайн-моніторингу, у випадках, коли використання такої системи є обов’язковим для організатора азартних ігор відповідно до цього Закону;

    5) використовувати несертифіковане гральне обладнання для проведення азартних ігор, у випадках, коли Уповноваженим органом встановлена вимога щодо сертифікації такого обладнання.

    Відповідно до ст. 203 2Кримінального кодексу України санкція статті передбачає:

    1. Зайняття гральним бізнесом -карається штрафом від десяти тисяч до сорока тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    2. Ті самі дії, якщо вони були вчинені особою, раніше судимою за зайняття гральним бізнесом, -караються штрафом від сорока тисяч до п'ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Спробуйте також організувати , як спортивний турнір, проте це треба прописати у положенні щодо участі у такому турнірі і розмістити на сайті , аби учасники вільно ознайомились та підтвердили участь реєстрацією наприклад на сайті

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Здравствуйте!

    Павел, организовать такой турнир на легальной основе, к сожалению, не получится: нужно статус юридического лица или хотя бы громадської організації.

    Но нужно понимать масштабы такой игры, и тогда оценить реальные угрозы, если проводить игру не имея соответствующено статуса.

    Пуха Наталія ТендерОк
    40%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання для організації ігор, квестів з метою заробітку на постійній основі необхідно ФОП або створення ЮО так як необхідне приміщення, співробітники, обладнання тощо

    Для такого виду діяльності можна розглянути код КВЕД 93.29 “Організування інших видів відпочинку та розваг” підрозділу

    93.2 “Організування відпочинку та розваг” розділу

    93 “Діяльність у сфері спорту, організування відпочинку та розваг”. Згідно з Методологічними основами та поясненнями до позицій Класифікації видів економічної діяльності, затвердженими наказом Держкомстату України від 23.12.2011 р. № 396, цей код включає діяльність, пов’язану з організацією відпочинку та розваг (крім парків розваг і тематичних парків), не належних до інших угруповань. Зокрема:

    – експлуатацію ігрових автоматів;

    – діяльність парків відпочинку (без пансіону);

    – надання транспортних засобів для розважальних цілей, наприклад човнів;

    – діяльність гірськолижних треків;

    – прокат обладнання для дозвілля та відпочинку як невід’ємну частину розважальних комплексів;

    – ярмарки та шоу, що стосуються відпочинку;

    – діяльність пляжів;

    – роботу танцювальних майданчиків.

    Цей клас також включає діяльність продюсерів або підприємців у сфері мистецтва з певними приміщеннями або без них, прокат більярдних столів для населення.

    Що стосується обмежень за таким видом діяльності для застосування спрощеної системи, то в їх наразі немає.

    Перелік видів діяльності, заборонених для єдинників першої – третьої груп, міститься в п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку підприємці, які здійснюють діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора). Але інтелектуальні квест-ігри не належать до цієї категорії. Окремо в перелікові такої діяльності також не зазначено, тому ФОП єдиного податку 2 3 (якщо клієнти переважно ЮО) групи цілком достатньо.

    успіхів

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Добрый день, Павел!

    Игорный бизнес в Украине, в том числе сети Интернет, легализирован принятием Закона Украины «О государственном регулировании деятельности по организации и проведению азартных игр» № 768-IX (далее - Закон). На данный момент этот Закон является главным в Украине документом, который регулирует все правоотношения и сферы таких правоотношений, связанные с игорным бизнесом. На основании этого Закона приняты подзаконные нормативно-правовые акты, которые также регулируют игорную сферу. Среди них - Положение о Комиссии по регулированию азартных игр и лотерей, утвержденное постановлением Кабинета Министров Украины № 891 от 23.09.2020 года.

    Закон определяет всего три легальных вида онлайн-геймблинга, допустимых на территории Украины:

    • организация и проведение азартных игр казино в сети Интернет;
    • организация и проведение букмекерской деятельности в сети Интернет;
    • организация и проведение азартных игр в покер в сети Интернет.

    Вышеуказанный перечень является исключительным и не подлежит толкованию в пользу его расширения. Иные виды онлайн-геймблинга на территории Украины строго запрещены.

    Главным органом, который на государственном уровне регулирует сферу игорного бизнеса, в том числе в сети Интернет, является Комиссия по регулированию азартных игр и лотерей.

    Госрегулирование и контроль сферы игорного бизнеса осуществляется и другими государственными органами в пределах их полномочий. Среди инструментов такого регулирования - плановые и внеплановые проверки, фактические проверки методом контрольных закупок, мониторинг деятельности организаторов азартных игр с использованием Государственной системы онлайн-мониторинга. Данный контроль осуществляется Комиссией по регулированию азартных игр и лотерей.

    Условия и требования к организации и проведению азартных игр:

    Любые виды деятельности в сфере организации и проведения азартных игр, в том числе в сети Интернет, предусмотренные Законом, могут проводиться на территории Украины исключительно при наличии у субъекта хозяйствования соответствующей лицензии. Также необходимо будет использовать сертифицированное игровое оборудование и онлайн-системы организатора азартных игр. Такое оборудование и онлайн-системы будут подключены к Государственной системе онлайн-мониторинга.

    Требование касательно лицензии также касается и субъектов хозяйствования, которые предоставляют услуги по поставке и/или предоставлению программного обеспечения, что используется непосредственно в сфере организации и проведения азартных игр.

    Органом, который выдает лицензии на осуществление разных видов игорного бизнеса, в том числе в сети Интернет, а также рассматривает соответствующие заявки, является Комиссия по регулированию азартных игр и лотерей. Действующим законодательством Украины не предусмотрено сублицензирование в сфере игорного бизнеса.

    Важно отметить, что лицензия дает право использовать только один бренд организатора азартных игр. В случаях, определенных Комиссией по регулированию азартных игр и лотерей, игровое оборудование подлежит обязательной сертификации. Программное обеспечение игрового оборудования также в обязательном порядке должно быть лицензированным и сертифицированным на предмет соответствия национальным или международным стандартам.

    Кто может быть организатором азартных игр:

    Субъектами, которые на основании соответствующей лицензии непосредственно осуществляют деятельность по организации и проведению азартных игр на территории Украины, являются организаторы азартных игр.

    Согласно Закону организатором азартных игр, в том числе в сети Интернет, может быть исключительно юридическое лицо, которое является резидентом Украины. Соответствующее юридическое лицо-резидент Украины должно соответствовать требованиям, установленным ст. 14 Закона, а именно:

    • Такое юридическое лицо должно быть создано и осуществлять деятельность на территории Украины в порядке, установленном действующим законодательством Украины.
    • Основным видом деятельности (КВЭД) такого юридического лица должна быть деятельность по организации и проведению азартных игр.
    • Уставный капитал такого юридического лица должен быть сформирован денежными средствами на сумму не менее 30 млн. грн. При этом больший размер уставного капитала (имеется в виду сумма, которая рассчитывается как разница между фактическим размером уставного капитала и 30 млн. грн.) может быть сформирован за счет ценных бумаг, иного имущества и имущественных прав.
    • Уставный капитал такого юридического лица не может быть сформирован за счет бюджетных средств (кроме случая формирования уставного капитала лица, имеющего в собственности ипподром и планирующего осуществлять или осуществляющего деятельность по организации и проведению пари тотализатора на таком ипподроме).
    • Уставный капитал не должен быть сформирован за счет средств, источник происхождения которых невозможно подтвердить на основании официальных документов или их копий, заверенных в установленном порядке.
    • Руководители, главный бухгалтер, владельцы существенного участия и конечные бенефициарные владельцы такого юридического должны иметь безупречную деловую репутацию и не являться гражданами государства, признанного в соответствии с законом государством-оккупантом и/или признанного государством-агрессором по отношению к Украине.
    • Такое юридическое лицо не должно иметь в составе участников (акционеров) органов местного самоуправления или юридических лиц, внесенных в Реестр неприбыльных учреждений и организаций (кроме участников (акционеров) лица, имеющего в собственности ипподром и планирующего осуществлять или осуществляющего деятельность по организации и проведению пари тотализатора на таком ипподроме).
    • Такое юридическое лицо не должно прямо или косвенно контролироваться в значении, предусмотренном Законом Украины «О защите экономической конкуренции», резидентами иностранного государства, признанного в соответствии с законом государством-оккупантом и/или государством-агрессором по отношению к Украине, или лицами, действующими в их интересах.
    • Конечные бенефициарные владельцы такого юридического лица не должны являться резидентами иностранного государства, признанного в соответствии с законом государством-оккупантом и/или государством-агрессором по отношению к Украине;
    • Участники (акционеры) такого юридического лица не должны являться конечными бенефициарными владельцами резидента иностранного государства, признанного в соответствии с законом государством-оккупантом и/или государством-агрессором по отношению к Украине.
    • Такое юридическое лицо не должно владеть прямо или косвенно (через другое физическое или юридическое лицо) любой долей резидента иностранного государства, государства, признанного в соответствии с законом государством-оккупантом и/или государством-агрессором по отношению к Украине.
    • Такое юридическое лицо не должно иметь среди участников (учредителей, акционеров) юридических лиц, зарегистрированных в государствах, внесенных Группой по разработке финансовых мер борьбы с отмыванием денег (FATF) в перечень государств, не сотрудничающих или сотрудничающих ненадлежащим образом в сфере предотвращения и противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового уничтожения.
    • Такое юридическое лицо также должно соответствовать другим требованиям, установленным Законом.

    Организаторами азартных игр не могут быть банки и финансовые учреждения, предприятия, учреждения и организации, которые состоят в Реестре неприбыльных учреждений и организаций, юридические лица, которым по решению суда, вступившим в законную силу, запрещено заниматься организацией и проведением азартных игр.

    Для осуществления деятельности в сфере азартного бизнеса, в том числе в сети Интернет, организатору необходимо оформить целевой банковский депозит или банковскую гарантию осуществления выплаты выигрышей на сумму 7200 размеров минимальной заработной платы, установленной на 1 января текущего года.

    Условия и требования к организации и проведению азартных игр в сети Интернет:

    Организация и проведение азартных игр в сети Интернет осуществляется организатором азартных игр только под его брендом. Под понятием «бренд» в Законе понимается совокупность качественных характеристик, которые позволяют любому лицу различать организаторов азартных игр, в частности, знаки для товаров и услуг, корпоративный (фирменный) стиль, название, коммерческое наименование, логотип, другие объекты интеллектуальной собственности.

    Осуществление такой деятельности возможно исключительно при условии использования организатором азартных игр онлайн-системы, соответствующей требованиям Закона.

    Организатор азартных игр может осуществлять свою деятельность в сети Интернет исключительно через вебсайт, доменное имя которого находится в доменной зоне UA. Также такая деятельность может осуществляться через мобильные приложения на разных операционных системах, отвечающих требованиям Закона.

    Осуществление организатором азартных игр своей деятельности на территории Украины через веб-сайт возможно только после сообщения Комиссии по регулированию азартных игр и лотерей о доменном имени в доменной зоне UA, которое он собирается использовать во время организации и проведения азартных игр. Веб-сайт организатора азартных игр должен принадлежать ему на праве собственности или праве пользования.

    Важно отметить, что информация об адресе веб-сайта, через который осуществляется деятельность в сфере организации и проведения азартных игр, в том числе в сети Интернет, в обязательном порядке указывается в соответствующем реестре организаторов азартных игр.

    Организатор азартных игр, который получил лицензию на осуществление деятельности в сети Интернет, может принимать ставки от лиц, находящихся на территории Украины или за ее пределами и не внесены в Реестр лиц, которым ограничен доступ к игорным заведениям и/или участию в азартных играх, в соответствии с требованиями Закона и других нормативно-правовых актов.

    Согласно Закону реестром лиц, которым ограничен доступ к игорным заведениям и/или участию в азартных играх, является база данных, содержащая информацию о физических лицах, которым в соответствии с поданными заявлениями или по решению суда ограничено посещение игорных заведений и участие в азартных играх. Обязательство по контролю и ограничению доступа таким лицам к азартным играм (в данном случае, к примеру, доступ к веб-сайту организатора азартных игр) возлагается непосредственно на организатора азартных игр.

    Законодатель ограничил возможность деятельности нелегальных бизнесов путем введения жестких ограничений, связанных с предоставлением доступа к серверам и базам данных. Такие шаги направлены на привлечение инвестиций в Украину, а также борьбу с теневым рынком игорного бизнеса, который в последние годы очень вырос.

    Также в соответствии с Законом организаторам азартных игр строго запрещается давать возможность игрокам играть в кредит или с рассрочкой платежа или с последующей оплатой, кроме оплаты ставки кредитными или дебетовыми карточками при наличии авторизации платежа.

    Заключение договора (акцептирование публичной оферты) между игроком и организатором азартных игр может осуществляться различными способами, в том числе путем внесения игроком ставки. В последнем случае игрок с момента внесения ставки автоматически будет считаться таким, что согласен с правилами проведения азартной игры, установленных организатором таких игр.

    Оплата ставок, возврата средств, внесенных игроками для участия в азартных играх через Интернет, выплата выигрышей игрокам осуществляются в безналичной форме через онлайн-систему организатора азартных игр в сети Интернет с учетом положений Закона и Закона Украины «О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового уничтожения».

    Выводы:

    На данный момент законодательство Украины в сфере онлайн-геймблинга пребывает на начальной стадии формирования. В связи с этим, правила ведения такого бизнеса, как минимум, будут дополняться или изменяться. Тем не менее, определенные рамки и азы ведения такого бизнеса Законодателем уже установлены.

    Игорный бизнес - это дорогой бизнес. Ввиду большой стоимости лицензий для осуществления на территории Украины игорного бизнеса в сети Интернет любому лицу понадобятся солидные инвестиционное вложения. Кроме того, для осуществления такой деятельности, как минимум, необходимо будет:

    • Иметь юридическое лицо-резидента Украины, созданного в соответствии с украинским законодательством. Такое юридическое лицо должно будет строго соответствовать всем требованиям, предусмотренным ст. 14 Закона, в том числе в части отсутствия любых связей с государством-агрессором/оккупантом по отношению к Украине.
    • Получить отдельную лицензию на каждый вид онлайн-геймблинга, который будет осуществляется.
    • Зарегистрировать на территории Украины торговую марку для получения в дальнейшем доменного имени в доменной зоне UA, которое будет использоваться для веб-сайта, через который будет осуществляться деятельность по организации и проведению азартных игр в сети Интернет, а также сообщить об этом Комиссии по регулированию азартных игр и лотерей.
    • Использовать сертифицированное в соответствии с Законом и подключенное к Государственной системе онлайн-мониторинга (с момента, когда такая система будет создана) игровое оборудование и онлайн-систему организации и проведения азартных игр.

    Законодательством также установлены и другие требования к осуществлению онлайн-геймблинга на территории Украины, которые зависят от различных факторов. Каждая отдельная ситуация - уникальная и требует индивидуального подхода к ее решению.

    Если будет нужна помощь, обращайтесь через кнопку "Звернутися" (при обращении указывайте свою е-почту).

    Всего доброго!

    Удачи Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України