Задайте питання юристу

885 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Для бізнесу, 05 квітня 2022, питання №61034 150₴

Тваринництво в окупації

В окупованій частині( Київська обл)знаходиться ферма( вирощування свиней) з 9 березня не має світла,тому немає можливості робити корм і годувати тварин,багато тварин померли з голоду,якусь кількість тварин ( живих) віддавали Громаді,бо там Гуманітарна катастрофа,Питання: як фіксувати це все,щоб після нашої Перемоги якось хоч трохи компенсувати цих загиблих тварин

Відповіді юристів (8)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Добрий вечір, Тетяна!

    Передаючи це громаді, просіть довідки з підписом повноважної особи та печаткою.від місцевого органу влади. Ви робите корисну справу, й вони повинні пійти Вам назустріч в цьому питанні.

    В крайньому випадку можна ще складати акти з участю свідків: сусідів або тих кому Ви передаєте продукти з ферми.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю!

    Дуже складне питання.

    Потрібно, у першу чергу, проводити відеозйомку події.

    Важливо скласти Акт пошкодження (руйнування) майна з викликом служб ДСНС.

    Також важливий аспект щодо доказової бази, адже потрібно мати належні бухгалтерські документи щодо обліку кількості свиней.

    І після війни, за певних умов, потрібно буде подавати на компенсацію.

    Але питання дуже складне!

    Велегура Ростислава
    33.3%
    Велегура Ростислава 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 12 років досвіду

    Доброго вечора!

    Наразі на законодавчому рівні, не прийнятий, не розроблений алгоритм фіксації та отримання відшкодування "не прямих" збитків завданих злочинними діями РФ, окрім коменсації за пошкодження нерухомості. Невідомо, чи буде в майбутньому така можливість отримати компенсацію за "непрямі збитки" про які ви вказуєте с воєму питанні.

    У будь-якому разі Вам необхідно зібрати всі можливі докази, щоб в майбутньому мати змогу отримати компенсацію, без відповідних доказів це буде не можливо.

    Моя рекомендація для фіксації завданих збитків дотримуватись такогож алгоритму як і при фіксації збитків завданих пошкодженням нерухомості:

    1. Самостійна фото та відеофіксація

    Ввімкніть відеозапис на вашому пристрої (телефон, фото- чи відеокамера) та чітко назвіть:

    своє прізвище, ім’я, по-батькові;

    паспортні дані та ІПН (за можливості);

    дату і час зйомки (рекомендуємо також зафіксувати на відео екран іншого пристрою, де буде зазначено дату та час зйомки, наприклад, наручний годинник);

    точне місце зйомки (населений пункт, вулиця, номер будинку).Наведіть камеру на себе, щоб зафіксувати, що відеозйомку проводите саме ви. Якщо ви проводите зйомку разом з іншими особами, запишіть таких осіб та інформацію про них на відео. Проведіть зйомку руйнування/пошкодження, під час якої опишіть словами всю інформацію, якою ви володієте. Зазначте про дату, час та всі відомі вам обставини пошкодження/руйнування майна, інформацію про власника майна. Окрім відеозапису, рекомендується зробити детальні фото пошкоджень/руйнувань.

    2. Якщо є свідки, варто викласти у письмовому документі (протоколі, акті) за підписами таких свідків відому їм інформацію (дату, час та всі відомі обставини пошкодження/руйнування майна, інформацію про власника майна). Протокол/акт складається у довільній формі, однак обов’язково повинен містити інформацію про дату, час та місце його складення, паспортні дані, місце проживання та контактну інформацію осіб, що підписують такий документ.Свідки також можуть дати свої письмові пояснення щодо відомих їм обставин пошкоджень/руйнувань.

    3. В разі виникнення пожеж та аварій на місце, як правило, виїжджають представники Державної служби з надзвичайних ситуацій, які можуть також скласти акт про пожежу із зазначенням її причини (обстріл, бомбардування). До такого акту вносяться відомості, зокрема, про дату, час, місце виникнення пожежі, опис знищеного та пошкодженого майна, прямі та побічні збитки від пожежі, причину пожежі тощо. Обов’язково подбайте про отримання копії такого акту.

    У вашому випадку спробуйте отрмати довідку від ДСНС про те, що відключення світла (пошкодження ліній електропередач) сталося внаслідок збройних дій РФ.

    Карпенко Андрій Володимирович
    33.3%

    Вітаю!

    20 березня 2022 року Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова № 326 «Про затвердження Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (далі - Постанова № 326).

    Знищення та пошкодження майна підприємств усіх форм власності - це один із напрямків, за яким визначаються шкода та збитки, завдані Україні внаслідок збройної агресії російської федерації.

    Кожне підприємство, майну якого була завдана шкода, може розраховувати на відшкодування збитків.

    Теоретично, існують шляхи відшкодування шкоди: 1) за рішенням органів судової влади України або 2) за рішенням міжнародних судових органів.

    Цьому відповідає і позиція Офісу Генерального прокурора про те, що задокументовані докази завданої шкоди будуть використані для кримінального переслідування причетних до злочинів відповідно до українського законодавства, у Міжнародному кримінальному суді в Гаазі та в спеціальному трибуналі після його створення.

    1) Щодо відшкодування шкоди за рішенням українських судів, то відповідно до частини 2 статті 1166 Цивільного кодексу України шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

    Для реалізації даної норми, потрібно розпочати кримінальне провадження, встановити осіб, які пошкодили майно конкретного підприємства і коли обвинувальний акт буде передано до суду, то підприємство матиме право пред'явити до потенційного злочинця цивільний позов про відшкодування шкоди.

    Проте, ми розуміємо, що зараз майну підприємств шкода завдається незаконними діями громадян російської федерації. Очевидно, що ці особи фізично ніколи не постануть перед українським судом і тим більше не виконають рішення суду про відшкодування збитків українським підприємцям.

    Хоча, Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль у своїх виступах заявляв, що український уряд буде працювати над тим, щоб кошти і майно росії за кордоном були заарештовані. Відновлення держави планується за рахунок репатріації рф і за рахунок коштів партнерів.

    Тому, не виключно, що за наявності заочного рішення суду, уряд України розробить механізм відшкодування певних збитків за рахунок майна резидентів російської федерації. Мова йде про реалізацію Закону України 2116-IX від 03.03.2022 «Про основні засади примусового вилучення в Україні об'єктів права власності Російської Федерації та її резидентів».

    2) Міжнародний кримінальний суд в Гаазі може розглядати злочини геноциду, злочини проти людяності, воєнні злочини (до яких відноситься пошкодження об'єктів цивільної інфраструктури) та злочини агресії (стаття 5 Римського статуту МКС).

    Ні Україна, ні росія не ратифікували Римський статут Міжнародного кримінального суду, тому розслідування злочинів агресії в Україні не підпадають під юрисдикцію МКС.

    Проте, Україна раніше своїми заявами визнала юрисдикцію суду, а після 24 лютого 2022 року близько 39 держав-учасниць Римського Статуту звернулися до МКС щодо розслідування злочинів в Україні.

    Тому, 2 березня 2022 року Прокурор МКС Карім Хан прийняв рішення про початок повноцінного розслідування воєнних злочинів, актів геноциду та злочинів проти людяності на території України.

    Згідно зі статтею 75 Римського статут МКС суд встановлює принципи щодо відшкодування збитків потерпілим. Суд може визначити у своєму рішенні масштаби та розмір будь-якої шкоди, збитків, заподіяних потерпілим.

    Тобто, на даний час маємо, як мінімум, теоретичне підґрунтя для відшкодування завданих збитків.

    Проте, невідомо, рішення якого саме органу змусить російську федерацію виплатити шкоду за всі зруйновані чи пошкоджені об'єкти.

    Шкода, завдана майну українських підприємств, носить масовий характер. Приблизна вартість втрат для України вже становить 565 мільярдів доларів США.

    Думаю, уряд України буде зацікавлений в існуванні механізму, при якому держава Україна в інтересах усіх приватних осіб зможе пред'явити майнові вимоги до держави-агресора.

    Тому, зараз, а за неможливості, після війни, потрібно зосередитися на фіксуванні та описі шкоди, яка була завдана майну вашого підприємства.

    Як підтвердити втрати?

    Відповідно до Постанови № 326 основними показниками, за якими оцінюються шкода та збитки є:

    - вартість втраченого, знищеного чи пошкодженого майна;

    - упущена вигода (доходи, які підприємство могло б реально одержати за звичайних обставин, якби його майно не було знищене чи пошкоджене).

    У Постанові № 326 вказано, що визначення шкоди та збитків здійснюється відповідно до методики, затвердженої спільним наказом Мінекономіки та Фонду державного майна, за погодженням з Мінреінтеграції.

    Поки така методика не затверджена, пропоную керуватися загальними правилами підтвердження збитків:

    • Зібрати копії всіх документів, що підтверджують право власності на майно (договори купівлі-продажу, витяги з реєстрів, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів тощо). Якщо документи не збереглися, то потрібно зайнятися їх відновленням одразу після скасування воєнного стану.
    • Провести інвентаризацію відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 «Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань» та документально підтвердити наявність майна, його стан, відповідність критеріям тощо.
    • Провести експертну оцінку збитків, завданих майну підприємства.
    • Прописати упущену вигоду (доходи, які підприємство могло б отримати, якби майно не було пошкоджене). Пізніше, упущена вигода буде офіційно розрахована за методикою, зазначеною вище.
    • Зібрати максимально точну інформацію про дату та обставини пошкодження майна. Це можна дізнатися з новин, в яких прописують приблизний час та вид обстрілу. Також, можна спробувати зв'язатися з особами, які залишися у вашому регіоні і можуть знати більш точну інформацію.
    • Зафіксувати пошкоджене майно на фото- та/або відеозйомку. У майбутньому це надасть можливість експертам встановити причини пошкодження.

    Якщо у регіоні, де розташоване майно, ведуться активні бойові дії, то, звичайно, вчинити всі описані дії можна після закінчення військової агресії.

    Як додатковий варіант, можна залишити інформацію про пошкоджене майно на ресурсі, створеному Офісом Генерального прокурора для належного документування воєнних злочинів та злочинів проти людяності, скоєних російською армією в Україні. https://warcrimes.gov.ua/

    Тобто, на даний час варто зайнятися фіксуванням завданої шкоди та збором доказів, у тому числі з відкритих джерел, що пошкодження майна сталося в результаті військової агресії російської федерації.

    З однієї сторони, це здається очевидним, проте з іншої сторони - чим більше часу проходить, тим більш детально кожне пошкодження майна буде розглядатися, наприклад, сталося загорання автомобіля внаслідок падіння осколка від ракети чи через ваше необережне ставлення до майна.

    Потрібно розуміти, що перемога у війні означатиме тільки початок роботи над відновленням підприємницької діяльності та зруйнованого майна. На фактичне відшкодування шкоди можуть піти роки. Кожен випадок завданих збитків може бути індивідуальним. Тому, наша задача зараз фіксувати шкоду, описувати збитки, збирати докази та налаштовуватися на довгу боротьбу.

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий вечір, Тетяна!

    МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ:

    З початку введення воєнного стану в Україні (з 24 лютого 2022 року) у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України правозахисники, журналісти та громадяни України розпочали фіксувати воєнні злочини, злочини проти людяності, грубі порушення прав людини – вбивства мирних жителів, знищення та пошкодження цивільних споруд, житлових будинків, мародерство тощо.

    Необхідність документування шкоди, яка безпосередньо завдана воєнними злочинами є важливим, оскільки після закінчення війни шкода, яка була завдана фізичній чи юридичній особі, повинна бути відшкодована у передбаченому законом порядку.

    Воєнний злочин – свідоме грубе порушення законів та звичаїв війни, об’єднує групу серйозних порушень правил ведення бойових дій та норм і принципів міжнародного гуманітарного права, що вчиняється умисно або через грубу необережність.

    Прикладами воєнних злочинів є:

    • пошкодження об’єктів цивільної інфраструктури;
    • уламки снарядів в межах міста;
    • факти поранення/загибелі цивільних осіб внаслідок застосування зброї окупантом;
    • розташування та використання військової техніки в житлових кварталах міста, ведення бойових дій окупантом в житлових кварталах міста;
    • насилля щодо медичного персоналу, пошкодження медичного транспорту, лікарень, обладнання;
    • насильство щодо духовенства, пошкодження/знищення культових споруд (храмів, мечетей, синагог тощо);
    • використання окупантом цивільного одягу, однострою ЗСУ, емблем гуманітарних та медичних установ;
    • факти фізичного насилля, позбавлення волі цивільного населення окупантом;
    • використання цивільної інфраструктури з воєнною метою під прикриттям цивільних;
    • захоплення майна, пограбування окупаційними силами;
    • відмова чи позбавлення доступу до медичної допомоги.

    Задокументовані докази використовуватимуться для кримінального переслідування причетних до злочинів у Міжнародному кримінальному суді в Гаазі та спеціальному трибуналі після його створення.

    Наразі не існує чіткого розмежування документування шкоди, яка була завдана фізичній або юридичній особі. В основу документування повинно бути покладено відмінності між юридичними та фізичними особами, зокрема те, що юридичній особі не може бути завдана шкода життю та здоров’ю, однак як фізичній так і юридичній особі може бути завдана шкода у вигляді упущеної вигоди тощо.

    Порядок документування завданої шкоди

    Для документування кожного кейсу заводиться окрема папка, в якій зберігаються: фото докази (в окремій папці); відео докази; речові докази; покази свідків; складання схем; інтернет сторінки; журнал доказування; короткий опис кейсу.

    На початку відеозапису озвучте дату, час та місце, ваші прізвище, ім'я та по-батькові, не розголошуйте даних про свідків, без їх згоди, не повідомляйте про обстріли у режимі реального часу, не публікуйте пересування Збройних Сил України, надійно зберігайте дані на кількох носіях.

    Обов’язковою умовою відібрання пояснень у свідків – є отримання інформованої згоди.

    Усі задокументовані докази вчинення воєнного злочину, який спричинив шкоду фізичній або юридичній особі необхідно повідомляти на наступні ресурси: https://warcrimes.gov.ua, який створений Офісом Генерального прокурора разом з українськими та міжнародними партнерами.

    Важливим є той факт, що наразі не існує вимог щодо строків документування події, однак особа, яка безпосередньо здійснює документування повинна розуміти, що чим більше сплив строк з того моменту коли подія, яка підлягає документування відбулась тим важче буте зафіксувати необхідні докази, а отже необхідно в першу чергу звертати увагу на якість доказів, прийняття даних доказів у відповідних інстанціях до яких у подальшому постраждала особа буде звертатись.

    Журнал документування містить інформацію про дату, час та місце події, яку документують, та покроковий опис дій, які здійснила особа, яка проводить документування.

    Опис події містить інформацію про те, що відбулось та коли відбулось, який результат події, яка документується.

    Під час документування необхідно зберігати інтернет сторінки, які містять додаткову інформацію щодо події, документування якої ви проводите то стандарти збереження інтернет сторінок є наступними: збереження у форматі PDF, HTML, URL посилань та їх веб-архівація

    Для визначення матеріальних збитків, які завдані фізичній чи юридичній особі внаслідок воєнних злочинів, доцільно залучати як національних так і міжнародних експертів для здійснення експертної оцінки збиткам, які були завдані.

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 64/2022

    Про введення воєнного стану в Україні:

    https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...

    "У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

    2. Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об'єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з'єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

    3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

    4. Кабінету Міністрів України невідкладно:

    1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

    2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

    5. Державній службі України з надзвичайних ситуацій невідкладно разом з обласними, Київською міською державними адміністраціями, іншими державними органами, установами, підприємствами, організаціями всіх форм власності привести єдину державну систему цивільного захисту, її функціональні та територіальні підсистеми у готовність до виконання завдань за призначенням в особливий період.

    6. Обласним, Київській міській державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування утворити ради оборони та забезпечити сприяння військовому командуванню у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану.

    7. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про введення в Україні воєнного стану, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов'язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    8. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні".

    Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    24 лютого 2022 року".

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 133 /2022

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №133/2022 — Офіційне інтернет-представництво Президента України (president.gov.ua)

    "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні

    У зв'язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    14 березня 2022 року".

    Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.

    Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

    Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.

    Всього доброго, успіхів Вам!

    Гончаренко Константин
    33.3%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    Зафіксувати ситуацію фото, відео засобами , скласти акт прийому-передачі з представниками органу МС.

    Скласти акт пошкоджень за участі голови ВЦА

    Додати витяг з ЕДР про реєстраціі фермерського господарства з усіма даними ,про засновника та директора.

    Через систему ДІЯ подайте заявку на пошкоджене майно.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Мєньков Андрій Васильович

    Доброго дня Тетяно.

    Якщо Ви вели господарську діяльність і відповідно загальний бухгалтерський облік (не спрощений) це можуть задокументувати бухгалтери.

    Якщо Ви одноосібники, тоді складніше, фіксуйте всіма можливими способами: складайте акти у довільній формі запрошуйте свідків, щоб своїми підписами підтвердили обставини вказані в актах, збирайте дані про свідків за їх згодою (паспортні, місця проживання), продукцію передану громаді по можливості також оформляйте двосторонніми актами, фіксуйте наслідки за допомогою фото- відеофіксації (померлі тварини тощо).

    Головне всі ці документи і заяву про відшкодування збитків передати військовій адміністрації чи хоча б органу місцевого самоврядування (сільському голові, старості).

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Доброго дня, Тетяно!

    Падіж (загибель) тварин викликаний не хворобою чи випадковістю, а злочинними діями російських загарбників потребує коректного кодування під час внесення даних до Єдиного державного реєстру тварин про причини вибуття.

    В тому числі, щоб за такими кодами господарства мали можливість доводити причини втрат і претендувати на державну компенсацію чи підтримку для відновлення. Так, у разі падежу (загибелі) з подальшою утилізацією тварини в господарстві юридичної особи власник/утримувач худоби, відповідальна особа господарства зобов’язані:

    • внести до паперової форми книги обліку тварин (за наявності) та паспорта тварини дату встановлення факту падежу, причину і дату утилізації;
    • надіслати до адміністратора Реєстру тварин впродовж 5 робочих днів засвідчений держустановою (закладом) ветеринарної медицини заповнений паспорт тварини для внесення до Реєстру тварин інформації про падіж (загибель), утилізацію тварини.

    При заповненні паспорта ВРХ на загиблу тварину причиною вибуття зазначити код 27 — загибель (падіж), а в полі «Особливі відмітки» — що загибель худоби сталася внаслідок бойових дій, підкреслили в АІРТ.

    Для швидкого злагодженого подання і реєстрації у ЄДРТ даних щодо втрати худоби внаслідок бойових дій господарствам раджу Вам звернутися до Агентства з ідентифікації та реєстрації тварин (контакти - https://www.agro-id.gov.ua/kontakti/).

    Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтеся через кнопку "Звернутися" і я відповім на них в індивідуальному порядку.

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України