Задайте питання юристу

915 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, 01 липня 2022, питання №68188 250₴

Продаж квартири якщо змінилася назва вулиці

Добрий вечір. Я хотів би звернутися до Вас з наступним запитанням. Я хочу продати свою квартиру, але змінилася назва вулиці за якою був зареєстрований будинок в якому знаходиться квартира. Напишіть будь ласка, які документи спочатку потрібно оформити, щоб потім продати квартиру.
Буду вдячний Вам за відповідь.
З повагою, Тарас.

Відповіді юристів (14)

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    14%

    Доброго дня. Є два варіанти.

    1.Ви можете звернутись до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно з заявою про внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв'язку із зміною назви чи перейменування вулиці (проспекту, провулку тощо) відповідно до рішення місцевої ради.

    2. Ви можете отримати в органу місцевого самоврядування довідку про зміну назви вулиці. На підставі цієї довідки та старого правовстанволюючого документу нотаріус посвідчить договір відчуження майна.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Комаса Александр Владимирович
    Комаса Александр Владимирович 2 роки тому

    Адвокат, м. Чернігів, 12 років досвіду

    Доброго дня. Найкращий варіант як на мене, це отримання рішення від органу місцевого самоврядування про зміну назви вулиці. Нотаріус без проблем здійснить продаж нерухомості на підставі такого документу.

    Промський Євгеній Сергійович
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Добрий день!

    Якщо змінилася назва вулиці, то не потрібно переоформлювати такі документи:

    – свідоцтво про право власності,

    - свідоцтво про право на спадщину,

    - договір купівлі-продажу,

    - договір міни,

    - договір дарування.

    Для продажу квартири Вам буде потрібно:

    1. Правовстановлюючий документ (один з вказаних вище).

    2. Виписка з державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

    3. Технічний паспорт на квартиру.

    4. Оцінка вартості квартири.

    5. Довідка про склад зареєстрованих у житловому приміщенні.

    Як тільки виникнуть питання - звертайтесь! Буду радий допомогти.

    Промський Євгеній Сергійович
    12%
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    У разі проведення операції з відчуження майна (дарування або продажу), назва вулиці буде замінена в документах у нового власника. Старому власнику об'єкта не потрібно займатися попередньою підготовкою документів для продажу чи дарування.

    При цьому варто зазначити, що заміна старої адреси не вплине на ціну послуг державного реєстратора і не вплине на терміни виготовлення нових документів.

    Айвазян Юрій Климентійович
    20%

    Доброго дня, Тарасе!

    Документи, що засвідчують право власності на нерухомість, залишаються чинними у випадку зміни назви вулиці, на якій вони розташовані.

    У випадку перейменування вулиці, на якій розміщена нерухомість, українським законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно, зокрема свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, дарування тощо.

    В той же час, у разі потреби, власник майна, стосовно якого відбулися зміни, має право звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін.

    Необхідність в тому виникає при купівлі-продажу чи дарування нерухомості.

    Отож, якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість, у документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва.

    Якщо виникнуть питання, звертайтесь персонально, натиснувши кнопку "звернутись". Пам'ятайте, жива розмова завжди ефективніша за переписку. Вдачи Вам!

    Карпенко Андрій Володимирович
    16%

    Здравствуйте!

    Документы, удостоверяющие право собственности на недвижимость, остаются в силе в случае изменения названия улицы, на которой они расположены.

    В действующей нормативной базе Украины переименование объектов топонимики не является обязательным требованием для замены правоустанавливающих документов – они не утрачивают своей юридической силы, замена или получение новых официальных бумаг необязательно. Собственник недвижимости при каких-либо действиях с ней (аренда, продажа, дарение, наследование и прочее) или по собственной инициативе имеет право получить у нотариуса новый правоустанавливающий документ – для этого потребуется копия распоряжения органов местной власти о переименовании, которое владелец получит в управлении или департаменте архитектуры, и официальные бумаги, содержащее старое название топонима.

    Итак, если владелец желает продать, подарить или передать по наследству свою недвижимость, в документах, которые будут оформляться на нового владельца, уже будет указано новое название.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    16%

    Вітаю, Тарас!

    Все дуже просто: переоформлювати Ваші документи на право власності не потрібно, вони в любому випадку є чинними.

    Вам потрібно звернутись до органу місцевого самоврядування із заявою про надання завіреної копії рішення про перейменування вулиці.

    Потім це рішення подати до нотаріуса. На цьому все.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    Вам треба замовити у міській раді витяг з розпорядження міського голови про перейменування топонімів(вулиць) міста.

    Зверніться письмово у канцелярію з заявою до голови.

    Стаття 59 закону про місцеве самоврядування визначає лише, що прийняті акти органів місцевого самоврядування повинні бути оприлюднені. Тобто, вони мають бути опубліковані у місцевих ЗМІ, на офіційному веб-сайті ради або її виконавчого органу. Додатково направляти копії таких рішень до будь-яких державних органів, установ чи посадових осіб закон не вимагає.

    Але, звісно, крім формальної, є ще, так би мовити, й «людська сторона». Органи влади у нашій країні з різних причин часто не надто оперативно реагують на будь-які зміни. Тому звістка про те, що якась місцева рада перейменувала якусь вулицю, може дійти до інших владних кабінетів лише за якийсь час. То ж, аби пришвидшити цей процес, місцева рада або голова можуть «проявити ініціативу» і самостійно проінформувати про прийняте рішення державні органи у своєму районі чи області. Насамперед, районну та обласну державні адміністрації, адже голови останніх після 21 лютого 2016 року отримають право перейменувати вулиці і об’єкти топоніміки, які підпадають під декомунізаційне законодавство, але надалі залишаються зі старими радянськими назвами. То ж вийде курйозна ситуація, якщо одну і ту саму вулицю перейменують двічі тільки тому, що хтось вчасно не дізнався про прийняте місцевою радою або головою рішення.

    Інші органи, які варто повідомити, це – орган ведення державного реєстру виборців, територіальні підрозділи Державної міграційної служби, Міністерства юстиції, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру. Ось, мабуть, і все.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий вечір, Тарас!

    Нормативні документи, що регулюють надання послуги:

    Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" ст. 1

    Постанова КМУ від 07.07.2021 № 690 "Про затвердження Порядку присвоєння адрес об’єктам будівництва, об’єктам нерухомого майна" п. 18-22

    У МІСЦЕВІЙ РАДІ ТРЕБА ОТРИМАТИ Довідку про перейменування вулиці, ЦЬОГО ДОСТАТНЬО.

    ЦЕ МОЖЕТЕ ЗРОБИТИ ЧЕРЕЗ Портал Дія:

    Довідка про перейменування вулиці - Гід онлайн Дія (diia.gov.ua)

    Довідка про найменування/ перейменування вулиці видається органом місцевого самоврядування, який прийняв рішення про перейментування такої вулиці.

    Де отримати:Виконавчі органи сільських, селищних, міських радЯк замовити послугу:Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом).Хто може звернутися: фізична особаДокументи, що необхідно надати для отримання послуги:Заява

    Документ, що посвідчує особу

    Умови і випадки надання:

    Довідка про перейменування вулиці видається органом місцевого самоврядування.

    Отримання довідки є необхідним, якщо здійснюються певні нотаріальні дії зі своєю нерухомістю, і потрібно внести зміни у правовстановлюючі документи. Для того, щоб отримати довідку, необхідна заява у довільній формі з запитом про надання інформації щодо перейменування вулиці. У зверненні зазначається стара назва вулиці.

    Результат та способи отримання результату:Довідка про перейменування вулиці

    Отримати результати надання послуги заявник може особисто або через законного представника, поштовим відправленням на вказану при поданні заяви адресу (рекомендованим листом).

    Строк надання:

    У місячний строк.

    Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги:Підстави для відмови у наданні послугиЗаконом не встановленіСкаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувачаОргани, до яких оскаржується

    Окружний адміністративний суд

    ВИ ЗМОЖЕТЕ ПРОДАТИ КВАРТИРУ, ЯКА РОЗТАШОВАНА ЗА АДРЕСОЮ, ЯКА БУЛА ЗМІНЕНА.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    Закон України " Про місцеве самоврядування в Україні" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%...):

    "Стаття 37. Повноваження щодо вирішення питань адміністративно-територіального устрою

    До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження:...

    1-1) прийняття рішень про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес об’єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності";...

    Стаття 59. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування...

    5. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.".

    Закон України " Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/539/97-%D0%B2%...):

    "Стаття 22. Опублікування офіційних документів органів державної влади та органів місцевого самоврядування

    Закони України, постанови Верховної Ради України, укази та розпорядження Президента України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, постанови Верховного Суду України, рішення та висновки Конституційного Суду України, рішення органів місцевого самоврядування, інші нормативно-правові акти публікуються в офіційних друкованих виданнях. У друкованих засобах масової інформації можуть публікуватися офіційні документи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інша публічна інформація відповідно до законодавства і на засадах, передбачених укладеним між такими органами та редакціями друкованих засобів масової інформації договором.";

    "Стаття 7-1. Офіційні друковані видання

    Засновниками офіційних друкованих видань можуть бути центральні органи державної влади.

    Офіційні друковані видання вносяться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації друкованих засобів масової інформації, до Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єкти інформаційної діяльності...".

    Закон України " Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15):

    Стаття 12. Державний реєстр прав...

    2. Відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії...

    Стаття 15. Реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна

    1. Реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна є індивідуальний номер, який присвоюється кожному індивідуально визначеному об’єкту нерухомого майна при проведенні державної реєстрації права власності на нього вперше, не повторюється на всій території України і залишається незмінним протягом усього часу існування такого об’єкта...".

    ---

    Доброго дня, Тарасе! Якщо рішення органу місцевого самоврядування про зміну назви вулиці набрало законної сили (опубліковане у офіційному друкованому виданні), то договір купівлі-продажу квартири підлягає до укладення без отримання будь-яких інших документів; напроти - сторони зобов'язані дотримуватись і виконувати таке рішення. Якщо припустити необхідність отримання довідки, то виходить, що не закон визначає набрання чинності рішенням, а довідка, що є нігілізмом та абсурдом.

    У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду

    Вам ничего не нужно делать в связи с переименованием улицы

    некоторые нотариусы требуют вытяг с решения о переименовании улицы с местного совета - проще найти другого нотариуа

    Пуха Наталія ТендерОк
    22%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Чинним законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розміщена нерухомість.

    Тому документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни. Більше того, стаття 19 Конституції України гарантує, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Водночас, за власною ініціативою або у разі потреби (купівлі-продажу, дарування тощо) власник майна, стосовно якого відбулися зміни в назві вулиці, має право звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Під час продажу або іншого відчуження нерухомого майна, ці документи будуть замінюватися за загальною процедурою.

    Зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусові таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці не змінюється

    Успіхів

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду

    Доброго дня, Тарас!

    Зміна назви вулиці, прийнята саме місцевим органом влади, не тягне за собою підставу для перегляду документів на право власності чи внесення змін.

    При здійненні купівлі-продажу нотаріус врахує рішення місцевого органу владу про перейменування та внесе відповідні зміни сам. Також зазвичай нотаріуси ще зазначають назву вулиці до перейменування, та після.

    При появі питань, звертайтесь.

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Доброго дня, Тарасе!

    Напишіть будь ласка, які документи спочатку потрібно оформити, щоб потім продати квартиру. - у випадку продажу нерухомості, що розташована на вулиці з новою назвою, потрібно звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно та написати заяву з проханням внести зміни до Держреєстру у зв'язку з перейменуванням вулиці.

    При продажу квартири необхідно отримати довідку, що засвідчує перейменування вулиці. Такий документ можна одержати в Департаменті містобудування та архітектури виконавчого органу місцевої ради.

    При цьому змінювати правовстановлюючі документи не потрібно — для здіснення операції з нерухомістю достатньо довідки. На основі права власності і довідки нотаріус завірить документи і видасть правовстановлюючий документ новому власнику із зазначенням нової назви вулиці.

    Всього найкращого!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України