Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Податкове право, 13 липня 2022, питання №69196 400₴

Как облагаются донаты в Украине?

Добрый день! Такой вопрос. Наша компания хочет сделать сайт для помощи ЗСУ. Как правильно оформить получения донатов (добровольных пожертвований)? На ФОП? На физ лицо? Или как то по другому? Какие налоги будут возникать при получении этих средств?

Відповіді юристів (8)

    Промський Євгеній Сергійович
    12.5%
    Промський Євгеній Сергійович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 4 роки досвіду

    Добрый день!

    Чтобы не было проблем рекомендую создать Благотворительную организацию (неприбыльную), которая на свой счет будет получать деньги и перенаправлять на нужды армии.

    Так же это можно делать через юр. лицо или ФОП, но нужно будет правильно вести отчетность, подробнее будет почитать в этой статье: https://ldn.org.ua/consultations/yak-opodatkovuiet-sia-blahodiyna-dopomoha-u-voiennyy-chas/#:~:text=170.7.3%20%D0%9F%D0%9A%D0%A3%2C%20%D0%BD%D0%B5%20%D0%B2%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%B0%D1%94%D1%82%D1%8C%D1%81%D1%8F,2022%20%D1%80%D0%BE%D1%86%D1%96%20%E2%80%93%203470%20%D0%B3%D1%80%D0%BD).

    https://news.dtkt.ua/taxation/common/75203

    Вартість майна, в тому числі грошові кошти, що добровільно перераховані (надані, передані) ЗСУ, Нацгвардії України, СБУ, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, МВС, Управлінню державної охорони України, Дерсспецзв'язку, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров'я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та/або грошові кошти, перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів, включаються до складу витрат за наслідками діяльності у 2022 році. Дану норму запроваджено Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану».

    Як тільки виникнуть питання - звертайтесь! Буду радий допомогти.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    13.8%

    Вітаю, Оксано!

    ЗАГАЛОМ Є 2 ШЛЯХИ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ ДОНАТІВ ТА ПРИБУТКУ, ЯКИЙ ТИ ОТРИМУЄШ.

    1. ДІЯЛЬНІСТЬ ВИКЛЮЧНО ЯК ФІЗИЧНА ОСОБА ТА ПОДАННЯ ПОДАТКОВОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ (18% прибуткового податку та 1,5% військового збору як фізична особа). Така декларація подається щорічно до 1 травня. Варіант підходить людям, які отримують невеликий чи нерегулярний дохід.

    2. ОФОРМЛЕННЯ ТА РЕЄСТРАЦІЯ ФОП та сплата податків у розмірі 3-5% доходу або фіксованої суми.

    ЗАКОН УКРАЇНИ "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#Text

    Стаття 20. Порогові фінансові операції

    1. Фінансові операції є пороговими, якщо сума, на яку здійснюється кожна із них, дорівнює чи перевищує 400 тисяч гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тисяч гривень на момент проведення фінансової операції (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень), за наявності однієї або більше таких ознак:

    {Абзац перший частини першої статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом № 768-IX від 14.07.2020}

    зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (юрисдикції), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в зазначеній державі (юрисдикції);

    фінансові операції політично значущих осіб, членів їх сім’ї та/або осіб, пов’язаних з політично значущими особами;

    фінансові операції із переказу коштів за кордон (в тому числі до держав, віднесених Кабінетом Міністрів України до офшорних зон);

    фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів).

    3. ОФОРМЛЕННЯ ТА РЕЄСТРАЦІЯ БЛАГОДІЙНОГО ФОНДУ.

    Статутні документи БФ мають містити інформацію, що визначена як обов'язкова відповідно до Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», а саме:

    1) найменування благодійної організації;

    2) цілі та сфери благодійної діяльності;

    3) органи управління благодійної організації, їх склад, компетенцію, порядок діяльності та прийняття ними рішень;

    4) порядок призначення, обрання або затвердження членів органів управління благодійної організації, крім вищого органу управління благодійного товариства та благодійного фонду, їх заміщення, зупинення їх повноважень, припинення їх повноважень (відкликання);

    5) порядок внесення змін до установчих документів благодійної організації;

    6) джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійної організації;

    7) підстави та порядок припинення благодійної організації, у тому числі порядок розподілу активів.

    Додатково статут має містити положення, обов'язкові для отримання у контролюючих органах статусу неприбуткової та включення благодійного фонду до Реєстру неприбуткових установ та організацій, а саме:

    1) заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

    2) передбачає передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Для отримання статусу неприбутковості достатньо подати державному реєстратору разом із заявою про державну реєстрацію створення юридичної особи відповідну сторінку відомостей. У випадку якщо податкова не отримала таку заяву від державного реєстратора або вона не була подана взагалі, Голова БФ має протягом 10 (десяти) календарних днів з дати реєстрації створення БФ подати до відповідного контролюючого органу заяву про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій та належно засвідчені копії документів організації. Благодійний фонд як неприбуткова організація зобов'язана подавати звіти про використання доходів (прибутків) та річну фінансову звітність. Відповідно до положень закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», фонд зобов'язаний дотримуватися розміру адміністративних витрат на його діяльність, встановленого як максимального у поточному році, а саме не більше 20 %.

    З огляду на викладене, варто зазначити, що створення благодійної організації як фонду за процедурою, переліком та змістом документів не відрізняється від процедури, яка мала місце у довоєнний час. Водночас, законодавцем взято до уваги кількість внутрішньо переміщених осіб в Україні, яка з 24 лютого 2022 р. складає більше 7 мільйонів осіб, та на час воєнного стану в Україні дозволено не дотримуватися принципу територіальності здійснення реєстрації, що значно полегшує підписання та процедуру державної реєстрації. Однак, перелік суб'єктів, що мають право здійснювати реєстрацію, залишається досить вузьким, а тому очікуємо на перемогу України у війні та розширення переліку таких осіб без загрози для їх життя.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!

    Велегура Ростислава
    13.8%
    Велегура Ростислава рік тому

    Юрист, м. Дніпро, 12 років досвіду

    Доброго дня!

    У даному випадку краще зареєструвати благодійний фонд, так як у разі отримання коштів на рахунок фізичної особи, під час їх зняття, банк може затребувати документи, які підтверджують джерело походження коштів (фінансовий моніторинг), крім того, є обмеження щодо максимальної кількості отриманих переказів на рахунок фізичної особи в місяць. У разі отримання коштів на рахунок ФОП, необхідно буде сплатити податок в залежності від обраної системи оподаткування.

    Діяльність блогодійного фонду, при виконанні деяких умов, взагалі не оподатковується, тобто вам не потрібно буде сплачувати податки з отриманих донатів.

    Відповідно до Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації"

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5073-17#Text

    Благодійний фонд є різновидом благодійної організації. Благодійна організація, в свою чергу, є юридичною особою приватного права. Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» реєстрація благодійного фонду є безкоштовною.

    Щодо сплати податків:

    Якщо благодійний фонд відповідає вимогам для неприбуткових організацій, він не є платником податку на прибуток. За умови виплати заробітної плати або інших видів доходів фізичним особам, благодійний фонд має нараховувати, утримувати та сплачувати в бюджет податок на доходи фізичних осіб («ПДФО»), військовий збір («ВЗ») за рахунок фізичної особи з виплачуваного доходу; та сплачувати єдиний соціальний внесок («ЄСВ»).

    Благодійний фонд як різновид благодійної організації може отримати статус неприбуткової організації (п. 133.4.6 ч. 133.4 ст. 133 ПК України). Благодійний фонд, який отримав статус неприбуткової організації не є платником податку на прибуток (ч. 133.4 ст. 133 ПК України).

    Неприбутковими організаціями для цілей податку на прибуток є, зокрема, благодійні фонди, за умови, що:

    - в статуті благодійного фонду закріплено заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників, членів, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління фонду та інших пов’язаних з ними осіб;

    - в статуті благодійного фонду закріплено обов’язок передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення); та

    - благодійний фонд внесено в Реєстр неприбуткових установ та організацій.

    Благодійний фонд може витрачати доходи (прибутки) виключно на фінансування видатків на утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (п. 133.4.2 ч. 133.4 ст. 133 ПК України).

    Отже, якщо Ви виконаєте вищевказані вимоги, то податок з отриманих донатів взагалі не потрібно буде сплачувати.

    Пакет документів для реєстрації благодійного фонду

    Серед документів, які повинен подати заявник для державної реєстрації благодійного фонду, є такі:

    1. заява про державну реєстрацію створення юридичної особи;
    2. статут благодійного фонду (прошитий, пронумерований та підписаний засновниками (учасниками), або уповноваженими ними особами);
    3. рішення засновників (протокол) про створення благодійного фонду.

    Заява про внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій (Форма 1–РН, відповідно до постанови КМУ № 440 від 13.07.2016) – за бажанням заявника.

    Основні вимоги до оформлення документів, які подають на державну реєстрацію благодійних фондів, викладені у ст. 15 ЗУ “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань”.

    Подати документи

    Державну реєстрацію благодійних фондів здійснюють за місцем розташування такої організації:

    1. Місцеві центри надання адміністративних послуг – безкоштовно.

    2. Нотаріуси (державними та приватними) – платна послуга.

    Подати документи для державної реєстрації благодійного фонду можна:

    -особисто заявником;

    -через уповноваженого представника (потрібно подати примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документу, що засвідчує його повноваження);

    -поштою (справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена).

    -після отримання виписки про реєстрацію благодійного фонду необхідно відкрити рахунок в банку та можно здійснювати своб діяльніст.

    У разі якщо Вам необхідна послуга з розробки установчих документів, звертайтесь через кнопку "Звернутися".

    Айвазян Юрий Климентьевич
    13.8%
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Максиме!

    Кошти, які надходять тим особам, які займаються волонтерством, на їхні банківські рахунки, з точки зору Податкового кодексу вважаються “оподатковуваним доходом”. Це означає, що волонтери повинні будуть наступного року відобразити усі отримані кошти за 2022 рік у податковій декларації та сплатити з них 18% податку на доходи фізичних осіб і 1,5% військового збору. У разі виявлення факту несплати податкова служба може також додатково нарахувати штраф і пеню. Навіть якщо волонтер доведе, що витрачав усі зібрані кошти на броніки і коптери для наших бійців, це не врятує його від юридичних претензій податкової.

    Проте збирати кошти на волонтерські цілі без подальшої сплати податків все-таки можна. І для цього навіть не треба створювати благодійний фонд. Самий простий варіант - це внести особу і особистий рахунок до спеціального РЕЄСТРУ ВОЛОНТЕРІВ!

    Ще у 2014 році після початку першої фази російсько-української війни держава створила спеціальний Реєстр волонтерів АТО. Включені до цього Реєстру люди могли не платити 19,5% податку із зібраних коштів, якщо такі кошти далі витрачались на допомогу воїнам в районі проведення АТО (ООС), жертвам подій Революції Гідності та вимушеним переселенцям із зони АТО і Криму. Перелік зареєстрованих волонтерів та їх рахунків для збору коштів можна було знайти у відкритому доступі на сайті Державної податкової служби.

    У 2022 році після широкомасштабного вторгнення росії назву Реєстру змінили. Сьогодні він називається “Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації“. Щоб захистити наших волонтерів від рашистів, публічну частину Реєстру приховали на період дії воєнного стану. Проте включитись до Реєстру все одно можна.

    Які переваги включення до Реєстру волонтерів?

    Внесений до Реєстру волонтер/волонтери має право не платити 19,5% податку із зібраних на особистий рахунок коштів, якщо ці кошти були надалі використані для благодійної допомоги учасникам бойових дій та деяким іншим категоріям осіб (повний перелік – у пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Під звільнення від оподаткування також потрапляють документально підтверджені витрати волонтера, пов’язані із наданням такої благодійної допомоги (наприклад витрати на паливо при доставці допомоги на позиції).

    Від оподаткування звільняються лише кошти, що були використані на вищевказані цілі та надійшли на конкретний банківський рахунок, який волонтер вказав під час реєстрації. Бажано, щоб усі пожертви на цей рахунок мали призначення платежу “благодійна допомога”. Слід також пам’ятати, що у разі перевірки податкової волонтеру доведеться підтвердити цільове використання зібраних коштів. Саме тому краще зберігати докази закупівлі товарів (наприклад чеки з воєнторгу) та підтвердження їх подальшої безкоштовної передачі ЗСУ (договори пожертви, акти приймання-передачі тощо).

    Цікавим моментом є те, що подібне звільнення від оподаткування діє не тільки на майбутнє. Закон також дозволяє не платити податки з коштів, що отримані волонтером “у податковому році, що передує року внесення до Реєстру волонтерів” (пп “б” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Зокрема, якщо особа внесеться до Реєстру у 2023 році, вона зможе претендувати на звільнення від оподаткування усіх надходжень за попередній 2022 рік (звісно, за умови їх цільового використання).

    Потрапити до Реєстру волонтерів можна так:

    Подати заявку на включення до Реєстру може будь-яка особа, яка досягла 18 років. Це можуть бути не лише громадяни України, а й іноземці, що перебувають в Україні на законних підставах.

    Процедура включення до Реєстру волонтерів є нескладною та регулюється спеціальним Порядком (наказ Мінфіну від 30.10.2014 №1089). Особа має подати заяву за формою №1-РВ, копію ідентифікаційного коду та довідку з банку за формою №4-РВ про відкриття рахунку, який особа планує використовувати для волонтерської діяльності. Зразки заяви і банківської довідки можна знайти у самому Порядку.

    Волонтер може особисто подати пакет документів до будь-якої місцевої податкової на території Україні. Включення до Реєстру проводиться протягом 1 робочого дня з моменту прийому документів.

    На жаль, законодавство про Реєстр волонтерів все ще містить значні прогалини.

    По-перше, після зміни назви з “Реєстру волонтерів АТО (ООС)” на “Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації” у квітні 2022 року законодавець чомусь забув доопрацювати перелік напрямків, на які дозволено витрачати зібрані кошти. Перелік дозволених напрямків все ще містить вказівку про благодійну допомогу на користь лише тих учасників бойових дій, що територіально брали (беруть) участь “в антитерористичній операції … відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях” (абз. 1 пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу).

    Слід також відзначити, що серед переліку дозволених напрямків витрат немає вимушених переселенців з гарячих точок 2022 року (Херсонська, Запорізька, Харківська область тощо) – лише переселенці з зони АТО та Криму. Звісно, можна апелювати до розширеного тлумачення у зв’язку зі зміною назви Реєстру та загальної фрази про можливість допомоги учасникам бойових дій, які “які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України” (абз. 1 пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Але в будь-якому випадку, зміни до Податкового кодексу України в частині усунення територіального обмеження Донецькою і Луганською областю все одно залишаються актуальними.

    Другою прогалиною є строк, на який поширюється податкова пільга. На даний момент можливість не платити 19,5% податку поширюється лише на надходження, отримані після внесення особи до Реєстру волонтерів та “у звітному податковому році, що передує року внесення до Реєстру волонтерів” (пп “б” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Норма про застосування пільги на старі надходження є дуже логічною, адже на початку війни мало хто думав про офіційне оформлення свого волонтерства. Разом з тим, поточне формулювання норми залишає дірку в часі, яка не покривається пільгою. Наприклад, якщо особа внеслась до Реєстру 05.06.2022, вона отримує пільгу на майбутнє та за попередній 2021 рік. Але пряме тлумачення норми не дозволяє їй претендувати на пільгу в період 01.01.2022 – 05.06.2022: тобто частину 2022 року, коли вона не була внесена до Реєстру. Ця неоднозначність має бути усунута Верховною Радою України або принаймні врегульована роз’ясненням Державної податкової служби.

    Незважаючи на усі законодавчі огріхи, внесення до Реєстру волонтерів дозволяє особі законно збирати кошти для ЗСУ на свою особисту картку і претендувати на звільнення від оподаткування. Запис в Реєстрі також надає волонтеру офіційний юридичний статус, що збільшує довіру людей до його роботи і полегшує спілкування з державними органами. Тому закликаю усіх наших волонтерів якомога швидше включатись до Реєстру і продовжувати разом наближати нашу перемогу над загарбниками.

    Будуть питання, звертайтесь до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого профілю.

    Гончаренко Константин
    13.8%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Якщо зазначена діяльность зазначена в статуті ТОВ та КВЕД 63.12 є у державному реєстрі, то цього достатньо для створення веб-сайту.

    сайт є результатом комп’ютерного програмування, його можна розцінити об’єктом авторського права як комп’ютерна програма (ст. 433 ЦКУ та ст. 8 ЗУ Про авторське право);

    Обираєте мету створення сайту, та витрати на утримання сайту проводите, як фактичні витрати підприємства.

    Згода на обробку персональних даних є обов язковою згідно ст.8 ЗУ Про захист персональних даних

    Також необхідно розробити правила користування сервісом та розмістити їх на сайті доступною мовою, аби користувач міг погодитися з ними.

    Інформацію про перерахування відсотка за користування послугами сервісу теж потрібно прописати у правилах та чітко зазначити, що відсоток - винагорода компанії за користування послугами та сервісами на сайті. Користувач має поставити відповідну "галочку" про згоду з правилами та обробкою персональних даних.

    Кошти можете отримувати на рахнок товариства , ВІД БУДЬ-ЯКОГО КОНТРАГЕНТА (Країни), необхідно лише відкрити валютні рахунки зареєстровані на ТОВ.

    доходы с источником происхождения из-за границы, то в соответствии с действующими нормами Податкового кодекса такие доходы должны облагаться ПДФО по ставке 18% и военным сбором 1,5%. Таким образом, сумму дохода вы должны перевести в гривны по официальному курсу НБУ на дату получения, а по итогам года - выполнить свой долг перед государством и подать декларацию об имущественном состоянии, с последующим налогообложением дохода и уплатой налога.

    Действующие нормы ПКУ позволяют уменьшать суммы начисленных налогов по украинским законам на суммы налогов, уплаченных иностранному государству. То есть, на те налоги, которые за Вас (как администратора YouTube-канала) уже заплатил Google или YouTube. Причем, следует учесть, что такая льгота возможна только при наличии «на руках» официального документа фискальной службы той страны, где были уплачены налоги, что практически нереально.

    Итого, есть 2 варианта: 1 - оформиться ФОПом; 2 - не оформляться вообще. Для начинающего видеоблогера можно начать со второго варианта. Если же Вы уверены счастливом будущем своего канала, и не хотите иметь проблем с налоговой, то регистрируйтесь как ФОП на едином налоге, 3 группа.

    КВЕДы для ведения такой предпринимательской деятельности:

    • 73.11 створення та розміщення реклами в газетах, у періодичних виданнях, на радіо й телебаченні, у мережі Інтернет та інших засобах масової інформації
    • 58.19 видання (у т.ч. в електронному вигляді):рекламної продукції
    • 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність
    • 63.12 керування іншими веб-сайтами, що функціонують як портали в мережі Інтернет, таких як медійні сайти, що періодично поновлюють інформаційний контент
    • 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у. Цей клас включаэ: надання послуг з пошуку інформації за винагороду або на основі контракту надання послуг з добору новин і матеріалів із преси.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    16.3%
    Савченко Олександр рік тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго вечора, Оксано!

    У даному випадку пропоную розглянути два варіанти: відкриття благодійного фонду (більш детально про це - https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%91%D0%B...) або включення фізичної особи, на чий рахунок будуть поступати донати, до Реєстру волонтерів. Після цього такі зарахування на особистий рахунок не будуть вважатися “оподатковуваним доходом”.

    Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про волонтерську діяльність» волонтер - фізична особа, яка добровільно здійснює соціально спрямовану неприбуткову діяльність шляхом надання волонтерської допомоги. Волонтерами можуть стати громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, які є дієздатними. (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3236-17#Text)

    Відповідно до підпункту 165.1.54. ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи:

    165.1.54. сума (вартість) благодійної допомоги:

    а) виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками - фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, в порядку, визначеному Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", на користь:

    учасників бойових дій - військовослужбовців (резервістів, військовозобов’язаних) та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, поліцейських та працівників Національної поліції України, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів; працівників підприємств, установ, організацій, які залучаються (залучалися) та беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичній операції в районах її проведення, у забезпеченні здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, у порядку, встановленому законодавством, або на користь членів сімей таких учасників бойових дій, які під час участі в антитерористичній операції, участі в забезпеченні її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, загинули, померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, отриманих під час участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, чи визнані безвісно відсутніми в установленому порядку;

    учасників масових акцій громадського протесту в Україні, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я під час участі в цих акціях у період з 21 листопада 2013 року до 28 лютого 2014 року, а також 2 травня 2014 року в місті Одесі, або на користь членів сімей таких учасників, які загинули чи померли внаслідок отриманих у цей період поранень, контузії чи іншого ушкодження здоров’я або визнані безвісно відсутніми в установленому порядку;

    фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція, та/або вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням антитерористичної операції в таких населених пунктах;

    фізичних осіб, які мешкали на території Автономної Республіки Крим та вимушено покинули місце проживання у зв’язку з тимчасовою окупацією території України, визначеної Законом України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";

    б) отриманої благодійниками - фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в порядку, визначеному Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", для надання благодійної допомоги на користь осіб, визначених у підпункті "а" цього підпункту (безпосередньо таким особам або через Міністерство оборони України, Головне управління Національної гвардії України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Адміністрацію Державної прикордонної служби України, Міністерство внутрішніх справ України, Національну поліцію України, Управління державної охорони України, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, через органи управління інших утворених відповідно до законів України військових формувань, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету), у розмірі, фактично використаному на такі цілі, та на відшкодування документально підтверджених витрат таких благодійників, пов’язаних із наданням зазначеної благодійної допомоги. Положення цього підпункту застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої зазначеними благодійниками - фізичними особами у звітному податковому році, що передує року їх внесення до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації;

    в) виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками - фізичними особами, у порядку, визначеному Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану на користь:

    учасників бойових дій - військовослужбовців (резервістів, військовозобов’язаних) та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, поліцейських та працівників Національної поліції України, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь у відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного, надзвичайного стану, перебуваючи безпосередньо в районах здійснення зазначених заходів;

    працівників підприємств, установ, організацій, сил цивільного захисту, які залучаються (залучалися) та беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, перебуваючи безпосередньо в районах проведення бойових дій та у період здійснення бойових дій, у порядку, встановленому законодавством, або на користь членів їхніх сімей;

    фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах.

    Рахунки волонтерів, які занесені до Реєстру волонтерів, не обкладаються податком на доходи фізичних осіб за умови надання звітів про використання коштів із зазначених рахунків. Тобто з коштів, отриманих в рамках волонтерської діяльності, Ви не будете сплачувати податки.

    Таким чином, задля того, щоб такі кошти не підлягали оподаткуванню, Вам необхідно зареєструватись як волонтер в Реєстрі волонтерів волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС) (далі – Реєстр волонтерів).

    Зверніть увагу! Від оподаткування звільняються лише кошти, що були використані на вищевказані цілі та надійшли на конкретний банківський рахунок, який волонтер вказав під час реєстрації. Бажано, щоб усі пожертви на цей рахунок мали призначення платежу “благодійна допомога”. Слід також пам’ятати, що у разі перевірки податкової волонтеру доведеться підтвердити цільове використання зібраних коштів. Саме тому краще зберігати докази закупівлі товарів (наприклад чеки з воєнторгу) та підтвердження їх подальшої безкоштовної передачі ЗСУ (договори пожертви, акти приймання-передачі тощо).

    Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС) затверджено наказом Міністерства фінансів України 30.10.2014 № 1089 (далі – Порядок).

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1471-14#Text

    Пунктом 2.1 названого Порядку визначено, що для включення до Реєстру фізична особа - благодійник подає до органу ДПС Заяву про включення / внесення змін до Реєстру волонтерів за формою № 1-РВ (додаток 3)* (далі - заява) з позначкою «Включення до реєстру» та документи, визначені пунктом 2.2 цього розділу, пред’являє паспортний документ, що посвідчує особу, а у разі подання документів поштою - надає його копію. Іноземці та особи без громадянства додатково пред’являють документ, що підтверджує законність перебування на території України.

    Зазначені документи можуть бути подані особисто, поштою або через уповноважену особу (далі – представник, адвокат) за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої нотаріально, на проведення відповідних дій (після пред'явлення повертається) та її копії.

    Якщо ви подаєте заяву особисто – ви можете подати її до будь-якої Податкової служби. Якщо ж будете надсилати поштою або буде подавати Ваш представник – подається до тієї Податкової служби, де ви обліковуєтесь (за місцем прописки, роботи).

    Відповідно до п. 2.2. Порядку 2.2. фізична особа - благодійник разом із заявою подає:

    - оригінал та копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, або сторінки паспорта у формі книжечки/зворотного боку паспорта у формі картки, до якої внесені дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру (ідентифікаційний код та сторінка паспорта про його присвоєння);

    - довідки (довідку) про відкриття/закриття рахунка фізичною особою за формою № 4-РВ (додаток 4)**, що призначений для здійснення благодійної діяльності.

    Включення до Реєстру волонтерів здійснюється протягом 1 робочого дня.

    Тобто, для реєстрації волонтером Вам необхідно мати:

    - заяву про включення до Реєстру волонтерів;

    - паспорт;

    - ідентифікаційний номер;

    - довідка з банку про відкриття рахунку, на який будуть перераховуватись благодійні кошти.

    1. При цьому, чинне законодавство не передбачає відкриття окремого рахунка, що буде призначений для здійснення благодійної (волонтерської) діяльності.

    Тобто, не заборонено внести до Реєстру волонтерів вже існуючий, власний рахунок (фізичної особи, а не ФОП).

    Але, задля уникнення зайвих непорозумінь з органами ДПС та надлишкової втрати часу на обгрунтування та доказування цільового надходження кожної суми на рахунок, раджу все ж таки відкрити окремий рахунок, який буде призначений для здійснення Вами волонтерської діяльності.

    Крім того, повторюсь, не нехтуйте тим, щоб усі пожертви на цей рахунок мали призначення платежу «благодійна допомога».

    Щодо ж звіту про витрачені кошти, раджу Вам також зберігати документи на підтвердження цільового використання коштів, що надійшли, оскільки це стане Вам у нагоді у разі податкової перевірки та допоможе звільнити такі грошові кошти від оподаткування.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 15 років досвіду

    Добрый день!

    Ваша компания представлена в лице какого субъекта хоз.деятельности?

    Общественная организация, внесенная вреестр неприбыльных?

    Обращайтесь.

    Пуха Наталія ТендерОк
    16.3%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Отримуючи пожертви, неприбуткові організації платять відрахування на своїх співробітників, а комерційні — ще й податок на прибуток. Закон вимагає сплатити 18% податку на прибуток та 1,5% військового збору з надходжень від інших фізичних осіб.

    На спрощеній системі оподаткування Юридичні особи чи ФОП, сплачувати необхідно з отриманих пожертв 5% (2% на період військового стану) єдиного податку та відрахування у соціальні фонди.

    Також зверніть увагу, що наявний платіж за користування системою платежів Оплата загалом за послуги Сервісу становить від 2- 7,5% від отриманих донатів.

    Щодо пожертв від іноземних фондів, як і його представництво відносяться згідно пп. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу до нерезидентів, вказаний як благодійна допомога дохід підлягатиме оподаткуванню податком на прибуток за ставкою 15%, при цьому резидент, що виплачує такий дохід, виступатиме податковим агентом із зобов'язанням утримати і сплатити податок в бюджет при виплаті доходу (згідно пп. ї) пп. 141.4.1 та пп. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу). Відповідне звільнення або менша ставка можуть бути встановлені у конвенції про уникнення подвійного оподаткування з відповідною країною, податковим резидентом якої є фонд. У такому разі резидентам, що надають пожертви, необхідно буде отримати документальне підтвердження такого резидентства від фонду (п. 103.2 ст. 103 Податкового кодексу).

    Оскільки юридичні особи-нерезиденти, що мають представництва в Україні, п. 64.5 ст. 64 Податкового кодексу зобов'язує встати на податковий облік, а згідно пп. 133.2.1 п. 133.2 ст. 133 Податкового кодексу платником податку на прибуток може бути і юридична особа-нерезидент, що отримує доходи джерелом походження з України, існує ризик постання питання про реєстрацію зарубіжного фонду платником податку на прибуток України, хоча відповідна практика ще не сформована і, на мою думку, не має достатніх правових підстав.

    Оподаткування благодійної допомоги армії ПДВ Перерахування коштів. Об’єктом оподаткування ПДВ є постачання товарів/послуг на митній території України (п. 185.1 ПК). Передача коштів не є постачанням товарів/послуг (пп. 14.1.185, 14.1.191 ПК). Відповідно, немає й об’єкта оподаткування ПДВ. Отже, якщо надаєте допомогу грошима, ПДВ-наслідків не виникає. Безоплатна передача товарів. Під постачанням товарів розуміють будь-яку передачу права на розпоряджання товарами як власник. Це стосується і випадків продажу, обміну чи дарування товарів (пп. 14.1.191 ПК). Отже, безоплатна передача товарів є об’єктом оподаткування ПДВ. Базу оподаткування визначають за правилами статті 188.1 ПК: не нижче за ціну придбання товару, а якщо його виготовили самостійно — не нижче за звичайні ціни. Проте Закон № 2118 доповнив підрозділ 10 розділу ХХ ПК новим пунктом 69, який, зокрема, передбачає, що безоплатну передачу товарів (у т. ч. підакцизних) і надання послуг на користь ЗСУ та підрозділів територіальної оборони не вважають операціями реалізації. Тож якщо, наприклад, постачаєте пальне на користь ЗСУ і територіальної оборони, не мусите платити акцизний податок. Звільнення від оподаткування. Операції, звільнені від ПДВ, визначає стаття 197 ПК. Зокрема, йдеться: про безоплатне постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним та зареєстрованим відповідно до законодавства; надання допомоги благодійними організаціями набувачам/суб’єктам благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації. Умови звільнення від ПДВ за такими операціями передбачає підпункт 197.1.15 ПК.

    Продукція оборонного призначення. Тимчасово, на період запровадження воєнного стану, від оподаткування ПДВ звільнили операції ввезення на митну територію України та постачання на митній території України продукції оборонного призначення. Зокрема, йдеться про продукцію, що класифікується за такими групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД: 3601, 3602; 3603 (тільки для ударних капсулів, детонаторів, що використовуються в оборонних цілях); 3604 90 00 00 (тільки для освітлювальних та сигнальних ракет, що використовуються в оборонних цілях); 8525 60 00 00, 8529 90 20 00 (тільки для апаратури для передачі та приймання голосу, зображень та іншої інформації, включаючи апаратуру для комунікації в мережі дротового або бездротового зв’язку, апаратури прослуховування направленої дії, радіостанцій ультракороткохвильового і короткохвильового діапазону військового призначення, розвідувально-сигнальної апаратури, їх частин і приладдя, у разі якщо постачання (закупівля) таких товарів здійснюється для державних замовників з оборонного замовлення); 8702—8705 (тільки для пасажирських та вантажних автомобілів звичайного типу, що використовуються в оборонних цілях та мають легку броню або обладнані з’ємною бронею); 8710 00 00 00; 8802, 8803 (тільки для безпілотних літальних апаратів з озброєнням чи без озброєння, що використовуються в оборонних цілях, їх частини); 8804 (тільки для парашутів та інших пристроїв, призначених для десантування військовослужбовців та/або військової техніки); групи 90 (тільки для біноклів, приладів нічного бачення, тепловізорів, захисних окулярів та аналогічних оптичних виробів, телескопічних прицілів та інших оптичних пристроїв для військової зброї, якщо вони не поставлені разом із військовою зброєю, для якої вони призначені, інші оптичні, навігаційні та топографічні прилади та інструменти, що використовуються в оборонних цілях); групи 93, крім включених до товарних позицій 9303, 9304, а також 9305 (тільки призначених для виробів товарних позицій 9303, 9304), 9306 90 90 00 та 9307 (п. 32 підрозд. 2 розд. ХХ ПК).

    Успіхів


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України