Задайте питання юристу

883 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, 02 серпня 2022, питання №70519 250₴

Надання будинкової книги для виписки у ЦНАП

Добрий день. Я хотів би звернутися
до Вас з наступним запитанням.
Мій батько хоче виписатися у ЦНАП та
приписатися за новим місцем проживання.
У ЦНАП йому сказали, що одним з документів, які він повинен подати має бути будинкова книга, яка зберігається у ЖЕКУ,
але не пояснили, яким чином можна її взяти.
Напишіть будь ласка, яким чином можна взяти будинкову книгу у ЖЕКУ, чи повинен ЦНАП робити запит на те, щоб батьку видали будинкову книгу, або ж буде просто достатньо отримати довідку у ЖЕКУ по будинковій книзі. Буду вдячний Вам за відповідь. З повагою, Тарас.

Відповіді юристів (10)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Тарасе!

    Будинкова книга взагалі не є документом, який потрібно подавати для зміни реєстрації місця проживання.

    Документи, що необхідно надати для отримання послуги:

    1. Заява на реєстрацію місця проживання

    2. Паспортний документ особи або довідка про звернення за захистом в Україні, або документ, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними

    3. Свідоцтво про народження - для дітей віком до 14 років

    4. Документи, що підтверджують право на проживання (перебування) в житлі, адреса якого реєструється для проживання (перебування) (відомості про житло (документи), що підтверджують право власності на житло, рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житла, визнання за особою права користування житлом, жилим приміщенням, договір найму (піднайму, оренди) або інші документи, визначені Кабінетом Міністрів України). У разі відсутності таких документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника (співвласників) житла, уповноваженої особи житла

    5. Документи, що посвідчують особу законного представника (представника)

    6. Документ, що підтверджує сплату адміністративного збору

    7. Документи, що підтверджують повноваження особи як законного представника (представника), крім випадків, якщо законними представниками дитини є її батьки чи один із батьків

    8. Військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

    НЕ ЗРОЗУМІЛО, НАВІЩО ЇМ БУДИНКОВА КНИГА. СПРОБУЙТЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНШОГО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРАТОРА. ЯКЩО СИТУАЦІЯ БУДЕ АНАЛОГІЧНОЮ, ТОДІ ЗВЕРНІТЬСЯ ДО ЖЕКу Х ПРОХАННЯМ НАДАТИ ВИТЯГ З БУДИНКОВОЇ КНИГИ. ЦНАП ТАКІ ЗАПИТИ ТОЧНО НЕ БУДЕ РОБИТИ.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    Промський Євгеній Сергійович
    20%
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Для зняття з місця реєстрації будинкова книга не потрібна!

    ПОРЯДОК декларування та реєстрації місця проживання (перебування) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/265-2022-%D0%B...

    50. Зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється на підставі:

    1) заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), поданої особою або її законним представником (представником) за формою згідно з додатком 5;

    2) рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житло або права користування житлом, про виселення, про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою (у такому випадку адміністративний збір не сплачується);

    3) свідоцтва про смерть або відомостей про державну реєстрацію смерті з Державного реєстру актів цивільного стану. У таких випадках датою зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи є дата видачі свідоцтва про смерть або дата здійснення актового запису про смерть особи;

    4) повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС із зазначенням відповідних реквізитів паспортного документа померлої особи або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку;

    5) заяви власника житла про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) за формою згідно з додатком 6.

    57. У разі звернення до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особа подає:

    1) паспортний документ (у разі особистого звернення);

    2) свідоцтво про народження (у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання дітей віком до 14 років);

    3) документ або відомості, що підтверджують сплату адміністративного збору;

    4) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

    5) рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС, або рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, прийняте відповідною закордонною дипломатичною установою України, у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи у зв’язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном.

    Як бачите, будинкова книга не потрібна! Тому ви маєте повне право вимагати зняття з місця реєстрації без книги. Якщо будуть відмовляти, можете самостійно підготувати заяву та подати її до ЦНАПу, вони будуть зобов'язані її прийняти та розглянути.

    Як тільки виникнуть питання - звертайтесь! Буду радий допомогти.

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович

    Доброго дня.

    1. ЦНАП нічого витребувати не буде.

    2. На цей час діє Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 р. № 265. Вказаний порядок не передбачає в якості документа необхідного для проведення реєстрації зняття з місця реєстрації будинкової книги. Тому вимоги працівників ЦНАП необгрунтовані.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Айвазян Юрій Климентійович
    18%

    Доброго дня, Такрасе!

    Будинкова книга не входить в перелік документів, які потрібні для перереєстрації!

    Для реєстрації місця проживання (перебування) особа або її законний представник (представник), уповноважена особа житла або уповноважена особа спеціалізованої соціальної установи, закладу для бездомних осіб, іншого надавача соціальних послуг з проживанням подає:

    • заяву за формою згідно з додатками 2, 3 і 8;
    • паспортний документ особи або довідку про звернення за захистом в Україні (для осіб, які реєструють місце перебування);
    • свідоцтво про народження (для дітей віком до 14 років), крім іноземців та осіб без громадянства, або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України;
    • довідку про реєстрацію особи громадянином України (у разі здійснення вперше реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років, у свідоцтві про народження якої зазначено, що батьки або один із батьків є іноземцем чи особою без громадянства);
    • документи, що підтверджують:
    1. право на проживання (перебування) в житлі, зокрема свідоцтво про право власності, ордер, договір оренди (найму, піднайму), договір найму житла у гуртожитку (для студентів), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші підтверджуючі документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за згодою власника (співвласників) житла, наймача та членів його сім’ї, уповноваженої особи житла (зазначені документи та згода не вимагаються під час реєстрації місця проживання (перебування) малолітніх та неповнолітніх дітей за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або законних представників (представників), або одного з них;
    2. право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, іншого надавача соціальних послуг з проживанням (довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, іншого надавача соціальних послуг з проживанням за формою згідно з додатком 4, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у таких установах або закладах);
    • відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору (не подається у разі здійснення реєстрації місця перебування);
    • військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
    • письмова згода відповідного іпотекодержателя або довірчого власника (у разі перебування житла в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов’язань);
    • документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законним представником малолітньої дитини (пункт 35 Порядку).

    Строк надання послуги

    Реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється в день отримання органом реєстрації документів (пункт 29 Порядку).

    Вартість послуги

    За реєстрацію місця проживання справляється адміністративний збір у розмірі:

    • 1,5 відсотка прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року (у 2022 році адміністративний збір складає 37,22 грн.), - за реєстрацію місця проживання у разі звернення особи протягом встановленого Законом строку;
    • 2,5 відсотка прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року (у 2022 році адміністративний збір складає 62,03 грн.), - за реєстрацію місця проживання у разі звернення особи з порушенням встановленого Законом строку, тобто після спливу 30 календарних днів після зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання або 3 місяців з дня реєстрації народження дитини (пункт 82 Порядку).

    За декларування/реєстрацію місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір справляється лише за одну адміністративну послугу (декларування/реєстрація місця проживання).

    Адміністративний збір не справляється:

    1. за реєстрацію місця проживання/зміну місця проживання дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, у закладі для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї;
    2. за реєстрацію місця перебування/зміну зареєстрованого місця перебування.

    Будуть питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого профілю. Буду радий допомогти!

    Гончаренко Константин
    14%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Будинкова книга непотрібна , потрібен паспорт , документи на власність, згода власника письмова та квитанція про сплату збору за послугу, а також воєнний білет , якщо є діти до 14 років їх копії свідоцтв.

    Зверніться до Начальника ЦНАП через канцелярію письмово , нехай він з ясує навіщо їм потрібна та книга , яка має передаватись в ЖЄК , або ОСББ , а шукати її потім треба у департаменті ЖКГ міської ради , через письмову заяву.

    Згідно Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”

    Особа може вільно обирати місце проживання вільно пересуватись та мати реєстрацію там де вона бажає, зі сказаного випливає наступне: Ви можете бути власником хоч 5 -ти квартир по Україні - цей факт не зобов язує Вас реєструватися в них(робити прописку) , або проживати там. Ви можете бути зареєстровані та проживати там де Ви бажаєте. У правовстановлюючих документах на квартири вказано , що вони належать Вам на праві власності, а усі дані про власність , що оформлена на Вас зберігається у ЕДР Речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

    Це і є доказом власності + документи на квартири.

    Прописка (реєстрація) власника в квартирі не є обов язковою у цілому.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Мєньков Андрій Васильович
    14%

    Доброго дня Тарасе.

    Для реєстрації місця проживання (перебування) особа або її законний представник (представник), уповноважена особа житла або уповноважена особа спеціалізованої соціальної установи, закладу для бездомних осіб, іншого надавача соціальних послуг з проживанням подає:

    1) заяву за формою згідно з додатками 2, 3 і 8;

    2) паспортний документ особи або довідку про звернення за захистом в Україні (для осіб, які реєструють місце перебування);

    3) свідоцтво про народження (для дітей віком до 14 років), крім іноземців та осіб без громадянства, або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України;

    4) довідку про реєстрацію особи громадянином України (у разі здійснення вперше реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років, у свідоцтві про народження якої зазначено, що батьки або один із батьків є іноземцем чи особою без громадянства);

    5) документи, що підтверджують:

    право на проживання (перебування) в житлі, зокрема свідоцтво про право власності, ордер, договір оренди (найму, піднайму), договір найму житла у гуртожитку (для студентів), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші підтверджуючі документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за згодою власника (співвласників) житла, наймача та членів його сім’ї, уповноваженої особи житла (зазначені документи та згода не вимагаються під час реєстрації місця проживання (перебування) малолітніх та неповнолітніх дітей за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або законних представників (представників), або одного з них;

    право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, іншого надавача соціальних послуг з проживанням (довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, іншого надавача соціальних послуг з проживанням за формою згідно з додатком 4, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у таких установах або закладах);

    6) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору (не подається у разі здійснення реєстрації місця перебування);

    7) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

    Подання будинкової книги діючим законодавством не передбачено.

    Крикун Сергій  Павлович
    16%
    Крикун Сергій Павлович 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    "ПОРЯДОК декларування та реєстрації місця проживання (перебування)" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/265-2022-%D0%B...):

    "...57. У разі звернення до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особа подає:

    1) паспортний документ (у разі особистого звернення);

    2) свідоцтво про народження (у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання дітей віком до 14 років);

    3) документ або відомості, що підтверджують сплату адміністративного збору;

    4) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

    5) рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС, або рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, прийняте відповідною закордонною дипломатичною установою України, у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи у зв’язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном...

    88. Не може бути підставою для відмови у реєстрації місця проживання (перебування), знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) відсутність у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про житло, в якому реєструється місце проживання (перебування) особи.

    89. Не може бути підставою для відмови у декларуванні/знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання за декларацією (заявою), поданою в електронній формі, відсутність в особи окремого номера запису у Реєстрі військовозобов’язаних...".

    Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):

    "Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України."

    ---

    Доброго дня, Тарасе! По-перше, будинкова книга не передбачена наведеним п.57 Порядку. По-друге, ведення будинкових книг стосувалось за раніше чинним (СРСР) законодавством приватного сектору, приватних будинків, а не багатоквартирних будинків. По-третє, з прийняттям Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/888-19#Text), а точніше запровадження реєстру територіальних у сфері реєстрації місця проживання громадян застосування будиноких книг було припинено. По-четверте, вимоги ЦНАП незаконні та суперечать Конституції України - ні батько не може бути примушений до надання цієї будинкової книги (якої не існує), ні ЦНАП як орган державного управління, його посадові особи не мають права виходити за межі своїх повноважень та чинного законодавства. Зверніться не до ЦНАП, а безпосередньо до органу реєстрації.

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду

    Доброго дня, Тарас!

    Питання будинкової книги не у вашій або вашого батька сфері відповідальності. Абсолютно.

    Тому ви не маєті нічого брати окремо або приносити додатково.

    Звертайтесь.

    Савченко Олександр
    18%
    Савченко Олександр рік тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Доброго дня!

    У ЦНАП йому сказали, що одним з документів, які він повинен подати має бути будинкова книга, яка зберігається у ЖЕКУ, але не пояснили, яким чином можна її взяти. - для зняття з зареєстрованого місця проживання будинкова книга непотрібна (лише паспорт, відповідна заява та документи, що підтверджують право власності на житло) (ст. 18 ЗУ "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні"). Тому раджу отримати письмову відмову та оскаржити її до керівника ЦНАП (відповідно до ЗУ "Про звернення громадян") або в адміністративному суді (відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України). Адже, згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 19 0 23 лист. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 0 0 19 лист. 2024