Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
883 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня, шановні юристи! Моє ім'я Максим і я з міста Маріуполя. Моя сім'я залишилася у окупованому місті. Я зараз знаходжуся у Львові і маю довідку Внутрішньо Переміщенної Особи. Повернутися до дому не маю куди, за кордон теж не можна. Тому зараз я вступаю до аспірантуру Львівської Національної Академії ім. Миколи Лисенка і намагаюсь добитися пільг для себе. Бо вступ на бюджет без пільг майже нереальний, а контракт коштує 40 000 грн. на рік(я вже закінчив магістратуру у цьому ВНЗ, вчився на контракті). У ВНЗ приймальна комісія каже що вони не мають пільг для вступників до аспірантури (тільки бакалавріат) і радять звернутися до Міністерства Освіти. МОН у свою чергу кажуть що вони нічим не можуть допомогти бо кожен ВНЗ сам автономно створює пільги для студентів. Я вивчав умови надання пільг через воєнні дії і виходить що я під них не підходжу. Мої родичі не військові, ніхто не інвалід і тд. Але моя сім'я пережила жахливі місяці бомбування міста, голоду і жахів війни.
Я планую йти до ректора, прохати про пільги бо навіть у МОН сказали що вони в мене все таки є(і це очевидно). Але мені потрібні сильні аргументи у розмові з ректором, чи в письмовому зверненні до нього, бажанно ті що вказують на статті, закони і ТД. Я й сам вивчаю це питання , але мені потрібна Ваша допомога, шановні пані та панове юристи. Як ми бачимо за кордоном кожен біженець-українець має численні пільги, безкоштовне харчування і право навчатися у євро ВНЗ. Допоможіть вибити своє право на безкоштовне навчання!
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Юрист, м. Чернігів, 11 років досвіду
Вітаю.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#n747, ч. 15 ст. 44;
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/975-2016-%D0%B...;
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/673-2018-%D0%B...,
В даних нормативних актах на даний час не передбачено пільгові умови для Вашої ситуації.
Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду
Добрий день!
Аспірантура не є тим освітнім рівнем, який передбачає нормативно закріплені пільги у Вашій ситуації.
Рекомендую наступний алгоритм:
1) пошук грантових організацій, які здійснюють фінансування молодих науковців, та подачі туди заявок;
2) пошук університету, що у своїх внутрішніх правилах вступу надає пільги по оплаті за аспірантуру;
3) звернення до ректора з проханням звільнити Вас від сплати вартості навчання або домовитись про розстрочення платежів.
При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "звернутися". Буду радий допомогти.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!!
Повністю співчуваючи Вашій проблемі, не можу не зазначи, що саме в даному випадку пільги,на жаль, українським законодавством не передбачені! Проте Ви можете пошукати можливість отримувати стипендію за різними міжнародними та державними програмами! ІЦснує багато ресурсів, в яких можна отримати таку інформацію! Наприклад в таких, як цей - https://mon.gov.ua/ua/news/z-1-sichnya-2022-roku-z...
Крім того, спробуйте все ж таки поспілкуватися з ректором Академії. Можливо, він все ж таки піде Вам на зустріч і якось допоможе!
Будуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
Аспірантура – третій рівень вищої освіти України.
Очне навчання аспірантів може відбуватися на бюджетній та контрактній основі.
Пільг при вступі безпосередньо для аспірантів немає.
Податкова пільга аспірантам (на прикладі 2021 р.)Стаття 169 НК України дає чітко зрозуміти, що аспірантам належить перерахунок податку та податкова соціальна пільга. Форма навчання немає значення. Розмір становить 150% суми пільги.
Розрахунок провести не складно:
2379/0,5 = 1187,50 гривень.
1187,5*150% = 1781 гривня.
Є обмеження до максимального розміру доходу, до якого може бути застосована податкова пільга. Для розрахунку цієї суми потрібно прожитковий мінімум помножити на коефіцієнт 14 і округлити до першої десятки.
2379 * 1,4 = 3330 гривень.
Враховується лише заробітна плата. Якщо аспірант додатково отримує стипендію або інший дохід, така пільга нівелюється. За наявності кількох підстав для пільги, наприклад, статус аспіранта (150%) та наявність двох і більше дітей віком до 18 років (100%), можна скористатися лише одним варіантом – тим, за яким вищий відсоток.
Однак, як бути, якщо мінімальний розмір оплати праці майже вдвічі вищий? Пільга підходить тим, хто працює на неповну ставку, за графіком у неповний робочий час або з об’єктивних причин зберіг місце роботи, але не заробіток.
Податкова соціальна пільга не поширюється з доходу самозайнятих осіб, державних службовців та на інші офіційні доходи, одержувані крім зарплати.
На відміну від перших двох ланок системи освіти аспірантура як третя ланка не має на увазі соціальних пільг при вступі та навчанні. Мається на увазі спеціальних соціальних пільг. Водночас, як і будь-яка людина, аспірант може:
Кожна з цих категорій може мати на увазі додаткові пільги, наприклад, щодо проїзду в транспорті, отримання позачергової відпустки, права на пільгові путівки та додаткові дні відпустки. У разі тривалої хвороби понад 30 днів аспірант має право продовжити термін навчання на цей період. Крім того, у конкретному ВНЗ можуть встановлюватися свої бонуси та привілеї для аспірантів.
Аспірантам надається оплачуваний години практики. Їхня кількість – 50 годин на місяць. Безкоштовна практична діяльність у статусі лектора чи викладача на семінарах заборонена.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Максиме!
Як ми бачимо за кордоном кожен біженець-українець має численні пільги, безкоштовне харчування і право навчатися у євро ВНЗ. - в Україні Ви маєте статус ВПО, а не біженця.
Держава забезпечує дітям, зареєстрованим як ВПО, у тому числі дітям, які навчаються за денною формою навчання у вищих навчальних закладах, - до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, державну цільову підтримку для здобуття вищої освіти у державних та комунальних навчальних закладах (абзац перший частини п'ятнадцятої статті 44 Закону України "Про вищу освіту").
Крім того, взята на облік внутрішньо переміщена особа має право на продовження здобуття певного освітнього рівня на території інших регіонів України за рахунок коштів державного бюджету або інших джерел фінансування. Порядок фінансування навчання категорії осіб, які були зараховані у навчальні заклади на територіях, де виникли обставини, зазначені у статті 1 цього Закону, на навчання за рахунок коштів державного бюджету, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, які навчаються у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, забезпечуються безкоштовним харчуванням у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
ПОРЯДОК підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-%D0%B...):
3. Підготовка осіб в аспірантурі (ад’юнктурі) та докторантурі здійснюється:
за рахунок видатків державного бюджету у державних закладах вищої освіти чи наукових установах (державне замовлення) та за рахунок видатків місцевих бюджетів у державних та комунальних закладах вищої освіти чи наукових установах (регіональне замовлення);
за рахунок коштів юридичних чи фізичних осіб (на умовах контракту, зокрема за кошти грантів, які отримав заклад вищої освіти (наукова установа) на проведення наукових досліджень, за якими передбачається підготовка здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії або доктора наук).
6. Вступ до аспірантури (ад’юнктури) та докторантури здійснюється на конкурсній основі відповідно до цього Порядку, Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти, затверджених МОН, та правил прийому до відповідного закладу вищої освіти (наукової установи).
Правила прийому до закладу вищої освіти, зокрема щодо прийому до аспірантури (ад’юнктури) та докторантури, затверджує вчена рада закладу вищої освіти на основі Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти та в установлені строки оприлюднює їх на офіційному веб-сайті закладу вищої освіти.
ПОРЯДОК прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0487-22#Text):
III. Джерела фінансування здобуття вищої освіти
1. Фінансування підготовки здобувачів вищої освіти здійснюється:
за рахунок видатків державного бюджету у державних та приватних закладах вищої освіти (державне замовлення) та за рахунок видатків місцевих бюджетів у державних та комунальних закладах вищої освіти (регіональне замовлення);
за кошти фізичних та/або юридичних осіб (на умовах договору, зокрема за кошти грантів, які отримав заклад вищої освіти на проведення наукових досліджень, за якими передбачається підготовка здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії).
2. Громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту на конкурсній основі відповідно до стандартів вищої освіти, якщо певний ступінь вищої освіти громадянин здобуває вперше за кошти державного або місцевого бюджету в державних і комунальних закладах вищої освіти, а також за відкритими конкурсними пропозиціями у приватних закладах вищої освіти, які дотримуються законодавства про формування та розміщення державного (регіонального) замовлення та за умови виконання такими закладами вимог до розміщення державного (регіонального) замовлення, визначених цим Порядком.
Особи, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста за кошти державного або місцевого бюджету (за державним або регіональним замовленням), можуть здобувати ступінь магістра лише за кошти фізичних та/або юридичних осіб, крім випадків, передбачених у пункті 5 цього розділу.
3. Особа може вступити до закладу вищої освіти для здобуття ступеня магістра на основі ступеня бакалавра, магістра та освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, здобутого за іншою спеціальністю (напрямом підготовки) (з урахуванням вимог абзацу дев’ятого пункту 1 розділу II цього Порядку), за умови успішного проходження вступних випробувань. Заклад вищої освіти у Правилах прийому може встановлювати додаткові вимоги для такої категорії осіб щодо строків навчання, включення додаткових обов’язкових навчальних компонентів до індивідуального навчального плану та обмеження щодо можливого поєднання спеціальностей різних галузей знань. Фінансування навчання за кошти державного та місцевого бюджетів (за державним або регіональним замовленням) здійснюється в межах строку навчання за навчальним планом відповідної освітньої програми, який визначається з розрахунку один навчальний рік на 60 кредитів ЄКТС.
Особи, які вступають для здобуття ступеня бакалавра (магістра ветеринарного спрямування) на основі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня молодшого бакалавра можуть зараховуватись за державним (регіональним) замовленням на перший курс за скороченим строком навчання лише в разі вступу на ту саму або споріднену в межах галузі знань спеціальність, а також на спеціальності, зазначені в Переліку спеціальностей, яким надається особлива підтримка (додаток 2).
Особи, які вступають для здобуття ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямування) на основі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня молодшого бакалавра, можуть зараховуватись за кошти фізичних та/або юридичних осіб на перший курс за скороченим строком навчання або на другий чи старші курси з нормативним строком навчання в межах ліцензійного обсягу або максимального обсягу, встановленого для конкурсної пропозиції.
4. Громадяни України, які не завершили навчання за кошти державного або місцевого бюджету (за державним або регіональним замовленням) за певним ступенем вищої освіти, мають право повторного вступу для безоплатного здобуття вищої освіти в державних і комунальних закладах вищої освіти за тим самим ступенем освіти за умови відшкодування до державного або місцевого бюджету коштів, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців, відповідно до Порядку відшкодування коштів державного або місцевого бюджету, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 658. Ця вимога не застосовується до учасників бойових дій та прийому на навчання курсантів до вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти.
Вступ на навчання для здобуття ступеня магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань на основі повної загальної середньої освіти або освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня молодшого бакалавра вважається вступом одночасно для здобуття ступенів бакалавра та магістра відповідно до пункту 1 розділу II цього Порядку.
5. Громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту за другою спеціальністю у державних та комунальних закладах вищої освіти:
якщо за станом здоров’я вони втратили можливість виконувати службові чи посадові обов’язки за отриманою раніше кваліфікацією, що підтверджується висновками медико-соціальної експертної комісії, та в інших випадках, передбачених законом;
якщо вони вступають на навчання до вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти;
якщо вони мають направлення на навчання, видане державним (регіональним) замовником відповідно до законодавства.
6. Іноземці та особи без громадянства, зокрема закордонні українці, які постійно проживають в Україні, особи, яких визнано біженцями, та особи, які потребують додаткового захисту мають право на здобуття вищої освіти нарівні з громадянами України, зокрема за рахунок коштів державного або місцевого бюджету.
7. Особи, які навчаються у закладах вищої освіти, мають право на навчання одночасно за декількома освітніми програмами, а також у декількох закладах вищої освіти.
Не допускається одночасне навчання за двома чи більше спеціальностями (спеціалізаціями, предметними спеціальностями, освітніми програмами, рівнями, ступенями, формами здобуття освіти) за кошти державного або місцевого бюджетів, крім випадків поєднання галузей знань, спеціальностей, спеціалізацій (предметних спеціальностей) в одній освітній програмі, або здобуття ступеня магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань на основі повної загальної середньої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня молодшого бакалавра), яке вважається одночасним здобуттям ступенів бакалавра та магістра.
8. Вступники допускаються до конкурсного відбору на місця державного (регіонального) замовлення та можуть бути рекомендовані або переведені на такі місця в разі наявності конкурсного бала не менше ніж 125,000. Обмеження щодо переведення на вакантні місця державного (регіонального) замовлення не застосовується до осіб, зазначених у пункті 7 розділу VIII цього Порядку.
9. Прийом на навчання вступників за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право» за державним або регіональним замовленням для здобуття ступеня молодшого бакалавра за всіма формами здобуття освіти, а також для здобуття ступенів бакалавра, магістра за заочною формою здобуття освіти в 2022 році не проводиться. Відкриті та фіксовані конкурсні пропозиції за цими спеціальностями, рівнями та формами здобуття вищої освіти не формуються, зарахування (переведення) на навчання на місця за державним (регіональним) замовленням не проводиться.
IV. Обсяги прийому та обсяги державного (регіонального) замовлення
1. Прийом на навчання здійснюється в межах ліцензованого обсягу для певного рівня вищої освіти або для певної освітньої програми, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання.
Прийом на навчання на міждисциплінарні освітні (освітньо-наукові) програми здійснюється в межах ліцензованого обсягу для певного рівня вищої освіти. Прийом на навчання за державним (регіональним) замовленням на міждисциплінарні освітні програми початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти за групою з двох спеціальностей, що належать до однієї або двох галузей знань, здійснюється на одну з цих спеціальностей за вибором закладу вищої освіти. Прийом на навчання на небюджетні конкурсні пропозиції на інші міждисциплінарні освітні програми початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти здійснюється на одну з їх спеціальностей (спеціальностей однієї з їх галузей знань) за вибором закладу вищої освіти, для вступу на яку передбачене вступне випробування у формі національного мультипредметного теста або творчого конкурсу (на одну з спеціальностей за вибором закладу вищої освіти, якщо національний мультипредметний тест або творчий конкурс передбачені для обох спеціальностей або не передбачені для жодної з них). Прийом на навчання на міждисциплінарні освітньо-наукові програми другого (магістерського) рівня вищої освіти здійснюється на ту з них, для вступу на яку передбачене вступне випробування у формі магістерського тесту навчальної компетентності (на одну з спеціальностей за вибором закладу вищої освіти, якщо магістерський тест навчальної компетентності передбачений для обох спеціальностей або не передбачений для жодної з них).
2. Прийом на навчання за державним замовленням (за кошти державного бюджету) здійснюється на спеціальності та форми здобуття вищої освіти, за якими воно сформовано Кабінетом Міністрів України. Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення, відповідно до Переліку наказів державних замовників, якими визначаються предметні спеціальності та спеціалізації окремих спеціальностей, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення (додаток 3). Прийом на навчання за кошти державного та місцевого бюджету (за державним та регіональним замовленням) можуть здійснювати заклади вищої освіти, які здобули ліцензію на провадження освітньої діяльності на певному рівні вищої освіти та/або за певною освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, не пізніше ніж 31 грудня 2021 року, за кошти фізичних та/або юридичних осіб - не пізніше ніж 31 травня 2022 року.
У територіально відокремлених структурних підрозділах не проводиться прийом на навчання за кошти державного бюджету (за державним замовленням) для підготовки фахівців:
на другому (магістерському) та третьому (освітньо-науковому / освітньо-творчому) рівні вищої освіти;
із спеціальностей, з яких у тому самому місті або в радіусі 50 кілометрів від нього функціонує заклад вищої освіти державної форми власності, що здійснює підготовку за такою самою спеціальністю.
Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації, міждисциплінарні освітні програми) та форми здобуття вищої освіти, за якими воно надано регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти.
3. Обсяг прийому за державним замовленням на основі повної загальної середньої освіти визначається загалом для всіх виконавців державного замовлення, крім вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, окремо за формами здобуття освіти:
за галузями знань:
17 «Електроніка та телекомунікації»;
20 «Аграрні науки та продовольство»;
21 «Ветеринарна медицина»;
23 «Соціальна робота»;
за міжгалузевими групами:
галузі знань 07 «Управління та адміністрування», 24 «Сфера обслуговування», 28 «Публічне управління та адміністрування», спеціальність 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» галузі знань 02 «Культура і мистецтво», спеціальність 051 «Економіка» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки»;
галузь знань 09 «Біологія», спеціальність 101 «Екологія» галузі знань 10 «Природничі науки»;
галузь знань 12 «Інформаційні технології», спеціальність 113 «Прикладна математика» галузі знань 11 «Математика та статистика», спеціальність 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» галузі знань 15 «Автоматизація та приладобудування»;
галузі знань 13 «Механічна інженерія», 14 «Електрична інженерія», спеціальність 161 «Хімічні технології та інженерія» галузі знань 16 «Хімічна та біоінженерія», спеціальність 273 «Залізничний транспорт», спеціалізація 275.02 «Транспортні технології (на залізничному транспорті)» галузі знань 27 «Транспорт»;
галузі знань 06 «Журналістика», 29 «Міжнародні відносини», спеціальність 052 «Політологія» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки»;
за підгалузевими групами:
спеціальності 012 «Дошкільна освіта» та 013 «Початкова освіта» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка»;
предметні спеціальності 014.04 «Математика», 014.06 «Хімія», 014.08 «Фізика», 014.09 «Інформатика», 014.10 «Трудове навчання та технології», 014.15 «Природничі науки» спеціальності 014 «Середня освіта» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка»;
усі спеціалізації спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)», крім спеціалізації 015.39 «Цифрові технології»;
спеціальності 031 «Релігієзнавство» та 033 «Філософія» галузі знань 03 «Гуманітарні науки»;
спеціальності 032 «Історія та археологія» та 034 «Культурологія» галузі знань 03 «Гуманітарні науки»;
спеціалізації 035.043 «Германські мови та літератури (переклад включно), перша - німецька», 035.051 «Романські мови та літератури (переклад включно), перша - іспанська», 035.055 «Романські мови та літератури (переклад включно), перша - французька», 035.065 східні мови та літератури (переклад включно), перша - китайська, 035.069 східні мови та літератури (переклад включно), перша - японська спеціальності 035 «Філологія» галузі знань 03 «Гуманітарні науки»;
спеціальності 053 «Психологія» та 054 «Соціологія» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки»;
спеціальності 102 «Хімія», 104 «Фізика та астрономія», 105 «Прикладна фізика та наноматеріали» галузі знань 10 «Природничі науки»;
спеціальності 111 «Математика» та 112 «Статистика» галузі знань 11 «Математика та статистика»;
спеціальності 152 «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка», 153 «Мікро- та наносистемна техніка» галузі знань 15 «Автоматизація та приладобудування»;
спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» та 163 «Біомедична інженерія» галузі знань 16 «Хімічна та біоінженерія»;
спеціальності 182 «Технології легкої промисловості», 183 «Технології захисту навколишнього середовища», 184 «Гірництво», 185 «Нафтогазова інженерія та технології», 187 «Деревообробні та меблеві технології» галузі знань 18 «Виробництво та технології»;
спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія» та 194 «Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології»» галузі знань 19 «Архітектура та будівництво»;
спеціальності 224 «Технології медичної діагностики та лікування», 227 «Фізична терапія, ерготерапія», 229 «Громадське здоров’я» галузі знань 22 «Охорона здоров’я»;
предметні спеціальності 014.12 «Образотворче мистецтво», 014.13 «Музичне мистецтво» спеціальності 014 «Середня освіта» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка»;
за іншими спеціальностями (предметними спеціальностями, спеціалізаціями), а також для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти за спеціальностями 081 «Право», 293 «Міжнародне право» (за освітньо-науковими та освітньо-професійними програмами підготовки окремо), крім випадків, передбачених у пункті 5 цього розділу, а його розподіл між конкурсними пропозиціями закладів вищої освіти здійснюється на засадах широкого конкурсу з використанням адресного розміщення бюджетних місць.
Розподіл державного замовлення на підготовку магістрів у закладах вищої освіти у сфері управління Міністерства освіти і науки України (крім спеціальностей 081 «Право» та 293 «Міжнародне право») здійснюється з використанням Критеріїв конкурсного відбору виконавців державного замовлення на підготовку магістрів у закладах вищої освіти, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 03 травня 2018 року № 445, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24 травня 2018 року за № 625/32077 з урахуванням таких особливостей: для інтегрального критерію якості кадрового забезпечення, якості навчання та міжнародного визнання беруться до уваги дані, опубліковані до 1 січня 2022 року; коефіцієнт К4 для відповідних закладів вищої освіти прирівнюється до передбаченого цим Порядком регіонального коефіцієнту; критерій чисельності іноземних студентів розраховується станом на 1 грудня 2021 року.
Розподіл державного замовлення на підготовку бакалаврів (магістрів ветеринарного спрямування) на основі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня молодшого бакалавра у закладах вищої освіти між конкурсними пропозиціями закладів вищої освіти здійснюється за спеціальностями (предметними спеціальностями, спеціалізаціями) на засадах широкого конкурсу шляхом адресного розміщення бюджетних місць.
В усіх інших випадках розподіл обсягу прийому за державним та регіональним замовленням між закладами вищої освіти здійснюють державні (регіональні) замовники за спеціальностями (предметними спеціальностями, спеціалізаціями) та формами здобуття освіти, а його розподіл між фіксованими конкурсними пропозиціями заклади вищої освіти здійснюють самостійно, якщо інше не визначено державним (регіональним) замовником.
4. Адресне розміщення державного замовлення здійснюється за єдиним конкурсом від усіх державних замовників за формами здобуття вищої освіти в закладах вищої освіти державної форми власності незалежно від сфери управління (крім вищих військових навчальних закладах, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти) та приватної форми власності для здобуття:
ступеня молодшого бакалавра на основі повної загальної середньої освіти;
ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного та ветеринарного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти;
ступеня бакалавра (магістра ветеринарного спрямування) на основі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня молодшого бакалавра;
ступеня магістра на основі здобутого ступеня бакалавра за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право».
5. Обсяг прийому за державним замовленням на основі повної загальної середньої освіти за спеціалізаціями 014.026 «Угорська мова і література», 014.027 «Румунська/молдавська мова і література», 014.028 «Польська мова і література» предметної спеціальності 014.02 «Середня освіта. Мова і література (із зазначенням мови)» та спеціалізаціями 016.02 «Олігофренопедагогіка», 016.03 «Ортопедагогіка», 016.04 «Сурдопедагогіка», 016.05 «Тифлопедагогіка» спеціальності 016 «Спеціальна освіта», 017 «Фізична культура і спорт» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», за спеціальностями 021 «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво», 022 «Дизайн», 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», 024 «Хореографія», 025 «Музичне мистецтво», 026 «Сценічне мистецтво» галузі знань 02 «Культура і мистецтво» та спеціальністю 191 «Архітектура та містобудування» галузі знань 19 «Архітектура та будівництво» визначають державні замовники для кожного закладу вищої освіти та кожної форми здобуття вищої освіти, а його розподіл між фіксованими конкурсними пропозиціями заклади вищої освіти здійснюють самостійно.
6. Обсяг прийому за кошти фізичних та/або юридичних осіб на фіксовані та відкриті конкурсні пропозиції визначає заклад вищої освіти у межах різниці між ліцензованим обсягом та загальним (максимальним) обсягом державного або регіонального замовлення, за необхідністю передбаченим резервом для поновлення у ньому або переведення до нього з інших закладів вищої освіти для здобуття вищої освіти відповідного рівня або за відповідною освітньою програмою. Цей обсяг може коригуватись з урахуванням фактично отриманого державного (регіонального) замовлення та у випадках виділення додаткових місць державного (регіонального) замовлення, переведення на вакантні місця державного (регіонального) замовлення і перерозподілу місць між формами здобуття освіти, але не може зменшуватись для конкурсної пропозиції у період між початком прийому документів і заяв та формуванням першого списку рекомендованих за цією пропозицією.
Обсяг прийому на небюджетну конкурсну пропозицію визначає заклад вищої освіти у межах ліцензованого обсягу для певного рівня вищої освіти або для певної освітньої програми, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання.
7. Загальний обсяг бюджетних місць для фіксованих конкурсних пропозицій, максимальний обсяг бюджетних місць та кваліфікаційний мінімум державного замовлення для відкритих конкурсних пропозицій, обсяги квоти-1, квоти-2, квоти для іноземців для фіксованих та відкритих конкурсних пропозицій, обсяг прийому за кошти фізичних та/або юридичних осіб на відкриті та фіксовані конкурсні пропозиції, обсяг прийому на небюджетні конкурсні пропозиції оприлюднюються на офіційному вебсайті закладу вищої освіти та визначаються в Правилах прийому (після отримання необхідної інформації від державного (регіонального) замовника).
8. Відповідно до пункту 30 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800, заклади вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів за державним (регіональним) замовленням, можуть надавати направлення на навчання за державним (регіональним) замовленням педагогічним (науково-педагогічним) працівникам закладів освіти та науково-методичних установ за заочною або вечірньою формою здобуття освіти в межах вакантних місць відповідної спеціальності (спеціалізації) та курсу (року навчання), крім першого, в разі відсутності на них здобувачів вищої освіти, які навчаються за кошти фізичних (юридичних) осіб і мають право на переведення на місця державного (регіонального) замовлення відповідно до законодавства.
НА ЖАЛЬ, НОРМАМИ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ДЕРЖАВНОГО ЗАМОВЛЕННЯ НА ПІДГОТОВКУ АСПІРАНТІВ.
ТОБТО, ПРИЙОМ В АСПІРАНТУРУ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗА РАХУНОК КОШТІВ ЮРИДИЧНИХ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ, НА УМОВАХ УГОДИ.
РАДЖУ ЗВЕРНУТИСЯ ДО ЛЬВІВСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ З ДАНИМ ПИТАННЯМ, МОЖЛИВО ВАМ ДОПОМОЖУТЬ ФІНАНСОВО (https://city-adm.lviv.ua/contact).
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Закон України " Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1207-18#Text):
"Стаття 5. Захист прав і свобод людини і громадянина на тимчасово окупованій території
1. Україна вживає всіх необхідних заходів щодо гарантування прав і свобод людини і громадянина, передбачених Конституцією та законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, усім громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території.
2. Основними напрямами захисту прав і свобод цивільного населення на тимчасово окупованих територіях є:...
1) захист основоположних політичних і громадянських, економічних, соціальних, культурних та інших прав і свобод людини;...
5) надання правової та гуманітарної допомоги, у тому числі із залученням міжнародної допомоги, зокрема надання медичних та соціальних послуг на контрольованих Україною територіях;...
7) забезпечення доступу до закладів освіти та засобів масової інформації України...
4. Україна зобов’язується підтримувати і забезпечувати економічні, фінансові, політичні, соціальні, інформаційні, культурні та інші зв’язки з громадянами України, які проживають на тимчасово окупованій території...
Стаття 7. Забезпечення реалізації прав осіб, які проживають на тимчасово окупованій території, на зайнятість, пенсійне забезпечення, загальнообов’язкове державне соціальне страхування, соціальні послуги, освіту...
12. Громадяни України, які проживають на тимчасово окупованій території, у населених пунктах на лінії зіткнення, мають право на здобуття або продовження здобуття певного освітнього рівня на території інших регіонів України за рахунок коштів державного бюджету з наданням місць у гуртожитках на час навчання...
Особи, зазначені в абзацах першому і другому цієї частини, мають право на здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти за будь-якою формою здобуття освіти, визначеною законодавством...
Особи, зазначені в абзацах першому і другому цієї частини, здобувають на конкурсних засадах вищу, фахову передвищу та професійну (професійно-технічну) освіту за кошти державного бюджету, зокрема на умовах державного замовлення, у порядку та в межах квот, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки...
Стаття 18. Гарантії прав і свобод громадян України, які виїхали за межі тимчасово окупованої території
1. Громадянам України гарантується дотримання у повному обсязі їхніх прав і свобод, передбачених Конституцією України, у тому числі соціальних, трудових, виборчих прав та права на освіту, після залишення ними тимчасово окупованої території.
2. Гарантії прав, свобод та законних інтересів осіб, які переселилися з тимчасово окупованої території України та перебувають на території України на законних підставах, визначаються Законом України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб".
3. Витрати на заходи, передбачені цим Законом, здійснюються з Державного бюджету України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України...".
---
Доброго дня, Максиме! Відповідно до виділених мною умов ч.12 ст.5 наведеного Закону громадяни, які проживають на тимчасово окупованій території мають право на, зокрема, вищу освіту на території інших регіонів України за рахунок коштів державного бюджету за будь-якою формою здобуття освіти (навчання), тобто, в тому числі, за контрактною формою навчання - навчання за контрактом, але за рахунок коштів бюджету. Відповідно до ст.18 Закону право, зокрема, на освіту громадян з тимчасово окупованої території гарантується після залишення ними тимчасово окупованої території. Витрати на заходи, передбачені цим Законом, здійснюються з Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Мінітсрів Україні.
Вважаю за належне подати на ім'я ректора заяву про Ваше право (з посиланням на відповідні положення Закону) на вищу освіту за рахунок коштів державного бюджету за фактичних обставин - навчання за контрактною формою навчання, про вжиття з боку ВНЗ вжиття заходів, пов'язаних з оформленням та виділенням коштів з Державного бюджету на оплату Вашого навчання.
У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
необхідно Вам подати на ім'я ректора заяву через канцелярію з штампом про прийняття, про Ваше право (з посиланням на відповідні положення Закону) про вжиття з боку ВНЗ вжиття заходів, пов'язаних з оформленням та виділенням коштів з Державного бюджету на оплату Вашого навчання.
Закон України " Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" ст. 7, 18
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Доброго дня, Максим!
Ваш лист та звернення до ректора може та повинно бути не юридичним. Оскільки, як ви вірно замітили, пільг в законі, під Ваш випадок не має.
Це виключно ваше особисте клопотання та розуміння ректора поточної ситуації. Допомогти обгрунтувати -так, але це не юридична мова буде.
Звертайтесь.