Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 02 листопада 2022, питання №75251 400₴

выезд из Украины через шлях и не возвращение в течении 30 дней

что будет если выехать из Украины как волонтёр за закупкой гуманитаркой и не вернуться в течении 30 дней?
еду через е шлях.
есть какой либо закон что меня посадят или что то подобное при въезде в Украину обратно?
просто только что пришла информация что человек ехал через крым,а потом при въезде обратно его посадили,но конечно что же это не достоверная инфа на 100%
ехать я буду в Польшу.

Відповіді юристів (15)

    Винограденко Антон Анатолійович
    5%
    Винограденко Антон Анатолійович рік тому

    Юрист, м. Харків, 13 років досвіду

    Доброго дня! жодної відповідальності на теперішній момент за неповернення не встановлена

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    12.5%

    Доброго дня.

    Не зовсім зрозуміло з якого приводу така інформація. Але для людини яка виїхала через Крим в самому поганому випадку загрожує штраф, та й то навряд.

    Щодо Вас, то діючим законодавством жодної відповідальності за неповернення, або порушення строків повернення при виїзді в якості волонтеру напряму не передбачено. Теоретично, можливе застосування адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку у вигляді штрафу, за не сповіщення ТЦК СП, но це суто теоретично та на практиці мало чинників для застосування такої відповідальності.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, жодної відповідальності не передбачено.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Гуща Юрій Миколайович
    Гуща Юрій Миколайович рік тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Здравствуйте.

    За невозвращение отсутствует ответственность на данное время.

    Адвокат Евгений Александрович
    10%
    Адвокат Евгений Александрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте, Данил!

    Какая-либо административная и уголовная ответственность за невозвращение не предусмотрена.

    Что видно из:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text

    При наличии вопросов обращайтесь индивидуально через кнопку зеленого цвета "Звернутися".

    Айвазян Юрий Климентьевич
    12.5%
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Данило!

    Пряма відповідалбьність за неповернення чи невчасне повернення до України особи, яка виїжджала системою Шлях, поки що не передбачена: ані адміністративна, ані, тим більше, кримінальна!

    Проте не варто забувати, що існують близкі за своїм правовим наповненням статті, які за певних умов можуть бути використані, наприклад, Верховним судом за принципом аналогії. Йдеться про такі статті як 210-1 КУпАП та 336 ККУ.

    В той же час, якщо навіть так станеться, спрацює інший фундаментальний принцип права - "закон не має зворотньої сили".

    Виникнуть додаткові питання чи уточнення, тисніть кнопку "звернутись" біля мого профілю. Охоче Вам допоможу розібратися в тому!

    Мєньков Андрій Васильович
    12.5%
    Мєньков Андрій Васильович рік тому

    Юрист, 18 років досвіду

    Добрый день Даниил.

    Административной либо уголовной ответственности за нарушение сроков пребывания за границей законодательством Украины не установлено.

    Правилами пересечения государственной границы https://ips.ligazakon.net/document/view/KP950057?a... предусмотрено следующее.

    28. У разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.

    Рішення про виїзд за межі України водіїв, що здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, приймається Мінінфраструктури або обласними, Київською міською військовими адміністраціями за наявності відповідного обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, у листах від будь-якого з таких органів, підприємств, установ, організацій, закладів:

    військових, правоохоронних органів;

    військових адміністрацій;

    медичних закладів;

    відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги.

    Рішення про виїзд за межі України, яке дає можливість перетину державного кордону, приймається на строк не більше шести місяців.

    Мінінфраструктури або обласні, Київська міська військові адміністрації надсилають до Адміністрації Держприкордонслужби рішення про виїзд за межі України зазначених в абзаці першому цього пункту осіб для врахування під час їх виїзду за межі України.

    Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів з дня перетину державного кордону.

    У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном та/або зміни мети виїзду за кордон, що встановлені цим пунктом, Мінінфраструктури та військові адміністрації скасовують своє рішення про виїзд за межі України відповідних осіб протягом семи робочих днів з моменту встановлення фактів зазначених порушень.

    У разі непідтвердження мети поїздки уповноважені службові особи Держприкордонслужби відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, у перетинанні державного кордону в порядку, визначеному частиною першою статті 14 Закону України "Про прикордонний контроль".

    Таким образом установив нарушение требований данного пункта скорее всего Министерство инфраструктуры или военная администрация отменят свои решения на основании которых Вы сможете выезжать как волонтер.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    22.5%

    Вітаю, Данило.

    что будет если выехать из Украины как волонтёр за закупкой гуманитаркой и не вернуться в течении 30 дней?еду через е шлях.есть какой либо закон что меня посадят или что то подобное при въезде в Украину обратно?

    НАРАЗІ ТОЧНО ПРО ЦЕ ГОВОРИТИ СКЛАДНО, АДЖЕ МИ ВПЕРШЕ ПРОХОДИМО ЦЕЙ ШЛЯХ І СФОРМОВАНОЇ ПРАКТИКИ ЩЕ НЕМАЄ. ПОГОДЖУЮСЬ З КОЛЕГАМИ ЩОДО ТОГО, ЩО В ЗАКОНОДАВСТВІ ТАКОЇ СТАТТІ НАРАЗІ НЕМАЄ, НІ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ, НІ В КРИМІНАЛЬНОМУ.

    АЛЕ НАПРИКЛАД, в «Укртрансбезпеці» зазначають, що неповернення далекобійників призовного віку, які отримали дозвіл на тимчасовий виїзд за кордон, буде розцінено як спробу ухилитися від служби в армії. За це порушення загрожує покарання у вигляді утримання в дисциплінарному батальйоні протягом 2-х років або позбавлення волі на аналогічний термін. ч.4.ст. 409 ККУ за це порушення передбачає кримінальну відповідальність на 5-10 років

    ПОСИЛАННЯ: https://uamotors.com.ua/news/70472

    ОДНАК ТОЧНО, ЩО МОЖЕ БУТИ, СКАЗАТИ СКЛАДНО!

    НАПРИКЛАД, З МОЄЇ СУБ'ЄКТИВНОЇ ТОЧКИ ЗОРУ КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ДАНОЇ СИТУАЦІЇ МАЛОЙМОВІРНА, ОСКІЛЬКИ ОСОБА НЕ ОТРИМУВАЛА ПОВІСТОК ЧИ ЩЕ ЩОСЬ, І ПО СУТІ СКЛАДУ ПРАВОПОРУШЕННЯ У ЇЇ ДІЯХ НЕМАЄ.

    ЯКЩО РОЗГЛЯДАТИ КРИМІНАЛЬНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА СТАТТЕЮ 336, ТО ЗАЗНАЧУ НАСТУПНЕ:

    Безпосередній об’єкт цього злочину збігається з об’єктом ухилення від призо­ву на строкову військову службу (див. коментар до ст. 335 КК). Суспільна небезпеч­ність ухилення від призову за мобілізацією обумовлена тим, що мобілізація пов’язується з умовами особливого періоду в державі - із загрозою нападу, небезпекою державній незалежності України. Стаття 3 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» в редакції від 13 травня 1999 р. (ВВРУ. - 1999. - № 27. - Ст. 221) визна­чає мобілізацію як комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведен­ня національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, Збройних Сил, інших військових фор­мувань, сил цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Відповідно до цього Закону цільова мобілізація у мирний час може проводитися з метою ліквіда­ції наслідків стихійного лиха, аварій та катастроф.

    ...

    Суб’єкт - особа що підлягає мобілізації. Відповідно до ст. 19 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» це: військовозобов’язані, що знахо­дяться в запасі, та громадяни, що підлягають на час мобілізації призову на військову службу і отримали мобілізаційні посвідчення (повістки).

    ТОМУ ДАНА СТАТТЯ НЕ ПІДХОДИТЬ, АДЖЕ ВІДСУТНІЙ ФАКТ ОТРИМАННЯ "БОЙОВОЇ ПОВІСТКИ" АБО МОБІЛІЗАЦІЙНОГО РОЗПОРЯДЖЕННЯ.

    ПОТІМ ПО ПРИЇЗДУ В УКРАЇНУ РИЗИК НАСТАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ДЛЯ ВАС ЗАЛЕЖАТИМЕ ВІД 2 ФАКТОРІВ (АДЖЕ ПИТАННЯ ТОЧНО МОЖУТЬ БУТИ):

    1. СИТУАЦІЇ В УКРАЇНІ ТА ВАШОГО БАЖАННЯ ПРОХОДИТИ ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ:

    2. КВАЛІФІКОВАНОСТІ АДВОКАТА.

    3. НАПРАЦЬОВАНОЇ ДО ТОГО ЧАСУ ПРАКТИКИ.

    МОЖЕМО БІЛЬШ ДЕТАЛЬНО ОБГОВОРИТИ ВАШЕ ПИТАННЯ.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!

    • Данил Клієнт рік тому

      да все верно,повесток я на данный момент не получал.

      получал только 2 повестки до войны в армию,но я их игнорировал

      не служил,19 лет

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Данило!

        Якщо Вам тільки 19 років, мобілізація взагалі на Вас не поширюється, адже Ви є призовником. Натомість мобілізація стосується 2 категорій: військовозобов'язаних та резервістів.

        Строкова військова служба в умовах воєнного стану припинена.

        Відповідно законна військова служба в умовах воєнного стану Вам не загрожує.

        Що стосується виїзду за кордон та відповідальності, я виклав все у відповіді вище. Ризик настання такої розглядаю як дуже низький. Принаймні мені про такі випадки станом на зараз невідомо.

        Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Данило!

    На доповнення моєї відповіді на Ваше друге питання з приводу виїзду через Крим...

    Формально у таких діях є ознаки ст. 204-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Відповідальність за незаконне перетинання або спробу незаконного перетинання державного кордону України в ній передбачена така.

    Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади -

    тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення".

    Чинність цієї статті не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    Крім того, стаття 332-1 Кримінального кодексу України про Порушення порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, передбачає кримінальну відповідальність за такі дії:

    «1. Порушення порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї з метою заподіяння шкоди інтересам держави -

    караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією транспортних засобів.

    2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища, -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією транспортних засобів.

    3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені організованою групою, -

    караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією транспортних засобів».

    ПРОТЕ ДІЇ ЦИХ ДВОХ СТАТЕЙ З КУпАП ТА ККУ АЖ НІЯК НЕ ПОШИРЮЮТЬСЯ НА ЛЮДЕЙ, що знаходились у ситуації, коли вимушені були захищати своє життя і волю або життя та волю близьких їм людей чи інших осіб. Про це недвозначно говорить стаття 39 Кримінального кодексу України, яка має назву «Крайня необхідність»:

    «1. Не є злочином заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі чи охоронюваним законом правам цієї людини або інших осіб… …якщо цю небезпеку в даній обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.

    3. Особа не підлягає кримінальній відповідальності за перевищення меж крайньої необхідності, якщо внаслідок сильного душевного хвилювання, викликаного небезпекою, що загрожувала, вона не могла оцінити відповідність заподіяної шкоди цій небезпеці.».

    Стан крайньої необхідності виникає за наявності відповідної підстави, яка характеризується двома елементами:

    1) Небезпекою, що безпосередньо загрожує правоохоронюваним інтересам особи, суспільства або держави.

    2) Обстановкою, що свідчить про неможливість усунення цієї небезпеки іншими засобами, крім заподіяння шкоди таким же правоохоронюваним інтересам.

    Наявності однієї лише небез­пеки ще недостатньо для виникнення стану крайньої необхідності. Цей стан тому і визнається станом крайньої необхідності, що викликається такою обстановкою, за якої особа вимушена вдатися до заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам як до останнього, крайнього засобу усунення небезпеки, що загрожує.

    У цьому випадку наявні обидва елементи стану крайньої необхідності.

    Те саме рекомендує віце-прем’єр, міністр з питань реінтеграції Іріна Верещук.

    Пряма мова: "Виїдьте, будь ласка, бо наша армія обов’язково деокуповуватиме ці землі. Наша воля це робити є непохитною. І дуже-дуже важко потім буде відкрити гуманітарний коридор, коли там будуть діти… Ми знатимемо, що там діти, і ми будемо безсилі, і цього дуже не хочеться. Повірте, деокупація буде дуже швидко. Контрнаступ обов’язково буде".

    При тому Верещук закликала «скористатися для виїзду тимчасово, виданими для цього окупантами "фейковими" документами і запевнила, що українська влада за це не каратиме».

    Пряма мова: "Вони (то есть Ви – ред. моя) не порушать закон, якщо виїдуть через тимчасово окуповані території. Ми знаємо, що це на сьогодні – ледь не єдині гуманітарні коридори, якщо їх так можна назвати, і яким можна виїхати. Отже, якщо є можливість, виїдьте, особливо, з дітками».

    Як тільки ви потрапите на територію третіх країн – Європейського Союзу чи ще когось – зверніться в будь-яке консульство або знайдіть можливість зателефонувати до нас. Навіть без жодних документів вас впустять всі країни. Як буде потрібно, ми виготовимо документи, передамо в консульство, де ви будете знаходитись".

    ВИСНОВОК: без огляду на те, що формально відбувся перетин кордон України, без виконання всіх, передбачених законом процедур, особа не несете за це будь-якої відповідальності.

    Буде щось неясно, зверніться до мене персонально!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Данило!

    "...просто только что пришла информация что человек ехал через крым,а потом при въезде обратно его посадили,но конечно что же это не достоверная инфа на 100%.."

    Не думаю, що ця інформація відповідає дійсності, але її точно варто перевірити. Дізнайтесь все детально, і тоді будемо мати практичну уявлення про можливі наслідки.

    Але повторюсь, станом на сьогодні ні Кодекс України про адміністративні правопорушення, ні Кримінальний кодекс України статті, яку можна було б до Вас застосувати, не передбачено. Але невідомо, що буде далі..

    За потреби можемо обговорити ситуацію більш детально.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Гончаренко Константин
    11.3%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Жодної відповідальності не встановлено ,окрім адмін штрафу за порушення правил обліку ст. 210 Купап 510- 1700 грн , без Вас не випишуть бо там треба підпис.

    І ще компанію перевізника , виключать з системи Шлях і не зможуть водії компанії перетинати кордон ,як забронтовані волонтери-водії.

    Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають: (чоловіки 18-60 років)

    військовозобов'язані;резервісти;бійці Національної гвардії;працівники Служби безпеки;працівники Державної прикордонної служби;працівники Державної спеціальної служби транспорту;працівники Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації,члени інших військових формувань.

    Щодо черги мобілізації: ( наразі черги скасували , призивають всіх хто наразі необхідний в ЗСУ згідно військово-облікових спеціальностей придатних громадян)

    Перша черга — це оперативний резерв. Йдеться про колишніх військовослужбовців віком до 40 років, які мають бойовий досвід та відслужили в армії. Переважно це ветерани АТО чи бійці ООС.Друга черга — колишні військовослужбовці, які проходили строкову службу до 2014 року або служили за контрактом.3 черга— мобілізаційний резерв. Сюди відносимо військовозобов’язаних, які закінчили військові кафедри ВНЗ як офіцери запасу та не призивалися під час попередніх мобілізаційних кампаній.4 черга — громадський резерв. Інші громадяни, які не мають обмежень за віком чи станом здоров’я щодо призову на військову службу та можуть бути залучені для комплектування ЗСУ та інших військових формувань винятково в особливий період.

    Ответственность за неявку ( при врученной и подписанной повестке)

    - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022

    Про загальну мобілізацію:

    h͚t͚t͚p͚s͚://w͚w͚w͚.p͚r͚e͚s͚i͚d͚e͚n͚t͚.g͚o͚v͚.u͚a͚/d͚o͚c͚u͚m͚e͚n͚t͚s͚/692022-4141...

    "8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:

    1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;

    2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".

    Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.

    "2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?

    - В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..

    "Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Без подписанной повестки с контрольным талоном о вручении в деле ТЦК СП доказать уклонение от мобилизации сложно.

    --- Если повестку не подписали и контрольного талона о вручени у ТЦК СП НЕТ , то доказать уклонение от мобилизации сложно , Новую повестку могут вручить под подпись только на територрии ТЦК СП , и только их работники. Никаких вручений на улицах постах , по телефону , в полициях и других быть не может у них нет полномочий , но есть приказ по вручению повесток. Если повестка не вручена , можно не являтся, протокол без вас не составят , если повестка будет вручена, явитесь пройдете ВЛК и далее решат.Возьмите справку с больницы стационара , что болели и поэтому на учет не стали или не прибыли - это уважительная причина , тогда штрафа за нарушение учета не будет.( ст.210 Купап -510 грн) Явка должна быть в том случае когда повестка вручена работником военкомата тцк сп и подписана вами лично, а талон о вручении лежит в деле , только так , остальное незаконно и требует доказательств. Пока сами не вызовут повесткой вы не обязаны туда прибывать.

    Привідсутності даних про вручення особі повістки, а у разі відмови останнього у її отриманні – про фіксування цієї відмови у передбаченому законом порядку, – відсутні дані про доведеність винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 336 КК.

    Рішення Верховного Суду у справі № 759/5435/16-к від 28 січня 2020 р.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Згорнути

    ₴ Віддячити

    Савченко Олександр
    13.8%
    Савченко Олександр рік тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Данило!

    ПРАВИЛА перетинання державного кордону громадянами України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#T...):

    2-8. У разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.

    Рішення про виїзд за межі України водіїв, що здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, приймається Мінінфраструктури або обласними, Київською міською військовими адміністраціями за наявності відповідного обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, у листах від будь-якого з таких органів, підприємств, установ, організацій, закладів:

    військових, правоохоронних органів;

    військових адміністрацій;

    медичних закладів;

    відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги.

    Рішення про виїзд за межі України, яке дає можливість перетину державного кордону, приймається на строк не більше шести місяців.

    Мінінфраструктури або обласні, Київська міська військові адміністрації надсилають до Адміністрації Держприкордонслужби рішення про виїзд за межі України зазначених в абзаці першому цього пункту осіб для врахування під час їх виїзду за межі України.

    Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів з дня перетину державного кордону.

    У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном та/або зміни мети виїзду за кордон, що встановлені цим пунктом, Мінінфраструктури та військові адміністрації скасовують своє рішення про виїзд за межі України відповідних осіб протягом семи робочих днів з моменту встановлення фактів зазначених порушень.

    У разі непідтвердження мети поїздки уповноважені службові особи Держприкордонслужби відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, у перетинанні державного кордону в порядку, визначеному частиною першою статті 14 Закону України "Про прикордонний контроль".

    ВИСНОВКИ: єдина відповідальність, яка передбачена за перевищення строків перебування водіїв гуманітарних перевезень за кордоном, це скасування рішення про виїзд за межі України. Неповернення до України у межах конкретної дати не містить складу адміністративних чи кримінальних правопорушень, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення чи Кримінальним кодексом України. Тому відповідальність також неможлива, можете не хвилюватися.

    Прикордонна служба не вносить до бази даних інформацію щодо строків повернення до України. Ви будете виїжджати за кордон законно (через державний пункт пропуску, на підставі інформації в системі ШЛЯХ), і наразі лише це має значення.

    Якщо особа нічого не порушувала, то і запитувати немає про що. Тому при поверненні покажете закордонний паспорт і Вас пропустять без будь-яких зайвих питань.

    ПОЛОЖЕННЯ про базу даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0765-07#Text):

    РЕКВІЗИТИ бази даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України"

    Дата та місце перетинання державного кордону

    Відомості про особу

    Документи

    Дані про поїздку

    Технологічні поля

    Системна інформація про введення відомостей

    Інформація про осіб, виявлених під час контролю за дорученнями правоохоронних органі

    Закон України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12#Text):

    Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну

    Громадянин України має право виїхати з України, крім випадків, передбачених цим Законом, та в'їхати в Україну.

    На громадян України, які звернулися з клопотанням про виїзд з України, поширюються усі положення чинного законодавства, вони користуються всіма правами і несуть встановлені законом обов'язки. За громадянами України зберігаються на її території майно, кошти, цінні папери та інші цінності, що належать їм на праві приватної власності. Будь-яке обмеження їх громадянських, політичних, соціальних, економічних та інших прав не допускається.

    Порядок в'їзду до іноземної держави регулюється законодавством відповідної держави.

    Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.

    Стаття 2. Документи, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну

    Документами, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну, є:

    паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

    Закон України "Про прикордонний контроль" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1710-17/conv#n...):

    Стаття 7. Прикордонний контроль осіб

    1. Паспортні та інші документи громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон, перевіряються уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. При цьому з'ясовується наявність або відсутність підстав для тимчасової відмови особі у перетинанні державного кордону.

    2. У ході перевірки документів уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах, здійснюють пошук необхідної інформації у базах даних Державної прикордонної служби України, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб, які прямують через державний кордон.

    3. Уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які перетинають державний кордон.

    4. Паспортні та інші документи осіб перевіряються в кабінах паспортного контролю, на смугах руху транспорту, у контрольних павільйонах, службових приміщеннях пунктів пропуску через державний кордон чи безпосередньо в транспортних засобах.

    Актуальні роз'яснення щодо виїзду за кордон доступні цілодобово та безоплатно у чат-боті "Юридичний порадник для ВПО" (Viber, Telegram, Facebook |Messenger) та на сайті https://chatbot.r2p.org.ua. Чат-бот розроблений швейцарсько-українською Програмою EGAP та юридичною командою БФ "Право на захист" за підтримки Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій та Міністерства цифрової трансформації.

    Також отримати безоплатну правову допомогу з цих питань можна щодня від 07:00 до 22:00 за номерами гарячої лінії БФ "Право на захист" +38 (099) 507 50 90, +38 (068) 507 50 90, +38 (093) 507 50 90 та у Telegram-каналі.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович рік тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Закон України " Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text): "

    Стаття 25. Організація і порядок бронювання військовозобов’язаних

    1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень)...".

    Кримінальний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text):

    "Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період

    Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.".

    ---

    Практично заброньовані військовозобов'язані є мобілізовані, але на військову службу, а на виконання мобілізаційних завдань; заброньовані отримали відстрочку від призову на військову службу під час мобілзації. Тому, як я вважаю, у випадку неповернення, зриву мобілізаційного завдання мають місце ознаки наведеної статті КК. Ражду не дратувати долю.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України