Задайте питання юристу

883 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 22 грудня 2022, питання №77394 150₴

Права продавца. Как правильно себя вести в случае агрессии со стороны клиента?

Здравствуйте, я- флп, у меня магазине игрушек. Клиенты купили игровую консоль. Мы ее проверили и расчитались. Через три дня они пришли попросили вернуть деньги или заменить, тк ребенок продавил гнездо для зарядки. Клиентка заявила, что в течение 14 дней имеет право вернуть товар и, по ее желанию, я должна открыть ей хоть 100 коробок. Получив отказ, начала кричать (мат), прыгать, хлопать, размахивать руками, стучать по стеклянным витринам. Я взяла ее за руки и вытащила в холл. Там она набросилась на меня, стала угрожать расправой, кислотой, убийством, милицией. Вытолкнув ее из магазина, на крыльце отдала новую консоль ее супругу. Вызвала милицию, ребята сказали, что видео они смотреть не будут, тк оно не является доказательством, я не имею права клиенту отказать в продаже товара, а также запретить посещать магазин, также запрещено прикасаться к клиенту, я могу только вызвать милицию, а в это время стоять, ждать и молчать. Я разузнала об этой семье. Женщина по мед. справкам здорова, но фактически ее неадекватное поведение отмечено соседями еще с детства. Мать клиентки осведомлена о ее состояние, но влияния на нее не имеет. Их дом. управа сказала, что супруг клиентки угрожал и ей расправой и кислотой. На эту семью постоянно жалуются соседи, тк они выпивают, а в последнее время принимают еще и что-то потяжелее, устраивают драки и скандалы.
Я постаюсь их отвадить(люди полностью невменяемы) не скандаля, или сделать товар для них неприглядным. Но, все же, какие права есть у фоп или продавца? Как вести себя с клиентом в случае агрессии? Как обезопасить себя и не попасть под статью? Установленное видеонаблюдение в магазине вообще не имеет силы?

Відповіді юристів (6)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, у таких випадках викликайте поліцію. Відео є доказом, працівники поліції не захотіли виконувати свої обов'язки.

    Для свого захисту вам треба написати заяву до поліцію про погрозу розправою і додати до заяви відео з камери, а також залучити свідків.

    Якщо ваше питання вирішино ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрій Климентійович
    33.3%
    Айвазян Юрій Климентійович рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Анна!

    Я розумію складність Вашої ситуації. Дійсно права покупця в даному та і в багатьох інших випадках захищає цілий закон, який називається Закон України "Про захист прав споживачів" (далі - Закон). А чи чув хто небудь про існування закону про захист прав продавців? В той самий час довлі часто трапляється так, що захищати треба саме продавців!

    Проте давайте відкинимо емоційний аспект проблеми і розберемося в усьому з формальної точки зору:

    Почнемо з покупця. Згідно статті 5 пункту 3 Закону споживачі зобов'язані:

    "1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;

    2) в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;

    3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;

    4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду".

    Отже по закону покупець зобов'язаний поводитись із товаром, який він придбав, належним чином, особливо в таких випадках, коли він може/планує його повернути.

    У відповідності із статтею 9 Закону, яка регулює права споживача при придбанні товару належної якості:

    "1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    {Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2741-VI від 02.12.2010}

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти".

    Тобто покупець має право повернути товар в магазин протягом чотирнадцяти днів, але лише за умови, якщо він не використовувався, і якщо збережено його товарний вигляд та споживчі властивості.

    Тепер перейдемо до продавця, тобто в даному випадку до Вас. Згідно пункту 21 Порядку провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 15 червня 2006 р. № 833, суб’єкт господарювання зобов’язаний:

    "надавати споживачеві у доступній формі необхідну, достовірну та своєчасну інформацію про товари;

    усіляко сприяти споживачеві у вільному виборі товарів і додаткових послуг, на його вимогупровести перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів з наданням йому контрольно-вимірювальних приладів, документів, які підтверджуютьякість, безпеку, ціну товарів;

    перевірити справність виробу, продемонструвати, за можливості, його роботу та ознайомити споживача з правиламикористування".

    Судячи з того, що я бачу з Вашого опису ситуації, Ви всі зазначені тут правила виконали, оскільки покупець товар придбав і претензій під час купівлі до Вас не мав жодних.

    Щодо правового аналізу конфлікту, який стався між покупцем і Вами під час спроби повернення товару, то тут можна це зробити на жаль хіба що з точки зору адміністративного та кримінального кодексів. Оскільки правил поведінки продавців та покупців в конфліктних ситуаціях, чітко визначених законом просто не існує.

    Натомість згадки про це можна зустріти в числених підручниках з торгівельної справи, а також в нормативних документах підприємств, які займаються торгівлею, як то, супермаркетів, великих мережевих магазинів тощо. Ось один із прикладів правил поведінки продавця:Виконати на прохання покупця прості дії: відповісти на нескладне питання, показати товар, відміряти, зважити, упакувати його і т. д.

    1. Проявити елементарну активність; за власною ініціативою вступити в бесіду, запропонувати товар, продемонструвати, допомогти вибрати і т. д.
    1. Допомогти покупцю здолати сумніви і вагання і відважитися на покупку.
    1. Прагнути завоювати стійку прихильність покупців. Обслуговуючи одного покупця, піклуватися про те, яке враження, справляють його дії на інших відвідувачів магазину. У будь-якій ситуації залишатися витриманим і спокійним, безконфліктним.
    2. Виконувати і перевиконувати план і одночасно турбуватися про асортимент і якість товарів, пам'ятаючи при цьому, що торгівля, з одного боку, забезпечує розподіл матеріальних благ серед населення, з іншого боку, сприяє зростанню економіки держави.
    3. Служити джерелом (або захисником) радості і гарного настрою людей. Поважати і любити людей (не усіх загалом, а кожного окремо) незалежно від їх поведінки і зворотних почуттів.
    4. Урешті-решт досягати стійкого задоволення від роботи, відчувати свій успіх, суспільне значення власної праці. Не зупинятися на досягнутому, добиватися постійного професійного зростання.

    Більш детально Ви можете прочитати про це тут: https://studfile.net/preview/5586299/page:2/ або в інших подібних джерелах.

    ВИСНОВКИ:Бажання захистити товари та обладнання магазину під час конфлікту не тільки не має ніяких ознак будь-якого правопорушення з Вашого боку, але не визиває в мене питань навіть з моральної точки зору. Втім, наступного, якщо не дай бог станеться подібна ситуація, раджу не вживати самостійних кроків по "заспокоєнню" конфліктуючої сторони, а негайно викликати поліцію. Це може з одного боку самим тільки фактом виклику поліції конфлікт припинити, а з іншого боку уберегти Вас від подальших можливих неприємностей.
    Мєньков Андрій Васильович
    33.3%
    Мєньков Андрій Васильович рік тому

    Юрист, 19 років досвіду

    Добрый день Анна.

    В вашей ситуации необходимо только вмешательство полиции, поскольку клиенты вели себя как хулиганы ("начала кричать (мат), прыгать, хлопать, размахивать руками, стучать по стеклянным витринам"), несмотря на то что им заменили товар который использовался и я так понимаю был поврежден. В их действиях усматривается административное правонарушение по статье 173. Кодекса Украины об административых правонарушениях "Дрібне хуліганство:

    "Дрібне хуліганство, тобто нецензурна лайка в громадських місцях, образливе чіпляння до громадян та інші подібні дії, що порушують громадський порядок і спокій громадян".

    Что касается видеозаписи, то полиция просто не захотела этим делом заниматься. При расследовании преступлений полиция сама часто просит продавцов предоставить видео которое впоследствии после его просмотра и протоколирования становиться доказательством. Если нападки нерадивых клиентов будут продолжаться Вам необходимо заключить договор с охранной фирмой хотя бы на пару месяцев (если это возможно). Действительно запретить посещать магазин этим посетителям Вы не можете поскольку в случае их жалобы в контролирующие органы могут быть определенные трудности, но это Вам решать, фактически Вы можете это сделать с помощью охранника. Что касается угрозы расправы, то Уголовный кодекс Украины содержит статью 129 "Погроза вбивством", но применить ее на практике довольно сложно, поскольку у Вас должны быть реальные основания осуществления этой угрозы.

    Промський Євгеній Сергійович
    Промський Євгеній Сергійович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Добрый день!

    В описанных Вами обстоятельствах Вы имели полное права не менять консоль, поскольку она была в использовании. А в течении 14 дней покупатель может вернуть только тот товар, что НЕ БЫЛ В ИСПОЛЬЗОВАНИИ, которого сохранен товарный вид, бирки и т.д.

    Вам следует внимательно изучить статьи Закона Украины "О защите прав потребителя", которые касаются возврата товара надлежащего и ненадлежащего качества, там есть существенные отличия.

    В ситуации, что у вас сложилась, вам следовало сразу вызывать полицию, чтобы они "успокоили" буйного покупателя. Так же, покупателю следует разъяснить, что если он не согласен, он имеет право подать жалобу в службу по защите прав потребителей или в суд. Но, исходя из описаного Вами, шансов на успех у покупателя не было, поскольку товар был в использовании, а повреждения были вызваны неправильной эксплуатацией, а не заводским браком.

    Нормативные документы прилагаю.

    Закон України "Про захист прав споживачів" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

    1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

    3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

    Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником.

    4. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги, встановлені частинами першою і третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.

    5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

    Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті).

    6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

    У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.

    7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

    Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.

    При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    8. У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти. Розрахунки із споживачем у такому разі проводяться в порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.

    {Частина восьма статті 8 в редакції Закону № 1602-VII від 22.07.2014}

    9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

    На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

    За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

    При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.

    10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.

    11. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а щодо технічно складних побутових товарів - після пред’явлення розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    {Абзац перший частини одинадцятої статті 8 в редакції Закону № 1791-VIII від 20.12.2016; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

    Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    {Абзац другий частини одинадцятої статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}

    Розрахунковий документ має бути виданий або створений в електронній формі не пізніше моменту передачі товару (послуги).

    {Частину одинадцяту статті 8 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}

    У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

    12. Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті), який розглядає претензію споживача до придбаного товару.

    Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк відшкодувати підприємству, що виконує його функції, збитки, яких воно зазнало у зв'язку із задоволенням вимог споживача, передбачених цією статтею.

    13. Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).

    14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    {Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2741-VI від 02.12.2010}

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    {Абзац третій частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    В случае возникновения дополнительных вопросов нажимайте кнопку "Обратиться". Буду рад помочь

    Гончаренко Константин
    33.3%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Якщо покупцю відмовляють у поверненні коштів або обміну товару, він може письмово звернутися до продавця із заявою про повернення товару належної якості, строк розгляду якої становить 1 місяць, в окремих випадках не більше ніж 45 днів.

    До заяви додаються документи, що підтверджують факт придбання товару у продавця, а саме:

    1. Касовий чек тощо, в якому зазначена дата продажу;

    2. Технічний паспорт (гарантійний талон, де зазначена дата купівлі)

    Після розгляду заяви покупцю можуть відмовити у поверненні товару у таких випадках:

    1. Товар використовувався і не збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром; (треба вам передати пристрій до сервісного центру , аби вони надали висновок про порушення правил експлуатації з боку покупця)

    2. Минуло, не рахуючи дня купівлі, більше 14 днів;

    3. Товар належить до одного із видів товару який зазначено у додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 “Про реалізацію окремих положень Закону “Про захист прав споживачів”;

    4. Звернення не відповідає встановленим вимогам Закону “Про звернення громадян”.

    Після письмової відмови, якщо покупець вважатиме, що відмова є необґрунтованою він може звернутися до суду. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    Якщо кліент незадоволений нехай звертається до суду і обгрунтовано доводить ваші порушення , ви маєте надати докази суду , що товар у вас сертифікований за всіма документами, висновок вашого технічного експерта про причини несправності , суд може замовити незалежну експертизу.

    ---

    погрози вбивством це окреме кримінальне правопорушення

    Погроза вбивством — злочин, передбачений 129 статтею Кримінального кодексу.

    Якщо погрози на вашу адресу надходять особисто, то наступного разу викликайте поліцію (виклики фіксуються автоматично, не відреагувати вони не зможуть), повідомивши про погрози вбивством від хлопця.

    Потім даєте пояснення группі, пишите заяву (краще потім в управлінні) про погрози вбивством, про те, що маєте всі підстави сприймати такі загрози реально(кваліфікація ст.129 КК України). Вимагаєте через добу витяг з ЄРДР (Єдиний реєстр досудових розслідувань), щоб впевнитись, що відомості внесені.

    Якщо погрози надходять по телефону, то, при можливості, спробуйте записати розмову для подальшого пред’явлення поліції.

    Взагалі, Ви можете вже зараз звертатися до поліції, не чекаючи наступного разу, та писати заяву про погрози вбивством, а паралельно заяву до прокуратури.

    Якщо є свідки цієї події, то данні про них також необхідно повідомити поліції та написати про це в заяві.

    приклад заяви:

    Начальнику ГУНП Дніпровського району м. Києва

    Іванову О.П.

    Петрова Петра Івановича

    01221 м. Київ , набережна перемоги, 1 кв 5

    тел. 068 765 4323

    електронна пошта___

    Повідомлення

    про вчинення кримінального правопорушення

    14.11.2019 внаслідок ініційованого конфлікту моїм сусідом по квартирі (квартира № 1 у нашій спільній частковій власності 50/50) погрожував мені вбивством.

    Конфлікт стався через те, що В.П., звинуватив мене у тому, що я зламав замочок до електрощитка, який знаходиться у нас у квартирі. Конфлікт розгорівся саме через те, що я зауважив, що коли сталася аварійна ситуація (вимкнення електрики) я мав би мати доступ до електрощитка, який є нашою спільною власністю.

    Проте, щодо замочка до електрощитка слід вказати, що це лише привід для того, щоби ображати мене та погрожувати розправою, вбивством.

    Такі конфлікти, які ініціює систематично 6-8 разів на рік або П. або його співмешканка, яка не має реєстрації у квартирі, відбуваються систематично. Кожного разу доводять мене до того, що мною аж тіпає. Останнього разу так рознервувався, що цілий вечір і ніч кололо, давило у серці. Рознервування відбулося як від погрозою життя, так і тим, що В.П., не соромлячись нічого, відкрито наговорював неправду про мене як викликаному наряду міліції, так і черговим дільничним інспекторам.

    Проте, останнього разу дійшло до конкретних, явних, реальних погроз розправою підговорити когось щоби зі мною розібралися, накинути шворочку мені на шию і задушити.

    Після цього мене так трясло від нервів, що заснути я зміг лише під ранок.

    Я викликав міліцію через телефон 102 приблизно о 18 годині вечора 14.11.2015 року. Прибувший наряд сказав, що передасть цей виклик черговим інспекторам міліції. Через години прибули чергові дільничні (прапорщик та лейтенант, здається старший). Так вони відрекомендувалися, бо посвідчень я не перевіряв. Вони прийняли від мене «Заяву про злочин» написану від руки на 2-х аркушах паперу і обіцяли її передати дільничному.

    В процесі з’ясування обставин справи, В.П., погрози не припинив, а спокійно, виважено погрожував мені навіть при дільничних. На що я зауважив інспекторам.

    Коли я зауважив, що В.П., планує когось підговорити щоби розібратися зі мною протиправно, П.,, при міліції (прапорщику та лейтенантові) спокійно сказав, що «Я могу и сам с тобой справиться. Зачем мне помощь. Накину удавочку сзади на шею или когда спать будешь».

    Не дивлячись на це, присутні при цьому міліціонери, не вжили ніяких заходів щодо реакції на погрозу позбавлення життя.

    Те, що ця погроза виказана не в сварці чи суперечці, де емоції киплять і зашкалюють (і все можна списати на раптовий, короткостроковий одноразовий сплеск емоцій), а виважено, спокійно, обдумано змушує мене реально побоюватися виконання погрози зі сторони В.П.

    Відповідно до ст. 129 КК України погроза вбивством визнається окремим злочином.

    Тобто, виходить так, що два міліціонера, представники органу охорони правопорядку, почувши, що В.П., вже навіть обмірковує, яким чином позбавити мене життя, НЕ ВЖИВАЮТЬ ЖОДНИХ ДІЙ ЩОДО ЦЬОГО (типу попередження тощо), а просто радять роз’їхатися нам з однієї квартири, ТО Я приходжу до висновку, що В.П., зрозумівши всю безкарність свою візьме і реально виконає те, що ним вже обмірковується – позбавить мене життя.

    Тут варто наголосити, що раніше у часі, при черговому ініційованому ним конфлікті, він мені вже говорив, що «ты долго не проживешь, а я тебя переживу».

    І саме головне – як мені тепер спокійно жити в своїй кімнаті, розуміючи що мій сусід, в якого час від часу «западає клямка» дійсно не виконає того, чим погрожував?!

    І тепер я почуваюся ніяково, тривожно, хвилююся, викликане чеканням чого–небудь небезпечного зі сторони В.П. Побоююся зайвий раз вийти зі своєї кімнати, піти на кухню, в туалет, ванну. Того що, будьщо може спровокувати В.П., до вчинення неадекватних протиправних дій, а той до нападу на мене з зашморгом на шию.

    Це повідомлення подаю безпосередньо прокурору, так як на дільничних інспекторів, які навіть будучи свідками погрози вбивством зі сторони П., не відреагували на це, надій що вони виконають Закон на належному рівні і забезпечать спеціальну превенцію правопорушення щодо мене, немає.

    Відомості про кримінальне правопорушення (згідно Розділу 2 п.1.1.2 положення про ЄРДР), викладені у заяві, повідомленні чи виявлені з іншого джерела повинні відповідати вимогам пункту 4 частини 5 статті 214 Кримінального процесуального кодексу України, зокрема мати короткий виклад обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення.

    Перевірка такої заяви повинна проводитись вже в рамках відкритого кримінального провадження, внесеного в ЄРДР. Лише потім, у випадку якщо посадова особа дійде висновку, що, наприклад, у викладеній ситуації немає ознак складу кримінального правопорушення, вона може винести постанову про закриття кримінального провадження відповідно до ст. 284 КПК.

    Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ в своєму в інформаційному листі № 1640/0/4-12 від 09 листопада 2012 р. "Про деякі питання порядку оскарження рішень, дій чи бездіяльності під час досудового розслідування" роз’яснив, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 214 КПК бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР, означає невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР впродовж 24 годин після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, і саме в цьому контексті слід оцінювати доводи заявників в разі оскарження бездіяльності слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР.

    З відповідальністю за ст. 383 КК України ознайомлений та попереджений.

    Враховуючи вказане та керуючись ЗУ «Про Національну поліцію України», ст. 214 КПК України

    ПРОШУ:

    - внести відомості про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань з приводу погрози вбивством, яку вчинив гр. Віктор Петрович 14.11.2019 року (ст. 129 КК України) стосовно мене .;

    - організувати проведення об’єктивного та неупередженого досудового розслідування, з допитом осіб, зазначених у цьому повідомленні.

    16.11.2019 підпис ПІБ

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Доброго дня, Анна!

    ВАМ ТРЕБА ПОДАВАТИ ЗАЯВУ ДО ПОЛІЦІЇ АБО ПРОКУРАТУРИ ПРО ВНЕСЕННЯ ВІДОМОСТЕЙ ДО ЄДИНОГО РЕЄСТРУ ДОСУДОВИХ РОЗСЛІДУВАНЬ ТА ВІДКРИТТЯ КРИІМНАЛЬНОГО ПРОВАДЖЕННЯ ПРО ПОГРОЗУ ВБИВСТВОМ Ч.1 СТ.129 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ.

    Ви маєте право подати заяву до поліції або прокуратури про внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань та відкриття кримінального провадження (на підставі статей 60 в 214 Кримінального процесуального кодексу України).

    Після цього, протягом 24 годин, вказані відомості про вчинене кримінальне правопорушення, повинні бути невідкладно але не пізніше 24 годин, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, з відкриттям кримінального провадження, про що заявник має право отримати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (на підставі статей 60 в 214 Кримінального процесуального кодексу України).

    У разі невнесення відомостей про вчинене кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань протягом 24 годин, заявник має право на протязі 10 днів, подати скаргу слідчому судді місцевого суду (на підставі статей 303-307 Кримінального процесуального кодексу України) та до місцевої прокуратури (стаття 36 Кримінального процесуального кодексу України).

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):

    Кримінальний кодекс України | від 05.04.2001 № 2341-III (rada.gov.ua)

    "Стаття 129. Погроза вбивством

    1. Погроза вбивством, якщо були реальні підстави побоюватися здійснення цієї погрози, -

    карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до двох років.

    2. Те саме діяння, вчинене членом організованої групи або з мотивів расової, національної чи релігійної нетерпимості, -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.".

    КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88):

    Кримінальний процесуальний к... | від 13.04.2012 № 4651-VI (rada.gov.ua)

    "Стаття 60. Заявник

    1. Заявником є фізична або юридична особа, яка звернулася із заявою або повідомленням про кримінальне правопорушення до органу державної влади, уповноваженого розпочати досудове розслідування, і не є потерпілим.

    2. Заявник має право:

    1) отримати від органу, до якого він подав заяву, документ, що підтверджує її прийняття і реєстрацію;

    1-1) отримувати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань;

    2) подавати на підтвердження своєї заяви речі і документи;

    3) отримати інформацію про закінчення досудового розслідування.

    3. Заявник, який є викривачем, крім передбачених цією статтею прав, має право в порядку, встановленому Законом України "Про запобігання корупції", отримувати інформацію про стан досудового розслідування, розпочатого за його заявою чи повідомленням.

    Інформація надається слідчим або прокурором у строк не більше п’яти днів з моменту подання заяви.

    "Стаття 214. Початок досудового розслідування

    1. Слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування, а дізнавач - керівником органу дізнання, а в разі відсутності підрозділу дізнання - керівником органу досудового розслідування. ...".

    "Стаття 303. Рішення, дії чи бездіяльність слідчого або прокурора, які можуть бути оскаржені під час досудового розслідування, та право на оскарження

    1. На досудовому провадженні можуть бути оскаржені такі рішення, дії чи бездіяльність слідчого або прокурора:

    1) бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, у неповерненні тимчасово вилученого майна згідно з вимогами статті 169 цього Кодексу, а також у нездійсненні інших процесуальних дій, які він зобов’язаний вчинити у визначений цим Кодексом строк, - заявником, потерпілим, його представником чи законним представником, підозрюваним, його захисником чи законним представником, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, володільцем тимчасово вилученого майна, іншою особою, права чи законні інтереси якої обмежуються під час досудового розслідування;...".

    "Стаття 304. Строк подання скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора, її повернення або відмова відкриття провадження

    1. Скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора, передбачені частиною першою статті 303 цього Кодексу, можуть бути подані особою протягом десяти днів з моменту прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності. Якщо рішення слідчого чи прокурора оформлюється постановою, строк подання скарги починається з дня отримання особою її копії. ...".

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися"!

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 19 0 23 лист. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 0 0 19 лист. 2024