Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
883 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Чи є конфлікт інтересів при прийнятті на роботу начальником відділу освіти своєї невістки на посаду спеціаліста (не державний службовець) у сільській та гірській місцевості? Чи правомірною є виплата такій особі премій? Чи може невістка йти на конкурс на заміщення вакантної посади (головного спеціаліста - державний службовець) у цю ж організацію? Чи пройде вона спеціальну перевірку?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (10)
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня. У данному випадку конфлік інтересів відсутній, це питання врегульовано ст.27 ЗУ "про запобігання корупції" Тому невістка має право на все інше вами згадуване у запитанні.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#n348
Стаття 27. Обмеження спільної роботи близьких осіб
1. Особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
{Абзац перший частини першої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 524-IX від 04.03.2020}
Особи, які претендують на зайняття посад, зазначених у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
{Абзац другий частини першої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 524-IX від 04.03.2020}
Положення абзаців першого та другого цієї частини не поширюються на:
1) народних засідателів і присяжних;
2) близьких осіб, які прямо підпорядковані один одному у зв’язку з набуттям одним з них статусу виборної особи, крім випадків прийняття близької особи на роботу помічником-консультантом народного депутата України, помічником-консультантом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, помічником-консультантом депутата місцевої ради;
3) осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.
Якщо я допоміг вирішите ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Виплата премій у даному випадку не порушення закону? Людина зможе пройти спеціальну перевірку, подвши декларацію?
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіВиплата премій не є порушенням, якщо вони надаються дійсно заслуженні і не чим не відрізняються від суми премій інших працівників. Вона зможе пройти перевірку.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Уляна!
Закон України “Про запобігання корупції” виокремлює два види конфлікту інтересів:
Приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи. Такий інтерес може зумовлюватись особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, а також іншими обставинами.
Невід’ємною складовою конфлікту інтересів є службові/представницькі повноваження та вплив (можливість впливу) приватного інтересу на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, вчинення чи невчинення дій під час реалізації таких повноважень.
Приватний інтерес здатний впливати на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, вчинення чи невчинення дій лише під час реалізації дискреційних службових чи представницьких повноважень.
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого – особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов’язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу.
Закон “Про запобігання корупції” визначає, що певні особи зобов’язані, зокрема, повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника. У випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі вона повідомляє Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно.
Згідно статті 27 згаданого закону, яка визначає питання обмеження спільної роботи близьких осіб:
1. Особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
{Абзац перший частини першої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 524-IX від 04.03.2020}
Особи, які претендують на зайняття посад, зазначених у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
{Абзац другий частини першої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 524-IX від 04.03.2020}
Положення абзаців першого та другого цієї частини не поширюються на:
1) народних засідателів і присяжних;
2) близьких осіб, які прямо підпорядковані один одному у зв’язку з набуттям одним з них статусу виборної особи, крім випадків прийняття близької особи на роботу помічником-консультантом народного депутата України, помічником-консультантом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, помічником-консультантом депутата місцевої ради;
3) осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.
Безпосередній керівник особи або керівник органу, дякий може звільнити чи ініціювати звільнення працівника з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність цього працівника конфлікту інтересів, ухвалює рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.
ВИСНОВОК: в цьому випадку в діях керівника відсутня корупційна складова у зв'язку з виключенням, яке є в законі і стосується:
"осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.".
Виникнуть додаткові питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче на них відповім!
Виплата премій у даному випадку не порушення закону? Людина зможе пройти спеціальну перевірку, подвши декларацію?
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіСаму у цьому випадку ні, не порушення.
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Уляна!
Чи є конфлікт інтересів при прийнятті на роботу начальником відділу освіти своєї невістки на посаду спеціаліста (не державний службовець) у сільській та гірській місцевості?
У даному випадку ніякого конфлікту інтересів бути не може. Ми можемо говорити про порушення законодавства щодо запобігання корупції щодо прямого підпорядкування, але в сільській місцевості це можливо.
Чи правомірною є виплата такій особі премій?
Правомірно, але от в даному випадку вже наявний конфлікт інтересів. Його потрібно врегульовувати, зокрема найчастіше це робиться шляхом погодження конкретного розміру премії вищестоящим керівництвом.
Чи може невістка йти на конкурс на заміщення вакантної посади (головного спеціаліста - державний службовець) у цю ж організацію?
Може, але в воєнний стан конкрурси можуть не проводитись і особа має право бути призначена без конкурсу.
Чи пройде вона спеціальну перевірку?
Спеціальна перевірка в умовах воєнного стану не проводиться.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Сам факт призначення не є порушенням конфліктом інтересів, а ось призначення премії ,треба спочатку погодити у вищестоящому органі, якому підпорядковане управління освіти і начальник управління.
Конкурс можна не проводити до завершення воєнний стану і спец перевірка не потрібна зараз. (ст.27 ЗУ ПРО запобігання корупції)
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Тобто, станом на сьогодні кандидатові на посаду не потрібно подавати декларацію?
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Під час дії воєнного стану вам не обов’язково подавати декларації будь-якого виду. Натомість після закінчення війни в посадовців є ще 3 місяці на подання декларації без порушення вимог строку. Отож, вам не обов’язково подавати декларації, поки триває війна.
З повагою,
Костянтин Гончаренко