Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Сімейне право, 07 серпня 2023, питання №89638 400₴

Чи можна з грін картою виїзжати і давати комерційні концерти?

Чи можна з грін картою виїзжати і давати комерційні концерти?

Планується виступ в Америці , є грін карта , важливо ознайомитися з усіма моментами і можливими ситуаціями


Відповіді юристів (8)

    Середницький Євгеній Вікторович
    12.5%
    Середницький Євгеній Вікторович 9 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 11 років досвіду

    Вітаю.

    Давайте перейдемо до переліку ключових переваг. Він наступний:

    Можливість проживати на території США на законних підставах тривалий час (10 років) надалі карту можна продовжити;

    Можливість безперешкодно перетинати кордон США;

    Однакові права з громадянами країни;

    Можливість в перспективі стати повноцінним громадянином США;

    Можливість вільно працювати і здобувати освіту на території США

    Право на пенсійне забезпечення та соціальні пільги;

    Страхування. Умови і вартість в цьому випадку будуть вигідними;

    Можливість отримати кредит за зниженими процентними ставками;

    Безвізовий туризм.

    Переваг більш ніж достатньо, щоб почати діяти. При цьому важливо розуміти, що поряд з правами, завжди є обов'язки. Останні потрібно виконувати неухильно щоб не втратити своє пріоритетне право. До числа базових і обов'язкових варто віднести наступні:

    Підпорядкування всім місцевим і державним законам США;

    Подача щорічної податкової декларації, а також повідомлення про свої доходи в Службу внутрішніх доходів США і податкові органи країни. Незалежно від того, де прибуток був отриманий. Дохід оподатковується, за ставками і законами Сполучених Штатів.

    Необхідність стати на військовий облік. Це стосується чоловіків у віці від 18 до 26 років;

    Необхідно перебувати в країні мінімум половину часу від терміну дії грін карти. Якщо відсутність буде довгим (від 6 місяців в році), то у імміграційної служби можуть виникнути питання до власника грін карти на предмет його постійного місця проживання. У цьому випадку вид на проживання може бути анульований.

    Уважно проаналізуйте перелік переваг і обов'язків, перш ніж приймати рішення.

    Карпенко Андрей Владимирович
    7.5%
    Карпенко Андрей Владимирович 9 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Вітаю!

    ВІДПОВІДЬ СТОСУЄТЬСЯ ЧОЛОВІКІВ.

    Грін-карта не надає Вам права на перетин кордону.

    Виїзд з України з гастролями, регламентується зараз ПОСТАНОВОЮ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ # 57.

    ГОТОВИЙ ПРОКОНСУЛЬТУВАТИ З ЦЬОГО ПИТАННЯ БІЛЬШ ДЕТАЛЬНО.

    НАТИСНІТЬ ЗВЕРНУТИСЯ.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    12.5%

    Вітаю, Ірина!

    Володар грін-карти США отримує можливість:

    • Стати законним жителем Сполучених Штатів і облаштуватися в будь-якому місці в США.
    • Легально влаштуватися на роботу в США.
    • Виїжджати за кордон і повертатися до Сполучених Штатів (за умови, що термін перебування за межами США складе не більше 6 місяців).
    • Володіти будь-якою нерухомістю на території США.
    • Власникові "Зеленої карти США" набагато простіше отримати кредит під менший відсоток.
    • Проходити навчання у державній школі.
    • Перевезти в США дружину / чоловіка і дітей до 21 років (за умови, що діти не перебувають на той час в шлюбі).
    • Отримати посвідчення водія.
    • Власник "Зеленої карти США" отримує право на соціальні виплати, а після 10 років роботи також і претендувати на отримання пенсії.
    • Після 5 років безперервного проживання на території США володар грін карти в Америці може подати заяву на отримання громадянства.
    • Мати власний бізнес, в тому числі, пов'язаний з концетною діяльністю.

    Зобов'язання і обмеження, що накладаються на володаря Green Card в США

    • Першим і найважливішим обмеженням прав власника карти буде заборона на участь в голосуванні на виборах, неможливість зайняти будь-яку державну посаду.
    • Другою важливою умовою є те, що забороняється бути відсутнім на території Сполучених Штатів більше півроку. Порушення цієї норми може стати підставою для анулювання грін-карти США.
    • Отримав посвідку на проживання в США іммігрант зобов'язаний завжди мати при собі видану йому Зелену карту США
    • Іммігранту, який отримав карту, буде необхідно точно в строк здавати податкову декларацію. При необхідно вказувати тільки безумовно достовірні дані - будь-яке порушення при сплаті податків може обернутися неприємними наслідками.
    • При переїздах по внутрішній території Сполучених Штатів, а також при виїзді за кордон США володар карти повинен повідомити про це американську імміграційну владу.
    • У тому випадку, коли "Зелена карта США" видається чоловікові, вік якого від 18 до 26 років, він зобов'язаний стати на військовий облік.

    В США податки сплачуються на федеральному, на рівні штату та місцевому рівнях.

    На федеральному рівні сплачуються такі податки: податок на прибуток для фізичних осіб, юридичних осіб, соціальні внески (страхування на випадоку безробіття або інвалідності), внески на медичне страхування, податок на спадок, на приріст капіталу, митні платежі, збори з власників майна, на доходи від джерела, екологічний податок.

    На рівні штату сплачуються такі податки – податок на прибуток для фізичних осіб, юридичних осіб, податок на спадок, акцизи, податок з продажів, податків збори з власників майна.

    Місцевий рівень – податок на прибуток для фізичних осіб, юридичних осіб, податок на спадок та дарування,на приріст капіталу, податок з продажів, збори з власників майна, екологічний податок.

    Отже, податкова система США досить складна і тому для правильної сплати податків необхідно бути обізнаним в податковому законодавстві.

    Податок на прибуток підприємств

    В кінці 2017 року податкова реформа в США змінила принцип оподаткування на підставі загального доходу компанії на «територіальний принцип оподаткування».

    Також США відмовилися від прогресивної шкали оподаткування прибутку, згідно з якою прибуток компаній підлягав оподаткуванню за ставками до 35 %. З 2018 року встановлена фіксована ставка корпоративного податку на прибуток на рівні 21 %.

    Ставки корпоративного податку на рівні штату зазвичай варіюються від 1 % до 12 %. У деяких штатах податок на прибуток не стягується.

    Оподаткування доходу нерезидентних компаній залежить від зв’язків з США. Зазвичай, оцінюються рівень та ступінь присутності, наявність офісу та співробітників, складських приміщень. Певні доходи, які не пов’язані з бізнесом з джерелом походження в США, наприклад, відсотки, дивіденди та роялті оподатковуються на валовій основі за ставкою в розмірі 30 %. Це, так званий податок у джерела виплати. Сполучені Штати уклали податкові угоди з понад 50 країнами, щоб уникати подвійного оподаткування та запобігати ухиленню від сплати податків.

    Так, наприклад, згідно з чинною угодою між Україною та США, ставка податку, утримуваного у джерела виплати, на:

    • дивіденди становить 5% від загальної суми дивідендів, якщо фактичним власником є компанія, що володіє не менше 10% акцій, що дають право голосу, або якщо компанія не має акцій, що дають право голосу, в сумі не менше 10 % статутного фонду;
    • дивіденди становить 15% від загальної суми дивідендів у всіх інших випадках;
    • проценти становить 0%, оскільки, згідно з конвенцією, проценти повністю оподатковуються в країні одержувача процентів;
    • роялті становить 10%.

    Податки з продажів та використання

    У США немає податку на споживання на федеральному рівні, але в більшості штатів та деяких муніципальних органах є податки з продажів та використання. Вони, зазвичай, встановлюються у відсотках від роздрібної ціни продажу, їх ставка може становити до 11 %. Кожен штат встановлює свою власну податкову ставку та правила, за якими придбання оподатковується.

    Верховний суд США 21 червня 2018 року у справі Wayfair скасував прийняті раніше рішення Суду, які не дозволяли штатам накладати на продавців зобов’язання щодо сплати податків з продажів та використання, якщо тільки вони не мали фізичної присутності в штаті. Хоча багато питань залишилося без відповіді, рішення у справі Wayfair в цілому, як очікується, збільшить число штатів, в яких компанії-продавці повинні збирати та переказувати податки з продажів та використання.

    Податки на майно

    У Сполучених Штатах Америки не існує податку на майно на федеральному рівні, але в більшості штатів податки на власність стягуються з власників як комерційної, так і житлової нерухомості на основі вартості майна. Податок, зазвичай, стягується на рівні муніципалітету або штату. Податкові ставки широко варіюються в залежності від фіскальних потреб податкової юрисдикції. Особисті податки на власність також накладені в ряді штатів, але, зазвичай, тільки на автомобілі.

    Внески на соціальне страхування

    База оподаткування для внесків на соціальне страхування залежить від суми виплаченої заробітної плати. У 2019 податок на соціальне страхування (через старість, у зв’язку з втратою годувальника та з інвалідності) буде утримуватися за ставкою 6,2 % на перші 132 900 доларів США сплаченої заробітної плати.

    Внесок на медичне страхування становить 1,45% від загальної заробітної плати. Податки на соціальне страхування самозайнятих осіб, які працюють не за наймом, складають 12,4 % від перших 132 900 доларів США доходу. Внески на медичне страхування складають 2,9 % від усього чистого доходу від самостійної діяльності. Доходи від самостійної зайнятості нерезидентів не обкладаються податком на соціальне забезпечення та медичне страхування.

    Податки на приріст капіталу

    Ставки федерального податку на приріст капіталу можуть складати 0 %, 15 %, 20 % для активів, що утримуються менше 12 місяців. Застосування конкретної ставки залежить від способу подачі податкової декларації на підставі сімейного статусу фізичної особи, що заповнює декларацію: «не одружений/не заміжня», «одружений/заміжня, спільна декларація», «одружений/заміжня, окрема декларація», «глава сім’ї». Так, наприклад, для декларації, яку заповнюють фізичні особи з сімейним статусом «не одружений/не заміжня» і доходом від приросту капіталу до 38 600 доларів на рік застосовується ставка оподаткування 0 %, доходом від 38 600 до 425 800 доларів на рік – 15 %, доходом понад 425 800 доларів на рік – 20 %, відповідно. Доходи від приросту капіталу на активи, утримувані більше 1 року, оподатковуються за максимальною ставкою федерального податку – 20 %.

    На корпоративному рівні застосовується стандартна ставка оподаткування прибутку – 21 %.

    Акцизи

    У США немає федеральних податків на розкіш. Однак федеральний уряд та уряди штатів вводять акцизні збори на різні товари. Наприклад, федеральний та державний акцизний податок стягується з бензину та дизельного палива, що використовуються для транспортування. Акцизи стягуються поштучно та не відрізняються одноманітністю ставок.

    ВАЖЛИВО! Якщо ви маєте «зелену картку», тобто посвідку на проживання у США, то за новими правилами тепер вас можуть легше депортувати, якщо:

    • ви не вказуєте у своїй податковій декларації, що ви – іммігрант, або якщо ви приховуєте від податкової частину своїх прибутків.
    • ви чоловік віком від 18 до 25 років і ви не стали на військовий облік у Сполучених Штатах
    • ви тривалий час перебуваєте поза межами США. Це може бути сприйнято, як «відмова» від «зеленої картки»

    Порушення цих правил через незнання не можна буде списати на «помилку» - міграційні служби можуть депортувати вас без права повернутись до США.

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь на них відповісти, а за потреби допомогти практично.

    Гончаренко Константин
    12.5%
    Гончаренко Константин 9 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    вказаний документ не дає права на перетин кордону для чоловіків треба мати підстави для перетину під час дії воєнного стану.

    Окремо зазначу, що для перетину кордону, виключення можуть стосуватися тільки осіб, визначених законодавством.

    Зокрема тих, які мають: ( Вам необхідно у регіоні перебування отримати одну з таких довідок за підписом начальника)

    посвідчення про відстрочку від призову та повідомлення про зарахування на спеціальний військовий облік, (заброньований за погодженням з Мінекономіки, установою , організацією, для суспільно -корисної допомоги) або

    висновок військово-лікарської комісії про непридатність ( з виключенням з обліку повністю , взагалі за станом здоров я)

    Крім того обмеження не стосуються осіб:

    на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, або

    які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років, або

    на утриманні яких є дитина з інвалідністю., або особа з інвалідністю до 23 років.

    А також тих, хто є:

    усиновителем

    опікуном, або

    • чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час проведення антитерористичної операції. та під час дії воєнного стану.
    • здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за кордоном за денною або дуальною формами здобуття освіти (студенти, слухачі).
    • водії, які заброньовані для здійснення міжнародних вантажних перевезень, перевезень для потреб Збройних Сил України, медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, відповідно до визначеного порядку;
    • люди з інвалідністю та особи, що їх супроводжують.
    • Особи, що зайняті доглядом за особами , що його потребують згідно висновку ЛКК (внаслідок когнітивних порушень здоров я)

    які виїхали до інших держав на постійне місце проживання, що відповідно документально підтверджено.

    З 29.07.22

    військовозобов'язані жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану. ( треба мати довідку , що родич загинув саме від виконання бойових завдань медичної експертизи про причинно -наслідковий зв язок загибелі.)

    Додаткові підстави:

    Згідно з постановою від 20 травня 2022 р. № 615 під час війни можуть виїжджати за кордон водії, залізничники та спортсмени.

    • водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб ЗСУ, інших військових формувань, а також населення України.
    • залізничники, які забезпечують функціонування та безперебійну роботу залізниці.
    • спортсменів, які включені до складу національних збірних команд України з олімпійських, неолімпійських видів спорту та видів спорту осіб з інвалідністю;
    • тренерів із складу національних збірних команд, спортивних суддів та інших фахівців, що забезпечують, зокрема, організаційне, науково-методичне, медичне супроводження, антидопінговий контроль тощо підготовки спортсменів, які включені до складу національних збірних команд України за наявності підтвердних документів щодо участі в офіційних міжнародних спортивних змаганнях та навчально-тренувальних зборах, що проводяться за кордоном.

    КМУ постановою від 10 лютого 2023 року №119 доповнення:

    • жінка, яка є усиновлювачкою, опікункою, піклувальницею, однією з прийомних батьків або однією з батьків-вихователів.
    • чоловік, який є одиноким батьком, одиноким усиновлювачем або опікуном, піклувальником, прийомним батьком чи батьком-вихователем. Ідеться про чоловіка, який не перебуває у шлюбі та самостійно виховує та утримує дитину без участі матері.
    • Один із батьків, який має або виховує дитину/дітей віком до 18 років, зможе перетнути кордон для відвідування таких дітей, які перебувають за межами України, або для їхнього супроводження для виїзду з України. Для цього потрібно мати документи.

    ---

    Вам треба мати копію довідки МСЕК про Вашу інвалідність чи інвалідність родичанад яким ви здійснюєте опіку , чи постійний догляд (за висновком ЛКК згідно довідки органу соц. Захисту як доглядач з відповідними виплатами), або висновок про термінове лікування закордоном та військовий квиток де вказано про відстрочку, або довідку про це, також паспорт закордонний

    Таке формулювання може дати підставу для відстрочки з правом виїзду, візьміть на ВЛК всі медичні документи оригінали та копії , копії залиште у них в тцк сп.

    або домагатися висновку ВЛК про непридатність з виключенням з обліку

    Нові правила перетину з 07.11.22

    https://dpsu.gov.ua/ua/peretinannya-derzhavnogo-kordonu-pid-chas-pravovogo-rezhimu-vonnogo-stanu-pitannya-vidpovid/

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Айвазян Юрий Климентьевич
    12.5%

    Ірина!

    Якщо ж мова йде про виїзд з України, то право на це дає лише ПМЖ.

    Згідно останніх роз'яснень ДПСУ від 2.02.23 року:

    "Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які постійно проживають за кордоном можуть виїжджати за наявності відповідних відміток в паспортному документі, згідно ст. 4 ЗУ «Про порядок виїзду з України і в’їзду гр. України» якими можуть бути:

    для осіб які виїжджають вперше – штамп про оформлення виїзду за кордон на постійне місце проживання;

    для осіб, які постійно проживають за кордоном – штамп про оформлення виїзду за кордон на постійне місце проживання та відмітка (штамп) про взяття на постійний консульський облік у закордонній дипломатичній установі України або перебування такого громадянина на постійному консульському обліку підтверджується довідкою про перебування на консульському обліку, яка формується з використанням засобів відомчої інформаційної системи Міністерства закордонних справу України".

    Оскільки грін карта по своїй суті і є ПМЖ, то шанси виїхати по ній військовозобов'язаним чоловікам доволі високі. Проте раджу отримати попередньо консультацію на гарячій лінії ДПСУ.

    Телефони Держприкодонслужби

    1598 (ДЛЯ ДЗВІНКІВ З МОБІЛЬНОГО); +38(044)527-63-63 (ДЛЯ ДЗВІНКІВ ІЗ-ЗА КОРДОНУ)

    - ТЕЛЕФОН ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ (СЛУЖБА «ДОВІРА»)

    (044) 527-64-29; (044) 239-84-80 (ФАКС)

    - ПОДАННЯ ЗАПИТІВ НА ОТРИМАННЯ ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

    (044) 527-64-29; (044) 239-84-80 (ФАКС)

    - ПОДАННЯ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН

    Прикордонники надаватимуть консультації в телефонному режимі:

    (033) 272 09 20 – Волинський прикордонний загін (кордон з Польщею у межах Волинської області – пункти пропуску Ягодин, Устилуг);

    (032) 239 01 23 – Львівський прикордонний загін (кордон з Польщею у межах Львівської області – пункти пропуску Угринів, Рава-Руська, Грушів, Краківець, Шегині, Смільниця );

    (067) 181 42 67 – Чопський прикордонний загін (кордон зі Словаччиною, Угорщиною – пункти пропуску Малий Березний, Ужгород, Малі Селменці, Тиса);

    (031) 313 82 61 – Мукачівський прикордонний загін (кордон з Угорщиною, Румунією – Лужанка, Вилок, Косино, Дзвінкове, Дякове, Солотвино);

    (037) 259 19 49 – Чернівецький прикордонний загін (кордон з Румунією, Молдовою у межах Чернівецької області – пункти пропуску Порубне, Мамалига, Росошани, Кельменці, Сокиряни);

    (043) 376 01 41 – Могилів-Подільський прикордонний загін – (кордон з Молдовою у межах Вінницької області);

    (032) 275 62 90 – Західне регіональне управління.

    Рекомендую також звернути увагу на інші підстави для виїзду за кордон. З ними можна ознайомитись тут:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-п#Text

    або тут:

    https://dpsu.gov.ua/ua/Peretinannya-derzhavnogo-ko...

    Пуха Наталія ТендерОк
    22.5%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Можливість проживати на території США на законних підставах тривалий час (10 років) надалі карту можна продовжити;

    Можливість безперешкодно перетинати кордон США;

    Однакові права з громадянами країни;

    Можливість в перспективі стати повноцінним громадянином США;

    Можливість вільно працювати і здобувати освіту на території США

    Право на пенсійне забезпечення та соціальні пільги;

    Страхування. Умови і вартість в цьому випадку будуть вигідними;

    Можливість отримати кредит за зниженими процентними ставками;

    Безвізовий туризм.

    Переваг більш ніж достатньо, щоб почати діяти. При цьому важливо розуміти, що поряд з правами, завжди є обов'язки. Останні потрібно виконувати неухильно щоб не втратити своє пріоритетне право. До числа базових і обов'язкових варто віднести наступні:

    Підпорядкування всім місцевим і державним законам США;

    Подача щорічної податкової декларації, а також повідомлення про свої доходи в Службу внутрішніх доходів США і податкові органи країни. Незалежно від того, де прибуток був отриманий. Дохід оподатковується, за ставками і законами Сполучених Штатів.

    Необхідність стати на військовий облік. Це стосується чоловіків у віці від 18 до 26 років;

    Необхідно перебувати в країні мінімум половину часу від терміну дії грін карти. Якщо відсутність буде довгим (від 6 місяців в році), то у імміграційної служби можуть виникнути питання до власника грін карти на предмет його постійного місця проживання. У цьому випадку вид на проживання може бути анульований.

    Проте зважаючи на правовий режим воєнного стану в Україні, зважайте, що Грін карт переваг для перетину кордону не надає, тобто необхідно буде або перебувати на консульскому обліку або не бути військовозобовязаним.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    13.8%
    Савченко Олександр 9 місяців тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Ірино!

    Чи можна з грін картою виїзжати і давати комерційні концерти? - ні, якщо це стосується військовозобов'язаного чоловіка (жінкам виїзд не обмежений). Під час дії воєнного стану право на перетин державного кордону має лише певна категорія військовозобов'язаних. Так, відповідно до пункту 2-1 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 року № 57 у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану перетинати державний кордон мають право:

    особи з інвалідністю за наявності посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики (далі - документи, що підтверджують інвалідність);

    особи, які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю і супроводжують таких дружину (чоловіка) для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність;

    особи, які мають одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи і супроводжують одного із таких батьків для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність, а також документів, що підтверджують спільне проживання (їх задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) збігається із задекларованим або зареєстрованим місцем проживання (перебування) їх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або здійснення догляду за своїми батьками чи батьками дружини (чоловіка), що підтверджується актом встановлення факту здійснення догляду за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд. Акт встановлення факту здійснення догляду складається на підставі звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа з інвалідністю I чи II групи є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;

    особи, які здійснюють постійний догляд за особами з інвалідністю I чи II групи і супроводжують таких осіб для виїзду за межі України, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або документів, що підтверджують інвалідність, та акта встановлення факту здійснення догляду. Акт встановлення факту здійснення догляду за особою з інвалідністю I чи II групи складається на підставі звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа з інвалідністю I чи II групи є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;

    батьки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років, за наявності свідоцтва про народження дитини або документів, що підтверджують відповідні повноваження особи, що супроводжує дитину з інвалідністю (у разі здійснення супроводу опікуном, піклувальником, одним або обома прийомними батьками, батьками-вихователями), посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, в якому зазначено статус “дитина з інвалідністю”, або довідки про отримання державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю, виданої структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчим органом міської ради, до території територіальної громади якої входить територія міста обласного значення, районної у місті (у разі її утворення) ради (незалежно від того, кого призначено отримувачем допомоги), або індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю, виданої лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я, або медичного висновку про дитину з інвалідністю до 18 років (їх нотаріально засвідчених копій);

    батьки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи, за наявності свідоцтва про її народження та документів, що підтверджують інвалідність (їх нотаріально засвідчених копій);

    баби, діди, повнолітні брати, сестри, мачухи, вітчими, які супроводжують дітей з інвалідністю для виїзду за межі України, у разі їх приналежності до категорії осіб, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації, за наявності у них відповідних підтвердних документів та документів, що підтверджують родинні зв’язки (їх нотаріально засвідчених копій);

    особи, які потребують постійного догляду, - у супроводі одного із членів сім’ї першого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують родинні зв’язки, та висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді або у супроводі особи, яка здійснює постійний догляд за зазначеними особами, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді та акта встановлення факту здійснення догляду. Акт встановлення факту здійснення догляду за іншою особою, яка потребує постійного догляду, складається на підставі звернення особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа, яка потребує постійного догляду, є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;

    опікуни осіб з інвалідністю, визнаних судом недієздатними, які супроводжують таких осіб для виїзду за межі України, за наявності рішення про призначення опікуна над такою особою, а у разі, коли опікуна такій особі не призначено, - один з повнолітніх членів сім’ї першого чи другого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність (їх нотаріально засвідчених копій);

    особи з інвалідністю або інші особи, які потребують постійного догляду, які проживають (перебувають) у закладах/установах незалежно від форми власності та підпорядкування і отримують соціальні послуги із стаціонарного догляду, паліативного догляду, підтриманого проживання (далі - заклади догляду), - у супроводі працівників закладу догляду, уповноважених директором закладу догляду або особою, яка його заміщує (за наявності наказу директора закладу догляду або особи, яка його заміщує, про виїзд осіб з інвалідністю або інших осіб, які потребують постійного догляду, за межі України та документів, що підтверджують інвалідність). При цьому осіб з інвалідністю або інших осіб, які потребують постійного догляду, можуть супроводжувати працівники закладу догляду, які перебувають на військовому обліку у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінні або регіональних органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки, з розрахунку одна особа на 25 осіб з інвалідністю та інших осіб, які потребують постійного догляду.

    Виїзд за межі України громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, зазначених в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту та пункті 2-2 цих Правил, може здійснюватися самостійно без осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, на підставі довідки про перебування таких осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, на консульському обліку, документів (їх нотаріально засвідчених копій), що дають право на виїзд, які передбачені відповідно в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту та пункті 2-2 цих Правил, та документів, зазначених у пункті 2 цих Правил.

    Згідно пункту 2-2 Правил перетинання державного кордону громадянами України у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану супровід дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, що встановлені МОЗ, здійснюється матір’ю та/або батьком, опікуном, піклувальником, одним або обома прийомними батьками, батьками-вихователями, які здійснюють такий супровід, за наявності довідки про отримання державної допомоги на дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність, виданої структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчим органом міської ради, до території територіальної громади якої входить територія міста обласного значення, районної у місті (у разі її утворення) ради (незалежно від того, кого призначено отримувачем допомоги), або документа, виданого лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, що встановлені МОЗ, а також документів, що підтверджують родинні зв’язки (у разі здійснення супроводу матір’ю та/або батьком), або документів, що підтверджують відповідні повноваження особи, що супроводжує таку дитину (у разі здійснення супроводу опікуном, піклувальником, одним або обома прийомними батьками, батьками-вихователями). Виїзд за межі України супроводжуючих осіб самостійно без дітей, зазначених у цьому пункті, може здійснюватися на підставі документів, зазначених у цьому пункті та абзаці дванадцятому пункту 2-1.

    Пунктом 2-6 Правил перетинання державного кордону громадянами України передбачено, що у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану право на перетин державного кордону, крім осіб, зазначених у пунктах 2-1 та 2-2 цих Правил, також мають інші військовозобов’язані особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації. Ця норма не поширюється на осіб, визначених в абзацах другому - восьмому частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", а також пункті 2-14 цих Правил.

    ТОБТО, у разі наявності підстави для відстрочки, передбаченої ч.1 ст.23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", військовозобов’язана особа також матиме право на перетин державного кордону.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    {Абзац третій частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;

    {Абзац четвертий частини першої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1614-VII від 25.07.2014; в редакції Законів № 2226-VIII від 06.12.2017, № 2122-IX від 15.03.2022}

    жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;

    {Абзац п’ятий частини першої статті 23 в редакції Законів № 1614-VII від 25.07.2014, № 2122-IX від 15.03.2022}

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    {Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 339-VIII від 21.04.2015; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;

    {Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2226-VIII від 06.12.2017; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;

    {Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1614-VII від 25.07.2014; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;

    {Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1614-VII від 25.07.2014; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    {Абзац десятий частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи за умови, що такі особи з інвалідністю не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати;

    {Абзац одинадцятий частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022; із змінами, внесеними згідно із Законом № 3161-IX від 28.06.2023}

    опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    {Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1357-IX від 30.03.2021; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    жінки та чоловіки, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу";

    {Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2169-IX від 01.04.2022}

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    {Абзац частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, Бюро економічної безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    {Абзац частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2732-IX від 04.11.2022}

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

    {Абзац частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    МОЖЕТЕ ТАКОЖ ОЗНАЙОМИТИСЯ З РОЗ'ЯСНЕННЯМИ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ https://dpsu.gov.ua/ua/peretinannya-derzhavnogo-ko...

    На мою думку, допоки діє воєнний стан ніяких змін, направлених на пом'якшення цих обмежень, очікувати не варто.

    Верховна Рада на засіданні 27.07.2023 ухвалила Закон України «Про затвердження Указу Президента України “Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”» (законопроєкт від 26.07.2023 № 9532), яким затверджено Указ Президента «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 26.07.2023 № 451/2023 (далі — Указ № 451).

    Відповідно до Указу № 451 строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05:30 18.08.2023 строком на 90 діб, тобто до 15 листопада 2023 року. Цей Закон набуває чинності з дня його опублікування.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Корнійчук Євген Іванович
    6.3%

    Доброго дня, так ви маєте право працювати маючи грін карту, але треба щоб діяльність була оформлена відповідно до Законодавства.

    Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопу Звернутися.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України