Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Фінансове право, 06 вересня 2023, питання №91847 240₴

Долговой спор со складом

Случилась такая проблема. Заказывал товар со склада на пару со знакомым.
Немного предыстории, года 4 назад познакомился с монтажником оборудования, иногда он выполнял мои заказы иногда привозил оборудование на продажу. Потом он меня познакомил с этим складом, зарегистрировал там. Ну мы на пару там и заказывали, наверное несколько лет. То я проплачивал, то он, потом по месту между собой рассчитывались. Он сделал месяц назад заказ, я туда накидал и то что мне нужно было. Сказал что оплатил. И посылка пришла без наложенного платежа. (Склад в другом городе). Мы встретились рассортировали где чьё, я с ним за свое рассчитался и разъехались. Ещё он объявил что переезжает в другой город и бросает свою рабочую деятельность. Ну так да и так.
Теперь проходит месяц, звонят со склада и говорят, что у вас не оплачено. Вся соль в том что он заказ делал с моего аккаунта, сумма заказа 26000, моих там по факту было 10000, но сам факт что долг висит на моем аккаунте. И на почте посылку забирал я. Связи со знакомым сейчас нет.
Я конечно менеджеру предложил, что если в течении месяца человек не объявился, то будем что то решать. Так не хочется ссорится с людьми да и по факту моя вина в этом тоже есть. Но они скорее всего будут давить на всю сумму. Сейчас торговля ужасная и для меня это критично. Ещё менеджер мне скинул переписку по аккаунту, что у них был договор на отсрочку 14 дней и что знакомый будет в ихнем городе и рассчитается лично. Тут тоже нет уверенности что менеджер что то не темнит и возможно оплату получил. Отключенный номер у знакомого тоже не показатель чего то, может он отключил чтоб по работе не беспокоили. Кроме ихней переписки нет никакого подтверждения долга.
Как быть мне?
Я как бы в этой ситуации и хочу разойтись по человечески но не готов на ихние требования. Я ж так понимаю они могут меня задолбать через полицию или суд? Или в данной ситуации у них есть ограничения и они могут пойти на компромисс? Просто хочу понять как мне с ними сейчас правильно вести диалог(

Відповіді юристів (22)

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Олексію!

    Якщо весь товар було замовлено саме через Ваш аккаунт, то, зрозуміло, що менеджер компанії буде пред'являти претензії Вам.

    Отже Вам треба негайно знайти свого партнера по замовленню і спробувати вирішити питання оплати його частини товару мирним шляхом.

    Якщо так не вийде, то питання очевидно, прийдеться вирішувати спочатку в претензійному порядку.

    Спосіб захисту свого порушеного права шляхом досудового врегулювання спору не є обов'язковим до правовідносин, що складаються між сторонами, оскільки право особи на звернення до суду передбачено статтею 55 Конституції України, статтями Цивільного кодексу України та відповідними нормами Господарського процесуального кодексу, а тому зобов'язання особи перед зверненням до суду скористатися даним способом захисту своїх прав є порушенням Конституції та інших нормативно-правових актів України. Дане правило діє навіть в тому випадку, коли сторони прямо обумовили в договорі (контракті) про вжиття заходів досудового врегулювання спору або якщо такі заходи є обов’язковими згідно із законом. Як свідчить судова практика, вибір способу правового захисту є правом, а не обов’язком сторін, тому заборона щодо звернення особи до суду одразу після порушення її прав та інтересів порушує її право на судовий захист.Отже, в претензії обов’язково має бути зазначено:

    · повне найменування та поштові реквізити заявника претензії й особи (осіб), якій претензія пред’являється;· дата пред’явлення і номер претензії;· обставини, на підставі яких пред’явлено претензію;· докази, що підтверджують ці обставини;· вимоги заявника з посиланням на нормативні акти;· сума претензії та її розрахунок, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;· платіжні реквізити заявника претензії;· перелік документів, що додаються до претензії.Документи, що підтверджують вимоги заявника претензії, краще додати в належним чином засвідчених копіях. Водночас документи, наявні в іншої сторони, до претензії можуть не додаватися, із зазначенням про це в її тексті. До претензії про сплату грошових коштів також може додаватися платіжна вимога-доручення на суму претензії. Претензія повинна бути підписана посадовою особою установи або її представником.Строк, протягом якого має бути пред’явлена претензія, законодавством не встановлено. Однак у разі наміру врегулювати спір саме в цей спосіб треба враховувати перебіг строку позовної давності. Нагадаємо, що загальний строк позовної давності становить 3 роки.

    Якщо відповіді на претензію не буде, прийдеться звертатись до суду. У Вас же напевно залишились докази того, що ви замовляли товар спільно, тобто там була не тільки Ваша частина, але і партнера. Це можуть бути переписка в месенджерах, підтверджувальні документи про перекази у вигляді чеків, свідчення свідків тощо.

    Одним словом, це справа непроста, але реальна. Втім я все ж таки радив би Вам домовлятись по хорошому. Можу підказати Вам, як правильно побудувати розмову з партнером.

    Також мені не дуже незрозуміла історія з менеджером. Чи немає тут домовленності? Я того не виключаю. Треба знати більше подробиць цієї ситуації.

    Виникне потреба у персональній консультації, я завжди готовий це зробити!

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген Іванович
    37.5%

    Доброго дня, ситуація не проста. Якщо не бажаєте платити, не хай склад звертається до суду, і надає туди всі докази вашої заборгованості. Якщо суд визнає вас винним, прийдеться сплатити.

    Після, чого ви можете подати заяву до поліції про факт шахрайства зі сторони вашого колеги.

    • Алексей Клієнт 8 місяців тому

      а я так розумію що вони ж теж так можуть на мене в поліцію подати? Якщо да, то які мої кроки? Бо в мене немає ні паспортних даних не місця його проживання( В данній ситуації прийдеться тримати удар самому.

      • Корнійчук Євген Іванович

        Вони на вас в поліції не подадуть бо це цивільні відносини. Склад, може звернутися за своїх захистом до суду.

        Надавши туди договір з вами. Товаров транспортну накладную і т. Д. Документы які підтверджують, що ви отримали товар і не сплатили.

        Якщо у вас відсутній договір поставки між вами і складом, їм довести буде дуже складно.

        Тим паче, якщо вони приймають оплату налічкою.

        Ви не забов'язані доказувати сою не винуватість. Це їх прямий обов' язок довести вашу вину.

        • Алексей Клієнт 8 місяців тому

          а якщо захочуть подати до поліції за фактом шахрайства? Вибачте за багато запитань)

          Я зі складом договорів не заключав. Просто робилося замовлення і була домовленість у вайбері що через 14 днів разрохуються чи оплатою (якщо Склад запросе гроші раніше) чи особисто (якщо через 14днів). Оплати попередніх замовлень отримували через нову пошту або на картку фоп

          • Корнійчук Євген Іванович

            У вайбері написано, що сплата налічними. Тому довести, що ви не сплатили це буде дуже важко. Без договору, та затаких умов. Вам нічого не загрожує.

            Тим паче, якщо ви дійсно ні в чому не винні. У будь якому випадку, тут фігуру третя особа, і доказати вашу провину без пояснень вашого колеги не можливо.

            Його дані повинні бути на складі, бо він же теж з ними працював.

            Єдине, що вам загрожує, це припинення відносин зі складом.

            • Алексей Клієнт 8 місяців тому

              Та хочеться і з людьми по нормальному розійтися і самому не залишитися в убитку. Я їм запропоную часткову компенсацію якщо не закриють співпрацю, а там як хотять. Чи краще цього не робити поки не вирішиться питання з судом? Там з акаунтом важко щось довести, бо акаунт на мене, а їм користувався то я то він, а посилки йшли на мене.

              А якщо буде суд, там я так розумію відзив треба якийсь писати? Це скільки буде коштувати якщо звернутись до вас? І якщо вони звертатимуться до поліції, то їх переведуть до суду, чи мені треба буде подавати якусь заяву в поліцію про переведення до суду?

          • Корнійчук Євген Іванович

            Звертайтесь. Зелена кнопка

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 8 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Відповідно до ст.712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

    До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

    Основні моменти, що стосуються договору поставки, регулюються ст. 265–271 Господасрського кодексу, оскільки за договором поставки товар придбавається для використання в господарській діяльності (наприклад, для подальшого продажу). А якщо суб'єкт господарювання (СГ) вирішить реалізувати товари не суб’єку господарювання, тобто фіз.особі, то здійснити це він повинен за правилами, установленими для договорів купівлі-продажу (ч. 6 ст. 265 ГК).

    Отже, найголовніша й основна відмінність – це сторони договору. Якщо йдеться про суб'єктів господарювання, то це має бути договір поставки (ч. 3 ст. 265 Господарського кодексу України). Якщо ж товар реалізують негосподарюючим суб'єктам, необхідно складати договір купівлі-продажу (ч. 6 ст. 265 ГКУ).

    Таким чином, якщо справа дійде до суду, Вам потрібно буде доводити, що договір поставки по суті був договором купівлі-продажу.

    Так як договір поставки регулює Господарський кодекс, а договір-купівлі продажу - Цивільний кодекс, то і відповідальність регулюється відповідно до умов необхідного законодавства.

    Ваш договір складений не зовсім грамотно з юридичної точки зору, оскільки сторонами є юридична особа та фізична особа, то ці правовідносини підпадають під цивільне законодавство та повинні розглядатися як купівля-продаж.

    Згідно із господарським зааконодавством, у договорі поставки можна передбачити відповідальність у вигляді штрафу. Якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, то згідно із ч. 4 ст. 231 ГК вони застосовуються в розмірі, установленому договором. Розмір штрафу можна встановити за угодою сторін – у фіксованій сумі або у відсотках до суми невиконаної частини зобов'язання (наприклад, у розмірі 20 % суми заборгованості) (ч. 4 ст. 231 ГК).

    Згідно із ч. 6 ст. 231 ГК штрафні санкції за порушення грошових зобов'язань установлюються у відсотках, розмір яких визначається виходячи з облікової ставки НБУ за весь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором. А от за прострочення платежу покупець сплачує на користь постачальника пеню, яка встановлена за узгодженням сторін і не може перевищувати подвійної дисконтної ставки НБУ, що діяла в період, за який сплачується пеня (ч. 2 ст. 343 ГК).

    До договору поставки можна включити положення про те, що постачальник відповідає за порушення умов договору про асортимент товару. Наприклад, якщо покупець відмовляється від товару, асортимент якого не відповідає умовам договору, він має право не оплачувати його, а якщо товар уже оплачено – вимагати повернення грошей.

    Згідно із цивільним законодавством за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

    Продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства.

    У вашому випадку є істотні порушення щодо строків поставки/передачі Вам товару. В будь якому випадку Вам необхідно звернутися до юридичної особи із письмовою претензією для врегулювання спору в досудовому порядку. Є підтвердження оплати товару, то найкращий спосіб захистити свої права – це звернутися з письмовою претензією до продавця, де вказати нарахування штрафу.У разі отримання відмови на претензію – вирішити спір через суд.

    Судовий збір за подання позовної заяви про захист прав споживачів не сплачується.Одночасно Ви маєте право звернутися з заявою про шахрайство до поліції. Також можете звернутися до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (http://www.consumer.gov.ua).

    Після отримання чи неотримання відповіді на претензію, у разі якщо врегулювати спір не вийде, з усіма документами та зі складеною позовною заявою треба звернутися до суду.

    Строк розгляду справи в суді залежить від факторів - завантаженність суду, позиція відповідача, достатність доказів. Мінімум 2 місяці, максимум - рік та більше.

    Нехай склад у особі директора подає до суду надає належні докази , завіряє їх , якщо оплата проходила готівкою , складно буде довести , оплату взагалі.

    Щодо шахрайства теж потрібні докази , але там перевірку буде проводити слідчий , не встановить , видасть відмову у відкритті провадження за відсутності складу злочину і тоді тільки суд вирішить справу.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    • Алексей Клієнт 8 місяців тому

      Доброго дня, договір відсутній зовсім. Замовлення робилося на сайті складу, домовленість про рострочку було у вайбері.

      • Гончаренко Константин
        Гончаренко Константин 8 місяців тому

        Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

        Чудово, тоді довести , що Ви у них , щось купували майже нереально і у суді відкрити провадження з такими доказами нереально. Вам можне навіть не хвилюватися з цього питання. без доказів справу не відкриють.

    Турчин Ярослав Александрович
    62.5%

    Здравствуйте! Виртуальные аккаунты торговых платформ как правило не привязаны к учётным персональным данным лица в плане надежной подтвержденной авторизации личности как в "Дія", Онлайн-банке и т.д. (паспорт, идентификационный код и т.д.) - доступ через электронную цифровую подпись и тд., потому доказать что-либо складу будет трудно, если Вы пойдете на принцип. В данном случае реально нужно четко разобраться в ситуации, чтоб дважды не остаться в дураках. Порядочности очень мало в наше время, что среди складов, что среди "коллег по трудовому цеху", потому "кидок" могли задумать как Ваш бывший коллега, так и склад... А может и совместно. Такие схемы тоже встречались. Но скорее всего это конечно же финальный аккорд в Вашем городе гражданина, с которым Вы совместо заказывали. Есть такие люди, которые уходя или уезжая, думая, что их никогда не увидят и не найдут - любят нагадить или обворовать напоследок. Увы и такое бывает. Бардак в стране, обнищание и уверенность некоторых граждан в отвратимости наказания - тому активно содействует.

    Подскажите, а что, проплаты в Вашем кабинете заказов не видны? На Prom.ua, Rozetka, Epicentr и т.д. обычно история авансовых проплат всегда была видна... Чтоб сказать точно, неплохо бы понимать что за склад / сайт... Как правило там размещают внутренние правила пользования услугами доставки и т.д. Мелкие точки вообще часто работают через оплату на карту физ.лица... Но в таких отношениях закона мало, там как правило всё чисто на доверии. В принципе как и у Вас, насколько я понял ситуацию... какие-то вайберы в заказах... В кабинете информации объективной нет...

    Чисто юридически - не указание в посылке наложенного платёжа (укр. - "накладений платіж", "післяплата") = проблема поставщика, допустившего ошибку. Как правило если такие случаи были в моей практике, магазин-поставщик никогда не предъявлял претензии клиенту-заказчику, а решал вопрос со своим работником, который допустил ошибку при отправке. Если это конечно же ошибка, а не схема.

    Практически, смысл решать вопрос с менеджером склада и вести переговоры есть только в случае, если Вы имеете какие-то скидочные % или бонусы от своего многолетнего аккаунта. В ином случае - в случае необоснованных претензий и желания продолжать покупать на складе, Вам проще завести новый аккаунт на новую СИМ-карту. И всё.

    И как говорится, не знаешь как поступить - поступай по закону! По закону, Вы им ничего не должны.

    Хорошего Вам дня!

    • Алексей Клієнт 8 місяців тому

      Спасибо за ответ.

      Это не платформа, а сайт локального магазина, зашёл в историю. Там есть следующая информация: дата заказа, перечень заказа, адрес почты получателя. Так же в заказе стоит оплата на карту. И больше никакой информации о том, что заказ не оплачен или существует долг. Менеджер скинул мне скриншоты, что у них в своей базе висит долг и переписку с моего аккаунта где они договорились о личной передаче денег через 2 недели или оплате на счёт фопа если руководство магазина решит затребовать средства раньше. Кроме переписки и заказа на сайте нет никаких договоров о поставках. В данной ситуации я не уверен в обоих, как вы написали может знакомый меня кинул, а может и менеджер получил оплату и захотел ещё. Но в любом случае в проблеме разбираться мне.

      • Турчин Ярослав Александрович

        Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Таке визначення підприємництва дає Господарський кодекс України, але про "на власний ризик" нажаль дуже часто забувають підприємці коли ведуть діяльність і вважають, що їх мають від ризиків страхувати клієнти, держава... ще хтось...

        Именно потому и существует договор, что на доверии бизнес не построишь, потому что всегда найдется тот, кто захочет поступить не порядочно. Для склада будет наука, что свою работу надо выстраивать на законных основаниях, а не на понятийках. С Вашей стороны тут вины не вижу и ответственности никакой тут быть не может в принципе. Тем более, судя по форме взаиморасчётов, данный склад ведет свой бизнес с уходом от уплаты налогов, потому не в их интересах иметь к Вам какие-то претензии. Тем более это первый раз в моей работе, чтобы об отсрочке договаривались по переписке, а не по телефону, лично зная клиента.. не удостоверившись, что общаешься с заказчиком.. Ваш аккаунт могли банально взломать и с него вести любые переписки и заказы.

        Потому не переживайте! Они не могут ничего доказать ни в суде, ни как-то иначе.

        Хорошего Вам дня! Если будут уточняющие вопросы - пишите, постараюсь ответить!

        • Алексей Клієнт 8 місяців тому

          Только по факту посылка была отправлена и мною получена. Там как бы часть моего заказа только была, но в целом они рассматривают претензию полностью ко мне. Менеджер даже угрожал если я не разберусь с этой проблемой, обратится в полицию по факту мошенничества. Кстати лично они меня не знают, мы по телефону общались не раз, но в магазине я никогда у них не был, так как это в другом городе. А то что Крикун Сергій Павлович написал, что все интернет переписки и скриншоты могут равномерно подтвердить наличие обязательств?

          • Турчин Ярослав Александрович

            Как Вам уже сказали другие коллеги, это гражданские правоотношения. Полиция таким не занимается. Это всего лишь попытка взять на испуг, потому что ошибку допустил именно менеджер. В случае продолжения угроз потребуйте пообщаться с руководством фирмы - поставщика... Если менеджер откажет и будет продолжать угрозы - сообщите, что самостоятельно свяжетесь с его руководством для начала. А потом можете сообщить в налоговую и другие органы, пусть проверят бухгалтерию склада, наличие кассового аппарата, уплату налогов, официальное трудоустройство, работу с наличкой и такое прочее. Мошенничества тут с Вашей стороны однозначно нет. Доказать, что Вы не оплатили товары они не могут. Теоретический бред по поводу электронных договоров и переписок как доказательств - даже не читайте. Это всё бред и теории... На практике, для начала нужно однозначно идентифицировать клиента на сайте, чтоб иметь возможность принимать от него заказы. Они Вас однозначно идентифицировать не могут. Для обращения в суд на Вас у них даже нет Ваших контактных данных достаточных. Это всё чушь и попытка менеджера спасти свою зарплату от вычета за Ваш счёт. И после такого м%д%ческ%го поведения менеджера я бы задумался, нужно ли продолжать с ними сотрудничество, если после многих лет работы они готовы повесить на Вас всех собак и не разобравшись в ситуации - сразу же делают Вас виновным, угрожают и т.д. Не давайте слабину и не платите даже ЧАСТЬ. Заплатите хоть копейку, они поймут что с Вас можно стричь бабки и не слезут... Чистая психология.

          • Турчин Ярослав Александрович

            Кстати, у Вас сохранилась товарно-транспортная накладная с "Новой почты"? Кто отправитель товаров был? Подозреваю, что не фирма или ФОП, а частное лицо.

            • Алексей Клієнт 8 місяців тому

              Не сохранились, без задней мысли выкинул сразу, но точно помню что там была пометка ФОП и раньше платежи они принимали на счёт фопа или был наложенный платёж на почте.

          • Турчин Ярослав Александрович

            Тогда возникает вопрос... Как с ними должен был рассчитаться Ваш товарищ?! На счёт? Чем они могут подтвердить, что расчёта не было?! Может он перевел деньги на счёт, но не указал Ваше имя по ошибке или еще что-то... но почему-то Вас уже делают мошенником в данной ситуации. Много странностей и вопросов.

            В любом случае остаюсь при своем мнении, что Вы им ничего не должны. НО на будущее сделайте вывод и таким вот "друзьям" деньги не отдавайте, не проверив квитанцию, что заказ был оплачен поставщику. Кстати формально, если заказываете товар Вы и на Ваше имя, то и оплата должна происходить с Вашей карты. Было много эпизодов в практике, когда при покупке автомобиля деньги приходили от третьего лица на карту, а потом эти деньги по суду взыскивали как неосновательное обогащение, т.к. продавец не мог доказать какие он услуги оказал плательщику на переведенную сумму и в рамках какого договора. Капитализмъ... Нужно сейчас быть в таких вопросах очень аккуратными.

            • Алексей Клієнт 8 місяців тому

              понял, спасибо.

              Исходя из скриншота, уговор был об оплате наличными при встрече.

              А можете моякнуть на 0730025373 или в вайбер написать. Я ваш номер сохраню. Может ещё придётся обратится. А то при нажатии на "обратится" выскакивает ошибка(

          • Турчин Ярослав Александрович

            Всегда рад помочь! Обращайтесь! Написал Вам в Viber.

            С уважением, юрист Ярослав Турчин

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 8 місяців тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 207. Вимоги до письмової форми правочину

    1. Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони, або надсилалися ними до інформаційно-телекомунікаційної системи, що використовується сторонами. У разі якщо зміст правочину зафіксований у кількох документах, зміст такого правочину також може бути зафіксовано шляхом посилання в одному з цих документів на інші документи, якщо інше не передбачено законом.

    Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо воля сторін виражена за допомогою телетайпного, електронного або іншого технічного засобу зв'язку...".

    Цивільний процесуальний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#Text):

    "Стаття 76. Докази

    1. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

    2. Ці дані встановлюються такими засобами:

    1) письмовими, речовими і електронними доказами;

    2) висновками експертів;

    3) показаннями свідків...

    Стаття 100. Електронні докази

    1. Електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електронні документи (в тому числі текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео- та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних та інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема, на портативних пристроях (картах пам’яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет)...

    Стаття 103. Призначення експертизи судом

    1. Суд призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

    1) для з’ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

    2) сторонами (стороною) не надані відповідні висновки експертів із цих самих питань або висновки експертів викликають сумніви щодо їх правильності...

    4. Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

    5. Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз’яснення яких, на їхню думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов’язаний мотивувати таке відхилення або зміну...";

    " Стаття 51. Залучення до участі у справі співвідповідача. Заміна неналежного відповідача...

    2. Якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання за клопотанням позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі..."

    ---

    Доброго дня, пане Олексію! По-перше, обмін сторонами електронними повідомленнями та факт отримання Вами посилки свідчить про факт укладення правочину, договору купівілі-продажу товару. По-друге, електронна переписка є належними та доопустими доказами у суді. В тому числі доказ, що оплату буде здійнювати Ваш знайомий: "Ещё менеджер мне скинул переписку по аккаунту, что у них был договор на отсрочку 14 дней и что знакомый будет в ихнем городе и рассчитается лично.". У випадку звернення компанії до суду з позовом до Вас належним буде подача заяви до суду, що позов подано до неналежного відповідача, про залучення до справи належного відповідача (знайомого). По-третє, щодо факту оплати (неоплати) посилки Ви маєте право подати заяву про призначення судово-психологічної експертизи, а саме проведення стосовно менеджера компанії та знайомого поліграфа, детектора брехні.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України