Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Соціальне забезпечення, 14 вересня 2023, питання №92561 250₴

Могут ли отменить или уменьшить выплату регреса по третьей группе инвалидности при оформлении второй группы индвалидности?

Добрый день! Мой отец в 2004 году оформил третью группу инвалидности и получал регрес. Недавно у него была операция и врач предлагает ему сделать вторую группу инвалидности. Вопрос: при оформлении второй группы могут отменить или уменьшить тот регрес, который у него был по третьей группе?

Відповіді юристів (6)

    Гончаренко Константин
    10%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрый день!

    Минздрав обращает внимание, что в условиях военного положения для лиц с инвалидностью доступ к учреждениям здравоохранения, осуществляющим медико-социальную экспертизу (МСЭК), может быть усложнен или невозможен. Дополнительно имеются большие риски по обеспечению работы собственно медучреждений.

    Именно поэтому Правительство приняло постановление от 30.03.2022 г. № 390, позволяющее продлить действие инвалидности лицам, у которых срок инвалидности истек в период военного положения.

    В то же время, повторный осмотр, срок которого пришелся на период действия военного положения на территории Украины, переносится на срок после прекращения или отмены военного положения, но не позднее шести месяцев после его прекращения или отмены.

    Поэтому дети и взрослые с инвалидностью могут получать, в соответствии с индивидуальной программой реабилитации, без прохождения повторного осмотра ЛКК или МСЭК:

    - социальные выплаты;

    - реабилитационные услуги и вспомогательные изделия (костыли, ходунки, кресла колесные, средства инконтиненции, например, памперсы, катетеры и т.п.);

    - образовательные услуги;

    - соответствующие льготы.

    Если установят 2 группу , выплата социальной помощи увеличится ,согласно, новой группы.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Промський Євгеній Сергійович
    10%
    Промський Євгеній Сергійович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Добрый день!

    Регресс зависит не от группы инвалидности напрямую, а от процента потерянной трудоспособности. Поэтому ваш регресс точно не станет меньше. Напротив, оформление 2 группы инвалидности свидетельствует о большей потере трудоспособности по сравнению с 3 группой, поэтому вы имеете право пересмотреть размер регресса после оформления 2 группы.

    Успехов!

    Ваш юрист,

    Евгений Промский

    Карпенко Андрій Володимирович
    14%

    Вітаю!

    Визначення ступеня втрати працездатності потерпілим установлюється МСЕК за участю Фонду соціального страхування від нещасних випадків і визначається у відсотках професійної працездатності, яку мав потерпілий до ушкодження здоров’я. МСЕК установлює обмеження рівня життєдіяльності потерпілого, визначає професію, з якою пов’язане ушкодження здоров’я, причину, час настання та групу інвалідності у зв’язку з ушкодженням здоров’я, а також визначає необхідні види медичної та соціальної допомоги.

    При цьому огляд потерпілого проводиться МСЕК за умови подання акта про нещасний випадок на виробництві, акта розслідування професійного захворювання за встановленими формами, висновку спеціалізованого медичного закладу (науково-дослідного інституту профпатології чи його відділення) про професійний характер захворювання, направлення лікувально-профілактичного закладу або роботодавця чи профспілкового органу підприємства, на якому потерпілий одержав травму чи професійне захворювання, або робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків, суду чи прокуратури.

    Позачергова експертиза проводиться МСЕК за заявою потерпілого, інших заінтересованих осіб, суду чи прокуратури.

    ОЗНАЙОМТИСЯ: https://minjust.gov.ua/m/str_9267

    Айвазян Юрій Климентійович
    22%
    Айвазян Юрій Климентійович рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Вадиме!

    Це питання регулюється Постановою Правління ПФУ від N 9-2 від 16.07.96 року про затвердження Інструкція про порядок подання регресних вимог підприємствам, установам, організаціям і громадянам органами Пенсійного фонду України.

    Згідно пункту 1.2 Інструкції:

    "Згідно зі статтею 460 Цивільного кодексу України підприємство, установа, організація або громадянин (надалі відповідачі) зобов'язані за регресною вимогою органу Пенсійного фонду України відшкодувати суми пенсій,виплачені, громадянам, яким відповідачем заподіяно каліцтво або інше ушкодження здоров'я, в в тому числі тим, за яких відповідач не зобов'язаний сплачувати внески на державне соціальне страхування.".

    У відповідності з пунктом 1.3.:

    "Подання регресних вимог, у тому числі оформлення та ведення справ, участь у цивільному та арбітражному судочинстві, здійснюється управлінням Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими управліннями Пенсійного фонду України, відділами Пенсійного фонду України у районах, містах та в районах міст."

    В пункті 2.2. Інструкції зазначено, що відшкодуванню за регресними вимогами органів Пенсійного фонду підлягають:

    2.2.1. Призначені відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення" ( 1788-12 ) та фактично виплачені за рахунок коштів Пенсійного фонду України суми трудових пенсій по інвалідності (внаслідок трудового каліцтва, професійного захворювання та каліцтва, не пов'язаного з роботою), в разі втрати годувальника, а також суми соціальних пенсій, що виплачуються внаслідок каліцтва, не пов'язаного з роботою, інвалідам, які не мають права на трудову пенсію.

    2.2.2. Не передбачені Законом України "Про пенсійне забезпечення" компенсаційні та інші доплати до пенсій, зазначених у пункті 2.2.1. цієї Інструкції (надалі - пенсії), які на момент виплати пенсії згідно з чинним законодавством включаються до суми пенсій і виплачуються за рахунок коштів Пенсійного фонду.

    2.2.3. Надбавки до пенсій передбачені Законом України "Про пенсійне забезпечення".

    Крім того, відповідаючи на Ваше питання по суті, я хочу звернути Вашу увагу на статтю 31 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування".

    Нею врегульоване питання перерахування розміру страхових виплат:

    1. Перерахування сум щомісячних страхових виплат проводиться у разі:

    1) зміни ступеня втрати професійної працездатності;

    2) зміни складу сім’ї померлого.

    2. Щомісячні страхові виплати підлягають перерахуванню щороку, з 1 березня, на коефіцієнт, що враховує показники зростання споживчих цін та середньої заробітної плати (доходу) в Україні.

    Коефіцієнт перерахунку щомісячних страхових виплат відповідає 50 відсоткам показника зростання споживчих цін за попередній рік та 50 відсоткам показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначеного відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", за три календарні роки, що передують року, в якому проводиться збільшення, порівняно з трьома календарними роками, що передують року, який є попереднім щодо року, в якому проводиться збільшення.

    За наявності фінансових можливостей бюджету уповноваженого органу управління розмір щорічного збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, який застосовується для здійснення перерахування, передбачений абзацом другим цієї частини, може бути збільшений, але не повинен перевищувати 100 відсотків показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року, в якому проводиться збільшення.

    Розмір такого збільшення визначається у межах бюджету уповноваженого органу управління за рішенням Кабінету Міністрів України.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

    Визначена раніше сума щомісячної страхової виплати не підлягає зменшенню.
    Крім того стаття 40 Закону, яка містить підстави припинення здійснення страхових виплат і надання соціальних послуг, зазначає:

    1. Здійснення страхових виплат і надання соціальних послуг припиняються:

    1) якщо потерпілим є особа, якій оформлено документи для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України;

    2) на весь час, протягом якого потерпілий перебуває на державному утриманні, за умови що частка виплати, яка перевищує вартість такого утримання, надається особам, які перебувають на утриманні потерпілого;

    3) якщо з’ясувалося, що страхові виплати призначено на підставі документів, які містять неправдиві відомості. Сума витрат на страхові виплати, отримані застрахованим, стягується в судовому порядку;

    4) якщо страховий випадок настав внаслідок навмисного наміру заподіяння собі травми;

    5) якщо потерпілий ухиляється від реабілітації у сфері охорони здоров’я чи професійної реабілітації або не виконує правил, пов’язаних з установленням чи переглядом обставин страхового випадку, або порушує правила поведінки та встановлений для нього режим, що перешкоджає одужанню;

    6) у разі смерті отримувача страхових виплат;

    7) у разі добровільної відмови від страхової виплати потерпілим або особами, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого;

    8) в інших випадках, передбачених законом.

    2. Якщо на утриманні потерпілого перебувають члени сім’ї, які проживають на території України, виплати у випадках, передбачених пунктами 1 і 5 цієї статті, не припиняються, а лише зменшуються на суму, що не перевищує 25 відсотків усієї суми виплат."

    ЯК БАЧИТЕ ВАШОГО ВИПАДКУ ТУТ НЕМАЄ, А ОТЖЕ ВІДМІНИТИ АБО ЗМІНИТИ ВИПЛАТИ РЕГРЕСУ ТОЧНО НЕ МОЖУТЬ! НАВПАКИ ПРИ ОТРИМАННЯ ІІ ГРУПИ ЗМІНИТБЬСЯ В БІЛЬШУ СТОРОНУ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ, А ЧЕРЕЗ ТЕ ПОВИННІ БУТИ ЗБІЛЬШЕНІ І РОЗМІРІ РЕГРЕСУ.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович
    22%

    Вітаю Вас, пане Вадиме!

    Розпочну своє роз"яснення з того, що коли читаєте роз"яснення з посиланням на нормативно-правові акти, які не підсвічені синім (тобто без посилань на Базу Законодавства), то перевіряйте їх чинність, адже дуже часто роз"яснення окремих юристів є плодом бездумного копіювання з інших ресурсів інформації, яку навіть не перевіряють на актуальність та релевантність.

    Постанова Правління ПФУ від N 9-2 від 16.07.96 року про затвердження Інструкція про порядок подання регресних вимог підприємствам, установам, організаціям і громадянам органами Пенсійного фонду України, на яку посилаються у роз"ясненнях Вище - вже 18 років як втратила чинність.

    Ось інформація щодо цього https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0444-96#Text

    ТЕПЕР ПО СУТІ ВАШОГО ПИТАННЯ. Раніше питання регресу на виробництві унормовував Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності».

    Наразі це питання регулює окремий розділ - Розділ V Закону України "Про загальнообов"язкове державне соціальне страхування".

    Відповідно до статті 31 цього Закону, перерахування сум щомісячних страхових виплат проводиться у разі:

    1) зміни ступеня втрати професійної працездатності;

    2) зміни складу сім’ї померлого.

    Щомісячні страхові виплати підлягають перерахуванню щороку, з 1 березня, на коефіцієнт, що враховує показники зростання споживчих цін та середньої заробітної плати (доходу) в Україні.

    Коефіцієнт перерахунку щомісячних страхових виплат відповідає 50 відсоткам показника зростання споживчих цін за попередній рік та 50 відсоткам показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначеного відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", за три календарні роки, що передують року, в якому проводиться збільшення, порівняно з трьома календарними роками, що передують року, який є попереднім щодо року, в якому проводиться збільшення.

    За наявності фінансових можливостей бюджету уповноваженого органу управління розмір щорічного збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, який застосовується для здійснення перерахування, передбачений абзацом другим цієї частини, може бути збільшений, але не повинен перевищувати 100 відсотків показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року, в якому проводиться збільшення.

    Розмір такого збільшення визначається у межах бюджету уповноваженого органу управління за рішенням Кабінету Міністрів України.

    Визначена раніше сума щомісячної страхової виплати не підлягає зменшенню.

    Визначена раніше сума щомісячної страхової виплати не підлягає зменшенню.

    Визначення ступеня втрати працездатності потерпілим здійснюється на підставі статті 32 згадуваного Закону.

    Медико-соціальна експертиза стійких обмежень життєдіяльності потерпілих здійснюється МСЕК відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров’я.

    Ступінь втрати працездатності потерпілим установлюється МСЕК і визначається у відсотках професійної працездатності, яку мав потерпілий до ушкодження здоров’я, з урахуванням (за наявності) результатів заключного реабілітаційного обстеження після надання реабілітаційної допомоги мультидисциплінарною командою реабілітаційного закладу, відділення, підрозділу, внесеного до індивідуального реабілітаційного плану. Огляд потерпілого, складання, внесення змін до індивідуальної програми реабілітації проводиться МСЕК відповідно до законодавства.

    Позачергова експертиза проводиться МСЕК за заявою потерпілого, страховика чи інших заінтересованих осіб, а у випадках, передбачених законом, - за клопотанням органів досудового розслідування або за рішенням суду (судді).

    ОТЖЕ, встановлення 2 групи інвалідності свідчить про погіршення Вашого здоров"я і може бути підставою не для зменшення, а лише для збільшення виплати. Крім того, сума страхової виплати не підлягає зменшенню.на підставі абзацу 5 частини другої статті 31 Розділу V Закону України "Про загальнообов"язкове державне соціальне страхування".

    Будуть ще питання чи уточнення – пишіть. З радістю відповім.

    Якщо Вам сподобалася моя відповідь – буду вдячний за лайк та позитивний відгук у моєму профілі! Ну і звісно, якщо не забудете мене при розподілі коштів за це питання (консультацію), яке вправі зробити Ви як клієнт, а не адміністратор сайту!

    Заздалегідь вдячний та гарного Вам дня!

    Крикун Сергій  Павлович
    22%
    Крикун Сергій Павлович рік тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    Закон України " Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14#n1425):\

    "Розділ VЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВЕ ДЕРЖАВНЕ СОЦІАЛЬНЕ СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНОГО ЗАХВОРЮВАННЯ, ЯКІ СПРИЧИНИЛИ ВТРАТУ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ...

    Стаття 30. Страхові виплати

    1. Страховими виплатами є грошові суми, які уповноважений орган управління виплачує застрахованій особі чи особам, які мають на це право, у разі настання страхового випадку...

    7. Страхові виплати складаються із:

    1) щомісячної страхової виплати втраченої заробітної плати (або відповідної її частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності (далі - щомісячна страхова виплата);

    2) страхової виплати у встановлених випадках одноразової допомоги потерпілому (членам його сім’ї та особам, які перебували на утриманні померлого);

    3) страхової виплати дитині, яка народилася з інвалідністю внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності;

    4) страхових витрат на професійну реабілітацію та соціальну допомогу;

    5) допомоги по тимчасовій непрацездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання...

    Стаття 31. Перерахування розміру страхових виплат

    1. Перерахування сум щомісячних страхових виплат проводиться у разі:

    1) зміни ступеня втрати професійної працездатності;

    2) зміни складу сім’ї померлого...

    Стаття 32. Визначення ступеня втрати працездатності потерпілим...

    2. Ступінь втрати працездатності потерпілим установлюється МСЕК і визначається у відсотках професійної працездатності, яку мав потерпілий до ушкодження здоров’я, з урахуванням (за наявності) результатів заключного реабілітаційного обстеження після надання реабілітаційної допомоги мультидисциплінарною командою реабілітаційного закладу, відділення, підрозділу, внесеного до індивідуального реабілітаційного плану. Огляд потерпілого, складання, внесення змін до індивідуальної програми реабілітації проводиться МСЕК відповідно до законодавства...

    Стаття 36. Щомісячні страхові виплати та інші витрати на відшкодування шкоди

    1. Сума щомісячної страхової виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати професійної працездатності та середньомісячної заробітної плати, яку потерпілий мав до ушкодження здоров’я.

    Максимальний розмір щомісячної страхової виплати не може перевищувати чотири мінімальні заробітні плати.

    Максимальний розмір щомісячної страхової виплати після проведеного перерахування відповідно до частини другої статті 31 цього Закону не може перевищувати чотири мінімальні заробітні плати.

    Мінімальний розмір призначеної щомісячної страхової виплати потерпілому у перерахунку на 100 відсотків втрати професійної працездатності не може бути меншим за мінімальну заробітну плату.

    2. У разі стійкої втрати професійної працездатності, встановленої МСЕК, уповноважений орган управління здійснює потерпілому одноразову страхову виплату, розмір якої визначається відповідно до ступеня втрати професійної працездатності, виходячи з розрахунку семи мінімальних заробітних плат, встановлених законом на день настання права потерпілого на страхову виплату.

    У разі якщо під час подальших обстежень МСЕК встановить потерпілому вищий ступінь втрати стійкої професійної працездатності з урахуванням іншої професійної хвороби або іншого каліцтва, пов’язаного з виконанням трудових обов’язків, такому потерпілому здійснюється одноразова страхова виплата, розмір якої визначається відповідно до відсотка, на який збільшено ступінь втрати працездатності порівняно з попереднім обстеженням МСЕК, виходячи з розрахунку семи мінімальних заробітних плат, встановлених законом на день настання права потерпілого на страхову виплату...".

    ---

    Доброї ночі, пане Вадиме! Як передбачено виділеними мною положеннями Закону щомісячні страхові виплати (т.з. регрес) залежать не від групи інвалідності,а від ступеня втрати працездатності, який встановлюється рішенням МСЕК. По-друге, ступінь працезданості визначається у відсотках (а не групою інвалідності). По-третє, страхова виплата буде складати відсоткову суму за ступенем втрати працездатності від середньомісячної заробітної плати працівника. По-четверте, для підвищення суми страхової виплати необхідна не зміна групи інвалідності, а зміна ступеня працездатності (підвищення відсотка втрати працездатності).


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України