Задайте питання юристу

882 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Для бізнесу, 24 жовтня 2023, питання №95469 400₴

Есть ли у меня какой-либо рычаг давления на основании договора? Какой?

Машина застрахована от повреждений при перевозке. Капот ударили при перевозке авто. Капот в Америке уже был бит сверху. Был ремонтопригоден. При перевозке ударили спереди и стал не ремонтопригоден. Ответ перевозчика: "Капот был поврежден на момент покупки автомобиля. Деталь нуждалась в рихтовке и в покраске на аукционе. За такие детали Перевозчик не отвечает.". В моей версии договора такого пункта нет, про поврежденную деталь. Они его добавили летом, меня не уведомили. Свою версию договора прилагаю, договор действующий, от февраля этого года.

Что делать в данной ситуации?

Договор (6 страниц):


Відповіді юристів (4)

    Богун Сергій Павлович

    Якщо договір передбачає одностороннє внесення змін Вашим контрагентом - то Ваш контрагент на це має право. І навпаки.

    Айвазян Юрій Климентійович
    Айвазян Юрій Климентійович рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Максиме!

    Якщо у Вашому договорі такого пункту не передбачено, а інша сторона додала його пізніше без Вашого відома, навіть не поінформувавши Вас про це, то вся відповідальність за збереження авто під час транспортування лягає на виконавця в тому обсязі, який передбачений саме у Вашому варіанті договору.

    Доречи, чи не могли б Ви повісити свій договір в іншому форматі - в PDF, наприклад, бо я не можу його відкрити і відповідно ознайомитись з ним.

    Наразі ж з приводу пошкодження товару, зокрема авто, під час транспортування можу сказати таке:

    Стаття 920 Цивільного кодексу України вказує на те, що в разі порушення зобов'язань, передбачених договором перевезення, сторони несуть відповідальність, яку визначено за їх домовленістю, якщо інше не встановлено Цивільним кодексом України, іншими законами або транспортними кодексами. Отже, сторонам надано можливість самостійно визначити в договорі відповідальність за невиконання зобов'язань, якщо це не суперечить законодавству.

    Відповідальність за порушення умов договору перевезення може бути у вигляді штрафу, пені або відшкодування прямої шкоди=, нанесеної винними діями перевізника.

    Варто зазначити, що в деяких договорах передбачається, що винна сторона за порушення зобов'язання має сплатити і штраф, і пеню, однак це суперечить статті 61 Конституції України, оскільки штраф і пеня є різновидами одного виду юридичної відповідальності, а згідно з вищевказаною статтею Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Також відповідно до законодавства зі сторони, яка порушила зобов'язання, можуть бути стягнуті збитки, спричинені невиконанням або неналежним виконанням договору. Це може бути упущена вигода або ж відшкодування вартості товару, який зіпсувався або був пошкоджений внаслідок неналежних дій винної сторони.

    Однак варто пам'ятати, що для стягнення збитків необхідно обґрунтувати їх розмір відповідними документами. Це можуть бути документи, якими підтверджується вартість пошкоджених або зіпсованих товарів, договори на їх перепродаж тощо.

    Підстави притягнення перевізника до відповідальності:

    • ненадання транспортного засобу для перевезення вантажу. Перевізник зобов'язаний надати транспортний засіб для виконання своїх зобов'язань (частина перша статті 921 ЦК України). Якщо ж транспортний засіб надано не було, то перевізник притягатиметься до відповідальності, яку зазначено в договорі. Найчастіше в таких випадках передбачається сплата штрафу і відшкодування збитків за упущену вигоду, та в разі якщо мали перевозитись товари, які швидко псуються, – відшкодовується вартість таких товарів;
    • порушення строку перевезення. У такому випадку так само прописується штраф (неустойка) та відшкодування всіх завданих збитків (стаття 923 Цивільного кодексу України, стаття 313 Господарського кодексу України);
    • перевізник відповідає за збереження вантажу з моменту прийняття його до перевезення та до моменту видачі вантажу вантажоодержувачу (стаття 924 Цивільного кодексу України, стаття 314 Господарського кодексу України). Варто зазначити, що перевізник звільняється від відповідальності в тому випадку, якщо доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу сталися не з його вини. Пошкодженням вантажу не з вини перевізника вважаються випадки, коли перевізнику попередньо не повідомили про особливості перевезення певного виду вантажу (крихкий вантаж, вантаж, який має перевозитися в закритих контейнерах тощо). Також перевізник звільняється від відповідальності, якщо товар неправильно запакував замовник чи вантажовідправник.
    Господарський кодекс (ст.225) передбачає вичерпний перелік збитків, які підгягають відшкодуванню особою, що допустила господарське правопорушення:

    • вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства;
    • додаткові витрати (штрафні санкції, сплачені іншим субєктам, вартість додаткових робіт, додатково витрачених матеріалів тощо), понесені стороною, яка зазнала збитків внаслідок порушення зобовязання другою стороною;
    • неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобовязання другою стороною;
    • матеріальна компенсація моральної шкоди у випадках, передбачених законом.
    За шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає:
    • у разі втрати або нестачі вантажу – у розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає;
    • у разі пошкодження вантажу – у розмірі суми, на яку зменшилась його вартість.

    Якщо внаслідок пошкодження вантажу його якість змінилась настільки, що він не може бути використаний за прямим призначенням, одержувач вантажу має право від нього відмовитись і вимагати відшкодування за його втрату.

    При визначенні розміру збитків враховуються ціни за місцем виконання договору:
    • у добровільному порядку – на день задоволення вимог;
    • у примусовому порядку – на день подання до суду позову.
    Відповідальність перевізника не настає у разі доведення ним, що втрата, недостача, псування або пошкодження вантажу сталися через обставини, яким він не міг запобігти і усунення яких від нього не залежало.

    Такими обставинами можуть бути:

    • вина вантажовідправника (вантажоодержувача);
    • особливі природні властивості вантажу, який перевозиться;
    • дефекти тари або упаковки, які не могли бути виявлені за зовнішнім виглядом при прийманні вантажу до перевезення, або застосування тари, що не відповідає властивостям вантажу або встановленим стандартам, за відсутності слідів пошкодження тари у дорозі;
    • здавання вантажу до перевезення без застереження в товарно- транспорних документах про його особливі властивості, що вимагають особливих умов або застережних заходів для збереження вантажу при перевезенні або зберіганні;
    • здавання до перевезення вантажу, вологість або температура якого перевищують установлені норми. (Статут автомобільного транспорту)

    Для того щоб стягнути заборгованість з перевізника, спочатку необхідно надіслати йому претензію про відшкодування завданих збитків, сплату неустойки. Строки, протягом яких може бути предявлена претензія перевізнику складають 6 місяців.

    У разі відмови перевізника в задоволенні претензії або ж взагалі її ігнорування замовник може звертатись до суду, обґрунтувавши свою позицію відповідними документами: договором перевезення, документами, що підтверджують вартість вантажу, збитки від порушення договору перевізником тощо.

    Після набрання рішенням законної сили позивачу видається виконавчий лист, який пред'являється до відповідної державної виконавчої служби або ж до приватного виконавця. Часто буває, що виконавці не можуть нічого вдіяти, оскільки на рахунках фірми перевізника відсутні кошти. Аби запобігти таким ситуаціям, необхідно ретельно перевіряти перевізників перед укладенням договору: переглянути державні реєстри щодо наявності судових справ, діючих виконавчих проваджень, перевірити інформацію щодо розміру статутного фонду, дізнатись інформацію про засновників.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович
    100%

    Здравствуйте, Максим... Если в версии договора, которая у Вас на руках нет пункта, на который ссылается перевозчик - то их действия неосновательны.

    Надеюсь у Вас на руках действительно договор с мокрыми печатями, а не качественный принт на струйном принтере, как это любят делать подобные фирмы )))

    Для начала нужно ссылаясь на Ваш договор подготовить грамотное досудебное письмо-претензию, в которой расписать и обосновать фирме-перевозчику их ответственность и возможные риски при передаче дела в суд. Как правило такие умники думают, что большинство людей махнёт рукой и не будет связываться с судом.

    Кроме того, Важное значение имеет то, каким образом было оформлено и зафиксировано повреждение... чтоб в суде эти умники не заявили, что авто было доставлено в надлежащем виде как на фото, а это Вы потом его разбили.

    Авто Вы уже забрали? Акт приема-передачи Вы подписали? Сколько времени прошло с момента подписания акта / доставки авто в порт Литвы, если он подписывался?

    Плохо, что договор подписан непонятно кем на основании доверенности, копии которой не приложено к договору, потому недобросовестное ТОВ может всегда заявить, что они никакого Герасименко не уполномачивали на подписание договоров. Нужно аккуратно в письме-претензии их заставить признать факт подписания договора надлежащим лицом.

    Посмотрел эту фирму в Судебном реестре... У них есть эпизоды судебных споров и очень недобропорядочного поведения... например продажи заказанного и оплаченного авто другому покупателю и т.д. Потому скорее всего без суда с них Вы ничего не получите. Уставной капитал ТОВ 750 тысяч гривен. Вот в пределах этой суммы Вы можете на что-то претендовать... т.к. собственники ТОВ - граждане Грузии и сомневаюсь, что находятся в Украине и будут за что-то отвечать свыше суммы уставного фонда (если он конечно же не освоен уже давно).

    В связи с тем, что дело подсудно будет самому по моему мнению "токсичному и коррумпированному" суду Украины - Шевченковскому райсуду г. Киева, то Вам следует найти в Киеве адвоката, который работает с этим судом.

    На будущее совет. Проверяйте фирму - исполнителя по судебному реестру. Если имеются эпизоды недобропорядочных действий, о которых заявляют истцы - лучше с такими фирмами не связываться.

    С уважением, юрист Ярослав Турчин

    • Максим Клієнт рік тому

      А как проверить печать?

      https://ibb.co/q5y7Bgq


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 19 0 23 лист. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 0 0 19 лист. 2024