Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день,
Райффайзен банк заблокував рахунок ФОП та прислав лист на эл адресу з проханням надати підтверджуючі документи по операцям.
Раніше були аналогічні перевірки але рахунок при цьому не блокувався, надавалися документи і робота продовжувалась
Запрошені документи були вислані в банк, вони їх аналізували, ще запрашували документи - аналізували і в кінці кінців написали, що у подальшій роботі відмовлено , зверніться в банк для самостійного закриття рахунку і перерахування на інший рахунок коштів
Питання - чи законна вимога банку?чи можна її оскаржити бо на скільки я розумію для арешту рахунка потрібне якесь рішення суду
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (2)
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Зверніться з офіційним запитом до банку стосовно даної ситуації.
Банк має внутрішні нормативні документи з питань фінансового моніторингу.
За якимись із критеріїв був змінений ваш статус.
З практики скажу, що Вам краще змінити банківську установу чим звертатись до суду стосовно зобов'язання Банку поновити з Вами ділові відносини.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Кирило!
Для розірвання договіру на обслуговування, а також для блокування коштів на Вашому рахунку банківській установі не потрібне рішення суду.
Скорше за все, Ви потрапили під внутрішній фінмоніторінг банку і Ваші рахунки були заблоковані у зв'язку з присвоєнням Вам високого ризику.
Частина перша статті 15 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" зобов’язує банк, який за замовчуванням виступає в якості суб’єкта первинного фінансового моніторингу, відмовити клієнтові у вступі до правовідносин з ним і подальшому обслуговуванні клієнта.
При чому, так відмова банку може полягати у невідкритті самого рахунка, розірванні договору про банківське обслуговування, непроведенні фінансової операції. Втім, законодавець допускає таку відмову банку (а навіть вимагає її) у вичерпному переліку нижченаведених випадків:
Разом із зазначеним обов’язком відмовитися від співпраці з клієнтом, Закон прямо дозволяє банку не проводити транзакцію, яку банк вбачає за підозрілу.
Проте, така оцінка банку повинна ґрунтуватися на об’єктивних засадах, а саме критеріях ризику (надалі «Критерії»), затверджених Наказом Мінфіну № 584 від 8 липня 2016 року. Зазначеними Критеріями на банки покладено обов’язок розробити свої критерії ризику, що втім мусять ґрунтуватися на вимогах і рекомендаціях, встановлених Національним банком.
Отже, якщо Ви бажаєте відновити відносини з банком, то це можливо зробити лише у судовому порядку. У жоден інший спосіб змусити банк поновити ділові відносини з Вами Ви не зможете.
З повагою, адвокат Айвазян.