Задайте вопрос юристу

861 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 08 июля 2024, вопрос №114591 340₴

Штрафи за порушення мобілізаційного законодавства

Доброго дня,

Допоможіть розібратися в наступному. Якщо людина знаходиться за кордоном і не збирається оновлювати дані та з'являтися до ТЦК, то штраф вона отримає в будь-якому випадку. Але скільки разів?

Правильно я розумію, якщо не оновити дані до 17 липня в Резерв +, то ТЦК надішле повістку на оновлення даних на останнє місце реєстрації.

Далі, якщо протягом 14 днів, тобто до 1 серпня 2024, дані не будуть оновлені, то буде штраф на підставі протоколу ТЦК, який можна оскаржити протягом 10 днів.

Тобто після 10 серпня можуть заблокувати банківські рахунки та накласти арешт на рухоме і нерухоме майно.

ТЦК може зробити це без рішення суду, передавши протокол до виконавчої служби так чи ні?

І після цього вони можуть надсилати інші повістки, на ВЛК наприклад, та штрафувати за те саме? Бо деякі юристи відповідають, що для того, щоб довести штраф до 160 тис. грн і накласти арешт на нерухомість та продати її, потрібно лише надіслати 7 повісток протягом 2-3 місяців.

І останнє, якщо оновити дані в Резерв+, знаходячись за кордоном, то все одно буде штраф. Бо після оновлення через Резерв+ будуть надсилатися повістки на ВЛК, які вважатимуться врученими, і будуть штрафи за неявку? При цьому через Резерв+ надсилати повістки ТЦК зможе швидше і зручніше для себе? Так чи ні?

Ответы юристов (6)

    Дерій Владислав Олегович
    17.6%

    Доброго дня!

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування за кордоном уточнити дані можна:

    • шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або
    • на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);

    За неоновлення даних можливий штраф за статтею 210 КУпАП.

    Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо ТЦК отримає з Реєстрів всю необхідну інформацію - Вас не повинні притягнути до відповідальності за неуточнення даних. Поки що судової практики по цьому питанню немає, тому яку позицію займе ТЦК невідомо.

    Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Тому, якщо громадянина притягнуть до адміністративної відповідальності за неоновлення даних - другий раз не мають права накладати штраф.

    Якщо громадянину вручили повістку - він не явився, його можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

    Якщо після сплати/несплати штрафу чоловіку знову виписали повістку та він не з'явився до ТЦК - тоді це буде вважатися повторним правопорушенням.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Громадяни, які перебувають за кордоном несуть такі ж самі ризики як і громадяни в Україні. А притягнути їх до адміністративної відповідальності складніше, адже повідомити про розгляд за кордоном майже не можливо.

    Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    Крім того, так як сума штрафу буде меншою за 20 мінімальних зарплат (160 тис грн) - звернення стягнення на єдине житло не здійснюється (частина 7 статті 48 ЗУ "Про виконавче провадження)

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    17.6%

    Доброго дня, Олександре!

    Правильно я розумію, якщо не оновити дані до 17 липня в Резерв +, то ТЦК надішле повістку на оновлення даних на останнє місце реєстрації.

    Так, Ви правильно розумієте. Якщо не оновити дані повістка прийде за Вашим місцем реєстрації в Україні.

    За неоновлення даних Ви можете бути притягнуті до адмінистративної відповідальності за статтею 210 КУпАП тільки один раз. За неявку по повістці - кожного разу при неявці за останньою.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Далі, якщо протягом 14 днів, тобто до 1 серпня 2024, дані не будуть оновлені, то буде штраф на підставі протоколу ТЦК, який можна оскаржити протягом 10 днів.

    Штраф виноситься не на підставі протоколу, а на підставі постанови. Саме постанову ТЦК можна оскаржити у суді упродовж 10 днів.

    Протокол може бути складений без Вашої учаті на наступних обставин:

    Стаття 258 КУпАП:

    "Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику".

    Стаття 268 КУпАП:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-8 цього Кодексу.

    Тобто після 10 серпня можуть заблокувати банківські рахунки та накласти арешт на рухоме і нерухоме майно.

    Заблокувати рахунки зможуть лише після того, як Ви не сплатите штраф й виконавець винесе постанову про примусове стягнення коштів. Спочатку заблокують банківськи рахунки, якщо коштів буде недостатньо, то ареш можуть накласти на рухоме майно. Щодо нерухомого майна, то

    ТЦК може зробити це без рішення суду, передавши протокол до виконавчої служби так чи ні?

    Так, тільки не протокол, а постанову.

    І після цього вони можуть надсилати інші повістки, на ВЛК наприклад, та штрафувати за те саме? Бо деякі юристи відповідають, що для того, щоб довести штраф до 160 тис. грн і накласти арешт на нерухомість та продати її, потрібно лише надіслати 7 повісток протягом 2-3 місяців.

    Так, Вам можуть надсилати повістки і на уточнення даних, і на проходження ВЛК.І останнє, якщо оновити дані в Резерв+, знаходячись за кордоном, то все одно буде штраф. Бо після оновлення через Резерв+ будуть надсилатися повістки на ВЛК, які вважатимуться врученими, і будуть штрафи за неявку? При цьому через Резерв+ надсилати повістки ТЦК зможе швидше і зручніше для себе? Так чи ні?

    В принципі так, але станом на зараз мова про повістки через Резерв+ не йде. Проте, у майбутному це точно можливо.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    17.6%

    Вітаю Вас.

    Норми нового мобілізаційного Закону з приводу уточнення облікових даних передбачають наступне:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    ...

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)..."

    Таким чином, Закон надає можливість оновити дані особам, що перебувають за кордоном, в один із 3-х способів:

    - через мобільний телефон ТЦК та СП.

    - через електронну пошту.

    - через електронний кабінет.

    Якщо провести комплексний глибокий аналіз норм законопроєкту 10449 стає очевидним, що він не містить якихось безглуздних та неможливих до реалізації норм щодо повернення військовозобов'язаних чоловіків до України. Як Ви можете побачити, вони передбачають варіанти оновлення персональних даних, зокрема через офіційну електронну адресу, електронний кабінет і так далі. Тобто мова про обов'язкове повернення в Україні не йде і йти не може, це практично реалізувати неможливо. Це все, що Вам може бути цікаво. Як буде в майбутньому, спрогнозувати складно.

    Якщо звернути увагу, навіть надається можливість актуалізації даних за допомогою офіційного номеру телефону, який зазначений на офіційному сайті ТЦК та СП. Цікаво, що влада вважає офіційними сайтами центрів комплектування? Мабуть, їх сторінки у ФБ, адже інших просто немає.

    Щодо блокування рахунків, звідки Ви взяли інформацію, що буде блокування рахунків та стягнення майна? Блокування рахунків не передбачено чинним законодавством як міра можливого покарання для так званих "ухилянтів". Пояснюю, що може бути за законодавством, яке набирає чинності з 18 травня.

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Ось коротко такий алгоритм дій. Загалом недолік для влади нового Закону в тому, що якщо людина тупо сидить вдома, за кордоном, її не так просто дістати. Штрафи - то таке питання. Особа не може бути притягнути до відповідальності двічі за одне і те ж правопорушення. Тому не оновили - понесли відповідальність і по суті все. Обмеження у праві керування ТЗ - це інше, але також не критичне, як на мою точку зору. Найгірший сценарій розвитку подій за новим законодавством - обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    З повагою!

    Турчин Ярослав
    17.6%
    Турчин Ярослав 2 месяца назад

    Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

    Общаться в чате

    ВІТАЮ ВАС!

    Жодного разу. Перш за все почну, що зобов"язання до чогось осіб, які не знаходяться в межах державного суверенітету України - це злочин і наруга над принципами права, міжнародним правом, Конституцією України, є виказом неповаги до країн ЄС, які фактично зазнають втручання в свій суверенітет.

    Не може особа, яка не перебуває на території України мати якісь обов"язки. Точка. Це маразм та згвалтування права у всіх його аспектах.

    Звісно свідомий того, що рівень поваги до законності в Україні наразі наближений до плінтуса, але все ж таки це не змушує всіх з цим погоджуватися. Або хай влада визнає, що побудовано КНДР і ніяких прав у громадян немає... окрім права помирати в умовах соціалістичної Конституції і капіталістичного демократурного устрою.

    Щодо штрафів.

    Юристи Міноборони допустили фатальну помилку, яка не дозволить ТЦК на законних підставах притягати людей до будь-якої відповідальності за неоновлення даних, адже в законі (ст. 27 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію") чітко прописано, що відповідальності підлягають люди, які неоновлять (не уточнять) дані відповідно до ч. 10 статті 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу", ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    При цьому там йде мова, що дані мають бути оновлені протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України.

    Указ про мобілізацію набув чинності ще в лютому 2022 року, а закон про обов"язок уточнити дані - набув чинності 18 травня 2024 року.

    Тобто такий обов"язок не виникає у громадян України на підставі ч. 3 ст. 22 Закону, адже після його прийняття Верховна Рада мобілізацію не затверджувала, а президент її не оголошував.

    При цьому, наразі вимагають оновити дані на підставі абзацу 4 пункту1 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону № 3633-IX (більш відомого як законопроект № 10449), який набув чинності з 18.05.2024 р.

    За це порушення законом відповідальності не передбачено.

    На загальних підставах його застосувати неможливо, якщо персональні дані людини перебувають у державних реєстрах і держава сама здатна їх отримувати без того, щоб перекладати це на людей.

    Тобто юристи Міністерства оборони - переграли самі себе і людина не несе жодної відповідальності за неоновлення даних по перехідним положенням.

    Крім того, якщо звернути увагу на чинну редакцію статей 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, вона містить наступну примітку:

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Відповідальності за повторність діяння не передбачено взагалі. Тобто особа не може бути двічі притягнена за одне і те саме... згідно з Конституцією України та принципом "non bis in idem" закріпленим в ч. 1 ст. 61 Конституції України: "Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення".

    Non bis in idem - принцип юридичної відповідальності, який полягає в тому, що особа не може бути притягнута до юридичної відповідальності двічі за одне й те саме правопорушення.

    Дію принципу "non bis in idem" обмежували внутрішнім законодавством держави, кримінально-правовою сферою. Пізніше він піднявся до статусу міжнародно визнаного права людини, де він є невід'ємною складовою права на справедливий судовий розгляд.

    Принцип було визнано в різних країнах та закріплено в таких документах :

    Пункт 7 статті 14 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права (1966 р.): "Ніхто не повинен бути вдруге засуджений чи покараний за злочин, за який він уже був остаточно засуджений або виправданий, відповідно до закону і кримінально-процесуального права кожної країни";

    Стаття 4 Протоколу №7 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод" (1950 р., доповнена протоколом №7 1984 р.): "Нікого не може бути вдруге притягнено до суду або покарано в порядку кримінального провадження під юрисдикцією однієї і тієї самої держави за правопорушення, за яке його вже було остаточно виправдано або засуджено відповідно до закону та кримінальної процедури цієї держави".

    Відповідно до ч. 1 ст. 61 Конституції України: Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Згідно зі статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    По факту ж, оскільки на думку експертів Ради Європи, Венеційської комісії та ЄС - більшість громадян України позбавлені права на доступ до правосуддя в Україні - через адвокатську монополію, некомпетентних суддів, яких привели численні псевдореформи, а по факту намагання завести в суди своїх лояльних людей, часто не дивлячись на кваліфікацію та моральні якості, хабарництво, що буйним цвітом цвіте... то маю сумнів, що громадяни в середині України будуть застраховані від сваволі ТЦК та довільного тлумачення положень законодавства щодо штрафів.

    Ви, перебуваючи за кордоном, не зобов"язані читати Голос України та іншу офіційну пресу і знати про понаприймані Верховною Радою України закони, які суперечать одночасно Конституції, здоровому глузду та усім божим заповідям.

    Штрафи звісно "по беспредєлу можуть" виписувати, але законність їх сумнівна і вони з легкістю оскаржаться в судах.

    Неможлива відповідальність... вона виключається самим фактом неперебування в Україні. Ну це ж елементарні речі. які принципово всі державні мужі не бачать, або не хочуть бачити. Наш викладач, пан Вєніславський, свого часу теж цьому вчив... а зараз несе таку пургу, що хочеться відмовитись від диплома... Невже настільки гроші не пахнуть, щоб відмовитись від усього, що знаєш і що викладав студентам, заради виправдання забаганок неосвідчених управлінців із замашками диктаторів.

    Не може розповсюджуватися законодавство країни за межі її території. Саме тому існує ООН і Міжнародне право... Саме тому держава, яка нав"язує своє право іншим державам - визнається агресором, який посягає на державний суверенітет та територіальну цілісність держави у всьому світі. І інших слів не підбирають. Це неспростовна аксіома існування держави.

    Вигадування порушень з боку держави - є підставою для отримання захисту в будь-якій цивілізованій країні шляхом звернення за захистом до суду, ЄСПЛ, ООН, отримання статусу політичного біженця, додаткового захисту та таке інше.

    Крім того, право на свободу пересування прямо гарантоване Конституцією України.

    В умовах воєнного стану ніхто не приймав закон, в якому б вказувалося, що особа зобов"язана повернутися в Україну, бо воєнний стан... не приймали, бо виглядали б на весь світ абсолютно безграмотними і жалюгідними... Ні одна країна в світі не приймала таких законів за всю історію людства.

    При цьому вимушувати повернутися приховано, вводячи якісь обов"язки та відповідальність за їх невиконання - примітивно і грубо, адже відсутність обов"язку прибути до країни - виключає відповідальність. Це не має нічого спільного із законністю. Звісно це все доведеться розжовувати суддям, які вчилися на юристів лише формально, а тому замість вивчення юридичної деонтології, історії та теорії держави і права = займалися невідомо чим. От тепер і маємо таку правову систему, де абсолютно академічні речі сприймаються з подивом, наче це якесь відкриття і ніхто раніше про це не чув.

    Хай щастить Вам!

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Богун Сергій Павлович
    16.2%

    Дорого дня.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    - у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    - у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Тобто це стосується всих громадян України незалежно де вони знаходяться.

    Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

    Штраф має бути сплачений порушником:

    - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,

    - а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Однак згідно нормами КУпАП:

    положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Відповідно до статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    В процесі виконавчого провадження накладається арешт на рухоме та нерухоме майно боржника.

    Середницький Євгеній Вікторович
    13.2%

    Доброго дня! Ви підняли важливі питання щодо обов'язків громадян перед територіальними центрами комплектування (ТЦК) і штрафів за неявку та неоновлення даних. Спробую надати розгорнуті відповіді на ваші питання.

    Оновлення даних і штрафи
    1. Оновлення даних до 17 липня: Якщо громадянин не оновить свої дані до 17 липня, ТЦК може надіслати повістку на оновлення даних на останнє місце реєстрації.
    2. Повістка і неявка: Якщо протягом 14 днів після надсилання повістки (тобто до 1 серпня 2024 року) громадянин не оновить дані, ТЦК може скласти протокол про адміністративне правопорушення. За цей протокол може бути накладено штраф.
    3. Штраф і оскарження: Після накладення штрафу його можна оскаржити протягом 10 днів. Якщо штраф не буде оскаржений, його потрібно буде сплатити, інакше можуть бути застосовані заходи виконавчого провадження.
    Блокування рахунків і арешт майна
    1. Блокування рахунків і арешт майна: За несплату штрафу, накладеного ТЦК, можуть бути застосовані заходи виконавчого провадження, зокрема блокування банківських рахунків та арешт рухомого і нерухомого майна. Ці заходи здійснюються виконавчою службою після отримання протоколу від ТЦК. Виконавча служба має діяти згідно із законодавством і може застосовувати такі заходи лише за рішенням суду.
    Повторні повістки і додаткові штрафи
    1. Повторні повістки: ТЦК може надсилати інші повістки, зокрема на військово-лікарську комісію (ВЛК). Якщо громадянин не з'являється за такими повістками, це також може стати підставою для накладення додаткових штрафів.
    2. Сумарні штрафи: Дійсно, для накладення значних штрафів може знадобитися кілька повторних повісток та складання відповідних протоколів. Юристи можуть мати різні думки щодо механізмів накладення штрафів і арешту майна, але в будь-якому випадку такі дії мають бути в межах чинного законодавства і з дотриманням усіх процедур.
    Оновлення даних через Резерв+
    1. Оновлення даних з-за кордону: Якщо ви оновите дані через Резерв+, це може зняти певні зобов'язання щодо явки до ТЦК. Однак, якщо після цього вам надішлють повістку на ВЛК, яку ви не зможете виконати через перебування за кордоном, це може стати підставою для накладення штрафу за неявку.
    2. Швидкість надсилання повісток: Використання Резерв+ може полегшити для ТЦК надсилання повісток, але не змінює суті вашого зобов'язання з'явитися за повісткою.
    Висновок

    Ваші права і обов'язки щодо оновлення даних і явки за повістками регулюються чинним законодавством. Якщо ви перебуваєте за кордоном і не можете виконати ці зобов'язання, важливо проконсультуватися з юристом, який спеціалізується на військовому праві та питаннях мобілізації.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України