Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 15 июля 2024, вопрос №115512 1050₴

Чи варто оновлювати свої данні у випадку, якщо немає військово-облікового документу?

Добрий день, ситуація наступна - я впо з 2014 року, в 16 років коли всіх ставили на облік, мене чи то пропустили чи то загубили. В 2017 році декілька разів намагався стати на облік для вступу, але безуспішно.
В березні 2022 року отримав повістку на вулиці, прийшов до тцк, але там сказали що в той момент ніхто ставити на облік мене не буде.
Зараз, як я розумію, навіть якщо я обновлю свої данні, мені все одно треба буде йти до тцк і отримувати штраф за порушення. Що робити в такій ситуації

Ответы юристов (7)

    Дерій Владислав Олегович
    14.3%

    Вітаю Вас!

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) лише громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування на території України уточнити дані можливо:

    • шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або
    • до центру надання адміністративних послуг, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Якщо Ви оновите дані через ЦНАП або Резерв+, то отримаєте інформацію, що даних не вистачає і Вам необхідно особито звернутись в ТЦК.

    По віку Ви являєтесь військовозобов'язаним, тому щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Якщо підете до ТЦК без права на відстрочку - Вас направлять на ВЛК, а потім вручать повістку на відправку.

    Якщо ж зустрінетесь з представниками ТЦК на вулиці, то Вам 100% вручать повістку на уточнення даних, а в разі відмови від неї поліцейський, який входить до групи оповіщення має право Вас заримати та доставити в ТЦК

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560

    Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть на законних підставах затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    Щодо штрафів, то їх можуть і не виписати Вам, адже згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    На даний час, якщо Ви не плануєте нікуди офіційно працевлаштовуватись або вступати на навчання - нагадавши про себе ТЦК ризикуєте бути мобілізованим.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович
    14.3%

    Доброго дня, Станіславе!

    Якщо Ви оновите свої дані, то це нічого Вам не надасть, оскільки Ви не перебуваєте на обліку в ТЦК, а отже, інформація щодо Вас в реєстрі відсутня.

    Щодо притягнення Вас до відповідальності, то, скорше за все, Вам прийдеться сплатити штраф за статтею 210 КУпАП, так я к Ви порушили правила військового обліку. При тому, Вам буде важко довести, що у взятті на облік Вам відмовив саме ТЦК.

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;

    7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;

    10-1) у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії правового режиму воєнного стану:

    у разі залишення свого місця проживання стати в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи (військовозобов’язані та резервісти СБУ - в Центральному управлінні або регіональних органах СБУ, а військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів - у зазначений строк повідомити про зміну місця проживання відповідним підрозділам розвідувальних органів)".

    Отже, у Вас є єдиний варіант і це звернення до ТЦК для взяття на облік та отримання ВОД. Якщо в Вас немає підстави для відстрочки, то Ви підлягатимете мобілізації. Доречи, чи маєте Ви останню?

    Крім того, при зустрічі з групою оповіщення, Вам у кращому випадку видадуть повістку на уточнення даних. У гіршому - доставлять до ТЦК.

    Відповідно до Постанови КМУ №560 від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перевірка військово-облікових документів під час мобілізації.

    49. У період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Середницький Євгеній Вікторович
    14.3%

    Доброго дня!

    Ваша ситуація потребує детального роз'яснення та юридичної консультації.

    Ось що я можу Вам сказати:

    1. Можливі причини не постановки на облік:

    • Пропуск через помилку співробітників військкомату.
    • Втрата Ваших документів у військкоматі.

    2. Наслідки не постановки на облік:

    • Штраф за порушення правил військового обліку.
    • Обмеження виїзду за кордон для чоловіків віком від 18 до 60 років.
    • Можливе притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності.

    3. Ваші дії:

    Рекомендується Вам:

    • Звернутися до юриста, який спеціалізується на військово-облікових питаннях, щоб отримати кваліфіковану консультацію з Вашої ситуації.
    • Зібрати документи, які підтверджують Ваші слова (наприклад, довідки з навчальних закладів, де Ви навчались у 2014-2017 роках, документи про спроби стати на облік у 2017 році, тощо).
    • Звернутися до ТЦК за місцем реєстрації з усним або письмовим заявленням про постановку на військовий облік, надавши всі зібрані документи.
    • Бути готовим до того, що Вам можуть виписати штраф за порушення правил військового обліку.

    Важливо зазначити, що:

    • Інформація, надана мною, носить загальний характер і не може бути використана як юридична консультація.
    • **Для отримання більш детальної інформації та роз'яснень з Вашого конкретного питання рекомендується звернутися до юриста.
    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.3%

    Вітаю Вас.

    Згідно із законодавством, Ви повинні уточнити свої дані.

    З 18 травня законодавство передбачає, що:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку , зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані...".

    Чи треба це робити з точки зору доцільності - питання виключно суб'єктивне і не зовсім коректно його обговорювати у публічному просторі.

    Чи Прискорить таке оновлення вірогідність бути мобілізованим?

    Все може бути, але точної відповіді на це питання Вам ніхто не надасть. Цілком очевидно, шо уточнення даних, зокрема місця проживання, здійснюється з метою надсилання по цим адресам поштових повісток. Навіть постанова КМУ № 560 це підтверджує:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    Щодо подвоювання розміру штрафу, на даний момент це питання точно не досліджено, але формально виконавча служба має на це право, що передбачено статтею 308 КУпАП.

    Стаття 308. Примусове виконання постанови про стягнення штрафу

    У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

    Як краще за все дізнатись коли цей штраф був виписаний?

    На жаль, але дана система не прив'язана до Дії. Адміністративні матеріали ТЦК має направляти по місцю проживання особи, але це не дає гарантій, що Ви оперативно дізнаєтеся про наявний штраф. Раджу періодично відстежувати про себе інформацію у Реєстрі боржників: https://erb.minjust.gov.ua/

    Знову ж таки, обговорювати такі речі щодо доцільності оновлення або не оновлення конкретно у Вашій ситуації публічно не зовсім коректно.

    З повагою!

    Турчин Ярослав Олександрович
    14.3%

    ВІТАЮ ВАС, СТАНІСЛАВЕ!

    А скільки Вам років? Ви вже досягли 25-річного віку?

    На облік призовників Вас дійсно не можуть поставити поки що, оскільки закон регулює по-новому це питання, а постанова Уряду та інструкція Міноборони ще оперує старим поняттям строкова військова служба та 27-річний вік призову.

    У Вас є на руках довідка про реєстрацію ВПО? Вона підтягується в ДІЇ на мобільному телефоні?

    Відповідно до підпункту 10-1 пункту 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затверджених Постановою КМУ від 30 грудня 2022 р. № 1487 (в редакції від 11.07.2024 р.) Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    10-1) у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії правового режиму воєнного стану:

    • у разі залишення свого місця проживання стати в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи;

    {Пункт 1 доповнено підпунктом 10-1 згідно з Постановою КМ № 563 від 16.05.2024}

    Тобто такі вимоги чинні лише з 18.05.2024 р. (дата набуття чинності змінами до постанови КМУ).

    Тому, ТЦК мали б самі знати Вашу адресу та інші дані з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, тому Ви не несете відповідальність за ст. 210, 210-1 КУпАП.

    В принципі, якщо Ви станете на облік за новою адресою ВПО - то поновите строк і можете без штрафів спробувати стати на облік чи оновити дані.

    Якщо звернути увагу на чинну редакцію статей 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, вона містить наступну примітку:

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тому, якщо Ви оновите дані, маєте мобілізаційний вік (старше 25 років), придатні до служби за станом здоров"я та не маєте права на відстрочку, то Вас можуть мобілізувати з високою вірогідністю цього.

    Вирішувати Вам як діяти., Ваше життя. Але не слід думати, що оновлення даних - панацея. Тобто ціль ТЦК - мобілізувати. Всі оці оновлення, повістки, ВЛК, уточнення, перевірки - мають одну мету - мобілізувати...

    Як у відомому в мережі інтернет мемі з персонажами басні "Ворона та лисиця" - Коли ворона сидить на дереві з лисицею в обнімку і каже -"Ти зрозумій, навіть питання так не стоїть - віддавати сир чи ні". Так і тут. Оновлюй, не оновлюй. А мета одна. І питання одне стоїть перед ТЦК - Як Вас мобілізувати.

    Тобто, якщо немає бажання служити. то реверанси в бік ТЦК Вам нічого не дадуть. Бо їх кінцева мета не статистичні дані, не збір Ваших персональних даних, і навіть не штрафи - це все інструменти для банальної мобілізації. Будь-якою ціною.

    Хай щастить! Як то кажуть раніше було побажання - Ні цвяха, ні жезла.. а зараз - ні повістки, ні мобілізації!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Богун Сергій Павлович
    14.3%

    Доброго дня.

    Звичайно варто і ось чому:

    Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.»

    Штраф має бути сплачений порушником:

    - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,

    - а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.

    Якщо сума боргу перевищує 160 тисяч гривень, стягнення може бути звернено на нерухомість боржника.

    Корнійчук Євген Іванович
    14.3%

    Доброго дня, надаю відповідь на ваше запитання:

    Чи варто оновлювати свої данні у випадку, якщо немає військово-облікового документу?Добрий день, ситуація наступна - я впо з 2014 року, в 16 років коли всіх ставили на облік, мене чи то пропустили чи то загубили. В 2017 році декілька разів намагався стати на облік для вступу, але безуспішно.В березні 2022 року отримав повістку на вулиці, прийшов до тцк, але там сказали що в той момент ніхто ставити на облік мене не буде.Зараз, як я розумію, навіть якщо я обновлю свої данні, мені все одно треба буде йти до тцк і отримувати штраф за порушення. Що робити в такій ситуації

    Якщо ви не були виключені з військового обліку ви повинні оновити свої дані. Ви моежете це зробити у Додатку Резерв + , у відповідності до наданої там інформації, будете виконувати подальші дії. Скоріше, за все там буде ззазначено, щоб ви звернулись у ТЦК за місцем перебування. У такому випадку, звертайтесь і вас обов' язково поставлять на облік. Якщо у вас немає підстав для відстрочки, і ви будете визнані придатним до військової служби вас можуть мобілізувати.

    Підстави для відстрочки передбачено ст. 23 ЗУ про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Що стосується штрафів :

    За неоновлення даних

    На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.

    Також є примітка до ст.210

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто у нас діджетал країна і новити дані вони можуть самостійно.

    Що стосується порушення правил військового обліку, за те що ви не перебуваєте на обліку теж передбачено штраф, але враховуючи ст. 38 Адміністративного кодексу, вже пропущенний строк для притягнення до відповідальності.

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n195


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України