Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 05 сентября 2024, вопрос №118899 350₴

Я исключён с военного учёта до начала войны. Могут ли меня мобилизовать?

Я исключён с военного учёта ( с отметкой в военном билете) в 2012г. По причине достижения предельного возраста пребывания в запасе как военнообязанного. Проходил срочную службу с 1989 по 1991гг. Данные в ТЦК на данный момент я не обновил. Вопрос: могут ли сотрудники ТЦК иметь ко мне какие-либо вопросы?

Ответы юристов (7)

    Карпенко Андрій Володимирович
    14.3%

    Вітаю!

    ВИ ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИЙ, ТОМУ ВАМ МАЮТЬ ПРАВО НАДАТИ ПОВІСТКУ.

    ВСІ ХТО БУВ ЗНЯТИЙ ВИКЛЮЧЕНИЙ) З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТАКИМ ЧИНОМ ЯК ВИ (СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ПО НАКАЗУ МОУ 342), ПОВИННІ БУЛИ БУТИ ПОНОВЛЕНІ НА ОБЛІКУ.

    Додаток №2

    до мобілізаційної директиви Генерального штабу Збройних Сил України від 22 червня 2015 року №322/2/2180дск «Організаційно-методичні вказівки щодо порядку проведення призову військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації, в особливий період та його документального оформлення».

    Пункт 11. Поновлення громадян на військовому обліку військовозобов`язаних, які були виключені (зняті) з нього за старим законодавством, проводяться у такому порядку:

    на підставі отриманої інформації про місце реєстрації (перебування) громадянина на території яку обслуговує Р(М)ВК і який повинен за віком перебувати на військовому обліку, військовий комісар Р(М)ВК здійснює його виклик за допомогою повідомлення до Р(М)ВК;

    перевіряє наявність військово-облікових документів, вилучає з архіву особову справу та обліково-послужну картку офіцера запасу (облікову картку рядового, сержанта, старшини запасу) та уточнює підстави виключення з військового обліку (якщо під час уточнення військово-облікових ознак буде встановлено, що громадянин був виключений з військового обліку за діючим законодавством, він на військовому обліку не поновлюється) і робить запис у військово-облікових документах про постановку громадянина на військовий облік військовозобов`язаних;

    направляє громадянина для проходження військово-лікарської комісії для встановлення його придатності до військової служби за станом здоров`я;

    за умови встановлення придатності громадянина за станом здоров`я до військової служби здійснюється оформлення військового квитка та облікових документів. Після оформлення військово-облікових документів військовий квиток повертається його власникові, а особову справу офіцера запасу та обліково-послужну картку або облікову картку рядового, сержанта, старшини запасу долучається до відповідних діючих картотек Р(М)ВК;

    якщо за результатами військово-лікарської комісії було встановлено, що громадянин визнаний непридатним для проходження військової служби зі зняттям з військового облік, у військово-облікових документах робляться відповідні записи стосовно виключення даного громадянина з військового обліку за станом здоров`я.

    НАКАЗ МОУ 342 ВІДМІНЕНИЙ.

    ОСЬ РІШЕННЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ УКРАЇНИ З ЦЬОГО ПРИВОДУ:

    https://zakononline.com.ua/court-decisions/show/87...

    Айвазян Юрій Климентійович
    14.3%

    Доброго дня, Віталію!

    На жаль, так, працівники ТЦК можуть мати до Вас питання, оскільки більшість чоловіків, які були виключені на підставі "досягнення гранічного віку перебування у запасі" були поновленні на військовому обліку ще у 2014 році навіть без повідомлення таких громадян. Можливо і у Вашому випадку ситуація така ж сама і Ви навіть не знаєте про те, що були поновлені на обліку.

    Єдиний варіант у Вашому випадку, якщо все ж таки Вас поновили або поновлять на обліку зараз - це звернення до суду та оскарження дій ТЦК.

    Доводи судів з приводу поновлення громадян, які були виключені з обліку у зв'язку із досягненням гранічного віку перебування у запасі:

    Закон України від 25.03.1992 № 2232-XII «Про військовий обов`язок і військову службу» здійснює правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначає загальні засади проходження в Україні військової служби.

    Згідно ст. 33 Закону №2232 військовий облік громадян України поділяється на облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів

    Військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Згідно положень статті 37 Закону №2232 взяттю на військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України, зокрема, на військовий облік військовозобов`язаних: звільнені з військової служби в запас; які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі.

    Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов`язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають зокрема громадяни України, які досягли граничного віку перебування в запасі.

    Відповідно до положень п.20 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022р. №1487, військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів. Військово-обліковими документами є:

    для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці;

    для військовозобов`язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов`язаного;

    для резервістів - військовий квиток.

    Статтею 32 Закону №2232-XII у редакції, яка діяла на момент досягнення позивачем сорокарічного віку, було визначено, що військовозобов`язані, які досягли граничного віку перебування в запасі, виключаються з військового обліку і переводяться у відставку.

    Запас військовозобов`язаних згідно зі статтею 28 Закону №2232-XII у редакції, яка діяла на момент досягнення позивачем сорокарічного віку (28.09.2009р.), поділявся на два розряди, що встановлювалися залежно від віку військовозобов`язаних. Військовозобов`язані, які перебували у запасі та мали військові звання рядового, сержантського і старшинського складу, поділялися на розряди за віком: 1) перший розряд - до 35 років; 2) другий розряд: рядовий склад - до 40 років; сержантський і старшинський склад: сержанти і старшини - до 45 років; прапорщики і мічмани - до 50 років. При цьому граничний вік перебування в запасі другого розряду був граничним віком перебування в запасі та у військовому резерві.

    У подальшому, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення проведення мобілізації» від 27 березня 2014 року №1169-VII внесено зміни до статті 28 Закону №2232-XII та змінено граничний вік перебування в запасі другого розряду до 50 років, а Законом України «Про внесення змін до статті 28 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу»» від 22 липня 2014 року №1604-VII - до 60 років.

    В свою чергу, приписи Закону №2232-XII про те, що граничний вік перебування в запасі другого розряду є граничним віком перебування в запасі, змін не зазнали.

    Отже, з набранням чинності вказаних змін до Закону №2232-XII позивач є таким, що підпадає під його дію як особа, яка не досягла встановленого законом граничного віку перебування у запасі військовозобов`язаних другого розряду.

    У Рішенні від 09 лютого 1999 року №1-рп/99 (справа №1-7/99 про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) Конституційний Суд України дійшов висновку про те, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

    Колегією суддів досліджено, що відповідно до приписів ст.28 Закону №2232, чинних станом на час виникнення спірних правовідносин (2023 рік), позивач не досяг граничного віку перебування в запасі та є військовозобов`язаним.

    Наразі по справі №160/25500/23 з такого ж самого питання, як і Ваше, ухвалою по справі від 6 серпня 2024 року Верховний суд Касаційного адміністративного суду нарешті таки вирішив відкрити касаційне провадження по справі. Отже, чекаємо на відповідне рішення, яке багато чого розставить по своїм місцям й надалі буде більш меньш зрозуміла у який бік будуть рухатись такі справи. Станом на зараз рішення судів не на Вашу користь, на жаль.

    Отже, якщо говорити про реальний стан речей, то чи маєте Ви підстави для відстрочки? Як стан здоров'я? Близкі родичі з інвалідністю або потребою у постійному догляді?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.3%

    Вітаю Вас.

    На жаль, але Ви були виключені з військового обліку за досягненням граничного віку перебування в запасі. Граничний вік у 2015-2016 роках було підвищено до 60 років, відповідно наразі Вам мають право вручити повістку, на жаль, і мобілізувати за відсутності права на відстрочку.

    Наразі такої підстави для виключення з військового обліку немає. До того ж, граничний вік перебування в запасі складає 60 років. Ті позови, предметом яких є оскарження поновлення на обліку осіб, виключених з нього у зв'язку із досягненням граничного віку, нічим не закінчуються, суди приймають сторону ТЦК та СП. Тому розраховувати на цю підставу не варто і шкодувати про те, що цього не сталося - так само.

    Чи маєте Ви право на відстрочку від мобілізації?
    Богун Сергій Павлович
    14.3%

    Доброго дня.

    Згідно законодавства виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів розвідувальних органів України - у відповідному підрозділі розвідувальних органів України) підлягають громадяни України, які:

    1) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими;

    2) припинили громадянство України;

    3) визнані непридатними до військової служби;

    4) досягли граничного віку перебування в запасі.

    Граничний вік перебування на військовій службі під час особливого періоду становить: для військовослужбовців сержантського і старшинського складу, молодшого та старшого офіцерського складу - до 60 років; для військовослужбовців вищого офіцерського складу - до 65 років.

    Отже все залежить від Вашого віку.

    Дерій Владислав Олегович
    14.3%

    Вітаю Вас!

    Данные в ТЦК на данный момент я не обновил.

    Вам і не потрібно було оновлювати дані, адже згідно Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) лише громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    Крім того, як показує практика тих хто оновив дані дуже часто беруть автоматично на військовий облік, незважаючи на те, що відповідно до пункту 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів Взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки здійснюється за їх особистої присутності
    Вопрос: могут ли сотрудники ТЦК иметь ко мне какие-либо вопросы?

    Згідно військового квитка Ви є виключеним з військового обліку.

    Відповідно до п.2 ч.1 ст.37 "Про військовий обов'язок і військову службу" взяти на військовий облік можуть громадян, які ЗНЯТІ за наказом МОУ, а Ви є ВИКЛЮЧЕНИМ з військового обліку згідно ЗАКОНУ, підтвердженням цього є відповідна відмітка у військово-обліковому документі, а згідно законодавства діючого на сьогоднішній день поновлення на військовому обліку виключених з нього – не передбачене.

    Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    Відповідно до абзаців першого-четвертого пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України про офіційне тлумачення статей 58, 78, 79, 81 Конституції України та статей 243-21, 243-22,243-25 Цивільного процесуального кодексу України (у справі щодо несумісності депутатського мандата) від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997

    Стаття 58 Конституції України закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.

    Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта. Принцип незворотності дії в часі поширюється також на Конституцію, яка є Основним Законом держави (Преамбула Конституції України).

    Виняток з цього принципу допускається лише у випадках, коли закони та інші нормативно-правові акти ПОМ'ЯКШУЮТЬ АБО СКАСОВУЮТЬ відповідальність особи.

    Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    У Вас немає обов’язків військовозобов’язаного тому Вас не повинні притягувати до відповідальності за небажання проходити ВЛК або відмову від повістки.

    Проте, в реаліях сьогодення, Ви можете зіштовхнутись з тим, що при зустрічі з представниками ТЦК Вам намагатимуться вручити повістку та взяти на військовий облік військовозобов'язаних. На жаль, судова практика на даний час неоднозначна, тому не виключено, що суд стане на сторону ТЦК.

    Якщо у Вас є можливість, то подбайте про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Токмач Галина Миколаївна
    14.3%

    Добрий день!

    Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення проведення мобілізації" від 27 березня 2014 року №1169-VII внесено зміни до статті 28 Закону №2232-XII та змінено граничний вік перебування в запасі другого розряду до 50 років, а Законом України "Про внесення змін до статті 28 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу"" від 22 липня 2014 року №1604-VII - до 60 років.

    Відповідно до Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;

    за місцем роботи (навчання) - в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров’я незалежно від підпорядкування і форми власності;

    3. Призовники, військовозобов’язані та резервісти за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, зіпсуття або недбале зберігання військово-облікових документів, яке спричинило їх втрату, притягуються до адміністративної відповідальності згідно із Кодексом України про адміністративні правопорушення.

    У Рішенні від 09 лютого 1999 року №1-рп/99 (справа №1-7/99 про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) Конституційний Суд України дійшов висновку про те, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

    Як зазначає Верховний Суд в Постанові № 820/3113/17: "З часу набрання чинності змін до вказаного Закону він поширює свою дію на всій території України і розповсюджується на всіх осіб, що не досягли граничного віку.

    Успіхів!

    Турчин Ярослав Олександрович
    14.3%

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, ВИТАЛИЙ!

    Вы не являетесь военнообязанным с момента исключения с воинского учёта.

    Восстановить на учёте исключённых с него НЕВОЗМОЖНО согласно предписаний закона и положений Конституции, устанавливающей принцип невозможности обратной силы закона во времени, кроме случаев, если норма закона уменьшает ответственность лица.

    Частиною першою статті 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    НО, учитывая что в военизированных структурах действует принцип выполнения прямых указаний начальников по вертикали, то выполняется приказ, а не идёт обсуждение его законности.

    Поскольку системе ТЦК дан приказ тянуть любой ценой, особенно с прифронтовой зоны, то и Вы, и любое другое лицо даже с идеальными военно-учётными документами может стать жертвой нарушения закона со стороны патрулей оповещения ТЦК и СП или преданных им сотрудников полиции.

    Не так давно был принят закон, позволяющий командирам бригад ВСУ самостоятельно принимать и набирать себе бойцов в обход систему ТЦК. Данным законом буквально намекнули ТЦК, что если они не выполнят план по мобилизации, то 70 % их состава поедет в окопы сами... а их на минуточку около 80 тысяч вместе с так называемыми "ротами охраны" ТЦК, выполняющими силовую функцию.

    В связи с этим, любому человеку мужского пола в возрасте от 17 до 60 лет нужно быть осторожным на улице. Т.к. могут скрутить, "буссифицировать" и на утро уже человек оказывается в учебке (если не служил) или сразу в части, если служил.

    Как Вы уже поняли по закону Вас восстановить на учёт не могут. Но могут это сделать с нарушением закона.

    В 2022 - 2023 гг. начальники ТЦК на голубом глазу выдавали приказы о восстановлении на учёте и безвольные судьи даже подтверждали в случае обжалования - законность таких действий. Сейчас это делать сложнее, т.к. Закон определил чёткий перечень случаев принятия граждан на воинский учёт военнообязанных и никакого восстановления на учёт там нет.

    В виду риска изъятия и даже уничтожения Вашего военного билета - рекомендую - как минимум отсканировать на компьютер в хорошем качества все страницы военного билета, особенно с отметками об исключении с учёта.

    В идеале же вообще неплохо бы сделать нотариально заверенную копию военного билета и хранить в надёжном месте у близких родственников. Если нотариус будет говорить, что копия военного билета как документа, удостоверяющего личность - не заверяется, то напомните, что военный билет не является таким документом для ГРАЖДАНСКИХ, и удостоверяет личность только действующих военнослужащих.

    Сейчас в ТЦК время от времени случается схема, которую раньше проворачивали сотрудники ГАИ МВД Украины, а именно когда отдаешь им в руки военный билет (в случае с ГАИ - права) - они их уничтожают или повреждают и потом утверждают, что не было ничего. Именно для того в полиции ввели боди-камеры, а документы водителя стали пластиковыми.

    Также проблема может быть в том, что Ваши данные не внесены в базу Единого государственного реестра призывников, военнообязанных и резервистов.

    В стране по факту вместо диджитализации введена диктатура реестров и баз данных. Согласно мнению большинства органов власти, включая МВД, ДМСУ, ЗАГСы, ТЦК и т.д. преимущественное значение имеет информация в Реестре или Базе данных, а не в официальном бумажном документе.

    Потому если Ваши данные в Реестре военнообязанных отсутствуют с записью об исключении с учёта, то могут быть проблемы при проверке документов.

    Вы проверяли свой статус в программе Министерства обороны - РЕЗЕРВ+?

    К сожалению для Windows (компьютерной версии) Резерв+ не создали.

    Приложение "Резерв+" совместимо с операционными системами Android версии 7 и выше и iOS 13 и выше. Предыдущие версии операционных систем не поддерживаются.

    https://reserveplus.mod.gov.ua/

    Если в Резерв+ не формируется электронный военно-учётный документ, в котором указано, что Вы исключены с воинского учёта, то в таком случае нужно требовать актуализировать эту информацию.

    Для этого советую клиентам написать заявление о внесении изменений в Реестр вложив его в заказное письмо с описью вложения и уведомлением о вручении в адрес ТЦК и СП, который исключил с учёта.

    Адрес Вашего ТЦК (как я понял): 69068, Запорізька обл., місто Запоріжжя, вулиця 8-го Березня, 33.

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    Згідно з пунктами 1 - 5 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 передбачено:

    Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов’язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до пунктів 3 і 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” та не отримував такий документ до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 “Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа”.

    Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

    • в електронній формі - засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та/або Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
    • у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.

    Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

    Відомості, що зазначені у військово-обліковому документі громадянина України, який перебуває або був виключений з військового обліку Збройних Сил, СБУ, розвідувального органу, повинні відповідати відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 військово-облікового документа на бланку, не відповідають відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, він вважається недійсним.

    ...

    У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    • у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;
    • в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви.

    Військово-обліковим документом призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також громадян, виключених з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”, в електронній формі (далі - військово-обліковий документ в електронній формі) є відображення в електронній формі відомостей про громадянина України, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також відомостей щодо звернення або повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення до Національної поліції.

    При цьому, згідно з пунктом 12 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3633-20#Text

    військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;

    С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин (г. Гамбург, Германия)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України