Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Недвижимость, 14 октября 2024, вопрос №121156 350₴

Приватизация земельного участка

Добрый день. Сложилась такая ситуация . Мы имеем дачу в дачном кооперативе , она вроде как наша собственность, но не приватизирована, недавно отцу удалось приватизировать дом, который стоит на этом участке , но землю нам почему то не дают приватизировать, хотя она наша собственность, оперируют тем что война и в военное время это делать нельзя, но в тоже время пугают тем что заберут землю, если она не будет приватизирована. И в тоже время как главный твердит что это сделать нельзя, он рекомендует людей которые делают приватизацию за определеную плату. Не хочется связываться с мошенниками. Вопрос в том можно ли сделать приватизацию сейчас или все же нельзя? Если да то как? И как должен выглядеть это документ оригинальный на приватизацию, возможно его можно проверить как то, там в электронном реестре по идеие в который должна вносится данная информация, если да, то как ?

Ответы юристов (3)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Ви можете приватизувати землю, адже на ній розташований будинок. Скоріш за все Вас вводять в оману, щоб заробити на Вас кошти.

    Згідно підпункту 5 пункту 27 Перехідних положень Земельного кодексу:

    Під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об’єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом.

    Процедура безоплатної передачі у власність земельних ділянок не змінилась. Вона врегульована ст. 118 Земельного Кодексу України, в якій зазначено, що громадянин, який бажає приватизувати земельну ділянку у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

    Разом з клопотанням подається розроблена відповідно до Закону України “Про землеустрій” технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що замовляється громадянином без надання дозволу на її розроблення. Для розробки технічної документації Вам потрібно звернутися до сертифікованої землевпорядної організації.

    Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Потім Вам потрібно присвоїти земельній ділянці кадастровий номер.

    Поетапно цей процес виглядає так:

    1. Підготовка та подання клопотань / заяв та необхідного пакету документів для подання до відповідного уповноваженого органу (ОМС) з метою отримання дозволу на розробку передбаченої законом технічної документації.

    2. Одержання дозволу від уповноваженого органу на розробку (замовлення) технічної землевпорядної документації (або використання права на виготовлення тех. документів за принципом "мовчазної згоди", передбаченого земельним законодавством України)

    3. Замовлення технічної документації у спеціалізованій землевпорядній організації.

    На цьому етапі виникає необхідність у великій кількості "супутніх" дій, таких як: отримання інформації щодо погодження такої документації у відповідних місцевих органах земельних ресурсів, архітектури, отримання витягу з детального плану відповідної території, листування та/або особистий прийом у головного архітектора району, інших спеціалістів.

    4. Погодження розробленої технічної землевпорядної документації у Державному земельному кадастрі (включає у себе підготовку заяв та пакету документів для надання; листування з ДЗК, надання додаткових пояснень, внесення змін до технічної документації за необхідності)

    5. Присвоєння "унікального" кадастрового номеру, що надається визначеній земельній ділянці та вноситься до ДЗК, отримання витягу з ДЗК, що передбачає складання та подачу заяви до центру надання адмін. послуг)

    6. Подання клопотання (встановленої законодавством форми) до відповідного органу з метою отримання від нього рішення про відведення земельної ділянки в особисту приватну власність.

    7. Моніторинг проходження особистої справи по приватизації земельної ділянки у відповідному органі (перевірка чи внесена справа до порядку денного, отримання інформації щодо результатів голосування)

    8. Моніторинг за результатами голосування за прийняття рішення про передачу земельної ділянки у власність.

    9. Фактичне отримання підписаного тексту рішення щодо приватизації ділянки.

    10. Реєстрація права власності на земельну ділянку в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно:

    • підготовка документів для подання;
    • подання заяви та необхідного пакету документів до центру надання адмін. послуг;
    • отримання витягу / виписки з ЄДР речових прав на нерухоме майно.

    Витяг з Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно є документом, який підтверджує право власності на земельну ділянку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Валентина!

    Батько має право на приватизацію землі, оскільки на останній розташований будинок, який є його власністю.

    Відповідно до статті 35 Земельного кодексу України приватизація земельної ділянки громадянином - членом садівницького товариства здійснюється без згоди на те інших членів цього товариства.

    1. Отримати дозвіл органів місцевого самоврядування / органів виконавчої влади на розробку проекту землеустрою. Для цього особі слід подати заяву про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та долучити до неї графічні матеріали місця розташування земельної ділянки. Для отримання графічних матеріалів Ви можете звернутися до територіального органу Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) або приватної фірми та замовити викопіювання з кадастрової карти або плану. Крім того, такі матеріали можна виготовити самостійно за допомогою Публічної кадастрової карти України. Заява розглядається у місячний строк. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Відмова уповноваженого органу у видачі дозволу може бути оскаржена до суду.
    2. Звернутися до землевпорядної організації для розробки проекту землеустрою.
    3. З готовою технічною документацією звернутись до органу місцевого самоврядування / органу виконавчої влади, який надавав дозвіл на розробку проекту землеустрою, з заявою про затвердження проекту землеустрою.
    4. Звернутися до державного реєстратора для реєстрації права власності у Реєстрі речових прав на нерухоме майно.

    Під час дії воєнного стану забороняється безоплатна передача земель, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою та розроблення такої документації.Однак це стосується не всіх земельних ділянок!

    На сьогоднішній день дозволена приватизація в таких випадках:

    1. Якщо на земельній ділянці є обʼєктинерухомості, які знаходяться у Вашій власності.

    2. Приватизація всіх земельних ділянок, які надавалися у користування до 01 січня 2002 року.

    Окрім цього, заборона на безоплатну передачу земель не поширюється на випадки виконання рішення суду, яке набрало законної сили.

    Документами, що підтверджують право власності на землю є:
    • державний акт на право приватної власності на землю, державний акт на право власності на землю чи державний акт на право власності на земельну ділянку ( до 01.01.2013);
    • свідоцтво про право власності на нерухоме майно (з 01.01.2013);
    • свідоцтво про право на спадщину;
    • судове рішення, що набрало законної сили, щодо набуття/зміни права власності на земельну ділянку;
    • витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або Державного земельного кадастру про реєстрацію права власності;
    • інші цивільно-правові угоди щодо відчуження земельної ділянки.

    Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Відповідно до статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у таких розмірах: у селах – не більше 0,25 гектара, в селищах – не більше 0,15 гектара, в містах – не більше 0,10 гектара, для ведення особистого селянського господарства – не більше 2,0 гектара.

    При цьому, передача земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) провадиться безоплатно один раз.

    Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянам визначений статтею 118 Земельного кодексу України.

    Відповідно до частини першої статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

    Якщо на неприватизованій земельній ділянці стоїть житловий будинок, на який зареєстровано право власності, можна пройти «спрощену» процедуру приватизації земельної ділянки.

    Для цього необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування із клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. Дане клопотання подається особисто до органу місцевого самоврядування або направляється поштою.

    До клопотання додаються:

    • копії паспорта громадянина України (іншого документа, що посвідчує особу) та реєстраційного номеру облікової картки платника податків;
    • графічні матеріали, на яких зазначається бажане місце розташування земельної ділянки (викопіювання з планово-картографічних матеріалів);
    • документи, що підтверджують право власності на житловий будинок.

    У разі, якщо розмір присадибної земельної ділянки, більший, ніж 0,15 га, у клопотанні необхідно також просити надати земельну ділянку площею понад 0,15 га у власність для ведення особистого селянського господарства.

    Орган місцевого самоврядування зобов’язаний у місячний строк розглянути клопотання і надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надати мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

    У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання сільська (селищна, міська) рада не надасть дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, громадяни вправі у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що необхідно письмово повідомити селищну раду з наданням договору на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

    З метою виготовлення землевпорядної документації необхідно звернутись у відповідну землевпорядну організацію та укласти з нею договір про розроблення документації із землеустрою.

    За статистикою, помилки землевпорядних організацій – це найбільш поширена причина, по якій громадянам відмовляють у реєстрації земельної ділянки.

    Тому громадяни мають відповідально поставитися до вибору тих, кого вони винаймають для проведення землевпорядних робіт. Слід дізнатися, чи мають її фахівці відповідні сертифікати на проведення робіт із землеустрою, та яку репутацію має організація, поспілкувавшись з їх попередніми замовниками щодо якості та своєчасності робіт.

    У разі невиконання або неналежного виконання умов договору при здійсненні землеустрою, розробники документації із землеустрою несуть відповідальність, передбачену договором і законом. Спори, що виникають при здійсненні землеустрою, вирішуються судом.

    Розроблена документація із землеустрою підписується і посвідчується печаттю сертифікованого інженера-землевпорядника. На основі цієї документації відомості про ділянку будуть вноситись до Державного земельного кадастру.

    Відповідно до статті 186-1 Земельного кодексу України розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд підлягає обов’язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин та структурним підрозділом районної державної адміністрації у сфері містобудування та архітектури.

    Тому після розробки документації із землеустрою її необхідно погодити у встановленому законодавством порядку.

    Після розробки та погодження документації із землеустрою, слід звернутися до територіального органу Держгеокадастру для державної реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та присвоєння кадастрового номеру.

    За результатами державної реєстрації земельної ділянки громадянину буде надано витяг з Державного земельного кадастру із зазначенням кадастрового номеру земельної ділянки.

    Документи для державної реєстрації земельної ділянки можна подати через центри надання адміністративних послуг.

    Після реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та присвоєння їх кадастрового номеру, потрібно звернутися до органу місцевого самоврядування з клопотанням про затвердження документації із землеустрою та передачі земельної ділянки у власність.

    Сільська (селищна, міська) рада у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зобов’язана прийняти рішення про затвердження документації із землеустрою та передачу земельної ділянки у власність. Таке рішення є підставою для реєстрації права власності на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

    Право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цих прав, що здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

    Отже, завершальним етапом приватизації земельної ділянки є реєстрація права власності на неї у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

    Державну реєстрацію прав у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень здійснюють державні реєстратори прав на нерухоме майно.

    Державним реєстратором є:

    • громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації прав;
    • нотаріус.

    За результатами державної реєстрації права власності на земельну ділянку громадянин отримує Витяг з Державного реєстру речових прав про реєстрацію права власності.

    Таким чином етапи оформлення ділянки під будинком виглядають таким чином:

    1. Розроблення технічної документації. Для цього потрібно замовити складання технічної документації по встановленню меж землі в організації, що має ліцензію на виконання будь-яких робіт із землеустрою.
    2. Звернення до держземкадастру за місцем знаходження ділянки з відповідною заявою для присвоєння та реєстрації кадастрового номера. Результатом буде отримання Витягу з кадастру.
    3. Подача заяви в органи виконавчої влади або місцевого самоврядування для прийняття рішення про підтвердження приватизації ділянки.
    4. Реєстрація права власності на земельну ділянку з отриманням Витягу з реєстру.
    Після отримання кадастрового номеру на земельну ділянку та внесення його до Державного земельного кадастру, необхідно провести реєстрацію ділянки у власність. Це може зробити державний чи приватний нотаріус, а також державний реєстратор. Вони вносять дані про об'єкт у реєстр, в результаті чого отримується Витяг з Державного реєстру, який підтверджує, що земельна ділянка належить власнику.Умови для приватизації землі в приватну власність

    Існує кілька умов, згідно яких можлива приватизації землі під будинком:

    • будинок повинен бути оформлений належним чином та внесений до реєстру майнових прав;
    • ділянка повинна знаходитися в користуванні власника будинку;
    • будинок не повинен заступати за червоні лінії;
    • всі прибудови, надбудови до будинку, господарські будівлі, які знаходяться на території ділянки, повинні бути належним чином оформлені.

Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України