Начните консультацию с юристом онлайн
Мені скинули платіж на рахунок ФОП але не вказали призначення платежу, а я маю кілька КВЕДів, що тепер буде? Група 3 ФОП
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (1)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВІТАЮ ВАС, ДАНА!
Ви укладали договір з клієнтом? Виписували рахунок?
ФОПи як і інші суб"єкти господарювання зобов"язані вести
Я в таких випадках виписую тим же днем Рахунок із зазначечнням послуги та КВЕДа та підписую його своїм електронним цифровим підписом.
НА думку податкової - заповнювати декларацію платника ЄП слід на підставі первинних документів відповідно до норм п. 44.1 ПКУ, які мають право вивчати та перевіряти контролюючі органи під час проведення перевірок згідно з п.п. 20.1.6 ПКУ.
Інколи податківці посилаються ще й на п. 8 ст. 19 ГКУ, в якому сказано, що всі суб’єкти господарювання, у тому числі й ФОП, зобов’язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи.
Отже, з цього робимо висновок:
ПКУ дозволяє ФОП на ЄП, в тому числі й тим, хто працює на спецЄП, не підтверджувати дані обліку первинкою. Податківці вважають інакше
Зрозуміти фіскалів можна: голою цифрою в формі обліку (довільній чи типовій) складно підтвердити, що дохід отриманий саме в цій сумі. Для гр. 1 і 2 можуть бути питання з граничним розміром доходу, а для гр. 3, в тому числі і платникам спецЄП, ще й із самою сумою ЄП.
Більше того, не зрозуміло, за що отримані кошти, до якого виду діяльності вони належать і за якою ставкою єдиного податку їх оподатковувати. Іншими словами, як підтвердити, що дохід отриманий саме від того виду діяльності, який ФОП зазначив у єдиноподатковому Реєстрі? А можливо, ФОП узагалі отримав дохід від забороненого виду діяльність, зазначеного в п. 291.5 ПКУ.
Бували ж випадки, коли навіть за наявності первинних документів податківці притягували за вуха отримання доходу від забороненого виду діяльності (постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2020 у справі № 826/4615/17). Щоб відбитися від цих нападів, доводилося йти до суду. А що тоді вже говорити, якщо таких документів не буде. Не факт, що суд стане на бік підприємця.
А відповідальність за провадження діяльності, не зазначеної в єдиноподатковому реєстрі, дуже суттєва: ФОП на гр. 3 повинен залишити спрощену систему, а на гр. 1 і 2 ще й заплатити із суми доходу 15 % ЄП. Ну і оскільки фіскали поширюють на ФОП п. 44.1 ПКУ, то за відсутності первинки, швидше за все, застосовуватимуть штраф згідно з п. 121.1 ПКУ за незабезпечення зберігання первинних та інших документів або ненадання їх або їх копій при здійсненні податкового контролю (перший раз — 1020 грн, повторно протягом року — 2040 грн).
Тому значно розумніше не нариватися на ці неприємності і все-таки документи первинного обліку зберігати.
Які документи слід мати? Залежно від характеру продажів та форми оплати це можуть бути:
— накладна або акт виконаних робіт (наданих послуг);
— товарний чек;
— фіскальний чек РРО (якщо ви його застосовуєте);
— розрахункова квитанція (якщо маєте право працювати за Переліком окремих форм та умов проведення діяльності.., затвердженим постановою КМУ від 23.08.2000 № 1336).
Три останні документи також підтверджують отримання готівкової оплати.
Якщо ж оплата надійшла за безготівковим розрахунком, то її підтверджуватиме банківська виписка (податківці давно погодилися, що вона належить до первинних документів, див. УПК, затверджену наказом ДПСУ від 05.07.2012 № 583, БЗ 104.05).
Що стосується рахунку-фактури (інвойс), то він набуває статусу первинного документа тільки в разі його оплати (лист Мінфіну від 24.03.2023 № 41010-06-5/7983, деталі у «Оплачений рахунок-фактура (інвойс) може замінити акт приймання-передачі» // «Податки & бухоблік», 2023, № 32). Зовсім не зайвою буде і наявність договору. І не забувайте: первинні документи мають бути оформлені належним чином (обов’язкові реквізити і правила оформлення шукайте у «Правила оформлення первинних документів» // «Податки & бухоблік», 2023, № 55).
ВисновкиЩасти Вам!
З повагою, юрист Ярослав Турчин