Начните консультацию с юристом онлайн
Всім привіт.
Скажіть, будь ласка: чи входить моя хвороба до переліку хвороб, по яким будуть давати інвалідність з 01.01.25 року.
Опорно - руховий апарат.
Лівобічний коксартроз кульшового суглобу 4 ст і правобічний 2 ст.
Інвалідність з дитинства.
І строк, на який вона буде видаватись, якщо є в переліку.
Посилання на статті
Чи залишаться виплати та пільги з безстроковою 3 групою інвалідності з дитинства, довідка Мсек 2009 року безтерміново після 01.01.25
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (8)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
На жаль, але наразі ніхто не скаже Вам точно, яке захворювання на яку групу інвалідності надаватиме право. Тим не менше, не розумію Ваші побоювання. Ви маєте групу інвалідності довічно, я вірно все зрозумів?
так, довічно. інвалідність з дитинства
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеТоді взагалі не розумію Ваших побоювань. Якщо у вас безстроковий статус (тобто інвалідність установлена довічно), оцінювання проходити не потрібно. Зберігають чинність усі права, документи, виплати, пільги, соціальні послуги тощо. Повторне оцінювання можливе тільки за вашим бажанням або за рішенням суду.
З повагою!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
На даний час ще діє постанова КМУ №10 від 21.01.2015 р.“Про затвердження переліку анатомічних дефектів, інших необоротних порушень функцій органів і систем організму, станів та захворювань, за яких відповідна група інвалідності встановлюється без зазначення строку повторного огляду”, яка передбачає чіткий перелік станів, при яких група інвалідності встановлюється довічно та Положення про порядок, умови та критерії встановлення інвалідності., затвердженого постановою №1317 від 03.12.2009 р.
З НОВИМИ КРИТЕРІЯМИ ВСТАНОВЛЕННЯ ІНВАЛІДНОСТІ, ЯКІ НАБУДУТЬ ЧИННОСТІ З 01.01.2025 РОКУ, МОЖЕТЕ ОЗНАЙОМИТИСЬ ЗА ПОСИЛАННЯМ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1338-2024-%D0%...
Так, залишаться.
15 листопада Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи», яка визначає новий порядок проведення оцінювання і замінює процес медико-соціальної експертизи (МСЕК).
Згідно даної постанови особи, інвалідність яким встановлена без зазначення строку проведення повторного огляду, проходять оцінювання повсякденного функціонування за власним бажанням (за зверненням опікуна у разі позбавлення особи з інвалідністю дієздатності) або за рішенням суду.
Отже, після 1 січня 2025 року документи для людей з безстроковим статусом інвалідності залишатимуться чинними. Для решти людей з інвалідністю, чий повторний огляд припадає на час впровадження нової системи, термін повторного огляду продовжується на 6 місяців. Усі права, документи, виплати, пільги, соціальні послуги та відстрочки зберігаються.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВ доповнення до своєї відповіді...
Згідно ПЕРЕЛІКУ анатомічних дефектів та захворювань, при яких група інвалідності встановлюється без строку повторного оцінювання (Додаток до нових критеріїв встановлення інвалідності) Деформуючий артроз кульшового суглоба IV ступеня з порушенням функції суглоба III ступеня та вище за низького реабілітаційного потенціалу є підставою для встановлення ІІІ групи інвалідності довічно
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
Питання встановлення інвалідності регламентується Постановою КМУ № 10 від 21.01.2015 - вона діюча, тому не хвилюйтеся, для Вас нічого не змінюється.У яких випадках вставнолюють довічну ІІІ групу інвалідності:
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Георгію!
Не бачу у Вашому випадку жодних проблем, оскільки Ви не підлягаєте переогляду за новим законодавством, так як інвалідність Вам встановлена довічно. Тож, Вам однозначно не потрібно хвилюватись з цього приводу.
Прийнята урядом постанова Постанова «Про деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи» закладає зміни в системі з 1 січня 2025 року. Зокрема в останній йдеться про:
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДОБРОГО ДНЯ, пане ГЕОРГІЙ! У Вас безстрокова інвалідність з дитинства 3 групи. Ніхто не має права влаштовувати Вам переогляд чи скасовувати Ваш статус як особи з інвалідністю, поки Ви добровільно не погодитесь на переогляд. Будьте обережні. Часи, коли можна вірити державі - закінчились. Вам можуть розповідати зовсім інші речі, намагаючись домогтися Вашої згодин а переогляд - щоб скасувати інвалідність або понизити її (з 3 групи можна лише забрати, бо понижувати немає куди).
На жаль юристи не мають настільки глибинних знань у сфері медицини, тому 100 % Вам сказати як МСЕК оцінить Ваш стан здоров"я та ступінь втрати працездатності - не можу.
Усі мої знайомі з статусом інвалідності з дитинства не грають з вогнем і не проходять нові огляди, бо раніше лікарі були порядніші та професійніші і не обслуговували настільки явно державу, забираючи інвалідність не по об"єктивним даним, а бо є з Києва ЦУ, що треба бюджетні витрати скоротити і на мобілізацію наловити людей, визнавши всіх тотально здоровими.
Верховна Рада 29 жовтня прийняла як закон законопроект 11225 щодо удосконалення процедур проведення медико-соціальної експертизи. Даний законопроект вже підписано президентом і він набув чинності як закон - Закон України від 29 жовтня 2024 року № 4030-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення процедур проведення медико-соціальної експертизи"
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4030-IX#Text
Втім, як зазначило Головне юридичне управління парламенту у своєму висновку на цей проект, підготовлений комітетом, який очолює Галина Третьякова, до другого читання, незрозуміло, як така редакція узгоджується з рішенням РНБО від 22 жовтня, яким передбачено прийняття закону про ліквідацію МСЕК до кінця 2024 року.
Отже, відповідно до прийнятого закону у ч. 1 статті 3 Закону «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» встановлено, що інвалідність визначається шляхом експертного обстеження органами медико-соціальної експертизи Міністерства охорони здоров’я.
У Законі «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» встановлюється, що медико-соціальна експертиза – це встановлення ступеня стійкого обмеження життєдіяльності, групи інвалідності, причини і часу їх настання, а також доопрацювання та затвердження індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю (дитини з інвалідністю) в рамках стратегії компенсації на основі індивідуального реабілітаційного плану (за наявності) та комплексного реабілітаційного обстеження особи з обмеженням життєдіяльності.
Також визначено, що документи особи з обмеженнями повсякденного функціонування направляються для проходження МСЕК з метою підтвердження стійкого обмеження життєдіяльності та встановлення статусу «особа з інвалідністю» або «дитина з інвалідністю» у разі виявлення мультидисциплінарною реабілітаційною командою ознак стійкого обмеження життєдіяльності, що зазначається в індивідуальному реабілітаційному плані.
Медико-соціальну експертизу проводять медико-соціальні експертні комісії першого, другого та інших рівнів відповідно до розподілу, визначеного Кабміном.
Рішення МСЕК з мотивувальною частиною (обґрунтуванням такого рішення) надається особі. Максимальні строки прийняття рішення за результатами МСЕК визначаються Кабміном.
Перелік підстав, за яких засідання МСЕК проводяться в дистанційному форматі або організовуються виїзні засідання МСЕК, або рішення МСЕК приймаються заочно, визначається Кабміном.
Встановлено, що МСЕК:
Також уточнено, що під час проведення експертизи на засіданні МСЕК за заявою особи може бути присутній її адвокат, законний представник або представник за довіреністю, та/або лікар або фахівець з реабілітації у сфері охорони здоров'я, участь якого особа забезпечує самостійно. Заява в довільній формі має містити дані адвоката, законного представника або представника за довіреністю, а також добровільну згоду особи на розголошення її медичної інформації.
Особа, її адвокат, законний представник або представник за довіреністю має право самостійно здійснювати відео-, аудіофіксацію засідання МСЕК щодо такої особи з використанням технічних засобів. Запис може бути долучений до матеріалів, що подаються у разі оскарження прийнятого рішення. Особа, її адвокат, законний представник або представник за довіреністю має право за допомогою власних технічних засобів здійснити фотофіксацію документів, що формуються МСЕК в рамках розгляду справи особи. У разі незгоди з рішенням МСЕК першого рівня особа має право подати протягом одного місяця після одержання висновку письмову скаргу до МСЕК другого рівня.
Медико-соціальна експертна комісія першого рівня, яка проводила експертизу, у 3-денний строк після надходження відповідної скарги надсилає всі наявні документи на розгляд до МСЕК другого рівня, яка протягом одного місяця з дня подання зазначених документів проводить повторний огляд особи і приймає відповідне рішення.
Рішення МСЕК другого рівня може бути оскаржено протягом одного місяця до органу, визначеного МОЗ.
Рішення МСЕК може бути скасовано в рамках оскарження в медико-соціальній експертній комісії вищого рівня. Рішення МСЕК може бути оскаржено до суду.
Порядок оскарження рішення МСЕК визначається Положенням про медико-соціальну експертизу, що затверджується КМУ.
Порядок, підстави та строки позбавлення голови і членів МСЕК членства в комісіях будь-якого рівня та права виконувати відповідні функції (проводити медико-соціальну експертизу) визначаються Положенням про медико-соціальну експертизу, що затверджується Кабміном.
У ч. 4 статті 23 Закону «Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я» встановлюється, що у разі виявлення мультидисциплінарною реабілітаційною командою ознак стійкого обмеження життєдіяльності, що зазначається в індивідуальному реабілітаційному плані, особа направляється для проведення експертизи стійкого обмеження життєдіяльності з метою підтвердження стійкого обмеження життєдіяльності та встановлення статусу «особа з інвалідністю» або «дитина з інвалідністю».
Як закон співвідноситься з рішенням РНБО
У Головному юридичному управлінні здійснено юридичну експертизу зазначеного проекту, підготовленого Комітетом ВР з питань соціальної політики до розгляду у другому читанні.
«Акцентуємо увагу, що проект не відповідає задекларованій меті його подання.
В пояснювальній записці зазначається, що «законопроект має на меті провести точкові зміни окремих процедур проходження медико-соціальної експертизи, зокрема пропонується виключити обов’язок особи проходити медичний огляд в МСЕК та передбачити право особи визначати форму своєї участі в засіданні МСЕК (особисто чи онлайн)»; «законопроектом пропонуються зміни, оскільки - «велика реформа» системи реабілітації та інвалідності вже затягується в часі…
Проте такі аргументи для подання законопроекту на сьогодні є сумнівними з огляду на Рішення РНБО від 22 жовтня 2024 року, введене в дію Указом Президента від 22 жовтня 2024 року №732/2024, яким передбачено розроблення Кабміном та внесення на розгляд Верховної Ради у місячний строк законопроекту про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження оцінювання особи з обмеженням повсякденного функціонування, розробленого з метою забезпечення невідкладного реформування системи медико-соціальної експертизи в Україні, передбачивши, зокрема, ліквідацію медико-соціальних експертних комісій з 31 грудня 2024 року» - зазначає Головне юридичне управління.
Проект не відповідає також і задекларованій меті «передбачити право особи визначати форму своєї участі в засіданні МСЕК (особисто чи онлайн)».
Так, прийняте в першому читанні положення про доповнення частини другої статті 7 Закону «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» новим реченням такого змісту «участь особи та форми участі особи (особисто чи дистанційно) в засіданні медико-соціальної експертної комісії визначаються особою самостійно» відсутнє в проекті.
Натомість проект містить положення щодо участі особи в засіданні МСЕК, які не узгоджуються між собою та не виключають необмеженості трактування в правозастосовній практиці, що не відповідає вимозі юридичної визначеності.
Зокрема:
- частиною 2 статті 7 Закону про реабілітацію осіб з інвалідністю (в редакції проекту) передбачається встановити, що «документи особи з обмеженнями повсякденного функціонування направляються для проходження медико-соціальної експертизи з метою підтвердження стійкого обмеження життєдіяльності та встановлення статусу «особа з інвалідністю» або «дитина з інвалідністю».
Водночас ч. 4 статті 23 Закону «Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я» передбачається встановити, що «у разі виявлення мультидисциплінарною реабілітаційною командою ознак стійкого обмеження життєдіяльності…, особа направляється для проведення експертизи стійкого обмеження життєдіяльності… та встановлення статусу «особа з інвалідністю» або «дитина з інвалідністю»;
- новою редакцією ч. 6 статті 7 Закону про реабілітацію осіб з інвалідністю передбачається встановити, що «перелік підстав, за яких засідання МСЕК проводяться в дистанційному форматі або організовуються виїзні засідання медико-соціальної експертної комісії, або рішення МСЕК приймаються заочно, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Проте положення зазначеної частини передусім не узгоджується зі статтею 92 Конституції України, згідно з якою права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод, основні обов'язки громадянина визначаються виключно законами України.
По-друге, потребують узгодження з абзацом 5 ч. 13 статті 7 Закону про реабілітацію осіб з інвалідністю (в редакції проекту), яким визначені підстави огляду (переогляду) особи поза місцем знаходження МСЕК, а саме:
«У разі якщо особа, яка звертається для встановлення інвалідності, не може прибути на огляд (переогляд) до комісії за станом здоров'я згідно з висновком лікарсько-консультативної комісії, огляд (переогляд) проводиться за місцем її проживання (вдома), у тому числі за місцем проживання у стаціонарних установах для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, закладах соціального захисту для бездомних осіб та центрах соціальної адаптації осіб або в закладах охорони здоров'я, в яких така особа перебуває на лікуванні»;
- новою частиною 19, якою доповнюється стаття 7 Закону про реабілітацію осіб з інвалідністю, передбачається встановити, що «під час проведення експертизи за заявою особи на засіданні МСЕК може бути присутній її адвокат, законний представник або представник за довіреністю, та/або лікар або фахівець з реабілітації в сфері охорони здоров'я, участь якого особа забезпечує самостійно».
Проте з положень цієї частини чітко не вбачається, чи за таких обставин на засіданні МСЕК має бути присутня сама особа, огляд (переогляд) якої здійснюється.
Окремі положення проекту не узгоджується з принципами правотворчої діяльності, зокрема, необхідності та обґрунтованості внесення змін, а також уніфікованості вжитої термінології.
Загалом, на думку ГЮУ, проект потребує доопрацювання. Втім, наразі його вже прийнято як закон.
https://sud.ua/uk/news/publication/314251-verkhovn...
ТАКОЖ зауважте, що наразі на розгляді Верховної Ради перебуває прийнятий у 1-му читанні Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи (законопроект № 12178 від 04.11.2024), яким планують усунути певні неузгодженості. Який вигляд буде мати остаточно цей законопроект - наразі важко сказати.
https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/45179
Їм замість МСЕК хочуть ввести новий орган - "Експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи". Ну це по принципу змінили вивіску з військового комісаріату на ТЦК, з міліції на поліцію, а суть і принципи роботи одні й ті ж залишились.
Водночас маю зазначити, що наразі не існує жодного законодавчого акту, який би зобов"язував Вас проходити переогляд без Вашого на те бажання.
Скасування МСЕК і реформа стосується повнолітніх українців. Дітям, як і зараз, інвалідність встановлюють ЛКК. А от із покроковки оформлення інвалідності дорослим цю ланку прибирають.
МОЗ обіцяно, що шлях буде таким: людина звертається до лікуючого лікаря, а той спрямовує до експертної команди.
Сама справа, направлення, протокол команди та її рішення будуть в електронній системі. Пацієнт та лікарі до оцінювання приховуватимуть один від одного. Під час оцінювання лікар експертної команди зможе відправити на обстеження електронним направленням. До змін МСЕК відправляла до лікуючого лікаря, а той видавав направлення.
Обстеження можна буде пройти за програмою медичних гарантій, як і зараз. Хоча нею покривають не всі витрати та не повністю.
Нова постанова змінить низку існуючих та має скасувати чинну основну про МСЕК (№1317). Тож нею запроваджують цілу низку нововведень (поки текст не опублікували, наводимо їх згідно із проєктом):
Роз'яснення є як у постанові, так і у законопроєкті 12178 про реформу. Висновки МСЕК будуть чинними до завершення їхнього строку. Якщо вони безстрокові – то безстроково, хіба що людина сама захоче переогляд для зміни групи чи переогляд призначать за рішенням суду.
Якщо строк переогляду у висновку МСЕК припадає на період запровадження нової системи і пройти своєчасно не вдається, строк інвалідності мають продовжити до оцінювання. Але не більше ніж на півроку з дня створення експертних команд, тобто з 1 січня.
На увесь період до скасування воєнного стану інвалідність продовжать у тому випадку, якщо неможливо людині дати на нього направлення. Ця норма така ж слизька, як і поки чинні умови у постанові №225. Згідно із ними повторний огляд під час воєнного стану переносять на строк після його припинення, якщо осіб з інвалідністю неможливо направити на переогляд. Але здебільшого направлення можна отримати, тому більшість ходить регулярно.
Якщо законопроєкт про реформу ухвалять у нинішньому вигляді, тоді повсюдно замість висновку МСЕК вимагатиметься висновок експертної команди. З одного боку у його перехідних положення вказано, що документи МСЕК є чинними та законними та мають бути підставами для продовження надання статусів, пільг, пенсій, допомог, компенсацій, надбавок тощо. З іншого – це стосується гарантій щодо самої особи, а не тих, які у зв'язку із її статусом надаються іншим. Тобто перспективи щодо деяких відстрочок та підстав для звільнення зі служби суперечливі.
За пунктами 9 та 14 ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" відстрочка надається в разі постійного догляду за членами сім'ї. Потребу у постійному догляді можуть вказати у висновку МСЕК (після змін – у висновку експертної команди) чи у висновку ЛКК. Аналогічні вимоги і в ст. 26 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу" щодо звільнення зі служби у зв'язку із доглядом.
Якщо є висновок ЛКК, тоді не має бути підстав відмовити у відстрочці або звільненні й після реформи МСЕК. Але якщо є саме висновок МСЕК, то сприймати зміни можна по-різному і невідомо, як їх витлумачать у ТЦК чи у командуваннях частин.
https://weukraine.tv/article/jak-reformujut-msek-s...
ТЦК можуть доречі спекулювати тим, що немає вже МСЕК і з формально-бюрократичнимх мотивів відмовляти у відстрочці. Маю надію, що цю проблему вирішать в перехідних положеннях законопроекту № 12178.
Поки що Ваше питання виглядає таким чином.
Щасти Вам та хай Бог Вас оберігає в такі тяжкі часи!
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)