Начните консультацию с юристом онлайн
Звернулась до рекрутерів.
Просять 500€ за роботу закордоном для своїх же.
300€ стягують перед тим, як ти переступив поріг ін.краіни.
Так як робота була надана неякісно, можу перечислити, що саме було не так.
Зараз вимагають інші 200€ хоча по їхній вині мала додаткові витрати новий білет, харчування цілий місяць, переїзд на нове місце роботи.
Зараз не вважаю за потрібне платити шахраям.
Перевірила їхній ФОП написано що припинив діяльність 13.01.24, умови не виконали і ще писали лист до мого роботодавця щоб звільнив мене.
Будь ласка допоможіть вирішити це питання.
Заздалегідь дякую
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (15)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДОБРОГО ДНЯ, Catherine Lucky! Це шахрайство і порушення законодавства, а не договір. Заборонено законом стягувати з людей плату за працевлаштування. Гроші має платити роботодавець, а не Ви. А ці ФОПи досі порушують закон. Раджу повідомити про діяльність такого горе-ФОПа Міністерство економіки України та у територіальний орган Держпраці України (Державна служба України з питань праці).
Іноді враження, що західні регіони вже не вважають себе Україною і не обтяжують себе тягарем виконання законодавства України у своїй псевдопідприємницькій злочинній діяльності. А тоді стає питання, якщо отакі от ФОПи можуть собі дозволити безкарно не виконувати закон, то чого законослухняні громадяни мають пошиватися в дурні, платити податки, виконувати якісь там обов"язки, якщо як бачимо можна провадити фактично злочинну діяльність без будь-яких проблем.
Дуже шкода, що на ринку працевлаштування за кордон досі процвітає шахрайська діяльність кадрових агентств та грубе порушення ними законодавства України.
Цей договір абсолютно юридично нікчемний, бо він суперечить вимогам законів України.
КАДРОВІ АГЕНТСТВА НЕ МАЮТЬ ПРАВА СТЯГУВАТИ З ГРОМАДЯН ПЛАТУ ЗА СВОЇ ПОСЛУГИ.
Цікаво, цей підприємець у сфері працевлаштування пан ФОП БОЛМАТЕНКО ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ - хоч знає, що ліцензії вже не дійсні, і скільки б разів він не записав свою ліцензію від Мінсоцполітики від 2015 року в договір, від цього легше не стане йому, адже фактично він займається своєю діяльністю НЕЗАКОННО.
Згідно з ч. 1 ст. 38 Закону України "Про зайнятість населення":
Суб’єкт господарювання має право надавати послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном після його включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, та в межах укладених зовнішньоекономічних договорів. Включення до такого переліку здійснюється на підставі поданої до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, декларації про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Відповідно до ч. 6 ст. 38 Закону України "Про зайнятість населення":
Суб’єктам господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється:
1) вимагати, зберігати чи використовувати інформацію про стан здоров’я громадянина або використовувати таку інформацію для визначення його придатності до роботи, якщо зазначена інформація не пов’язана безпосередньо з вимогами до конкретної професії, виду діяльності та якщо на це не одержано письмову згоду громадянина;
2) стягувати з громадян будь-які гонорари, комісійні, винагороди, інші види оплати послуг з посередництва у працевлаштуванні прямо чи опосередковано, повністю або частково. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні здійснюється виключно роботодавцем, якому надано такі послуги;
3) пропонувати громадянам роботу, що має ознаки неформальної зайнятості, а також таку, що приховує справжню мету та предмет роботи, або залучати до роботи, яка не визначена трудовим договором (контрактом).
НІЯКИЙ ФОП БОЛМАТЕНКО в Переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном (від 01.09.2024 р.) - не значиться, а отже провадить свою діяльність НЕЗАКОННО, ШАХРАЙСЬКИМ СПОСОБОМ. Переконаний, що ще й з порушенням податкового та фіскального законодавства, приймаючи готіку без її фіскалізації через Реєстратор розрахункових операцій чи програмовий реєстратор (РРО/пРРО), більш відоме як Касовий апарат.
Перелік станом на 01.09.2024 р. розміщений на сайті Міністерства економіки України за посиланням нижче.
https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=f60f1316-5c03-44f2-84f1-2c9b9308ed02&title=PerelikSubktivGospodariuvannia-SchoNadaiutPoslugiUSferiPoserednitstvaUPratsevlashtuvanniZaKordonom-StanomNa01-05-2024-vidpovidnoDoPostanoviKmuVid27-10-2023-1118-
Центральний органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення (територіальний підрозділ Держпраці України), має право скласти захід державного контролю у зв’язку з невиконанням вимог законодавства, передбачених частинами четвертою і шостою статті 38 Закону України "Про зайнятість населення".
ОТЖЕ, не рекомендую підписувати цей договір, адже він завідомо шахрайський і юридично нікчемний, адже містить положення, що суперечать закону. Підписання цього договору і оплата за ним коштів - гроші на вітер.
ЯКЩО ВИ ВЖЕ ЗАПЛАТИЛИ ГРОШІ - МАЄТЕ ЗАКОННЕ ПРАВО (ЗА НАЯВНОСТІ ДОКАЗІВ СПЛАТИ) стягнути їх з цих шахраїв, адже як писав уже вище - такі дії кадрового агентства є незаконними,а укладений з Вами договір - юридично нікчемний, оскільки прямо суперечить закону в частині оплатності послуг. Запропонуйте цій організації полюбовно повернути гроші, адже їх договір є нікчемним, так як оплатність послуг з працевлаштування та будь-яких інших суміжних послуг - є протизаконною. Якщо вони не включать свій здоровий глузд і не повернуть Вам гроші, повідомте їм, що в них виникнуть величезні неприємності з державою і куми-свати в Мукачевому не допоможуть "порішати", адже в березні 2023 року Верховною Радою України було ухвалено Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав трудових мігрантів та боротьби з шахрайством у працевлаштуванні за кордоном”
Раніше діяльність кадрових агентств із працевлаштування за кордоном підлягала ліцензуванню. Новий закон вводить "повідомно-декларативний принцип". Але декларування також є обов"язковим.
Перелік суб’єктів господарювання, які мають право провадити господарську діяльність з посередництва у працевлаштуванні за кордоном до 14 квітня 2024 року на підставі ліцензії з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, виданої Мінекономіки
https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&...
Новий Закон створює додаткові механізми захисту українських пошукачів роботи:
У разі провадження діяльності без ліцензії / повідомлення Міністерства економіки України - штрафні санкції ще більш потужні.
Здійснення суб’єктом господарювання діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном без включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" -
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб юридичної особи та фізичних осіб - підприємців від семи тисяч до восьми тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб юридичної особи та фізичних осіб - підприємців від восьми тисяч до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стягнення з громадян будь-яких гонорарів, комісійних, винагород, інших видів оплати послуг з посередництва у працевлаштуванні в Україні або за кордоном -
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб юридичної особи та фізичних осіб - підприємців від трьох тисяч п’ятисот до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";
Справи по статті 166-28 КУпАП оформлює Держпраці України.
Рекомендую у разі недосягнення домовленості з особами, яким Ви надіслали свої гроші - написати їм офіційний лист-претензію, а далі звернутися до відповідного підрозділу Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Управління іспекційної діяльності у Закарпатській області
88000, вул. Минайська, 16 (4 поверх), м. Ужгород
тел. +38(095)469 08 95
e-mail: zk@dsp.gov.ua
Телеграм канал: https://t.me/uprzak
Фейсбук : https://www.facebook.com/profile.php?id=100082664089469
Наполегливо рекомендую у зверненні та при оформленні Держпрацею матеріалів справи про адміністративне правопорушення - просити визнати Вас однією із потерпілих від даного правопорушення.
Коли Держпраці передасть справу до суду і притягне шахраїв за судовим рішенням до адміністративної відповідальності, отримавши копію такого рішення (постанови) суду - можете звертатися до суду з цивільним позовом про стягнення з горе-працевлаштовувачів своїх законних коштів в рамках справи про захист прав споживачів.
Принцип як з ДТП. Спочатку притягуєте винного у ДТП до адмінки в порядку КУпАП, потім звертаєтесь до цивільного суду з позовом про відшкодування. При цьому, рішення суду про притягнення до адмін.відповідальності буде мати преюдиційне доказове значення для суду у Вашій справі.
З урахуванням правових позицій Верховного Суду в тому числі висловлених у 2020 та 2021 роках, судовий збір у справах про захист прав споживачів - не сплачується.
Електронне звернення до Кіберполіції можна подати за цією адресою: https://ticket.cyberpolice.gov.ua
Якщо ця фірма реально існуюча і Ви укладали договір в їх офісі, то звернення до Держпраці буде більш ефективним і дієвим.
ОТЖЕ, вирішувати треба з урахуванням фактичних даних справи.
ОБОВ"ЯЗКОВО ЗБЕРЕЖІТЬ платіжний документ за яким Ви перерахували гроші.
Відповідно до статті 38 Закону України “Про зайнятість населення” суб’єкт господарювання має право надавати послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном після його включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном (далі – Перелік), та в межах укладених зовнішньоекономічних договорів.
Для початку провадження діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном та включення до Переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, такий суб’єкт господарювання має:
1) бути зареєстрованим у встановленому законодавством порядку за видом економічної діяльності з посередництва у працевлаштуванні;
2) мати укладений з іноземним роботодавцем зовнішньоекономічний договір (контракт) про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні, пошуку та добору працівників (далі – зовнішньоекономічний договір (контракт)) та реєстраційні документи іноземного суб’єкта господарювання – роботодавця у державі місцезнаходження;
3) мати зареєстроване місце провадження господарської діяльності;
4) подати декларацію про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном (далі – декларація).
У суб’єкта господарювання, що надає послуги у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном, у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань має бути зазначений один із видів діяльності за кодом 78 “Діяльність із працевлаштування” згідно з КВЕД.
Суб’єкт господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, зобов’язаний:
1) надати громадянину до виїзду для працевлаштування за кордоном:
інформацію у письмовій формі про права та гарантії, які йому надаються за трудовим договором (контрактом), передбачені законодавством України та законодавством держави місцезнаходження роботодавця;
контактні дані консульських установ України у державі перебування;
проект трудового договору (контракту), завірений іноземним роботодавцем.
Одержання інформації та проекту трудового договору (контракту) підтверджується письмовим (електронним цифровим) підписом громадянина. Зазначені документи зберігаються у суб’єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, протягом п’яти років;
2) вести облік громадян, які за його посередництва працевлаштовані за кордоном;
3) безоплатно надавати громадянам інформацію та консультації про переваги легального працевлаштування за кордоном, характер майбутньої роботи, умови та розмір оплати праці, умови проживання в державі перебування, наявність міжнародних договорів (угод) у сфері працевлаштування та соціального забезпечення, укладених між Україною та державою місцезнаходження роботодавця;
4) подавати до Мінекономіки звітність про здійснення діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном. Порядок, форма та строки подання такої звітності затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1100 “Деякі питання подавання звітності про здійснення діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні з кордоном” (форма звітності 1-ТМ);
5) повідомляти Мінекономіки, про зміну даних, зазначених у переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, протягом одного місяця з дня настання такої зміни;
6) у разі укладення нового або декількох зовнішньоекономічних договорів (контрактів) відомості про них та реєстраційні документи таких іноземних суб’єктів господарювання – роботодавців у державі місцезнаходження надсилаються до Мінекономіки у місячний строк після їх укладення;
7) забезпечувати безперешкодний доступ до зареєстрованого місця провадження господарської діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном представників Державної служби України з питань праці, для здійснення державного контролю.
ОТЖЕ, як бачимо діяльність кадрового агентства в частині отримання грошей від споживачів послуг з працевлаштування в Україні - є незаконною та прямо заборонена законом. Керівник чи інша посадова особа такого агентства, або ФОП несуть адміністративну відповідальність за порушення при працевлаштуванні громадян України. Стягнення коштів відбувається в загальному порядку за позовом про захист прав споживачів, бажано з попереднім отриманням від Держпраці України документів про притягнення надавача послуг з працевлаштування до адмін.відповідальності... краще всього - рішення суду, в якому Ви будете фігурувати як потерпіла особа.
Якщо це фейкове агентство, яке працює онлайн - то питання скоріш за все слід буде вирішувати в рамках кримінальної справи, шляхом подання цивільного позову до осіб, які притягаються до кримінальної відповідальності за шахрайство (ст. 190 КК України).
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
1.
Законом України “Про внесення змін до деяких законів України щодо застосування праці іноземців та осіб без громадянства в Україні і надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном” від 21 вересня 2022 року № 2623-ІХ внесено зміни до статті 38 Закону України “Про зайнятість населення”.
Відповідно до частини другої статті 38 Закону України “Про зайнятість населення” надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється після укладення між особою та суб’єктом господарювання договору про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном. Суб’єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, зобов’язаний безоплатно надавати громадянам України консультації та інформацію про переваги легального працевлаштування за кордоном, характер майбутньої роботи, умови та розмір оплати праці, умови проживання в державі перебування, наявність міжнародних договорів (угод) у сфері працевлаштування та соціального забезпечення, укладених між Україною та державою працевлаштування.
Суб’єктам господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється отримувати від громадян, яким надано зазначені послуги, гонорари, комісійні та інші винагороди. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється роботодавцем, якому надано такі послуги.
Цей Закон набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
ЗАКОН набрав чинності 15.10.2022 р.
ЗАКОН УКРАЇНИ
1. Діяльність суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, підлягає ліцензуванню і регулюється законами України "Про ліцензування видів господарської діяльності", "Про зовнішньоекономічну діяльність", цим Законом та іншими законодавчими актами України.
Послуги з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном надаються відповідно до заявок іноземного роботодавця (його контрагента) щодо вільних робочих місць (вакансій) і лише в межах укладених іноземними суб'єктами господарювання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) про надання посередницьких послуг у сфері працевлаштування з метою сприяння підписанню трудового договору (контракту найму). Обов'язковим додатком до зовнішньоекономічного договору (контракту) про надання посередницьких послуг у сфері працевлаштування за кордоном є проект трудового договору, завірений іноземним роботодавцем.
Суб'єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, несе відповідальність згідно із законодавством за погіршення умов трудового договору, укладеного між особою та іноземним роботодавцем, копія якого зберігається у такого суб'єкта протягом трьох років.
{Частина перша статті 38 із змінами, внесеними згідно із Законом № 139-IX від 02.10.2019 }
2. Надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється після укладення між особою та суб’єктом господарювання договору про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном. Суб’єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, зобов’язаний безоплатно надавати громадянам України консультації та інформацію про переваги легального працевлаштування за кордоном, характер майбутньої роботи, умови та розмір оплати праці, умови проживання в державі перебування, наявність міжнародних договорів (угод) у сфері працевлаштування та соціального забезпечення, укладених між Україною та державою працевлаштування.
Суб’єктам господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється отримувати від громадян, яким надано зазначені послуги, гонорари, комісійні та інші винагороди. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється роботодавцем, якому надано такі послуги.
{Частина друга статті 38 в редакції Закону № 2623-IX від 21.09.2022 }
3. Суб'єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, сприяє громадянам, яким надано такі послуги, у вирішенні питань правового і соціального захисту та інформує їх про механізм добровільної участі у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні.
4. Громадяни у період трудової діяльності за кордоном мають право брати участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні, зокрема пенсійному, відповідно до законодавства України, що дає їм право на соціальний захист у разі настання відповідних страхових випадків.
2.
ІНФОРМАЦІЙНА ПОСЛУГА - ЦЕ НЕ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ.
У Законі України «Про інформацію» (ст. 40, 41) чітко позначені поняття «інформаційна продукція», «інформаційна послуга»:«Інформаційна продукція — це матеріалізований результат інформаційної діяльності, призначений для задоволення інформаційних потреб громадян, державних органів, підприємств, установ та організацій».«Інформаційна послуга — це здійснення інформаційної діяльності у визначений час і визначеній законом формі по доведенню інформаційної продукції до споживачів з метою задоволення їх інформаційних потреб».
КВЕД 63 «Надання інформаційних послуг» включає діяльність пошукових веб-порталів, оброблення даних, розміщення (хостинг), а також надання інших інформаційних послуг. Цей КВЕД має дві групи:
До неї входить клас 63.91 «Діяльність інформаційних агентств», а саме діяльність інформаційних агентств з надання новин, фотографій і сенсаційних матеріалів для засобів масової інформації, та клас 63.99 «Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.», а саме надання інших інформаційних послуг, не віднесених до інших угруповань:
ЯКЩО У АГЕНЦІЇ ВІДКРИТ КВЕД 63 ТА ВИ ПІДПИСАЛИ ДОГОВІР НА НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ, ТО ВАМ ТРЕБА ОПЛАТИТИ ЇХ РОБОТУ.
ЯКЩО ДОГОВІР О ПОСЕРЕДНЕЦТВІ В ПРАЦЕВЛАШТУВАННІ, ТО ДОГОВІР НЕ ВІДПОВІДАЄ ЗАКОНОДАВСТВУ, ЯКЩО У АГЕНЦІЇ НЕМАЄ ЛІЦЕНЗІЇ - В ТАКОМУ РАЗІ ВІН НЕДІЙСНИЙ ( НЕХАЙ ЗВЕРТАЮТЬСЯ ДО СУДУ).
що це все легально
Тим паче і я і вони закордоном
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеНаданий Вами догтвір не відповідає законодавству України
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, це взагалі шахрайство, при працевлаштуванні за кордоном з вас не мають право брати кошти, кошти сплачує фірма куди ви працевлаштовуєтесь. у них повинен бути відповідний договір
Агентства з працевлаштування українців за кордоном не братимуть гроші з претендентів: Закон прийнято 20 березня Верховна Рада ухвалила Закон (проєкт № 2365) «Про захист трудових мігрантів та боротьбу з шахрайством у працевлаштуванні за кордон».
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Ви можете ігнорувати вимоги ФОП, а в разі звернення до суду - Ви може оскаржити позов та паралельно звернутися до правоохоронних органів та повідомити про порушення законодавства.
1. ФОП припинив свою діяльність і не мав права укладати з Вами договір про працевлаштування https://youcontrol.com.ua/catalog/fop_details/4209...
2. ФОП не входить до переліку підприємців, яким у період воєнного стану надано право на провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності, станом на 31.12.2024 https://me.gov.ua/view/5601dc9d-116d-4daf-87ef-a97...
3. ФОП не мав права вимагати у Вас кошти, адже закордонний роботодавець платить комісію даному ФОП.
Згідно статті 38 ЗУ "Про зайнятість населення"
1. Суб’єкт господарювання має право надавати послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном після його включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, та в межах укладених зовнішньоекономічних договорів. Включення до такого переліку здійснюється на підставі поданої до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, декларації про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
2. Для початку провадження діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном та включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, такий суб’єкт господарювання має:
1) бути зареєстрованим у встановленому законодавством порядку за видом економічної діяльності з посередництва у працевлаштуванні;
2) мати укладений з іноземним роботодавцем зовнішньоекономічний договір (контракт) про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні, пошуку та добору працівників (далі - зовнішньоекономічний договір (контракт) та реєстраційні документи іноземного суб’єкта господарювання - роботодавця у державі місцезнаходження;
3) мати зареєстроване місце провадження господарської діяльності;
4) подати декларацію про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном.
3. Послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном надаються суб’єктами господарювання відповідно до укладеного зовнішньоекономічного договору (контракту).
Зовнішньоекономічний договір (контракт) укладається українською мовою та однією чи більше мовами, що використовуються в державі місцезнаходження роботодавця.
Зовнішньоекономічний договір (контракт) зберігається у суб’єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, протягом трьох років після закінчення строку його дії.
4. Суб’єкт господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, зобов’язаний:
1) надати громадянину до виїзду для працевлаштування за кордоном:
Одержання інформації та проекту трудового договору (контракту) підтверджується письмовим (електронним цифровим) підписом громадянина. Зазначені документи зберігаються у суб’єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, протягом п’яти років;
6. Суб’єктам господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
1) вимагати, зберігати чи використовувати інформацію про стан здоров’я громадянина або використовувати таку інформацію для визначення його придатності до роботи, якщо зазначена інформація не пов’язана безпосередньо з вимогами до конкретної професії, виду діяльності та якщо на це не одержано письмову згоду громадянина;
2) стягувати з громадян будь-які гонорари, комісійні, винагороди, інші види оплати послуг з посередництва у працевлаштуванні прямо чи опосередковано, повністю або частково. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні здійснюється виключно роботодавцем, якому надано такі послуги;
3) пропонувати громадянам роботу, що має ознаки неформальної зайнятості, а також таку, що приховує справжню мету та предмет роботи, або залучати до роботи, яка не визначена трудовим договором (контрактом).
У Вас є декілька варіантів дій:
1. Залишити все як є і в разі звернення ФОП до суду найняти адвоката, який захистить Ваші права, а у разі виграшу справи - судові витрати та послуги адвоката перекласти на ФОП.
2. Направити ФОП офіційний лист-претензію з посиланням на порушення Ваших прав як споживача, невиконання ФОП свої обов'язків та погрозою звернутися до правоохоронних органів, податкової та поліції, якщо він продовжить вимагати кошти.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Бажаю успіхів!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Катерина!
В цьому випадку Вам треба знати наступне:
Законом України «Про захист трудових мігрантів та боротьбу з шахрайством у працевлаштуванні за кордон» скасовується ліцензування з посередництва у працевлаштуванні за кордон та встановлюється адміністративна відповідальність за надання таких послуг без включення до Переліку суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордон, або за отримання плати з громадян за надання таких послуг.
Агентства з працевлаштування українців за кордоном не братимуть гроші з претендентів. Усі витрати бере на себе роботодавець, який шукає людину собі для роботи.
Також, за згаданим законом, стежити за діяльністю посередників у працевлаштуванні за кордоном буде Державна служба України з питань праці.
Отже, компанія має право надавати послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном після її включення до Переліку суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, та в межах укладених зовнішньоекономічних договорів. Цей Перелік веде Міністерство економіки та є відкритим для всіх.
Окрім того, ухвалений документ передбачає, що компанія - посередник з пошуку роботи має певні обов'язки. Серед них - надати громадянину до виїзду для працевлаштування за кордоном:
інформацію у письмовій формі про права та гарантії, які йому надаються за трудовим договором (контрактом);
контактні дані консульських установ України у державі перебування;
проект трудового договору (контракту), завірений іноземним роботодавцем.
Крім того, відповідно до статті 38 Закону України "Про зайнятість населення":
"Суб’єкт господарювання має право надавати послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном після його включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, та в межах укладених зовнішньоекономічних договорів. Включення до такого переліку здійснюється на підставі поданої до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, декларації про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Суб’єктам господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється:
Отже, не буду дуже оригінальним, якщо слідом за колегами, акцентую Вашу увагу на тому, що даний договір за своїми умовами грубо порушує безліч норм українського законодавства, пов'язаних з діяльність агенцій по працевлаштуванню та більше схожий на шахрайську схему, якою за своєю сутністю очевидно і є!
Тому я би категорично Вам не радив додатково сплачувати гроші на вимогу відвертих шахраїв, оскільки Ви, скорше за все, так і не отримаєте бажаного результату і зверху вже втрачених коштів будете витрачати їх далі.
Я абсолютно переконаний, що так звана агенція не буде звертатись до суду, через те, що вона, по-суті, працює поза межами законодавчого поля України.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДОБРОГО ДНЯ, Catherine Lucky! ДОДАТКОВО ДО СВОЄЇ ПОПЕРЕДНЬОЇ ВІДПОВІДІ.
Щиро кажучи дуже багато питань до такого договору.
Вибачте, брав матеріал з іншого аналогічного до Вашого кейсу, тому помилково передрукував дані іншого ФОПа, який також займається такою незаконною діяльністю. Але ж той ФОП хоча б колись такою діяльність займався, має діючий ФОП зареєстрований в органах податкової та Мін"юсті, мав ліцензію до 2023 рроку. А у Вас виходить взагалі дуже дивна ситуація:
Ваш ФОП ПРОЦЕНКО СЕРГІЙ ОЛЕГОВИЧ, ЄДРПОУ - 3594609419 взагалі якийсь "школяр"... 26 років. Яке агентство з працевлаштування може бути?! Він ще вчора за студентською партою мав сидіти. Можливо взагалі на якогось бідного студента оформили ФОП та провадять тепер під його вивіскою шахрайську діяльність, подумав я спочатку.
Але ж після детальної перевірки встановилося трохи інше.
Ні в яких Реєстрах осіб, які проводять відповідну діяльність з працевлаштування - його немає. Та й бути не може, бо з 13.01.2024 р. ФОП Проценко Сергій Олегович - ПРИПИНИВ СВОЮ ПІДПРИЄМНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ, а отже від цієї дати не мав жодного права укладати як ФОП будь-які угоди, отримувати гроші тощо.
Він шахрайським шляхом зазначив у договорі не свій податковий номер, а 9 цифр... при цьому його податковий номер лише на печатці ФОПа. На жаль перевірити не можемо зараз, бо хакерською атакою знищено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і чи відновлять його колись - поки що під великим питанням.
Відкриті сервіси дають інформацію, що Ваш ФОП Проценко С.О. взагалі припинив свою діяльність з січня 2024 року.
https://clarity-project.info/edr/3594609419
При цьому даний шахрай жодного дня не мав належного КВЕДу для працевлаштування.
Діяльність
93.29 Організування інших видів відпочинку та розваг
02.10 Лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві
02.20 Лісозаготівлі
46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами
46.90 Неспеціалізована оптова торгівля
ОТЖЕ, особа фактично провадить підприємницьку діяльність без державної реєстрації. Що само по собі - ЗЛОЧИН.
Крім того данна особа має купу боргів судячи з реєстрів, а також навіть борг перед податковою за несплачені податки.
Можливо Вас ошукали шахраї, бо фактично Ви уклали договір з неіснуючим з січня 2024 року ФОПом.
Також перевірка банківського рахунку, зазначеного в договорі вказує на те, що такого банківського рахунку не існує.
IBAN: UA 483224650010026208350942312 Название Банка: АТ «Універсал Банк».
ОТЖЕ, цілком ймовірно, що хтось використовує шахрайським шляхом чужі персональні дані для шахрайського заволодіння Вашими коштами.
Якщо не секрет, яким чином Ви оплачували послуги? На банківський рахунок, картку, готівкою?! Куди Вам пропонують перерахувати гроші, які з Вас вимагають?!
Скоріш за все тут буде масив для роботи слідчо-правоохоронних органів. Хотілося б помилятися.
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Це пара клоунів
Він та вона, катаються по Австрії і типу влаштовують людей на роботу по вакансіям з локальних сайтів працевлаштування. Але з нас витрушують останні кошти.
І ще зрозуміла, що їхні імена майже ніде не згадується. І рахунок IBAN це взагалі якась третя особа.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеТак отож. Ще й на неіснуючу третю особу. Можете їх здати в австрійську поліцію як шахраїв. А там вже хай розбираються.
https://www.bmi.gv.at/Kontakt/
Гроші були сплачені на банківський рахунок цього Проценко, але хто це я навіть не знаю, бо імʼя її та її партнера інші.
Сплачувала онлайн на той IBAN що вони дали.
Як відвязатись від них професійно навіть не знаю, вони атакують мого роботодавця пишучи … що я всим незадоволена і що їм краще звільнити мене
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеВи повинні обов'язково повідомити правоохоронні органи про незаконну діяльність.
Рекомендую написати заяву до поліції онлайн.
https://www.npu.gov.ua/onlajn-zvernennya
Також зверніться до поліції по місця перебування.
Агентства з працевлаштування українців за кордоном не братимуть гроші з претендентів: Закон прийнято 20 березня Верховна Рада ухвалила Закон (проєкт № 2365) «Про захист трудових мігрантів та боротьбу з шахрайством у працевлаштуванні за кордон».
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2982-20#Text
Нічого не сплануйте вам нічого не загрожує.
Шахрайство - заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою (стаття 190 Кримінального кодексу України).
Склад кримінального правопорушенняОб'єктОб'єктом кримінального правопорушення у шахрайстві є право власності як охоронювані законом відносини між людьми, які виражаються у володінні, користуванні та розпорядженні майном.
Предмет: як майно, так і право на нього.
Об'єктивна сторонаОб'єктивна сторона шахрайства полягає у заволодінні майном або придбанні права на майно шляхом обману чи зловживання довірою. В результаті шахрайських дій потерпілий - власник, володілець, особа, у віданні або під охороною якої знаходиться майно, добровільно передає майно або право на майно винній особі.
Безпосередня участь потерпілого у передачі майнових благ і добровільність його дій є обов'язковими ознаками шахрайства, які відрізняють його від викрадення майна та інших кримінальних правопорушень проти власності. Водночас, якщо потерпіла особа через вік, фізичні чи психічні вади або інші обставини не могла правильно оцінювати і розуміти зміст, характер і значення своїх дій або керувати ними, передачу нею майна чи права на нього не можна вважати добровільною.
Для кваліфікації не має значення як вчинено шахрайство - шляхом обману чи зловживання довірою, через те що в кримінально-правовій нормі про шахрайство вони закріплені як альтернативні способи вчинення кримінального правопорушення, але відсутність визначень даних понять у законі не дозволяє з абсолютною впевненістю визнати деякі злочини шахрайством.
Обман при шахрайстві - це повідомлення завідомо неправдивих даних або приховування, замовчування інформації про факти або обставини, повідомлення про які було обов'язковим, спрямовані на введення потерпілого в оману або на підтримку помилки особи з метою заволодіння чужим майном або правом на майно, і які призвели до такого стану потерпілого. Обман як спосіб шахрайства може бути вчинений і шляхом активної, і пасивної поведінки правопорушника. До такого висновку дійшов Верховний суд. Так, 14 липня 2021 р. колегією суддів Третьої судової палати Касаційного кримінального суду у справі № 176/952/20, провадження №51- 2219 км 21 - прийнято рішення задовольнити частково касаційну скаргу прокурора, який оскаржував виправдувальний вирок щодо особи, яка отримувала страхові виплати за померлого батька. Обвинувачена, яка визнала, що картку отримала після смерті батька, знімала кошти із зазначеної картки для себе, бо вважала, що в неї не було обов’язку повідомляти державні органи, які здійснювали нарахування та виплату її батькові щомісячних страхових виплат, про його смерть.
Зловживання довірою - це використання винним відносин довіри, які є основою правовідносин або існують в особистих стосунках, вчинене з метою протиправного заволодіння чужим майном. При цьому зловживання довірою є другорядним по відношенню до обману, але не втрачає свого самостійного значення як спосіб заволодіння майном при шахрайстві.
Однак слід пам’ятати, що з'явився такий вид товару, як інформація, і вартість його може бути дуже високою. У пам'яті комп'ютера чи на інших електронних носіях зберігається інформація, яка містить різноманітні відомості, у тому числі й такі, що становлять комерційну таємницю (характеристика нових видів продукції, оригінальних розробок у певних галузях господарства тощо). За умов конкуренції заволодіння такою інформацією шляхом шахрайства може завдати шкоди підприємству, порушити його нормальну діяльність, що свідчить про велику суспільну небезпеку такого роду посягань і потребує адекватної кримінально-правової боротьби з ними. У зв’язку із цим законодавець визначив наступний вид шахрайства – шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки.
Для шахрайства необхідно встановити причинний зв’язок між діями винної особи і наслідками для потерпілого. Так, особливість причинного зв'язку при шахрайстві полягає в тому, що винний, повідомляючи неправдиві відомості, вводить в оману особу, через що остання передає йому майно. Тому при шахрайстві обман або зловживання довірою завжди передують заволодінню майном і знаходяться з останнім у причинному зв'язку. При відсутності такої послідовності виключається склад шахрайства, а самі дії, за наявності необхідних для того ознак, можуть утворювати інший склад кримінального правопорушення.
Закінченим шахрайство вважається з моменту заволодіння майном або придбанням права на майно.
Кваліфіковані види шахрайстваРозрахунок суми для кваліфікації шахрайства, вчиненого в великих та особливо великих розмірах, розраховуються згідно пункту 5 Підрозділу 1 Розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 Податкового кодексу України, а саме у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленому на 1 січня звітного податкового року (у 2024 році - 1514 гривень).
Відмінність шахрайства від суміжних кримінальних правопорушеньЯкщо особа заволодіває чужим майном, свідомо скориставшись чужою помилкою, виникненню якої вона не сприяла, та за відсутності змови з особою, яка ввела потерпілого в оману, вчинене не може розглядатись як шахрайство. За певних обставин (наприклад, коли майно має особливу історичну, наукову, художню чи культурну цінність) такі дії можуть бути кваліфіковані за статтею 193 Кримінального кодексу України (незаконне привласнення особою знайденого або чужого майна, що випадково опинилося у неї).
Якщо обман або зловживання довірою були лише способом отримання доступу до майна, а саме вилучення майна відбувалося таємно чи відкрито, то склад шахрайства відсутній. Такі дії особи кваліфікуються відповідно як крадіжка, грабіж або розбій.
Санкція1. Заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою (шахрайство) -
карається штрафом від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від двохсот до двохсот сорока годин, або виправними роботами на строк до двох років, або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
карається штрафом від трьох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк від одного до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років.
3. Шахрайство, вчинене в умовах воєнного чи надзвичайного стану, що завдало значної шкоди потерпілому, -
карається штрафом від чотирьох тисяч до восьми тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
4. Шахрайство, вчинене у великих розмірах, або шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки, -
карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років.
5. Шахрайство, вчинене в особливо великих розмірах або організованою групою, -
Карається позбавленням волі на строк від п'яти до дванадцяти років з конфіскацією майна.
Адвокат, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
Очевидно, що це шахрайство і тут не може бути двозначного трактування. Договір, як вірно зазначили колеги, точно не відповідає чинному законодавству. Даний ФОП дійсно вже зупинений, а тому не має права приймати кошти на рахунок за здійснення підприємницької діяльності.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав трудових мігрантів та боротьби з шахрайством у працевлаштуванні за кордоном
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
У Законі України "Про зайнятість населення" (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 24, ст. 243 із наступними змінами):
...
3) статтю 38 викласти в такій редакції:
6. Суб’єктам господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється:
1) вимагати, зберігати чи використовувати інформацію про стан здоров’я громадянина або використовувати таку інформацію для визначення його придатності до роботи, якщо зазначена інформація не пов’язана безпосередньо з вимогами до конкретної професії, виду діяльності та якщо на це не одержано письмову згоду громадянина;
2) стягувати з громадян будь-які гонорари, комісійні, винагороди, інші види оплати послуг з посередництва у працевлаштуванні прямо чи опосередковано, повністю або частково. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні здійснюється виключно роботодавцем, якому надано такі послуги;
3) пропонувати громадянам роботу, що має ознаки неформальної зайнятості, а також таку, що приховує справжню мету та предмет роботи, або залучати до роботи, яка не визначена трудовим договором (контрактом).
7. Перелік суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, формується та ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, забезпечує вільний доступ до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, на своєму офіційному веб-сайті.
8. Суб’єкт господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, виключається з переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Рекомендую звертатися до іноземних правоохоронних органів.
З повагою!
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
У вашій ситуації дії рекрутерів мають ознаки шахрайства, порушення договірних зобов'язань і, можливо, неправомірного втручання у ваші трудові відносини. Для захисту ваших прав є кілька кроків, які ви можете зробити.
Отже, мої рекомендації:
Підготуйте письмову претензію, в якій викладіть:Згідно законодавства України діяльність посередника у сфері працевлаштування за кордоном підлягає ліцензуванню. Рекрутери зобов'язані мати ліцензію на посередництво у працевлаштуванні за кордоном. Ви можете перевірити наявність цієї ліцензії, звернувшись до Державної служби зайнятості або на її офіційному сайті.
- Якщо ліцензії немає, ви можете подати скаргу до цієї служби.
Якщо вимагають додаткову оплату і не виконали договірні умови, це може підпадати під статтю 190 Кримінального кодексу України («Шахрайство») . Ви можете надіслати до поліції із заявою про вчинення шахрайства. У заяві детально викладіть всі обставини, додайте всі наявні докази (договір, квитанції про оплату, листування тощо).Якщо ФОП припинив свою діяльність, але продовжує вимагати гроші, це є порушенням податкового законодавства. Ви можете подати скаргу до податкової з перевіркою діяльності цієї особи. Якщо рекрутери не відреагують на вашу претензію, ви можете звернутися до суду з позовом про відшкодування завданих збитків. До позову потрібно додати докази ваших витрат і копію договору або переписку, що підтверджує домовленість.Справа в тому, що вони сидять закордоном. І достати їх з України буде нелегко тим паче в договорі фігурує третя особа. І IBAN вони присилають інший Не такий, як в договорі.
Думаю вони добре знають всі схеми і як приховати себе від закону. Думала звернутись до Австрійської поліції, але не впевнена що їм треба ця пара клоунів. Тип паче ціна питання 200