Задайте вопрос юристу

891 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 22 января 2025, вопрос №125943 340₴

Заміна каналізаційного стояка в багатоквартирному будинку при бездіяльності ЖЕКу

Добрий день.
Хочу замінити стояк каналізації. Живу на 2 поверсі з 9. Обслуговує жек
Стоїть чавунна труба в страшнючому стані, в ±30см від стелі тріснула наскрізь, має купу ржавих місць але покищо не протікає.
Сусідка знизу, ніби, погодилась на заміну і пообіцяла надати доступ до стояків але сусід згори категоричго заперечує надавати доступ і навіть двері не відкриває, посилаючи на...
Телефонувала в жек запитувала що робити і чи потрібні мені якісь дозволи - сказали "робіть заміну, нічого не треба"; викликала їх сантехніка для "оцінки стану комунікацій". Сантехнік подивився, знизав плечима зі словами "ну да, стояк п*** звісно але ж я ніяких бумажок не пишу" і зателефонував при мені саоєму безпосередньому начальству, його керівник на підвищених тонах сказав: "Ну то хай міняють! Як потече - тоді і дзвонять!" (прекрасно чула ввесь діалог з його трубки).
Я готова оплатити всі матеріали та роботу але хочу юридично себе убезпечити від звинувачень що стара страшна труба в перекритті НАД моєю квартирою потекла через МОЮ заміну стояків (а вона 100% потече через пару років).

*забула уточнити: сусідка знизу недавно скаржилась що у неї волога з'являється на стіні ванної кімнати, але в мене все сухо, підозрюю що якраз трійник десь в перекритті чи тріснув чи проржавів.

Ответы юристов (8)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    У Вашому будинку створено ОСББ? Чи можливо Ви уклали договір з управляючою компанією? Чи Ваш будинок перебуває на балансі у ЖЕК?

    Згідно з чинним законодавством, стояки та інші комунікаційні системи є спільним майном усіх власників багатоквартирного будинку. Управління цим майном здійснюється, як правило, через органи ОСББ або управителів, які уповноважені на оперативне розпорядження ними. У разі самовільного втручання у внутрішньобудинкові інженерні мережі Ви можете бути притягнуті до відповідальності. Крім того, якщо в разі несанкціонованих ремонтних робіт виникне протікання або аварія, то саме Ви нестимете відповідальність за всю можливу майнову шкоду, яка буде спричинена іншим співласникам.

    Тому перед виконанням ремонтних робіт на каналізаційному стояку Вам необхідно узгодити дане питання з іншими співласниками або з управителем, що відповідає за утримання будинку.

    Згідно Порядку обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води

    Обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води багатоквартирного будинку (далі - внутрішньобудинкові системи) здійснюється виконавцем та включає комплекс робіт з технічного обслуговування та проведення поточного ремонту внутрішньобудинкових систем від зовнішньої поверхні стіни будинку до точки приєднання житлового (нежитлового) приміщення протягом усього періоду їх експлуатації.

    Виконавець - юридична або фізична особа - підприємець, уповноважена співвласниками на виконання робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води (усіх разом або окремо конкретної), управитель або виконавець комунальної послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення у разі укладення споживачами з ним індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання відповідної комунальної послуги

    ОТЖЕ, щоб здійснити ремонт каналізаційного стояка співвласники можуть укласти угоду з підприємством, яке цим займається або звернутися до управителя. Тому, Вам потрібно надіслати офіційнийний запит до ЖЕК з вимогою провести ремонт каналізаційного стояка або скликати загальні збори та уповноважити ФОП або юрособу на здійснення поточного ремонту.

    Співвласники багатоквартирного будинку повинні передати виконавцю наявні у них копії технічної документації на будинок (технічного паспорта будинку, проектно-кошторисної документації з улаштування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, опалення, теплопостачання, постачання гарячої води тощо), паспортів котельного господарства, котлових книг (у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень), технічної документації на облаштування індивідуального теплового пункту за умови його встановлення в будинку, відповідних журналів, актів виконаних робіт, паспортів, інструкцій та гарантійної документації на обладнання.

    Перед укладенням договору виконавець повинен здійснити обстеження внутрішньобудинкових систем шляхом проведення візуального огляду або огляду за допомогою технічних пристроїв, за результатами якого надає уповноваженому представнику співвласників:

    • акт огляду технічного стану системи у довільній формі із зазначенням оцінки її поточного стану;
    • перелік обладнання та елементів системи і перелік невідкладних (першочергових, аварійних) робіт з усунення дефектів системи з визначенням вартості робіт та матеріалів;
    • перелік робіт з поточного ремонту систем;
    • графік робіт з технічного обслуговування системи із зазначенням видів та періодичності виконання робіт.

    Розмір плати виконавцю формується за результатами обстеження з урахуванням стану систем, періодичності робіт з технічного обслуговування, погодженого із співвласниками переліку робіт з поточного ремонту та зазначенням витрат на ліквідацію аварій.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Інна Клиент 17 часов назад

      Будинок перебуває на балансі ЖЕКу, як я вже вказала вище.

      Зверталася до них неодноразово через "гарячу лінію" в телефонному режимі. На якийсь з разів мені дали телефон майстра по роботі з населенням.

      Телефонувала до майстра ЖЕКу по роботі з населення. Вона (майстром виявилася старюща бабуля) спочатку наорала з питанням звідки я взагалі взяла її робочий номер телефону а потім довго доводила що чавунна труба вічна і вона не могла тріснути чи поржавіти. Після довгого діалогу майстер по роботі з населення сказала що нічого зробити не може і хоч якось зобов'язати сусіда згори надати доступ чи зафіксувати його відмову у наданні доступу - також.

      Знову через гарячу лінію ЖЕКу подала заявку на "перевірку стану комунікацій" (тобто труб). Прийшов звичайний сантехнік, подивився, сказав "труба 3,14цкому стані, але ну шо я зроблю" і пішов. На цьому все.

      Куди стукати далі і що робити уявлення не маю.

      • Дерій Владислав Олегович

        Вам потрібно подати письмову вимогу, щодо ремонту каналізаційного стояка до ЖЕК. Направте її рекомендованим листом з описом вкладеного. Якщо вони не реагують, то потрібно оскаржувати їх бездіяльність спочатку в досудовому (скарга до департаменту ЖКК Черкаського міськвиконкому), а потім в судовому порядку.

        Також, Ви можете зібрати загальні збори співвласників та укласти договір з підприємством, яке буде управляти Вашим багатоквартирним будинком або на загальних зборах укласти договір з підприємством, яке здійснить ремонт каналіційного стояка.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, Обов’язки підприємств, які надають комунальні послуги:• своєчасне якісне забезпечення клієнтів житлово-коммунальними послугами (згідно законів і договору);• утримання внутрішньобудинкових мереж в положення технічному стані, їх обслуговування та ремонт;• своєчасне проведення робіт з підготовки будинку і всіх його комунікацій до роботи в осінньо-зимовий період;• розгляд звернень громадян (заявлений, претензій, скарг);• перерахунки плати за послуги, якщо вони не були надані або їх якість не відповідала потрібним параметрам;• проведення робіт з усунення аварій, неполадок, як виникли з вини комунальників.Якщо ж ви вирішили, що хочете мати за свої гроші відповідні послуги, то орієнтовний алгоритм ваших дій виглядає наступним чином.

    Напишіть коллективну звернення до ЖЕКу, візьміть в них договір. Проаналізуйте його, там повинно бути зазначені їх обов'язки.

    Відповідно до ст. 21 Закону ми з вами, як споживачі, маємо право:• своєчасно на належному рівні отримувати житлово-комунальні послуги (їх якість регулюється законодавством та умовами підписаного між постачальником і клієнтом договору);• розраховувати на відшкодування збитків, що були заподіяні зокрема щодо наших меблів, іншого майна, приміщення; якщо була заподіяна шкода здоров’ю та життю людини в результаті неякісних послуг або їх ненадання;• претендувати на зменшення плати за опалення та інші надані не в повному обсязі послуги або послуги, якість яких не відповідає заявленому;• перевірити і якість, і обсяг наданих комунальних послуг (для цього потрібно знати встановлений Кабінетом Міністрів України порядок).

    Усі заяви до підприємств, установ, оформлюються в двох примірниках. Перший подається до установи, другий – реєструється в канцелярії. Якщо у вас відмовилися взяти заяву або не хочуть поставити на вашому примірнику дату та підпис особи, яка його прийняла – відправте заяву рекомендованим листом з повідомленням. Таким чином у вас на руках залишиться другий примірник заяви і документ, якій підтверджує, що ця заява була подана до відповідної установи, організації.

    Якщо ж ЖЕК або інша організація, яка надає комунальні послуги, не надає їх або ви не задоволені їх якістю, наступний етап — це оформлення акта-претензії, в якому ви повинні бути ретельно зафіксовані наявні порушення.

    2. Оформлення акта-перетензії.

    Для цього потрібно подати в ЖЕК відповідну заяву, в якій ви вказуєте, що згідно такого-пункту вашого з ЖЕКом договору, ЖЕК зобов’язався надати вам такі-то послуги, які були надані з порушеннями або взагалі не були надані. Наприклад, будинок не був підготовлений до зими, від чого в під’їзді тепер холодно. Або не прибирається прибудинкова територія.

    Відповідно до ст.18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», у разі порушення виконавцем умов договору, споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії, а представник виконавця зобов’язаний з’явитися не пізніше терміну, зазначеного в договорі . І вказуєте, де і протягом якого терміну (як правило, двох днів), повинен з’явитися представник ЖЕКу. Заява має бути зареєстрована, у вас повинен залишитися доказ вашого звернення.

    ВАЖЛИВО

    Звернення по телефону не завжди можна потім підтвердити. Тому краще все ж таки подати заяву.У разі якщо представники ЖЕКу у встановлений договором термін не прибули для складання акту-претензії, або якщо мешканці будинку за результатами розгляду заяви отримали від ЖЕКу тільки формальну відписку, вони можуть самостійно скласти такий акт. Для цього достатньо, щоб його підписали три і більше споживачів.

    У цьому акті має бути зазначено, що відповідно до договору ЖЕК зобов’язався надати такі-то послуги, які надані не були.Акт-претензия (зразок)

    Споживач: ___,Яка мешкає за адресою: ___,Номер засобів зв’язку –

    А К Т

    Між Споживачем (ПІБ) ___, та ЖЕКом “___”, укладено Договір про надання житлово-комунальні послуги від «___» ___ 20___ року, за адресою: у квартирі ___, будинка ___, по вулиці ___, у м. ___. Відповідно до п. ___ зазначеного договору ЖЕК зобов’язався, згідно умов забезпечити надання наступних послуг: (які були наданні з порушеннями, чи в загалі не наданні).

    В зв’язку із чим Споживач 1 — ___, Споживач 2 — ___, Споживач 3 — ___склали зазначений Акт – претензію, про наступне та стверджують що: в період з «___» ___ 20___року до «___»___ 20___року, за адресою___, не прибиралася прибудинкова територія.

    Дата, підписи.

    Оформлений акт-претензія з письмовою претензією споживача про перерахунок вартості наданих комунальних послуг або в компенсації завданих збитків передається в ЖЕК, який впродовж 3 робочих днів має ухвалити рішення щодо такої претензії.

    3 Підготовка до судового розгляду.

    Після оформлення акта-претензії, ви можете подати в ЖЕК заяву про порушення умов договору. Де вказуєте, що між вами і ЖЕКом був укладений договір від такого-то числа, згідно з яким ЖЕК зобов’язався надавати такі-то послуги. Але їх не надав, про що є акт від такого-то числа.У зв’язку з чим на підставі викладеного та керуючись ст. ст. 18, 20, 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Законом України «Про захист прав споживачів», ст. ст. 15, 19, 20 Закону України «Про звернення громадян», ви просите наступне: по-перше, усунути те-то і те-то (прибрати, перерахувати); по-друге, повідомити вам письмово про результат розгляду вашої заяви.Навіть, якщо ви не плануєте звертатися до суду, документи треба оформлювати відповідно до судових вимог: зберігати всі заяви (з копіями підтверджуючих документів), залучати для експертизи ліцензованих експертів-оцінювачів, які могли б дати офіційний висновок про наявність дефекту і вартості його усунення (наприклад, ремонту). Витрати на залучення таких фахівців потім будуть включені в суму відшкодування, які ви вимагаєте від ЖЕКу через суд.Одночасно можна звернутися зі скаргою на незаконні дії ЖЕКу до відділень управління захисту прав споживачів, виконавчого комітету місцевої ради та прокуратури.Також, за наявності коштів, мешканці будинку можуть за свій рахунок вирішити існуючу проблему, а потім звернутися до суду з позовом про відшкодування витрачених сум. У цьому випадку, потрібно зберегти всі документи, що підтверджують понесені витрати (квитанції про оплату, рахунки і т.д.), для подальшого надання цих доказів у суді.Важливо знати, що суд визнає тільки ті витрати, які ви зможете підтвердити.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Добрий дня, Інна!

    Однозначно не раджу прислухатись до порад ЖЕКу та замінювати частину стояка без будь якого на те письмового дозвілу. Тобто, не маючи на руках останнього у майбутньому Ви будете нести відповідальність за самовільне втручання до внутрішньобудинкової системи, яка є спільною власністю співвласників будинку, та ще й відшкодовувати моральну та матеріальну шкоду власникам квартир.

    Ви звертались до ЖЕКу письмово?

    Відповідно до статті 29 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги":

    Порядок доступу до житла, іншого об’єкта нерухомого майна споживача

    1. Споживач зобов’язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги доступ до свого житла, іншого об’єкта нерухомого майна для:

    1) ліквідації та відвернення аварій, пов’язаних із наданням відповідної комунальної послуги, - цілодобово;

    2) встановлення або заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку - згідно з умовами договору про надання відповідної комунальної послуги, договору про управління багатоквартирним будинком.

    2. Представники виконавця комунальної послуги під час доступу до житла, іншого об’єкта нерухомого майна зобов’язані:

    1) пред’явити відповідне посвідчення;

    2) поважати права споживачів, утримуватися від розголошення інформації про особисте життя споживача, інших осіб, які перебувають у житлі (іншому об’єкті нерухомого майна), яка стала їм відома у зв’язку з доступом до житла, іншого об’єкта нерухомого майна;

    3) перебувати лише в тих приміщеннях, в яких розташоване обладнання, перевірка, ремонт, встановлення, заміна або огляд якого проводиться.

    3. Відмова споживача надати доступ виконавцю комунальної послуги до належних споживачу приміщень у випадках, передбачених частиною першою цієї статті, є підставою для припинення надання споживачеві відповідної комунальної послуги. Після надання споживачем такого доступу надання послуги відновлюється.
    4. У невідкладних випадках, пов’язаних з необхідністю рятування життя і здоров’я людей та/чи майна, в установленому цією статтею порядку може бути здійснено доступ до житла, іншого об’єкта нерухомого майна без отримання згоди його власника (користувача) (несанкціонований доступ) для проведення огляду та ліквідації або відвернення аварії.

    5. Несанкціонований доступ до житла, іншого об’єкта нерухомого майна відбувається без отримання згоди його власника (користувача), якщо в момент виникнення невідкладного випадку такий власник (користувач) відсутній і немає можливості встановити зв’язок з ним для інформування про необхідність негайного прибуття до житла, іншого об’єкта нерухомого майна або він відмовляється допустити в належне йому житло (інший об’єкт нерухомого майна) представника виконавця, і при цьому є об’єктивні підстави вважати, що аварія, яка створює загрозу життю та/або майну, наявна саме в цьому житлі (іншому об’єкті нерухомого майна).

    6. Представник виконавця попереджає власника (користувача), який присутній, але відмовляється допустити його до житла (іншого об’єкта нерухомого майна), про здійснення несанкціонованого доступу.

    7. Під час здійснення несанкціонованого доступу і до повного завершення робіт, визначених частиною восьмою цієї статті, повинні бути присутні представник виконавця, представник органів внутрішніх справ, працівники аварійно-ремонтної бригади та власник (користувач) з будь-якої із сусідніх будівель (з будь-якого приміщення, розташованого у тому самому багатоквартирному будинку, якщо несанкціонований доступ здійснюється у багатоквартирному будинку).

    12. У багатоквартирному будинку, управління яким здійснюється управителем, передбачені цією статтею права та обов’язки представників виконавців комунальних послуг щодо доступу (у тому числі несанкціонованого) до житла, іншого об’єкта нерухомого майна поширюються також на управителя та його представника.

    13. У багатоквартирному будинку, управління яким здійснюється об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку, передбачені цією статтею права та обов’язки представників виконавців комунальних послуг щодо доступу (у тому числі несанкціонованого) до житла, іншого об’єкта нерухомого майна поширюються також на посадових осіб і працівників такого об’єднання.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Інна Клиент 16 часов назад

      Надзвичайно була здивована відповіддю ЖЕКу просто самостійно замінити труби, сама ж розумію що так бути не має.

      Дякую величезне за відповідь!

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Прошу, Інна! Був радий допомогти!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю!

    У будь-якому випадку, рекомендую почати із письмового звернення до ЖЕКу. Те, що вони радять просто брати та міняти, не дуже гарна ідея, однозначно. Краще напишіть лист-претензію.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про житлово-комунальні послуги

    (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2018, № 1, ст.1)

    Стаття 27. Порядок оформлення претензій споживачів

    1. У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг.

    2. У разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління багатоквартирним будинком споживач має право викликати управителя для перевірки якості наданих послуг.

    3. Порядок перевірки якості надання комунальних послуг та якості послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом.

    4. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком).

    5. Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

    Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

    У разі проведення перевірки якості наданих послуг з централізованого водопостачання, постачання гарячої води або постачання природного газу споживач має право здійснити забір проб. Інформація про забір проб включається до акта-претензії.

    Порядок здійснення забору проб та проведення їх дослідження щодо послуг з централізованого водопостачання, постачання гарячої води та послуг з постачання природного газу затверджується Кабінетом Міністрів України.

    У разі встановлення за результатами дослідження відібраних проб факту постачання послуг неналежної якості витрати споживача на оплату проведених досліджень проб підлягають компенсації за рахунок виконавця відповідної послуги.

    6. У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях - якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом.

    7. Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).

    Стаття 28. Особливості оформлення претензій споживачів у багатоквартирному будинку

    1. Оформлення претензій споживачів у багатоквартирному будинку здійснюється в порядку, передбаченому статтею 27 цього Закону, з урахуванням особливостей, передбачених цією статтею.

    2. У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг, що надаються у багатоквартирному будинку на підставі індивідуальних договорів, виклик виконавця для перевірки кількості та якості наданих комунальних послуг, підписання акта-претензії, відібрання проб здійснюються співвласником - стороною договору або його представником.

    На вимогу співвласника - сторони договору в перевірці кількості та якості наданих комунальних послуг беруть участь представник об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або управитель, якщо управління багатоквартирним будинком здійснює відповідно об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або управитель, які в такому разі також підписують акт-претензію.

    У разі неприбуття представника об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або управителя на вимогу співвласника для участі в перевірці кількості та якості наданих комунальних послуг в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію така відмова не є перешкодою для проведення перевірки кількості та якості наданих комунальних послуг та/або підписання акта-претензії. Інформація про відмову зазначається в акті-претензії.

    За письмовою заявою співвласника управитель має право діяти від імені та в інтересах співвласника як його представник у відносинах з виконавцями комунальних послуг. У такому разі застосовуються положення Цивільного кодексу України про доручення.

    3. У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг, які надаються у багатоквартирному будинку на підставі договору, укладеного між виконавцем таких послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку як колективним споживачем, виклик виконавця для перевірки кількості та якості наданих послуг, підписання акта-претензії, відібрання проб здійснюється представником об’єднання співвласників багатоквартирного будинку. Співвласники беруть участь у перевірці за бажанням.

    На вимогу об’єднання співвласників багатоквартирного будинку - сторони договору в перевірці кількості та якості наданих комунальних послуг бере участь управитель, який у такому разі також підписує акт-претензію.

    У разі неприбуття управителя на вимогу об’єднання співвласників багатоквартирного будинку для участі в перевірці кількості та якості наданих комунальних послуг в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію така відмова не є перешкодою для проведення перевірки кількості та якості наданих комунальних послуг та/або для підписання акта-претензії. Інформація про відмову зазначається в акті-претензії.

    4. У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг, що надаються у багатоквартирному будинку на підставі колективного договору про надання комунальних послуг, укладеного між виконавцем таких послуг та управителем або іншою уповноваженою співвласником особою, виклик виконавця для перевірки кількості та якості наданих послуг, підписання акта-претензії, відібрання проб здійснюються таким управителем або іншою уповноваженою співвласником особою. Співвласники або представники об’єднання співвласників багатоквартирного будинку беруть участь у перевірці за бажанням.

    За письмовою заявою співвласника управитель має право діяти від його імені та в інтересах співвласника у відносинах з виконавцями комунальних послуг. У такому разі застосовуються положення Цивільного кодексу України про доручення.

    5. У разі ненадання, надання неналежної якості послуг з управління багатоквартирним будинком виклик управителя для перевірки якості наданих послуг, підписання акта-претензії здійснюється стороною договору про управління багатоквартирним будинком.

    З повагою! Успіхів Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA