Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день!
Маю рішення суду що зобовязує ТЦК розгляну мою заяву на відстрочку, рішення вже вступило в законну силу.
Відповідь ТЦК: Однак вказане рішення окружного адміністративного суду не вбачається можливи, оскільки:
- застарілі довідки з навчального закладу (підстава інтернатура)
- до заяви додано тимчасове посвідчення офіцеру запасу яке втратило свою чинність.
Питання:
- чи можна написати до суду клопотання про надання звіту щодо виконання судового рішення? Можу написати самостійно чи лише через адвоката? Терміни розгляду таких клопотань
- всі військово облікові документи є дійсними (тимчасові посвідчення, військові квитки, витяги з Реєстру+)?
- як взагалі рішення суду може не вчачатись можливим?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Звертайтесь до поліції.
Кримінальна відповідальністьЗгідно із статтею 382 Кримінального кодексу України передбачена відповідальність за невиконання судового рішення:
1. Умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню -
карається штрафом від п'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до трьох років.
2. Ті самі дії, вчинені службовою особою, -
караються штрафом від семисот п'ятдесяти до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені службовою особою, яка займає відповідальне чи особливо відповідальне становище, або особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, або якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам і свободам громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам юридичних осіб, -
караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
4. Умисне невиконання службовою особою рішення Європейського суду з прав людини, рішення Конституційного Суду України та умисне недодержання нею висновку Конституційного Суду України -
карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Іване!
По-перше:
Відповідно до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
55. Військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у разі (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.
По-друге:
Відповідно До Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:
14. Військово-обліковий документ на бланку видається (замінюється) за письмовою заявою громадянина України районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом (відповідним органом СБУ, підрозділом розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку у випадках:
якщо призовник, який перебував на військовому обліку до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, не отримував посвідчення призовника, а військовозобов’язаний та резервіст — військового квитка осіб рядового, сержантського і старшинського складу, військового квитка офіцера запасу або тимчасового посвідчення військовозобов’язаного.
По-третє:
Згідно вищезазначеної Постанови КМУ №559:
Військово-обліковий документ в електронній формі є дійсним лише за наявності QR-коду та не може використовуватися без нього.
9. Військово-обліковий документ в електронній формі та військовообліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Що означає застарілі довідки? Хто саме визначає строк відповідної довідки, ТЦК? Це, знаєте, як раніше, кожні три місяці витребували "свіжу" довідку ЄДЕБО, незважаючи на те, що остання формується раз на рік.
Постановою КМУ №560, а саме додатком 5 визначено наступний перелік документів для оформлення відстрочки:
для здобувачів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, а також докторантів - довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;
для осіб, зарахованих на навчання до інтернатури, - довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури, довідка закладу охорони здоров’я про прийняття на посаду лікаря (фармацевта/провізора)-інтерна певної спеціальності або довідка закладу охорони здоров’я про проходження практичної частини підготовки в інтернатурі як лікар (фармацевт/провізор)-інтерн за кошти фізичних (юридичних) осіб.
Це тільки в ТЦК виконання рішення суду може не вбачатись можливим, оскільки відповідно до Конституції України судове рішення є обов'язковим для виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Як установлено уст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, встановлену законом.
Можете подати самостійно, оскільки Ви є позивачем у даній справі.
Відповідно до статті 129¹ Конституції України контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Кодекс адміністративного судочинства України (далі – КАС України) передбачає такі процесуальні форми контролю адміністративного суду за виконанням рішень в адміністративних справах:
Відповідно до ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов’язати суб’єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.Такий контроль здійснюється судом першої інстанції шляхом зобов’язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання постанови суду першої, апеляційної чи касаційної інстанцій, а у разі неподання такого звіту – шляхом встановлення нового строку для подання звіту та накладення штрафу.
Верховний Суд у своїх постановах приходив до висновку про можливість установлення судового контролю вже після ухвалення рішення у справі, оскільки підставою є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача (постанови КАС/ВС: у справі № 806/2143/15 від 20.02.2019 р., у справі № 820/4261/18 від 03.04.2019 р.; у справі № 580/988/19 від 27.12.2019 р. (у якій суд зазначив, що в разі невиконання судового рішення позивач має право вимагати вжиття спеціальних заходів впливу щодо відповідача – суб'єкта владних повноважень, а невиконання судового рішення не може бути самостійним предметом окремого судового провадження, що свідчить про активну роль суду в реалізації сторонами прав і законних інтересів, із приводу захисту яких він ухвалив судове рішення).
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДОБРОГО ДНЯ, ІВАНЕ! Така поведінка ТЦК повна ганьба і жах, але щиро кажучи в сучасних реаліях не здивований. Вони зобов"язані відмовити у задоволенні заяви, якщо вважають, що якісь документи не такі. Що дасть змогу оскаржити вже відмову в суді.
Саме такий порядок встановлює постанова КМУ № 560 (абзаци 4, 6-9 пункту 60 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період).
На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.
Про прийняте комісією рішення заявникові повідомляється у спосіб, зазначений військовозобов’язаним у заяві про надання відстрочки, засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.
У разі позитивного рішення військовозобов’язаному видається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою згідно з додатком 6.
Про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляється письмово із зазначенням причини відмови за формою згідно з додатком 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
На жаль це класична схема, яку взяли на озброєння в ТЦК. Раніше ці схеми за домайданних часів використовували, коли не хотіли поновлювати незаконно звільнених керівників на державну службу.
Проблема нашого не дуже якісно створеного адміністративного судочинства в тому, що судам нав"язали псевдоєвропейські стандарти так званих "дискреційних повноважень" органів влади.
Тобто суд у своєму рішенні не може зобов"язати сидяче у кріслі некомпетентне посадове не знаю як навіть назвати... виконати закон і прийняти законне рішення. Суд може лише зобов"язати розглянути заяву, натякнувши на законність права заявника у мотивувальній частині рішення.
Тому адміністративне судочинство в усі часи коли треба не скасувати незаконний акт індивідуальної дії чи нормативно-правовий акт, а зобов"язати вчинити певні дії - виявляється малоефективним. Бо незаконослухняні посадові особи цілком можуть начхати на судові рішення і нічого їм за це не буде. Бо правоохоронної системи належно працюючою наразі теж немає.
Отже, формально ТЦК може навіть нічого не порушувати. Адже наявність судового рішення не змушує їх прийняти однозначно позитивне рішення.
В той же час, вони зобов"язані були прийняти тоді рішення про відмову, а не відписку. Такої форми реакції на заяву як - неможливість її розглянути, постанова КМУ № 560 НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ. Лише задоволення заяви або відмова... навіть якщо заява повністю неправильна і не додано документів... Це не суд, щоб залишати без руху, повертати без розгляду тощо.
Що ж до посвідчення, яке втратило чинність. То існує питання, а з якого такого посвідчення втратило чинність? На підставі постанови № 559?
Так документи, які раніше видавалися продовжують бути чинними.
Згідно з пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 установлено Урядом, що військово-облікові документи, оформлені до набрання чинності цією постановою, вважаються дійсними на всій території України до видачі військово-облікового документа нового зразка.
При цьому, згідно з пунктом 12 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку":
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3633-20#Text
військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;
У Вашій ситуації бачу наступні можливі дії.
1. Отримання в суді Виконавчого листа та звернення рішення до примусового виконання через виконавчу службу. Скоріш за все звісно ж виконавча не буде нічого робити.
2. Звернення до суду, який ухвалив судове рішення із заявою про встановлення способу і порядку виконання судового рішення в порядку ст. 378 Кодесу адміністративного судочинства України.
3. Подачу до ДБР заяви про злочин за ч. 2 ст. 382 Кримінального кодексу України,
4. Звернення до суду з позовом про зобов"язання оформити відстрочку, оскільки відповідач ухиляється від виконання судового рішення, роблячи інструмент зобов"язання розглянути заяву НЕЕФЕКТИВНИМ способом судового захисту в умовах сваволі та ігнорування працівниками ТЦК законодавства.
Довідка про інтернатуру не може бути застарілою, адже жоден нормативно-правовий акт в Україні не встановлює ступені свіжності довідок про інтернатуру, які є підставою для оформлення відстрочки. Тобто фактично Ваша довідка є чинною і дійсною, поки не зміняться обставини.
Про зміну обставин ТЦК може дізнатися шляхом подання відповідного запиту.
Тобто відписка абсолютно юридично нікчемна та брехлива і порушує порядок розгляду й прийняття рішень по відстрочкам.
ВІдповідно до ч. 2, 3, 8 ст. 378 КАС України, Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у двадцятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Ухвалу суду за результатами розгляду питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом. У необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю.
Також можливо спонукатиме виконати закон Ваше ТЦК - скарга до обласного ТЦК та СП, до Генерального штабу ЗСУ та Міністерства оброни України.
Щиро Вам співчуваю, що довелося стикнутися з черговим проявом беззаконня та антидержавницької позиції з боку окремих працівників РТЦК та СП, які не знали, не знали та й забули, що таке Конституція, закон і присяга народу України.
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин
Адвокат, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Питання:- чи можна написати до суду клопотання про надання звіту щодо виконання судового рішення? Можу написати самостійно чи лише через адвоката? Терміни розгляду таких клопотань
Можете звернутися, звісно, зокрема із заявою про примусове виконання судового рішення. Але я не зовсім розумію, в чому проблема подати новий пакет документів зі "свіжими" довідками? Навіщо витрачати купу часу на суди?
- всі військово облікові документи є дійсними (тимчасові посвідчення, військові квитки, витяги з Реєстру+)?
Так, Ви праві. Але строк дії Вашого посвідчення прямо зазначено в ньому, можливо він дійсно завершився.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 559 Київ
Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа
9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
11. Перевірка військово-облікового документа в електронній формі здійснюється шляхом зчитування QR-коду ініціатором перевірки за допомогою технічних засобів, які дають змогу відтворити відомості військово-облікового документа в електронній формі у формі інформаційного повідомлення.
QR-код повинен бути придатним для зчитування технічними засобами ініціатора перевірки, цілісним, неушкодженим, нанесеним на будь-який носій достатнього розміру та необхідної контрастності.
Підставою непідтвердження військово-облікового документа в електронній формі є непридатність QR-коду для зчитування технічними засобами.
- як взагалі рішення суду може не вчачатись можливим?
Враховуйте часи, у які ми проживаємо. Але я з ними частково згодний щодо строку дії довідок та інших документів.
З повагою!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Іване!
Які саме документи Ви подавали для оформлення відстрочки?
Ви вже не можете подати клопотання про звіт, адже воно подається під час розгляду справи, тобто до прийняття судового рішення.
Відповідно до частини 5 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України
За письмовою заявою заявника суд під час ухвалення рішення суду може зобов’язати суб’єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене таке рішення, подати звіт про його виконання.
Перебіг строку для подання звіту починається з дня набрання законної сили рішенням суду.
Заява, передбачена абзацом першим цієї частини, може бути подана не пізніше завершення судових дебатів, а якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження - не пізніше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Чинними є такі військово-облікові документи:
Крім того, згідно Прикінцевих та перехідних положень Закону № 3633-IX військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.
ТЦК зобов'язано розглянути Ваші документи та у разі позитивного рішення видати Вам довідку із зазначенням строку відстрочки за формою згідно з додатком 6.
Про відмову у наданні відстрочки Вас повинні були повідомити письмово із зазначенням причини відмови за формою згідно з додатком 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, г. Днепр, 25 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у разі (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.
Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до підстав, зазначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” наведені у Додатку №5 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період від затвердженого ПКМУ від 16 травня 2024 р. №560
Згідно з Переліком подаються наступні документи:
для здобувачів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, а також докторантів - довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;для осіб, зарахованих на навчання до інтернатури, - довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури, довідка закладу охорони здоров’я про прийняття на посаду лікаря (фармацевта/провізора)-інтерна певної спеціальності або довідка закладу охорони здоров’я про проходження практичної частини підготовки в інтернатурі як лікар (фармацевт/провізор)-інтерн за кошти фізичних (юридичних) осібПерелік документів є вичерпним.
Здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період подають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, за формою згідно з додатком 9.
Особи, зараховані на навчання до інтернатури, для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період подають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки документи (копії документів, засвідчених в установленому законодавством порядку), що підтверджують зарахування на навчання до інтернатури згідно з додатком 5.
Здобувачі освіти, які навчаються за державним замовленням у закладах освіти із специфічними умовами навчання, що належать до сфери управління МВС та ДСНС, для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період подають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти за формою згідно з додатком 9, видану закладом освіти із специфічними умовами навчання.
Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до підстав, зазначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” наведені у Додатку №5 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період від затвердженого ПКМУ від 16 травня 2024 р. №560.
Наскільки я розумію суд визнав протиправною бездіяльність ТЦК щодо розгляду заяви та зобов'язав ТЦК розглянути Вашу заяву та документи.
В цьому випадку згідно Порядку №560 діють загальні правила розгляду:
Про прийняте комісією рішення заявникові повідомляється у спосіб, зазначений військовозобов’язаним у заяві про надання відстрочки, засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.
У разі позитивного рішення військовозобов’язаному видається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою згідно з додатком 6.
Про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляється письмово із зазначенням причини відмови за формою згідно з додатком 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
Щодо умисно невиконнання рішення суду:
Стаття 382 КК УКраїни. Невиконання судового рішення
1. Умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню -
карається штрафом від п'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до трьох років.
2. Ті самі дії, вчинені службовою особою, -
караються штрафом від семисот п'ятдесяти до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені службовою особою, яка займає відповідальне чи особливо відповідальне становище, або особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, або якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам і свободам громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам юридичних осіб, -
караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
4. Умисне невиконання службовою особою рішення Європейського суду з прав людини, рішення Конституційного Суду України та умисне недодержання нею висновку Конституційного Суду України -
карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.