Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
911 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Мне 26 лет, ВПО. Нет абсолютно никаких документов из ТЦК, потому что ни разу там в жизни не был и тем более на учет не становился. Даже после школы.
Нет приложения Резерв+, здесь тоже не регистрировался.
Из образования только 9 классов. Прошлым летом пытался пойти учиться в колледж, но без военника не брали.
OpenDataBot по ТЦК дал результат что за мной нет штрафов и долгов.
Имея такие вводные, можно ли успеть пойти учиться в колледж или в любое другое заведение такого же уровня, когда на слуху новый закон?
Можно ли пройти ВЛК в своих больницах и у своих врачей, а документы подать через Резерв+?
Какие есть ещё варианты получить отсрочку?
За любые ответы заранее благодарен, с компетентным человеком у кого есть похожие кейсы готов на личную консультацию.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Артуре!
Як Ви вірно зазначили, Закон тільки "на слуху". Ще навіть ніхто не бачив тексту останнього, тож, коментувати відповідні можливі зміни до законодавства зарано.
Якщо це буде текст, який зараз наявний в інтернеті та Президент підпише Закон саме у такому формулюванні, то Ви, напевно, втратите право на відстрочку чи матимете право довчитися до кінця поточного навчального року, як було, наприклад, після змін до законодавства у минулому році. Проте, не зрозуміло поки що, чи відповідні зміни будуть застосовуватися для тих, хто буде втупати до закладів освіти чи вона буде розповсюджуватися й на тих, хто вже здобуває освіту. Тому я і зазначаю, що коментувати зарано.
"учні закладів професійної (професійно-технічної) освіти і здобувачі фахової передвищої освіти, які розпочали навчання не пізніше року досягнення граничного віку направлення для проходження базової військової служби, визначеного ст. 15 Закону України від 25.03.1992 № 2232-XII «Про військовий обов’язок і військову службу», та які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти, та здобувачі вищої освіти в межах розрахункового строку виконання освітньої програми, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти, а також докторанти та лікарі (фармацевти) – інтерни, лікарі – резиденти (зазначені положення поширюються на здобувачів освіти в закладах освіти (наукових установах) України, які вперше здобувають освіту за рівнем, що є вищим за той рівень, що здобувався раніше у послідовності, визначеній ст. 10 Закону України від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту»)".
Ні, ВЛК має визначений склад лікарів. На жаль, Ви не маєте права пройти комісію, там де забажаєте. Станом на зараз існує можливість отримати направлення на проходження ВЛК у Резерв+, не відвідуя при тому ТЦК, проте, оскільки Ви ніколи не перебували на обліку в ТЦК, то таке направлення Вам сформувати не вдасться, так як дані відсутні у Єдиному реєстрі.
У будь якому варіанті для того, аби оформити відстрочку в ТЦК Ви повинні мати підставу та перебувати на обліку в ТЦК. Стати на облік в ТЦК дистанційно неможливо, а отже, у Вашому випадку прийдеться йти до ТЦК персонально. При тому, першочергово Вас направлять на ВЛК. Далі починаються ризики для Вас, пов'язані із відсутністю підстави для відстрочки та мобілізацією.
Паперовий військово-обліковий документ Вам не видадуть до того моменту, допоки Ви не пройдете ВЛК. Можна розраховувати на те, що після проходження ВЛК ТЦК внесуть Ваші дані до реєстру й Ви матимете можливість вступити до ВНЗ, оскільки в наявності буде е-ВОД, який має таку ж саму юридичну силу, як і паперовий ВОД, із подальшим оформленням відстрочки або через Резерв+, або через ТЦК.
Проте, ТЦК, наприклад, може видати Вам повістку разом із направленням на ВЛК або ж, навмисно не вносити дані до реєстру, розуміючи, що у такий спосіб (за наявності е-ВОД) Ви зможете оформити відстрочку. Неявка за повісткою потягне за собою "розшук", який надасть можливість затримати Вас та доставити до ТЦК. Хоча, станом на зараз Ви також маєте такий ризик у зв'язку із відсутністю ВОД.
Зазвичай чоловіки йдуть до ТЦК тоді, коли вже мають підставу для відстрочки, тобто навчаються, у Вашому ж випадку все ускладнюється тим, що Ви ще навіть не вступили до закладу освіти. Раніше деякі заклади освіти надавали можливість вступити та через деякий час представити ВОД. Чи йдуть коледжі на такий крок зараз мені сказати важко, але Ви можете дізнатись саме у закладі освіти відповідну інформацію.
Щодо варіантів для оформлення відстрочки (стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text), то у разі відсутності в Вас сімейних обставин (родичі з інвалідністю, потребою у постійному догляді, наявність трьох дітей тощо) залишається навчання та бронювання. Для бронювання Вам також знадобляться дані у реєстрі, оскільки останнє відбувається станом на зараз в електроному вигляді через Дію. При тому обов'язковими умовами відповідно до ПОРЯДОКУ бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час є:
Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:
У даному варіанті є ризик того, що ТЦК (також навмисно) подадуть Вас у розшук, коли Ви будете проходити ВЛК, для того, аби Ви нікуди не поділись й не змогли забронюватись.
Отже, перш за все, Вам потрібно стати на облік, з'явившись до ТЦК персонально, та отримати е-ВОД, який сформується у Резерв+ (Дії) після того, як ТЦК внесуть дані до реєстру. Наявність е-ВОД надасть Вам можливість вступити до закладу освіти або оформити бронювання.
Після того, як Ви пройдете ВЛК йти до ТЦК у Вас обов'язку не має. ВЛК самостійно передає дані про пройдену Вами комісію, які ТЦК повинен внести до реєстру.
Ризиків багато й передбачити, як саме поведе себе ТЦК у якому Ви будете ставати на облік, на жаль, неможливо. Тож, приймати рішення прийдеться вже по ходу справи. Крім вищезазначеного потрібно врахувати й можливу адміністративну відповідальність за порушення Вами правил військового обліку у зв'язку із неперебуванням на обліку в ТЦК, яка також може мати місце.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
КОРОТКО:
1. КОМЕНТУВАТИ ПОКИ НЕМАЄ ЩО - ТЕ ЩО Є В ІНТЕРНЕТІ НАВІТЬ НЕ ЗАКОНОПРОЕКТ.
2. ВЛК ПРОХОДЯТЬ ЗА МІСЦЕМ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ.
3. ТЕ ЩО ВИ ТПО, НЕ ПОЗБАВЛЯЄ ВАС ОБОВ'ЯЗКУ БУТИ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ.
4. ДИСТАНЦІЙНО СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК НЕМОЖЛИВО - ВИ ПОВИННІ ОСОБИСТО ПРИБУТИ ДО ТЦКСП.
5.НА ТЕПЕРІШНІЙ ЧАС ВИ БУДЕТЕ МАТИ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ПО НАВЧАННЮ, АЛЕ БЕЗ ДІЮЧЕГО ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВОГО ДОКУМЕНТА ВАС ЖОДНИЙ УЧБОВИЙ ЗАКЛАД НЕ ЗАРАХУЄ НА НАВЧАННЯ.
ОТРИМАТИ ВОД БЕЗ НАХОДЖЕННЯ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ НЕМОЖЛИВО.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
1. Поки що, навіть, самого тексту законопроекту немає. Згідно чуток здобувачі фахової передвищої освіти, які розпочали навчання пізніше досягнення 25 років не матимуть права на відстрочку.
Проте, перед тим як прийняти законопроект він повинен пройти комітети, засідання та бути прийнятим у ВР, підписаним Президентом.
Тому, поки що рано говорити щось про сам закон, адже на нього може чекати багато змін та не виключено, що його взагалі не приймуть.
2. Без військово-облікового документа та перебування на військовому обліку Вас не зарахують до закладу освіти. Згідно пункту 34 постанови КМУ 1487 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів.
Отже, для вступу Вам потрібно перебувати на військовому обліку та надати паперовий ВОД або електронний військово-обліковий документ з Резерв+.
Якщо Ви ні разу не були в ТЦК, то скоріш за все е-ВОД з Резерв+ не сформується і без особистої явки до ТЦК не обійтись. Головний ризик полягає в тому, що поки Ви не зараховані до ВНЗ Ви не маєте відстрочки і Вас після проходження ВЛК можуть мобілізувати.
ВЛК потрібно проходити за направленням. Просто прийти в заклад охорони здоров'я і пройти медичний огляд не вийде.
Направлення Вам можуть видати в ТЦК або Ви можете самостійно сформувати через Резерв+
Якщо Ви ні разу не були в ТЦК, то скоріш за все в Резерв+ не буде ніякої інформації щодо Вас і отримати онлайн направлення на ВЛК Ви не зможете.
Крім того, система сама обирає де Вам проходити ВЛК. Наприклад, неодноразово були випадки, коли військовозобов'язаних направляли на ВЛК, яке знаходиться не в лікарні, а в приміщенні ТЦК.
Без ВОД Ви ніяк не зможете вступити до закладу освіти та оформити відстрочку.
Тому, Вам потрібно зареєструватися в Резерв+ або сформувати е-ВОД через ДІЮ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do... та дізнатися, яка про Вас є інформація в Резерв+
Якщо інформація відсутня - Вам потрібно особисто прибути до ТЦК та стати на військовий облік і пройти ВЛК.
На жаль, якщо Ви підете до ТЦК не маючи права на відстрочку - Вас можуть мобілізувати.
Крім навчання, є й інші підстави для відстрочки. Всі вони визначені у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Мне 26 лет, ВПО. Нет абсолютно никаких документов из ТЦК, потому что ни разу там в жизни не был и тем более на учет не становился. Даже после школы.Нет приложения Резерв+, здесь тоже не регистрировался.Из образования только 9 классов. Прошлым летом пытался пойти учиться в колледж, но без военника не брали.OpenDataBot по ТЦК дал результат что за мной нет штрафов и долгов.Имея такие вводные, можно ли успеть пойти учиться в колледж или в любое другое заведение такого же уровня, когда на слуху новый закон?
В цілому - так, можливо, але ж проблема з відсутністю військово-облікового документу нікуди не ділася, вірно? На жаль, але я не думаю, що майбутня вступна кампанія чимось відрізнятиметься позитивним в плані військового обліку, можливо буде тільки жорсткіше. Тому якщо Вас приймуть без ВОД, обов'язково вступайте.
Що стосується законопроєкту, наразі відсутній навіть його текст, а тому зарано про щось говорити. Думаю, на найближчому робочому тижні ми його побачимо і зможемо провести гарний аналіз. Тому трішки почекайте. Не думаю, шо Ваш вік (26 років) буде на заваді, адже Ви маєте лише 9 класів. Що стосується ВОД, можливо заявити його як втрачений, якщо Ви ВПО? Звідки Ви?
Можно ли пройти ВЛК в своих больницах и у своих врачей, а документы подать через Резерв+?
ВЛК проходиться виключно за направлення ТЦК та СП у визначених закладах.
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2008 № 402
Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України
3.1. Медичний огляд військовозобов’язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК та СП, командирів військових частин, начальників центрів рекрутингу Збройних Сил України на підставі направлення, яке формується відповідно до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560, ВЛК при ТЦК та СП за місцем провадження медичної практики у закладах охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, які мають договір із НСЗУ на пакет медичних послуг, включений до програми державних гарантій медичного обслуговування населення на відповідний рік щодо медичного огляду осіб, який організовується ТЦК та СП, лікарями, які входять до складу ВЛК при ТЦК та СП. При цьому особам віком до 45 років видається направлення з метою визначення їх придатності до служби у Десантно-штурмових військах, підрозділах спеціального призначення, на підводних човнах, надводних кораблях, у морській піхоті.
Подати на відстрочку загалом можливо через Укрпошту, без Вашої особистої присутності.
16 травня 2024 року Кабінетом Міністрів України було ухвалено постанову за № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період".
Вона передбачає такий порядок оформлення відстрочки від мобілізації:
"...58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (військовозобов’язані СБУ чи розвідувальних органів - голові Комісії в Центральному управлінні або регіональному органі СБУ чи відповідному розвідувальному органі) за місцем перебування на військовому обліку заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5.
Під час подання заяви військовозобов’язаний пред’являє військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі). Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації в день її подання.
Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов’язані оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язаним працівникам (державним службовцям), які заброньовані у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а також посадовим (службовим) особам, зазначеним у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5, у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, на території якого вони розміщуються (Центральному управлінні або регіональних органах СБУ або відповідному підрозділі розвідувальних органів, де військовозобов’язані працівники перебувають на військовому обліку). До відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями подаються документи, зазначені у переліку згідно з додатком 5.
Відповідні органи, в яких працюють посадові (службові) особи, зазначені у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5, надсилають засвідчену в установленому законодавством порядку копію довідки про надання таким особам відстрочки за формою згідно з додатком 6 до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, у якому така особа перебуває на військовому обліку.
60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади, інших державних органів для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів. Орган державної влади, інший державний орган здійснює розгляд відповідного запиту протягом п’яти робочих днів з дати його отримання.
Підтвердження достовірності та/або перевірка відомостей, зазначених у заяві, здійснюються шляхом електронної інформаційної взаємодії Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів з іншими державними реєстрами або базами (банками) даних.
Комісія зобов’язана розглянути отримані заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи календарних днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом дня, наступного за днем отримання інформації на запити до органів державної влади, інших державних органів.
На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.
У разі коли комісія надіслала відповідні запити до органів державної влади, інших державних органів для отримання інформації, строк розгляду заяви та документів, що підтверджують право військовозобов’язаного на відстрочку, не перевищує 15 календарних днів. У разі неотримання від органу державної влади, іншого державного органу відповіді на запит комісія не пізніше ніж на п’ятнадцятий день з дати реєстрації заяви приймає рішення на підставі поданих заявником документів. Про відсутність відповіді від органу державної влади, іншого державного органу на запит зазначається в протоколі.
Про прийняте комісією рішення заявникові повідомляється у спосіб, зазначений військовозобов’язаним у заяві про надання відстрочки, засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.
У разі позитивного рішення військовозобов’язаному видається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою згідно з додатком 6.
Про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляється письмово із зазначенням причини відмови за формою згідно з додатком 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаному продовжується автоматично, але не більш як до настання обставин, за яких особа втрачає законні підстави на відстрочку.
Перевірка підстав у військовозобов’язаного щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період (крім випадків, коли відстрочка від призову оформляється та надається автоматично відповідно до пункту 59 цього Порядку) здійснюється посадовими особами територіального центру комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіонального органу СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) відповідно до їх функціональних обов’язків за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз (банків) даних.
Какие есть ещё варианты получить отсрочку?
Всі підстави для оформлення відстрочки від мобілізації чітко регламентовані чинним законодавством.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416)
Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;
2) визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін 6-12 місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
3) жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;
4) жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
5) жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;
6) жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
7) жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
8) усиновлювачі, на утриманні яких перебуває дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;
9) зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, або рішенням експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, чи рішенням експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи потребують постійного догляду;
10) опікун особи, визнаної судом недієздатною;
11) які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
12) які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю III групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у особи з інвалідністю III групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;
13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю;
14) члени сім’ї другого ступеня споріднення особи з інвалідністю I або II групи, зайняті постійним доглядом за нею (не більше одного та за умови відсутності членів сім’ї першого ступеня споріднення або якщо члени сім’ї першого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, або рішенням експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи). У разі відсутності членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення норма цього пункту поширюється на членів сім’ї третього ступеня споріднення особи з інвалідністю I або II групи;
15) жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу";
16) керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
17) народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
18) судді, судді Конституційного Суду України, члени Вищої ради правосуддя, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівник служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступник, дисциплінарні інспектори Вищої ради правосуддя;
19) Уповноважений Верховної Ради України з прав людини;
20) Голова та інші члени Рахункової палати;
21) працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів) Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, апарату Міністерства внутрішніх справ України та експерти установ експертної служби Міністерства внутрішніх справ України;
22) дипломатичні службовці, які займають дипломатичні посади, Міністерства закордонних справ України, а також особи, які мають дипломатичний ранг Надзвичайний і Повноважний Посол;
23) державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно-правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу та/або експертизу прийнятих нормативно-правових актів, державні службовці, які безпосередньо виконують функції із забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій, роботи з розроблення програмного забезпечення, адміністрування баз даних, впровадження та підтримки новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в органах, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України;
24) інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.
2. Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в пунктах 3-15 частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути прийняті на військову службу за контрактом.
3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;
2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
3) жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами;
4) жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або зникли безвісти за особливих обставин під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану;
5) члени сімей (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності (листопад 2013 року - лютий 2014 року);
6) особи, стосовно яких у визначеному законом порядку встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України. Такі особи можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.
4. Особи, зазначені у пунктах 1-5 частини третьої цієї статті, у зазначений період можуть бути прийняті на військову службу за контрактом.
5. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації до досягнення 25-річного віку військовозобов’язані, які пройшли базову загальновійськову підготовку відповідно до статті 10-1 Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу" чи базову військову службу. Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.
6. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу та були звільнені зі служби у запас у зв’язку із звільненням з полону. Такі особи можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.
7. Перевірка підстав щодо надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.
8. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлюватися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на одну з вищезазначених відстрочок. Порядок оформлення відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою цього реєстру визначається Кабінетом Міністрів України.
9. Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів забезпечується неможливість надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації більше ніж одному військовозобов’язаному з підстав, зазначених у пунктах 9-14 частини першої цієї статті.
За любые ответы заранее благодарен, с компетентным человеком у кого есть похожие кейсы готов на личную консультацию.
Кейсів вистачає, але Ваш не простий. Втім, завжди буду радий допомогти!
З повагою! Щасти Вам!