Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Трудовое право, 28 апреля 2020, вопрос №18097 150₴

Як діяти в ситуації, коли банк запрошує велику кількість документів через великий оборот на картці, але я фіз особа і немаю їх?

Прийшло сповіщення-лист з приватбанку. Ще не встигли оформити ПП, так як серйозно працюємо лише перший місяць. Ближчі 2 тижні також не можемо оформити приватного підприємця, так як зачинений держ.реєстр
Нижче надішлю те, що прийшло.

Питання:
Що буде, якщо не надіслати документи? Штраф? Якщо так, то який? Бо в мене документів, впринципі, жодних немає.
Що робити в даній ситуації? Та як її вирішити?

Ответы юристов (15)

    Левченко Ксенія Сергіївна
    10%

    Доброго вечора.Що буде, якщо не надіслати документи? Штраф? Якщо так, то який? Бо в мене документів, впринципі, жодних немає.

    Що робити в даній ситуації? Та як її вирішити?

    Який у Вас оборот?

    • Наталя Клиент 3 года назад

      Оборот за цей місяць 580000грн. це лише надходження коштів, без витрат.

      З витратити оборот виходить трохи більшим 1000000

      За попередній місяць близько 100-150 тис гривень .

      ....................................................................................................................................

      • Малик Олександр Володимирович

        Так, буде пізно. Однак, ви можете звернутися з заявою до банку про надання вам додаткового часу для надання необхідних документів.

        Банк її розгляне і повідомить вас, чи можливо на його думку вирішити питання у інший спосіб, ніж зазначений у листі.

    Малик Олександр Володимирович
    10%

    Якщо ви не надасте документи, які вимагає банк, останній може заблокувати кошти на рахунках та розірвати з вами договір на обслуговування.

    Оскільки у вас таких документів немає, ви відповідно їх не зможете надати, тому буде те, що зазначив вище.

    Натомість, щоб зняти грошові кошти (арешт з них), слід буде звертатися до суду.

    Враховуючи відсутність у вас документів, про які зазначив банк, іншого вирішення ситуації немає.

    • Наталя Клиент 3 года назад

      а якщо я зможу оформити приватного підприємця за два-три тижні?

      Це буде запізно, так? Бо вказано, до 10 днів лише

      ................................................................................................................................................................................

      • Галка Татьяна Олеговна
        6.7%

        Оформляйте статус ФОП онлайн имея электронную подпись через сайт Дiя. И не нужно ждать 2-3 недели, все оформляется в течении одного дня........................................................................

        • Наталя Клиент 3 года назад

          так це все одно не буде за минулий період.

          Це вже буде від зараз

          Мене цікавить, яку я понесу відповідальність за те, що не подам документи та які будуть наслідки?

          ..........................................................................................................................................

          • Гончаренко Константин
            33.3%

            Вам можуть тимчасово заблокувати рахунок та картку з коштами , що надійшли до надання Вами документів, що підтверджують легальне походження коштів. Це може бути квитанція з банку де в призначенні платежу буде вказано один з наведених мною варіантів нижче у консультації, або довідка з реєстру про те , що Ви є ФОП та проводите діяльність законно.

            На Вас буде накладено штрафні санкції податковою службою за місцем реєстрації про, що Вас повідомлять письмово.

            З повагою,

            Костянтин Гончаренко

            • Наталя Клиент 3 года назад

              дуже дякую! якраз це і цікавило! Можливо є інформація про суму штрафу?

              ........................................................................................................................................................................

          • Гончаренко Константин

            Щодо суми штрафу повідомляю:

            Кваліфікація зазначеного правопорушення підпадає під норми ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р № 8073-X. Зазначена стаття передбачає накладання штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто в сумі від 17000 грн. До 34000 грн.) З конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, або без такої у разі провадження господарської діяльності без:

            • державної реєстрації як суб’єкта господарювання;
            • отримання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування;
            • отримання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

            У той же час такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (т. е. в сумі від 34000 грн. до 85000 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення. Під отриманням доходу у великих розмірах для цілей зазначеної статті розуміється отримання доходу в сумі від однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

            При цьому, випадки притягнення до відповідальності особи – зовсім не рідкість. До відповідальності можуть залучити і перукаря, який веде діяльність без реєстрації, і незаконного торговця, і перевізника, який везе чужий вантаж на своєму автомобілі. При цьому, в ряді випадків, фактичні обставини, які супроводжували виявлення такої діяльності не дозволяють довести відсутність в ній систематичності і підприємницького характеру.

            З повагою,

            Костянтин Гончаренко

      • Малик Олександр Володимирович

        Так, буде пізно. Однак, ви можете звернутися з заявою до банку про надання вам додаткового часу для надання необхідних документів.

        Банк її розгляне і повідомить вас, чи можливо на його думку вирішити питання у інший спосіб, ніж зазначений у листі.

    Карпенко Андрей Владимирович
    6.7%

    Прийшло сповіщення-лист з приватбанку. Ще не встигли оформити ПП, так як серйозно працюємо лише перший місяць. Ближчі 2 тижні також не можемо оформити приватного підприємця, так як зачинений держ.реєстрНижче надішлю те, що прийшло.

    Почитайте вот это - https://biz.ligazakon.net/analitycs/194803_novyy-z...

    Гончаренко Константин
    10%

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    оптимально відкриття ФОП 3 група єдиний податок за себе+ сплата 5 % від доходу, що надійде на рахунок ФОПа(ВІДКРИТТЯ ОНЛАЙН ЧЕРЕЗ СЕРВІС ДЕРЖАВНИХ ПОСЛУГ ДІЯ)

    - спеціалізація діяльності по КВЕДам: послуги, консалтинг, маркетинг, діяльність у сфері IТ

    Книгу обліку доходів і витрат треба зареєструвати в органах ДФС і вносити дані вручну про надходження та витрати ( дата , сума)

    Щодо фінансового моніторингу банку на предмет підозрілих операцій повідомляю:

    Відповідно до внесених змін до ст. 15 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" від 14 жовтня 2014 року № 1702-VII (надалі - Закон №1702), фінансова операція підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона здійснюється, дорівнює чи перевищує 400 000 гривень на місяць (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну 400 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень), та має одну або більше таких ознак: інші суб єкти 5 000 грн на день.

    1) переказ коштів на анонімний (номерний) рахунок за кордон і надходження коштів з анонімного (номерного) рахунка з-за кордону; зарахування або переказ коштів у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон, а також переказ коштів на рахунок, відкритий у фінансовій установі, зареєстрованій у зазначеній державі;

    2) купівля-продаж за готівку чеків, дорожніх чеків, у тому числі інших платіжних інструментів або платіжних засобів чи засобів платежу;

    3) зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому у зазначеній державі (території). Перелік таких держав (територій) визначається відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України, на основі висновків міжнародних, міжурядових організацій, діяльність яких спрямована на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і підлягає оприлюдненню;

    4) фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів);

    5) здійснення розрахунку за фінансову операцію у готівковій формі;

    6) зарахування коштів на поточний рахунок юридичної або фізичної особи - підприємця чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця, період діяльності якої не перевищує трьох місяців з дня реєстрації, або зарахування коштів на поточний рахунок чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця у разі, якщо операції на зазначеному рахунку не здійснювалися з дня його відкриття;

    7) переказ коштів за кордон за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), крім переказів коштів за договорами (контрактами), які передбачають фактичне постачання товарів на митну територію України;

    8) обмін банкнот на банкноти іншого номіналу;

    9) здійснення фінансових операцій з цінними паперами на пред’явника, які не депоновані в депозитарних установах;

    10) здійснення операцій з векселями (крім фінансових казначейських векселів), ордерними цінними паперами;

    11) перерахування або отримання коштів неприбутковою організацією;

    12) здійснення фінансових операцій за правочинами, форма розрахунків за якими не визначена;

    13) одержання (сплата, переказ) страхового чи перестрахового платежу (страхового чи перестрахового внеску, страхової чи перестрахової премії), крім сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

    14) проведення страхової чи перестрахової виплати або страхового чи перестрахового відшкодування або виплати викупної суми, крім зарахування чи списання коштів на/з рахунки (рахунків) державних позабюджетних фондів;

    15) виплата (передача) особі виграшу в лотерею, придбання фішок, жетонів, внесення особою в інший спосіб плати за право участі в азартній грі, виплата (передача) виграшу суб’єктом господарювання, який проводить азартні ігри;

    16) надання кредитних коштів особі, яка є членом небанківської кредитної установи, в один і той самий день два рази і більше за умови, що загальна сума фінансових операцій дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою цієї статті;

    17) фінансові операції осіб, щодо яких встановлено високий ризик.

    Інформація про фінансові операції відповідно до пунктів 5, 12 і 16 частини першої цієї статті подається спеціально уповноваженому органу всіма суб’єктами первинного фінансового моніторингу, крім банків.

    Страхові (перестрахові) брокери здійснюють обов’язковий фінансовий моніторинг у разі, якщо вони задіяні у проведенні розрахунків та отримують страхові чи перестрахові премії у сумі, зазначеній у частині першій цієї статті.

    Відповідно до ст. 16 Закону №1702, фінансова операція підлягає внутрішньому фінансовому моніторингу, якщо у суб’єкта первинного фінансового моніторингу виникають підозри, які ґрунтуються, зокрема, на:

    критеріях ризиків, визначених самостійно суб’єктом первинного фінансового моніторингу з урахуванням критеріїв ризиків, встановлених центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

    встановленні за результатами проведеного аналізу факту (фактів) невідповідності фінансової (фінансових) операції (операцій) фінансовому стану та/або змісту діяльності клієнта;

    типологічних дослідженнях у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, підготовлених та оприлюднених спеціально уповноваженим органом.

    Відповідно до ст. 17 Закону №1702, суб’єкт первинного фінансового моніторингу має право зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), яка (які) містить (містять) ознаки, передбачені статтями 15 та/або 16 цього Закону, та/або фінансові операції із зарахування чи списання коштів, що відбувається в результаті дій, які містять ознаки вчинення злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, та зобов’язаний зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), якщо її учасником або вигодоодержувачем за ними є особа, яку включено до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції (якщо види та умови застосування санкцій передбачають зупинення або заборону фінансових операцій), і в день зупинення повідомити спеціально уповноваженому органу в установленому законодавством порядку про таку (такі) фінансову (фінансові) операцію (операції), її (їх) учасників та про залишок коштів на рахунку (рахунках) клієнта, відкритому (відкритих) суб’єктом первинного фінансового моніторингу, який зупинив здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), та у разі зарахування коштів на транзитні рахунки суб’єкта первинного фінансового моніторингу - про залишок коштів на таких рахунках в межах зарахованих сум. Таке зупинення фінансових операцій здійснюється на два робочих дні з дня зупинення (включно).

    Спеціально уповноважений орган може прийняти рішення про подальше зупинення фінансової (фінансових) операції (операцій), здійснене відповідно до частини першої цієї статті, на строк до п’яти робочих днів, про що зобов’язаний негайно повідомити суб’єкту первинного фінансового моніторингу, а також правоохоронним органам, уповноваженим приймати рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

    Порядок його здійснення регулюється Положенням про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 999/5.

    Щодо способів виведення коштів.

    Спочатку необхідно їх вивести на електронні кошильки, які працюють в Україні, а потім із них уже перевести на рахунки в банку, в призначенні платежу можна зазначити безповоротна фінансова допомога.

    Відповідно до пп. 14.1.257 п 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі.

    Безповоротна фінансова допомога - це:

    сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів;

    сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості;

    сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності;

    основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних).

    Поворотна фінансова допомога - сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.

    Головне не перевищувати встановлені ліміти банку до прикладу , робити перекази малими сумами не більше 5 тисяч грн в день та до 400 тисяч в місяць тоді проблем не виникне.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    10%

    Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/530-20):

    "...II. Прикінцеві положення...

    2. Установити, що на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19):...

    3) з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення;

    4) забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності."

    Направте у відповідь заяву (рекомендованим листом з повідомленням про вручення; зі складенням свого екземляру заяви, до якого прикріпіть поштовий фіскальний чек) про видання та дію вищенаведеного Закону, про незаконність вимог банку та неможливість фізичного виконання вимог по причині призупинення роботи відповідних установ, про приведення своєї документації у відповідність до викладених вимог після припинення карантину та обмежувальних заходів з урахуванням часу, необхідного для підготовки документів у цих установах.

    Савченко Олександр
    13.3%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня.

    1. Що буде, якщо не надіслати документи? Штраф? Якщо так, то який? Бо в мене документів, впринципі, жодних немає - штрафу не буде (це не входить до компетенції банку). Якщо Ви не надасте документи, скоріш за все банк заблокує ваш рахунок і Ви не зможете здійснювати фінансові операції по ньому (знімати та переводити кошти, проводити оплату тощо).

    При цьому зупинення фінансових операцій за рахунком клієнта має, зокрема, відповідати вимогам Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».

    Стаття 23. Зупинення фінансових операцій (ознайомтесь із цією статтею - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#n170).

    У будь-якому разі правомірність блокування карткового рахунку є можливою лише у випадку подальшого вчинення банком дій, визначених даним Законом, а також за умови дотримання строків зупинення фінансових операцій та блокування картки.

    2. Що робити в даній ситуації? Та як її вирішити? - все залежить від того, що саме зробить банк, якщо Ви не надасте ці документи.

    Можливо необхідно буде звертатися до суду з позовом про захист прав споживача банківських послуг.

    Звичайно було б добре, якби Ви сплачували з цих доходів податки (для фізичної особи, не зареєстрованої ФОП, це буде 18% ПДФО та 1,5% військовий збір).

    Всього доброго.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України