Начните консультацию с юристом онлайн
как оформить договор между 2-ма физ лицами проживающих в разных странах?Договор при инвестирования ,у меня стартап соотвественно в налоговой я никак не оформлен.Спасибо
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, г. Киев, 6 лет опыта
Доброго вечора!
Договір може бути укладений у письмовій або в електронній формі.
У письмовій формі договір вважається укладеним з моменту його підписання сторонами власноручно, а в електронній — шляхом накладення електронно-цифрового підпису.
Для зручності власноручного підписання можна обмінятися примірниками договору за допомогою засобів поштового зв‘язку або відсканувати підписаний примірник і відправити через електронну пошту контрагенту для його підписання
Адвокат, г. Киев, 24 года опыта
Здравствуйте, Вадим.
Классический стартап - это компания, созданная автором или авторами определенного продукта, на которую регистрируется право интеллектуальной собственности на этот продукт.
После создания MVP (минимально жизнеспособного продукта) в компанию может войти инвестор. Здесь пути два - или продажа авторами части своих корпоративных прав инвестору или увеличение уставного капитала и приобретение инвестором новых корпоративных прав (акций в акционерном обществе или долей в обществе с ограниченной ответственностью).
Поэтому для правильного оформления вхождения инвестора в стартап необходимо наличие компании (в вашем случае наиболее простой вариант - украинское ООО) и регистрация на имя этой компании прав собственности на созданный вами продукт.
Если создавать компанию нерентабельно ввиду небольшого масштаба вашего продукта, то возможен вариант регистрации прав интеллектуальной собственности продукта на ваше имя, его последующая продажа инвестору, и дальнейшее обслуживание продукта вами как физическим лицом-предпринимателем по сервисному договору.
Если и регистрация прав на продукт видится нерентабельной - вы можете продать его и без регистрации, оформив это сервисным договором, по которому вы создаете для заказчика по его техническому заданию продукт.
Если вы будете действовать как физлицо, налоговая нагрузка на вас составит 19,5% - НДФЛ + военный сбор.
Если вы хотите уменьшить налоговую нагрузку - вам придется регистрировать ФОП. В этом случае налоговая нагрузка составит 5% от дохода + ЕСВ в размере 22% от минимальной заработной платы в месяц (с первого сентября это 1100 грн).
Удачи вам.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте, Вадик!
Так, формою для стартапу може бути реєстрація когось із його учасників як фізичної особи – підприємця (далі – ФОП), яка зможе залучати інших ФОП для надання їй певних послуг.Цей спосіб структурування можливий, якщо стартап складається з невеликої групи людей, які разом щось створюють.
Друга найбільш поширена в Україні форма структурування – це створення товариства з обмеженою відповідальністю, де є наймані працівники, а також ФОП, які надають послуги такому товариству. Ризики такого структурування виникають у разі, якщо товариство залучає більшість людей як ФОП, тим самим намагаючись уникати податкового навантаження.
Так, для здійснення вашої діяльності рекомендую оформитись як фізична особа-підприємець (ФОП).
Зареєструвати суб'єкт підприємницької діяльності (СПД) можна за Вашим комп'ютером на сайті iGov.
Також, у зв'язку з виходом в реліз Єдиного державного веб-порталу електронних послуг “Портал Дія”(далі - “Портал Дія”), подача заяв про державну реєстрацію фізичної особи-підприємцем, державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця в електронному вигляді буде здійснюватися за допомогою “Порталу Дія”.
https://diia.gov.ua/
Після реєстрації ФОП, треба звернутися до податкової служби, для постановки на облік та отримання книги обліку.
фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим Податковим кодексом, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному розділом ХIV ПКУ (http://sfs.gov.ua/nk/rozdil-xiv--spetsialni-podat/edynyi-podatok/).
Подання заяви на застосування спрощеної системи оподаткування:
Заява подається до контролюючого органу за вибором платника податків в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
4) суб’єкту державної реєстрації як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом 755.
Форма заяви та порядок застосування спрощеної системи оподаткування затверджені наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675 "Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік" (http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/53476. html).
При обранні спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання повинен визначити, до якої групи платників єдиного податку він належить. Для цього потрібно визначити яким критеріям відповідає ФОП.
Фізичні особи-підприємці:
- перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню.
- друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб.
третя група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена.
З 2 квітня обсяг доходу становить:
Розмір податків у 2020 році
I група — 1249,26 грн/міс (1039,06 грн ЄСВ + 210,2 грн єдиного податку). У 2019 році — 1110,16 грн.
II група — 1983,66 грн/міс (1039,06 грн ЄСВ + 944,6 грн єдиного податку). У 2019 році — 1752,66 грн.
III група (з ПДВ) — 1039,06 грн/міс + 3% від доходу + 20% ПДВ. У 2019 році — 918,06 грн.
III група (без ПДВ) — 1039,06 грн/міс + 5% від доходу для тих, хто не платить ПДВ.
Загальна система оподаткування передбачає мінімум 1039,06 грн/міс, також стягуються 18% ПДФО та 1,5% військового збору.
Звертаю Вашу увагу, що штраф за підприємницьку діяльність без реєстрації (ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення) від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
При інвестуванні, Ви можете укласти договір інвестування, де зазначити всі умови.
Успіхів Вам!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня!
Основним нормативно-правовим актом, що визначає відносини інвестора і стартапу, є Закон України «Про інвестиційну діяльність» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1560-12#Text).
Відповідно до цього закону, інвестиціями є всі види майнових та інтелектуальних цінностей, які вкладаються в об'єкти підприємницької або іншої діяльності, в результаті якої створюється прибуток (дохід) або досягається соціальний ефект.
Основним документом, який визначає відносини суб'єктів інвестиційної діяльності, а саме інвестора та учасника (стартапа), є договір. Згідно вищезгаданому закону, укладення договорів, вибір партнерів, визначення зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать українському законодавству, є виключною компетенцією суб'єктів інвестиційної діяльності.
При цьому поняття «інвестиційний договір» в законодавстві України відсутній, а відповідно, оформлення угоди з інвестором може здійснюватися в різних формах. Основне правило - договір повинен відповідати вимогам українського законодавства.При укладенні договору між інвестором та представником стартапа важливо пам'ятати, що обидві сторони є рівноправними партнерами, вкладення яких здійснюються з одного боку у вигляді інвестицій, а з іншого - у вигляді інновацій.
У практичній діяльності найбільш поширеною формою здійснення інвестицій вважається створення товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ).
Створення нового підприємства дозволяє фізичним особам, що просувають стартап, і інвестору визначити розмір статутного капіталу ТОВ, частки учасників та їх види, порядок розподілу прибутку, права учасників на створений об’єкт інтелектуальної власності тощо.
Основним документом, що регулює ці питання, є статут ТОВ. Важливо пам'ятати, що якщо фізособа вносить до статутного капіталу нематеріальний актив, наприклад ноу-хау, він повинен мати грошовий вираз. Якщо ТОВ вже створено, то інвестор може увійти до нього на правах нового учасника. Дане рішення приймається загальними зборами учасників з подальшим внесенням змін до статуту підприємства. Дані зміни повинні бути зафіксовані держреєстратором. Важливо пам'ятати, що роль і величина прав учасника залежить від розміру його внеску в статутний капітал, а відповідно, підставою для визначення розміру дивідендів буде питома вага учасників в статутному капіталі.
В деяких випадках, наприклад при небажанні інвестора бути учасником ТОВ, інвестиції можуть бути оформлені договорами позики, оренди або спільної діяльності.
У договорі позики фіксується величина позикових коштів, термін повернення, плата за користування (відсотки), а також гарантії повернення, наприклад поручительство третіх осіб або заставу. В угоді про оренду вказується орендоване майно, наприклад офісне приміщення, період користування, плата та інші істотні умови. Договір про спільну діяльність укладається, якщо сторони не планують створювати нову юридичну особу. При цьому повинна бути визначена особа, відповідальна за ведення господарської діяльності. Всі питання, пов'язані з розрахунками між учасниками, повинні бути обумовлені в договорі.
Що стосується ФОП, то це найпростіша організаційно-правова форма і її також досить часто використовують для стартапу, але вона більше годиться для початкового етапу ведення бізнесу або для підприємця, який планує вести бізнес самостійно і не планує залучати інвестиції.
Всього доброго!
Успіхів Вам!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Вам необхідно скласти письмовий договір, передбачити всі умови, порядок оплати з зазначенням рахунку отримувача та назви установи банку в умовах вказати ( розмір вкладу кожної сторони у відсотках) , передбачити права та обов язки сторін , реквізити сторін з підписом кожної , відправити поштою електронною , або краще рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення, після підписання сторонами договір вважається укладеним. (необхідно нотаріально завірити переклад тексту).
Кошти перерахувати на рахунок вказаний у договорі у термін який передбачено договором з призначенням платежу отримання інвестицій - назва"
надалі вам необхідно подати декларацію про майновий стан та доходи в Україні.
За якою формою подавати Декларацію
Відповідно до п. 46.6 ПКУ нові форми декларацій (розрахунків) набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення. А до того є чинними форми декларацій (розрахунків), визначення, затверджені раніше. Тобто, оскільки оновлену форму податкової декларації оприлюднено 06.08.2019, уперше складати оновлену декларацію необхідно буде за підсумками 2020 року.
Утім, податківці рекомендують подати декларацію за новою формою вже і за 2019 рік. Хоча відповідного роз’яснення поки що немає в Базі знань «ЗІР». Сподіваймося, незабаром ми дізнаємося офіційну позицію ДПСУ щодо цього. Однак уже зараз очевидно, що з великою часткою імовірності податківці вимагатимуть за підсумками 2019 року подавати декларацію вже за новою формою.
Однозначно за новою формою декларації звітуватимуть у 2020 році за квартал новостворені ФОПи чи ті, які переходять зі спрощеної системи на загальну.
Хто і в які строки декларує доходи
Щороку подавати Декларацію про доходи до Податкових інспекцій за місцем проживання — конституційний обов’язок громадян (ч. 2 ст. 67 Конституції України).
Своєю чергою, усіх громадян, які складають Декларацію, можна поділити на дві категорії, до яких належать особи, що:
1) зобов’язані подавати річну Декларацію відповідно до ПКУ;
2) мають право подавати Декларацію добровільно.
основні випадки обов’язкового подання громадянами Декларації про майновий стан і доходи.
Основні випадки обов’язкового подання громадянами Декларації про майновий стан і доходи
Отримання протягом звітного року доходу:
Підстава
від підприємницької діяльності (на загальній системі оподаткування)
п. 177.5 ПКУ
від провадження незалежної професійної діяльності
п. 178.4 ПКУ
від особи, яка не є податковим агентом
пп. 168.2.1 ПКУ
з іноземних джерел
пп.пп. 168.2.1, 170.11.1 ПКУ
від операцій з інвестиційними активами
п. 170.2.1 ПКУ
від надання в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) нерухомості, якщо орендар — фізична особа, яка не є суб’єктом господарювання
пп. 170.1.5 ПКУ
від успадкування чи отримання в дарунок коштів, майна, майнових або немайнових прав від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення, крім спадкоємців-нерезидентів, а також інших спадкоємців-резидентів, які сплатили податок до моменту оформлення спадщини
п. 174.3 ПКУ
за ухвалою суду, згідно з якою прийнято рішення про зміну власника та перехід права власності на рухоме майно
п. 173.4 ПКУ
у вигляді суми заборгованості, за якою минув строк позовної давності у сумі, що перевищує 50% місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи станом на 1 січня звітного податкового року (у 2019 році — 960,50 грн)
пп. 164.2.7 ПКУ
у вигляді благодійної допомоги у сумі, що перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати (у 2019 році — 2086500 грн)
пп. «б» пп. 170.7.8 ПКУ
у вигляді цільової благодійної допомоги, не використаної та не поверненої благодійнику в строки, визначені законодавством
пп. 170.7.5 ПКУ
у вигляді нецільової благодійної допомоги, якщо загальна сума такої допомоги перевищує у 2019 році 2690 грн
пп. 170.7.3 ПКУ
як додаткове благо у вигляді основної суми боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором у сумі, що перевищує 25% однієї мінімальної зарплати (у розрахунку на рік), установленої на 1 січня звітного податкового року (у 2019 році — 1043,25 грн)
пп. «д» пп. 164.2.17 ПКУ
від продажу власної сільськогосподарської продукції у випадках, передбачених пп. 165.1.24 ПКУ
пп. 179.1, 179.2 ПКУ
у вигляді винагород й інших виплат, нарахованих (виплачених) відповідно до умов ЦПД, які отриманні від фізосіб — платників єдиного податку 4 групи
пп. 164.2.2 ПКУ
До осіб, які мають право подати Декларацію добровільно, належать:
— особи, які мають намір повернути зайво сплачений податок, у т.ч. у разі невчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору купівлі-продажу (міни) об’єкта нерухомості, за яким сплачено ПДФО (п.п. 176.1, 172.6 ПКУ);
— особи, які воліють скористатися правом на податкову знижку за наслідками звітного податкового року (п. 176.1 і пп. 166.1.2 ПКУ).
Загальний строк подання Декларації визначений пп. 49.18.4 ПКУ, згідно з яким Декларацію подають за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (далі — ПДФО), — до 1 травня року, що настає за звітним, окрім випадків, передбачених р. IV ПКУ. Тож, оскільки 1 травня цьогоріч припадає на п’ятницю, гранична дата подання Декларації за 2019 рік фізособами — 4 травня 2020 року.
З іноземного доходу сплачуєте:
ПДФО -18%
ВЗ -1,5%
потурбуйтесь про наявність договору про перерахунок доходу від неризедента з нотаріально посвідченим перекладом на державну мову та актом приймання - передачі до договору( можуть попросити у податковій) , також виписку з банку про зарахування коштів.
Вподальшому вам необхідно розглянути питання про реєстрацію Вас , як ФОП НАПРИКЛАД 3- Ї ГРУПИ ОПОДАТКУВАННЯ
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев
Согласно ч. 1 ст. 9 Закона Украины «Об инвестиционной деятельности» основным правовым документом, который регулирует взаимоотношения между субъектами инвестиционной деятельности, является договор (соглашение).
Вместе с тем, необходимо констатировать отсутствие в законодательстве самого определения понятия инвестиционного договора, круга его участников, существенных условий, оснований и формы заключения, а также содержания соответствующих правоотношений.Под инвестиционным понимают договор, одной из сторон которого является инвестор (юридическое или физическое лицо или государство), а другой — принимающая сторона инвестиции, — реципиент (физическое или юридическое лицо, как то, что уже существует, так и специально созданное инвестором, а также государство), который регулирует отношения по поводу долгосрочного вложения средств, имущества, имущественных прав и других ценностей, имеющих рыночную стоимость в выбранный объект инвестирования (проект). В силу того, что инвестиционная отрасль является сравнительно новой, а контракты с инвесторами заключаются не так часто, инвестиционным договором может называться ряд других сделок, связанных с капиталовложением. Учитывая такие факторы как юрисдикция, способ ведения бизнеса (наличие юридического лица или без него) и других факторов, в сфере инвестиций можно выделить следующие договоры:Юрист, г. Харьков, 32 года опыта
Добрый день. Вы имеете право на заключение договора о совместной деятельности без образования юридического лица, чем пользуются многие инвесторы. Заключить его можно в электронном виде, что также предусмотрено законодательством. Но его следует обязательно зарегистрировать.