Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Исполнительное производство, 22 декабря 2020, вопрос №35304 150₴

ОТГ принимает бюджет на 2021 год. Могут ли депутаты местного сельского совета убрать со штатного расписания должность, а именно «радник голови» - могут ли депутаты переводить с фонда зарплаты остаток сэкономленных средств перераспределить на статью развития села(благоустройство) - после принятия регламента, могут ли депутаты вносить в него изменения или дополнения

ОТГ принимает бюджет на 2021 год. Могут ли депутаты местного сельского совета убрать со штатного расписания должность, а именно «радник голови»
- могут ли депутаты переводить с фонда зарплаты остаток сэкономленных средств перераспределить на статью развития села(благоустройство)
- после принятия регламента, могут ли депутаты вносить в него изменения или дополнения

Ответы юристов (13)

    Ковальчук Владимир
    20%

    На прохання Асоціації ОТГ Міністерство фінансів України надало відповідні роз’яснення щодо створення місцевого фінансового органу.

    Мінфін, окрім іншого зазначив, що починаючи з 2021 року МФО має функціонувати у статусі юридичної особи публічного права як окремий виконавчий орган сільської, селищної, міської ради і не може бути структурним підрозділом апарату ради.

    Мінфін також надав рекомендації щодо пункту 3 частини другої статті 22 Бюджетного кодексу України стосовно визначення головних розпорядників бюджетних коштів (рекомендації додаються).

    Мінфін також повідомив про завершення початкового етапу створення довідника учасників бюджетного процесу на місцевому рівні, сформованого завдяки проведенню реєстрації МФО в Інформаційно-аналітичній системі управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA» і надав відповідні роз’яснення щодо реєстрації/перереєстрації учасників бюджетного процесу в АІС «LOGICA» ОТГ принимает бюджет на 2021 год. Могут ли депутаты местного сельского совета убрать со штатного расписания должность, а именно «радник голови»Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради».

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про місцеве самоврядування в Україні

    Стаття 2. Поняття місцевого самоврядування

    1. Місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

    Стаття 10. Ради - представницькі органи місцевого самоврядування

    1. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

    Стаття 16. Організаційно-правова, матеріальна і фінансова основи місцевого самоврядування

    1. Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

    7. Органи місцевого самоврядування з урахуванням місцевих умов і особливостей можуть перерозподіляти між собою на підставі договорів окремі повноваження та власні бюджетні кошти.

    Стаття 26. Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад

    1. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

    3) утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск;

    5) затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання;

    23) розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету;

    Глава 3.Сільський, селищний, міський голова

    Стаття 42. Повноваження сільського, селищного, міського голови

    4. Сільський, селищний, міський голова:

    5) вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради;

    6) вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України;

    Висновок:

    - селищний голова має право лише вносити пропозиції щодо штатного розпису апарату селищної ради ОТГ. Натомість затверджувати штатний розпис — виключна компетенція селищної ради;

    - тільки Рада вирішує як витрачати гроші місцевого бюджету;

    - Рада має право скоротити посаду "радника Голови" та перерозподілити гроші на благоустрій;

    - регламент затверджує Рада, змінити його за потреби може тільки Рада, а не окремі депутати.

    Гончаренко Константин
    16.7%

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Штатний розпис на відповідний рік після прийняття бюджету радою затверджує головний розпорядник бюджетних коштів -голова ОТГ враховуючи висновок Департаменту фінансів та постійноіі депутатськоіі комісіі з питань бюджету. На штатні посади в апараті ради депутати не впливають. Вони формуються відповідно до ЗУ "ПРО службу в органах МС. Включно з патронатною службою голови.

    Якщо бюджет не дає можливості утримувати радників ,голова може вивести іх за штат на громадські засади. Це вирішує голова.

    Депутати під час прийняття бюджету розподіляють кошти згідно тих видатків на програми і розвиток ,яких потребує громада.

    До бюджету можна вносити зміни на сесіі , отримавши висновок профільного фін департаменту та комісіі.

    В регламенті роботи ради вказано процедуру внесення змін до нього.

    Необхідно депутату, або фракціі підготувати проект рішення про внесення змін до регламенту оформити та зареєструвати проект в організаційному відділі ради, пройти процедуру погодження на комісіі з висновком про законність акту та рекомендацією підтримати радою, внести на сесію проголосувати більшістю голосів від складу ради.

    З повагою

    Костянтин Гончаренко

    • Виктория Клиент 3 года назад

      А могут ли депутаты принять бюджет, а потом штатное расписание?

      Вопрос состоит в том, что большинство депутатов не хочет утверждать "Радника". Имеют ли они право не проголосовать и исключить эту должность со штатного расписания?

      • Гончаренко Константин

        Исключительно депутаты решают как и куда направить бюджетные средства ОТГ.

        Если депутаты не хотят такого вида бюджета ,как предлагает Глава ОТГ. Они могут не голосовать за правки ,которые не устраивают громаду.

        Могут не поддержать проект решения "о бюджете ОТГ на 2021 год в целом и тогда Глава ОТГ должен выйти на переговоры с Вами , если конечно не желает сорвать принятие бюджета громады.

        Не голосуете , отправляете на доопрацювання на бюджетную комиссию рады. Депутаты на комиссии обсуждают вносят ,только важные для громады "видатки до бюджету , готовят высновок комиссии в котором пишут, "згідно бюджетного Кодексу, у зв'язку з необхідністю прийняти збалансований бюджет громади, відповідно до ЗУ Місцеве самоврядування , вважаємо за доцільне провести оптимізацію видатків на виконавчі органи ОТГ та виключити зі штатного розпису наступні посади/посаду :вказати назву.

        Так же описать все ,что необходимо и рекомендовать раде принять новую редакцию.

        Но для главы все же необходимо оставить минимальный штат радників та заступників, які передбачені типовим положенням КМУ про штатні одиниці в органах МС та ііх утримання. Депутати можуть передбачити граничну чисельність оплачуваних посад, а інші на гросадських засадах , хоч 50 радникв проте не за бюджетні кошти.

        До прикладу голова Сумськоіі громади має : одного радника оплачуваного і 4 помічники , інші 35 осіб працюють на громадчьких засадах в патронатній службі згідно положення про радників голови.

        Вирішують депутати як фінвнсувати оргвни, головне згідно типового положення і фін можливостей громади.

        З повагою

        Костянтин Гончаренко

      • Адвокат Евгений Александрович
        16.7%

        Здравствуйте, Виктория!

        "Могут ли депутаты местного сельского совета убрать со штатного расписания должность, а именно «радник голови»?

        - Могут.

        "Могут ли депутаты переводить с фонда зарплаты остаток сэкономленных средств перераспределить на статью развития села(благоустройство)"?

        - Могут, на сессии совета.

        "После принятия регламента, могут ли депутаты вносить в него изменения или дополнения"?

        - Могут вносить изменения на сессии совета.

        "А могут ли депутаты принять бюджет, а потом штатное расписание"?

        - Могут.

        "Вопрос состоит в том, что большинство депутатов не хочет утверждать "Радника". Имеют ли они право не проголосовать и исключить эту должность со штатного расписания"?

        - Да, вполне только на сессии совета.

        Всего доброго!

        Удачи Вам!

      • Савченко Олександр
        16.7%
        Савченко Олександр 3 года назад

        Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

        Общаться в чате

        1)А могут ли депутаты принять бюджет, а потом штатное расписание? - строки прийняття рішень про затвердження місцевого бюджету регламентовані ст. 77 Бюджетного кодексу України. Так, місцеві бюджети затверджуються рішенням відповідної місцевої ради до 25 грудня року, що передує плановому.

        2) Вопрос состоит в том, что большинство депутатов не хочет утверждать "Радника". Имеют ли они право не проголосовать и исключить эту должность со штатного расписания? - так, мають право (згідно ст. 10, 26 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні).

        Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%...):

        Стаття 10. Ради - представницькі органи місцевого самоврядування

        5. Чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими Кабінетом Міністрів України.

        Стаття 26. Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад

        1. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

        5) затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання;

        Всього доброго!

        Успіхів Вам!

    Карпенко Андрей Владимирович

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

    від 9 березня 2006 р. № 268Київ

    Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів

    Кабінет Міністрів України постановляє:

    Умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, встановлених цією постановою, і схем посадових окладів згідно з додатками 48-54 і 57.

    Посмотрите это Постановление. В приложениях есть должности. Но какие из них вводить решать Раде. А Голова уже в рамках бюджета утверждает им оклады, руководствуясь этим Постановлением.

    Сначала принимается штатное расписание, а потом выделяется финансирование.

    Мєньков Андрій Васильович
    10%

    Добрый день Виктория! Чтобы сразу пояснить - депутаты не готовят проэкты решений сессии местного совета. Для этого существует апарат. Но депутаты вносят предложения на сессию и утверждают проэкты решений.

    Законодательством предусмотрено что, "перевибори сільських, селищних, міських голів, зміна керівників органів місцевого самоврядування не є підставою для припинення служби посадовими особами виконавчих органів рад, їх секретаріатів, крім працівників патронатної служби". Поэтому отвечая на Ваш первый вопрос: да, советник председателя может быть исключен из штатного расписания. Но депутаты не готовят штатное расписание, они его утверждают либо не утверждают. Готовят штатное расписание как раз соответствующие специалисты исполкома.

    Касательно бюджета и регламента. Да депутаты могут перераспределять бюджетные средства, а именно голосуют за то либо иное перераспределение. Но по факту перераспределяют остатки финансовый отдел (управление) исполкома, готовя проэкт решения "О внесении изменений в местный бюджет". Этот проэкт утверждают (принимают голосуют) депутаты если согласны. Вносить дополнения и изменения в утвержденный регламент местного совета депутаты имеют право как и в любой иной документ принятый местным советом (програмы соц-эконом развития, бюджет и т.д.) Новый созыв депутатов должен принят новый регламент, а до того действует регламент принятый депутатами предыдущего созыва.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Зазвичай спочатку приймається штатний розпис а наступний крок фінансування.

    У фінансування зазвичай закладаються суми з фонду оплати праці, тому е є логічним, що фінансування йде на оклади штатних працівників.

    Щодо спірної посади радника рекомендую розглянути компромісні варіанти, тобто радника не в трат а по договору цивільно правового характеру, або радника на громадських засадах, або радника на 0,5- 0,25 ставки, тощо.

    Успіху

    Адвокат Евгений Александрович

    Здравствуйте, Виктория!

    "Могут ли депутаты местного сельского совета убрать со штатного расписания должность, а именно «радник голови»?

    - Могут.

    "Могут ли депутаты переводить с фонда зарплаты остаток сэкономленных средств перераспределить на статью развития села(благоустройство)"?

    - Могут, на сессии совета.

    "После принятия регламента, могут ли депутаты вносить в него изменения или дополнения"?

    - Могут вносить изменения на сессии совета.

    "А могут ли депутаты принять бюджет, а потом штатное расписание"?

    - Могут.

    "Вопрос состоит в том, что большинство депутатов не хочет утверждать "Радника". Имеют ли они право не проголосовать и исключить эту должность со штатного расписания"?

    - Да, вполне только на сессии совета.

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго вечора, Вікторія!

    1) Могут ли депутаты местного сельского совета убрать со штатного расписания должность, а именно «радник голови» - так, можуть.

    Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%...):

    Стаття 10. Ради - представницькі органи місцевого самоврядування

    5. Чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими Кабінетом Міністрів України.

    Стаття 26. Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад

    1. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

    5) затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання;

    2) могут ли депутаты переводить с фонда зарплаты остаток сэкономленных средств перераспределить на статью развития села(благоустройство) - так, можуть. Бюджетні призначення встановлюються рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України.

    У разі необхідності внесення змін до бюджетних призначень пропозиції щодо них подаються і розглядаються у порядку, установленому для складання проекту бюджету. Набувають чинності внесені зміни лише після набрання чинності рішенням відповідної місцевої ради, яким вони внесені.

    3) после принятия регламента, могут ли депутаты вносить в него изменения или дополнения - так, можуть (відповідно до ст. 25, 26 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні"). При цьому про таку можливість повинно бути зазначено в самому регламенті (зазвичай вказується у Заключних положеннях).

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Дьомін Максим  Вікторович

    Добрый вечер!

    Вы как представители местного самоуправления имеете полное право вносить любые изменения в штатное расписание исполкома и его исполнительных органов. В том числе, имеете право по предложению кого либо из коллег проголосовать штатное расписание без должности советника головы. Это решение полностью соответствует ст. 26 ЗУ "О местном самоуправлении в Украине".

    Экономию фонда оплаты труда вы как депутаты имеете право направить на любую статью расходов местного бюджета, изменив при этом целевое направление и КЕКВ по бюджетной классификации. Но учтите, что при направлении денег на благоустройство есть вероятность того, что эти деньги не смогут быть использованы до конца бюджетного периода, и тогда они останутся переходным остатком на следующий бюджетный год. Но в таком случае финуправление должно будет подготовить соответствующее решение о внесении изменений в бюджет на 2021 год.

    Вы как местный совет имеете полное право менять свои решения по мере необходимости, в том числе и вносить изменения в Регламент работы. Такая инициатива может исходить как от депутата, фракции или постоянной комиссии по этике и регламенту работы.

    Удачи Вам в работе)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України