Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Трудовое право, 10 января 2021, вопрос №36078 100₴

Подання клопотання про повернення робочого місця

Я працюю в старостинському окрузі ТГ, об'єднання відбулося місяць назад. Колишній сільський голова не зовсім законно позбавив мене посади і вже в громаді мене перевели на іншу посаду (у мене 2 малолітніх дітей). Зараз колишній голова є депутатом ТГ і через особисту неприязнь хоче добитись мого звільнення і подає на мене депутатське звернення щодо відсутності у мене освіти до нової посади.
Мені порадили подати клопотання до голови ТГ про повернення попередньої посади (освіта позволяє та є 7 років досвіду роботи), як мені це зробити?

Ответы юристов (7)

    Гончаренко Константин
    25%
    Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Враховуючи останні зміни, внесені в чинне законодавство України та зважаючи на зазначені Вами обставини повідомляю наступне.

    В даному випадку використати варіант саме «переведення» - не можна. Адже ст. 3 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" визначає 3 види посад в ОМС:

    1) виборні, на які особи обираються на місцевих виборах;

    2) виборні, на які особи обираються чи затверджуються відповідною радою;

    3) посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

    Відповідно до ст. 10 цього ж Закону прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посаду секретаря ради шляхом обрання радою. На посади керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування - шляхом призначення відповідним головою на конкурсній основі.

    Працівники сільської ради, її виконкому, які займають невиборні посади, працюють до закінчення процедури реорганізації. Попередження про наступне вивільнення зовсім не означає, що всі попереджені працівники будуть обов’язково звільнені з роботи за п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) у зв’язку з реорганізацією. Частина з них, можливо, будуть переведені на посади у новій структурі ОТГ або працевлаштуються самостійно в інших установах, на підприємствах чи будуть звільнені з роботи з інших передбачених законодавством підстав.

    За п. 1 ст. 40 КЗпП розриваються трудові договори, укладені на невизначений строк, а також строкові трудові договори до закінчення строку їх чинності власником або уповноваженим ним органом у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

    Звільнення з цих підстав називають вивільненням. Відповідно до ст. 49-2 КЗпП про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за 2 місяці. Варто звернути увагу на те, що розпорядження, з яким Вас мають ознайомити має містити посилання на ч. 4 ст. 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», згідно з якою з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною ОТГ, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, та розміщених поза адміністративним центром ОТГ, шляхом їх приєднання до юридичної особи – сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі ОТГ.

    Майте на увазі, що працівника, попередженого розпорядженням сільського голови ОТГ за 2 місяці про наступне вивільнення, звільнити з роботи до закінчення цього строку можливо виключно з ініціативи працівника.

    Крім того, одночасно з попередженням про звільнення роботодавець має запропонувати Вам іншу роботу в тій же самій установі, ПРОТЕ якщо така можливість у нього буде (ч. 3 ст. 49-2 КЗпП).

    Також, коли Вас будуть ознайомлювати з розпорядженням чи повідомленням про наступне вивільнення у зв᾿язку з реорганізацією с/р Ви можете так і прописати: «З розпорядженням про наступне звільнення не згодна, поставити підпис та дату». Обов᾿язково зберегти копію цього повідомлення для себе, адже в разі, якщо будете не згодні з подальшими діями керівництва стосовно Вашого звільнення Ви маєте законне право звернутись до суду за захистом своїх порушених прав. Лише в судовому порядку можна буде оскаржити незаконні дії керівництва ОТГ.

    Щодо переважного права в залишенні на роботі, то згідно статті 42 КЗпП при скороченні чисельності чи штату працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці. Наразі чітких критеріїв визначення кваліфікації працівника законодавством про працю не встановлено. Під час визначення переважного права залишитись на роботі доцільно розглядати сукупність критеріїв, які характеризують виробничу діяльність працівників, зокрема: наявність певної освіти; стаж; досвід роботи; ставлення до роботи; якість виконуваної роботи; наявність дисциплінарних стягнень чи заохочень тощо.

    При рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається таким категоріям працівників:

    Ø сімейним – при наявності двох і більше утриманців;

    Ø особам, в сім’ї яких немає інших працівників з самостійним заробітком;

    Ø працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації;

    Ø працівникам, які навчаються у вищих і середніх спеціальних учбових закладах без відриву від виробництва;

    Ø учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

    Ø авторам винаходів, корисних моделей, промислових зразків і раціоналізаторських пропозицій;

    Ø працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання;

    Ø особам з числа депортованих з України, протягом п’яти років з часу повернення на постійне місце проживання до України;

    Ø працівникам з числа колишніх військовослужбовців строкової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, – протягом двох років з дня звільнення їх зі служби;

    Ø працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат.

    Таким чином, в разі, якщо Ви є працівником з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці, маєте двох і більше дітей, а також якщо в сім’ї немає інших працівників з самостійним заробітком, то безумовно, що Ви маєте переважне право в залишенні на роботі в новоствореній ОТГ, проте ці факти Вам необхідно буде доказувати в судовому порядку, адже на рішення керівництва ОТГ ніхто не може повпливати та скасувати, окрім як суду.

    Заява на ім я голови ОТГ подається у вільній формі з додаванням відомостей про освіту та інших умов що передбачає конкурсна документація для прийняття на посаду.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    25%
    Крикун Сергій Павлович 3 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    По-перше, подання депутатського звернення щодо Вашого звільненння ще не означає вирішення питання пот суті. По-друге, питання не містить відомостей про Вашу посаду та освіти (та предмет відповідності). По-третє, відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2493-14):

    "Стаття 17. Атестація посадових осіб місцевого самоврядування...

    З метою оцінки ділових та професійних якостей, а також кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування, крім осіб, зазначених у частині другій цієї статті, посадові особи місцевого самоврядування один раз на 4 роки підлягають атестації.

    Атестації не підлягають сільські, селищні, міські голови, голови районних у містах, районних і обласних рад, секретарі сільських, селищних, міських рад, старости, працівники патронатної служби, особи, які перебувають на посаді менше одного року, молоді спеціалісти, вагітні жінки чи жінки, які працюють менше одного року після виходу на роботу з відпустки по вагітності і пологах чи догляду за дитиною, особи, прийняті на посаду на визначений строк...

    Атестаційна комісія працює гласно. Посадова особа має право попередньо ознайомитися з матеріалами її атестації, брати участь у засіданні комісії, на якому розглядається питання про її атестування, оскаржувати, у разі незгоди, рішення атестаційної комісії сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті, районної, обласної ради протягом 10 днів з дня винесення її рішення або до суду.

    За результатами атестації атестаційна комісія робить один з таких висновків: про відповідність займаній посаді; про відповідність займаній посаді за певних умов (здобуття освіти, проходження стажування, набуття відповідних навичок, підвищення кваліфікації тощо); про невідповідність займаній посаді..."

    "Стаття 12-1. Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

    Посадові особи місцевого самоврядування зобов’язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України "Про запобігання корупції".

    Закон України "Про запобігання корупції" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18):

    "Розділ V

    ЗАПОБІГАННЯ ТА ВРЕГУЛЮВАННЯ КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСІВ

    Стаття 28. Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

    1. Особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані:

    1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

    2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;

    3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

    4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

    2. Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не можуть прямо чи опосередковано спонукати у будь-який спосіб підлеглих до прийняття рішень, вчинення дій або бездіяльності всупереч закону на користь своїх приватних інтересів або приватних інтересів третіх осіб.

    3. Безпосередній керівник особи або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.

    Національне агентство у випадку одержання від особи повідомлення про наявність у неї реального, потенційного конфлікту інтересів упродовж семи робочих днів роз’яснює такій особі порядок її дій щодо врегулювання конфлікту інтересів.

    4. Безпосередній керівник або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади, якому стало відомо про конфлікт інтересів підлеглої йому особи, зобов’язаний вжити передбачені цим Законом заходи для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів такої особи.

    5. У разі існування в особи сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів вона має право звернутися за роз’ясненням до Національного агентства. У разі якщо особа не отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона діє відповідно до вимог, передбачених у цьому розділі Закону.

    6. Якщо особа отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона звільняється від відповідальності, якщо у діях, щодо яких вона зверталася за роз’ясненням пізніше було виявлено конфлікт інтересів...

    Стаття 29. Заходи зовнішнього та самостійного врегулювання конфлікту інтересів

    1. Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів здійснюється шляхом:

    1) усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів;

    2) застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень;

    3) обмеження доступу особи до певної інформації;

    4) перегляду обсягу службових повноважень особи;

    5) переведення особи на іншу посаду;

    6) звільнення особи.

    2. Особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, у яких наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів, можуть самостійно вжити заходів щодо його врегулювання шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих це документів безпосередньому керівнику або керівнику органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади.

    Позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування.

    Стаття 30. Усунення від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті

    1. Усунення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів здійснюється за рішенням керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, у випадках, якщо конфлікт інтересів не має постійного характеру та за умови можливості залучення до прийняття такого рішення або вчинення відповідних дій інших працівників відповідного органу, підприємства, установи, організації.

    2. Усунення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів, а також залучення до прийняття такого рішення або вчинення відповідних дій інших працівників відповідного органу, підприємства, установи, організації здійснюється за рішенням керівника органу або відповідного структурного підрозділу, в якому працює особа...

    Стаття 38. Додержання вимог закону та етичних норм поведінки

    1. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, під час виконання своїх службових повноважень зобов’язані неухильно додержуватися вимог закону та загальновизнаних етичних норм поведінки, бути ввічливими у стосунках з громадянами, керівниками, колегами і підлеглими.

    Стаття 39. Пріоритет інтересів

    1. Особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, представляючи державу чи територіальну громаду, діють виключно в їх інтересах."

    Наведіть докази упередженного до Вас ставлення з боку цієї особи, ініціатором конфлікту інтересів.

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%
    Карпенко Андрей Владимирович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Добрий день!

    Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 40 КЗпП підставою для розірвання трудового договору є саме виявлена невідповідність працівника займаній посаді.

    За умови, що роботодавець на момент призначення особи знав про кваліфікаційні вимоги, які є обов'язковими для виконання цієї роботи, і те, що особа займаній посаді не відповідає через відсутність спеціальної освіти, однак свідомо її призначив, то сам по собі факт відсутності документа про освіту не може бути у подальшому підставою для звільнення працівника. Виявленою невідповідністю у такому разі може бути неякісне виконання робіт, неналежне виконання трудових обов'язків через недостатню кваліфікацію.

    Один лише факт відсутності диплому про освіту не може слугувати підставою для звільнення працівника згідно з п. 2 ч. 1 ст. 40 КЗпП, якщо роботодавець знав про відсутність належної освіти у працівника під час його прийняття на роботу.

    Відповідне положення міститься у постанові КЦС ВС від 27 січня 2020 року у справі № 654/941/17.

    Висновок:

    - звільнити Вас на підставі того, що у Вас непрофільна освіта не мають права. Якщо так станеться, то звертайтесь за захистом своїх прав до суду;

    - такого поняття, як клопотання про повернення на посаду не існує. Ви можете звернутись с заявою про переведення на іншу посаду.

    Пуха Наталія ТендерОк
    30%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання погоджуюсь з колегами

    По перше подання депутатського звернення не означає як результат позбавлення вас посади, і загалом така підстава, як особиста неприязнь та відсутність необхідної освіти не є підставою на позбавлення вас посади.

    По друге ви не позбавлені права аналогічного звернення.

    Щодо питання подання клопотання, то дійсно у зв'язку зі змінами у законодавстві, дійсно переведення може бути ускладненим, саме тому вам необхідно ознайомитися з документами, що регулюють порядок прийняття, зайняття, переведення (зазначена інформація, міститься в установі до якої ви хочете перевестись) наявність конкурсу, вимоги, а також вимоги, до стажу та освіти, і вже від отриманої інформації займайте необхідну Вам посаду.

    Успіху

    Пользователь не активен
    Пользователь не активен 3 года назад

    Адвокат, г. Днепр, 25 лет опыта

    Добрый день!

    Насколько я понимаю в Вашем учреждении произошла реорганизация - очень важно понимать каким путем это происходило - путем слияния нескольких учреждений в одно либо путем присоединения нескольких к одному.

    В такой ситуации меняется структура учреждения - составляется новое штатное расписание во вновь созданном учреждении.

    Вернуться на предыдущую должность в предыдущее учреждение у Вас может не получиться - оно может быть ликвидировано и, соответственно, ликвидирована и Ваша предыдущая должность.

    Изначально Вам необходимо разобраться с ситуацией о наличии той должности, на которую Вы хотите претендовать - если она существует - обращайтесь с заявлением о переводе к руководителю.

    Будет проведен конкурс и по его итогам - принято решение о Вашем соответствии этой должности.

    В любом случае - для более конкретных рекомендаций необходима более детальная информация.

    С уважением, адвокат Татьяна Власенко

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий вечір!

    В ст. 32 Кодексу законів про працю України лише передбачено, що переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у ст. 33 цього Кодексу, та в інших випадках, передбачених законодавством.

    Як роз’яснив Пленум Верховного Суду України в п. 31 постанови № 9 від 06.11.1992 «Про практику розгляду судами трудових спорів», переведенням на іншу роботу вважається доручення працівникові роботи, що не відповідає спеціальності, кваліфікації чи посаді, визначеній трудовим договором. Не вважається переведенням, що потребує згоди працівника, переміщення його на тому ж підприємстві (в установі, організації) на інше робоче місце, в інший структурний підрозділ на території підприємства в межах тієї ж місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або агрегаті при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою і з тими ж істотними умовами праці. Однак і переміщення не може бути безмотивним, не обумовленим інтересами виробництва.

    У разі непереведення Вас на попередню посади, Ваам треба подати позовну заяву до Окружного адміністративного суду, в порядку Кодексу адміністративного суду України:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    Всього доброго!

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Доброго вечора, Олександро!

    1) Колишній сільський голова не зовсім законно позбавив мене посади і вже в громаді мене перевели на іншу посаду - яку посаду Ви обіймали та як Вас її позбавили, на яку посаду та яким чином Вас було переведено (наявне письмове рішення)?

    2) Зараз колишній голова є депутатом ТГ і через особисту неприязнь хоче добитись мого звільнення і подає на мене депутатське звернення щодо відсутності у мене освіти до нової посади - якщо роботодавець знав про відсутність належної освіти у працівника під час його прийняття на роботу, то сам по собі факт відсутності диплому про освіту не може бути у подальшому підставою для звільнення працівника згідно з п. 2 ч. 1 ст. 40 КЗпП України.

    Така позиція наведена в постанові об’єднаної палати КЦС ВС від 27 січня 2020 року у справі № 654/941/17 (провадження № 61-576сво18). Ознайомитися можна за посиланням –https://reyestr.court.gov.ua/Review/87517096

    3) Мені порадили подати клопотання до голови ТГ про повернення попередньої посади (освіта позволяє та є 7 років досвіду роботи), як мені це зробити? - якщо дана посада вакантна та не потребує проходження конкурсу, то пишіть заяву про переведення на цю посаду.

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомгога.

    Всього Вам доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України