Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня! Я замовила одягу у viber на 20 тисяч і не отримала його. Мені повернули тільки 10 тис гривень, інше обіцяють повернути і не повертають. Що мені робити?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (15)
Адвокат, г. Харьков, 7 лет опыта
Доброго дня! будь ласка вкажіть причини не повернення вам коштів, чим мотивована відповідь? Це дасть інформацію, щодо шляху вирішення проблеми, через кіберполіцію, чи цивільним шляхом.
Оскільки вам повернули 10 тис. грн. склад злочину - Шахрайство може бути відсутнім. Опишіть детальніше, чи укладали ви договір із продавцем, чи є він ФОП, куди здійснювалась оплата, чи вказували ціль платежу?
Договір не укладали, оплата була на карту, ціль теж не вказувала. Сказали, що товар не прийшов не пропустили на митниці, тому повертають кошти. ФОП незнаю, оплачувала на карту
Адвокат, г. Харьков, 7 лет опыта
Раджу вам вчинити наступне: - з'ясувати графік повернення коштів. Якщо його особа не виконає, то у вас будуть підстави вважати, що вас обманули шахраї. У такому разі рекомендую звернутись із заявою онлайн до кіберполіції. https://ticket.cyberpolice.gov.ua/
У вас виникли цивільні відносини. Поліція вам може відмовити, оскільки у діях продавця не спостерігатиметься склад шахрайсва. У такій ситуації вам допоможе позов до суду про стягнення безпідставно набутих коштів. Щоб з економити гроші і час, попередьте продавцю, якщо він не поверне оплату, то ви писатимете на нього скарги в Держспоживслужбу та податкову про факт ведення незареєстрованої підприємницької діяльності. Лише після ігнорування зазначених повідомлень рекомендую вам через банківську карту з'ясовувати відповідача, писати на нього скарги і подавати позов до суду.
Щасти вам!
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Закон України "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1023-12#Text):
"Стаття 13. Право споживача у разі укладення договору на відстані...
6. Якщо інше не передбачено договором, укладеним на відстані, продавець повинен поставити споживачеві товар протягом прийнятного строку, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору...
7. До договору, укладеного на відстані, застосовуються положення, передбачені частинами п'ятою - дев'ятою статті 12 цього Закону.";
"Стаття 12. Права споживача в разі укладення договору поза торговельними або офісними приміщеннями...
"4. У разі реалізації продукції поза торговельними або офісними приміщеннями продавець (виконавець) повинен повернути сплачені гроші без затримки не пізніше тридцяти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. Споживач має право не повертати продукцію або результати роботи чи послуги до моменту повернення йому сплаченої ним суми грошей...
9. Якщо всупереч вимогам цієї статті протягом установлених строків продавець (виконавець) не здійснює повернення сплаченої суми грошей за продукцію у разі розірвання договору, споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості продукції за кожний день затримки повернення грошей.".
Направте через viber продавцю заяву про розірвання договору та виплати, перерахування ним залишкової суми протягом 30 днів з моменту цього Вашого повідомлення під страхом подальшого нарахування на суму боргу неустойки в розмірі одного відсотка вартості продукції за кожний день затримки повернення грошей.
Договору немає
Договір не укладали, оплата була на карту, ціль теж не вказувала. Сказали, що товар не прийшов не пропустили на митниці, тому повертають кошти. ФОП незнаю, оплачувала на карту
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Ваше замовлення у viber та відповідь про його прийняття та виконання є договором на відстані.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте, Тетяна!
Вы имеете право подать претензию и требование о возврате денежных средств.
В случае отсутствия реакции, рекомендую Вам подать заявление в полицию о внесении ведомостей в Единый реестр досудебных расследований и открытии уголовного дела о мошенничестве по ст.190 Уголовного кодекса Украины, о чём в полиции Вам должны выдать извлечение из Единого реестра досудебных расследований.
КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):
Кримінальний кодекс України | від 05.04.2001 № 2341-III (rada.gov.ua)
"Стаття 190. Шахрайство
1. Заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою (шахрайство) -
карається штрафом від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від двохсот до двохсот сорока годин, або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років.
2. Шахрайство, вчинене повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або таке, що завдало значної шкоди потерпілому, -
карається штрафом від трьох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк від одного до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років.
3. Шахрайство, вчинене у великих розмірах, або шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки, -
карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років.
4. Шахрайство, вчинене в особливо великих розмірах або організованою групою, -
карається позбавленням волі на строк від п'яти до дванадцяти років з конфіскацією майна".
Всего доброго, удачи Вам!
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Добрый день!
По Вашему вопросу поясняю следующее:
Первое. В таких случаях надо писать жалобы и чем их больше, тем лучше.
Поэтому жалобы должны быть: .письменно поданы
1. В Отдел по вопросам защиты прав потребителей Вашего области, города, района
чтобы сделали проверку данного интернет-магазина.
2. Кроме этого обязательно обращаться в налоговую испекцию, тоже чтобы сделала проверку магазина.
3. Инспекция по труду, которая проверяет неофомленных работников
4. Национальная полиция Украины. Можно писать в отделения районные, областные, и в центр (Киев). После таких проверок вопрос обязательно решится положительно.
Второе. Если Вы перевели деньги на карточку Приватбанка, нужно написать заявление в банк о мошенничестве, о том, что данная карточка используется в мошеннических целях. Очень большая вероятность, что банк заблокирует эту карточку, и Интернет-магазину ничего не остается делать, как договариваться с Вами, чтобы Вы отказались от претензий.
Эта схема работает, когда интернет-магазин не фиктивный, в противном случае все намного сложнее. Но и здесь есть выход. Написать заявление в киберполицию, указав известные Вам реквизиты, приложив туда данные платежных документов, копию, и переписку с продавцом, если она была. Сайт киберполиции Украины по ссылке (
https://cyberpolice.gov.ua/declare/). Там же есть форма для електронного обращения.
С уважением,
Константин Гончаренко
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
Повідомляю наступне:
Помилкова відправка коштів клієнту ПриватБанку
У разі помилкової відправки коштів, необхідно, щоб одержувач підтвердив факт помилкового зарахування. Також одержувач повинен дати згоду на повернення ваших коштів.
Для цього необхідно:
Звернутися в підтримку ПриватБанку (онлайн-підтримка, телефонний дзвінок і т.д.).
Надати всю наявну інформацію, про помилковий платіж (номер карти, сума переказу, якщо є ПІБ, дата і час).
Після отримання запиту і даних переказу і одержувача, представники банку зв'яжуться з одержувачем для уточнення помилкового зарахування коштів і підтвердження згоди їх повернення. У разі порядності одержувача, повернення коштів проходить досить швидко.
Якщо ж, з якихось причин одержувач не підтверджує факт помилкового отримання ваших коштів, вам необхідно заявити співробітникам ПриватБанку про фіксацію факту шахрайства. Після чого звернутися в правоохоронні органи, які, в свою чергу, за запитом отримають від ПриватБанку всю необхідну інформацію.
Шахрайство з боку клієнтів ПриватБанку
Якщо ж, по ряду причин ви стали заручником ситуації з невиконанням зобов'язань або вимаганням коштів, то необхідно:
Звернутися в підтримку ПриватБанку (онлайн-підтримка, телефонний дзвінок і т.д.).
Надати всю наявну інформацію, про шахрайські дії (номер карти, сума переказу, якщо є ПІБ, дата і час) для фіксації факту шахрайства.
Звернутися до правоохоронних органів.
Аби здійснити чарджбек (повернення грошей на карту в разі неправомірних дій продавця чи інших обставин) потрібно подати заяву в банк на опротестування транзакцій. Деякі банки надають власні шаблони заяв.
Кошти можна повернути, якщо товар не доставлений, є підробкою або не відповідає тому, що було вказано на сайті.
Інструмент чарджбеку надається тільки платіжними системами Visa або MasterCard.
Інші випадки, коли може здійснюватись чарджбек: суму списали два рази; списана сума є більшою, ніж заявлена вартість товару; з карти списана сума за товар, яку власник не купував; банкомат не видав грошей, але списав з карти.
У чарджбеці відмовляють, якщо оплата була здійснена більш, ніж 540 днів тому, готівкою чи прямим переказом або з картки на картку.
Для отримання чарджбеку надається заява (українською та англійською мовами); докази (листування з продавцем до виникнення конфліктної ситуації, переписка у соціальних мережах, договір, скріншоти); листування з продавцем після виникнення конфліктної ситуації (докази того, що власник карти намагався вирішити ситуацію із продавцем) і банківська виписка.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Херсон, 20 лет опыта
Доброго дня! Врегулюйте з продавцем спосіб та строки повернення коштів. Уразі відмови потрібно писати письмово, адже Вами було перераховано кошти при перерахуванні коштів Ви знали отримувача вказана особа і буде , відповідати за Вашими скаргами а в подальшому може стати і відповідачем у разі якщо спір не буде врегульовано мирним шляхом. всю переписку скріншоти зберігайте вони можуть Вам стати у нагоді в подальшому.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеДобрый день!
Обратитесь с Заявлением о возможном мошенничества в киберполицию.
Для оперативного предоставления помощи и информации Департамент киберполиции Национальной полиции Украины ввел сервисную службу и ввел в действие телефонный номер– 0 800 50 51 70.
По указанному бесплатному номеру граждане могут узнать о состоянии рассмотрения поданного ранее электронного обращения или получить разъяснения по деятельности подразделения, получить консультацию квалифицированного специалиста или высказать замечания или предложения к работе Департамента.
Сервисная служба Департамента киберполиции работает с понедельника по пятницу с 09:00 до 18:00.
Контакти
Юридична адреса:вул.Бориспільська,19, м.Київ, 02093, УкраїнаФактична адреса:вул.Бориспільська,19, м.Київ, 02093, Україна
Телефони:
Для довідок за електронними зверненнями, відправленими через форму зворотнього зв'язку:0800 50 51 70Приймальня:+380 (44) 374 3713Канцелярія Департаменту кіберполіції:+380 (44) 374 3751Факс:+380 (44) 374 3700
Електронна пошта:
Для ЗМІ:press@cyberpolice.gov.uaДля надання додаткової інформації за електронними зверненнями, відправленими через форму зворотнього зв'язку:callcenter@cyberpolice.gov.ua
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Погоджуюсь з колегами зв'яжіться з продавцем з'ясуйте причини встановіть терміни,
зберіть наявні у вас докази (переписка, голосові повідомлення, банківська виписка, чеки тощо)
далі надішліть претензію продавцю і зверніться до поліції, не буже результатів тоді звертаєтесь до суду з посовом про захист прав споживача або повернення безпідстано набутих коштів.
Успіхів
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Доброго дня!
Скільки часу пройшло з дати оплати? Через банк та чардж бєк пробували повернення зробити?
Дані про отримувача є? Персональні, щоб було можливо ідентифікувати.
Звертайтесь, залишаючи лід на моє ім'я на сайті.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Я замовила одягу у viber на 20 тисяч і не отримала його - фактично був укладений електронний правочин (за своїми правовими наслідками прирівнюється до письмового).
Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/conv#n3...):
Стаття 639. Форма договору
1. Договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом.
2. Якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася.
Якщо сторони домовилися укласти договір за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем, він вважається укладеним у письмовій формі.
Після укладення договору в Інтернеті покупець повинен отримати від продавця оперативне підтвердження отримання замовлення. Таким підтвердженням може розглядатися, наприклад, електронний лист із підтвердженням та зазначенням товару, що придбається, його характеристик, ціни, умов оплати та доставки, а також посилання на інші умови договору.
Законодавством передбачений перелік обов’язкової інформації, яка зазначається продавцем, зокрема:
Якщо Ви стали жертвою Інтернет-шахрайства – не соромтеся, а звертайтеся у правоохоронні органи. В Управлінні по боротьбі з кіберзлочинністю МВС України можна оформити електронну заяву про випадок правопорушення: www.cyberpolice.gov.ua
Якщо гроші були переведені шахраєві через платіжну онлайн систему, то варто звернутися в службу підтримки цієї платіжної системи. Є ймовірність, що після цього рахунок шахрая заблокують.
У випадку ж з Інтернет-магазинами потрібно написати скаргу на адресу продавця. Якщо претензія буде проігнорована, то потрібно буде подати заяву в правоохоронні органи або звернутися в прокуратуру.
Зауважте, що власники Інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу, а це припускає наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то ви можете відразу подати в суд і відстояти свої права споживача.
Всього доброго!
Щасти Вам!