Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Хозяйственное право, 01 декабря 2021, вопрос №52462 200₴

ЖЕК не включает отопление в многоквартирном доме.

Добрый день, жек в этом году принял от застройщика многоквартирный дом. Весь год обещали, что с отоплением все хорошо, но в последний момент заявили, что не хватает какого-то узла учёта и отопление под угрозой срыва, а также что все вопросы к застройщику, но его уже нет совсем. ЖЕК говорит, что отопления теперь не будет совсем . Что делать, кому жаловаться, куда бежать и как подавать в суд в таком случае? Также не знаю, важно это или нет, но жек создаёт новую ТОВ

Ответы юристов (8)

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий вечір, Кирилл!

    Дії ЖЕКу при прийняттв експлуатацію такого багатоповерхового житлового будинку, є незаконними.

    Якщо у вас відсутнє опалення, а ЖЕК бездіє, звертайтесь:

    • до Диспетчерської служби міста Києва (ПАТ «Київтеплоенерго») за телефонами 1557;
    • до ТОВ «Євро-Реконструкція» за телефоном (044) 292 25 25.

    З метою захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві створено комунальну інспекцію – Управління самоврядного контролю, що займається перевіркою якості надання послуг, комісійним обстеженням та питаннями перерахунків за неякісно надані послуги.

    Зі зверненнями, запитаннями, пропозиціями та скаргами ви завжди можете звернутися до Контактного центру міста Києва за номером 15-51 (зі стаціонарного та мобільного) або (044) 205-73-37 (з міжміського).

    Також з метою захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві створене Управління (інспекція) самоврядного контролю КМДА. Інспекція розглядає звернення киян щодо якісних та кількісних параметрів комунальних послуг та коректності нарахувань за них. Більше інформації за номером (044) 235-36-99.

    У разі надання неякісних послуг у місті Києві звертайтеся на гарячу лінію з питань ЖКГ за номером 1557 або (044) 500-15-57.

    • Кирилл Клиент 2 года назад

      Извините, пожалуйста, при оформлении вопроса подтянулся почему-то Киев, но это Софиевская Борщаговка.

      • Адвокат Евгений Александрович

        Кирилл!

        Треба звертатися до Київської обласної державної адміністрації:

        Адреса: 01196, м. Київ-196, площа Лесі Українки, 1

        Графік роботи:

        Понеділок – четвер – з 8:00 год. до 17:00 год.

        П’ятниця – з 8:00 год. до 15:45 год.

        Обідня перерва – з 12:00 год. до 12:45 год.

        Субота та неділя – вихідні дні.

        Адреса електронної пошти структурного підрозділу, відповідального за приймання і реєстрацію вхідної кореспонденції: doc@koda.gov.ua

        286-87-23 – Управління документообігу та контролю.

        Адреса електронної пошти структурного підрозділу, відповідального за звернення громадян: zvern@koda.gov.ua

        286-84-11 – Відділ роботи із зверненнями громадян.

        Адреса електронної пошти сектору забезпечення доступу до публічної інформації: publ-info@koda.gov.ua

        286-82-65

        Регіональний контактний центр Київської області

        E-mail: kocc2013@ukr.net

        285-65-70

      • Адвокат Евгений Александрович
        20%

        Кирилл!

        При письмовому зверненні до Київської обласної державної адміністрації, рекомендую керуватися:

        КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

        (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

        "Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".

        ЗАКОН УКРАЇНИ

        Про звернення громадян

        від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР

        (Витяг)

        Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

        Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені

        До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

        – порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

        – створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

        – незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

        Стаття 5.Вимоги до звернення

        Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

        Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.

        Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

        Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

        Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

        У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.

        Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

        Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

        Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

        Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

        Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

        Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

        Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

        Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

        Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

        Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

        • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
        • знайомитися з матеріалами перевірки;
        • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
        • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
        • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
        • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

        Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

        Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

        • об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
        • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
        • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень;
        • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
        • вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об’єднання громадян за місцем проживання громадянина;
        • у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
        • не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
        • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

        Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    15%

    Доброго дня

    Ви маєте право на вчасні та якісні послуги згідно ст.7, 20 ЗУ Про житлово-комунальні послуги. Керуюча -компанія не є надавачем опалення ,вона забезпечує доступ теплоносія до мереж будинку.

    Вам треба звернення до теплоенерго та до міського голови та профільних заступників з ЖКГ, аби вони як посадові особи втрутились у ситуацію з Теплоэнерго.

    Жек створює нову юр.особу, щоб відокремитися від забудовника , та брати участь у тендері на обслуговування будинків ,та виставляти рахунки мешканцям за послуги утримання будинку . Вам необхідно письмово звернення до органу МС для впливу , міський голова має створити комісію і розпочати процедури вирішення питання з Теплоэнерго.

    Листування виключно письмово під реєстрацію віднести до мєрії ,або поштою рекомендованим листом з врученням на міського голову.

    Якщо жек (КК ) вас не влаштовує наголосіть,що Вам необхідно призначити інший, або через ОСББ оберіть самостійно, прийнявши рішення 80% голосів про зміну ЖЕКу і протокол зборів направте до органу МС (Мерію).

    З підписами голови та секретаря зборів.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк
    22.5%

    Доброго вечора

    Щодо вашого питання, то зазнач, що пасивна позиція ще більше посилює існуючу проблемну ситуацію. Відстоювати свої права у відносинах з підприємствами, які надають комунальні послуги, не тільки можна, а й потрібно.

    Слід пам’ятати — незважаючи на своє розмаїття, в залежності від форми власності та типу господарювання (ЖЕК, ЖЕО, ЖБК, УК, ТОВ, та інші), житлово – експлуатуючі підприємства діють на підставі та в межах, визначених нормативно – правовими актами України.

    Закон України «Про житлово – комунальні послуги», визначає, що житлово-комунальні послуги — це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

    Відповідно до ст. 21 Закону ми з вами, як споживачі, маємо право:

    своєчасно на належному рівні отримувати житлово-комунальні послуги (їх якість регулюється законодавством та умовами підписаного між постачальником і клієнтом договору); розраховувати на відшкодування збитків, що були заподіяні зокрема щодо наших меблів, іншого майна, приміщення; якщо була заподіяна шкода здоров’ю та життю людини в результаті неякісних послуг або їх ненадання; претендувати на зменшення плати за опалення та інші надані не в повному обсязі послуги або послуги, якість яких не відповідає заявленому; перевірити і якість, і обсяг наданих комунальних послуг (для цього потрібно знати встановлений Кабінетом Міністрів України порядок).

    Обов’язки підприємств, які надають комунальні послуги:

    своєчасне якісне забезпечення клієнтів житлово-коммунальними послугами (згідно законів і договору); утримання внутрішньобудинкових мереж в положення технічному стані, їх обслуговування та ремонт; своєчасне проведення робіт з підготовки будинку і всіх його комунікацій до роботи в осінньо-зимовий період; розгляд звернень громадян (заявлений, претензій, скарг); перерахунки плати за послуги, якщо вони не були надані або їх якість не відповідала потрібним параметрам; проведення робіт з усунення аварій, неполадок, як виникли з вини комунальників.

    Якщо ж ви вирішили, що хочете мати за свої гроші відповідні послуги, то орієнтовний алгоритм ваших дій виглядає наступним чином.

    Закон України «Про комунальні послуги» визначає, що послуги надаються на підставі договору. Це саме той документ, на підставі якого ви маєте підстави пред’являти претензії за ненадані або неякісно надані послуги, вимагати відшкодування або перерахунку вартості послуг.

    Якщо договору у вас досі не має, ви подаєте заяву на ім’я начальника організації, яка надає комунальні послуги. У ній ви просите підготувати та укласти з вами договір на надання житлово-комунальних послуг на основі типового договору, а також надати інформацію про перелік послуг, їх вартості та споживчі властивості, режимі їх надання, структуру цін і тарифів і т.д. При цьому ви посилаєтеся на ст.21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», згідно з якою ЖЕК зобов’язаний укласти з вами такий договір і надати зазначену інформацію. І вказуєте, що у разі відмови ЖЕКу, ви на підставі п.6 ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст.907 Цивільного кодексу України, припиняєте платити за житлово-комунальні послуги.

    Форма типового договору про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових території затверджена постановою Кабінету Міністрів № 529 від 20 травня 2009 року. Даним договором встановлений дуже типовий перелік послуг, порядок оплати, права та обов’язки сторін, відповідальність і т.д. Але в ньому немає опису тієї конкретної ситуації, притаманної у випадку саме вашого будинку і саме вашої прибудинкової території.

    Тому пам’ятайте, що сторони можуть прописати в договорі і інші додаткові умови, які не передбачені Постановою КМ № 529, якщо вони звичайно не суперечать чинному законодавству України, або навпаки навіть були обумовлені іншими законами або нормативно-правовими актами.

    Усі заяви до підприємств, установ, оформлюються в двох примірниках. Перший подається до установи, другий – реєструється в канцелярії. Якщо у вас відмовилися взяти заяву або не хочуть поставити на вашому примірнику дату та підпис особи, яка його прийняла – відправте заяву рекомендованим листом з повідомленням. Таким чином у вас на руках залишиться другий примірник заяви і документ, якій підтверджує, що ця заява була подана до відповідної установи, організації.

    Якщо ж ЖЕК або інша організація, яка надає комунальні послуги, не надає їх або ви не задоволені їх якістю, наступний етап — це оформлення акта-претензії, в якому ви повинні бути ретельно зафіксовані наявні порушення.

    Для цього потрібно подати в ЖЕК відповідну заяву, в якій ви вказуєте, що згідно такого-пункту вашого з ЖЕКом договору, ЖЕК зобов’язався надати вам такі-то послуги, які були надані з порушеннями або взагалі не були надані. Наприклад, будинок не був підготовлений до зими, від чого в під’їзді тепер холодно. Або не прибирається прибудинкова територія.

    Відповідно до ст.18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», у разі порушення виконавцем умов договору, споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії, а представник виконавця зобов’язаний з’явитися не пізніше терміну, зазначеного в договорі . І вказуєте, де і протягом якого терміну (як правило, двох днів), повинен з’явитися представник ЖЕКу. Заява має бути зареєстрована, у вас повинен залишитися доказ вашого звернення.

    Звернення по телефону не завжди можна потім підтвердити. Тому краще все ж таки подати заяву.

    У разі якщо представники ЖЕКу у встановлений договором термін не прибули для складання акту-претензії, або якщо мешканці будинку за результатами розгляду заяви отримали від ЖЕКу тільки формальну відписку, вони можуть самостійно скласти такий акт. Для цього достатньо, щоб його підписали три і більше споживачів.

    Після оформлення акта-претензії, ви можете подати в ЖЕК заяву про порушення умов договору. Де вказуєте, що між вами і ЖЕКом був укладений договір від такого-то числа, згідно з яким ЖЕК зобов’язався надавати такі-то послуги. Але їх не надав, про що є акт від такого-то числа.

    У зв’язку з чим на підставі викладеного та керуючись ст. ст. 18, 20, 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Законом України «Про захист прав споживачів», ст. ст. 15, 19, 20 Закону України «Про звернення громадян», ви просите наступне: по-перше, усунути те-то і те-то (прибрати, перерахувати); по-друге, повідомити вам письмово про результат розгляду вашої заяви.

    Навіть, якщо ви не плануєте звертатися до суду, документи треба оформлювати відповідно до судових вимог: зберігати всі заяви (з копіями підтверджуючих документів), залучати для експертизи ліцензованих експертів-оцінювачів, які могли б дати офіційний висновок про наявність дефекту і вартості його усунення . Витрати на залучення таких фахівців потім будуть включені в суму відшкодування, які ви вимагаєте від ЖЕКу через суд.

    Одночасно можна звернутися зі скаргою на незаконні дії ЖЕКу до відділень управління захисту прав споживачів, виконавчого комітету місцевої ради та прокуратури.

    Також, за наявності коштів, мешканці будинку можуть за свій рахунок вирішити існуючу проблему, а потім звернутися до суду з позовом про відшкодування витрачених сум. У цьому випадку, потрібно зберегти всі документи, що підтверджують понесені витрати (квитанції про оплату, рахунки і т.д.), для подальшого надання цих доказів у суді.

    Успіхів

    Крикун Сергій  Павлович
    20%

    Закон Украины "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#n436):

    "Стаття 18. Послуги з управління багатоквартирним будинком

    1. Управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладається згідно з типовим договором...";

    "Стаття 14. Особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку...

    1. За рішенням співвласників багатоквартирного будинку, прийнятим відповідно до закону, з виконавцем відповідної комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) укладається договір про надання комунальних послуг, а саме:

    1) індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, що укладається кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно, за умови що співвласники прийняли рішення про вибір відповідної моделі організації договірних відносин та дійшли згоди з виконавцем комунальної послуги щодо розміру плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку;...

    3. Індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем укладається між співвласником багатоквартирного будинку та виконавцем відповідної комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії)...

    Обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), здійснюються виконавцем такої послуги на підставі відповідного договору із співвласниками.

    Капітальний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, здійснюється співвласниками чи залученими ними уповноваженими на виконання таких робіт суб’єктами господарювання за рахунок співвласників або за кошти з інших джерел, не заборонених законодавством.

    У разі укладення індивідуального договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем у багатоквартирному будинку, управління яким здійснює управитель, до договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком вносяться зміни в частині зменшення кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території на суму витрат на утримання, обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги...

    Розділ VI ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ...

    6. У багатоквартирних будинках, у яких станом на 1 січня 2021 року не створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласниками не прийнято рішення про форму управління багатоквартирним будинком та не оголошено конкурс з призначення управителя багатоквартирного будинку відповідно до частини п’ятої статті 13 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", виконавчий орган місцевої ради (або інший орган - суб’єкт владних повноважень, якому делеговані функції із здійснення управління об’єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг) зобов’язаний оголосити і провести такий конкурс до 1 травня 2021 року...

    Договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників багатоквартирного будинку підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя...";

    "Стаття 8. Права і обов’язки виконавців комунальних послуг та управителів...

    4. Управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний:

    1) забезпечувати належне утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до нормативних вимог і договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, від власного імені укладати з підрядниками необхідні договори про виконання окремих робіт та послуг;...".

    "ПРАВИЛА надання послуги з управління багатоквартирним будинком" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/712-2018-%D0%B...):

    "4. Управитель не пізніше ніж протягом 20 днів з моменту набрання чинності договором управління здійснює огляд технічного стану багатоквартирного будинку та його прибудинкової території, про що складає відповідний акт. Уповноважена особа співвласників, а у випадку підписання договору уповноваженою особою органу місцевого самоврядування - представники відповідного органу місцевого самоврядування можуть брати участь в такому огляді. Копія відповідного акта передається уповноваженій особі співвласників.

    9. Послуга з управління включає:

    забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку...(крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем)...

    11. У разі коли це визначено договором управління, управитель здійснює обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води, технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем електропостачання та газопостачання за рахунок коштів співвласників.

    Якщо протягом строку дії договору управління співвласники прийняли рішення про укладення індивідуального договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, який передбачає утримання, обслуговування та поточний ремонт виконавцем комунальної послуги внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги, до договору управління вносяться відповідні зміни в частині зменшення кошторису...

    43. Управитель зобов’язаний:

    забезпечувати належне утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до нормативних вимог і договору управління, від власного імені укладати з підрядниками необхідні договори про виконання окремих робіт та послуг;...

    45. У разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління співвласник має право викликати управителя для перевірки її якості. Перевірка якості послуги з управління здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    За результатами перевірки якості послуги з управління складається акт-претензія, який підписується співвласником та управителем.

    Управитель (його представник) повинен прибути на виклик співвласника у строки, визначені в договорі управління, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення співвласника.

    46. Акт-претензія складається управителем (його представником) та співвласником і повинен містити інформацію про ненадання чи надання неналежної якості послуги з управління із зазначенням причин, дату (строк) її ненадання чи надання неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує її ненадання чи надання неналежної якості...".

    "ТИПОВИЙ ДОГОВІР про надання послуги з управління багатоквартирним будинком" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/712-2018-%D0%B...):

    "3...Послуга з управління включає:...обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем)...".

    Во-первых, Типовым договором по управлению многоквартирным домом предусмотрена услуга по обслуживанию внутренеедомовых систем (касательно узла учета по отполению), кроме случая принятия жильцами решения о заключении индивидуальных договоров о предоставлении этой услуги непосредственно исполнителем соответствующей коммунальной услуги (теплоснабжения).

    Во-вторых, Управитель (ЖЭК) после заключения этого типового договора должен был провести осмотр технического состояния дома и, при необходимости (отсутствия узла учета), предъявить претензию к застройщику об устранении недостатка или (в данный момент) заключить с исполнителем услуги теплоснабжения договор о ремонте этой системы (установить узел учета).

    В-третьих, вопрос о статусе ЖЭКа. Если в Вашем доме создано ОСББ, должен был объявлен конкурс о выборе Управителя дома, с победителем которого заключен типовой договор. Если ОСББ не создано, то сельсовет Софиеской Борщаговки должен был до 01.05.21г. провести конкурс и определить Управителя Вашего (конкретно) дома, с которым уполномоченное лицо сельсовета заключить типовой договор. Необходимо обратиться в сельсовет и потребовать информации о проведения конкурса, определения Управителя (ЖЭКа) и заключения с ним типового договора. Если по этой процедуре ЖЭК не был определен Управителем, если с ним не был заключен договор, то ЖЭК не является Управителем Вашего дома, не несет обязательств по управлению домом, в то числе, обслуживанию домовых систем и, в случае обращения жильцов в суд с иском к ЖЭКу, в иске, как я считаю, будет отказано. Если Управитель дома не определен сельсоветом, то надлежащим считаю обращение в суд с иском к сельсовету в порядке административного судопроизводства о признании бездеятельности незаконной и понуждения к выполнению определенных действий (опять же, проведении конкурса и т.д.) Если ЖЭК является надлежащим Управителем - иск к нему в суд (общее судопроизводство) с тем же предметом - признания бездеятельности незаконной и понуждения к исполнению типового договора (проведении ремонта системы теплоснабжения).

    В-четвертых, ЖЭК, если он определен сельсоветом Управителем не вправе создавать ООО для выполнения своих функций Управителя - сельсовет определил именно ЖЭК. Кроме того, как изложено выше, Управитель от своего имени заключает хозяйственные договоры по исполнению типового договора.

    В-пятых, извиняюсь за большой объем изложенной "нормативки" - больше и детально будете владеть вопросом.

    Савченко Олександр
    22.5%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Кирил!

    Відповідно до ст. 21 Закон України «Про житлово – комунальні послуги» ми з вами, як споживачі, маємо право:

    своєчасно на належному рівні отримувати житлово-комунальні послуги (їх якість регулюється законодавством та умовами підписаного між постачальником і клієнтом договору);• розраховувати на відшкодування збитків, що були заподіяні зокрема щодо наших меблів, іншого майна, приміщення; якщо була заподіяна шкода здоров’ю та життю людини в результаті неякісних послуг або їх ненадання;• претендувати на зменшення плати за опалення та інші надані не в повному обсязі послуги або послуги, якість яких не відповідає заявленому;• перевірити і якість, і обсяг наданих комунальних послуг (для цього потрібно знати встановлений Кабінетом Міністрів України порядок).

    Обов’язки підприємств, які надають комунальні послуги:

    • своєчасне якісне забезпечення клієнтів житлово-коммунальними послугами (згідно законів і договору);• утримання внутрішньобудинкових мереж в положення технічному стані, їх обслуговування та ремонт;• своєчасне проведення робіт з підготовки будинку і всіх його комунікацій до роботи в осінньо-зимовий період;• розгляд звернень громадян (заявлений, претензій, скарг);• перерахунки плати за послуги, якщо вони не були надані або їх якість не відповідала потрібним параметрам;• проведення робіт з усунення аварій, неполадок, як виникли з вини комунальників.

    Постановою Кабінету Міністрів від 5 вересня 2018 р. № 712 затверджено Типовий договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/712-2018-%D0%B...).

    Даним договором встановлений дуже типовий перелік послуг, порядок оплати, права та обов’язки сторін, відповідальність і т.д. Але в ньому немає опису тієї конкретної ситуації, притаманної у випадку саме вашого будинку і саме вашої прибудинкової території.

    Тому пам’ятайте, що сторони можуть прописати в договорі і інші додаткові умови, які не передбачені Постановою КМ № 529, якщо вони звичайно не суперечать чинному законодавству України, або навпаки навіть були обумовлені іншими законами або нормативно-правовими актами.

    ВАЖЛИВО!

    Усі заяви до підприємств, установ, оформлюються в двох примірниках. Перший подається до установи, другий – реєструється в канцелярії. Якщо у вас відмовилися взяти заяву або не хочуть поставити на вашому примірнику дату та підпис особи, яка його прийняла – відправте заяву рекомендованим листом з повідомленням. Таким чином у вас на руках залишиться другий примірник заяви і документ, якій підтверджує, що ця заява була подана до відповідної установи, організації.

    Якщо ж ЖЕК або інша організація, яка надає комунальні послуги, не надає їх або ви не задоволені їх якістю, наступний етап — це оформлення акта-претензії, в якому ви повинні бути ретельно зафіксовані наявні порушення.

    Для цього потрібно подати в ЖЕК відповідну заяву, в якій ви вказуєте, що згідно такого-пункту вашого з ЖЕКом договору, ЖЕК зобов’язався надати вам такі-то послуги, які були надані з порушеннями або взагалі не були надані. Наприклад, будинок не був підготовлений до зими, від чого в під’їзді тепер холодно. Або не прибирається прибудинкова територія.

    Відповідно до ст.18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення виконавцем умов договору, споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії, а представник виконавця зобов’язаний з’явитися не пізніше терміну, зазначеного в договорі . І вказуєте, де і протягом якого терміну (як правило, двох днів), повинен з’явитися представник ЖЕКу. Заява має бути зареєстрована, у вас повинен залишитися доказ вашого звернення.

    ВАЖЛИВО!

    Звернення по телефону не завжди можна потім підтвердити. Тому краще все ж таки подати заяву.У разі якщо представники ЖЕКу у встановлений договором термін не прибули для складання акту-претензії, або якщо мешканці будинку за результатами розгляду заяви отримали від ЖЕКу тільки формальну відписку, вони можуть самостійно скласти такий акт. Для цього достатньо, щоб його підписали три і більше споживачів.

    У цьому акті має бути зазначено, що відповідно до договору ЖЕК зобов’язався надати такі-то послуги, які надані не були.

    Акт-претензия (зразок):

    Споживач: ,

    Яка мешкає за адресою:

    ,Номер засобів зв’язку –

    А К Т

    Між Споживачем (ПІБ) , та ЖЕКом “”, укладено Договір про надання житлово-комунальні послуги від «» 20 року, за адресою: у квартирі , будинка , по вулиці , у м. . Відповідно до п. зазначеного договору ЖЕК зобов’язався, згідно умов забезпечити надання наступних послуг: (які були наданні з порушеннями, чи в загалі не наданні).

    В зв’язку із чим Споживач 1 — ___, Споживач 2 — , Споживач 3 —склали зазначений Акт – претензію, про наступне та стверджують що: в період з «» 20року до «» 20року, за адресою, не прибиралася прибудинкова територія.

    Дата, підписи.

    Оформлений акт-претензія з письмовою претензією споживача про перерахунок вартості наданих комунальних послуг або в компенсації завданих збитків передається в ЖЕК, який впродовж 3 робочих днів має ухвалити рішення щодо такої претензії.

    Після оформлення акта-претензії, ви можете подати в ЖЕК заяву про порушення умов договору. Де вказуєте, що між вами і ЖЕКом був укладений договір від такого-то числа, згідно з яким ЖЕК зобов’язався надавати такі-то послуги. Але їх не надав, про що є акт від такого-то числа.

    У зв’язку з чим на підставі викладеного та керуючись ст. ст. 18, 20, 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Законом України «Про захист прав споживачів», ст. ст. 15, 19, 20 Закону України «Про звернення громадян», ви просите наступне: по-перше, усунути те-то і те-то (прибрати, перерахувати); по-друге, повідомити вам письмово про результат розгляду вашої заяви.

    Також за наявності коштів, мешканці будинку можуть за свій рахунок вирішити існуючу проблему,а потім звернутися до суду з позовом про відшкодування витрачених сум. У цьому випадку, потрібно зберегти всі документи, що підтверджують понесені витрати (квитанції про оплату, рахунки і т.д.), для подальшого надання цих доказів у суді.Важливо знати, що суд визнає тільки ті витрати, які ви зможете підтвердити.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України