Начните консультацию с юристом онлайн
Дом построен в 1962году. Документов на дом по сегодняшний день никаких нет. Даже паспорта. Единственное что в сельсовете в домовой книге есть записи о каких-то там налогах, кто платил(бабушка).
Бабушки нет в живых, у неё есть 3 сына. Как сделать эти документы на дом? Или может проще и дешевле будет сначала приватизировать землю а потом уже оформить документы на дом?
Из чего нужно начинать ?
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (10)
Юрист, г. Мукачево, 8 лет опыта
За Радянського Союзу право приватної власності було відсутнє, тому в старому радянському земельному законодавстві земельні ділянки, як і будівлі, розташовані на них, передавались особам виключно у користування.
Ймовірно, що Ваша бабуся не переоформлювала ніяких документів після розпаду Радянського Союзу та не приватизувала земельну ділянку, тому і значиться у документах як користувач, платник податків.
Однак такі особи та їхні спадкоємці мають першочергове право на приватизацію земельних ділянок.
Приватизувати земельну ділянку можливо, Земельним кодексом України передбачена спеціальна процедура для цього.
Громадянин зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Таким чином, після завершення приватизації земельної ділянки та внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Ви набудете права власності на земельну ділянку.
Крім того Вам потрібно також набути право власності на будинок, це можна робити паралельно з приватизацією земельної ділянки.
З одного боку, можна допустити, що право власності на будинок та землю вже наявно у Вашої баусі за набувальною давністю.
Відповідно до статті 119 Земельного кодексу України, громадяни, які добросовісно, відкрито і безперервно користуються земельною ділянкою протягом 15 років, але не мають документів, які б свідчили про наявність у них прав на цю земельну ділянку, можуть звернутися до органу державної влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу її у власність або надання у користування. Розмір цієї земельної ділянки встановлюється у межах норм, визначених цим Кодексом.
Щодо будинку можна зазначити, що оскільки будинок не узаконений, державою він може розглядатись, як самочинне будівництво.
Так, житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.
Право власності на самочинно збудоване нерухоме майно може бути за рішенням суду визнане за особою, яка здійснила самочинне будівництво на земельній ділянці, що не була їй відведена для цієї мети, за умови надання земельної ділянки у встановленому порядку особі під уже збудоване нерухоме майно.
На вимогу власника (користувача) земельної ділянки суд може визнати за ним право власності на нерухоме майно, яке самочинно збудоване на ній, якщо це не порушує права інших осіб.
Також зазначу, що до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).
Розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв'язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права власності на ці об'єкти (крім багатоквартирних будинків).
Отже, для набуття права власності на будинок Вам потрібно буде звернутись до суду щодо встановлення права власності на будинок, а рішення суду буде правовстановлюючим документом, на підставі якого будуть вноситись відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеДобрый день!
1.
Для того, чтобы оформить дом без документов в Украине, существует несколько вариантов. Закон разделяет порядок процедуры оформления права собственности в зависимости от того, в каком году был построен дом - до 5 августа 1992 года или после. Такое разделение связано с нормами законодательства, согласно которым происходит оформление права собственности на дом без документов. Также будем считать, что площадь дома не превышает 300 квадратных метров. Рассмотрим оба случая, и начнем с варианта, когда дом построен до 5 августа 1992 года.
Дом построен до 5 августа 1992 годаПрежде всего вам придется провести техническую инвентаризацию дома. Для начала нужно зайти в сельсовет и подать заявление на получение выписки из похозяйственной книги. После получения выписки необходимо обратиться в бюро технической инвентаризации для получения заключения о техническом состоянии дома, именно этот документ является основанием для оформления права собственности на дом в деревне, построенный до 1992 года. Перечень документов, необходимых для получения заключения, можно найти на сайтах организаций, занимающихся проведением таких работ. В основном, это следующие документы:
После того, как БТИ проведет инвентаризацию, вам необходимо снова обратиться в сельсовет, на этот раз уже с заявлением о предоставлении разрешения на оформление права собственности, с выдачей свидетельства о праве собственности на недвижимое имущество. И наконец, последним шагом будет регистрация права собственности на дом в местном центре предоставления административных услуг.
2.
При Советском Союзе право частной собственности отсутствовало, поэтому в старом советском земельном законодательстве земельные участки, как и здания, расположенные на них, передавались лицам исключительно в пользование.
Вероятно, что Ваша бабушка не переоформляли никаких документов после распада Советского Союза, а не приватизированный земельный участок, так и значится в документах на праве пользования.
Однако такие лица и их наследники имеют первоочередное право на приватизацию земельных участков.
Приватизировать земельный участок возможно, Земельным кодексом Украины предусмотрена специальная процедура для этого.
Гражданин, заинтересованный в приватизации земельного участка, находящегося в его пользовании, подает заявление в соответствующий орган исполнительной власти или орган местного самоуправления.
Решение органов исполнительной власти и органов местного самоуправления о приватизации земельных участков принимается в месячный срок на основании технических материалов и документов, подтверждающих размер земельного участка.
Проект отвода земельного участка разрабатывается по заказу граждан субъектами хозяйствования, которые являются исполнителями работ по землеустройству согласно закону, в сроки, обусловленные соглашением сторон.
Отказ органа исполнительной власти или органа местного самоуправления в передаче земельного участка в собственность или оставление ходатайства без рассмотрения могут быть обжалованы в суде.
В случае отказа органа исполнительной власти или органа местного самоуправления в передаче земельного участка в собственность или оставление заявления без рассмотрения вопрос решается в судебном порядке.
Таким образом, после завершения приватизации земельного участка и внесения сведений в Государственный реестр вещных прав на недвижимое имущество, Вы приобретете право собственности на земельный участок.
Кроме того Вам нужно также приобрести право собственности на дом, это можно делать параллельно с приватизацией земельного участка.
С одной стороны, можно допустить, что право собственности на дом и землю уже имеются у вашей бабушки по приобретательной давности.
В соответствии со статьей 119 Земельного кодекса Украины, граждане, которые добросовестно, открыто и непрерывно пользуются земельным участком в течение 15 лет, но не имеют документов, свидетельствующих о наличии у них прав на этот земельный участок, могут обратиться в орган государственной власти, Совет министров Автономной Республики Крым или орган местного самоуправления с ходатайством о передаче его в собственность или предоставление в пользование. Размер этого земельного участка устанавливается в пределах норм, определенных этим Кодексом.
Относительно дома можно отметить, что поскольку дом не узаконен, государством он может рассматриваться, как самовольное строительство.
Так, жилой дом, здание, сооружение, другое недвижимое имущество считаются самовольным строительством, если они построены или строятся на земельном участке, не отведенном для этой цели, или без соответствующего документа, который дает право выполнять строительные работы или должным образом утвержденного проекта, или с существенными нарушениями строительных норм и правил.
Лицо, которое осуществило или осуществляет самовольное строительство недвижимого имущества, не приобретает права собственности на него.
Право собственности на самовольно построенное недвижимое имущество может быть по решению суда признано за лицом, осуществившим самовольное строительство на земельном участке, который не был ему отведен для этой цели, при условии предоставления земельного участка в установленном порядке лицу под уже построенное недвижимое имущество.
По требованию владельца (пользователя) земельного участка суд может признать за ним право собственности на недвижимое имущество, которое самовольно построено на нем, если это не нарушает права других лиц.
Также отметим, что к лицу, которое приобрело право собственности на жилой дом (кроме многоквартирного), здание или сооружение, переходит право собственности, право пользования на земельный участок, на котором они размещены, без изменения его целевого назначения в объеме и на условиях, установленных для прежнего землевладельца (землепользователя).
Размер и кадастровый номер земельного участка, право на который переходит в связи с переходом права собственности на жилой дом, здание или сооружение, являются существенными условиями договора, предусматривающего приобретение права собственности на эти объекты (кроме многоквартирных домов).
Итак, для приобретения права собственности на дом Вам нужно будет обратиться в суд для установления права собственности на дом, а решение суда будет правоустанавливающим документом, на основании которого будут вноситься сведения в Государственный реестр вещных прав на недвижимое имущество.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий день, Юлія!
Рекомендую почати з реєстрації права власності на житловий будинок.
Реєстрація права власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них (далі – житлові будинки), що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року, регулюється Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127.
Для того, щоб зареєструвати право власності на житловий будинок, побудований до 5 серпня 1992 року, необхідно звернутись до суб’єктів державної реєстрації прав (виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, районні державні адміністрації; акредитовані суб’єкти) чи до державних реєстраторів прав на нерухоме майно.
Для державної реєстрації прав необхідно подати оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, оригінал та копію паспорту, ідентифікаційного номеру заявника, а також документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Для державної реєстрації права власності на житлові будинки, що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 р., подаються:
Проте, коли державна реєстрація права власності проводиться на житловий будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав, документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси, не вимагається. У такому разі в поданій заяві обов’язково зазначаються відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки.
Якщо ж житлові будинки, побудовані до 5 серпня 1992 р. та розташовані на території сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, замість вищевказаних документів, можуть бути подані:
За умови, якщо усі необхідні документи оформлені належним чином та подані в повному обсязі, державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв, на якій заявник (за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній) проставляє власний підпис.
Державна реєстрація права власності проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.
За результатом розгляду заяви про державну реєстрацію права власності на житловий будинок, побудований до 5 серпня 1992 року, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.
Рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію права власності (у разі прийняття рішення щодо державної реєстрації прав) надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.
Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав за бажанням заявника надається у паперовій формі. Такий витяг у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Після реєстрації права власності на житловий будинок не буде жодних проблем щодо реєстрації права власності на земельну ділянку.
Всього доброго!
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Добрый день, Юлия!
Приватизацию зем.участка вы не сможете сделать, если на участке дом.
Проще в данном случае идти по пути оформления документов на дом. После легализации дома как недвижимости, оформление земли у вас пойдет как неотъемлемой части, и вы не получите отказ.
Оформление же дома стоит начать именно с тех документов, которые вы говорите есть в арзиве сельсовета (по оплате налогов). То что они на бабушку - не так страшно, поскольку есть наследники (при условии конечно что у вас оформлено право наследование).
Набирайте.
Адвокат, г. Сновск, 6 лет опыта
Доброго дня.
По -перше, і саме головне: потрібно зрозуміти хто є спадкоємцем після смерті баби, тобто хто фактично прийняв спадщину ( якщо баба померла до 2004 року) чи був разом з нею зареєстрований на день її смерті чи у шестимісячний строк подав заяву нотаріусу та відкрив Спадкову справу після її смерті.
По-друге: Якщо є спадкоємець, то у межах спадкової справи нотаріус видає свідотцва чи постанову про відмову у вчиненні нотаріальної дії ( у Вашому випадку документи на будинок та землю відсутні, тому буде постанова). Далі спадкоємець в судовому порядку оформлює право власності на будинок, інше нерухоме майно. Іншим чином, крім судового порядку, Ви право власності на будинок не набудете. Присадибна ділянка ( земля під будинком) оформлюється лише після оформлення права власності на будинок
Юрист, г. Киев
Добрий день. Для того, щоб оформити будинок без документів в Україні, існує кілька варіантів. Закон розділяє порядок процедури оформлення права власності в залежності від того, в якому році був побудований будинок – до 5 серпня 1992 року або після. Якщо Будинок побудований до 5 серпня 1992 року. Перш за все, Вам доведеться провести технічну інвентаризацію будинку. Для початку потрібно звернутися в сільську (селищну) раду та подати заяву на отримання виписки з погосподарської книги. Після отримання виписки необхідно звернутися в бюро технічної інвентаризації (БТІ) для отримання висновку про технічний стан будинку. Саме цей документ є підставою для оформлення права власності на будинок в сільській місцевості, побудований до 1992 року. Перелік документів, необхідних для отримання висновку, переважно це такі документи: паспорт; ідентифікаційний код; документ, що підтверджує володіння земельною ділянкою; довідка про склад сім’ї; виписка з погосподарської книги.Після того, як БТІ проведе інвентаризацію, Вам необхідно знову звернутися до сільської (селищної) ради, на цей раз вже з заявою про надання дозволу на оформлення права власності, з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно. І нарешті, останнім кроком буде реєстрація права власності на будинок в місцевому центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП). Потім можете приступити до земельних питань.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Ваше питання не є простим , проте воно реально до виконання.
Спочатку треба зрозуміти хто з родичів прийняв спадок після бабусі.
якщо ніхто цього не зробив, спадкоємцям необхідно звернутися до суду та поновити строки спадкування знайшовши поважні причини для суду, отримати рішення суду. Поки йтиме суд необхідно знайти документи на будинок з архівів місцевої ради.
Далі з рішенням суду та наявними документами на будинок , подаєте заяву нотаріусу на території де стоїть майно.
якщо нотаріусу вистачить документів він оформить свідоцтво про правона спадщину на будинок, спадкоємець переоформить на себе і можна почати оформлення землі під будинком.
Якщо документи не знайдуть на будинок , нотаріус видає письмову відмову - постанову нотаріуса .
далі з постановою та наявними документами спадкоємець має знову звернутися до суду з позовом про встановлення юридичного факту та визнання права власності на будинок. Отримуєте рішення суду про визнання права власності на будинок і лише потім оформлюєте землю в межах зовнішніх стін будинку у місцевій раді та органах Держгеокадастру. присвоюєте кадастровий номер.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Закон Украины "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15#n329):
"Стаття 31. Особливості державної реєстрації прав на об’єкти нерухомого майна, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку
1. Для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, і щодо зазначених об’єктів нерухомості раніше не проводилася державна реєстрація прав власності, подаються:
1) виписка із погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської ради (якщо такий орган не створений - сільським головою), селищної, міської ради або відповідною архівною установою;
2) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об’єктом, крім випадку, коли таке речове право зареєстровано в Державному реєстрі прав.
Для здійснення державної реєстрації прав власності на зазначені об’єкти документом, що посвідчує речові права на земельну ділянку під таким об’єктом, може також вважатися рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.
2. Для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, проведення технічної інвентаризації щодо зазначених об’єктів нерухомості є необов’язковим.".
Гражданский кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):
"Стаття 1218. Склад спадщини
1. До складу спадщини входять усі права та обов'язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті...
Стаття 1225. Спадкування права на земельну ділянку
1. Право власності на земельну ділянку переходить до спадкоємців на загальних підставах, із збереженням її цільового призначення.
2. До спадкоємців житлового будинку, інших будівель та споруд переходить право власності або право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені.
3. До спадкоємців житлового будинку, інших будівель та споруд переходить право власності або право користування земельною ділянкою, яка необхідна для їх обслуговування, якщо інший її розмір не визначений заповітом.".
Надлежащим и необходимым считаю подачу сыновьями заявлений о принятии наследства, в частности, на дом. В случае выдачи нотариусом свидетельства о праве на наследство (дом) это свидетельство будет основанием для регистрации в Государственном реестре вещных прав на недвижимое имущество как дома, так и документом о вещном праве на земельный участок (по Закону) для регистрации этого земельного участка. В случае отказа нотариусом о выдаче свидетельства о праве на наследство обратиться в суд о признании прав собственности на дом. Решение суда будет таким же документом, иметь такую же силу как и свидетельство нотариуса. После регистрации дома и земельного участка в Реестре открывается возможность, процедура приватизации земельного участка.
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання
Необхідно зробити декілька дроків, а саме: Технічна інвентаризація. Процедура нескладна – звертаємось із заявою в Державну реєстраційну службу України (Укрдержреєстр), приїжджає експерт з інвентаризації у ваш будинок і заміряє всі об’єкти нерухомості у дворі: будинок, льох, гараж, вигрібна яма і тому подібне.Такі експерти є в обласному управлінні Укрдержреєстру (в минулому – БТІ). Але є і приватні організації, які зроблять подібну інвентаризацію швидко, якісно і недорого порівняно з держорганами (БТІ). Процедура триватиме не більше 10 днів і після закінчення ви отримаєте технічний паспорт з кресленнями вашої ділянки і кресленнями споруд на ній.
Другий крок Звернення до Державної архітектурно-будівельної інспекції. Необхідно підготувати такі документи:
документи на землю (державний акт або свідоцтво про право власності на землю або договір оренди земельної ділянки, або довідку з сільради про те, що у вас немає заборгованості по сплаті податку на землю); технічний паспорт з проведеною інвентаризацією; декларацію про готовність будинку до експлуатації.Строк реєстрації – 10 робочих днів, по закінченні якої ви отримаєте декларацію з відміткою про реєстрацію. Так, ваша нерухомість існує і ви маєте на неї певні права.
Третій крок звернення із заявою до Державної реєстраційної служби. Треба подати:
заяву про реєстрацію права власності; технічний паспорт на ваш будинок; зареєстровану декларацію; копію вашого паспорта, ІПН; документи на землю під вашим будинком.Строк реєстрації – 14 днів. Результат – державний акт про право власності і виписка про державну реєстрацію права власності. Але потрібно буде заплатити за цю послугу.
Усі ці процедури з реєстрації права власності на будинок займуть десь від 2 місяці з карантином строки дещо можуть затягнутися.
Успіхів
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Добрый день, Юлия!
Начинать нужно с оформления документов на дом, поскольку приватизация земли под домом возможна только если право собственности на дом оформлено должным образом и внесено в реестр имущественных прав. Но для оформления дома помимо выписки с хозяйственной книги Вам понадобится решение о выделении земельного участка под застройку, которое нужно взять (если конечно оно есть) в архиве местной администрации.
Если не сможете найти - тогда оформить дом получится только в судебном порядке (путем подачи заявления о признании права собственности).
Если сможете, то нужно будет с документами обратится к гос.регистратору (для внесения данных о праве собственности на дом в реестр имущественных прав и получения с него извлечения).
Ну а уже потом заниматься приватизацией земли.
Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15#n329):
Стаття 31. Особливості державної реєстрації прав на об’єкти нерухомого майна, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку
1. Для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, і щодо зазначених об’єктів нерухомості раніше не проводилася державна реєстрація прав власності, подаються:
1) виписка із погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської ради (якщо такий орган не створений - сільським головою), селищної, міської ради або відповідною архівною установою;
2) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об’єктом, крім випадку, коли таке речове право зареєстровано в Державному реєстрі прав.
Для здійснення державної реєстрації прав власності на зазначені об’єкти документом, що посвідчує речові права на земельну ділянку під таким об’єктом, може також вважатися рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.
Если потребуется помощь, обращайтесь через кнопку "Обратиться" возле фото (при обращении указывайте свою e-почту).
Всего хорошего!
Удачи Вам!