Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Трудовое право, 02 апреля 2022, вопрос №60673 150₴

В Україні є обмеження на кількість днів, які я можу працювати поза її межами отримуючи прибуток в Україні. Що мені погрожує за порушення ціє норми

Доброго ранку.
В Україні є обмеження на кількість днів, які я можу працювати поза її межами отримуючи прибуток в Україні.
Я ФОП 3ї групи, на спрощеній системі (сплачую 5% від обороту).
Що мені погрожує за порушення ціє норми (штрафи, втрата спрощеної системи, блокування рахунків)
Дякую!

Ответы юристов (8)

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Добрий ранок, Ігоре!

    З цього приводу є роз'яснення податкової.

    Платникам податків треба враховувати, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, податки і збори справляють з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

    За відсутності у платника податків можливості своєчасно дотриматись терміни сплати податків та зборів, подати звітність, реєструвати у відповідних реєстрах податкові або акцизні накладні, розрахунки коригування, подавати електронні документи, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов'язковим виконанням таких обов'язків протягом 3 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

    Платників податків, які у зв'язку з наслідками їх безпосередньої участі у воєнних діях не дотрималися визначених п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ термінів виконання податкових обов'язків, звільняють від відповідальності, передбаченої ПКУ за невиконання податкових обов'язків, за умови виконання таких обов'язків протягом одного місяця з дня закінчення дії наслідків, які унеможливили виконання таких обов'язків.

    При виявленні порушень законодавства за результатами перевірок, передбачених пп. 69.2 підрозділу 10 розділу XX ПКУ, до платників податків застосовують відповідальність згідно з ПКУ, законами, контроль за якими покладено на контролюючі органи, а вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, у такому випадку не застосовують, у тому числі положення пп. 112.8.9 ПКУ.

    Йдеться про камеральні перевірки декларацій або уточнюючих розрахунків (у разі їх подання), до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, показники яких сформовані на підставі податкових накладних та/або розрахунків коригування, складених та зареєстрованих в ЄРПН, та/або митних декларацій, за виключенням товарів (продукції), визначених підпунктами 215.3.1, 215.3.2, 215.3.21 та 215.3.31 п. 215.3 ПКУ, та фактичних перевірок.

    Зазначені тут правила розповсюджуються на усі форми діяльності.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Тобто, Граничні строки подання звітності в період воєнного стану продовжено (tax.gov.ua/media-tsentr/novini/576184.html). А ось строки сплати податків залишаються незмінними. Але відповідальності за несвоєчасне подання звітності / несвоєчасну сплату податків принаймні в період військової агресії Російської Федерації (далі — РФ) проти України ніякої для Вас не буде.

    За інформацією податківців усі електронні сервіси ДПС та Електронний кабінет працюють, але з деякими обмеженнями. Тобто є можливість реєструвати податкові накладні, акцизні накладні та подавати звітність.

    Крім того, можливо Вам варто мати на увазі, що військову агресію РФ проти України Торгово-промислова палата (ТПП) визнає форс-мажорними обставинам. Причому, для всіх без винятку суб’єктів господарювання. Зазначені обставини є форс-мажорними (надзвичайними, невідворотними) з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення.

    Промський Євгеній Сергійович
    Промський Євгеній Сергійович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 4 года опыта

    Вітаю!

    1. Втрата спрощенної системи можлива лише у випадку перевищення лімітів, встановлених для ФОП.

    Ліміти платників ЄП податку прив’язані до мінімальної зарплати (з 1 січня 2022):

    • Ліміт ФОП 3 група – 1167 МЗП, тобто 7,585500 грн.

    Що робити ФОП у випадку перевищення ліміту ФОП 3 групи? Вам потрібно відмовитися від спрощеної системи оподаткування.

    2. Після закінчення воєнного стану можливий штраф за несвоєчасне подання звітності.

    Закон №2118–IX щодо податків під час воєнного стану набрав чинності з дня його опублікування. Тобто з 7 березня.

    Ним передбачено, що у зв’язку з Указом №64/2022 щодо запровадження воєнного стану, з 24 лютого виникла необхідність внести зміни до ПКУ.

    А саме: підрозділ 10 розділу XX ПКУ доповнено новим пунктом 69. За ним тимчасово на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням наступних особливостей.

    За пп. 69.3 п. 69 платники податків, які у зв’язку з наслідками їх безпосередньої участі у воєнних діях (ось такий ось евфемізм, який, на нашу думку, означає саме фізосіб) не дотримались термінів виконання податкових обов’язків, звільняються від відповідальності за невиконання податкових обов’язків за умови:

    • виконання таких обов’язків протягом одного місяця з дня закінчення дії воєнного стану;
    • наявності наслідків (на нашу думку, скоріше, підстав!), які унеможливили виконання таких обов’язків,
    • звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за невиконання податкових обов’язків за умови виконання таких обов’язків протягом одного місяця з дня закінчення дії наслідків, які унеможливили виконання таких обов’язків.

    Згідно з п. 120.1 ПКУ, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

    3. Блокування рахунків за подібну діяльність не передбачена взагалі.

    Якщо залишились питання - звертайтесь! Буду радий допомогти.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Штраф за несплату єдиного податку:

    1. Для ФОП 1 і 2 групи:

    - в розмірі 50% від встановленої податкової ставки за місяць + пеня, яка нараховується за кожний наступний день несплати (ст. 129 ПКУ);

    УВАГА! Пеня нараховується тільки з 91-го дня після граничного терміну сплати єдиного податку.

    Що робити?

    Перш за все, не чекати повідомлення від податкової, а самостійно нарахувати і сплатити штрафні санкції.

    Для оперативного контролю за своєчасністю своїх платежів і станом взаєморозрахунків з бюджетом частіше «заглядайте» в «електронний кабінет платників податків». У ньому можна зареєструватися на офіційному сайті Державної фіскальної служби України.

    УВАГА! Нарахування пені здійснюється не тільки на суму податку, а й на суму штрафу, і закінчується в день погашення податкової заборгованості.

    Ситуація 2.

    Єдиний податок сплачений не в повному обсязі

    Що за це загрожує?

    Необхідно заплатити в бюджет всю суму недоїмки і нараховані штрафні санкції, а саме:

    штраф у розмірі 50% від відповідної податкової ставки за місяць + пеня, яка нараховується за кожний наступний день несплати (п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

    Що робити?

    Не чекати повідомлення від податкової, а самостійно нарахувати і сплатити штрафні санкції.

    Для оперативного контролю за своєчасністю своїх платежів і станом взаєморозрахунків з бюджетом так само користуйтеся «електронним кабінетом платників податків».

    Ситуація 3.

    Перевищено гранично допустимий розмір річного доходу

    Що «світить» за перевищення?

    Згідно з чинним законодавством України, суми, отримані понад встановлених лімітів, обкладаються єдиним податком за підвищеною ставкою, яка, по суті, і є штрафною санкцією (п.п. 298.2.3 ПКУ):

    для ФОП - 15%;

    Крім того, підприємець зобов'язаний з наступного кварталу перейти на іншу групу (крім «єдинників 3 групи»):

    - для 2 групи - на 3 групу;

    Якщо підприємець до 20 числа місяця, наступного за кварталом, в якому було перевищення, не подав заяву про перехід на групу 2 або 3, то він автоматично переходить на загальну систему оподаткування.

    УВАГА! Якщо перевищення виявлено податковою при планової або позапланової перевірки, а також в ході аудиту при закритті діяльності, підприємця переводять на загальну систему оподаткування і, починаючи з дати перевищення, нараховують штрафні санкції.

    УВАГА! ФОП - «єдинники» групи 2 подають квартальну звітність якщо:

    відбулося перевищення гранично допустимого обсягу річного доходу;

    було прийнято рішення про перехід в «старшу» групу.

    Що робити?

    1.Не чекати повідомлення від податкової, а самостійно нарахувати і сплатити штрафні санкції.

    2. Періодично перевіряти з якого числа Ви знаходитесь на єдиному податку, на якій групі, і взагалі перебувала Ви там.

    Для цього необхідно подати відповідну заяву до податкової на отримання Витяги з держреєстру платників ЄП, яку Вам зобов'язані видати протягом 10 робочих днів.

    Цю ж інформацію можна отримати на сайті Державної фіскальної служби України на сторінці «Реєстр платників єдиного податку» (http://sfs.gov.ua/).

    На жаль, з огляду на те, що у вас ця ситуація виникла рік тому, заднім числом вже нічого не можна виправити. Якби у вас це розкрилося через тиждень після будь-якого порушення, то ще можна було б "повирішувати" полюбовно з інспектором. Зараз це вже неможливо.

    Єдине рішення, це сплатити всі штрафи і подавати заяву на перехід на Єдиний податок заново. Повернутися на спрощену систему можна після закінчення послідовних 4 кварталів і лише якщо немає заборгованості з податків на момент переходу (п. 299.11 ПКУ).

    Зменшити оподаткування за загальною ставкою в 18%, яку до вас обов'язково застосують теоретично можна лише за рахунок видатків, що включаються до складу зменшуваного оподаткування. І потім подати за рік коригуючу декларацію. Але, заднім числом ви фактично такі витрати не знайдете, і головне, ви не зможете підкласти підтверджуючі первинні документи. Вам їх просто нема звідки буде взяти. Тому, крім штрафів, доведеться ще й податок заплатити як загальносистемник. Чесно кажучи, я не бачу реальної можливості зменшити заднім числом ваші податкові втрати у вашій ситуації.

    Щодо податків у воєнний стан:

    Закон №2118–IX набрав чинності з дня його опублікування. Тобто з 7 березня.

    Ним передбачено, що у зв’язку з Указом №64/2022 щодо запровадження воєнного стану, з 24 лютого виникла необхідність внести зміни до ПКУ.

    А саме: підрозділ 10 розділу XX ПКУ доповнено новим пунктом 69. За ним тимчасово на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням наступних особливостей.

    Відсутність відповідальності за несплату податків, незвітування та реєстрації ПН та РК

    Підпунктом 69.1 ПКУ встановлено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок він звільняється від відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

    Це стосується:

    Але наголосимо ще раз, що це стосується саме тих платників, які не можуть виконувати свої обов'язки!

    Таку умову й раніше висували ДПС разом з Мінфіном, про що ми повідомляли тут. Але тепер це питання врегульовано на законодавчому рівні.

    Перевірки ДПС на час війни припиняються

    За новим пп. 69.2 п. 69 підрозд. 10 роздл. ХХ ПКУ податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються. Але таке правило діє тільки на воєнний час.

    І не зрозуміло, як буде з камеральними перевірками. Адже ця норма не уточнює вид податкових перевірок, які заборонили. Втім, можливо, в опублікованій версії закону будуть якісь уточнення.

    Доля самозайнятих фізосіб (ФОПів, фермерів та «незалежників»)

    Про те, що треба врахувати під час війни самозайнятими фізособам, ми ще розповімо в окремій статті. Бо це цікава тема і до нас надходить багато запитань щодо цього. Зараз же поговоримо про норми нового Закону щодо ФОП.

    За пп. 69.3 п. 69 платники податків, які у зв’язку з наслідками їх безпосередньої участі у воєнних діях (ось такий ось евфемізм, який, на нашу думку, означає саме фізосіб) не дотримались термінів виконання податкових обов’язків, звільняються від відповідальності за невиконання податкових обов’язків за умови:

    • виконання таких обов’язків протягом одного місяця з дня закінчення дії воєнного стану;
    • наявності наслідків (на нашу думку, скоріше, підстав!), які унеможливили виконання таких обов’язків,
    • звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за невиконання податкових обов’язків за умови виконання таких обов’язків протягом одного місяця з дня закінчення дії наслідків, які унеможливили виконання таких обов’язків.

    Якщо немає реєстрації АН: що з переміщенням пального?

    За пп. 69.4 п. 69 у разі неможливості зареєструвати акцизну накладну в ЄРАН дозволяється переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами за наявності товарно-транспортної накладної.

    Але вона повинна містити всю інформацію, що має міститись у відповідній акцизній накладній, яка повинна бути зареєстрована в ЄРАН протягом строків, визначених у цьому пункті.

    Підакцизні та інші товари, передані ЗСУ

    За пп. 69.5 п. 69 операції з добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у тому числі підакцизних, надання послуг на користь Збройних сил України та підрозділів територіальної оборони, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості, не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування. Тож ані ПДВ, ані акцизу не буде. А от чи буде при цьому нарахування ПДВ за п. 198.5 ПКУ у разі використання товарів не в господарській діяльності – це питання, яке не визначено цим пунктом.

    Ми вже писали про податкові наслідки у разі надання допомоги ЗСУ. Але наразі законотворці вже це зафіксували у ПКУ.

    Так от за пп. 69.6 коригування, встановлені пп. 140.5.9 ПКУ (щодо коригування фінрезультату у разі надання допомоги) не проводяться щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається КМУ, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

    А за п. 69.7 п. 69 сума відшкодування вартості пального, витраченого при наданні послуг з перевезення для забезпечення потреб Збройних сил України та підрозділів територіальної оборони, не включається до оподатковуваного доходу фізичних осіб, які надають такі послуги.

    Виробництво та імпорт тютюнових виробів за кодом 2402 20 90 20 УКТ ЗЕД

    На період до припинення або скасування воєнного стану дозволяється виробництво та імпорт тютюнових виробів, віднесених до коду 2402 20 90 20 згідно з УКТ ЗЕД маркованих марками акцизного податку «тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням вітчизняні» – «ТВЕН В», «тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням імпортні» – «ТВЕН І», у разі, якщо ставка акцизного податку є однаковою.

    Обіг маркованих відповідно до підпункту 69.8 тютюнових виробів здійснюється до їх повної реалізації кінцевому споживачу.

    Перебіг строків

    За п. 69.9 ПКУ для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.

    Про які строки йдеться? Перш за все, про строки давності, встановлені ст. 102 ПКУ. Але докладніше про це ми теж поговоримо окремо.

    Доля ліцензій, за якими не внесено платіж

    За п. 69.10 ПКУ вважаються діючими ліцензії, по яких до припинення або скасування воєнного стану на території України не сплачено черговий платіж за ліцензію та/або закінчився термін дії ліцензії на право:

    • виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
    • виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

    Але увага: обов’язки щодо сплати чергових платежів/дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані суб’єктом господарювання протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного стану в Україні!

    Штрафи за РРО-порушення

    Всі штрафи щодо роботи з РРО/ПРРО та їхнього незастосування на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог Закону про РРО не застосовуються.

    щодо неподаткової звітності!

    Новим законом встановлено, що на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, будь-яка звітність, крім податкової, подання якої вимагається відповідно до норм чинного законодавства, подається з урахування строків, визначених пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

    Тобто штрафів за неподання звітності до всіх інших держорганів не буде штрафів, якщо ви дійсно не мали можливості її подати. Це стосується і Фондів, і Держстату тощо.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    ---

    Ви можете здійснити оплату юристу, натиснувши "галочку зеленого кольору під фото обраного юриста", з залишенням відзиву, а також додатково: у разі наявності можливості у графі: "Віддячити".

    Під час воєнного стану це дуже актуально.

    Макаєв Руслан
    Макаєв Руслан 2 года назад

    Юрист, г. Киев, 11 лет опыта

    Доброго вечора. Відповідальності за надання послуг із-за кордону у період ведення воєнного стану для платників єдиного податку 3-ї групи не передбачена.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Згідно з п.п. «б» п. 185.1 ПКУ об’єктом обкладення ПДВ є операції з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України відповідно до ст. 186 ПКУ. Звідси висновок: послуги обкладають ПДВ, якщо місце їх постачання знаходиться (!) на митній території України. Причому саме місце постачання послуг («на митній» території України або «за межами») визначають за особливими (!) правилами ст. 186 ПКУ. Тобто тут свої порядки. Причому визначене за такими правилами ст. 186 ПКУ місце постачання послуг може і не збігатися з місцем їх фактичного постачання (тобто територією, де фактично надаються послуги). Турбувати це не повинно: законодавство у визначенні місця постачання послуг вимагає орієнтуватися саме на ст. 186 ПКУ. Причому ці самі правила поширюються на ЗЕД, тобто працюють і щодо послуг нерезидентів. Тому «під ПДВ» підпадають тільки ті нерезидентські послуги, місце постачання яких (визначене за правилами ст. 186 ПКУ) знаходиться на території України. І навпаки, нерезидентські послуги, місце постачання яких (визначене за правилами ст. 186 ПКУ) виявляється «за межами», не обкладають ПДВ.

    «ЗАГАЛЬНЕ» правило: місце постачання послуг — місце реєстрації постачальника

    Якщо постачальник послуг зареєстрований на території України

    місце постачання послуг — територія України

    послуги обкладаються ПДВ за ставкою 20 %

    Якщо постачальник послуг не зареєстрований на території України

    місце постачання послуг — за межами України

    послуги не обкладаються ПДВ (не є об’єктом обкладення)

    до 01.01.2023 р. постачання програмної продукції (комп’ютерних програм (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів) звільняються від ПДВ — пільгуються

    • Послуги обкладають ПДВ, якщо місце їх постачання розташоване на митній території України. При цьому саме місце постачання послуг визначають за спеціальними правилами ст. 186 ПКУ.
    • Для окремих послуг установлено свої правила визначення місця постачання ( пп. 186.2 — 186.3 ПКУ).

    Якщо послуги не потрапляють під «спецпункти» ( пп. 186.2 — 186.3 ПКУ), то місце їх постачання визначають за «загальним» п. 186.4 ПКУ — за місцем реєстрації постачальника.

    На період військового стану оновлено норму п.197.23 ст.197 ПКУ, що передбачає звільнення від оподаткування операції із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту товарів, визначених ч.8 ст.287 Митного кодексу України, та з першого постачання цих товарів на митну територію України для їх використання у виробництві продукції оборонного призначення, визначеної згідно із законом, та якщо замовником такої продукції є державний замовник, визначений Кабінетом Міністрів України.

    Успіхів

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 15 лет опыта

    Доброго дня, Ігор!

    Можливо уточніть Ваше питання розгорнутіше.

    Оскільки сам факт перебування за кордоном на ваш ФОП не впливає.

    Адже ви продовжуєте подавати звітність та платити податки?

    Питання в місці отримання доходу як ФОП. Ви можете перебувати за кордоном та отримувати дохід на території України (або за її межами), як український ФОП.

    І відповідно оподатковувати сам за територією постачання послуг.

    Звертайтесь.

    Савченко Олександр
    100%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Доброго дня, Ігор!

    Якщо навіть тимчасове проживання в іншій країні перевищуватиме 183 дні, фізичні особи, які проживали в Україні на постійній основі та виїхали з країни, рятуючись від війни, отримали право на тимчасовий захист у країні реєстрації, у тому числі дозвіл на проживання, мають право залишатися податковими резидентами України. Мої аргументи на користь цієї позиції наступні:

    По-перше, українці отримують статус тимчасового захисту за спеціальною процедурою згідно Директиви ЄС 2001/55/ЄС, яка була вперше активована Рішенням Ради ЄС 2022/382 від 04.03.2022 року саме для українців. Тобто, українці не отримують право на постійне проживання в країні реєстрації, процедурою передбачено надання тимчасового захисту громадян України на період військових дій в т. ч. дозвіл на проживання.

    По-друге, вимушене проживання громадян України в іншій країні за процедурою тимчасового захисту не можна вважати центром життєвих інтересів, оскільки ми маємо більш тісні особисті й економічні зв’язки саме в України, де знаходиться наше постійне житло та перебувають члени наших родин, які мужньо боронять кордони України.

    По-третє, конвенцією передбачено, якщо фізична особа звичайно проживає в обох державах, вона вважається резидентом тієї держави, громадянином якої вона є — тобто України.

    По-четверте, ви маєте право отримати довідку про підтвердження статусу податкового резидента України та надати її за місцем витребування. Ви не можете вважатися одночасно податковим резидентом України та іншої країни, в якій ви тимчасово проживаєте. В кінці кінців саме компетентні органи за процедурою взаємного узгодження проведуть консультації один з одним та приймуть рішення.

    Мені зрозуміло, чому іноземні податкові консультанти рекомендують вам отримувати статус податкового резидента та подавати податкові декларації, сплачувати податки в країні реєстрації та отримання статусу тимчасового захисту, в разі вашого перебування там понад 183 дні. Нічого особистого, це ж бізнес.

    Навіть якщо ви погодитеся на це та сплачуватиме податки в іноземній країні, за правилом статті конвенції «Усунення подвійного оподаткування», ви зможете врахувати сплачені в іноземній країні податки під час декларування доходів в Україні.

    Фізичним особам — приватним підприємцям України:

    Якщо ви — фізична особа, яка зареєстрована приватним підприємцем в Україні, отримуєте доходи від здійснення своєї підприємницької діяльності на відкриті рахунки в банківських установах України для ведення підприємницької діяльності, декларуєте та сплачуєте податки в Україні, ви беззаперечно є податковим резидентом України.

    На підтвердження статусу податкового резидента України ви також маєте право звернутися до податкових органів за місцем своєї реєстрації із запитом про надання довідки — підтвердження статусу податкового резидента фізичної особи — приватного підприємця. На жаль, поки не передбачено надання такої довідки в електронній формі, лише в паперовій. Сподіваюся, наша податкова це питання швидко врегулює.

    Закордонні рахунки громадян України — це власні банківські рахунки фізичних осіб, а не приватних підприємців. Тому отримання доходів на закордонні рахунки слід розглядати як іноземні доходи фізичної особи (не приватного підприємця) та оподатковуватимуться вони залежно від того, податковим резидентом якої країни ви є.

    Сподіваюся, Міністерство фінансів України разом з Державною податковою службою України незабаром розпочнуть консультації з компетентними органами країн, до яких тимчасово виїхали громадяни України аби уникнути війни, та захистять інтереси громадян України та нашої державної скарбниці.

    Припинення діяльності ФОП можливе або в добровільному порядку (за власним рішенням шляхом подання заяви) або в примусовому:

    • визнання банкрутом (за рішенням суду);
    • смерть фізичної особи;
    • визнання фізичної особи безвісно відсутньою або померлою (за рішенням суду);
    • обмеження цивільної дієздатності фізичної особи або визнання її недієздатною (за рішенням суду).

    Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік підстав для анулювання реєстрації ФОП платником єдиного податку.

    Так п. 299.10 ПК України передбачає, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

    1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

    2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

    3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;

    4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;

    5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 та підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу.

    Вказаний перелік є вичерпним та розширенню на розсуд контролюючого органу не підлягає. Як бачите в переліку такої підстави для анулювання реєстрації платника ЄП як проживання ФОП в іншій країні протягом тривалого часу ПК не передбачено.

    ВИСНОВОК: якщо ви ведете діяльність та звітність у відповідності до ПК, вчасно сплачуєте податки, не порушуюєте вимог які ставляться до ФОП 3 група ЄП (ліміт, форма розрахунків) то в контролючого органу відсутні підстави для анулювання реєстрації платником ЄП.

    Ви надалі можете вести діяльність свого ФОП на ЄП в Україні та проживати за її межами без періодичного відвідування країни.

    Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтеся через кнопку "Звернутися" і я відповім на них в індивідуальному порядку.

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України