Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Уголовное право и процесс, 19 июля 2022, вопрос №69593 250₴

Изъятие документов, порядок

Какой порядок изъятия документов работником таможенной службы, если по его мнению, документ не является подлинным?

Ответы юристов (14)

    Пользователь не активен
    18%
    Пользователь не активен год назад

    Адвокат, г. Киев

    Це все регулюється ст.511 Митного кодексу України

    1. Товари - безпосередні предмети порушення митних правил та відповідні документи, необхідні як докази у справі про порушення митних правил, можуть тимчасово вилучатися. Документи, які перебувають в електронному вигляді, вилучаються разом з відповідними носіями.

    2. У разі виявлення порушень митних правил, передбачених частиною шостою статті 470, статтями 471-473, 476, частиною шостою статті 481, статтями 482-484 цього Кодексу, тимчасове вилучення товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення, які підлягають конфіскації відповідно до цих статей, а також відповідних документів є обов’язковим.

    {Частина друга статті 511 в редакції Закону № 2612-VIII від 08.11.2018 }

    3. У разі вчинення порушення митних правил особою, яка не має в Україні постійного місця проживання або адреси, допускається тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів у кількості, необхідній для забезпечення стягнення штрафу або вартості товарів, транспортних засобів відповідно до частини другої статті 541 цього Кодексу.

    {Частина третя статті 511 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2612-VIII від 08.11.2018 }

    4. Тимчасово вилучені товари, у тому числі транспортні засоби особистого користування, транспортні засоби комерційного призначення та документи повинні бути перелічені у протоколі, що складається в передбачених цим Кодексом випадках, або в доданому до нього описі з точним зазначенням кількості, міри, ваги та особливих ознак цих товарів, транспортних засобів та документів, а також вартості товарів, транспортних засобів.

    {Частина четверта статті 511 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2612-VIII від 08.11.2018 }

    Анна Клиент год назад

    Какой документ/акт должен получить человек чьи документы были изъяты ?

    • Пользователь не активен
      Пользователь не активен год назад

      Адвокат, г. Киев

      Маєте отримати копію протоколу із усіма додаткиами, де буде зазначено усе, що було вилучено

    • Промський Євгеній Сергійович
      Промський Євгеній Сергійович год назад

      Адвокат, г. Киев, 4 года опыта

      Протокол!

      Тимчасово вилучені товари, у тому числі транспортні засоби особистого користування, транспортні засоби комерційного призначення та документи повинні бути перелічені у протоколі, що складається в передбачених цим Кодексом випадках, або в доданому до нього описі з точним зазначенням кількості, міри, ваги та особливих ознак цих товарів, транспортних засобів та документів, а також вартості товарів, транспортних засобів.

    • Кирда Вячеслав Володимирович

      Копію протоколу про вилучення.

      Форма протоколу тут: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1015-12#n10

    • Гіммельфарб Станіслав  Олегович

      Добрый день в соответствии с п. 10 Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду, при изъятии документа составляется протокол в 2 экземплярах, один из экземпляров которого выдается лицу у которого производиться выемка.

    Карпенко Андрей Владимирович
    18%
    Карпенко Андрей Владимирович год назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Вітаю!

    Тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів здійснюється відповідно до ст. 511 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ).

    Частиною 1 ст. 511 МКУ визначено, що товари - безпосередні предмети порушення митних правил та відповідні документи, необхідні як докази у справі про порушення митних правил, можуть тимчасово вилучатися. Документи, які перебувають в електронному вигляді, вилучаються разом з відповідними носіями.

    Відповідно до ч. 2 ст. 511 МКУ у разі виявлення порушень митних правил, передбачених статтями 471 - 473, 476, 482 - 484 МКУ, вилучення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які підлягають конфіскації, а також відповідних документів є обов’язковим, а саме при:

    - порушенні порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю (ст. 471 МКУ);

    - недекларуванні товарів, транспортних засобів комерційного призначення (ст.472 МКУ);

    - пересиланні через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання (ст.473 МКУ);

    - переміщенні товарів через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності (ст.476 МКУ);

    - переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України поза митним контролем (ст. 482 МКУ);

    - переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю (ст. 483 МКУ);

    - зберіганні, перевезенні чи придбанні товарів, транспортних засобів комерційного призначення, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю (ст. 484 МКУ).

    Згідно ч. 3 ст. 511 МКУ у разі вчинення порушення митних правил особою, яка не має в Україні постійного місця проживання або адреси, допускається вилучення товарів, транспортних засобів у кількості, необхідній для забезпечення стягнення штрафу або вартості товарів, транспортних засобів відповідно до ч. 2 ст. 541 МКУ.

    Вилучені товари, транспортні засоби та документи повинні бути перелічені у протоколі, що складається в передбачених МКУ випадках, або в доданому до нього описі з точним зазначенням кількості, міри, ваги та особливих ознак цих товарів, транспортних засобів та документів, а також вартості товарів, транспортних засобів (ч. 4 ст. 511 МКУ).

    Форми процесуальних документів, що використовуються у справах про порушення митних правил затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 652 «Про затвердження форм процесуальних документів у справах про порушення митних правил», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.06.2012 за № 1015/21327.

    Разом з тим, відповідно до ст. 512 МКУ, тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів та документів, зазначених у ч. 1 ст. 511 МКУ, може бути оскаржено в порядку, встановленому гл. 4 МКУ та іншими законами України.

    Подання скарги на рішення про застосування тимчасового вилучення товарів, транспортних засобів та документів, зазначених у ч. 1 ст. 511 МКУ, не зупиняє дію такого рішення.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    18%

    Вітаю!

    Це регулюється наступним:

    МИТНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17

    Стаття 511. Тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів

    1. Товари - безпосередні предмети порушення митних правил та відповідні документи, необхідні як докази у справі про порушення митних правил, можуть тимчасово вилучатися. Документи, які перебувають в електронному вигляді, вилучаються разом з відповідними носіями.

    2. У разі виявлення порушень митних правил, передбачених частиною шостою статті 470, частиною третьою статті 471, статтями 472, 473, 476, частиною шостою статті 481, статтями 482-484 цього Кодексу, тимчасове вилучення товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення, які підлягають конфіскації відповідно до цих статей, а також відповідних документів є обов’язковим.

    {Частина друга статті 511 в редакції Закону № 2612-VIII від 08.11.2018; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2058-IX від 16.02.2022}

    3. У разі вчинення порушення митних правил особою, яка не має в Україні постійного місця проживання або адреси, допускається тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів у кількості, необхідній для забезпечення стягнення штрафу або вартості товарів, транспортних засобів відповідно до частини другої статті 541 цього Кодексу.

    {Частина третя статті 511 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2612-VIII від 08.11.2018}

    4. Тимчасово вилучені товари, у тому числі транспортні засоби особистого користування, транспортні засоби комерційного призначення та документи повинні бути перелічені у протоколі, що складається в передбачених цим Кодексом випадках, або в доданому до нього описі з точним зазначенням кількості, міри, ваги та особливих ознак цих товарів, транспортних засобів та документів, а також вартості товарів, транспортних засобів.

    {Частина четверта статті 511 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2612-VIII від 08.11.2018}

    Стаття 512. Оскарження тимчасового вилучення товарів, транспортних засобів

    1. Тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів та документів, зазначених у частині першій статті 511 цього Кодексу, може бути оскаржено в порядку, встановленому главою 4 цього Кодексу та іншими законами України.

    2. Подання скарги на рішення про застосування тимчасового вилучення товарів, транспортних засобів та документів, зазначених у частині першій статті 511 цього Кодексу, не зупиняє дію такого рішення.

    ...

    ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерствафінансів України30.05.2012 № 627

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України3 липня 2012 р.за № 1097/21409

    ПОРЯДОКроботи складу митного органу

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17#Text

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!

    Промський Євгеній Сергійович
    18%
    Промський Євгеній Сергійович год назад

    Адвокат, г. Киев, 4 года опыта

    Добрый день!

    Для того чтобы, полноценно ответить на Ваш вопрос, нужно понимать ситуацию более подробно (какие документы изъяли, в связи с чем и т.д.).

    Порядок изъятия документов работником таможенной службы указан в Таможенном кодексе Украины.

    Митний кодекс України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17#Text

    Стаття 511. Тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів

    1. Товари - безпосередні предмети порушення митних правил та відповідні документи, необхідні як докази у справі про порушення митних правил, можуть тимчасово вилучатися. Документи, які перебувають в електронному вигляді, вилучаються разом з відповідними носіями.

    2. У разі виявлення порушень митних правил, передбачених частиною шостою статті 470, частиною третьою статті 471, статтями 472, 473, 476, частиною шостою статті 481, статтями 482-484 цього Кодексу, тимчасове вилучення товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення, які підлягають конфіскації відповідно до цих статей, а також відповідних документів є обов’язковим.

    {Частина друга статті 511 в редакції Закону № 2612-VIII від 08.11.2018; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2058-IX від 16.02.2022}

    3. У разі вчинення порушення митних правил особою, яка не має в Україні постійного місця проживання або адреси, допускається тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів у кількості, необхідній для забезпечення стягнення штрафу або вартості товарів, транспортних засобів відповідно до частини другої статті 541 цього Кодексу.

    {Частина третя статті 511 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2612-VIII від 08.11.2018}

    4. Тимчасово вилучені товари, у тому числі транспортні засоби особистого користування, транспортні засоби комерційного призначення та документи повинні бути перелічені у протоколі, що складається в передбачених цим Кодексом випадках, або в доданому до нього описі з точним зазначенням кількості, міри, ваги та особливих ознак цих товарів, транспортних засобів та документів, а також вартості товарів, транспортних засобів.

    {Частина четверта статті 511 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2612-VIII від 08.11.2018}

    Такое изъятие документов можно обжаловать.

    Митний кодекс України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17#Text

    Стаття 512. Оскарження тимчасового вилучення товарів, транспортних засобів

    1. Тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів та документів, зазначених у частині першій статті 511 цього Кодексу, може бути оскаржено в порядку, встановленому главою 4 цього Кодексу та іншими законами України.

    2. Подання скарги на рішення про застосування тимчасового вилучення товарів, транспортних засобів та документів, зазначених у частині першій статті 511 цього Кодексу, не зупиняє дію такого рішення.

    Глава 4. Оскарження рішень, дій або бездіяльності митних органів, їх посадових осіб та інших працівників і порядок розгляду звернень митними органами

    {Назва глави 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 405-VII від 04.07.2013; в редакції Закону № 440-IX від 14.01.2020}

    Стаття 24. Право на оскарження

    1. Кожна особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність митних органів, їх посадових осіб та інших працівників, якщо вважає, що цими рішеннями, діями або бездіяльністю порушено її права, свободи чи інтереси.

    {Частина перша статті 24 із змінами, внесеними згідно із Законом № 405-VII від 04.07.2013}

    2. Предметом оскарження є:

    1) рішення - окремі акти, якими митні органи або їх посадові особи приймають рішення з питань, передбачених законодавством України з питань митної справи, а також задовольняють скарги, заяви, клопотання конкретних фізичних чи юридичних осіб або відмовляють у їх задоволенні;

    2) дії - вчинки посадових осіб та інших працівників митних органів, пов’язані з виконанням ними обов’язків, покладених на них відповідно до цього Кодексу та інших актів законодавства України;

    3) бездіяльність - невиконання митними органами, їх посадовими особами та іншими працівниками обов’язків, покладених на них відповідно до цього Кодексу та інших актів законодавства України, або неприйняття ними рішень з питань, віднесених до їх повноважень, протягом строку, визначеного законодавством.

    {Частина друга статті 24 із змінами, внесеними згідно із Законом № 405-VII від 04.07.2013}

    3. Правила цієї глави застосовуються у всіх випадках оскарження рішень, дій або бездіяльності митних органів, їх посадових осіб та інших працівників, крім оскарження постанов по справах про порушення митних правил та випадків, коли законом встановлено інший порядок оскарження зазначених рішень, дій чи бездіяльності.

    {Частина третя статті 24 із змінами, внесеними згідно із Законом № 405-VII від 04.07.2013}

    4. У випадках, встановлених законом, із скаргами або заявами про захист прав, свобод чи інтересів інших осіб мають право звертатися Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та підприємства.

    5. Оскарження податкових повідомлень-рішень митних органів здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

    Стаття 25. Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності митних органів, їх посадових осіб та інших працівників до посадових осіб та органів вищого рівня

    {Назва статті 25 із змінами, внесеними згідно із Законом № 405-VII від 04.07.2013}

    1. Посадовими особами вищого рівня стосовно посадових осіб та інших працівників митних органів є керівники цих органів.

    {Частина перша статті 25 в редакції Закону № 405-VII від 04.07.2013}

    2. Органами вищого рівня є:

    1) щодо митних постів - митниці, структурними підрозділами яких є ці митні пости;

    2) щодо митниць, спеціалізованих митних органів, митних організацій - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику;

    {Пункт 3 частини другої статті 25 виключено на підставі Закону № 405-VII від 04.07.2013}

    3. Скарга на рішення, дії або бездіяльність посадової особи або іншого працівника митного органу (включаючи заступника керівника) подається керівникові цього органу, організації.

    {Частина третя статті 25 із змінами, внесеними згідно із Законом № 405-VII від 04.07.2013}

    4. Скарга на рішення, дії або бездіяльність керівника митного поста подається до митниці, структурним підрозділом якої є цей митний пост.

    5. Скарга на рішення, дії або бездіяльність керівника митниці, спеціалізованого митного органу, митної організації подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.

    {Частину шосту статті 25 виключено на підставі Закону № 405-VII від 04.07.2013}

    7. Виконання оскаржуваного рішення може бути зупинено повністю чи в певній частині посадовою особою або органом, що розглядає скаргу. Посадова особа або орган, які розглядають скаргу, зобов’язані надати особі, яка подала скаргу, належним чином обґрунтовану письмову відповідь у визначений законом строк. Виконання оскаржуваного податкового повідомлення-рішення здійснюється у порядку, передбаченому Податковим кодексом України.

    Стаття 26. Вимоги до форми і змісту скарг та інших звернень, строки їх подання, порядок і строки їх розгляду

    1. Вимоги до форми і змісту скарг та інших звернень громадян, строки їх подання, порядок і строки їх розгляду, а також відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян визначаються Законом України "Про звернення громадян" та цим Кодексом.

    2. Скарги та інші звернення громадян розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, митницями та їх посадовими особами відповідно до повноважень, визначених у цьому Кодексі та положеннях про відповідний митний орган.

    Митні органи та їх посадові особи, до повноважень яких належить розгляд звернень громадян, зобов’язані об’єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, надавати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

    3. Скарга підприємства має містити всі необхідні реквізити цього підприємства та бути підписана керівником зазначеного підприємства або особою, яка виконує його обов’язки. Якщо інше не передбачено законом, скарги підприємств подаються і розглядаються у такому самому порядку і в ті самі строки, що і скарги громадян.

    4. Скарга має містити конкретну інформацію про предмет оскарження і бути належним чином аргументованою. У разі якщо особа під час подання скарги не може надати відповідних доказів, такі докази можуть бути представлені пізніше, але в межах строку, відведеного законом на розгляд скарги.

    5. Відповідь за результатами розгляду скарг та інших звернень надається у встановлений законом строк тим митним органом, який отримав ці звернення, за підписом керівника або його заступника.

    6. Якщо питання, порушені в одержаному митним органом зверненні, не входять до його повноважень, воно в термін не більше п’яти днів пересилається таким митним органом за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється автору звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення митним органом чи посадовою особою, воно в той самий термін повертається автору звернення з відповідними роз’ясненнями.

    {Стаття 26 в редакції Закону № 440-IX від 14.01.2020}

    Стаття 27. Особливості задоволення скарг на рішення, дії або бездіяльність митних органів або їх посадових осіб

    1. Якщо задоволення скарги на рішення, дії або бездіяльність митних органів або їх посадових осіб пов’язане з виплатою грошових сум, їх виплата здійснюється за рахунок державного бюджету органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, на підставі рішення суду, органу чи посадової особи щодо задоволення скарги повністю або частково в порядку, визначеному законом.

    {Стаття 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4915-VI від 07.06.2012}

    Стаття 28. Перевірка законності та обґрунтованості рішень, дій або бездіяльності митних органів або їх посадових осіб у порядку контролю

    1. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, має право в порядку контролю за діяльністю підпорядкованих митних органів або їх посадових осіб скасовувати або змінювати їхні неправомірні рішення, а також вживати передбачених законом заходів за фактами неправомірних рішень, дій або бездіяльності зазначених органів або осіб.

    Стаття 29. Оскарження рішень, дій або бездіяльності митних органів або їх посадових осіб у судовому порядку

    1. Рішення, дії або бездіяльність митних органів або їх посадових осіб можуть бути оскаржені безпосередньо до суду в порядку, визначеному законом.

    2. Якщо рішення, дії або бездіяльність митного органу або його посадової особи одночасно оскаржуються до органу (посадової особи) вищого рівня та до суду і суд відкриває провадження у справі, розгляд скарги органом (посадовою особою) вищого рівня припиняється.

    Стаття 30. Відповідальність митних органів, їх посадових осіб та інших працівників

    1. Посадові особи та інші працівники митних органів, які прийняли неправомірні рішення, вчинили неправомірні дії або допустили бездіяльність, у тому числі в особистих корисливих цілях або на користь третіх осіб, несуть кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та іншу відповідальність відповідно до закону.

    2. Шкода, заподіяна особам та їх майну неправомірними рішеннями, діями або бездіяльністю митних органів або їх посадових осіб чи інших працівників при виконанні ними своїх службових (трудових) обов’язків, відшкодовується цими органами, організаціями у порядку, визначеному законом.

    Как только возникнут вопросы - обращайтесь! Буду рад помочь.

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович год назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    31.05.2012 № 652

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України20 червня 2012 р.за № 1015/21327

    Про затвердження форм процесуальних документів у справах про порушення митних правил

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1015-12#Text

    В ЦЬОМУ НАКАЗІ ВСІ ФОРМИ ДОКУМЕНТІВ.

    Гончаренко Константин
    12%
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    ПОВЕРНЕННЯ ВИЛУЧЕНОГО ТОВАРУ, ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ, документів ПІД ЧАС ПОРУШЕННЯ МИТНИХ ПРАВИЛ

    У випадку порушення митних правил при ввезені товару, транспортних засобів на територію України, такий товар, транспортні засоби можуть бути тимчасово вилучено митницею.

    Під час вилучення працівник митниці складає протокол про тимчасове вилучення товару, транспортного засобу або документів. У цьому протоколі зазначається перелік вилученого майна та вартість майна.

    Після того як товар, транспортні засоби було вилучено, вони відправляються на склад митниці для подальшого їх зберігання.

    Для того щоб забрати товар з митниці необхідно:
    • отримати в суді постанову щодо притягнення до відповідальності за порушення митних правил та сплатити штраф;
    • здійснити митне оформлення вилученого товару;
    • відшкодувати витрати органів доходів і зборів на їх зберігання та сплатити відповідні митні платежі.

    Після цього на ім’я керівника митниці надсилається заява щодо повернення вилученого товару, транспортного засобу.

    До відома! До заяви обов’язково додається пакет документів, серед яких: документ який посвідчує особу, в залежності від виду порушення митних правил, подаються докази здійснення митного оформлення вилученого товару та сплатили усіх необхідних митних платежів. Заява розглядається не більше десяти днів з дня її реєстрації, після чого керівник митниці ставить на заяві відмітку «дозволено» і товар видається особі або «заборонено» (у такому випадку дане рішення за наявності обґрунтованих підстав можна оскаржити в судовому порядку).

    Якщо при отриманні товару Ви виявили, що товар пошкоджений, то Вам потрібно обов’язково вказати про це в акті приймання-передавання товару та зробити фотографії пошкодженого товару.

    Тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів здійснюється відповідно до ст. 511 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ).

    Частиною 1 ст. 511 МКУ визначено, що товари - безпосередні предмети порушення митних правил та відповідні документи, необхідні як докази у справі про порушення митних правил, можуть тимчасово вилучатися. Документи, які перебувають в електронному вигляді, вилучаються разом з відповідними носіями.

    Відповідно до ч. 2 ст. 511 МКУ у разі виявлення порушень митних правил, передбачених статтями 471 - 473, 476, 482 - 484 МКУ, вилучення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які підлягають конфіскації, а також відповідних документів є обов’язковим, а саме при:

    - порушенні порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю (ст. 471 МКУ);

    - недекларуванні товарів, транспортних засобів комерційного призначення (ст.472 МКУ);

    - пересиланні через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання (ст.473 МКУ);

    - переміщенні товарів через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності (ст.476 МКУ);

    - переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України поза митним контролем (ст. 482 МКУ);

    - переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю (ст. 483 МКУ);

    - зберіганні, перевезенні чи придбанні товарів, транспортних засобів комерційного призначення, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю (ст. 484 МКУ).

    Згідно ч. 3 ст. 511 МКУ у разі вчинення порушення митних правил особою, яка не має в Україні постійного місця проживання або адреси, допускається вилучення товарів, транспортних засобів у кількості, необхідній для забезпечення стягнення штрафу або вартості товарів, транспортних засобів відповідно до ч. 2 ст. 541 МКУ.

    Вилучені товари, транспортні засоби та документи повинні бути перелічені у протоколі, що складається в передбачених МКУ випадках, або в доданому до нього описі з точним зазначенням кількості, міри, ваги та особливих ознак цих товарів, транспортних засобів та документів, а також вартості товарів, транспортних засобів (ч. 4 ст. 511 МКУ).

    Форми процесуальних документів, що використовуються у справах про порушення митних правил затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 652 «Про затвердження форм процесуальних документів у справах про порушення митних правил», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.06.2012 за № 1015/21327.

    Разом з тим, відповідно до ст. 512 МКУ, тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів та документів, зазначених у ч. 1 ст. 511 МКУ, може бути оскаржено в порядку, встановленому гл. 4 МКУ та іншими законами України.

    Подання скарги на рішення про застосування тимчасового вилучення товарів, транспортних засобів та документів, зазначених у ч. 1 ст. 511 МКУ, не зупиняє дію такого рішення.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Айвазян Юрий Климентьевич
    16%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Анна!

    Законодавство України визначає, що підробленими вважаються не тільки повністю фальшиві документи (повна підробка), але й справжні документи, в які внесені будь-які зміни, що спотворюють їх зміст (часткова підробка).

    Існують також різні способи підробки документів.

    Повна підробка:

    • виготовлення документа або його бланка
    • внесення в документ неправдивих відомостей
    • підробка підпису особи, яка засвідчує документ
    • підробка відбитків печаток і штампів

    Часткова підробка документів:

    • механічне видалення частини тексту
    • видалення тексту хімічними реактивами та різними розчинниками
    • внесення в документ нових слів, фраз або окремих знаків
    • вклейка окремих аркушів, переклеювання фотографії, заміна аркушів

    Підроька документів передбачає кримінальну відповідальність за статтею 358 КК України (підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів).

    1. Підроблення посвідчення або іншого офіційного документа, який видається чи посвідчується підприємством, установою, організацією, громадянином-підприємцем, нотаріусом, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем, аудитором чи іншою особою, яка має право видавати чи посвідчувати такі документи, і який надає права або звільняє від обов'язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою або збут такого документа, а також виготовлення підроблених печаток, штампів чи бланків підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, інших офіційних печаток, штампів чи бланків з тією самою метою або їх збут -

    караються штрафом до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років.

    2. Складання чи видача працівником юридичної особи незалежно від форми власності, який не є службовою особою, складання чи видача приватним підприємцем, аудитором, експертом, оцінювачем, адвокатом, нотаріусом, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем або іншою особою, яка здійснює професійну діяльність, пов’язану з наданням публічних чи адміністративних послуг, завідомо підроблених офіційних документів, які посвідчують певні факти, що мають юридичне значення або надають певні права чи звільняють від обов'язків, підроблення з метою використання або збуту посвідчень, інших офіційних документів, що складені у визначеній законом формі та містять передбачені законом реквізити, виготовлення підроблених офіційних печаток, штампів чи бланків з метою їх збуту або їх збут чи збут завідомо підроблених офіційних документів, у тому числі особистих документів особи, -

    караються штрафом до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк від трьох до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.

    Критерії ознак підробки документів, які подаються органу доходів і зборів під час переміщення товарів та транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України такі:

    Відповідно до ч.2 п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

    Висновок про підробку документу може бути одержаний за результатами проведення відповідної експертизи.

    Проте, ч.3 ст. 53 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ) визначено, що достатньою умовою для запиту додаткових документів є виявлення в наданих документах ознак підробки.

    Орган доходів і зборів може дійти висновку про наявність ознак підробки тільки за результатом візуальної перевірки документів, які відповідно до ст. 335 МКУ подаються органу доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.

    Таким чином, якщо копія документа не відповідає оригіналу, документи виконані на різних бланках, підпис, виконаний однією особою, має різний чи несхожий вигляд, відбитки печатки мають відмінності тощо, це викликає сумніви щодо автентичності цих документів.

    Саме з метою спростування сумнівів, орган доходів і зборів може відповідно до ч. 3 ст. 53 МКУ здійснити запит додаткових документів.

    Якщо є сумніви у відповідності митного документу - декларції тощо - то цей документ може бути утриманий для подальшої перевірки (ескпертизи).

    Згідно п. 1.2. Інструкції із здійснення митного контролю та митного оформлення в пунктах пропуску через державний кордон

    Посадові особи митних органів, зазначені у пункті 1.1 цієї Інструкції, при виконанні її вимог можуть застосовувати такі форми митного контролю:

    перевірка документів на предмети та ТЗ, пред'явлені митному органу для митного контролю та митного оформлення, а також зазначених у них відомостей (документальний контроль);

    проведення візуального огляду ТЗ, митного огляду (переогляду) предметів та ТЗ, спільного огляду предметів, особистого огляду громадян (фактичний контроль);

    усне опитування фізичних та юридичних осіб;

    отримання пояснень від фізичних та юридичних осіб;

    взяття проб та зразків для проведення лабораторних досліджень або експертизи;

    використання технічних та спеціальних засобів контролю.\

    Стаття 507Митного Кодексу України

    . З метою припинення порушення митних правил, встановлення особи, яка вчинила порушення митних правил, а також для складення протоколу про порушення митних правил, якщо його неможливо скласти на місці вчинення правопорушення, допускається адміністративне затримання особи, яка вчинила таке порушення, на строк до трьох годин.

    2. Адміністративне затримання здійснюється посадовою особою митного органу за вмотивованим письмовим рішенням керівника цього органу або його заступника, а в разі їх відсутності (в нічний час, у вихідні та святкові дні тощо) - старшого чергової зміни.

    3. Працівники правоохоронних органів та військовослужбовці повинні надавати допомогу посадовим особам митного органу, які здійснюють адміністративне затримання, в разі вчинення опору або спроби втечі особи, яка підлягає затриманню, з місця події.

    4. Строк адміністративного затримання обчислюється з моменту доставлення особи до службового приміщення митного органу або до іншого приміщення, де проведення необхідних дій з метою, визначеною в частині першій цієї статті, є можливим.

    {Частина четверта статті 507 із змінами, внесеними згідно із Законом № 245-VII від 16.05.2013 }

    5. У разі виявлення порушення митних правил, за яке цим Кодексом передбачено застосування адміністративного стягнення у вигляді конфіскації товарів, транспортних засобів, строк адміністративного затримання особи, яка знаходиться у службовому приміщенні митного органу або в іншому приміщенні у зв’язку з проведенням митного контролю або митного оформлення таких товарів, транспортних засобів, обчислюється з моменту винесення вмотивованого письмового рішення про її адміністративне затримання. Митний контроль та митне оформлення товарів, транспортних засобів при цьому зупиняються. У разі виявлення інших порушень митних правил строк адміністративного затримання обчислюється з моменту завершення митного контролю та митного оформлення.

    6. Про адміністративне затримання складається протокол, форма якого затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У протоколі обов’язково зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого, час і підстави затримання, робиться відмітка про застосування фізичної сили або спеціальних засобів, якщо таке мало місце.

    У разі утримання документу, який з точки зору працівника митної служби має ознаки підробного, складається протокол, який підписується цим праціником, як також керівником підрозділу чи департаменту, де він працює.

    Протокол повинен виглядати так: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1015-12#n10

    Після перевірки правоохоронним органами документ або повертається його володільцу, або стає речовим доказом у кримінальній справі.

    Будуть питання, звертайтесь до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись".

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович год назад

    Адвокат, г. Киев, 15 лет опыта

    Доброго дня!

    Складається протокол про ПМП та акт про вилучення, все у відповідності до норм Митного Кодексу та підзаконних актів.

    Уточніть що саме вас цікавить у вашому кейсі?

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Факт вилучення речових доказів, документів, цінностей та іншого майна (у тому числі предметів і документів, вилучених з обігу) відображається у протоколі слідчої дії.

    Для вилучення об'єктів, застосування яких потребує певних навиків, точної фіксації їх якісних характеристик, індивідуальних ознак та визначення вартості, залучаються відповідні спеціалісти.

    У необхідних випадках виявлення та вилучення предметів, цінностей та документів фіксується фотозйомкою, відеозаписом та іншими науково-технічними засобами.

    У протоколі перераховуються всі предмети, які вилучаються, та щодо кожного такого предмета повинні бути вказані точне найменування, кількість, міра, вага, серія і номер, інші відмінні індивідуалізуючі ознаки, а також місце, де відповідний об'єкт був виявлений (пункт 7 Інструкції).

    Протокол складається у двох примірниках, підписується особою, яка проводила вилучення майна, цінностей або документів, а також інших об'єктів, понятими, а також іншими учасниками слідчої дії, у тому числі особою, у якої проводилося вилучення, а в разі її відсутності повнолітнім членом її родини або представником житлово-експлуатаційної організації, сільської (селищної), міської ради, адміністрації відповідного підприємства, установи, організації.

    Копія протоколу видається на руки особі, у якої проведено вилучення майна, цінностей, документів, а в разі її відсутності - повнолітнім членам її родини або названим вище представникам (пункт 10 Інструкції).

    Вилучені предмети, документи, цінності, які є речовими доказами, повинні бути оглянуті (у необхідних випадках за участі спеціаліста), детально описані в протоколі огляду. В протоколі відображаються кількісні і якісні характеристики предметів, всі інші індивідуалізуючі ознаки, які дозволяють відрізнити об'єкт від подібних йому, а також ті, які зумовлюють його доказове значення.

    Визначення кількісних та якісних характеристик дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння проводиться з урахуванням думки спеціаліста або висновку експерта. В інших випадках у протоколі огляду відображається тільки колір металу і каменів, а також їх індивідуалізуючі ознаки.

    Після огляду речові докази приєднуються до справи постановою працівника органу дізнання, слідчого, прокурора, ухвалою суду або постановою судді (пункт 11 Інструкції).

    Успіхів


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України