Задайте вопрос юристу

883 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Трудовое право, 26 июля 2022, вопрос №70086 150₴

Як довести неправомірні дії директора закладу освіти

Доброго часу доби. Потрібна допомога щодо правомірності директора. Я працювала заступником директора з навчальної роботи закладу загальної середньої освіти і мала 12 годин як вчитель. Цього літа написала заяву на звільнення з посади заступника та переведення мене на посаду вчителя з мінімальним тижневим навантаженням 18 годин. В.о. директора написала 2 накази: "Про звільнення", "Про призначення й зміни в тарифікації". Таким чином, я тільки 24 дні була у відпустці, а решта 32 мені не дозволяється, бо я прийнята як нова людина. У відпустку я пішла на посаді заступника. Із наказами мене ніхто не ознайомлював, а відразу занесли до бухгалтерії, щоб зробити повний розрахунок. Запитання: чи можна було в одному наказі мене звільнити з посади директора та перевести на посаду вчителя адже це в межах одного закладу? Заздалегідь вдячна за відповідь.

Ответы юристов (7)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю, Мирослава!

    Запитання: чи можна було в одному наказі мене звільнити з посади директора та перевести на посаду вчителя адже це в межах одного закладу? -

    НІ, ВАМ В. О. ДИРЕКТОРА ЗРОБИВ ПРАВИЛЬНІ КАДРОВІ РІШЕННЯ.

    СПОЧАТКУ ВАС ПОТРІБНО БУЛО ЗВІЛЬНИТИ З ПОСАДИ ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА З НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ, І ПРИЗНАЧИТИ НА ПОСАДУ ВЧИТЕЛЯ, ЩО ВЛАСНЕ І БУЛО ЗРОБЛЕНО. ТОМУ ПОРУШЕНЬ В ЦЬОМУ АСПЕКТІ ТРУДОВИХ ВІДНОСИН Я НЕ ВБАЧАЮ.

    ЩОДО АНАЛІЗУ ТА ПРАВОВОГО ВИСНОВКУ ПРАВИЛЬНОСТІ РОЗРАХУНКІВ ПО ДНЯХ ВІДПУСТКИ, Я ЧЕСНО КАЖУЧИ НЕ ЗОВСІМ ЗРОЗУМІВ СИТУАЦІЮ. ПОТРІБНО БІЛЬШЕ ДЕТАЛЕЙ САМЕ ПО ВІДПУСТЦІ, АБИ НАДАТИ ВАМ КВАЛІФІКОВАНУ ВІДПОВІДЬ.

    Всього доброго! Для більш детальної консультації звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!

    Корнійчук Євген Іванович

    Добрий день, при звільнені з посади заступника директора вам повинні виплатити за всі дні невідгуляної відпустки.

    Айвазян Юрій Климентійович
    40%

    Доброго дня, Мирослава!

    Переведення регулюється статтею 32 Кодексу законів про працю України (Переведення на іншу роботу):

    "Переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 цього Кодексу та в інших випадках, передбачених законодавством.Не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника переміщення його на тому ж підприємстві, в установі, організації на інше робоче місце, в інший структурний підрозділ у тій же місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або агрегаті у межах спеціальності, кваліфікації чи посади, обумовленої трудовим договором. Власник або уповноважений ним орган не має права переміщати працівника на роботу, протипоказану йому за станом здоров'я".

    Тепер, що стосується відпустки:

    В.о. директора повинна була при звільненні надати Вам повний розрахунок за невикористану частину належної Вам на посаді заступника директора відпустки.

    Скаргу з питань порушення законодавства про працю спрямовується до територіального управління Держпраці (на ім’я Голови управління). Анонімні звернення не розглядаються, тож скарга має бути підписана, зазначено ПІБ та адреса скаржника. Скаргу можна подати особисто, відправити поштою або на електронну адресу управління. За результатами скарги органи Держпраці мають право провести позапланову перевірку та притягнути порушника до відповідальності (накласти штраф).

    Якщо у Вас виникнуть до мене питання, звертайтесь персонально, натиснувши відповідну щелену кнопку біля мого профілю.

    Крикун Сергій  Павлович
    20%
    Крикун Сергій Павлович 2 года назад

    Юрист, г. Днепр, 31 год опыта

    Кодекс законів про працю України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n188):

    "Стаття 32. Переведення на іншу роботу. Зміна істотних умов праці

    Переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 цього Кодексу та в інших випадках, передбачених законодавством.

    Не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника переміщення його на тому ж підприємстві, в установі, організації на інше робоче місце, в інший структурний підрозділ у тій же місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або обладнанні у межах спеціальності, кваліфікації чи посади, обумовленої трудовим договором. Роботодавець не має права переміщати працівника на роботу, протипоказану йому за станом здоров’я...

    Стаття 36. Підстави припинення трудового договору

    Підставами припинення трудового договору є:

    1) угода сторін;

    2) закінчення строку (пункти 2 і 3 статті 23), крім випадків, коли трудові відносини фактично тривають і жодна з сторін не поставила вимогу про їх припинення;

    3) призов або вступ працівника або роботодавця - фізичної особи на військову службу, направлення на альтернативну (невійськову) службу, крім випадків, коли за працівником зберігаються місце роботи, посада відповідно до частини третьої статті 119 цього Кодексу;

    4) розірвання трудового договору з ініціативи працівника (статті 38, 39), з ініціативи роботодавця (статті 40, 41) або на вимогу профспілкового чи іншого уповноваженого на представництво трудовим колективом органу (стаття 45);

    5) переведення працівника, за його згодою, на інше підприємство, в установу, організацію або перехід на виборну посаду;

    6) відмова працівника від переведення на роботу в іншу місцевість разом з підприємством, установою, організацією, а також відмова від продовження роботи у зв'язку із зміною істотних умов праці;

    7) набрання законної сили вироком суду, яким працівника засуджено (крім випадків звільнення від відбування покарання з випробуванням) до позбавлення волі або до іншого покарання, яке виключає можливість продовження даної роботи;

    7-1) укладення трудового договору (контракту), всупереч вимогам Закону України "Про запобігання корупції", встановленим для осіб, які звільнилися або іншим чином припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом року з дня її припинення;

    7-2) з підстав, передбачених Законом України "Про очищення влади";

    7-3) набрання законної сили рішенням суду про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави стосовно особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках;

    8) підстави, передбачені контрактом;

    8-1) смерть роботодавця - фізичної особи або набрання законної сили рішенням суду про визнання такої фізичної особи безвісно відсутньою чи про оголошення її померлою;

    8-2) смерть працівника, визнання його судом безвісно відсутнім або оголошення померлим;

    8-3) відсутність працівника на роботі та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці поспіль;

    9) підстави, передбачені іншими законами.

    У випадках, передбачених пунктами 7, 7-1 і 7-3 частини першої цієї статті, особа підлягає звільненню з посади у триденний строк з дня отримання органом державної влади, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією копії відповідного судового рішення, яке набрало законної сили, а у випадку, передбаченому пунктом 7-2, особа підлягає звільненню з посади у порядку, визначеному Законом України "Про очищення влади".

    Для припинення трудового договору з підстав, передбачених пунктом 8-1 частини першої цієї статті, працівник подає в електронній або паперовій формі до будь-якого районного, міськрайонного, міського центру зайнятості, філії регіонального центру зайнятості заяву про припинення трудового договору з викладенням відповідної інформації та копії документів, що підтверджують обставини, зазначені у пункті 8-1 частини першої цієї статті (за наявності). Датою припинення трудового договору вважається день подання відповідної заяви. Районний, міськрайонний, міський центр зайнятості, філія регіонального центру зайнятості за місцем звернення працівника у день припинення трудового договору повідомляє про це:

    центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;

    центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

    Порядок припинення трудового договору з підстав, передбачених пунктом 8-1 частини першої цієї статті, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

    Зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору.

    У разі зміни роботодавця, а також у разі їх реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи роботодавця можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40)";

    "Стаття 9. Недійсність умов договорів про працю, які погіршують становище працівників

    Умови договорів про працю, які погіршують становище працівників порівняно з законодавством України про працю, є недійсними.".

    Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2352-20#n2; Закон набрав чинності 19.07.2022р.):

    "6. У Законі України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" від 15 березня 2022 року № 2136-IX:...

    6) у статті 12:

    частину першу викласти в такій редакції:

    "1. У період дії воєнного стану надання працівнику щорічної основної відпустки за рішенням роботодавця може бути обмежено тривалістю 24 календарні дні за поточний робочий рік.

    Якщо тривалість щорічної основної відпустки працівника становить більше 24 календарних днів, надання не використаних у період дії воєнного стану днів такої відпустки переноситься на період після припинення або скасування воєнного стану.

    У період дії воєнного стану роботодавець може відмовити працівнику у наданні невикористаних днів щорічної відпустки. Норми частини сьомої статті 79, частини п’ятої статті 80 Кодексу законів про працю України та частини п’ятої статті 11, частини другої статті 12 Закону України "Про відпустки" у період дії воєнного стану не застосовуються.

    У разі звільнення працівника у період дії воєнного стану йому виплачується грошова компенсація відповідно до статті 24 Закону України "Про відпустки";

    ---

    Доброго дня, Мирославо! Статтею 36 КЗпП визначено виключний перелік підстав припинення трудового договору, серед яких не передбачено випадку переміщення працівника на іншу роботу в цьому ж підприємстві, організації або установи. В даному випадку є, мало бути переведення Вас с посади заступника директора на посаду вчителя. Як наслідок, переведення на іншу роботу не тягне припинення трудових відносин, не означає нове прийняття на роботу. Належним мав бути наказ про переведення Вас з посади заступника директора на посаду вчителя. Відповідно до наведеної ст.8 КЗпП видані накази є незаконними та недійсними. Подайте заяву на ім'я директора заяву (під реєстрацію її вручення на Вашому екземплярі про скасування наказів, видання наказу про переведення або передати питання на розгляд комісії по трудовим спорам.

    Щодо невикористаної частини відпустки 32 дні. Якщо право на 32 дні невикористаної відпустки Ви мали до 19.07.2022р., то відповідно до правила заборони зворотної сили закону у часі ви маєте право на компенсацію невикористаної частини відпустки.

    У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Вас потрібно було перевести , а не звільнити і прийняти -це переведення не передбачає звільнення.

    Зверніться до директора через канцелярію про скасування і видачу наказу про переведення.

    Або зверніться до Держпраці і далі зобов 'яжіть через суд перевести Вас згідно КЗПП і призначать перевірку директору, бо Вам ще треба виплатити ваші дні невикористаної відпустки.

    Якщо діалогу не буде , треба йти до суду.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Добрий день, Мирослава!

    - РЕКОМЕНДУЮ ВАМ ПОДАТИ СКАРГУ ДО Державна служба України з питань праці:

    Контакти – Державна служба України з питань праці (dsp.gov.ua)

    Державна служба України з питань праці (Держпраці)центральний орган виконавчої влади України, утворений відповідно до вимог постановою Кабінету Міністрів від 10 вересня 2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», в результаті реорганізації шляхом злиття Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки та Державної інспекції з питань праці, а також передачі Держсанепідслужбою функцій з реалізації державної політики у сфері гігієни праці та дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників.

    Основними завданнями Держпраці є:

    1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов’язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;

    2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні;

    3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов’язаної з об’єктами підвищеної небезпеки;

    4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об’єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об’єктів Єдиної газотранспортної системи.

    Діяльність Держпраці спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

    Положення про Державну службу України з питань праці було затверджене 11 лютого 2015 р Текст Положення.

    Держпраці здійснює свої повноваження через утворені в установленому порядку територіальні органи Постанова від 11 лютого 2015 року.

    Держпраці очолює Голова, якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України, внесеним на підставі пропозицій Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

    Згідно зі ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк (ст.40). Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України “Про звернення громадян”.

    Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах затверджено наказом Міністерства соціальної політики України 16 листопада 2016 року № 1339 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2016 року за № 1595/29725.

    Звернення надсилаються на поштову адресу: Державна служба України з питань праці, 01601, м. Київ, вул. Десятинна, 14 або на електронну адресу: zvern@dsp.gov.ua

    Вимоги до звернення

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

    Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням мережі Інтернет.

    Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України “Про звернення громадян”.

    Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду (ст.7). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

    Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.

    Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

    • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
    • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
    • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;
    • звернення-скарга, яка подана із пропущенням зазначених вище строків;
    • звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.

    Термін розгляду звернення

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду,про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

    На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну (ст.20).Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

    Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги

    Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:

    • особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;
    • брати участь у перевірці заяви або скарги;
    • ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;
    • подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;
    • бути присутнім при розгляді заяви або скарги;
    • користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;
    • висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;
    • вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.

    Відповідальність громадян при поданні звернень

    Пам’ятайте! Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26).

    Як правильно оформити звернення

    Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

    • Кому адресується звернення (наприклад: Голові Держпраці, ПІБ керівника)
    • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
    • Вид звернення (заява(клопотання), скарга або пропозиція)

    Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:

    • вступна частина, де зазначаються підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
    • мотивувальна частина, де вказується обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
    • результативна частина, де слід вказати мету звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
    • далі потрібно навести перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
    • письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
    • для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта

    Доброго дня!

    1) Як довести неправомірні дії директора закладу освіти.Запитання: чи можна було в одному наказі мене звільнити з посади директора та перевести на посаду вчителя адже це в межах одного закладу? - дії директора закладу правомірні. Тому що у даному випадку відбулося не переведення з однієї посади на іншу (1 наказ), а звільнення за власним бажанням згідно ст. 38 КЗпП (розірвання трудового договору з Вами як заступником директора) та прийняття на роботу (укладання трудового договору з Вами як вчителем), тобто вже 2 накази.

    2) Таким чином, я тільки 24 дні була у відпустці, а решта 32 мені не дозволяється, бо я прийнята як нова людина - якщо Вам надали відпустку неповної тривалості, то при звільненні з посади роботодавець повинен був її компенсувати. Якщо це зроблено, то директор нічого не порушував. Так, відповідно до ст. 3 ЗУ «Про відпустки» якщо працівник, який звільняється, має невикористану відпустку, то він може:

    - отримати компенсацію за дні відпустки під час остаточного розрахунку;

    - спочатку піти у відпустку, а потім звільнитися.

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024