Начните консультацию с юристом онлайн
Постанови складена, суд в понеділок(завтра). Чи можна буде подати апеляцію на завтрашнє рішення? Це мій товариш, тому інформацією в повному обсязі неволодію, знаю що свідків небуло.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (13)
Адвокат, г. Киев
Краще до апеляції не доводити, бо буде реально важко, повірте, в мене таких виграних справ багато, тут краще відкласти розгляд, взяти матеріали справи, і дивитися на чому вони прокололися... Звертайтесь якщо бажаєте, зможемо сьогодні ще в суд клопотання надіслати про відкладення розгляду справи.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Олександре!
ЧОМУ Ж ТАК ЗАТЯГНУЛИ І НЕ ЗВЕРНУЛИСЬ РАНІШЕ?
ЗАРАЗ ДО ЗАВТРА СКЛАДНО БУДЕ ЩОСЬ ЗРОБИТИ, І ДІЙСНО ПОТІМ ВИ МАТИМЕТЕ ЧАС (10 ДНІВ) НА ПОДАЧУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ.
СКЛАДНО РОБИТИ ПЕВНІ ВИСНОВКИ ПО СПРАВІ БЕЗ АНАЛІЗУ ДОКУМЕНТІВ ТА, У ПЕРШУ ЧЕРГУ, САМОГО ПРОТОКОЛУ.
ЩОДО СВІДКІВ, ТО ЦЕ ПОМИЛКОВА ДУМКА, ЩО ОСВІДУВАННЯ ОСОБИ НА ДРАГЕРІ ПОВИННО ЗДІЙСНЮВАТИСЬ ТІЛЬКИ В ПРИСУТНОСТІ СВІДКІВ. ТАК БУЛО ДО ПОЧАТКУ 2021 РОКУ.
КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:
Стаття 266. Відсторонення осіб від керування транспортними засобами, морськими, річковими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами та огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції
...
Огляд особи, яка керувала транспортним засобом, морським, річковим, малим, спортивним судном або водним мотоциклом, на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів. Під час проведення огляду осіб поліцейський застосовує технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться у присутності двох свідків. Матеріали відеозапису обов’язково долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.
...
ТОБТО ПЕРША ЗАЧІПКА:
ЯКЩО НЕМАЄ СВІДКІВ, ОБОВ'ЯЗКОВО МАЄ БУТИ ВІДЕОЗАПИС.
ТАКОЖ ЗАВТРА В ПРОЦЕСІ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ ДУЖЕ ВАЖЛИВО ЗУПИНИТИСЬ НА ПИТАННЯХ ПРОЦЕДУРИ ОСВІДУВАННЯ (НАЯВНІСТЬ СЕРТИФІКАТУ У ДРАГЕРА), ПРИЧИННІСТЬ ЗУПИНКИ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ.
ПРО ЦІ МОМЕНТИ ЗАВТРА ПОТРІБНО ГОВОРИТИ, АБИ ПОТІМ МАТИ МОЖЛИВІСТЬ У ТОМУ ЧИСЛІ НА ЦІ НЮАНСИ АПЕЛЮВАТИ В АПЕЛЯЦІЇ.
ВЗАГАЛІ ПО ХОРОШОМУ, ЙОМУ ПОТРІБНО ВИНАЙНЯТИ АДВОКАТА.
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!
Юрист, г. Днепр, 11 лет опыта
Вітаю.
Спочатку потрібно ознайомитись з матеріалами справи, щоб визначити помилки інспекторів. Зазначу, що огляд може проводитись без свідків, якщо проводиться відеофіксація.
Краще дану справу закрити в першій інстанції суду, ніж в подальшому подавати апеляцію.
Маю досвід роботи з адміністративними правопорушеннями та оскарження справ. За необхідінстю звертайтесь
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Олександре!
Деякі нюанси, які Ви повинні знати, формуючи власну тактику захисту, коли звинувачують по ст. 130 КУАПП, частину з якої ВИ ВЖЕ НА ЖАЛЬ НЕ ЗРОБИЛИ!
Чого не слід робити, коли Вас зупинили та вимагають пройти огляд на стан сп’яніння (найголовніші тези):
Підстави проведення огляду
Огляду на стан сп’яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп’яніння згідно з ознаками такого стану.
Ознаками алкогольного сп’яніння є:
– запах алкоголю з порожнини рота;
– порушення координації рухів;
– порушення мови;
– виражене тремтіння пальців рук;
– різка зміна забарвлення шкірного покриву обличчя;
– поведінка, що не відповідає обстановці.
Ознаками наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, є:
– наявність однієї чи декількох ознак стану алкогольного сп’яніння (крім запаху алкоголю з порожнини рота);
– звужені чи дуже розширені зіниці, які не реагують на світло;
– сповільненість або навпаки підвищена жвавість чи рухливість ходи, мови;
– почервоніння обличчя або неприродна блідість.
Підстави складання протоколу про адміністративне правопорушення
Чому ж виникають такі ситуації, коли водій вимушений захищати свої права та доводити перед судом, що він нічого не вживав і не порушував ПДР. Існують дві підстави поліцейським скласти Протокол про адміністративне правопорушення за ст. 130 КУпАП:
1) порушення п. 2.5 Правил дорожнього руху, коли водій відмовився від проходження огляду. Вказаним положенням встановленно, що водій повинен на вимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
2) порушення п. 2.9а Правил дорожнього руху, коли було встановлено, що водій керував у стані сп’яніння. Пункт правил 2.9а говорить, що водієві забороняється: керувати транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
А ТЕПЕР ГОЛОВНЕ!
1. Поліцейський не має права порушувати порядок огляду!
Порядок проходження огляду викладений у ст. 266 КУпАП і сладається з наступного. Огляд на стан сп’яніння проводиться поліцейським:
Варто розумінти, що огляд водія на стан сп’яніння, проводиться з використанням спеціальних технічних засобів поліцейським у присутності двох свідків. У разі незгоди водія на проведення огляду на стан сп’яніння, поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів або в разі незгоди з його результатами огляд проводиться в закладах охорони здоров’я.
2.Треба щоби було двоє свідків!
Огляд водія (судноводія) на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, проводиться з використанням спеціальних технічних засобів поліцейським у присутності двох свідків.
3. Час проходження огляду обмежений.
Огляд осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, здійснюється в закладах охорони здоров’я не пізніше двох годин з моменту встановлення підстав для його здійснення. Огляд у закладі охорони здоров’я та складення висновку за результатами огляду проводиться в присутності поліцейського.
Найголовніше те, що огляд особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вищенаведених вимог, вважається недійсним.
4. Як оскаржити постанову за ст. 130 КУпАП?
Провадження в справі про адміністративне правопорушення за ст. 130 КУпАП найчастіше закривають за таких обставин:
1) за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення;
2) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу;
Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Без Вас справа не повинна розглядатися, але якщо Ви навмисно затягуєте процес суди часто виносять Постанови за відсутності водіїв. Таким чином, якщо пройшло більш ніж 3 місяці справа має бути закрита.
5. Як довести, що у Вашому випадку не має складу або події адмін правопорушення?
Пам’ятайте, що весь процес складання протоколу та спілкування з поліцейським повинен фіксуватися на нагрудну камеру. У разі виникнення якихось питань, Ви маєте право витребувати відеозапис. Також необхідно залучати свідків та будь-які можливі докази Вашої невинуватості.
Доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
6. Участь захисника (адвокат по 130 КУпАП).
У розгляді справи про адміністративне правопорушення можуть брати участь адвокат, інший фахівець у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи. Перед усім потрібно розуміти, що оскарження протоколу у суді потребує деяких навичок і не слід нехтувати допомогою адвоката.
Адвокат має право знайомитися з матеріалами справи, заявляти клопотання, за дорученням особи, яка його запросила, від її імені подавати скарги на рішення органу (посадової особи), який розглядає справу, а також мають інші права, передбачені законами України.
Повноваження адвоката на участь у розгляді справи за ст. 130 КУпАП підтверджуються довіреністю на ведення справи, посвідченою нотаріусом або посадовою особою, якій відповідно до закону надано право посвідчувати довіреності, або ордером чи дорученням органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги, або договором про надання правової допомоги. До ордера обов’язково додається витяг з договору, в якому зазначаються повноваження адвоката або обмеження його прав на вчинення окремих дій як захисника. Витяг засвідчується підписами сторін.
Будуть додаткові питання чи уточнення, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю. Охоче на них відповім!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Ваше питання є актуальним: У вас є 10-ть днів на сплату, після чого матеріали будуть передані до суду.(якщо ви не згодні) Вам необхідно звернутися з письмовою заявою на ім я начальника УПП, в якій зазначити, що Інспектором поліції було порушено процедуру оформлення адмін. матеріалів, щодо Вас та просити надати матеріали справи для ознайомлення , якщо копію постанови та матеріали були надіслані Вам поштою, вкажіть у заяві , що Ви не згодні з постановою та будете оскаржувати її до суду, адже вона не є вмотивованою. Зазвичай такі заяви керівництво поліції розглядає формально тому , аналогічну заяві з Вашими аргументами та матеріалами направте до місцевої прокуратури , але спочатку треба витребувати адмін. матеріали по справі та виконавчий лист отримати, далі подаєте позовну заяву до суду " про скасування адмін стягнення у вигляді штрафу. Відповідачем, по справі повинен виступати поліцейський УПП , який виписав Вам постанову , його дані зазначені у постанові, поряд з цим подаєте суду на канцелярію , окрему заяву про скасування судового наказу та закриття виконавчого провадження у зв язку з необгрунтованістю. До позовної заяви додаєте: 1. Оригінал постанови на 1 арк; 2. Копія паспорту громадянина України на 3 арк. 3. Копія полісу на 1 арк.; 4. Копія адміністративного позову з додатками на 3 арк. 5. Квитанція про сплату судового збору 1 арк --- Після отримання виклику до суду шляхом поштового вручення повідомлення. (через 10-ть днів) у разі не сплати. Необхідно прибути на засідання разом з письмовими поясненнями подій та доказами письмовими від свідків , відео -фіксацію подій з вашого боку на флешці подати суду всі факти , що доводять ваші слова. Вам необхідно звернутися до суду з заявою про ознайомлення з матеріалами справи Відповідно до вимог статті 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення. До канцеляріі суду. В подальшому у разі незгоди з рішенням суду, скласти та подати апеляційну скаргу обгрунтувавши обставини та додавши необхідні докази. У Вас є 30 -ть днів на оскарження рішення суду. та 10 -ть днів з моменту відкриття провадження на написання відзиву на позовну заяву. Суд буде повідомляти Вас поштою та надішле документи по справі. слідкувати за стадіями процесу можна на сайті Судової влади України https://court.gov.ua/fair/ вказавши номер справи У Вашому випадку згідно Кодексу адміністративного судочинства є підстави для скасування рішення суду вони такі: Підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:... неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права... Порушення норм процесуального права є обов’язковою підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення . Враховуючи сказане перспективи позитивного оскарження для вас є. --- Рекомендую звернутися за допомогою до регіонального адвоката системи надання безоплатної вторинної правової допомоги для оперативного напрацювання правової позиції по кримінальній справі та здійснення представництва особи.
Регіонального державного адвоката для представництва можна залучити тут: 0800 213 103
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеЗдравствуйте!
Состояние опьянения подразумевает пребывание нервной системы человека в особенном, изменённом виде, нарушающем привычное мышление и поведение. Это может быть результатом употребления спиртосодержащих напитков, а также применения сильнодействующих психотропных веществ: токсических и наркотических.
13 ноября 2015 года вступила в силу Инструкция Министерства внутренних дел о порядке выявления у водителей транспортных средств признаков алкогольного, наркотического или другого опьянения или пребывания под воздействием лекарственных препаратов, снижающих внимание и скорость реакции.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1413-15#Text
В случае с опьянением, прохождение освидетельствования на месте никто не предлагает, водителя сразу везут на экспертизу для определения опьянения.
Если опьянение выявлено с незначительным превышением нормы, необходимо требовать повторного осмотра, который может показать другой результат. Если водитель употреблял какой-либо продукт содержащий этанол или наркосодержащее лекарство, обязательно необходимо указать это в протоколе. В последствии необходимо вызвать в суд специалиста (врача), который сможет ответить на вопросы касательно возникшей ситуации.
Смягчение наказания по этой статье в теории возможно, но на практике, крайне редко судьи идут на такой шаг. Избежать наказания за езду в нетрезвом виде получается нечасто.
Статья 266 КУоАП устанавливает, что водители, в отношении которых есть основания полагать, что они находятся в состоянии алкогольного, наркотического или другого опьянения либо под воздействием лекарственных препаратов, снижающих их внимание и скорость реакции, подлежат отстранению от управления транспортными средствами и осмотру на соответствующее состояние.
Прохождение освидетельствования в медучреждениях
Осмотр проводится врачом (в сельской местности при отсутствии врача - фельдшером фельдшерско-акушерского пункта), который прошел тематическое усовершенствование по соответствующей программе в соответствии с действующим законодательством.
Врач или фельдшер должен ознакомиться с документами лица, которое осматривает (паспорт, личное удостоверение, удостоверение водителя и т.п.). Однако отсутствие документов не может быть причиной для отказа в проведении освидетельствования на состояние опьянения. В этом случае в акте медицинского освидетельствования данные о внешнем виде водителя, а также то, что данные об этом лице записаны с его слов.
Перечень учреждений здравоохранения, которым предоставляется право проведения осмотра на состояние опьянения, утверждается управлениями здравоохранения местных государственных администраций. Проведение осмотра лиц на состояние опьянения в других заведениях запрещается.
Учитывайте также следующие требования:
При нарушении каких-либо вышеуказанных требований, осмотр будет считаться недействительным.
В медицинском учреждении осмотр проводится врачом, имеющим соответствующую квалификацию, по методике, утвержденной Минздравом. Используемые при этом приборы и оборудование для лабораторных исследований также должны иметь свидетельство о поверке.
Осмотр в учреждении здравоохранения проводится врачом с проведением лабораторных исследований измерительной техникой, имеет сертификат соответствия и свидетельство о поверке.
Использование в учреждениях здравоохранения для проведения лабораторных исследований измерительной техники и оборудования, разрешенных МОЗ, подтверждается сертификатом соответствия и свидетельством о поверке рабочего средства измерительной техники.
Образцы биологической среды для лабораторного исследования отбираются в две емкости. Содержание одной емкости используется для первичного исследования, содержимое второй емкости сохраняется в течение 90 дней.
По результатам освидетельствования на состояние опьянения и лабораторных исследований устанавливается диагноз, который вносится в акт медицинского освидетельствования.
На основании акта медицинского освидетельствования выдается заключение.
Содержание заключения о результатах медицинского освидетельствования лица на состояние опьянения сообщается освидетельствованному лицу в присутствии полицейского, который его доставил, о чем делается запись в вышеупомянутом заключении.
Все записи в акте медицинского освидетельствования и заключения о результатах медицинского освидетельствования лица на состояние опьянения должны быть разборчивыми, не допускается формулировка «Норма».
Акт медицинского освидетельствования лица составляется в одном экземпляре, который остается в учреждении здравоохранения.
Каждый случай освидетельствования регистрируется в журнале регистрации медицинских осмотров лиц с целью выявления состояния алкогольного, наркотического или другого опьянения или пребывания под воздействием лекарственных препаратов, снижающих внимание и скорость реакции.
Выводы по результатам медицинского осмотра лиц на состояние опьянения, составленные с нарушением требований настоящей Инструкции, считаются недействительными.
Следует запомнить, что предметом исследования в медицинском учреждении могут быть только слюна, моча и смывы с поверхности губ, кожного покрова лица и рук. Если невозможно взять указанные образцы биологической среды, то может использоваться кровь.
По результатам составляется акт медицинского осмотра, на основании которого составляется заключение о результатах медицинского осмотра. Содержание заключения сообщается освидетельствованному лицу в присутствии полицейского.
Акт медицинского освидетельствования составляется в одном экземпляре, который остается в учреждении здравоохранения.
В каждом случае водителям следует требовать от полицейского или врача медицинского учреждения выполнения каждого этапа процедуры проведения осмотра.
Выводы по результатам освидетельствования на состояние опьянения, составлены с нарушением указанных выше требований, считаются недействительными.
Если дело дошло до суда, водитель должен аргументированно изложить свою позицию защиты с учетом всех описанных выше процедур. Основное внимание нужно сосредоточить на несоблюдение работниками полиции процедуры проведения осмотра.
При любом исходе обязательно получите на руки свой экземпляр вывода о результатах осмотра с подписью врача и печатью. Даже результаты осмотра в медучреждении впоследствии могут быть вами обжалованы.
Осмотр на состояние опьянения, проведенный с нарушением требований нормативных документов, считается недействительным.
Рекомендация:
- обратитесь за юридической помощью к адвокату, специализирующемуся на транспортном праве.
Последний должен проанализировать весь процесс Вашего освидетельствования, найти нарушения и на этом основании освободить Вас от ответственности.
СВИДЕТЕЛИ ПРИ ОСВИДЕТЕЛЬСТВОВАНИИ НЕ ПРИСУТСТВУЮТ.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Доброго дня, в лютому 2021 року Верховна Рада прийняла законопроект 2695, яким внесла зміни в ч. 2 ст. 266 КУпАП, тому огляд водія на стан сп'яніння проводиться з минулого року шляхом фіксації технічними засобами, матеріали технічної фіксації обовязково долучаються до матеріалів справи, і свідки не залучаються. В разі неможливості застосування таких засобів залучаються свідки, тому вам колеги правильно відповіли, що ви пізно звернулися, або заявіть клопотання про перенос для ознайомлення з матеріалами. Надіятись на апеляцію не раджу, вирішувати треба в першій інстанції.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий вечір, Олександр!
ТАК ЦЕ ЦІЛКОМ МОЖЛИВО.
ТРЕБА ПОСИЛАТИСЯ У АПЕЛЯЦІЙНІЙ СКАРЗІ НА ПОСТАНОВУ СУДУ:
Відповідно до вимог ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожна людина має право на справедливий і безсторонній розгляд її справи судом, упродовж розумного строку.
Згідно до вимог ст.62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до вимог ч.ч.1, 2, 3, 4 ст.7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі-КУпАП), ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.
Згідно до вимог ст.245 КУпАП: «Завдання провадження в справах про адміністративні правопорушення. Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності». Відповідно до вимог п.1 ч.1 ст.247 КУпАП - «Обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення. Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: 1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;…». Згідно до вимог ч.1 ст.268 КУпАП: «Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи». Відповідно до вимог ч.2 ст.287 КУпАП: «Право оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення. Постанова районного, районного у місті, міського чиміськрайонного суду (судді) про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржена в порядку, визначеному цим Кодексом». Згідно до вимог ч.ч.2, 3, 7, 8, 10 ст.294 КУпАП: «Набрання постановою судді у справі про адміністративне правопорушення законної сили та перегляд постанови. Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено. Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову. … Апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Апеляційний суд може дослідити нові докази, які не досліджувалися раніше, якщо визнає обґрунтованим ненадання їх до місцевого суду або необґрунтованим відхилення їх місцевим судом. За наслідками розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції має право: 1) залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін; 2) скасувати постанову та закрити провадження у справі; 3) скасувати постанову та прийняти нову постанову; 4) змінити постанову. … Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає». Відповідно до вимог ч.4 ст.288 КУпАП: «Особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати державного мита».У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Доброго дня!
Оскарження можливе, але зверніть увагу, що апеляційний суд розглядає порушення норм матеріального права та процесуального права суду першої інстанції. Тому важливо, щоб в суді першої інстанції ви зазначили всі ці положення, на яких будуєте свій захист.
Звертайтесь.
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання
Оскаржувати рішення, ще рано, варто поборотися за нього ще в суді першої інстанції, Огляду на стан сп’яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України (далі – поліцейський) є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп’яніння згідно з ознаками такого стану.
Ознаками алкогольного сп’яніння є:
запах алкоголю з порожнини рота;
порушення координації рухів;
порушення мови;
виражене тремтіння пальців рук;
різка зміна забарвлення шкірного покриву обличчя;
поведінка, що не відповідає обстановці.
За наявності ознак, поліцейський проводить огляд на стан сп’яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом.
Огляд на стан алкогольного сп’яніння водія транспортного засобу здійснюється поліцейськими, які мають спеціальні звання.
Поліцейськими використовуються спеціальні технічні засоби, які мають, зокрема, сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.
Огляд на стан сп’яніння проводиться з дотриманням інструкції з експлуатації спеціального технічного засобу та фіксацією результатів на паперових та електронних носіях, якщо спеціальний технічний засіб має такі функції.
Перед проведенням огляду на стан сп’яніння поліцейський інформує особу, яка підлягає огляду на стан сп’яніння, про порядок застосування спеціального технічного засобу та на її вимогу надає сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.
Огляд на стан сп’яніння на місці зупинки транспортного засобу проводиться в присутності двох свідків.
Не можуть бути залучені як свідки поліцейські або особи, щодо неупередженості яких є сумніви.
Установлення стану алкогольного сп’яніння здійснюється на підставі огляду, який проводиться згідно з вимогами Інструкції поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів, показники яких після проведення тесту мають цифровий показник більше 0,2 проміле алкоголю в крові.
Результати огляду на стан сп’яніння водія транспортного засобу, проведеного поліцейським, зазначаються в акті огляду на стан алкогольного сп’яніння з використанням спеціальних технічних засобів (додаток 2) ( акт огляду). У випадку установлення стану сп’яніння результати огляду, проведеного поліцейським, зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення, до якого долучається акт огляду.
Акт огляду складається у двох примірниках, один з яких вручається водію, а другий залишається у поліцейського та/або долучається до протоколу про адміністративне правопорушення у разі встановлення стану сп’яніння.
Якщо технічними характеристиками спеціального технічного засобу передбачається роздрукування на папері його показників, ці результати долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.
Успіхів
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
КУпАП (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10#n497):
"Стаття 221. Районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді)
Судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені...статтею 130...
Стаття 254. Складення протоколу про адміністративне правопорушення
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності...
Стаття 256. Зміст протоколу про адміністративне правопорушення
У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснюються його права і обов’язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.".
Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):
"Стаття 59. Кожен має право на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно. Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав.".
---
Доброго дня, Олександре! До суду направлено не постанову, а протокол про вчинення адміністративного правопорушення. Тому у судовому засіданні необхідно подати клопотання про перенесення розгляду справи для отримання правничої допомоги, що передбачено Конституцією України, з подальшим оскарженням протоколу, пошуку його недоліків, в тому числі, невручення особі, що притягається до відповідальності. В резолютивній частині заперечення на протокол викласти клопотання про скасування протоколу з виявлених підстав та закриття провадження у справі.
У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
ІНСТРУКЦІЯ з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1408-15#Text):
X. Особливості оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП
1. Водії, стосовно яких у поліцейських є достатні підстави вважати, що вони перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, підлягають відстороненню від керування цими транспортними засобами та огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.
2. Обов’язковому огляду підлягають водії транспортних засобів - учасники ДТП, унаслідок якої є особи, які отримали тілесні ушкодження.
3. Направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду на стан сп’яніння і проведення такого огляду здійснюються відповідно до Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року № 1103 (зі змінами).
4. Огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів. Під час проведення огляду осіб поліцейський застосовує технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться у присутності двох свідків. Наявні матеріали відеозапису долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.
Результати огляду зазначаються в акті огляду на стан алкогольного сп’яніння з використанням спеціальних технічних засобів.
Акт огляду на стан алкогольного сп’яніння з використанням спеціальних технічних засобів складається у двох примірниках, один з яких вручається особі, щодо якої проводився цей огляд. У разі виявлення стану алкогольного сп’яніння в результаті проведення огляду з використанням спеціальних технічних засобів складається протокол про адміністративне правопорушення, до якого долучаються акт огляду на стан сп’яніння та роздруківка із результатом огляду з використанням спеціального технічного засобу (у разі наявності).
5. У разі проведення огляду на стан сп’яніння в закладах охорони здоров’я висновок про його результати долучається до протоколу про адміністративне правопорушення (у разі підтвердження стану сп’яніння).
6. У разі відмови водія транспортного засобу від проведення огляду в закладі охорони здоров’я поліцейський із застосуванням технічних засобів відеозапису (а в разі неможливості застосування таких засобів у присутності двох свідків) складає протокол про адміністративне правопорушення, у якому зазначає ознаки сп’яніння і дії водія щодо ухилення від огляду.
7. Не можуть бути залучені як свідки поліцейські або особи, щодо неупередженості яких є сумніви.
Порядок розгляду справи про адміністративне правопорушення:
Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, не пізніш як за три доби до дня розгляду справи в суді, вручається повістка в якій зазначаються дата і місце розгляду справи (стаття 2772 КУпАП). Розгляд справи розпочинається з оголошення складу суду. Суддя оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов’язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. Статтею 280 КУпАП визначено певний перелік обставин, що підлягають судом з’ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення.
Так суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язаний з’ясувати:
- чи було вчинено адміністративне правопорушення,
- чи винна дана особа в його вчиненні,
- чи підлягає вона адміністративній відповідальності,
- чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність,
- чи заподіяно майнову шкоду,
- чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з’ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Докази:
Згідно статті 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку суд встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Такі дані встановлюються:
- протоколом про адміністративне правопорушення;
- поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків;
- висновком експерта;
- речовими доказами;
- показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису;
- актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу;
- протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Обов’язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення (посадові особи Національної поліції).
Рішення в справі:
Згідно статті 284 КУпАП розглянувши справу про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП, суд виносить одну з таких постанов:
1) про накладення адміністративного стягнення;
2) про закриття справи.
Строки розгляду справи:
Частиною 6 статті 38 КУпАП передбачено адміністративне стягнення за вчинення правопорушень, передбачених статтею 130 цього Кодексу, може бути накладено протягом одного року з дня його вчинення. Закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП є обставиною, що виключає провадження в справі про адміністративне правопорушення. Отже, якщо судом впродовж року з моменту складання протоколу про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП, не прийнято постанову про притягнення особи до відповідальності, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю.
Апеляційна скарга у справі про адміністративне правопорушення:
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги (за винятком постанов передбачених ст. 32, 32-1 КУпАП).
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.
Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову. Місцевий суд протягом трьох днів надсилає апеляційну скаргу разом із справою у відповідний апеляційний суд.
Апеляційний перегляд здійснюється суддею апеляційного суду протягом двадцяти днів з дня надходження справи до суду. Апеляційний суд повідомляє про дату, час і місце судового засідання особу, яка подала скаргу, інших осіб, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, не пізніше ніж за три дні до початку судового засідання.
Апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції необмежений доводами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Апеляційний суд може дослідити нові докази, які не досліджувалися раніше, якщо визнає обґрунтованим ненадання їх до місцевого суду або необґрунтованим відхилення їх місцевим судом.
За наслідками розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції має право:
У разі зміни постанови в частині накладення стягнення, в межах, передбачених санкцією статті цього Кодексу, воно не може бути посилено.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Після закінчення апеляційного провадження справа не пізніше ніж у п'ятиденний строк направляється до місцевого суду, який її розглядав.
Скасування постанови із закриттям справи про адміністративне правопорушення тягне за собою повернення стягнених грошових сум, оплатно вилучених і конфіскованих предметів, а також скасування інших обмежень, зв'язаних з цією постановою. У разі неможливості повернення предмета повертається його вартість.
Відшкодування шкоди, заподіяної громадянинові незаконним накладенням адміністративного стягнення у вигляді адміністративного арешту або виправних робіт, провадиться в порядку, встановленому законом.
ОЗНАЙОМТЕСЯ ЗІ СТАТТЕЮ - https://prikhodko.com.ua/my-i-zmi/my-i-zmi/stattya...
Якщо буде потрібна моя допомога, в тому числі з підготовкою документів, звертайтеся через кнопку "Звернутися".
При зверненні вказуйте свій e-mail, по якому з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Адвокат, г. Винница, 10 лет опыта
Добрий день!
Одразу звертаю Вашу увагу на те, що потрібно вивчити детально матеріали справи, відеозапис та підготувати потрібні клопотання. Маю значну практику у даній категорії справ та позитивні рішення. Якщо вже ухвалено постанову у місцевому суді, тоді потрібно готувати апеляційну скаргу.