Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня.
Хочу запустити сервіс послуг медичної сестри на дому (уколи, крапельціні та інше).
Як побудувати юридично-законний алгоритм дій, щоб медичні сестри легально надавали послуги кліїнтам на дому.
При цьому, залученя педичних систер в цей сервіс бум максимально простим, як драйверів в Uber))
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (4)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Максиме!
Коли медсестра чи медбрат, які працюють у лікарні та не мають окремої ліцензії на медичну діяльність, домовляється із пацієнтами надавати їм певні послуги на дому, ці послуги є нелегальними. Але на практиці я ніколи не стикався з тим, щоб медсестра (медбрат) самостійно відкривала фірму (ФОП чи юрособу) і отримувала на неї ліцензію. Натомість розповсюдженою є практика, коли медичний заклад відкриває для своїх співробітників ФОП, допомагає їм в отриманні ліцензій, і на підставі таких ліцензій медсестри надають послуги у клініці. Зазвичай така співпраця відбувається на підставі договору оренди (кабінету) між медсестрою і відповідним медичним центром. Медсестра (медбрат) орендує у медцентрі кабінет, і в цьому кабінеті надає свої послуги. Така практика розповсюджена у стоматологічній і косметологічній сфері.
Непоширеність офіційної зареєстрованої приватної медсестринської практики пов’язана не з юридичними перепонами, а з фінансовим фактором, оскільки відкриття навіть якогось невеликого медичного кабінету потребує певних інвестицій. Медичні працівники рідко мають впевнені економічні та юридичні знання. Тому для відкриття власної справи їм доводиться залучати спеціалістів із цих сфер, а в суспільній уяві залучення юриста — це завжди дорого. Також потрібні витрати на оренду приміщення (але не на всі види медсестринської діяльності), обладнання, рекламу.
Надання медичних послуг потребує ліцензування. Це передбачено Законом України про ліцензування та Постановою Кабміну від 2 березня 2016 р. № 285. Там зазначено, що ліцензіат проводить медичну практику за лікарськими спеціальностями та спеціальностями молодших спеціалістів з медичною освітою. Наразі в Україні існує 14 таких спеціальностей, це зокрема медична сестра, операційна сестра, акушерка, рентгенолог тощо.
Для початку діяльності та отримання ліцензії медсестри / медбрати мають пройти таку саму процедуру, як і лікарі.
Ось Вам коротка інструкція, як зареєструвати ФОП для медсестринської практики
Крок 1. Відкриття ФОП. Це можна зробити за допомогою онлайн сервісу державних послуг «Дія», у місцевому центрі надання адміністративних послуг або у нотаріуса, який уповноважений на здійснення функцій державного реєстратора. Процедура оформлення ФОПу триває близько 10 хвилин, а з документів необхідний лише паспорт громадянина України та реєстраційний номер облікової картки платника податків. Важливо попередньо визначитися, яку діяльність ви будете здійснювати, а саме — обрати потрібні коди з Класифікатора видів економічної діяльності – КВЕДи.
Хоча «чистого» медсестринського КВЕДу не існує, є дотичні, які підходять для медсестринської діяльності. Для приватної медсестринської практики рекомендую обрати два КВЕДи — 86.90 «Інша діяльність у сфері охорони здоров’я» і 88.10 «Надання соціальної допомоги без забезпечення проживання для осіб похилого віку та інвалідів». За необхідності можна додати нові або змінити існуючі КВЕДи пізніше. Онлайн така послуга є безкоштовною.
Крок 2. Після обрання КВЕДу необхідно обрати систему оподаткування. Я рекомендую 3 групу, яка не обмежує надання та отримання послуг. Для 3 групи доступні дві опції оподаткування: 3% від доходу+ПДВ або 5% від доходу. Систему оподаткування ФОП обирає на власний розсуд, проте для приватної медсестринської практики рекомендуємо обрати 5% від доходу без ПДВ, а у воєнний час - 2%. Додатково оплачується єдиний соціальний внесок (станом на серпень 2021 року це 1320 гривень щомісячно).
Крок 3. Після реєстрації ФОПу необхідно відкрити рахунок у будь-якому відділені будь-якого банку, куди надходитимуть кошти за оплату праці.
Крок 4. Для приватної медсестринської практики необхідно отримання ліцензії. Для її отримання потрібно подати заяву до Міністерства охорони здоров’я.
Якщо планується надавати послуги в окремому приміщенні, інформацію про нього потрібно заповнити у відомості суб’єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази. Воно має відповідати вимогам, зазначеним у ліцензійних умовах та у державних будівельних нормах. Деякі види допомоги, а саме «допомогу у проходженні медичної реабілітації» та «виїзну (мобільну) консультативно-діагностичну допомогу» можна надавати без окремого приміщення — за місцем проживання пацієнта.
Законодавці у документах не дають визначення послузі «допомога у проходженні медичної реабілітації», а класифікатор медичних послуг, затверджений МОЗ, наразі має лише рекомендаційну функцію. Отже, будь-яка послуга, яка обґрунтовано вважається реабілітаційною, може надаватися на дому, якщо інше не передбачено клінічними протоколами.
Також у пакет документів за потреби додаються документи про наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня та опис документів, що додані до заяви. Всі ці документи потрібно надіслати до МОЗ поштою, нарочно чи в електронному вигляді.
Шаблони документів можна завантажити на сайті Міністерства охорони здоров’я.
Крок 5. Сплата державного мита для реєстрації і видачі ліцензії — воно дорівнює прожитковому мінімуму для працездатних осіб. Станом на серпень 2021 року це 2379 гривень.
Крок 6. Протягом місяця з дати подання документів і сплати мита Міністерство охорони здоров’я має видати ліцензію, але фактично термін може затягнутися. Раз на кілька місяців Міністерство охорони здоров’я публікує наказ, в якому зазначає перелік суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на медичну практику. У разі порушення вимог до ліцензії (наприклад, щодо приміщення) у видачі ліцензії може бути відмовлено. Після виправлення помилок заяву на ліцензію можна подавати знову.
Крок 7. Після отримання ліцензії можна починати роботу.
Крок 8. Ви маєте повідомляти МОЗ про істотні зміни у роботі, як-от зміна адреси, прийом на роботу нових співробітників, купівля медичного обладнання. Це можна робити у будь-який зручний для ліцензіата спосіб (передати особисто чи кур’єром, поштовим відправленням або в електронному вигляді) у місячний строк з дня настання таких змін. У повідомленні зазначаються тільки ті відомості, які змінилися.
Крок 9. При обранні спрощеної системи оподаткування (3 група, 2% від доходу) щотримісяці потрібно подавати податкову декларацію платника єдиного податку та щорічно подавати звіт з єдиного соціального внеску.
Міністерство охорони здоров’я може проводити планові перевірки діяльності ФОП, наприклад, у випадку отримання скарг від пацієнтів, та позапланові перевірки медичної діяльності. Графік планових перевірок на рік затверджується наказом МОЗ у попередньому році, про позапланові попереджають як мінімум за 4 дні до початку перевірки. Якщо під час перевірок будуть знайдені порушення (наприклад, ви не повідомили про зміни у медичному обладнанні чи про нових працівників), то ліцензію можуть зупинити до виправлення порушень або анулювати. Також МОЗ може накласти на ліцензіата штрафи — їхній розмір становить до 10 000 гривень. Однак на моїй практиці МОЗ жодного штрафу не накладав — зазвичай вони просто виносять попередження і просять виправити помилку.
Виникнуть питання чи уточнення, зверніть до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого профілю!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Добрый день!
По Вашему вопросу сообщаю следующее:
Вам проще всего необходимо зарегистрировать ФОП.
Есть два пути зарегистрировать ФОП.
Зарегистрировать ФОП онлайн через Дом Юстиции Украины (
h͚t͚t͚p͚s͚://k͚a͚p͚.m͚i͚n͚j͚u͚s͚t͚.g͚o͚v͚.u͚a͚/) или i͚g͚o͚v͚ (
h͚t͚t͚p͚s͚://i͚g͚o͚v͚.g͚o͚v͚.u͚a͚/), указав в заявлении адрес, по которому Вы хотите зарегистрировать. В таком случае Вам предварительно необходимо будет получить электронную цифровую подпись.
Отправить по почте нотариально заверенное заявление о государственной регистрации ФОП и необходимые документы, указав в заявлении адрес, по которому Вы хотите зарегистрировать ФОП.
Документы для регистрации.
Требования к оформлению документов, представляемых для государственной регистрации
Документы, представляемые для государственной регистрации, должны отвечать следующим требованиям:
1) документы должны быть изложены на государственном языке и дополнительно, по желанию заявителя, - на другом языке (кроме заявления о государственной регистрации);
2) текст документов должен быть написан разборчиво (машинописью или от руки печатными буквами)
3) документы не должны содержать подчистки или приписки, зачеркнутые слова и иные исправления, не оговоренные в них, орфографические и арифметические ошибки, заполняться карандашом, а также содержать повреждения, которые не позволяют однозначно истолковать их содержание;
4) документы в электронной форме должны быть оформлены в соответствии с требованиями, определенными законодательством;
Для государственной регистрации физического лица предпринимателем представляются следующие документы:
1) заявление о государственной регистрации физического лица предпринимателем;
2) идентификационный код налогоплательщика.
3) заявление об избрании физическим лицом упрощенной системы налогообложения и / или регистрационное заявление о добровольной регистрации в качестве плательщика налога на добавленную стоимость по форме, утвержденной центральным органом исполнительной власти, обеспечивающим формирование государственной налоговой и таможенной политики, - по желанию заявителя;
Ну и необходимо встать на учет в фискальной службе.
Конкретно по Вашей деятельности необходимо приобрести РРО (реєстратор розрахункових операцій), зарегистрировать его в налоговой по месту регистрации ФОП (ЗАПОЛНИТЬ ЗАЯВЛЕНИЕ ПО УКАЗАНОЙ ФОРМЕ) и выдавать покупателям чеки на продукцию(или отправлять их вместе с посылкой почтой).
Относительно группы налогообложения ФОП:
Разница между 2-й и 3-й группой:
2 группа доход не более 5 421 000 млн.грн. в год, единый налог - 20% от минимальной зарплаты;
До 10 –ти наемных работников.
3 группа доход не более 7 545 500 млн.грн., налог за себя и налог 5% от дохода с учетом ПДВ И 3% без ПДВ( 2% на период военного положення)
Ограничений по работникам нет.
Чтобы идти по упрощённой системе налогообложения, подать заявление в налоговую нужно в течении 10 дней с момента регистрации, если выбрали 3 группу, и до конца месяца, если выбрали 2.
Помимо этого вам нужно будет вести Книгу доходов, в которой обязательно нужно указывать даты и суммы поступлений денег на ваш счёт. Эту книгу также нужно будет зарегистрировать в налоговой.( СЕЙЧАС КНИГУ ОТМЕНИЛИ И ВЕСТИ ЕЕ в бумажном виде МОЖНО ПО ЖЕЛАНИЮ ФОП)
Отчётность в налоговую нужно подавать ежеквартально и за год.
В Пенсионный фонд нужно будет платить ЕСВ - единый социальный взнос ( будет идти стаж), размер взноса на сегодня - 1474 грн. (22% от минимальной зарплаты). 6700 грн
Так же ПДФО - 18%(ЗА НАЕМНЫХ РАБОТНИКОВ) и ВЗ -1,5%
Рекомендую ФОП 3 ГРУППЫ.
Далее если доходы возрастут необходимо решить вопрос о открытии ООО (там обязательно нужен директор и бухгалтер с оплатой заррплаты)
З сестрами медичними , ваш ФОП укладає договори надання послуг з них сплачується ПДФО -18% ВЗ -1,5%
ЯКЩО складні медичні операції будуть ФОП має отримати Ліцензування мед діяльності.
С уважением,
Константин Гончаренко
Адвокат, 24 года опыта
Доброго дня.
Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Постанова КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» дозволяють приватну практику медичним працівникам з освітою молодшого спеціаліст. Надання послуг пов'язаних з введенням в організм пацієнта лікарських препаратів тощо, є ліцензованим видом діяльності. Це передбачено Законом України про ліцензування та Постановою Кабміну від 2 березня 2016 р. № 285. Там зазначено, що ліцензіат проводить медичну практику за лікарськими спеціальностями та спеціальностями молодших спеціалістів з медичною освітою.
Надалі надаю алгоритм дій.
Крок 1. Відкриття ФОП. Це можна зробити за допомогою онлайн сервісу державних послуг «Дія», у місцевому центрі надання адміністративних послуг або у нотаріуса, який уповноважений на здійснення функцій державного реєстратора. Процедура оформлення ФОПу триває близько 10 хвилин, а з документів необхідний лише паспорт громадянина України та реєстраційний номер облікової картки платника податків. Важливо попередньо визначитися, яку діяльність ви будете здійснювати, а саме — обрати потрібні коди з Класифікатора видів економічної діяльності – КВЕДи.
Хоча «чистого» медсестринського КВЕДу не існує, є дотичні, які підходять для медсестринської діяльності. Для приватної медсестринської практики рекомендую обрати два КВЕДи — 86.90 «Інша діяльність у сфері охорони здоров’я» і 88.10 «Надання соціальної допомоги без забезпечення проживання для осіб похилого віку та інвалідів». За необхідності можна додати нові або змінити існуючі КВЕДи пізніше. Онлайн така послуга є безкоштовною.
Крок 2. Після обрання КВЕДу необхідно обрати систему оподаткування. Для Вас підійде як 2 так і 3 групи оподаткування. Я рекомендую 3 групу, яка не обмежує надання та отримання послуг.
Крок 3. Після реєстрації ФОПу необхідно відкрити рахунок у будь-якому відділені будь-якого банку, куди надходитимуть кошти за оплату праці.
Крок 4. Для приватної медсестринської практики необхідно отримання ліцензії. Для її отримання потрібно подати заяву до Міністерства охорони здоров’я.
Якщо планується надавати послуги в окремому приміщенні, інформацію про нього потрібно заповнити у відомості суб’єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази. Воно має відповідати вимогам, зазначеним у ліцензійних умовах та у державних будівельних нормах. Деякі види допомоги, а саме «допомогу у проходженні медичної реабілітації» та «виїзну (мобільну) консультативно-діагностичну допомогу» можна надавати без окремого приміщення — за місцем проживання пацієнта.
Крок 5. Сплата державного мита для реєстрації і видачі ліцензії — воно дорівнює прожитковому мінімуму для працездатних осіб.
Крок 6. Протягом місяця з дати подання документів і сплати мита Міністерство охорони здоров’я має видати ліцензію, але фактично термін може затягнутися. Раз на кілька місяців Міністерство охорони здоров’я публікує наказ, в якому зазначає перелік суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на медичну практику. У разі порушення вимог до ліцензії (наприклад, щодо приміщення) у видачі ліцензії може бути відмовлено. Після виправлення помилок заяву на ліцензію можна подавати знову.
Ви можете построїти надання медичних послуг через публікаці. Публічного договору (оферти) про надання медичних послуг (та діє той же Uber), але все ж таки, Вам необхідно буде отримати від пацієнта ряд документів щодо його обізнаності та згоди на медичні маніпуляції, так як медична діяльність все ж таки не тотожна з наданням інших послуг.
Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.
Юрист, 19 лет опыта
Доброго дня Максиме.
Медична практика підлягає ліцензуванню. Вам необхідно зареєструвати ФОП або створити юридичну особу, наприклад ТОВ та після реєстрації отримати ліцензію на здійснення медичної практики. За здійснення діяльності без ліцензії передбачена адміністративна відповідальність у виді штрафу з конфіскацією доходів від цієї діяльності.