Начните консультацию с юристом онлайн
Купила зимове взуття, прийшовши додому протерла його антибактеріальною серветкою, фарба стерлась одразу. З цікавості потерла звичайною серветкою і фарба почала відшаровуватись. Одразу звернулась в магазин з проханням повернути кошти, але мені відмовили мотивуючи тим що я власноруч нанесла механічне пошкодження. Продавець не надав рекомендацій та не попередив про делікатний догляд, від виробника теж немає інформації щодо догляду. Мета звернення - повернення коштів. Очікування від юриста який буде допомогати в цій справі: повне ведення справи, заповнення заяв та скарг, сформована чітка стратегія ведення справи. Сама справа принципова. Прошу зазначити у відповідях очікуване винагородження.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (17)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Ульяна.
Вам потрібно подати письмову претензію про розірвання договору та повернення коштів. Але потрібно з'ясувати питання про наявність у Вас чеку, можливого договору тощо.
Очевидно, що мова йде про придбання товару неналежної якості.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист прав споживачів
(Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text
Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.
Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.
3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.
Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником.
4. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги, встановлені частинами першою і третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.
5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті).
6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.
7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.
Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.
При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
8. У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти. Розрахунки із споживачем у такому разі проводяться в порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.
{Частина восьма статті 8 в редакції Закону № 1602-VII від 22.07.2014}
9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.
11. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а щодо технічно складних побутових товарів - після пред’явлення розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
{Абзац перший частини одинадцятої статті 8 в редакції Закону № 1791-VIII від 20.12.2016; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}
Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
{Абзац другий частини одинадцятої статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}
Розрахунковий документ має бути виданий або створений в електронній формі не пізніше моменту передачі товару (послуги).
{Частину одинадцяту статті 8 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}
У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
12. Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті), який розглядає претензію споживача до придбаного товару.
Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк відшкодувати підприємству, що виконує його функції, збитки, яких воно зазнало у зв'язку із задоволенням вимог споживача, передбачених цією статтею.
13. Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).
14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
ГОТОВИЙ ДОПОМОГТИ ВАМ.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Адвокат, 24 года опыта
Доброго дня.
Перш за все необхідно звернутися з письмовою претензією. Після цього можливе звернення до Держспожив служби та до суду.
Щодо вартості послуг, то це можливо оговорити приватно, для цього Вам потрібно натиснуту на кнопку звернутись зверху
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеУльяно!
Раджу Вам звернути увагу на частину 14 Закону України "Про захист прав споживачів":
"...14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника...".
Наскільки я зрозумів, правила користування товаром не були доведені до Вас. Цей аргумент також має лягати в основу написання претензії.
ЗАГАЛОМ АЛГОРИТМ ТАКИЙ:
1. ПОДАННЯ ПРЕТЕНЗІЇ ТА ОТРИМАННЯ ВІДПОВІДІ.
2. ЗА ПОТРЕБИ СКАРГА ДО ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ.
3. ЗА ПОТРЕБИ ЗВЕРНЕННЯ ДО СУДУ.
ВСЕ БУДЕ ЗАЛЕЖАТИ ВІД ЯКОСТІ ПІДГОТОВЛЕНОЇ ПРЕТЕНЗІЇ. МОЖЕТЕ ЗВЕРТАТИСЬ.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Ульяна!
Права покупця при поверненні товару зазначені в Законі України "Про захист прав споживачів". Згідно норм цього закону, споживачі мають право на якісну продукцію, її безпеку, на своєчасну інформацію про товар і її достовірність, на захист державою своїх прав, якісне обслуговування, відшкодування моральної шкоди та майнової шкоди, заподіяної внаслідок придбання продукції з дефектом і інші права.
Якщо Ви купили хорошу якісну річ, але через деякий час (прийшли додому, гарненько розглянули її) зрозуміли, що Вас не влаштовує колір, розмір, фасон, габарити, форма цієї речі, то таку річ можна обміняти у продавця на аналогічну, що відповідатиме Вам. Термін для обміну: 14 днів з дня покупки (день, в який купували товар не враховується), якщо продавець не оголосив більш тривалого терміну (але на практиці таке трапляється дуже рідко). Тільки в разі відсутності аналогічного відповідного товару на момент обміну, у покупця виникає право його повернути і отримати гроші в повному розмірі сплаченої вартості такого товару.
Для того, щоб можна було обміняти річ / продукт або інший товар або повернути його, необхідно дотримуватися деяких умов:
повинен бути збережений товарний вигляд речі (під яким мається на увазі наступне: товар повертається в тій же упаковці в який його було придбано, збережені всі пломби, етикетки, ярлики; на товарі немає пошкоджень і інше);
річ не була в використанні;
збережений чек або інший розрахунковий документ;
дотриманий термін 14 днів.
Придбання товару з дефектом
Споживач при виявленні недоліків товару протягом гарантійного терміну має кілька можливих варіантів дій в залежності від того істотний недолік чи ні. Згідно п.12 ч.1 ст.1 Закону України "Про захист прав споживачів", недолік буде вважатися істотним, якщо він робить товар таким, який неможливо використовувати за своїм цільовим призначенням; виник з вини виробника або продавця, і якщо його взагалі не можна усунути або його усунення потребує понад 14 днів, або він робить товар зовсім іншим ніж це передбачено договором. Якщо недолік не відповідає критеріям істотного, покупець може вимагати від продавця, щоб він за свій рахунок усунув брак або ж домовитися, що усувати буде сам покупець, але з наступним відшкодуванням понесених втрат або ж вимагати зменшення ціни. Якщо ж недолік відповідає критеріям істотного, то споживач має право:
обміняти товар на такий же, але без дефектів;
на повернення товару з відшкодуванням сплаченої вартості товару (якщо на момент такого повернення ціна товару на ринку збільшилася, то сума, що повертається, дорівнює ціні на момент повернення, якщо ж ціна товару знизилася, то сума, повертається, дорівнює ціні по якій його було придбано).
У разі повернення товару при вищевказаних обставинах, продавець зобов'язаний повернути гроші за нього в день розірвання договору (день, коли товар повертається) або інший термін, про який домовилися сторони, але не пізніше ніж через 7 днів. Важливо звернути увагу, що гроші необхідно відшкодовувати таким же способом як і здійснювалася оплата. Наприклад, якщо покупець сплачував готівкою в магазині, то йому так і готівкою повинні повертати, тільки підписавши при цьому квитанцію, яка підтверджує повернення.
Якщо, наприклад, була оплата банківською картою, то буде здійснено повернення грошей за товар на картку покупця протягом 30 днів (так як різні види угод, то і терміни різні: не більше 7 днів при купівлі товару в звичайному магазині; і не більше 30 днів при купівлі товару в Інтернеті). За несвоєчасну виплату, на продавця покладається відповідальність у вигляді сплати 1% вартості продукції за кожний прострочений день.
Для повернення грошей покупцеві потрібно звернутися із заявою до продавця. Зразок заяви на повернення товару та відшкодування грошей, як правило, є у продавця і він зобов'язаний його надати.
Якщо Вам при поверненні товару все ж не повертають вчасно гроші, або іншим чином порушують Ваші права як споживача, то звертайтеся до суду. Протокол зазначає, що за подачу такого позову, згідно з ч. 3 ст. 22 вищезазначеного в консультації Закону, позивачі звільняються від сплати судового збору.
Кабінетом міністрів затверджено Перелік товарів належної якості, які не можна обміняти або повернути взагалі, незалежно від того були вони чи ні в користуванні покупця. Цей перелік передбачений в додатку №3 Постанови Кабміну №172 від 19 березня 1994 року. До таких товарів відноситься продукти, ліки, особисті і деякі дитячі речі та інші. Суть такого обмеження полягає в тому, що держава піклується не тільки про одного покупця, а й про інших можливих потенційних споживачів товару, який повертають, яким би було не гігієнічно і неприємно використовувати речі особистого користування після повернення їх ким-небудь іншим (наприклад зубну щітку, білизна, бритву або гребінець та інше).
Закон про повернення товарів, зокрема стаття 9, вимагає від покупця при поверненні товару наявності розрахункового документа. Наказом Міністерства фінансів від 14.06.2016 № 547 "Про затвердження порядків по реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій" позначено, що розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів.
Але навіть незважаючи на це, є кілька можливостей як повернути товар в магазин в разі втрати чека. Для цього, споживачеві потрібно звернутися до керівництва магазину з заявами про видачу копії товарного чека за необхідну дату і час. Оскільки на магазини з розрахунково-касовими апаратами покладається обов'язок зберігати чеки про продані товари та проведені операції протягом трьох років. Якщо ж в такому порядку отримати розрахунковий документ не вдалося (адміністрація відмовила або взагалі не відреагувала на звернення), то потрібно намагатися шукати інші докази того, що ви купували товар саме в цьому магазині (ними можуть бути відео з камери спостереження, етикетки до товару які, вказують на приналежність речі до певного магазину і інше), які вже потрібно буде надавати в суді.
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку «звернутись» біля мого фото. Буду радий надати допомогу!
прошу не писати мені закони, я їх читала і знаю. Мені портібна конкретна пропозиція дій від вас!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеКонкретна пропозиція така:
1. Ви можете звернутись за захистом своїх порушених прав до відповідних органів, які створені саме з такою метою, як то: Держспоживінспекція України, Антимонопольний комітет України, Державна житлово-комунальна інспекція, Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі.
2. Також Ви можете захистити свої права самостійно, написавши спочатку претензію до продавця на повернення коштів на неякісний товар, а у разі невиконання Ваших вимог, звернутись із позовом до суду.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Ульяно!
Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» в разі, якщо було придбано неякісне взуття або в процесі експлуатації встановлено дефекти будь-якого роду, споживач має право вимагати одного з наступних способів відновлення своїх прав:
Слід зазначити, що при експлуатації взуття,може виникнути істотний недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, який виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо взуття, гарантійний строк на яке не закінчився.
Продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
За наявності взуття вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягомчотирнадцяти днівабо за домовленістю сторін.
У разі відсутності взуттявимога споживача про його замінупідлягає задоволенню удвомісячний строкз моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред’явити продавцю, виробнику інші вимоги, передбачені законодавством.
Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної моделі належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартостіне провадиться.
Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої моделі належної якості, перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни, провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни– виходячи з вартості на час купівлі.
При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі.
Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніжпротягом семи днів.
При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків взуття, вони повинні бути усунуті протягомчотирнадцяти днівз дати його пред’явленняабо за згодоюсторін в інший строк.
Вимога споживача розглядається після пред’явлення споживачем розрахункового документа, з позначкою про дату продажу або іншого, що його замінює.
Не підлягає обміну та поверненню товар, у якого виникли недоліки внаслідок порушення споживачем правил користування або його зберігання.
МОЖУ СКЛАСТИ ДЛЯ ВАС ПРЕТЕНЗІЮ ДО ПРОДАВЦЯ, ЯКА ДОМОЖЕ ВИРІШИТИ ПИТАННЯ В ДОСУДОВОМУ ПОРЯДКУ ТА ПОВЕРНУТИ КОШТИ ЗА ВЗУТТЯ.
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
прошу не писати мені закони, я їх читала і знаю. Мені портібна конкретна пропозиція дій від вас!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Ульяно!
У своїй відповіді я запропонував скласти для Вас претензію до продавця, яка допоможе вирішити питання в досудовому порядку та повернути кошти за взуття.
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Добрый день!
Первое. В таких случаях надо писать жалобы и чем их больше, тем лучше. Поэтому жалобы должны быть: .
1. В Отдел по вопросам защиты прав потребителей города , области, района( Держпродспоживслужба)
чтобы сделали проверку данного интернет-магазина.
2. Кроме этого обязательно обращаться в налоговую испекцию, тоже чтобы сделала проверку магазина.
3. Инспекция по труду, которая проверяет неофомленных работников
4. Национальная полиция Украины. Можно писать в отделения районные, областные, и в центр (Киев). После таких проверок вопрос обязательно решится положительно.
Второе. Если Вы перевели деньги на карточку Приватбанка, нужно написать заявление в банк о мошенничестве, о том, что данная карточка используется в мошеннических целях. Очень большая вероятность, что банк заблокирует эту карточку, и Интернет-магазину ничего не остается делать, как договариваться с Вами, чтобы Вы отказались от претензий.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.
Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем. Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).
До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:
1. Продовольчі товари.
2. Лікарські засоби.
3. Предмети сангігієни.
4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.
5. Корсетні товари.
6. Парфюмерно-косметичні вироби.
7. Перо-пухові вироби.
8. Дитячі іграшки м’які.
9. Дитячі іграшки гумові надувні.
10. Зубні щітки.
11. Мундштуки.
12. Апарати для гоління.
13. Помазки для гоління.
14. Гребінці, гребені та щітки масажні.
15. Сурдини (для духових музичних інструментів).
16. Скрипкові підборіддя.
17. Рукавички.
18. Тканини.
19. Тюлегардинні і мереживні полотна.
20. Килимові вироби метражні.
21. Білизна натільна.
22. Білизна постільна.
23. Панчішно-шкарпеткові вироби.
24. Товари в аерозольній упаковці.
25. Друковані видання.
26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).
27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.
28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).
29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).
30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).
31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.
Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.
Якщо покупець не заявляє вимог письмово , а робота за договором виконана то згідно ст. 853 ЦК Украііни покупець має іі прийняти та оплатити згідно акту.
Якщо покупець не підписує акт та не оплачує.
Магазин направляє досудову вимогу про сплату наданих послуг за підписом директора ,рекомендованим листом з врученням на адресу покупця з додаванням договору, специфікаціі послуг , рахунок -фактуру до сплати ,та у разі ігнорування вимоги у 30-ти денний термін, подає до суду про стягнення коштів за товар та послуги і неустойку. Квитанцію з пошти та всі документи зберігаєте для суду.
Если товар не указан в списке выше , его обязаны принять и вернуть деньги.
На почте оформляется акт возврата и пересылается отправителю
---
Повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів із дня покупки. Це правило поширюється на товари належної якості, тобто невикористані та непошкоджені.
Щоб повернути або обміняти товар, треба дотримуватися умов його повернення:
Продавці, зазвичай, знайомі з вашим правом на обмін і повернення товару належної якості. Це право передбачено ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів».
Ваші вимоги розглядаються після пред’явлення розрахункового документа (чека). А щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Ваші вимоги щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення розрахункового документа та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.
Якщо ви втратили технічний паспорт або інший документ, який його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Серед найпопулярніших товарів, що повертаються: • телефони, • телевізори, • монітори, • відеокарти, • інша техніка та електроніка. Іншу групу становить одяг і взуття – те, що купують найчастіше з непродовольчих товарів і повертають, якщо не підійшов розмір або інші характеристики. Звичайно, потрібно пам’ятати, що плаття, яке ви вже одягали, повернути не вдасться, те ж стосується і туфель. Але якщо ви його всього лише поміряли вдома, не пошкодивши бірку, цілком можливо зробити повернення.
Обмін товару протягом 14 днів
Звичайно, магазину вигідніше надати вам товар на обмін, щоб не втрачати виручку. Тому роблячи запит, вирішіть точно, чи хочете ви зробити покупку, чи товар вам остаточно не підходить. Якщо ви поміняєте товар на аналогічний, і вам видадуть новий чек, термін в 14 днів буде обчислюватися заново. Тобто, в принципі, ви зможете знову поміняти товар або повернути його протягом цього терміну.
Але є важливий нюанс. Щоб повернути або обміняти товар, потрібно зберегти його товарний вигляд: не використовувати і скласти в упаковку.
Тому що обміняти або повернути товар належної якості можна тільки в тому випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (зокрема пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прописано у статті 9 Закону про захист прав споживачів.
Повернути товар, який вже використовувався, не вийде, крім випадків, коли він бракований.
Згідно ст. 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ, виданий разом із проданим товаром.
Але навіть якщо ви не берете чеків або чек про останню покупку не зберігся, повернути товар у магазин все одно можна.
Для цього напишіть заяву про отримання копії товарного чека на ім’я директора магазину. Магазини, що використовують розрахунково-касові апарати, зобов’язані зберігати стрічки з даними про продаж товарів 3 роки.
Якщо домовитися з адміністрацією не вийшло або чек не вдалося знайти, ви можете затребувати запис з камер спостереження. І надати це як доказ, але вже в суді.
14 днів – стільки часу дає закон, щоб повернути товар належної якості. Але якщо з моменту придбання пройшло понад два тижні, ви зможете повернути товар тільки по гарантії, тобто якщо в товарі є якісь недоліки.
Гарантійний термін — час, протягом якого можна повернути бракований товар.
Іноді продавці плутають термін повернення товару з гарантійним. Це відбувається як випадково, так і навмисно — щоб відсіяти невпевнених покупців.
Відповідно до статті 9 Закону про захист прав споживачів, ви маєте право обміняти товар належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив більш тривалий термін.
Продавці навряд чи будуть оголошувати триваліший термін, але два тижні — мінімальний термін повернення товару належної якості, гарантований законом. При цьому мова йде не лише про обмін товару. Товар можна повернути, забравши гроші, або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості.
Спочатку вас попросять написати заяву про повернення товару і розірвання договору купівлі на ім’я директора магазину. За законом, розрахунок при поверненні товару залежить від його вартості на час купівлі.
За загальним правилом, гроші повернуть відразу (у день розірвання договору). Але якщо магазин не зробить цього день у день, тоді їх мають повернути не пізніше ніж протягом 7 днів — знову ж, за законом.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
прошу не писати мені закони, я їх читала і знаю. Мені портібн конкретна пропозиція дій від вас!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеКонкретна пропозиція така:
1. Ви можете звернутись за захистом своїх порушених прав до відповідних органів, які створені саме з такою метою, як то: Держспоживінспекція України, Антимонопольний комітет України, Державна житлово-комунальна інспекція, Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі.
2. Також Ви можете захистити свої права самостійно, написавши спочатку претензію до продавця на повернення коштів на неякісний товар, а у разі невиконання Ваших вимог, звернутись із позовом до суду.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, якщо вам вже відмовили про повернення товару. Самым дієвим способом є звернення до суду. Ст. 22
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#n499
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Тут я маю надати Вам правове обгрунтування згідно законодавства тапроцесуальний порядок вирішення , питання представництва у суді, можете вирішити тут залучивши регіонального адвоката тут 0 800 213 103 , загальний алгоритм дій мною надано .
Рекомендую звернутися за допомогою до регіонального адвоката системи надання безоплатної вторинної правової допомоги для оперативного напрацювання правової позиції по кримінальній справі та здійснення представництва особи( дитини)
Це такі види правових послуг :0 800 213 103
Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають категорії осіб, які визначені Законом України «Про безоплатну правову допомогу» та іншими законами України.
Право на безоплатну вторинну правову допомогу згідно з цим Законом та іншими законами України мають такі категорії осіб:
2) діти, у тому числі діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, які постраждали внаслідок воєнних дій чи збройного конфлікту;
2-1) внутрішньо переміщені особи;
2-2) громадяни України, які звернулися із заявою про взяття їх на облік як внутрішньо переміщених осіб;
3) особи, до яких застосовано адміністративне затримання;
4) особи, до яких застосовано адміністративний арешт;
5) особи, які відповідно до положень кримінального процесуального законодавства вважаються затриманими;
6) особи, стосовно яких обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою;
7) особи, у кримінальних провадженнях стосовно яких відповідно до положень Кримінального процесуального кодексу України захисник залучається слідчим, прокурором, слідчим суддею чи судом для здійснення захисту за призначенням або проведення окремої процесуальної дії, а також особи, засуджені до покарання у вигляді позбавлення волі, тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців або обмеження волі;
8) особи, на яких поширюється дія Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту”;
9) ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, особи, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, особи, які належать до числа жертв нацистських переслідувань;
9-1) особи, які перебувають під юрисдикцією України і звернулися для отримання статусу особи, на яку поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
10) особи, щодо яких суд розглядає справу про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи;
11) особи, щодо яких суд розглядає справу про надання психіатричної допомоги в примусовому порядку;
12) особи, реабілітовані відповідно до законодавства України;
13) особи, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі;
2. Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають громадяни держав, з якими Україна уклала відповідні міжнародні договори про правову допомогу, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також іноземці та особи без громадянства відповідно до міжнародних договорів, учасником яких є Україна, якщо такі договори зобов’язують держав-учасниць надавати певним категоріям осіб безоплатну правову допомогу.
3. Суб’єкти права на безоплатну вторинну правову допомогу, визначені пунктами 1, 2-1, 2-2, 8, 9, 12, 13 частини першої цієї статті, мають право на отримання такої допомоги не більше шести разів протягом бюджетного року та не більше ніж за шістьома дорученнями/наказами про надання безоплатної вторинної правової допомоги, виданими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, одночасно.
Належність до однієї із перелічених категорій осіб слід підтвердити відповідними документами.
Безкоштовно адвокат має прибути у термін 3 -х годин з моменту затримання та повідомлення на гарячу лінію
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта
Добрий день!
Алгоритм наступний:
1. Замовлення експертного дл
2. Подача письмової претензії до магазину з вимогою повернути сплачені кошти за взуття та витрати на експертизу.
3. Подача скарги до Держпродспоживслужби.
4. Подача позовної заяви до суду про повернення сплачених за взуття коштів та витрат на експертизу, послуг юриста.
Для узгодження вартості послуг юриста натискайте кнопку "Звернутися".
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте, Ульяна!
ТАК, ИМЕЕТ МЕСТО НАРУШЕНИЕ ЗАКОНА О ЗАЩИТЕ ПРАВ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ И ВЫ ИМЕЕТЕ ПРАВО ПОТРЕБОВАТЬ ВОЗВРАТА ДЕНЕЖНЫХ СРЕДСТВ, ПОДАВ:
1) ПРЕТЕНЗИЮ,
2) ЖАЛОБУ В ГОСУДАРСТВЕННУЮ ПОТРЕБИТЕЛЬСКУЮ СЛУЖБУ УКРАИНЫ:
Звернення громадян | ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБА (dpss.gov.ua)
Контактна інформація для надсилання зверненьПоштова адреса: 01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 1
Електронна адреса: econsumer-info@dpss.gov.ua
Факсу (044)-279-48-83
Телефон (044)-279-79-89
Зразок скарги про порушення прав споживача ( .doc , 31.23 Кб )
ЦІЛОДОБОВА ГАРЯЧА ЛІНІЯ
3) ЕСЛИ ЭТО НЕ ДАСТ РЕЗУЛЬТАТА - ИСК В СУД О ЗАЩИТЕ ПРАВ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ.
При наличии вопросов обращайтесь через кнопку "Звернутися".
Всего доброго!