Задайте вопрос юристу

828 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 08 января 2023, вопрос №78160 400₴

Постанова 1478. Отримання закордонного паспорту у посольстві чоловікам-студентам. Отримання закорд. паспорту у 3-й країні (де не отримував тимч. захист)

Нещодавно вийшла постанова 1487, в якій зазначено, що військовозобовʼязані та резервісти зобовʼязані:
- перебувати на військовому обліку у разі виїзду за межі України на строк більше 3 місяців — за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України.
- "сприяти поверненню" українців з-за кордону.

Я є студентом денної форми закордонного вуза + в мене є обмежена придатність, бажаю отримати закордонний паспорт в посольстві (консульский відділ). В мене є два питання з цього приводу:
1. Якщо чоловік призивного віку не бажає становитися на консульский облік (і стоїть на обліку тільки по місцю проживання в Україні), при відвідуванні посольства для оформлення закордонного паспорту, чи є якісь ризики отримати штраф чи відмови в оформленні закордонного паспорту? Чи можуть у посольстві за порушення цієї постанови про консульский облік вилучити дійсний існуючий закордонний паспорт? Чи взагалі є якісь ризики відвідування посольства на данний момент чоловікам призивного віку? (існують якісь кейси свавілля працівників посольства?)

2. Чи можна оформлювати закордонний паспорт у іншій країні Євросоюзу, в які не отримував тимчасовий захист? (Наприклад, тимчасовий захист отримано у Польщі, а знайшов слот для реєстрації на оформлення паспорту тільки у Німеччині) Чи можна відправити оформленний паспорт у посольство іншої країни для отримання?

Дуже дякую спеціалістам за розʼяснення!

Ответы юристов (10)

    Артемій Клиент год назад

    Зробив помилку. "Постанова 1478" --> "Постанова 1487"

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Вітаю, Артемій!

    Спробую зорієнтувати Вас по питаннях:

    1) Якщо чоловік призивного віку не бажає становитися на консульский облік (і стоїть на обліку тільки по місцю проживання в Україні), при відвідуванні посольства для оформлення закордонного паспорту, чи є якісь ризики отримати штраф чи відмови в оформленні закордонного паспорту? Чи можуть у посольстві за порушення цієї постанови про консульский облік вилучити дійсний існуючий закордонний паспорт? Чи взагалі є якісь ризики відвідування посольства на данний момент чоловікам призивного віку? (існують якісь кейси свавілля працівників посольства?)

    Наразі дана норма тільки впроваджена і тому ніяких кейсів на даний момент ще немає.

    Але на військовий облік ставати потрібно, якщо Ви перебуваєте за кордоном більше 3 місяців. Але мова йде не зовсім про консульський облік, а про військовий облік за місцем консульського обліку. Нижче роз'ясню, що це означає.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

    ПОСТАНОВА

    від 30 грудня 2022 р. № 1487

    Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennia-por...

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    ...

    у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців — за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України.

    ...

    А ЩО СТОСУЄТЬСЯ КОНСУЛЬСЬКОГО ОБЛІКУ, ТО ЦЕ ПИТАННЯ РЕГУЛЮЄТЬСЯ ЗОВСІМ ІНШОЮ ПОСТАНОВОЮ КМУ, І В НІЙ НЕ ЗАЗНАЧЕНО ПРО ОБОВ'ЯЗКОВІСТЬ ДЛЯ ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ СТАВАТИ НА КОНСУЛЬСЬКИЙ ОБЛІК ЗА КОРДОНОМ, ЩО СВІДЧИТЬ ПРО ЙОГО ДОБРОВІЛЬНІСТЬ.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 29 січня 2020 р. № 85 Київ

    Деякі питання обліку громадян України, які проживають за межами України

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/85-2020-%D0%BF...

    !!! ВАЖЛИВО: ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ЗА КОРДОНОМ, ВИ СПОЧАТКУ МАЄТЕ ПЕРЕБУВАТИ НА КОНСУЛЬСЬКОМУ ОБЛІКУ В ДИПЛОМАТИЧНІЙ УСТАНОВІ УКРАЇНИ.

    Наразі про відповідальність говорити складно, але теоретично можлива адміністративна відповідальність за порушення правил військового обліку. Штраф 510-850 грн.

    КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    ...

    2. Чи можна оформлювати закордонний паспорт у іншій країні Євросоюзу, в які не отримував тимчасовий захист? (Наприклад, тимчасовий захист отримано у Польщі, а знайшов слот для реєстрації на оформлення паспорту тільки у Німеччині) Чи можна відправити оформленний паспорт у посольство іншої країни для отримання?

    Не обов'язково потрібно перебувати на тимчасовому захисті, аби оформити закордонний паспорт. Ви навіть можете це зробити не звертавшись до консульства, достатньо звернутись до паспортного столу. Нижче про таку можливість. І так, Ви можете визначити місце, куди Вам буде переслано паспорт.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 7 травня 2014 р. № 152 Київ

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/152-2014-%D0%B...

    Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон

    Особливості видачі паспорта для виїзду за кордон у період дії воєнного стану або на період карантину

    78-1. У разі коли рішення про оформлення паспорта для виїзду за кордон приймалося територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, який тимчасово не здійснює свої повноваження або надсилання персоналізованих бланків до якого неможливе у зв’язку з веденням бойових дій або тимчасовою окупацією території України, персоналізований бланк паспорта для виїзду за кордон надсилається до іншого визначеного ДМС територіального органу/територіального підрозділу ДМС для організації видачі.

    78-2. Заявник може звернутися до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, закордонної дипломатичної установи або до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, із письмовою заявою, поданою особисто у довільній формі (у тому числі під час подання документів для оформлення паспорта для виїзду за кордон) щодо визначення іншого територіального органу/територіального підрозділу ДМС, розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, або закордонної дипломатичної установи, якою буде здійснюватися видача паспорта для виїзду за кордон.

    Для організації видачі паспорта для виїзду за кордон іншим територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, закордонною дипломатичною установою, розміщеним за межами України відокремленим підрозділом (філією, представництвом) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, уповноважений суб’єкт передає паспорт для виїзду за кордон разом із заявою-анкетою та долученими документами територіальному органу/територіальному підрозділу ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон, на підставі акта приймання-передачі.

    Територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон, надсилає його територіальному органу/територіальному підрозділу ДМС, яким буде здійснюватися видача паспорта для виїзду за кордон, разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом-приймання передачі (у двох примірниках) та надає доступ до заяви-анкети у відомчій інформаційній системі ДМС для проведення процедури верифікації. Другий примірник акта приймання-передачі та копія заяви-анкети з датою видачі та підписом заявника про отримання паспорта для виїзду за кордон надсилаються до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон.

    У разі необхідності організації видачі паспорта для виїзду за кордон у розміщеному за межами України відокремленому підрозділі (філії, представництві) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, паспорт для виїзду за кордон разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом-приймання передачі (у двох примірниках) передається територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон, до державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, який здійснює доставку таких паспортів до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС. Паспорт для виїзду за кордон за письмовою заявою та за рахунок коштів заявника може бути надісланий державним підприємством, що належить до сфери управління ДМС, міжнародним поштовим відправленням до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС. Після видачі паспорта для виїзду за кордон другий примірник акта приймання-передачі та копія заяви-анкети з датою видачі та підписом заявника про отримання паспорта для виїзду за кордон надсилається до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон.

    Для організації видачі закордонною дипломатичною установою паспорта для виїзду за кордон, оформленого територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС надсилає МЗС паспорт для виїзду за кордон разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом приймання-передачі (у двох примірниках), а МЗС забезпечує їх передачу закордонній дипломатичній установі, якою буде здійснюватися видача паспорта для виїзду за кордон. Після видачі паспорта для виїзду за кордон другий примірник акта приймання-передачі та копія заяви-анкети з датою видачі та підписом заявника про отримання паспорта для виїзду за кордон надсилається через МЗС до територіального органу/територіального підрозділу ДМС.

    Для організації видачі паспорта для виїзду за кордон іншою закордонною дипломатичною установою, ніж та, що здійснювала оформлення паспорта для виїзду за кордон, закордонна дипломатична установа надсилає відповідній закордонній дипломатичній установі паспорт для виїзду за кордон разом з копією звернення, заявою-анкетою та актом-приймання передачі (у двох примірниках). Після видачі паспорта для виїзду за кордон другий примірник акта приймання-передачі та копія заяви-анкети з датою видачі та підписом заявника про отримання паспорта для виїзду за кордон надсилається супровідним листом до закордонної дипломатичної установи, яка оформила паспорт для виїзду за кордон.

    Для організації видачі паспорта для виїзду за кордон, оформленого у закордонній дипломатичній установі, у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС, який буде здійснювати його видачу, закордонна дипломатична установа через МЗС надсилає відповідному територіальному органу/територіальному підрозділу ДМС паспорт для виїзду за кордон разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом приймання-передачі (у двох примірниках). Після видачі паспорта для виїзду за кордон другий примірник акта приймання-передачі та копія заяви-анкети з датою видачі та підписом заявника про отримання паспорта для виїзду за кордон надсилається МЗС, яке забезпечує їх передачу до закордонної дипломатичної установи, яка здійснювала оформлення паспорта для виїзду за кордон.

    Паспорт для виїзду за кордон може бути надісланий МЗС за письмовою заявою та за рахунок коштів заявника міжнародним поштовим відправленням до іншої закордонної дипломатичної установи, територіального органу/територіального підрозділу ДМС.

    78-3. Відомості про заявника, дату отримання ним паспорта для виїзду за кордон, територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС, закордонну дипломатичну установу, відокремлений підрозділ (філію, представництво) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, який розміщено за межами України і який видав паспорт для виїзду за кордон, вносяться до заяви-анкети та відомчих інформаційних систем.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Артемію!

    1. Якщо чоловік призивного віку не бажає становитися на консульский облік (і стоїть на обліку тільки по місцю проживання в Україні), при відвідуванні посольства для оформлення закордонного паспорту, чи є якісь ризики отримати штраф чи відмови в оформленні закордонного паспорту? Чи можуть у посольстві за порушення цієї постанови про консульский облік вилучити дійсний існуючий закордонний паспорт? Чи взагалі є якісь ризики відвідування посольства на данний момент чоловікам призивного віку? (існують якісь кейси свавілля працівників посольства?)

    По-перше, ставати на військовий облік повинні поки що ті чоловіки, які супроводжують за кордон інвалідів та хворих людей, за якими встановлений постійний догляд. Також стояти на обліку мусять чоловіки, які отримали ПМЖ чи ВНЖ в країні перебування.

    По-друге, згідно статті 53 згаданої Вами постанови КМУ на облік повинні стати ті, "які виїжджають за кордон на строк більше трьох місяців, і це здійснюється після особистого прибуття їх до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки з документами, що підтверджують виїзд за кордон". Тобто людей, які вже проживають за кордоном і не стали на облік це не стосується. Закон зворотньої сили не має!

    По-третє, у відповідності з тою ж статтею консульства "ведуть військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком (додаток 15). Список зберігається в закордонній дипломатичної установі України протягом п’яти років". Це також Вас аж ніяк не стосується, оскільки Ви наразі не стоїте на обліку в ТЦК.

    Одним словом, з якого боку на цю постанову не дивись, у Вас не має обов'язку ставати на консульський облік у Вашому конкретному становищі!

    2. Чи можна оформлювати закордонний паспорт у іншій країні Євросоюзу, в які не отримував тимчасовий захист? (Наприклад, тимчасовий захист отримано у Польщі, а знайшов слот для реєстрації на оформлення паспорту тільки у Німеччині) Чи можна відправити оформленний паспорт у посольство іншої країни для отримання?

    Ви можете оформлювати закордонний паспорт в будь-якій країні ЄС, незалежно від того, де оформили ТЗ. Також Ви маєте право подати заяву у консульство на пересилання Вашого оформленого паспорту у інше українське консульство в країні ЄС за Вашим вибором. Законом таке дозволяється.

    Виникнуть додаткові питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого фото!

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    відповідальність поки не встановлена , але у разі якщо Ви не станете на консульський облік то буде штраф за порушення правил обліку ст. 210 Купап - 510-1700 грн , але протокол без вас не випишуть , там потрібна ваш підпис , або запис про незгоду та оскарження.

    Окрім штрафу нічого не буде.

    ---

    2 січня Уряд оприлюднив новий документ – постанову №1487, якою затверджено Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    Також в рамках цього Порядку затверджено Правила військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Відповідно до цих Правил призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання — у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ — у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі органи СБУ), військовозобов’язані Служби зовнішньої розвідки — у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;

    за місцем роботи (навчання) — в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров’я незалежно від підпорядкування і форми власності;

    у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців — за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України;

    2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів;

    3) не змінювати місце проживання з моменту оголошення мобілізації та у воєнний час без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів СБУ, Служби зовнішньої розвідки — без дозволу відповідного керівника);

    4) проходити медичний огляд та лікування в закладах охорони здоров’я згідно з рішеннями комісій з питань приписки, призовних комісій або військово-лікарських комісій районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров’я СБУ, а у Службі зовнішньої розвідки — за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки;

    5) проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов’язок у запасі, проходити службу у військовому резерві;

    6) особисто прибувати до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки з паспортом громадянина України і військово-обліковими документами для зняття з військового обліку в разі вибуття в іншу місцевість до нового місця проживання, за межі України на постійне місце проживання або на строк більше трьох місяців, у разі зміни місця проживання в межах міста з переїздом на територію іншого адміністративного району;

    7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки, закордонної дипломатичної установи України), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;

    8) особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістівˮ, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізаціюˮ;

    9) негайно повідомляти районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки за місцем військового обліку про втрату військово-облікового документа;

    10) звіряти не рідше одного разу на п’ять років власні персональні дані з обліковими даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки;

    11) подавати щороку до 1 жовтня до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки документи, що підтверджують право громадян на відстрочку від призову на строкову військову службу.

    Якщо за будь-яких обставин повістка районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки не надійшла, громадяни призовного віку прибувають до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову на строкову військову службу, визначеного указом Президента України.

    Призовники, військовозобов’язані та резервісти за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, зіпсуття або недбале зберігання військово-облікових документів, яке спричинило їх втрату, притягуються до адміністративної відповідальності згідно із Кодексом України про адміністративні правопорушення.

    Громадяни, які ухиляються від військового обліку, навчальних (перевірочних) або спеціальних зборів, від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, несуть кримінальну відповідальність.

    Якщо не станете на облік буде штраф за порушення правил обліку військовозобов язаним.

    Якщо надзвичайний і повноважний посол України у країні перебування запропонує стати на консульський облік , а ви надасте відмову, то згідно процедури він оформить акт про відмову і направить його до ТЦК СП за місцем обліку , де вирішать питання ухилення від мобілізації з накладенням спочатку , штрафу окремо ст. 210-1 Купап - 3400 -5100 але протокол без вас не складуть там треба підпис ваш, тому після повернення треба буде оскаржувати постанову у суді.

    Але остаточного положення про порядок сприяння консульствами у обліку військовозобов'язаних громадян України не надано - це лише фраза у положенні , процедури немає.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, ви маэте право отримати закордонний паспорт у будь якій країні де є консульство України.

    Якщо ви станете на консульский облік це вам нічим не загрожує, тимпаче вы маєте право на відстрочку від мобілізації згідно ст 23 ЗУ про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#n420

    Насильно вас ніхто в Україну не депортує, будь яка відповідальність не передбачена, тому йдіть спокійно і оформлюйте паспорт. Немає приводу до хвилювання.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Промський Євгеній Сергійович
    17.5%

    Добрий день.

    1. Якщо чоловік призивного віку не бажає становитися на консульский облік (і стоїть на обліку тільки по місцю проживання в Україні), при відвідуванні посольства для оформлення закордонного паспорту, чи є якісь ризики отримати штраф чи відмови в оформленні закордонного паспорту? Чи можуть у посольстві за порушення цієї постанови про консульский облік вилучити дійсний існуючий закордонний паспорт? Чи взагалі є якісь ризики відвідування посольства на данний момент чоловікам призивного віку? (існують якісь кейси свавілля працівників посольства?)

    Консульський облік є добровільний, тому ставати на нього ви не зобов'язані. Військовий облік у консульській установі тепер обов'язковий для тих, хто перебуває за кордоном більше 3 місяців.

    За порушення цього правила передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Будь-які інші ризики відустні.

    2. Чи можна оформлювати закордонний паспорт у іншій країні Євросоюзу, в які не отримував тимчасовий захист? (Наприклад, тимчасовий захист отримано у Польщі, а знайшов слот для реєстрації на оформлення паспорту тільки у Німеччині) Чи можна відправити оформленний паспорт у посольство іншої країни для отримання?

    Ви маєте право оформити закордонний паспорт у будь-якому посольстві України. Тимчасовий захист жодного значення не має.

    При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.

    Адвокат Евгений Александрович
    12.5%
    Доброго вечора, Артемій!"1. Якщо чоловік призивного віку не бажає становитися на консульский облік (і стоїть на обліку тільки по місцю проживання в Україні), при відвідуванні посольства для оформлення закордонного паспорту, чи є якісь ризики отримати штраф чи відмови в оформленні закордонного паспорту?

    - НІ, ТАКІ ДІЇ БУДУТЬ НЕЗАКОННІ.

    "Чи можуть у посольстві за порушення цієї постанови про консульский облік вилучити дійсний існуючий закордонний паспорт"?

    - НЕ МАЮТЬ ПРАВО ВЧИНИТИ ТАКІ ДІЇ!

    "Чи взагалі є якісь ризики відвідування посольства на данний момент чоловікам призивного віку? (існують якісь кейси свавілля працівників посольства?)"?

    - Є РИЗИК ТОГО, ЩО ПІСЛЯ ВІДВІДУВАННЯ МОЖУТЬ ПОСТАВИТИ НА КОНСУЛЬСТКИЙ ОБЛІК, ПОВІДОМИТИ ПРО ПЕРЕБУВАННЯ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ В ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТ).

    З'ЯСУВАТИ ЧИ Є У ВАС ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДСТРЧОКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ЯКЩО НЕ МАЄ, МОЖУТЬ ПОВІДОМИТИ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ПОВЕРНЕННЯ В УКРАЇНУ.""2. Чи можна оформлювати закордонний паспорт у іншій країні Євросоюзу, в які не отримував тимчасовий захист? (Наприклад, тимчасовий захист отримано у Польщі, а знайшов слот для реєстрації на оформлення паспорту тільки у Німеччині) Чи можна відправити оформленний паспорт у посольство іншої країни для отримання"?

    - ЯК ПРАВИЛО ЗА МІСЦЕМ ОБЛІКУ. АЛЕ СПРОБУВАТИ МОЖНА.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Савченко Олександр
    25%
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Добрый день!

    Кабинет Министров Украины Постановлением №1487 от 30 декабря 2022 утвердил новый порядок организации и ведения военного учета призывников, военнообязанных и резервистов.

    В соответствии с п.53 данного порядка зарубежные дипломатические представительства должны вести военный учет призывников, военнообязанных состоящих на временном консульском учете резервистов.

    Данный порядок принят на основании Закона «Про військовий обов’язок і військову службу».

    Существуют 2 вида консульского учета – временный и постоянный учет, а также учет усыновленных детей.

    В соответствии с ч.2 ст. 36 Закона «Про військовий обов’язок і військову службу» особенности ведения военного учета граждан Украины, временно находящихся за границей, определяются Кабинетом Министров Украины.

    • На временный консульский учет могут быть приняты граждане Украины, которые на законных основаниях свыше трех месяцев, находятся за границей, на срок, указанный в выданном им разрешении на право проживания в иностранном государстве.

    Соответственно украинские беженцы, находящиеся за рубежом должны стать на консульский учет, а также стать на воинский учет.

    А что по тем украинцам которые постоянно живут за границей?

    • Постоянно проживающимися считаются граждане Украины, которые оформили в установленном законодательством порядке документы для выезда за границу на постоянное проживание или документы для оставления на постоянное проживание за границей граждан Украины, выехавших за границу временно.

    В соответствии с ч.3 ст. 36 Закона «Про військовий обов’язок і військову службу» военный учет граждан постоянно проживающих за рубежом не ведется.

    В соответствии со вторым абзацем п.52 данного порядка зарубежные дипломатические представительства способствуют возвращению военнообязанных и резервистов в Украину в случае проведения мобилизации и военное время (в особый период).

    «Способуствуют возвращению», не юридический термин и не совсем понятно, что имел ввиду Кабмин и будем ждать разъяснений.

    На сегодня соответствии с Указом Президента Украины №69/2022 года в связи с военной агрессией Российской Федерации против Украины и с целью обеспечения обороны государства, поддержки боевой и мобилизационной готовности Вооруженных Сил Украины и других военных формирований объявлена всеобщая мобилизация.

    Согласно ч.2 вышеупомянутого указа мобилизация проводится на территории Винницкой, Волынской, Днепропетровской, Донецкой, Житомирской, Закарпатской, Запорожской,Ивано-Франковской, Киевской, Кировоградской, Луганской, Львовской, Николаевской,Одесской, Полтавской, Ровенской, Сумской, Тернопольской, Харьковской, Херсонской, Хмельницкой, Черкасской, Черновицкой, Черниговской областей, города Киев.

    Действие нормативно правовых актов в пространстве определяется территориальными пределами его обязательности.

    Исходя из указа президента действие указа распространятся на все области Украины и Киев , но не распространяется на посольства, дипломатические представительства.

    Соответственно призывать граждан, выехавших временно за границу не получится.

    Но надо учесть, что указ Президента является подзаконным актом к Закону Украины «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Согласно ч.2 ст. 4 данного закона общая мобилизация проводится одновременно по всей территории Украины .

    К территории Украины относятся территории посольств, консульств морские, воздушные и космические корабли под флагом или знаком государства, военные корабли, кабели и трубопроводы.

    В случае противоречия норм подзаконного акта нормам закона следует применять норму закона, поскольку он имеет высшее юридическую силу.

    Теоретически мобилизацию можно провести в посольствах лиц, пребывающих на временном консульском учете ,но на первый взгляд возникают такие сложности:

    -Личная подача заявления о постановке на консульский учет. Соответственно, если человек не станет на консульский учет привлечь его к ответственности за границей будет сложно или невозможно. Если все таки привлечь к ответственности в Украине то вопрос упирается в исполнение решения;

    -Ограниченность срока пребывания на временном консульском учете-1 год и необходимость его продления. Это можете привести к сокращению численности граждан находящихся на консульском учете;

    -Платность временного консульского учета. Консульский сбор за временный консульский учет на год равен 18 евро (20 дол).Если это платно то многие не захотят даже становиться;

    -Ограниченность людских ресурсов в консульстве. Вопрос доступных слотов и даты посещения посольства и постановки ожидаемо растянется надолго

    -Отсутствует механизм принуждения, если человек не явится в консульство на постановку на учет или не поедет в Украину по повестке

    Соответственно можем сделать вывод дипломатические представительства могут только "способствовать" возврату тех граждан ,которые изъявят желание приехать в Украину.

    Обращайтесь, если будет нужна помощь!

    Удачи!

    Крикун Сергій  Павлович

    "ПРАВИЛА перетинання державного кордону громадянами України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#T...):

    " 2-6. У разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану право на перетин державного кордону, крім осіб, зазначених у пунктах 2-1 та 2-2 цих Правил, також мають інші військовозобов’язані особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації. Ця норма не поширюється на осіб, визначених в абзацах другому - восьмому частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    Закон України " Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):

    " Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації...

    (ч.третя - прим. авт.) Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    (абз. другий - прим. авт.) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;..".

    ---

    Доброго дня, Артемію! З питання невідомо місце Вашого фактичного знаходження, перебування (в Україні, чи за кордоном), але відповідно до наведеної норми Правил та як відомо, студентам фактично обмежено, заборонено виїзд за межі України.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    1. Якщо чоловік призивного віку не бажає становитися на консульский облік (і стоїть на обліку тільки по місцю проживання в Україні), при відвідуванні посольства для оформлення закордонного паспорту, чи є якісь ризики отримати штраф чи відмови в оформленні закордонного паспорту? Чи можуть у посольстві за порушення цієї постанови про консульский облік вилучити дійсний існуючий закордонний паспорт? Чи взагалі є якісь ризики відвідування посольства на данний момент чоловікам призивного віку? (існують якісь кейси свавілля працівників посольства?)

    Громадяни України, які постійно проживають за кордоном, підлягають консульському обліку. Ні, закордонний паспорт вилучати не будуть, ризики для Вас у відвідуванні посольства немає, посольство лише зобовязане надавати інформацію. У разі порушення правил консульского обліку перебачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу.

    В рамках експериментального проекту Державної міграційної служби щодо оформлення внутрішніх і закордонних паспортів громадянина України в підрозділах ДП "Документ" закордоном, розпочались перші приготування до відкриття такого паспортного центру у Польщі. Уже зараз українці в Польщі зможуть подавати документи на оформлення як внутрішніх, так і закордонних паспортів через спеціальні тимчасові мобільні комплекси.

    Подовження закордонного паспорта можливе не раніше, ніж за 3 місяці до закінчення його терміну дії.

    Для продовження терміну дії закордонного паспорта дорослої особи заявник подає на прийомі такі документи:

    • - Заява (отримується та заповнюється під час прийому)
    • - Закордонний паспорт заявника
    • - Паспорт громадянина України заявника (за наявності)

    2. Чи можна оформлювати закордонний паспорт у іншій країні Євросоюзу, в які не отримував тимчасовий захист? (Наприклад, тимчасовий захист отримано у Польщі, а знайшов слот для реєстрації на оформлення паспорту тільки у Німеччині) Чи можна відправити оформленний паспорт у посольство іншої країни для отримання?

    Звертатись Ви можете до будь-якого посольства. Оформляти тимчасовий захист це ваше право, Ви його не зобовязані його оформляти

    Успіхів (ಠ‿↼)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України