Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня!
В мене склалась така ситуація - восени перетнув кордон маючи тимчасову непридатність на 2 місяці(була вказана дата повторного огляду на зворотній стороні тимчасового посвідчення, повістки не давали), після спливу терміну назад не повернувся(повістка на повторну комісію не приходила і не телефонували).
Зараз хочу звернутись в консульство України в Європі для укладення шлюбу з громадянкою України. Виникає питання, що мене там чекає?
Чи можуть після направлення моїх даних з консульства у відповідні установи в Україні відкрити кримінальну або адміністративну справу? І чи повинно консульство після цього сприяти моєму поверненню в Україну?
І взагалі, які негативні для мене наслідки можуть настати?(можливо було щось схоже на практиці).
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (4)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Андрію!
Ось детальні відповіді на Ваші питання:
В мене склалась така ситуація - восени перетнув кордон маючи тимчасову непридатність на 2 місяці(була вказана дата повторного огляду на зворотній стороні тимчасового посвідчення, повістки не давали), після спливу терміну назад не повернувся(повістка на повторну комісію не приходила і не телефонували).
Зараз хочу звернутись в консульство України в Європі для укладення шлюбу з громадянкою України. Виникає питання, що мене там чекає?
При такому зверненні до українського консульства Вам абсолютно нічого не загрожує!
По-перше, не існує норм закону через які Вас наразі можна було б притягнути до відповідальності.
По-друге, не існує механізмів Вашого примусового повернення в Україну.
По-третє, На даний момент поки що відсутня база обліку військовозобов'язаних, які знаходяться за межами України. Тим більше тих з них, які визнані тимчасово непридатними до служби і повинні після збігу терміну непридатності повернутись для повторного проходження ВЛК.
Ви виїхали за кордон абсолютно законно, й тому Вам немає чого боятися. Максимум що може бути в консульстві - це те, що Вас поставлять на облік.
Чи можуть після направлення моїх даних з консульства у відповідні установи в Україні відкрити кримінальну або адміністративну справу? І чи повинно консульство після цього сприяти моєму поверненню в Україну?
Не бачу жодної причини для притягнення до адмінвідповідальності чи для порушення кримінал ьної справи, бо мова йде про внесення відомостей до актів громадського стану в ДРАЦС, а це далеко від ТЦК чи поліції. До того ж для притягнення до будь якого виду відповідальності потрібні підстави, а їх немає!
І взагалі, які негативні для мене наслідки можуть настати?(можливо було щось схоже на практиці).
На практичці не було, і у Вас не буде!
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче на них відповім!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
2 січня 2023 р. Уряд оприлюднив новий документ – постанову №1487, якою затверджено Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів
Також в рамках цього Порядку затверджено Правила військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Відповідно до цих Правил призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
1) перебувати на військовому обліку:
за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання — у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ — у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі органи СБУ), військовозобов’язані Служби зовнішньої розвідки — у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;
за місцем роботи (навчання) — в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров’я незалежно від підпорядкування і форми власності;
у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців — за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України;
2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів;
3) не змінювати місце проживання з моменту оголошення мобілізації та у воєнний час без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів СБУ, Служби зовнішньої розвідки — без дозволу відповідного керівника);
4) проходити медичний огляд та лікування в закладах охорони здоров’я згідно з рішеннями комісій з питань приписки, призовних комісій або військово-лікарських комісій районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров’я СБУ, а у Службі зовнішньої розвідки — за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки;
5) проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов’язок у запасі, проходити службу у військовому резерві;
6) особисто прибувати до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки з паспортом громадянина України і військово-обліковими документами для зняття з військового обліку в разі вибуття в іншу місцевість до нового місця проживання, за межі України на постійне місце проживання або на строк більше трьох місяців, у разі зміни місця проживання в межах міста з переїздом на територію іншого адміністративного району;
7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки, закордонної дипломатичної установи України), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;
8) особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістівˮ, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізаціюˮ;
9) негайно повідомляти районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки за місцем військового обліку про втрату військово-облікового документа;
10) звіряти не рідше одного разу на п’ять років власні персональні дані з обліковими даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки;
11) подавати щороку до 1 жовтня до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки документи, що підтверджують право громадян на відстрочку від призову на строкову військову службу.
Якщо за будь-яких обставин повістка районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки не надійшла, громадяни призовного віку прибувають до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову на строкову військову службу, визначеного указом Президента України.
Призовники, військовозобов’язані та резервісти за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, зіпсуття або недбале зберігання військово-облікових документів, яке спричинило їх втрату, притягуються до адміністративної відповідальності згідно із Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Громадяни, які ухиляються від військового обліку, навчальних (перевірочних) або спеціальних зборів, від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, несуть кримінальну відповідальність.
ПРОЦЕДУРА ДІЙ КОНСУЛЬСТВ НЕ ЗАТВЕРДЖЕНА НА ПРАКТИЦІ.
"Пункт 52. Закордонні дипломатичні установи України:
інформують громадян, які перебувають на тимчасовому консульському обліку та досягли призовного віку і не мають відстрочки або не звільнені від призову на строкову військову службу, про початок чергового призову громадян України на строкову військову службу;
сприяють поверненню військовозобов’язаних та резервістів в Україну в разі проведення мобілізації та у воєнний час (в особливий період);
повідомляють у семиденний строк з дня взяття на консульський облік або зняття з нього про призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки за місцем перебування їх на військовому обліку;
ведуть військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком (додаток 15). Список зберігається в закордонній дипломатичної установі України протягом п’яти років.
53. Зняття з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які виїжджають за кордон на строк більше трьох місяців, здійснюється після особистого прибуття їх до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки з документами, що підтверджують виїзд за кордон.
Призовники, військовозобов’язані та резервісти, які виїжджають за кордон на строк до трьох місяців, з військового обліку не знімаються."
Якщо не станете на облік буде штраф за порушення правил обліку військовозобов язаним.
Якщо надзвичайний і повноважний посол України у країні перебування запропонує стати на консульський облік , а ви надасте відмову, то згідно процедури він оформить акт про відмову і направить його до ТЦК СП за місцем обліку , де вирішать питання ухилення від мобілізації з накладенням штрафу окремо ст. 210-1 Купап - 3400 -5100 але протокол без вас не складуть там треба підпис ваш, тому після повернення треба буде оскаржувати постанову у суді.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, ви сміливо можете ідти у консульство, у них не має таких повноважень накладати на вас будь які штрафи або депортувати назад в Україну за порушення мобілізації. Тому вам нічого хвилюватися.
Проблемы можуть винекти лише при поверненні в Україну.
Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
КОНСУЛЬСЬКИЙ СТАТУТ УКРАЇНИ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/127/94#Text):
"С т а т т я 29 Консул провадить реєстрацію укладення шлюбу, розірвання шлюбу відповідно до законодавства України...";
"С т а т т я 27 Консул відповідно до законодавства України веде військовий облік громадян України, які перебувають за кордоном.
Консул зобов'язаний забезпечити прибуття громадян України чоловічої статі, які досягли 18-річного віку, до військових комісаріатів за місцем постійного проживання для проходження призовної комісії.".
Кримінальнй кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text):
"Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.".
---
Доброї ночі, пане Андрію! Не буду Вам малювати молочні рікі і кисельні береги. По-перше, має місце норма про зобов'язання консула забезпечити прибуття військовозобов'язаних до РТЦК та СП в Україні. Щодо порядку цього прибуття, меніЖ, зокремаЖ, про невідомо; скоріше всього має місце нормативного акта з обмеженим доступом. По-друге, зазначена на зворотньому боці тимчасового посвідчення дата прибуття на ВЛК є формально повісткою РТЦК та СП, тому вручення окремої повістки не вимагається і не буде, як я вважаю, поважною причиною неприбуття. По-третє, враховуючи визнання Вас на ВЛК тимчасово непридатним, тобто непридатним на 2 місяці, вважаю, що Вам може загрожувати кримінальна відповідальність з підстав наведеної статті КК.