Задайте вопрос юристу

827 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Для бизнеса, 13 мая 2023, вопрос №85279 250₴

Яким чином обраховуються послуги ЖКГ для комерційного приміщення, Якщо воно є вбудовано- прибудованим

Яким чином обраховуються послуги ЖКГ для комерційного приміщення, Якщо воно є вбудовано- прибудованим в багатоквартирному будинку. Вбудована частина становить 60м 2. Прибудована 110 м2. А також чи маю я право розірвати договір з ОСББ і заключити договір з іншою обслуговуючою компанією

Ответы юристов (8)

    Корнійчук Євген Іванович
    Общаться в чате Корнійчук Євген Іванович 10 месяцев назад

    Юрист, г. Киев, 8 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, ні ви не маєте право розірвати договір з ОСББ. Нарахування послуг здійснюється на підставі рішення загальних зборів ОСББ на ньому вони повинні були затвердити тариф.

    Зверніться до голови за таким рішенням для ознайомлення.

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%
    Общаться в чате Айвазян Юрий Климентьевич 10 месяцев назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, Олена!

    Основними нормативними актами, що регулюють питання оплати комунальних послуг, є закон "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 та постанову Кабміну №869 від 01.06.2011 "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги". Крім того, за тарифами "для населення" здійснюють оплату за теплову енергію та житлово-комунальні послуги тільки власники і користувачі квартир та інших приміщень, призначених та придатних для постійного проживання в них. У свою чергу, для власників нежитлових приміщень застосовується тариф як для "інших споживачів". Фактично, це означає, що власники комерційних приміщень в житлових будинках платять за комерційними (тобто, за вищими) тарифами, хоча можуть бути і нюанси. В реальності функціонують ОСББ, які зазвичай виставляють різні тарифи для житлової та нежитлової нерухомості. Наприклад, на сайті UDP, всі тарифи викладені у відкритому доступі на сайті ЖК. У керуючій компанії відмінність в тарифах пояснюють тим, що надають різний пакет послуг мешканцям та власникам / орендарям нежитлової нерухомості. Послуги цілодобової охорони, додаткове прибирання території і т.д. - все це прораховується, аргументовані підсумкові цифри виносяться на засідання ОСББ, за них голосують і тільки потім тарифи запевняють.

    Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком. Рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75% загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, крім деяких рішень, які вважаються прийнятими зборами співвласників, якщо за них проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50% загальної площі.

    У комплексах ТММ пакет послуг, що надаються для обслуговування житлової та нежитлової нерухомості теж має деякі відмінності. Наприклад, з огляду на те, що найчастіше нежитлова нерухомість розташована на перших поверхах, орендарі та власники таких приміщень не платять за обслуговування ліфтів, прибирання сходових кліток і коридорів. У той же час вони оплачують експлуатацію систем оповіщення про пожежу та автоматичного пожежогасіння. Решта послуг - прибирання та благоустрій прибудинкової території, вивезення снігу, технічне обслуговування внутрішньобудинкових інженерних систем, поточний ремонт та інше - нараховуються за єдиним тарифом. У той же час, якщо приміщення або секція мають окремі інженерні системи, тарифи на ці послуги розрахуються окремо. Режими функціонування житлової, торгової та офісної нерухомості абсолютно різні. Навантаження на квадратний метр різниться в рази. Порівняйте квартиру в 100 кв. м, де проживає 3-4 людини, і кафе такої ж площі, де не тільки працює до 10 осіб, а й постійно приходять відвідувачі. Офіси та торгові приміщення виробляють значно більше сміття, у них вище навантаження на дорожнє покриття і вимоги по парковці. Ще значніше навантаження на інженерію приміщень, в яких функціонують ресторани, кафе та офіси. По суті, часто буває так, що сьогодні жителі багатоквартирного будинку частково оплачують вивіз сміття із закладів харчування, які розташовані в їх будинках. Тому, вважає Ярослава Чапко, незабаром відмінності в тарифах будуть не тільки між житлової та нежитлової нерухомістю, а й в залежності від того, з якою метою нежитлова нерухомість використовується. В найближчому майбутньому ринок прийде до того, щоб в кожному з будинків були окремі тарифи для приміщень, що використовуються під склади, для ресторанного бізнесу, для офісів і так далі. Управлячі компанії ОСББ про все це чудово проінформовані.Тому і існує постійний конфлікт інтересів мж ОСББ і розпорядниками комерційної нерухомості в багатоповерхових будинках.

    ВИСНОВОК:

    Обійти рішення ОСББ в питанні оплати комунальних послуг майже неможливо, тому що власником будинку, де розташована Ваша комерційна нерухомість, є саме ОСББ, яке і вирішує такі питання в залежності від визначеного у статуті ОСББ або на загальних сборах, або передають ці питання управляючій компанії.

    Втім залишається ще один варіант вирішення цього питання - через адміністративний суд. Це, якщо рішення ОСББ Вас не влаштує.

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче на них відповім!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    16%
    Общаться в чате Кирда Вячеслав Володимирович 10 месяцев назад

    Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Вітаю, Олено!

    Питання щодо обрахування - більш пов'язане з бухгалтерією, а не юриспруденцією. Тарифи визначає ОСББ.

    Щодо розірвання договору з ОСББ, то треба дивитись Ваш договір щодо одноособового права розірвати його.

    Якщо співвласники вирішили розірвати договір з управителем, вони мають скликати збори співвласників або загальні збори ОСББ (якщо воно створено у будинку) та прийняти на ньому відповідне рішення. Для прийняття рішення про відкликання управителя співвласники мають набрати понад 50% голосів.

    Після прийняття рішення збори мають обрати уповноважену особу з числа співвласників для повідомлення управителя про розірвання договору та підписання угоди про розірвання договору. При повідомленні управителя необхідно керуватися порядком інформування сторін, який визначений у договорі між управителем та співвласниками.

    Тож незалежно від того, яким чином з’явився управитель, співвласники мають право змінити форму управління своїм будинком. Не варто терпіти недобросовісного управителя, ви можете розірвати з ним договір та обрати ефективніший варіант управління багатоквартирним будинком, такий як ОСББ та асоціація ОСББ.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Степанов Михайло Леонідович
    Общаться в чате Степанов Михайло Леонідович 10 месяцев назад

    Юрист, г. Львов, 12 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Вітаю.

    1. Договір не розірвати. ( з той причини що він є власником комерційного приміщення)

    2. Нараховують за тарафим прийнятим загальними зборами.

    З повагою. для подальшої співпраці натискайте "Звернутися" або закрийте питання натиснувши галочку.

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%
    Общаться в чате Карпенко Андрей Владимирович 10 месяцев назад

    Адвокат, г. Киев, 24 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрый вечер!

    ДОГОВОР РАЗОРВАТЬ НЕВОЗМОЖНО.

    Разным владельцам недвижимости позволили насчитывать разные коммунальные платежи за обслуживание домов и придомовой территории.

    Соответствующую правовую позицию выдала Большая палата Верховного суда в ходе рассмотрения дела №910/6471/18. Решение по тарифам принимаются объединениями совладельцев многоквартирных домов (ОСМД), их не нужно согласовывать с правительством или городскими властями. Все на усмотрение жильцов и управляющих.

    "Определение порядка уплаты, перечня и размеров взносов и платежей совладельцев дома относится к исключительной компетенции общего собрания совладельцев в соответствии с положениями части девятой статьи 10 закона № 2866-III, части второй статьи 12 закона № 417-VIII и по законодательно установленным порядком голосования на собрании объединения совладельцев многоквартирного дома", — говорится в заключении БП-ВС.

    Совсем необязательно, чтобы коммунальные тарифы были едиными для всех обитателей одной и той же многоэтажки. Спор по делу №910/6471/18 касался именно этого факта: ОСМД установило разные тарифы для пользователей жилых и нежилых помещений (7 грн и 7,4 грн за квадратный метр, соответственно). С коммерсантов, арендующих первый этаж здания, захотели брать больше.

    Верховный суд выдал четкое заключение в пользу ОСМД, постановив, что только объединению решать, какие тарифы устанавливать. Они могут быть разными для жилых и нежилых помещений, что может быть даже логично: например, у тех же магазинчиков на первых этажах зданий больше посетителей, потому за ними приходится больше убирать территорию. Да и их мусор нужно чаще вывозить.

    Коммунальные тарифы могут быть разными не только с нежилыми помещениями. Они могут разниться даже квартирах одного и того же здания.

    Действующее законодательство не запрещает устанавливать разную плату за коммунальные услуги даже для квартир одного дома. Стоимость может разниться в зависимости от этажа. И такие случаи уже есть. Первые этажи, например, платят меньше, поскольку на их отопление уходит меньше ресурса, более высокие — больше. Бывает, что на одну и ту же многоэтажку устанавливается по 3-4 тарифа. Что, как показала позиция БП-ВС, не запрещается действующим законодательством.

    Но это не значит, что жильцы домов должны безапелляционно подчиняться любому тарифному решению ОСМД. Согласно действующему законодательству, люди имеют право затребовать у правления ОСМД структуру расчета тарифа по обслуживанию многоэтажки. Им не имеют права отказать в предоставлении данной информации.

    Тарифы должны быть к чему-то привязаны и корректно рассчитаны. Они должны быть экономически обоснованным. То есть, сколько объединение жильцов получило по платежкам, столько и должно потратить на содержание дома. ОСМД — неприбыльная организация, она не имеет права зарабатывать прибыль на своей деятельности. Хотя такие случаи тоже встречаются, после чего перепуганные председатели объединений прибегают в панике к юристам — "кошмар, на меня открыли уголовное дело, из-за того, что узнали, что я разместил деньги ОСМД на депозит" (такие случаи вскрывались после закрытия банков, когда средства нельзя было вернуть). Потому нужно помнить, что тариф должен быть правильно рассчитан с прикидкой на обслуживание многоэтажки, а не на прибыль. Нужно всегда пытаться спокойно, отталкиваясь от экономики процесса, мирно договориться с правлением жилищного объединения.

    УДАЧИ!

    Гончаренко Константин
    Общаться в чате Гончаренко Константин 10 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрый день!

    Сообщаю следующее:

    договір розірвати неможливо, але можливо оскаржити нарахування

    Велика Палата Верховного Суду висловила зовсім іншу думку стосовно цього питання, повністю відмовивши у задоволенні позовних вимог.

    Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком. Рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75% загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, крім деяких рішень, які вважаються прийнятими зборами співвласників, якщо за них проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50% загальної площі.

    Колегія суддів вказала, що суди не спростували надані відповідачем доводи і докази, що оспорювані пункти рішення приймалися відповідно до вимог ч. 2 ст. 12 Закону, яка передбачає, що витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат.

    Велика Палата ВС зазначила, що матеріалами справи не доведено, що по відношенню до позивача рішенням загальних зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку були здійснені будь-які обмеження, а іншим власникам житлових приміщень надані несправедливі переваги за рахунок позивача.

    Відповідну постанову по справі № 910/6471/18 Велика Палата Верховного Суду прийняла 3.12.2019.

    Вам ,як представнику треба в інтересах власника звернутись письмово до голови ОСББ та отримати письмові роз'яснення щодо нарахувань та зазначити про необхідність перерахунку тарифу, далі замовити експертну комісію з управління ЖКГ міста ,аби вони провели заміри фактичних втрат у мережах, перевірили правильність нарахувань з боку ОСББ

    Отримавши кожну письмову відповідь та акти, оскаржити нарахування до суду та зобов язати до перерахунку платежів.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    22%
    Общаться в чате Крикун Сергій Павлович 10 месяцев назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Закон України "Про житлово-комунальні послуги" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#Text):

    " Стаття 4. Повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг...

    3. До повноважень органів місцевого самоврядування належать:...

    2) встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону;...

    Стаття 10. Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги

    1. Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

    2. Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за домовленістю сторін, крім випадку обрання управителя органом місцевого самоврядування...

    3. Ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, якщо інше не визначено договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, та включає:

    1) витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, крім витрат на обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги, у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем;

    2) винагороду управителю, яка визначається за згодою сторін...

    Стаття 12. Договори про надання житлово-комунальних послуг...

    2..Договори про надання комунальних послуг можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір, індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, колективний договір) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач (співвласник багатоквартирного будинку, власник будівлі, у тому числі власник індивідуального садибного житлового будинку), колективний споживач).

    Стаття 14. Особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку

    1. За рішенням співвласників багатоквартирного будинку, прийнятим відповідно до закону, з виконавцем відповідної комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) укладається договір про надання комунальних послуг, а саме:

    1) індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, що укладається кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно, за умови що співвласники прийняли рішення про вибір відповідної моделі організації договірних відносин та дійшли згоди з виконавцем комунальної послуги щодо розміру плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку;

    2) колективний договір, що укладається від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою;

    3) договір про надання комунальних послуг з колективним споживачем, що укладається з об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об’єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір.

    Співвласники багатоквартирного будинку (об’єднання співвласників багатоквартирного будинку) самостійно обирають одну з моделей організації договірних відносин, визначених цією частиною, за кожним видом комунальних послуг (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії).

    У межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг...".

    Закон України " Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2866-14#Text):

    " Стаття 10. Статутні органи об'єднання...

    Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов'язковим для всіх співвласників...

    До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься:...

    визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників;...".

    ---

    Доброго дня, пане Олено! По-перше, загальні збори ОСББ визначають розмір внесків і платежів співласників, але не тариф, зокрема, з управління багатоквартирним будинком. По-друге, тариф з комунальної послуги, якщо він не встановлений органом місцевого самоврядування, а також розмір внеску ОСББ може бути оскаржений до, в даному випадку, господарського суду.

    Савченко Олександр
    22%
    Общаться в чате Савченко Олександр 6 месяцев назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, Олено!

    Енергетичне законодавство виділяє 2 види споживача: побутовий (фізичні особи – власники житлового фонду) та непобутовий – комерційний (власники нежитлової нерухомості). Так, юридична особа – власник житлової нерухомості, є непобутовим споживачем, та фізична особа – власник комерційної нерухомості – також вважається непобутовим споживачем. І якщо побутовий споживач, після того, як він збере весь необхідний пакет документів, звернувшись до Центру комунального сервісу, одразу ж отримає договори з комунальними службами на руки, то комерційному споживачеві на все потрібно буде витратити набагато більше часу та зусиль.

    Укладання договору щодо утримання будинку та прибудинкової території комерційної нерухомості:

    Якщо ви володієте комерційною нерухомістю, наприклад, офісом на першому поверсі житлового будинку, або ж ви юридична особа, яка володіє службовою квартирою в багатоквартирному будинку, вам, як і побутовим споживачам, необхідно укласти договір на обслуговування будинку, його прибудинкової території та вивезення сміття.

    Комерційному споживачеві (якщо в будинку не створено ОСББ) доведеться укласти два різні договори в різних організаціях:

    • договір на утримання будинку та прибудинкової території в Керуючій компанії відповідного району міста Києва, в якому знаходиться будівля;
    • договір на вивіз сміття – у Комунальному підприємстві “Київкомунсервіс”.

    Сам процес виглядає наступним чином:

    1. Збір пакету документів;
    2. Подача документів;
    3. Очікування результату до 30 днів;
    4. Одержання підписаних договорів на руки.

    Пакет документів, який потрібно подати:

    • Заява про укладання договору;
    • Копія документа, що підтверджує право власності на комерційну нерухомість;
    • Копія паспорта та реєстраційного номера платника податків/статутних документів юридичної особи;
    • Копія технічного паспорта на нерухомість;
    • Довідка про кількість зареєстрованих у квартирі осіб.

    Важливо! Оскільки тариф за ці послуги залежить від площі та кількості зареєстрованих осіб – він є постійним. Звіти про кількість споживання подавати не потрібно, рахунки на оплату та акти прийому-передачі наданих послуг отримуватимете поштою, підписані акти необхідно буде надсилати поштою безпосередньо до КП “Київкомунсервіс” – за вивіз сміття та до Керуючої компанії – за утримання будинку.

    Наша компанія не тільки бере на себе весь процес підключення до потрібних комунальних служб, але й надає інформацію про те, як вам надалі поводитися з цими службами.

    Теплопостачання та гаряче водопостачання комерційної нерухомості:

    Після реформи енергоринку у 2018 році, послуги з теплопостачання та гарячого водопостачання споживачам надає Комунальне підприємство “Київтеплоенерго”. Як і в ситуації з утриманням будинку та прибудинкової території, непобутовому споживачеві необхідно укласти два різні договори: на тепло та гарячу воду, у різних підрозділах комунального підприємства.

    Пакет документів, який необхідно подати для укладання договорів:

    • Заява про укладання договору;
    • Копія документа, що підтверджує право власності на нерухомість;
    • Копія паспорта та реєстраційного номера платника податків/статутних документів юридичної особи;
    • Копія технічного паспорта на нерухомість;
    • Паспорт на комерційний вузол обліку гарячої води/опалення, зроблений не пізніше ніж за 4 роки до укладання договору, або сертифікат їх перевірки.

    Етапи укладання договорів для комерційного споживача:

    1. Збір пакету документів та їх подання;
    2. Огляд інспектором системи гарячого водопостачання з видачею Акту опломбування вузла комерційного обліку (лічильника) гарячої води;
    3. Вихід інспектора для огляду системи централізованого теплопостачання (це два різних інспектори, і приходять вони у різний час) з видачею Акту опломбування вузла комерційного обліку (лічильника) теплової енергії (при наявності);
    4. Очікування до 30 календарних днів підготовки тексту договорів;
    5. Виїзд до КП “Київтеплоенерго” для підписання договору на гаряче водопостачання споживачем;
    6. Виїзд до КП “Київтеплоенерго” для підписання договору на централізоване теплопостачання споживачем;
    7. Очікування до 30 днів підписання договору з боку постачальника послуги та його отримання.

    Насправді були випадки, коли у процесі огляду інспектором системи водопостачання, вузли комерційного обліку (лічильники) було встановлено неправильно, чи був відсутній доступ до системи водопостачання у приміщенні. У таких випадках інспектор видає розпорядження про усунення невідповідності, після виконання якого інспектор виходить повторно, фіксує в Акті належний стан системи водопостачання, і процес укладання договору продовжується.

    Співробітники підприємства, у тому числі інспектори, не узгоджують між собою роботу по тому самому об'єкту, тому будьте готові до того, що виїжджати на зустріч з інспектором, підписання договорів та їх отримання, доведеться кілька разів. Цей процес пройде набагато простіше, якщо передати його організацію спеціалістам, які знають всю процедуру.

    Звітність: електронний кабінет для подання звіту щодо кількості споживаної теплової енергії та гарячої води для юридичних осіб поки що знаходиться на стадії розробки. У зв'язку з цим, щомісячно вам необхідно самостійно формувати відповідні звіти, і після 15-го числа кожного місяця подавати їх через центр обслуговування Клієнтів. Одночасно ви отримуватимете рахунки на оплату та акти прийому-передачі наданих послуг за попередній місяць – знову ж таки у різних спеціалістів різних відділів компанії.

    Холодне водопостачання та каналізація в офісі або іншому комерційному приміщенні:

    Послуги з холодного водопостачання та каналізації у місті Києві надає компанія “Київводоканал”.

    Пакет документів, який необхідно подати для укладання договору:

    • Заява про укладання договору;
    • Дислокація у 2-х примірниках;
    • Нормативний розрахунок водоспоживання та водовідведення на рік;
    • Копія документа, що підтверджує право власності на нерухомість;
    • Копія паспорта та реєстраційного номера платника податків/статутних документів юридичної особи;
    • Копія технічного паспорта на нерухомість;
    • Довідка про кількість зареєстрованих у квартирі осіб;
    • Паспорт на комерційні вузли обліку (лічильники) холодної та гарячої води, зроблені не пізніше ніж за 4 роки до укладання договору, або сертифікат їхньої перевірки.

    Етапи укладання договору:

    1. Одержання нормативного розрахунку водоспоживання та водовідведення на рік;
    2. Збір пакету документів та їх подання;
    3. Огляд інспектором системи холодного водопостачання з видачею Акта опломбування вузла комерційного обліку (лічильника) холодної води;
    4. Очікування до 30 днів підготовки тексту договорів;
    5. Виїзд до ПрАТ "АК"Київводоканал" для підписання договору на холодне водопостачання споживачем;
    6. Очікування до 90 днів підписання договору з боку постачальника послуги та його отримання.

    Звітність: при отриманні договору на холодне водопостачання ви також отримаєте логін та пароль до електронного кабінету, через який необхідно до 20 числа кожного місяця передавати показники вузлів комерційного обліку (лічильників) як холодної, так і гарячої води, та формувати рахунки на оплату та акти прийому-передачі наданих послуг.

    Підключення електропостачання для комерційної нерухомості:

    Послуги з електропостачання розділилися на дві організації: розподіл електроенергії надає ПрАТ “ДТЕК”Київські електромережі”, а постачання електроенергії надає ТОВ “Київські електромережі”.

    Для законного користування електрикою комерційному споживачеві необхідно послідовно укласти два договори.

    Першим укладається договір із ПрАТ “ДТЕК”Київські електромережі” на розподіл електроенергії, який є публічним, і споживач отримує виключно спеціальні додатки до нього. Сам договір буде розміщено на сайті компанії.

    Новий власник (комерційний споживач) протягом 180 календарних днів після отримання у власність об'єкта нерухомості зобов'язаний подати пакет документів на укладення договору про розподіл електроенергії. В іншому випадку переоформлення договору буде проводитися в порядку нового приєднання до електромереж за зовсім іншою більш складною, довгою і витратною процедурою.

    Пакет документів, який необхідно подати для укладання договору:

    • Заява про приєднання до договору на розподіл електроенергії;
    • Заява про припинення електропостачання на об'єкт нерухомості на період переукладання договору нового споживача;
    • Ліміти використання електроенергії на рік;
    • Заява про використання юридичною особою житлової квартири для негосподарської діяльності, проживання у ній фізичних осіб;
    • Копія документа, що підтверджує право власності на нерухомість;
    • Копія паспорта та реєстраційного номера платника податків/статутних документів юридичної особи;
    • Копія технічного паспорта на нерухомість.

    Етапи укладання договору:

    • Збір пакету документів та їх подання;
    • Вихід інспектора для огляду вузла комерційного обліку (лічильника) електроенергії та видача Акта відповідності нормам та стандартам;
    • Очікування до 30 днів підготовки додатків до договору на розподілення електроенергії;
    • Виїзд до ПрАТ “ДТЕК”Київські електромережі” для отримання додатків до договору на розподіл електроенергії.

    Ми завжди рекомендуємо і супроводжуємо подачу документів через Центр обслуговування клієнтів, оскільки дуже часто трапляються ситуації, коли в режимі онлайн документи не доходять до спеціаліста, а у нового власника є лише 180 днів на переоформлення договору зі старого власника на себе.

    Також нерідко виникають випадки, коли при технічному огляді інспектором вказуються невідповідності електроустановки (лічильника та його комплектуючих) чинним нормам. В результаті інспектор видає Акт невідповідності з їх зазначенням та строками усунення. Після усунення невідповідностей інспектор виходить повторно, фіксує в Акті належний стан електролічильника та продовжується процес укладання договору.

    Протягом 5 календарних днів після видачі додатків до договору на розподіл електроенергії, ви зобов'язані подати пакет документів на укладення договору на постачання електроенергії, який також є публічним. В іншому випадку електропостачання на ваш об'єкт нерухомості буде припинено.

    Пакет документів, який необхідно подати для укладання договору:

    • Заява про приєднання до договору на постачання електроенергії;
    • Заява про припинення електропостачання на об'єкт нерухомості на період переукладання договору на нового споживача;
    • Ліміти використання електроенергії на рік;
    • Заява про використання юридичною особою житлової квартири для негосподарської діяльності, проживання у ній фізичних осіб;
    • Копія документа, що підтверджує право власності на нерухомість;
    • Копія паспорта та реєстраційного номера платника податків/статутних документів юридичної особи;
    • Копія технічного паспорта на нерухомість;
    • Копія паспорта точки розподілу електричної енергії;
    • Копія акта розмежування балансової належності електромереж;
    • Копія однолінійної схеми електропостачання;
    • Копія відомостей про розрахункові засоби обліку електроенергії.

    Етапи укладання договору:

    1. Збір пакету документів та їх подання;
    2. Очікування до 10 календарних днів повідомлення про приєднання до публічного договору про постачання електроенергії.

    Звітність: після отримання повідомлення про приєднання до договору на постачання електроенергії ви можете зареєструватися в електронному кабінеті, через який необхідно до 3-го числа кожного місяця передавати показання вузлів комерційного обліку (лічильників) електроенергії, формувати рахунки на оплату та акти прийому-передачі наданих послуг.

    Процес укладання договорів на отримання комунальних послуг та подальша їх оплата для непобутових споживачів разюче відрізняється від такого процесу для побутових споживачів. Включає більше етапів і спеціальних документів, учасників процесу, а також більш розтягнутий в часі.

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України