Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день. Посадили до начала войны.
В кратце статья не моя, подогнали потому что выгодно следствию. Состав суда, адвокат бесплатный и даде потерпевший одни , тоесть таких как я не один человек. Отработаная схема. На видео суда вышло вывести все, но суд на стороне прокуратуры, потому что я сам отбил 2 статьи и им нельщя было чтоб эту тоже , поэтому вытянули как могли. Началась война и теперь , аппеляционный суд и касация, Верховный суд второй палаты попросту слили все. Никто не розбираеться , стоит подеять видео суда и все бы доказал, везде отказ.
По краткому: оттолкнулись от свидетеля который на тот момент проходил в того же следователя по другому делу, и судья тот же,а ему убавили срок по его делу, чтоб он дал показания. Но и они идут в разрез законодательству. Потому что сам свидетель и потерпевший не отрицают того как было, все на видео суда.Судья вытащил все из никуда чтоб не подставить "колег"Но видео никак не дали поднять. Уверен в том что смогу все доказать , интересует тот кто мастер по Европейским судам. Потому что то что происходит сейчас... людей садят потому что они раньше сидели, зарабатывая себе звездочки. На все закрывают глаза. Я иду до конца.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (8)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Руслане!
Ось роз'яснення з цього приводу Міністерства юстиції України:
Європейський суд з прав людини (далі – Суд) є міжнародним органом, який за умов, визначених Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод (далі – Конвенція), може розглядати заяви, подані особами, які скаржаться на порушення своїх прав. Конвенція є міжнародним договором, на підставі якого більшість європейських держав зобов’язалися дотримуватися прав та основоположних свобод людини. Ці права гарантуються як самою Конвенцією, так і протоколами до неї (Протоколи № 1, 4, 6, 7, 12 і 13), згода на обов’язковість яких надана державами – сторонами Конвенції.
1. Ви можете звернутися до Суду, якщо вважаєте, що Ви особисто є жертвою порушення однією з держав – сторін Конвенції Ваших прав чи основоположних свобод, які захищаються Конвенцією та протоколами до неї.
2. Суд може розглядати лише ті заяви, в яких йдеться про порушення гарантованих Конвенцією та протоколами до неї прав – одного або кількох.
Європейський суд є наднаціональною міжнародною судовою установою, яка розглядає скарги осіб щодо порушення їхніх прав державами – сторонами Конвенції.
Відповідно до статті 19 Конвенції, Європейський суд створений для забезпечення дотримання Високими Договірними Сторонами їхніх зобов’язань за Конвенцією та протоколами до неї. Відповідно до статті 32 Конвенції, юрисдикція Європейського суду поширюється на всі питання, які стосуються тлумачення та застосування Конвенції і протоколів до неї та які передаються на його розгляд відповідно до статей 33, 34 і 47 Конвенції. Відповідно, Суд не виконує функції національного суду та не має повноважень скасовувати або змінювати рішення національних судів. Суд також не може безпосередньо втручатися в діяльність органу влади, дія або бездіяльність якого спричинила порушення.
3. Суд може розглядати лише ті заяви, які спрямовані проти держав, що ратифікували Конвенцію та відповідні протоколи, і які стосуються подій, що відбувалися після дати ратифікації (відповідна інформація щодо дат ратифікації Конвенції та протоколів до неї розміщено на офіційному сайті Європейського суду :
http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/741F36BA-623E-4682-9884-84AA52491182/NoticeUKR.pdf ).
4. Ви можете звернутися до Суду лише зі скаргами, предмет яких перебуває у сфері відповідальності суб’єкта владних повноважень (наприклад: парламенту, суду, прокуратури тощо) однієї з цих держав. Суд не розглядає заяви, спрямовані проти приватних осіб або недержавних інституцій.
5. Згідно з п. 1 статті 35 Конвенції, Суд приймає заяви до розгляду лише після того, як були використані усі внутрішні засоби юридичного захисту, і лише протягом шести місяців з дати винесення остаточного рішення. Суд не розглядає заяву, яка не відповідає цим умовам прийнятності.
6. Надзвичайно важливо, щоб перед зверненням до Суду Ви використали усі засоби судового захисту в державі, проти якої спрямована заява, які могли б призвести до усунення порушення, що є предметом оскарження; в протилежному випадку Ви маєте довести, що такі засоби захисту є неефективними. Це означає, що Вам слід спочатку звернутися до національних судів, яким підсудна справа, включаючи відповідну вищу судову інстанцію, для захисту своїх прав, про порушення яких Ви маєте намір поскаржитись до Суду. Крім того, використовуючи належні засоби захисту, необхідно дотримуватись національних процесуальних правил, зокрема, передбачених законодавством строків.
8. Якщо Ваша заява стосується рішення національного суду, наприклад, вироку, то після того, як Ви використали звичайну процедуру судового оскарження, немає потреби знову вдаватися до спроб перегляду цього рішення. Також не обов’язково використовувати позасудові засоби юридичного захисту або звертатися зі скаргами або заявами, наприклад, до парламенту, глави держави або уряду, міністра чи уповноваженого з прав людини, оскільки ці засоби захисту не вважаються такими, що необхідно використати перед зверненням до Суду.
9. Ви можете подати заяву до Суду протягом шести місяців після ухвалення остаточного рішення судом або органом влади, до компетенції яких належить визначення питання, що є предметом Вашого звернення до Суду. Шестимісячний строк відраховується з моменту Вашого ознайомлення або ознайомлення Вашого адвоката з остаточним судовим рішенням, за результатами звичайної процедури оскарження на національному рівні, або ж - у разі якщо Ви вважає, що ефективний засіб юридичного захисту щодо такого порушення на національному рівні відсутній - з моменту стверджуваного порушення.
10. Перебіг шестимісячного строку припиняється в момент отримання Судом від Вас першого листа, в якому чітко викладено – хоча б у стислій формі – предмет заяви, яку Ви маєте намір подати, або заповненого формуляру заяви. Звичайного запиту з проханням надати інформацію недостатньо, щоб зупинити перебіг шестимісячного строку.
Офіційними мовами Суду є англійська та французька, але за бажанням Ви можете звертатися до Секретаріату Суду офіційною мовою однієї з держав, що ратифікували Конвенцію. На початковій стадії провадження Суд може також листуватися з Вами цією мовою. Проте, якщо Суд не визнає заяву неприйнятною на основі надісланих документів, а вирішить запропонувати Уряду висловити свою позицію щодо скарг заявника, Суд вестиме листування англійською чи французькою мовою, а Ви чи Ваш представник, за загальним правилом, повинні будете надсилати подальші зауваження англійською чи французькою мовою.
12. Суд приймає лише ті заяви, які надіслані поштою (а не по телефону). Якщо Ви відсилаєте свою заяву електронною поштою або факсом, Вам обов’язково потрібно продублювати її звичайною поштою. Також немає необхідності бути особисто присутнім у Суді для усного викладення обставин справи.
Листи і документи, які надсилаються до Суду, не слід прошивати степлером, склеювати чи скріплювати іншим чином. Усі сторінки повинні бути послідовно пронумеровані.
Згідно з положеннями правила 47 Регламенту Суду, в заяві необхідно:
а) навести стислий виклад фактів, щодо яких Ви скаржитися, та суть Ваших скарг;
б) зазначити права, гарантовані Конвенцією або протоколами до неї, які, на Вашу думку, були порушені;
в) назвати національні засоби юридичного захисту, якими Ви скористалися;
г) навести перелік рішень судів (або інших державних органів) у справі, із зазначенням дати кожного рішення та органу, який його виніс, а також коротку інформацію про зміст цього рішення. До листа необхідно додати копії самих рішень (Суд не повертає надіслані йому документи, тому необхідно надсилати виключно копії, а не оригінали).
Правило 45 Регламенту Суду вимагає, щоб заява була підписана Вами як заявником, або Вашим представником.
Якщо Ви не бажаєте розкривати свою особу, Ви маєте про це зазначити в заяві до Суду та викласти причини на виправдання такого відступу від загального правила гласності провадження в Суді. У виняткових і виправданих випадках Голова Палати Суду може надати дозвіл на анонімність.
Усю кореспонденцію стосовно скарги необхідно надсилати за адресою:
The RegistrarEuropean Court of Human RightsCouncil of EuropeF–67075 STRASBOURG CEDEXFRANCE – ФРАНЦІЯ.
Будуть нез'ясовані питання чи потреба продовжити розмову персонально, тисніть кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь Вам допомогти!
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня,
Порядок звернення до Європейського суду з прав людиниКуди звернутися
Заява повинна бути надіслана до Європейського суду з прав людини поштою на наступну адресу:
Зауважте, що заява, надіслана факсом, не може перервати шестимісячний термін.
Підстави зверненняКонституція України (ч.4 ст.55) гарантує кожному право після використання всіх національних засобів правового захисту звертатися за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних судових установ чи до відповідних органів міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна.Однією з найефективніших міжнародних судових установ, до яких мають право звертатися громадяни України, є Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого визнана нашою державою.Мабуть, багато хто знає про цю установу, але коли і як можна звернутися до Європейського суду з прав людини, – відомо далеко не всім. Недостатність інформації часто приводить до того, що ми переоцінюємо можливості цього суду, помилково вважаючи, що подати скаргу до нього можна у будь-якому випадку, коли ми вважаємо, що наші права порушено.Звернутися до Європейського суду з прав людини можна лише за таких умов:
- Ви маєте намір оскаржити поведінку держави, яка сама порушила Ваше право чи свободу або не забезпечила їх захисту (йдеться про порушення права чи свободи, що гарантується Європейською конвенцією з прав людини);
- Ви вичерпали усі доступні Вам ефективні національні засоби юридичного захисту;
- Ви не пропустили строку звернення до Суду;
- Ваша справа ще не розглядалася Судом з тих самих підстав і Ви не використовуєте інший міжнародний механізм захисту своїх прав.
Як дорого коштує звернення до Європейського Суду?Процедура розгляду скарг Європейським Судом з прав людини є безкоштовною і не вимагає суттєвих витрат з боку заявника, а судовий процес не передбачає обов'язкової участі адвоката. Діяльність Суду фінансується за рахунок бюджетних коштів Ради Європи. Регламентом Європейського Суду з прав людини передбачена можливість, за певних умов, надання заявникові безоплатної правової допомоги у разі, якщо вона є необхідною для належного ведення справи в Палаті Суду, а заявникові бракує достатніх коштів, щоб сплатити вартість усіх або частини послуг.
Які скарги може розглядати Суд?Європейський суд з прав людини (далі «Суд») - це міжнародний суд, який може розглядати тільки заяви від осіб, організацій та підприємств, які стверджують, що їхні права, гарантовані Європейською конвенцією з прав людини, були порушені. Конвенція є міжнародним договором, на підставі якого значна кількість європейських держав зобов'язалися забезпечувати певні основоположні права. Ці права викладені в самій Конвенції, а також у Протоколах № 1, 4, 6, 7, 12 і 13 до неї. До зазначених протоколів приєдналися лише окремі держави. Вам слід ознайомитись із цими документами, тексти яких додаються. : Суд не може розглядати будь-які скарги. Його повноваження визначені критеріями прийнятності, які викладені в Конвенції і які визначають, хто може подати заяву, коли та з яких питань. Понад 90 % заяв, що розглядаються Судом, визнаються неприйнятними. Тому Вам необхідно перевірити, чи відповідають Ваші скарги критеріям прийнятності, описаним нижче. Суд може вирішити Вашу справу тільки за наступних умов:
Увага! Відповідно до Протоколу № 15 про внесення змін до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод з 01 лютого 2022 року термін звернення до Суду становить 4 місяці із дня винесення остаточного рішення на національному рівні. Новий термін застосовується до заяв, в яких остаточне рішення на національному рівні винесено 01 лютого 2022 року і пізніше.
Слід також зважати на те, що Суд отримує десятки тисяч заяв щороку. Він не має ресурсів для розгляду малозначущих чи повторних скарг, які не стосуються серйозних питань і якими не повинен займатися міжнародний наглядовий орган. Подібні скарги можуть бути визнані неприйнятними через зловживання правом на подання заяви, так само як і у випадках, коли заявник використовує лайливі чи образливі вислови. Заява так само може бути відхилена, якщо оскаржувані заявникам обставини не завдали йому дійсної та суттєвої шкоди, не піднімають нові питання захисту прав людини, які потребують розгляду на міжнародному рівні, були вже розглянуті національними судами.
Як правильно оформити звернення?Індивідуальна заява має бути викладена у письмовій формі мовою однієї з держав, які ратифікували Конвенцію. Тобто не зважаючи на те, що судочинство у Європейському суді з прав людини ведеться англійською або французькою мовами, Ви можете викласти свою заяву українською, російською або іншою офіційною мовою держав-учасниць Конвенції та протоколів до неї. Важливо пам’ятати, що заява до Суду може бути викладена лише на офіційному бланку формуляра заяви.Заповнюючи заяву, потрібно дотримуватися вимог щодо її змісту. Тому перед заповненням варто ознайомитися з офіційною пояснювальною нотаткою для осіб, які бажають звернутися до Європейського суду з прав людини. Відповідний документ наведений у додатку.Готуючи звернення, потрібно:
Подаючи індивідуальну заяву, потрібно додати документи, якими Ви підтверджуєте факти порушень Ваших прав. Це насамперед повинні бути копії рішень у Вашій справі. Оригінали додавати не потрібно.Якщо від Вашого імені заяву підписує представник, до неї потрібно додати належно оформлену довіреність, яка підтверджує повноваження представника. Бланк довіреності Ви можете знайти у додатку. Перед відправленням заяви слід послідовно пронумерувати кожну сторінку.
Пам’ятайте, що зшивати, склеювати чи в інший спосіб скріплювати сторінки заяви і документів не можна.Зауважте: за звернення до Європейського суду з прав людини жоден податок, мито чи збір не сплачується.
Коли заява вважається поданою?Якщо Ви попередньо звернулися до Суду з листом, у якому стисло описали обставини порушення, вважається, що Ви звернулися до Суду у день, яким датований відповідний лист. Тобто з цього дня перебіг шестимісячного строку, протягом якого Ви маєте право звернутися до Суду, зупиняється. У відповідь на Ваш лист Ви отримаєте від Суду бланк формуляра заяви, який потрібно буде заповнити та надіслати на адресу Суду протягом восьми тижнів.Якщо протягом цього строку Ви не надішлете свою заяву, то вважатиметься, що Ви звернулися до Суду не у день Вашого першого звернення, а в день, коли Ви надішлете заповнений формуляр заяви. У таких випадках важливо, щоб Ви не пропустити шестимісячний строк, інакше втратите право на розгляд Вашого звернення Судом.Якщо у першому листі Ви не викладаєте конкретні обставини своєї справи, а лише просите надати інформацію щодо діяльності Суду та умов прийняття заяви, то звернення з таким листом не перериватиме строк, протягом якого Ви можете звертатися до Суду.
У відповідь на такий запит Ви лише зможете отримати пакет документів, необхідних Вам для вивчення питань, що стосуються Ваших прав, діяльності Суду та процедури звернення за захистом, а також формуляр заяви.У таких випадках, а також якщо Ви попередньо не зверталися до Суду з листом, а одразу заповнили та надіслали формуляр заяви, вона вважатиметься поданою у день відправлення її до Суду.
Отже, незважаючи на велику кількість заяв проти України до Суду, більшість справ мають схожий характер та стосуються низки структурних проблем, що призводять до порушення Україною Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, зокрема:
Представляє Україну в Суді під час розгляду справ, а також забезпечує виконання рішень Суду, ухвалених проти нашої держави Урядовий уповноважений у справах Європейського суду з прав людини, що функціонує в рамках Міністерства юстиції.
Скільки часу Європейський суду з прав людини розглядає справи?У цілому з моменту отримання Судом заяви до моменту винесення ним рішення по суті проходить три-п’ять років, однак цей строк може бути як меншим (мінімальний строк розгляду справи в Європейському суді з прав людини може складати близько півтори роки), так і набагато більше (десять років і більше). Усе залежить від терміновості або пріоритетності заяви. Так, окремі заяви Суд може визнати терміновими і розглянути їх у пріоритетному порядку, зокрема у випадку, якщо життя чи здоров’я заявника знаходиться під загрозою. Інші, менш термінові заяви (наприклад, щодо захисту права власності), Суд розглядатиме, як правило, довше.
Процедура розгляду справ Судом є письмовою, що не потребує особистої присутності у Суді. Після розгляду справи, заявника обов’язково буде поінформовано про будь-яке рішення, винесене Судом уй справі.
https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%9F%D0%B...
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Адвокат, г. Киев, 26 лет опыта
Доброго вечора, Руслане! Не буду довго описувати підстави та порядок звернення до Європейського суду з прав людини, колеги достатньо повно та кваліфіковано все описали. Звертаю Вашу увагу що з 01 лютого 2022 року термін звернення до Європейського Суду становить 4 місяці з дня винесення остаточного рішення на національному рівні (Верховний суд України) після 01 лютого 2022 року. Цей строк не поновлюється!!
Маю достатньо досвіду з підготовки заяв до Європейського суду з прав людини, та двічі справи по моїм заявам були розглянуті Європейським судом.
Будуть питання звертайтесь, контакти в профілі. Щасти Вам!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте, Руслан!
Если вы решите обратиться в Суд, убедитесь, что ваше заявление соответствует правилу 47 Регламента Суда, в котором изложена информация и документы, которые должны быть предоставлены.
Непредоставление какой-либо информации или документов, требуемых в соответствии с §§ 47 и 1 Правила 2, приведет к тому, что жалобы не будут рассмотрены Судом. Обязательно должны быть заполнены все поля в анкете.
Правило 47Возбуждение дела
Действительное ходатайство будет рассмотрено Судом; Это не означает, что заявление будет признано приемлемым.
Заявители - Как подать действительное заявление, подать заявление в Суд, форма заявления, условия приемлемости, обеспечительные меры (coe.int)
При наличии вопросов, обращайтесь индивидуально через кнопку "Звернутися".
Всего доброго!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Підстави звернення до Європейського суду з прав людини
1. Ви можете звернутися до Суду, якщо вважаєте, що Ви особисто є жертвою порушення однією з держав – сторін Конвенції Ваших прав чи основоположних свобод, які захищаються Конвенцією та протоколами до неї.
2. Суд може розглядати лише ті заяви, в яких йдеться про порушення гарантованих Конвенцією та протоколами до неї прав – одного або кількох.
Європейський суд є наднаціональною міжнародною судовою установою, яка розглядає скарги осіб щодо порушення їхніх прав державами – сторонами Конвенції.
Відповідно до статті 19 Конвенції, Європейський суд створений для забезпечення дотримання Високими Договірними Сторонами їхніх зобов’язань за Конвенцією та протоколами до неї. Відповідно до статті 32 Конвенції, юрисдикція Європейського суду поширюється на всі питання, які стосуються тлумачення та застосування Конвенції і протоколів до неї та які передаються на його розгляд відповідно до статей 33, 34 і 47 Конвенції. Відповідно, Суд не виконує функції національного суду та не має повноважень скасовувати або змінювати рішення національних судів. Суд також не може безпосередньо втручатися в діяльність органу влади, дія або бездіяльність якого спричинила порушення.
3. Суд може розглядати лише ті заяви, які спрямовані проти держав, що ратифікували Конвенцію та відповідні протоколи, і які стосуються подій, що відбувалися після дати ратифікації (відповідна інформація щодо дат ратифікації Конвенції та протоколів до неї розміщено на офіційному сайті Європейського суду :
http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/741F36BA-623E-4682-9884-84AA52491182/NoticeUKR.pdf ).
4. Ви можете звернутися до Суду лише зі скаргами, предмет яких перебуває у сфері відповідальності суб’єкта владних повноважень (наприклад: парламенту, суду, прокуратури тощо) однієї з цих держав. Суд не розглядає заяви, спрямовані проти приватних осіб або недержавних інституцій.
5. Згідно з п. 1 статті 35 Конвенції, Суд приймає заяви до розгляду лише після того, як були використані усі внутрішні засоби юридичного захисту, і лише протягом шести місяців з дати винесення остаточного рішення. Суд не розглядає заяву, яка не відповідає цим умовам прийнятності.
6. Надзвичайно важливо, щоб перед зверненням до Суду Ви використали усі засоби судового захисту в державі, проти якої спрямована заява, які могли б призвести до усунення порушення, що є предметом оскарження; в протилежному випадку Ви маєте довести, що такі засоби захисту є неефективними. Це означає, що Вам слід спочатку звернутися до національних судів, яким підсудна справа, включаючи відповідну вищу судову інстанцію, для захисту своїх прав, про порушення яких Ви маєте намір поскаржитись до Суду. Крім того, використовуючи належні засоби захисту, необхідно дотримуватись національних процесуальних правил, зокрема, передбачених законодавством строків.
8. Якщо Ваша заява стосується рішення національного суду, наприклад, вироку, то після того, як Ви використали звичайну процедуру судового оскарження, немає потреби знову вдаватися до спроб перегляду цього рішення. Також не обов’язково використовувати позасудові засоби юридичного захисту або звертатися зі скаргами або заявами, наприклад, до парламенту, глави держави або уряду, міністра чи уповноваженого з прав людини, оскільки ці засоби захисту не вважаються такими, що необхідно використати перед зверненням до Суду.
9. Ви можете подати заяву до Суду протягом шести місяців після ухвалення остаточного рішення судом або органом влади, до компетенції яких належить визначення питання, що є предметом Вашого звернення до Суду. Шестимісячний строк відраховується з моменту Вашого ознайомлення або ознайомлення Вашого адвоката з остаточним судовим рішенням, за результатами звичайної процедури оскарження на національному рівні, або ж - у разі якщо Ви вважає, що ефективний засіб юридичного захисту щодо такого порушення на національному рівні відсутній - з моменту стверджуваного порушення.
10. Перебіг шестимісячного строку припиняється в момент отримання Судом від Вас першого листа, в якому чітко викладено – хоча б у стислій формі – предмет заяви, яку Ви маєте намір подати, або заповненого формуляру заяви. Звичайного запиту з проханням надати інформацію недостатньо, щоб зупинити перебіг шестимісячного строку.
Як подавати заяву до Суду
Офіційними мовами Суду є англійська та французька, але за бажанням Ви можете звертатися до Секретаріату Суду офіційною мовою однієї з держав, що ратифікували Конвенцію. На початковій стадії провадження Суд може також листуватися з Вами цією мовою. Проте, якщо Суд не визнає заяву неприйнятною на основі надісланих документів, а вирішить запропонувати Уряду висловити свою позицію щодо скарг заявника, Суд вестиме листування англійською чи французькою мовою, а Ви чи Ваш представник, за загальним правилом, повинні будете надсилати подальші зауваження англійською чи французькою мовою.
12. Суд приймає лише ті заяви, які надіслані поштою (а не по телефону). Якщо Ви відсилаєте свою заяву електронною поштою або факсом, Вам обов’язково потрібно продублювати її звичайною поштою. Також немає необхідності бути особисто присутнім у Суді для усного викладення обставин справи.
Листи і документи, які надсилаються до Суду, не слід прошивати степлером, склеювати чи скріплювати іншим чином. Усі сторінки повинні бути послідовно пронумеровані.
Зміст заяви
Згідно з положеннями правила 47 Регламенту Суду, в заяві необхідно:
а) навести стислий виклад фактів, щодо яких Ви скаржитися, та суть Ваших скарг;
б) зазначити права, гарантовані Конвенцією або протоколами до неї, які, на Вашу думку, були порушені;
в) назвати національні засоби юридичного захисту, якими Ви скористалися;
г) навести перелік рішень судів (або інших державних органів) у справі, із зазначенням дати кожного рішення та органу, який його виніс, а також коротку інформацію про зміст цього рішення. До листа необхідно додати копії самих рішень (Суд не повертає надіслані йому документи, тому необхідно надсилати виключно копії, а не оригінали).
Правило 45 Регламенту Суду вимагає, щоб заява була підписана Вами як заявником, або Вашим представником.
Якщо Ви не бажаєте розкривати свою особу, Ви маєте про це зазначити в заяві до Суду та викласти причини на виправдання такого відступу від загального правила гласності провадження в Суді. У виняткових і виправданих випадках Голова Палати Суду може надати дозвіл на анонімність.
Адреса суду
Усю кореспонденцію стосовно скарги необхідно надсилати за адресою:
The RegistrarEuropean Court of Human RightsCouncil of EuropeF–67075 STRASBOURG CEDEXFRANCE – ФРАНЦІЯ.
Листування з Судом
1. Після отримання від Вас першого листа або формуляру заяви Секретаріат Суду надсилає відповідь з повідомленням про те, що за Вашим іменем було відкрито справу, номер якої потрібно зазначати в усіх наступних листах до Суду. Надалі до Вас можуть звернутися за додатковою інформацією, документами чи роз’ясненнями, пов’язаними із заявою.
Секретаріат Суду не надає інформації щодо законодавства держави, проти якої спрямовано заяву, а також не надає юридичних консультацій стосовно застосування або тлумачення національного права.
2. Ви маєте своєчасно і сумлінно відповідати на листи Секретаріату Суду. Будь-яка затримка з відповіддю може розцінюватися як те, що Ви не зацікавлені у продовженні провадження в Суді, і розгляд заяви, відповідно, припиняється.
3. Якщо Ви вважаєте, що Ваша заява стосується одного з прав, гарантованих Конвенцією або протоколами до неї, і що всі умови прийнятності, викладені вище, задоволені, Ви повинні ретельно і розбірливо заповнити формуляр заяви і повернути його до Суду в найкоротші строки та у будь-якому випадку не пізніше шести місяців з дати направлення першого листа до Секретаріату Суду. Якщо формуляр та всі необхідні документи не будуть надіслані до Секретаріату Суду до спливу вказаного строку, це буде розцінено як те, що Ви не бажаєте підтримувати заяву в Суді і, відповідно, Вашу справу буде знищено.
Конфіденційність інформації, надісланої до Суду
Згідно з правилом 33 Регламенту Суду, всі документи, що надійшли до Секретаріату Суду у зв’язку із заявою, за винятком поданих з приводу переговорів щодо дружнього врегулювання, як це передбачено правилом 62, мають бути доступними для громадськості, якщо з причин, викладених у пункті 2 цього правила, Голова Палати Суду не вирішить інакше - з власної ініціативи або за клопотанням сторони чи іншої заінтересованої особи.
Таким чином, за загальним правилом, доступ до всієї інформації, яка міститься в документах, наданих заявником Секретаріату Суду, зокрема до інформації про осіб, про яких йдеться в документах, є відкритим. Крім того, у разі якщо Суд викладе таку інформацію у рішенні щодо прийнятності або щодо суті справи, або ж у рішенні про вилучення справи з реєстру справ Суду, її може бути розміщено в інформаційній базі Суду HUDOC на офіційному Інтернет-сайті Суду.
Наявність представника чи адвоката
На початковій стадії подання заяви Ви не зобов’язані мати представника, а якщо Ви його маєте, він не обов’язково повинен бути адвокатом. Однак, якщо Суд вирішить запропонувати Уряду висловити свою позицію у справі, Вам потрібно, за загальним правилом, мати представника (крім особливих випадків), який є практикуючим юристом в одній із держав, що ратифікували Конвенцію. Представник повинен володіти однією з офіційних мов Суду (англійською або французькою).
Якщо Ви бажаєте звернутися до Суду через адвоката або іншого представника, Вам необхідно додати до формуляра заяви довіреність, яка б уповноважувала його діяти від Вашого імені. Представник юридичної особи (підприємства, об’єднання, і т.д.) або групи осіб повинен підтвердити свої юридичні повноваження представляти заявника.
Плата за звернення до Суду
Суд не може надати Вам допомогу з оплати послуг адвоката для підготовки заяви до Суду. В подальшому, а саме після рішення Суду про направлення заяви Урядові для надання зауважень, Ви, у разі браку коштів для оплати послуг адвоката, можете претендувати на отримання безкоштовної юридичної допомоги, якщо надання такої допомоги Суд визнає за необхідне для належного розгляду справи.
Процедура розгляду справи безкоштовна. Процедура розгляду справ Судом є письмовою, що не потребує Вашої особистої присутності у Суді. Вас обов’язково буде поінформовано про будь-яке рішення, винесене Судом у Вашій справі.
Вам необідно для початку звернутись до РЕГІОНАЛЬНОГО СПЕЦІАЛІСТА , сертифікованого адвоката у сфері захисту прав людини , аби він проаналізував перспективу проходження справи по інстанціям судової влади України включно з Верховним Судом України.
Адже супровід адвоката необхідна буде упродовж всього процесу розгляду справи у ЕСПЛ.
Коли будуть рішення суду кожної інстанції , після цього можливо буде вирішити питання про звернення до ЕСПЛ , ЗА НАЯВНОСТІ ПІДСТАВ ТА ВИЧЕРПНИХ ДОКАЗІВ.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Днепр, 12 лет опыта
Вітаю
Загальна інформація
Європейський суд з прав людини (далі – Суд) є міжнародним органом, який за умов, визначених Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод (далі – Конвенція), може розглядати заяви, подані особами, які скаржаться на порушення своїх прав. Конвенція є міжнародним договором, на підставі якого більшість європейських держав зобов’язалися дотримуватися прав та основоположних свобод людини. Ці права гарантуються як самою Конвенцією, так і протоколами до неї (Протоколи № 1, 4, 6, 7, 12 і 13), згода на обов’язковість яких надана державами – сторонами Конвенції.
Підстави звернення до Європейського суду з прав людини
1. Ви можете звернутися до Суду, якщо вважаєте, що Ви особисто є жертвою порушення однією з держав – сторін Конвенції Ваших прав чи основоположних свобод, які захищаються Конвенцією та протоколами до неї.
2. Суд може розглядати лише ті заяви, в яких йдеться про порушення гарантованих Конвенцією та протоколами до неї прав – одного або кількох.
Європейський суд є наднаціональною міжнародною судовою установою, яка розглядає скарги осіб щодо порушення їхніх прав державами – сторонами Конвенції.
Відповідно до статті 19 Конвенції, Європейський суд створений для забезпечення дотримання Високими Договірними Сторонами їхніх зобов’язань за Конвенцією та протоколами до неї. Відповідно до статті 32 Конвенції, юрисдикція Європейського суду поширюється на всі питання, які стосуються тлумачення та застосування Конвенції і протоколів до неї та які передаються на його розгляд відповідно до статей 33, 34 і 47 Конвенції. Відповідно, Суд не виконує функції національного суду та не має повноважень скасовувати або змінювати рішення національних судів. Суд також не може безпосередньо втручатися в діяльність органу влади, дія або бездіяльність якого спричинила порушення.
3. Суд може розглядати лише ті заяви, які спрямовані проти держав, що ратифікували Конвенцію та відповідні протоколи, і які стосуються подій, що відбувалися після дати ратифікації (відповідна інформація щодо дат ратифікації Конвенції та протоколів до неї розміщено на офіційному сайті Європейського суду :
http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/741F36BA-623E-4682-9884-84AA52491182/NoticeUKR.pdf ).
4. Ви можете звернутися до Суду лише зі скаргами, предмет яких перебуває у сфері відповідальності суб’єкта владних повноважень (наприклад: парламенту, суду, прокуратури тощо) однієї з цих держав. Суд не розглядає заяви, спрямовані проти приватних осіб або недержавних інституцій.
5. Згідно з п. 1 статті 35 Конвенції, Суд приймає заяви до розгляду лише після того, як були використані усі внутрішні засоби юридичного захисту, і лише протягом шести місяців з дати винесення остаточного рішення. Суд не розглядає заяву, яка не відповідає цим умовам прийнятності.
6. Надзвичайно важливо, щоб перед зверненням до Суду Ви використали усі засоби судового захисту в державі, проти якої спрямована заява, які могли б призвести до усунення порушення, що є предметом оскарження; в протилежному випадку Ви маєте довести, що такі засоби захисту є неефективними. Це означає, що Вам слід спочатку звернутися до національних судів, яким підсудна справа, включаючи відповідну вищу судову інстанцію, для захисту своїх прав, про порушення яких Ви маєте намір поскаржитись до Суду. Крім того, використовуючи належні засоби захисту, необхідно дотримуватись національних процесуальних правил, зокрема, передбачених законодавством строків.
8. Якщо Ваша заява стосується рішення національного суду, наприклад, вироку, то після того, як Ви використали звичайну процедуру судового оскарження, немає потреби знову вдаватися до спроб перегляду цього рішення. Також не обов’язково використовувати позасудові засоби юридичного захисту або звертатися зі скаргами або заявами, наприклад, до парламенту, глави держави або уряду, міністра чи уповноваженого з прав людини, оскільки ці засоби захисту не вважаються такими, що необхідно використати перед зверненням до Суду.
9. Ви можете подати заяву до Суду протягом шести місяців після ухвалення остаточного рішення судом або органом влади, до компетенції яких належить визначення питання, що є предметом Вашого звернення до Суду. Шестимісячний строк відраховується з моменту Вашого ознайомлення або ознайомлення Вашого адвоката з остаточним судовим рішенням, за результатами звичайної процедури оскарження на національному рівні, або ж - у разі якщо Ви вважає, що ефективний засіб юридичного захисту щодо такого порушення на національному рівні відсутній - з моменту стверджуваного порушення.
10. Перебіг шестимісячного строку припиняється в момент отримання Судом від Вас першого листа, в якому чітко викладено – хоча б у стислій формі – предмет заяви, яку Ви маєте намір подати, або заповненого формуляру заяви. Звичайного запиту з проханням надати інформацію недостатньо, щоб зупинити перебіг шестимісячного строку.
Як подавати заяву до Суду
Офіційними мовами Суду є англійська та французька, але за бажанням Ви можете звертатися до Секретаріату Суду офіційною мовою однієї з держав, що ратифікували Конвенцію. На початковій стадії провадження Суд може також листуватися з Вами цією мовою. Проте, якщо Суд не визнає заяву неприйнятною на основі надісланих документів, а вирішить запропонувати Уряду висловити свою позицію щодо скарг заявника, Суд вестиме листування англійською чи французькою мовою, а Ви чи Ваш представник, за загальним правилом, повинні будете надсилати подальші зауваження англійською чи французькою мовою.
12. Суд приймає лише ті заяви, які надіслані поштою (а не по телефону). Якщо Ви відсилаєте свою заяву електронною поштою або факсом, Вам обов’язково потрібно продублювати її звичайною поштою. Також немає необхідності бути особисто присутнім у Суді для усного викладення обставин справи.
Листи і документи, які надсилаються до Суду, не слід прошивати степлером, склеювати чи скріплювати іншим чином. Усі сторінки повинні бути послідовно пронумеровані.
Зміст заяви
Згідно з положеннями правила 47 Регламенту Суду, в заяві необхідно:
а) навести стислий виклад фактів, щодо яких Ви скаржитися, та суть Ваших скарг;
б) зазначити права, гарантовані Конвенцією або протоколами до неї, які, на Вашу думку, були порушені;
в) назвати національні засоби юридичного захисту, якими Ви скористалися;
г) навести перелік рішень судів (або інших державних органів) у справі, із зазначенням дати кожного рішення та органу, який його виніс, а також коротку інформацію про зміст цього рішення. До листа необхідно додати копії самих рішень (Суд не повертає надіслані йому документи, тому необхідно надсилати виключно копії, а не оригінали).
Правило 45 Регламенту Суду вимагає, щоб заява була підписана Вами як заявником, або Вашим представником.
Якщо Ви не бажаєте розкривати свою особу, Ви маєте про це зазначити в заяві до Суду та викласти причини на виправдання такого відступу від загального правила гласності провадження в Суді. У виняткових і виправданих випадках Голова Палати Суду може надати дозвіл на анонімність.
Адреса суду
Усю кореспонденцію стосовно скарги необхідно надсилати за адресою:
The RegistrarEuropean Court of Human RightsCouncil of EuropeF–67075 STRASBOURG CEDEXFRANCE – ФРАНЦІЯ.
Листування з Судом
1. Після отримання від Вас першого листа або формуляру заяви Секретаріат Суду надсилає відповідь з повідомленням про те, що за Вашим іменем було відкрито справу, номер якої потрібно зазначати в усіх наступних листах до Суду. Надалі до Вас можуть звернутися за додатковою інформацією, документами чи роз’ясненнями, пов’язаними із заявою.
Секретаріат Суду не надає інформації щодо законодавства держави, проти якої спрямовано заяву, а також не надає юридичних консультацій стосовно застосування або тлумачення національного права.
2. Ви маєте своєчасно і сумлінно відповідати на листи Секретаріату Суду. Будь-яка затримка з відповіддю може розцінюватися як те, що Ви не зацікавлені у продовженні провадження в Суді, і розгляд заяви, відповідно, припиняється.
3. Якщо Ви вважаєте, що Ваша заява стосується одного з прав, гарантованих Конвенцією або протоколами до неї, і що всі умови прийнятності, викладені вище, задоволені, Ви повинні ретельно і розбірливо заповнити формуляр заяви і повернути його до Суду в найкоротші строки та у будь-якому випадку не пізніше шести місяців з дати направлення першого листа до Секретаріату Суду. Якщо формуляр та всі необхідні документи не будуть надіслані до Секретаріату Суду до спливу вказаного строку, це буде розцінено як те, що Ви не бажаєте підтримувати заяву в Суді і, відповідно, Вашу справу буде знищено.
Конфіденційність інформації, надісланої до Суду
Згідно з правилом 33 Регламенту Суду, всі документи, що надійшли до Секретаріату Суду у зв’язку із заявою, за винятком поданих з приводу переговорів щодо дружнього врегулювання, як це передбачено правилом 62, мають бути доступними для громадськості, якщо з причин, викладених у пункті 2 цього правила, Голова Палати Суду не вирішить інакше - з власної ініціативи або за клопотанням сторони чи іншої заінтересованої особи.
Таким чином, за загальним правилом, доступ до всієї інформації, яка міститься в документах, наданих заявником Секретаріату Суду, зокрема до інформації про осіб, про яких йдеться в документах, є відкритим. Крім того, у разі якщо Суд викладе таку інформацію у рішенні щодо прийнятності або щодо суті справи, або ж у рішенні про вилучення справи з реєстру справ Суду, її може бути розміщено в інформаційній базі Суду HUDOC на офіційному Інтернет-сайті Суду.
Наявність представника чи адвоката
На початковій стадії подання заяви Ви не зобов’язані мати представника, а якщо Ви його маєте, він не обов’язково повинен бути адвокатом. Однак, якщо Суд вирішить запропонувати Уряду висловити свою позицію у справі, Вам потрібно, за загальним правилом, мати представника (крім особливих випадків), який є практикуючим юристом в одній із держав, що ратифікували Конвенцію. Представник повинен володіти однією з офіційних мов Суду (англійською або французькою).
Якщо Ви бажаєте звернутися до Суду через адвоката або іншого представника, Вам необхідно додати до формуляра заяви довіреність, яка б уповноважувала його діяти від Вашого імені. Представник юридичної особи (підприємства, об’єднання, і т.д.) або групи осіб повинен підтвердити свої юридичні повноваження представляти заявника.
Плата за звернення до Суду
Суд не може надати Вам допомогу з оплати послуг адвоката для підготовки заяви до Суду. В подальшому, а саме після рішення Суду про направлення заяви Урядові для надання зауважень, Ви, у разі браку коштів для оплати послуг адвоката, можете претендувати на отримання безкоштовної юридичної допомоги, якщо надання такої допомоги Суд визнає за необхідне для належного розгляду справи.
Процедура розгляду справи безкоштовна. Процедура розгляду справ Судом є письмовою, що не потребує Вашої особистої присутності у Суді. Вас обов’язково буде поінформовано про будь-яке рішення, винесене Судом у Вашій справі.
Цю інформацію підготовлено за матеріалами офіційного Інтернет-сайту Європейського суду:
http://www.echr.coe.int/ECHR/EN/Header/Applicants/Information+for+applicants
Для співпраці натискайте кнопку звернутися, якщо питання закрито натискайте галочку.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Здравствуйте, Руслан!
1. Европейский суд по правам человека НЕ ЯВЛЯЕТСЯ апеляционной инстанцией.
Статистика указывает на то, что в Суд регулярно поступают заявления относительно того, что местные суды неадекватно восприняли факты дела либо не приняли важные, с точки зрения заявителя, ходатайства. Обычно такие заявления основаны на факте нарушения ст. 6 Европейской конвенции по правам человека.
Целью деятельности суда является обеспечение соблюдения положений Конвенции и ее протоколов. Суд не имеет функции исправления ошибок местных судов по применению национального законодательства. Также в полномочия суда не входит оценка доказательств. Неправильным является восприятие Европейского суда как «четвертой инстанции», в которую бы все аспекты дела могли передаваться на рассмотрение. Заявления, в которых декларируется, что местные суды должны были бы принять другое решение (в пользу истца), признаются неприемлемыми, безосновательными и необоснованными.
На решение о неприемлемости не влияет, если в заявлении данное положение сформулировано как нарушение ст. 6 Конвенции. Указанная статья гарантирует только справедливое и публичное слушание определенных категорий дел перед независимым и беспристрастным судом. Также это положение не гарантирует эффективности местных судебных процедур.
2. Первое письмо в Европейский суд НЕ ЯВЛЯЕТСЯ ДОСТАТОЧНЫМ для соблюдения правила шести месяцев.
Обычно в Суд поступают письма почти перед окончанием срока, предусмотренного ст. 35 § 1 Конвенции. Иногда эти письма также содержат утверждение, что обоснование заявления будут выложены потом. Также обычно прилагается копия решения местного суда.
Для того чтобы первое письмо в Европейский суд остановил отсчет шестимесячного срока для подачи заявления, необходимо, чтобы в нем содержалась подробная информация о сути заявления, иначе говоря, должны быть изложены факты, на которых базируется предположение о нарушении прав человека, также должно быть определено, какие права были нарушены, со ссылкой на статьи Конвенции и протоколы или без них. На официальном сайте Европейского суда по правам человека можно найти форму заявления и рекомендации по ее заполнению.
Суд трактует дату отправки письма со всей необходимой информацией как дату подачи заявления. Если письмо не имеет в своем содержании даты отправки, а дата на марке непонятна - датой подачи заявления будет определен день получения письма Канцелярией Суда. Заявление, переданное по факсу, будет принято лишь при условии, что в пятидневный срок оригинал заявления с подписями и печатями будет отправлен по почте.
Правило шести месяцев, предусмотренное ст. 35 § 1 Конвенции, является абсолютным и никаких исключений не может быть. Также необходимо добавить, что отсчет шестимесячного срока начинается с момента, когда истец узнал, или должен был бы узнать о решении последней инстанции локальной судебной системы. В теории отсчет начинается с даты оглашения решения, если слушание публичное; с даты отправления решения истцу - в случаях, предусмотренных местным законодательством.
3. Если суть заявления была изложена в процессе переписки с Судом, нужно ОБЯЗАТЕЛЬНО заполнить формуляр заявления.
Правило 47 § 1 Регламента Суда отмечает, что каждое индивидуальное заявление подается на бланке, предоставленном канцелярией, если председатель соответствующей секции не решит иначе. Формуляр заявления направляется канцелярией после получения первого письма от заявителя. Также формуляр можно найти на сайте Европейский суд. Если все детали были полностью изложены в первом письме в Суд, то необязательно в дословной форме выкладывать их снова. В формуляре заявления достаточно будет сделать ссылку на письмо. Неполностью заполненные или не подписанные формуляры возвращаются заявителю. Последствия таких задержек считаются такими, что возникли по вине заявителя.
4. Адвокат, представляющий интересы заявителя, ДОЛЖЕН предоставить Суду письменное разрешение с целью подтверждения своих полномочий.
Правило 45 § 2 Регламента Суда отмечает, что если заявители представлены в соответствии с правилом 36, то их представитель (представители) должны предоставить доверенность или письменное подтверждение полномочий выступать от имени заявителя. Никакой разницы между адвокатами, которые имеют лицензию, и другими представителями в этом случае не имеет. Если адвокат не предоставит документ с подтверждением полномочий, то слушание не состоится. В таких случаях канцелярия направляет напоминания. Это вызывает задержку в рассмотрении дела.
Канцелярия предоставляет формуляр для подтверждения полномочий представителями интересов заявителя. Его использование не является обязательным (в отличие от формуляра заявления), но рекомендовано. Заполнение этого формуляра (его также можно найти на сайте Суда) ускорит процесс аккредитации представителя.
Иногда возникают ситуации, когда заявитель уполномочил адвоката действовать от своего имени, но согласие адвоката не является очевидным согласно предоставленных Суду документов. Тогда Канцелярия обращается к заявителю, чтобы его адвокат подтвердил свое участие в деле. К этому моменту переписка Суда ведется непосредственно с заявителем.
5. Заявитель НЕ ИМЕЕТ дополнительных шесть месяцев, в течение которых он может подать заполненный формуляр, подтвердить полномочия своего представителя и дополнить свое заявление документами.
После получения первого письма от заявителя, Канцелярия отправляет ему в ответ письмо с текстом Конвенции, текст правил 45 и 47 Регламента Суда, объяснительную записку относительно заполнения формуляра, где разъясняется правило приемлемости заявлений и непосредственно формуляр заявления. Последний абзац этого письма содержит информацию относительно того, что формуляр заявления и сопутствующие документы, которые были присланы после определенного времени (после шести месяцев со дня первого обращения с письмом в Суд) будут считаться такими, что не требуют дальнейшего рассмотрения из-за отсутствия желания заявителя и вся предоставленная до этого времени информация будет уничтожена.
Это недопонимание возникает потому, что заявитель либо его представитель обращают внимание только на последний абзац. В основном тексте письма акцентируется тот факт, что последствиями беспричинных задержек будет санкция Суда, в результате которой датой принятия заявления будет дата получения заполненного формуляра заявления (или даже еще более поздняя дата, в случае если талон был полностью заполнен с первого раза), а не дата первого письма в Суд. Это может стать причиной того, что заявление будет подано позднее шестимесячного срока.
Пункт 17 пояснительной записки для лиц, заполняющих формуляр заявления в соответствии со ст. 34 Конвенции отмечает, что Суд рекомендует предоставить заполненный формуляр в период шести недель. Любая задержка с ответом или его отсутствие могут расцениваться как то, что заявитель более не заинтересован в продолжении производства по делу. Также есть возможность продлить этот срок, но в этом случае ответственность за риск, что Суд получит заполненный формуляр заявления после шестимесячного периода со дня последнего решения местного судебного органа, возлагается на заявителя.
После получения заявления Суд может запросить дополнительные документы. На это предоставляется определенный период времени. Если заявитель не успел предоставить необходимые документы в определенное время, это не означает, что его заявление сразу будет отклонено, но рекомендуется направить запрос о продлении срока, если не удается все документы собрать вовремя.
Надо отметить, что шесть месяцев, указанные в последнем абзаце письма от Канцелярии, это никак не период, предоставленный заявителю для предоставления всех документов. Он лишь означает, что заявление и предоставленная в этом деле информация будет храниться на протяжении этого времени в архиве Суда с момента последнего общения с заявителем. После этого материалы дела уничтожаются. Если заявитель возобновляет общение с Судом до истечения этого срока, но после длительного отсутствия активности с его стороны, он должен предоставить Суду объяснение своего молчания.
6. НЕ ВСЕ слушания могут быть проведены на официальном языке одного из государств, ратифицировавших Конвенцию.
Правило 34 § 1 Регламента Суда отмечает, что официальными языками Европейского суда по правам человека являются английский и французский.
Правило 34 § 2 дает возможность подать заявление и сопутствующие документы на языке одного из государств, ратифицировавших Конвенцию. Такое правило действует до принятия решения о приемлемости заявления. Но в связи с подготовкой к упрощению процедур Суда, предусмотренных Протоколом № 14, использование английского или французского языка стало обязательным на ранних стадиях, а именно с даты, когда о заявлении сообщается государству-ответчику. Обязательство в дальнейшем использовать один из официальных языков Суда касается только ходатайств, поданных истцом или от его имени. Это означает, что истец не должен предоставлять перевод документов с локального суда, за исключением случаев, когда эти документы напечатаны не на официальном языке одного из государств, ратифицировавших Конвенцию.
В соответствии с Правилом 36 § 5 адвокат или другой утвержденный представитель, или сам заявитель, если он обращается с просьбой позволить ему представлять свое дело лично, и если он не имеет достаточных навыков высказываться одним из официальных языков Суда, может получить разрешение председателя палаты пользоваться одним из официальных языков Договаривающихся Сторон.
7. Правило 39 Регламента НЕ ВСЕГДА касается предписаний Суда, которые будут действовать с момента начала слушания и вынесения решения.
Правило 39 Регламента Суда (временные меры) провозглашает: «Палата или, когда это целесообразно, ее председатель, может по просьбе стороны или любого другого заинтересованного лица либо по собственной инициативе указать сторонам, какие временные меры, по ее мнению, следует предпринять в интересах сторон или в интересах надлежащего производства по делу». Это непосредственно касается временных мер.
На практике меры, предусмотренные Правилом 39, применяются в случаях, когда истец в случае их неприменения понесет непоправимые потери, которые материальная компенсация по закрытию дела не сможет удовлетворить. Это может произойти, например, в случаях экстрадиции в страны, не являющиеся сторонами Конвенции, если было нарушение ст. 2 или 3 Конвенции или Протокола № 6.
Таким образом не имеет смысла призывать к применению этого правила для приостановления тюремного срока, в случае временного или постоянного закрытия строительного проекта или проблемы прогресса в деле оказания социальной помощи.
8. Лицо заявителя ОБЯЗАТЕЛЬНО сообщается государству-ответчику.
За исключением аспектов, предусмотренных ст. 38 п. 2 Конвенции, процедура в Европейском Суде публичная. Правило 47 § 3 Регламента Суда предусматривает возможность для заявителей, которые не желают раскрывать свою личность перед общественностью, отметить и также изложить причины для оправдания такого отступления от обычного порядка доступа общественности к информации относительно производства в Суде. Председатель палаты может дать разрешение на анонимность в исключительных и должным образом обоснованных случаях. Но даже получение такого разрешения не дает права скрывать личность истца от государства-ответчика. Копии заявления и всех сопутствующих документов направляются представителю государства-ответчика.
9. Запрос на получение денежной компенсации в формуляре заявления в СООТВЕТСТВИИ с процедурой.
Согласно ст. 41 Конвенции, если Суд признает факт нарушения Конвенции или протоколов к ней, и если внутреннее право соответствующей Высокой Договаривающейся Стороны предусматривает лишь частичное возмещение, Суд, в случае необходимости, предоставляет потерпевшей стороне справедливую сатисфакцию.
Если рассматривать процедуру Суда такой, какой она есть сейчас (без предусмотренных Протоколом №14 изменений), то заявитель должен заявить о желании получить справедливую сатисфакцию после принятия решения о приемлемости заявления. Правило 60 § 1 Регламента Суда отмечает, что заявитель, который желает добиться присуждения справедливой компенсации, должен сделать для этого специальное заявление. На это отводится два месяца с момента принятия решения о приемлемости заявления.
В условиях новой, более упрощенной процедуры, предусмотренной Протоколом № 14, заявитель должен изъявить желание о присуждении справедливой компенсации после того, как содержание заявления будет сообщено государству-ответчику. Канцелярия уведомляет заявителя о возможности выявить такое желание и соответствующие сроки в письме. Суд не принимает во внимание желание присудить справедливую компенсацию на ранней стадии процесса и которое не было повторно внесено на необходимом этапе, или которое было внесено после указанного в Регламенте Суда периода. Заявитель должен предоставить подробный перечень претензий с соответствующими документами в пределах времени, определенного для предоставления заявителем доводов по существу дела, если только председатель палаты не решит иначе.
10. НЕ Апелляцию на постановление, А ХОДАТАЙСТВО о приемлемости заявления можно подать в Большую Палату.
Решение комитета об объявлении заявления неприемлемым или об исключении его из реестра дел является окончательным (ст. 28 Конвенции). В ст. 43 отмечается, что в течение трех месяцев от даты принятия решения палатой любая из сторон в деле может в исключительных случаях обратиться с ходатайством о передаче дела на рассмотрение Большой палаты. Это ходатайство будет принято коллегией в составе пяти судей Большой палаты, если дело поднимает серьезный вопрос, касающийся толкования или применения положений Конвенции или протоколов к ней, или другой серьезный вопрос общего значения.
Однако постановление о приемлемости заявления не является «решением» в том значении, в котором оно использовано в ст. 43. Это подтверждается ст. 45, где разграничиваются понятия решения по делу и постановления о приемлемости или неприемлемости заявлений.
Подытоживая изложенные выше факты, хотелось бы отметить, что гражданам и их представителям надо обращаться в Европейский Суд по правам человека только в случаях наличия серьезного нарушения их прав, предусмотренных Конвенцией. Отсутствие достаточной информированности населения о функциях и процедур Страсбургского Суда вызывает значительную перенасыщенность Суда заявлениями, которые являются очевидно неприемлемыми. Ответом на эту проблему стало внесение Протокола №14, который предлагает поддержать новый критерий приемлемости - существенность причиненного вреда.
Удачи!
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Руслане!
Європейський суд з прав людини (далі – Суд) є міжнародним органом, який за умов, визначених Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод (далі – Конвенція), може розглядати заяви, подані особами, які скаржаться на порушення своїх прав. Конвенція є міжнародним договором, на підставі якого більшість європейських держав зобов’язалися дотримуватися прав та основоположних свобод людини. Ці права гарантуються як самою Конвенцією, так і протоколами до неї (Протоколи № 1, 4, 6, 7, 12 і 13), згода на обов’язковість яких надана державами – сторонами Конвенції.
Підстави звернення до Європейського суду з прав людини
1. Ви можете звернутися до Суду, якщо вважаєте, що Ви особисто є жертвою порушення однією з держав – сторін Конвенції Ваших прав чи основоположних свобод, які захищаються Конвенцією та протоколами до неї.
2. Суд може розглядати лише ті заяви, в яких йдеться про порушення гарантованих Конвенцією та протоколами до неї прав – одного або кількох.
Європейський суд є наднаціональною міжнародною судовою установою, яка розглядає скарги осіб щодо порушення їхніх прав державами – сторонами Конвенції.
Відповідно до статті 19 Конвенції, Європейський суд створений для забезпечення дотримання Високими Договірними Сторонами їхніх зобов’язань за Конвенцією та протоколами до неї. Відповідно до статті 32 Конвенції, юрисдикція Європейського суду поширюється на всі питання, які стосуються тлумачення та застосування Конвенції і протоколів до неї та які передаються на його розгляд відповідно до статей 33, 34 і 47 Конвенції. Відповідно, Суд не виконує функції національного суду та не має повноважень скасовувати або змінювати рішення національних судів. Суд також не може безпосередньо втручатися в діяльність органу влади, дія або бездіяльність якого спричинила порушення.
3. Суд може розглядати лише ті заяви, які спрямовані проти держав, що ратифікували Конвенцію та відповідні протоколи, і які стосуються подій, що відбувалися після дати ратифікації (відповідна інформація щодо дат ратифікації Конвенції та протоколів до неї розміщено на офіційному сайті Європейського суду :
http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/741F36BA-623E-4682-9884-84AA52491182/NoticeUKR.pdf ).
4. Ви можете звернутися до Суду лише зі скаргами, предмет яких перебуває у сфері відповідальності суб’єкта владних повноважень (наприклад: парламенту, суду, прокуратури тощо) однієї з цих держав. Суд не розглядає заяви, спрямовані проти приватних осіб або недержавних інституцій.
5. Згідно з п. 1 статті 35 Конвенції, Суд приймає заяви до розгляду лише після того, як були використані усі внутрішні засоби юридичного захисту, і лише протягом шести місяців з дати винесення остаточного рішення. Суд не розглядає заяву, яка не відповідає цим умовам прийнятності.
6. Надзвичайно важливо, щоб перед зверненням до Суду Ви використали усі засоби судового захисту в державі, проти якої спрямована заява, які могли б призвести до усунення порушення, що є предметом оскарження; в протилежному випадку Ви маєте довести, що такі засоби захисту є неефективними. Це означає, що Вам слід спочатку звернутися до національних судів, яким підсудна справа, включаючи відповідну вищу судову інстанцію, для захисту своїх прав, про порушення яких Ви маєте намір поскаржитись до Суду. Крім того, використовуючи належні засоби захисту, необхідно дотримуватись національних процесуальних правил, зокрема, передбачених законодавством строків.
8. Якщо Ваша заява стосується рішення національного суду, наприклад, вироку, то після того, як Ви використали звичайну процедуру судового оскарження, немає потреби знову вдаватися до спроб перегляду цього рішення. Також не обов’язково використовувати позасудові засоби юридичного захисту або звертатися зі скаргами або заявами, наприклад, до парламенту, глави держави або уряду, міністра чи уповноваженого з прав людини, оскільки ці засоби захисту не вважаються такими, що необхідно використати перед зверненням до Суду.
9. Ви можете подати заяву до Суду протягом шести місяців після ухвалення остаточного рішення судом або органом влади, до компетенції яких належить визначення питання, що є предметом Вашого звернення до Суду. Шестимісячний строк відраховується з моменту Вашого ознайомлення або ознайомлення Вашого адвоката з остаточним судовим рішенням, за результатами звичайної процедури оскарження на національному рівні, або ж - у разі якщо Ви вважає, що ефективний засіб юридичного захисту щодо такого порушення на національному рівні відсутній - з моменту стверджуваного порушення.
10. Перебіг шестимісячного строку припиняється в момент отримання Судом від Вас першого листа, в якому чітко викладено – хоча б у стислій формі – предмет заяви, яку Ви маєте намір подати, або заповненого формуляру заяви. Звичайного запиту з проханням надати інформацію недостатньо, щоб зупинити перебіг шестимісячного строку.
Як подавати заяву до Суду
Офіційними мовами Суду є англійська та французька, але за бажанням Ви можете звертатися до Секретаріату Суду офіційною мовою однієї з держав, що ратифікували Конвенцію. На початковій стадії провадження Суд може також листуватися з Вами цією мовою. Проте, якщо Суд не визнає заяву неприйнятною на основі надісланих документів, а вирішить запропонувати Уряду висловити свою позицію щодо скарг заявника, Суд вестиме листування англійською чи французькою мовою, а Ви чи Ваш представник, за загальним правилом, повинні будете надсилати подальші зауваження англійською чи французькою мовою.
12. Суд приймає лише ті заяви, які надіслані поштою (а не по телефону). Якщо Ви відсилаєте свою заяву електронною поштою або факсом, Вам обов’язково потрібно продублювати її звичайною поштою. Також немає необхідності бути особисто присутнім у Суді для усного викладення обставин справи.
Листи і документи, які надсилаються до Суду, не слід прошивати степлером, склеювати чи скріплювати іншим чином. Усі сторінки повинні бути послідовно пронумеровані.
Зміст заяви
Згідно з положеннями правила 47 Регламенту Суду, в заяві необхідно:
а) навести стислий виклад фактів, щодо яких Ви скаржитися, та суть Ваших скарг;
б) зазначити права, гарантовані Конвенцією або протоколами до неї, які, на Вашу думку, були порушені;
в) назвати національні засоби юридичного захисту, якими Ви скористалися;
г) навести перелік рішень судів (або інших державних органів) у справі, із зазначенням дати кожного рішення та органу, який його виніс, а також коротку інформацію про зміст цього рішення. До листа необхідно додати копії самих рішень (Суд не повертає надіслані йому документи, тому необхідно надсилати виключно копії, а не оригінали).
Правило 45 Регламенту Суду вимагає, щоб заява була підписана Вами як заявником, або Вашим представником.
Якщо Ви не бажаєте розкривати свою особу, Ви маєте про це зазначити в заяві до Суду та викласти причини на виправдання такого відступу від загального правила гласності провадження в Суді. У виняткових і виправданих випадках Голова Палати Суду може надати дозвіл на анонімність.
Адреса суду
Усю кореспонденцію стосовно скарги необхідно надсилати за адресою:
The RegistrarEuropean Court of Human RightsCouncil of EuropeF–67075 STRASBOURG CEDEXFRANCE – ФРАНЦІЯ.
Листування з Судом
1. Після отримання від Вас першого листа або формуляру заяви Секретаріат Суду надсилає відповідь з повідомленням про те, що за Вашим іменем було відкрито справу, номер якої потрібно зазначати в усіх наступних листах до Суду. Надалі до Вас можуть звернутися за додатковою інформацією, документами чи роз’ясненнями, пов’язаними із заявою.
Секретаріат Суду не надає інформації щодо законодавства держави, проти якої спрямовано заяву, а також не надає юридичних консультацій стосовно застосування або тлумачення національного права.
2. Ви маєте своєчасно і сумлінно відповідати на листи Секретаріату Суду. Будь-яка затримка з відповіддю може розцінюватися як те, що Ви не зацікавлені у продовженні провадження в Суді, і розгляд заяви, відповідно, припиняється.
3. Якщо Ви вважаєте, що Ваша заява стосується одного з прав, гарантованих Конвенцією або протоколами до неї, і що всі умови прийнятності, викладені вище, задоволені, Ви повинні ретельно і розбірливо заповнити формуляр заяви і повернути його до Суду в найкоротші строки та у будь-якому випадку не пізніше шести місяців з дати направлення першого листа до Секретаріату Суду. Якщо формуляр та всі необхідні документи не будуть надіслані до Секретаріату Суду до спливу вказаного строку, це буде розцінено як те, що Ви не бажаєте підтримувати заяву в Суді і, відповідно, Вашу справу буде знищено.
Конфіденційність інформації, надісланої до Суду
Згідно з правилом 33 Регламенту Суду, всі документи, що надійшли до Секретаріату Суду у зв’язку із заявою, за винятком поданих з приводу переговорів щодо дружнього врегулювання, як це передбачено правилом 62, мають бути доступними для громадськості, якщо з причин, викладених у пункті 2 цього правила, Голова Палати Суду не вирішить інакше - з власної ініціативи або за клопотанням сторони чи іншої заінтересованої особи.
Таким чином, за загальним правилом, доступ до всієї інформації, яка міститься в документах, наданих заявником Секретаріату Суду, зокрема до інформації про осіб, про яких йдеться в документах, є відкритим. Крім того, у разі якщо Суд викладе таку інформацію у рішенні щодо прийнятності або щодо суті справи, або ж у рішенні про вилучення справи з реєстру справ Суду, її може бути розміщено в інформаційній базі Суду HUDOC на офіційному Інтернет-сайті Суду.
Наявність представника чи адвоката
На початковій стадії подання заяви Ви не зобов’язані мати представника, а якщо Ви його маєте, він не обов’язково повинен бути адвокатом. Однак, якщо Суд вирішить запропонувати Уряду висловити свою позицію у справі, Вам потрібно, за загальним правилом, мати представника (крім особливих випадків), який є практикуючим юристом в одній із держав, що ратифікували Конвенцію. Представник повинен володіти однією з офіційних мов Суду (англійською або французькою).
Якщо Ви бажаєте звернутися до Суду через адвоката або іншого представника, Вам необхідно додати до формуляра заяви довіреність, яка б уповноважувала його діяти від Вашого імені. Представник юридичної особи (підприємства, об’єднання, і т.д.) або групи осіб повинен підтвердити свої юридичні повноваження представляти заявника.
Плата за звернення до Суду
Суд не може надати Вам допомогу з оплати послуг адвоката для підготовки заяви до Суду. В подальшому, а саме після рішення Суду про направлення заяви Урядові для надання зауважень, Ви, у разі браку коштів для оплати послуг адвоката, можете претендувати на отримання безкоштовної юридичної допомоги, якщо надання такої допомоги Суд визнає за необхідне для належного розгляду справи.
Процедура розгляду справи безкоштовна. Процедура розгляду справ Судом є письмовою, що не потребує Вашої особистої присутності у Суді. Вас обов’язково буде поінформовано про будь-яке рішення, винесене Судом у Вашій справі.
Матеріали: https://minjust.gov.ua/m/poryadok-zvernennya-do-ev...
Всього доброго. Успіхів! З повагою!