Задайте вопрос юристу

885 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Банковское право, 08 июля 2023, вопрос №88038 150₴

Як отримати кошти, які були повернуті банком з невдалого переказу

Доброго дня,

Виникла наступна ситуація:
1. Я у якості ФОПа для отримання оплати від свого клієнта вислав клієнту номер свого ФОПівського доларового банківського рахунку, а не гривневого (моя помилка).
2. Клієнт сплатив на нього кошти через касу свого банку (Ощадбанк) у гривні.
3. Мій банк (ПриватБанк) відмовився приймати платіж, бо гривневі кошти були сплачені на доларовий рахунок. Натомість, банк повернув кошти.
4. Мій клієнт спробував розібратись, як можна отримати повернуті кошти, але наразі він не впевнений що це можливо, бо кошти були повернуті на міжбанківський рахунок.

Підкажіть, будь-ласка, як саме мій клієнт повинен діяти, щоб отримати повернуті кошти.
Наразі, з документів є:
- скріншот чека про оплату, де вказані ПІБ платника;
- лист-повідомлення від мого банку, де банк зазначає дату повернення коштів, суму коштів та рахунок, на який були повернуті кошти.

Ответы юристов (6)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, клієнту треба звернутися до адміністрації банку з чеком про оплату, та листом повідомленням де зазначено дату, суму, та рахунок банку який були поверненні кошти.

    Це питання повинно бути вирішено без жодних проблем.

    Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрій Климентійович
    100%
    Айвазян Юрій Климентійович год назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Олександре!

    Банк платника має можливість і повинен протягом 3 днів виправити помилку отримувача коштів, тобто Вашу, та або повернути кошти платнику, або отримувачу коштів, перерахованих на неналежний рахунок. Для того платник має написати відповідну заяву, додавши до неї підтверджувальні документи, про які Ви згадуєте в питання, і в електронному вигляді направити менеджерам чи на технічну підтримку Ощадбанку.

    Банки та інші фінансові організації зобов’язані здійснювати моніторинг платіжних операцій та забезпечувати вжиття заходів для запобігання або припинення помилкових операцій та повідомляти інші платіжні системи чи банки про наявність помилкової операції.

    Згідно ч. 3 ст. 32 ЗУ "Про платіжні послуги" банк зобов’язаний розглядати заяви (повідомлення) користувача щодо помилкових, неналежних, неакцептованих платіжних операцій, надавати користувачу можливість одержувати інформацію про хід розгляду заяви (повідомлення) і повідомляти в письмовій формі про результати розгляду заяви (повідомлення) у строк, встановлений договором, але не більше строку, передбаченого законом для розгляду звернень громадян.

    Згідно ст. 86 ЗУ "Про платіжні послуги" банк несе відповідальність за виконання помилкової, неакцептованої платіжної операції і зобов'язаний а у користувача з'являється право на відшкодування шкоди завданої помилковою операцією.

    Банки несуть відповідальність перед користувачами за помилкові платіжні операції, у тому числі за виконання:

    1. помилкової платіжної операції на рахунок неналежного отримувача;
    2. помилкової платіжної операції з рахунку неналежного платника;
    3. платіжної операції з рахунку платника без законних підстав або внаслідок інших помилок банку.

    Банк після виявлення помилки одночасно зобов’язаний негайно повідомити про виконання помилкової платіжної операції і про необхідність ініціювання ним платіжної операції на еквівалентну суму коштів протягом трьох робочих днів з дня надходження такого повідомлення.

    Банк повинен сприяти платнику в поверненні коштів за неналежною платіжною операцією шляхом надання доступної йому інформації про таку операцію, у тому числі отриманої на його запит від надавача платіжних послуг.

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото!

    • Олександр Клиент год назад

      Доброго дня, Юрій.

      Дякую за грунтовну відповідь.

      Банк клієнта не прийняв ніяких дій, щоб виправити мою помилку, тож мій клієнт був впевнений, що я отримав платіж.

      Наразі, складність полягає у тому, що з моменту невдало проведеного платежу пройшло кілька місяців.Чи може банк відмовити у повернені коштів через це?

      • Айвазян Юрій Климентійович
        Айвазян Юрій Климентійович год назад

        Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

        Общаться в чате

        Звичайно, ні! Відмовити немає права!

        Хоча строку, як такого, для повернення коштів, помилково перерахованих з вини платника чи отримувача Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» від 05.04.2001 № 2346-III та Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затверджена постановою Правління НБУ від 21.01.2004 № 22. не визначають. За загальним правилом помилково зараховані кошти мають бути повернуті у строки, встановлені законодавством України.

        Конкретики цьому питанню надає до певної міри стаття 6 Указу Президента України «Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України» від 16.03.1995 № 227/95. За цією нормою підприємства незалежно від форм власності мають у п’ятиденний строк повертати платникам помилково зараховані на їхні рахунки кошти. У разі виявлення фактів порушення такого строку з керівника підприємства і головного бухгалтера стягують до Держбюджету України штраф у розмірі двох неоподатковуваних мінімумів заробітної плати. Це ж саме стосується, відповідно, і банків.

        Втім строки, які маєте на увазі Ви, саме для таких випадків законом не передбачені й, відповідно, це питання ніяк не врегульовано.

        Є так званий загальний строк позовної давності, на який Вам треба орієнтуватись, - це термін звернення до суду за стягненням помилково переказаних коштів, який може бути не більше 3 років.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта

    Доброго дня!

    Процедура повернення коштів помилково перерахованих надавачем платіжних послуг (банком)

    Надавачі платіжних послуг зобов’язані здійснювати моніторинг платіжних операцій та забезпечувати вжиття заходів для запобігання або припинення помилкових операцій та повідомляти інші платіжних систем чи банки про наявність помилкової операції.

    Згідно ч. 3 ст. 32 ЗУ "Про платіжні послуги"Надавач платіжних послуг зобов’язаний розглядати заяви (повідомлення) користувача щодо помилкових, неналежних, неакцептованих платіжних операцій, надавати користувачу можливість одержувати інформацію про хід розгляду заяви (повідомлення) і повідомляти в письмовій формі про результати розгляду заяви (повідомлення) у строк, встановлений договором, але не більше строку, передбаченого законом для розгляду звернень громадян.

    Згідно ст. 86 ЗУ "Про платіжні послуги" надавач платіжних послуг (банк) несе відповідальність за виконання помилкової, неакцептованої платіжної операції і зобов'язаний а у користувача з'являється право на відшкодування шкоди завданої помилковою операцією.

    Надавачі платіжних послуг несуть відповідальність перед користувачами за помилкові платіжні операції, у тому числі за виконання:

    помилкової платіжної операції на рахунок неналежного отримувача;

    помилкової платіжної операції з рахунку неналежного платника;

    платіжної операції з рахунку платника без законних підстав або внаслідок інших помилок надавача платіжних послуг.

    У разі виконання помилкової платіжної операції на рахунок неналежного отримувача надавач платіжних послуг зобов’язаний негайно після виявлення помилки переказати за рахунок власних коштів суму платіжної операції отримувачу, а також сплатити йому пеню в розмірі 0,1 відсотка суми простроченого платежу за кожний день прострочення від дня завершення помилкової платіжної операції до дня переказу коштів на рахунок отримувача, але не більше 10 відсотків суми платіжної операції.

    У разі виконання помилкової платіжної операції з рахунку неналежного платника надавач платіжних послуг зобов’язаний негайно після виявлення помилки або після отримання повідомлення неналежного платника переказати за рахунок власних коштів суму платіжної операції на рахунок неналежного платника та сплатити йому пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день від дня списання з рахунку коштів за помилковою платіжною операцією до дня повернення коштів на рахунок неналежного платника. Надавач платіжних послуг зобов’язаний також відшкодувати неналежному платнику суму утриманої/сплаченої неналежним платником комісійної винагороди за виконану помилкову платіжну операцію (за наявності такої комісійної винагороди).

    Платник, з рахунку якого внаслідок помилки неналежного стягувача без законних підстав списано кошти, має право на стягнення суми такої платіжної операції з неналежного стягувача у судовому порядку. Якщо всупереч наданого ініціатором розпорядження про відкликання платіжної інструкції суму платіжної операції списано з рахунку платника та переказано отримувачу, надавач платіжних послуг платника зобов’язаний негайно після виявлення помилки або після отримання повідомлення платника повернути за рахунок власних коштів суму платіжної операції на рахунок платника та сплатити йому пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день від дня списання з рахунку платника коштів за платіжною операцією до дня повернення коштів на рахунок платника.

    Надавач платіжних послуг після виявлення помилки одночасно зобов’язаний негайно повідомити неналежного отримувача про виконання помилкової платіжної операції і про необхідність ініціювання ним платіжної операції на еквівалентну суму коштів цьому надавачу платіжних послуг протягом трьох робочих днів з дня надходження такого повідомлення. У разі порушення неналежним отримувачем триденного строку надавач платіжних послуг має право вимагати від неналежного отримувача сплати пені в розмірі 0,1 відсотка суми простроченого платежу за кожний день від дати завершення помилкової платіжної операції до дня повернення коштів на рахунок платника, але не більше 10 відсотків суми платіжної операції. У разі ненадходження коштів від неналежного отримувача надавач платіжних послуг має право на їх відшкодування у судовому порядку.

    Надавач платіжних послуг повинен сприяти платнику в поверненні коштів за неналежною платіжною операцією шляхом надання доступної йому інформації про таку операцію, у тому числі отриманої на його запит від надавача платіжних послуг, що обслуговує неналежного отримувача.

    Надавач платіжних послуг, що обслуговує неналежного отримувача, для встановлення правомірності платіжної операції у разі опротестування неналежної платіжної операції платником та зобов’язаний заблокувати кошти в сумі неналежної платіжної операції на рахунку неналежного отримувача на строк до 30 календарних днів.

    У судовому порядку банк вправі стягнути з неналежного отримувача суми помилкових переказів та пеню, у разі неповернення коштів оскільки згідно з аналізу ст. 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов’язана повернути потерпілому це майно.

    Процедура повернення коштів помилково перерахованих з вини платника

    Платник повинен повідомити надавача платіжних послуг (банк) про факт виконання з його рахунку неналежної платіжної операції для отримання відшкодування за такою операцією.

    Важливо повідомити надавача (банк) про неналежну платіжну операцію оскільки:

    до моменту повідомлення про факт втрати платіжної карти чи облікових даних ризик збитків від виконання неналежних платіжних операцій та відповідальність за них покладаються на платника;

    з моменту повідомлення платником емітента про факт втрати платіжного інструменту та/або облікової інформації ризик збитків від виконання неналежних платіжних операцій та відповідальність покладаються на емітента. Момент, з якого настає відповідальність емітента, має бути чітко визначений умовами договору, укладеного між користувачем та емітентом.

    Згідно ч.4 ст. 87 ЗУ "Про платіжні послуги" платник має право вимагати відшкодування коштів за неналежною платіжною операцією, за умови повідомлення про це надавача платіжних послуг протягом 90 календарних днів з дати списання коштів за такою операцією з його рахунку.

    Платник несе відповідальність за відповідність інформації, зазначеної ним у платіжній інструкції, суті платіжної операції. У разі виявлення невідповідності інформації платник має відшкодувати надавачу платіжних послуг шкоду, заподіяну внаслідок такої невідповідності інформації.

    Платник зобов’язаний відшкодувати шкоду, заподіяну надавачу платіжних послуг, що його обслуговує, внаслідок недотримання цим платником вимог щодо захисту інформації і здійснення неправомірних дій з компонентами платіжної інфраструктури. У разі недотримання користувачем зазначених вимог надавач платіжних послуг, що обслуговує платника, звільняється від відповідальності перед платником за виконання платіжних операцій.

    У разі помилки платника та коли кошти вже зарахували на рахунок неналежного отримувача:

    Виявивши помилку, платник негайно надсилає неналежному отримувачеві вимогу повернути суму переказу. У вимозі зазначає дату перерахування коштів, точну суму помилкового переказу, повні й точні банківські реквізити платника для повернення коштів, а також строк для виконання вимоги та відповідальність за його порушення.

    Свої вимоги платник обґрунтовує наведеними вище законодавчими нормами і главою 83 Цивільного кодексу, яка регулює обов’язок особи, що набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), повернути потерпілому таке майно.

    Вимогу надсилають цінним листом із описом вкладення і повідомленням про вручення або вручають неналежному отримувачеві кур’єром. На примірнику платника ставлять позначку про те, що її одержав отримувач. Аби пришвидшити реакцію неналежного отримувача, варто також надіслати йому вимогу електронною поштою та/або факсом.

    Отже в випадку якщо неналежний отримувач не повернене кошти у відповідності з главою 83 Цивільного кодексу платник може звернутись до суду з вимогою повернення коштів з чужого незаконно набутого володіння

    Відповідальність отримувачів під час виконання платіжних операцій

    Черговість дій для повернення коштів отримувачем коштів:

    Неналежний отримувач протягом трьох робочих днів з дати надходження повідомлення надавача платіжних послуг платника про виконання помилкової/неналежної операції зобов’язаний повернути рівнозначну суму зараховану йому внаслідок помилкової, на користь такого надавача платіжних послуг (у разі порушення 3-деного строку отримувачем він також буде повинен сплатити пеню в розмірі 0,1 відсотка цієї суми за кожний день від дати завершення такої платіжної операції до дня повернення коштів на рахунок, але не більше 10 відсотків суми платіжної операції)

    Надавач платіжних послуг у разі згоди неналежного отримувача на повернення коштів зобов’язаний розблокувати кошти на рахунку неналежного отримувача та повернути їх неналежному платнику на підставі наданої неналежним отримувачем платіжної інструкції.

    У разі відмови отримувача (неналежного отримувача) повернути суму помилкової, неналежної або неакцептованої платіжної операції на вимогу надавача платіжних послуг списання коштів з рахунку неналежного отримувача здійснюється у судовому порядку.

    Спори між надавачем платіжних послуг та неналежним отримувачем щодо помилкової, неналежної або неакцептованої платіжної операції розглядаються у судовому порядку.

    Особливої уваги потрібно приділити перевірці отримувача коштів в плані його причетності до операції, та чи були в його діях ознаки шахрайства в випадку якщо він підмінив реквізити, заволодів обліковими даними чи втрутився в роботу платіжних систем, в такому випадку слід звертатись до органів національної поліції з заявою про притягнення такої особи до кримінальної відповідальності

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Иванюк Руслан Эдуардович
    Иванюк Руслан Эдуардович год назад

    Юрист, г. Киев, 8 лет опыта

    Вітаю.

    Помилкові перекази: поняття та види

    Помилковий переказ — це рух певної суми коштів, унаслідок якого з вини банку або іншого суб’єкта переказу відбувається її списання з рахунка неналежного платника та/або зарахування на рахунок неналежного отримувача чи видача йому цієї суми в готівковій формі.

    Визначення неналежного отримувача та неналежного платника:

    • Неналежний отримувач— особа, якій без законних підстав зарахували на рахунок суму переказу або видали у готівковій формі;
    • Неналежний платник — особа, з рахунку якої помилково або неправомірно переказали кошти.

    Помилковий переказ може відбуватись з вини:

    1. Платника;
    2. Неналежного отримувача;
    3. Банку чи небанківського надавача платіжних послуг.

    Згідно аналізу ст.1212-1215 ЦКУгрошові кошти на які був здійснений помилковий переказ внаслідок рахункової помилки та відсутності добровільності на операцію переказу підлягають поверненню як безпідставно набуті грошові кошти (майно).

    Процедура повернення коштів залежить від встановлення на якому етапі та якою з сторін операцій була допущенна помилка.

    Незалежно від причини помилки першочерговим невідкладним етапом повернення коштів є повідомлення банківську установу, чи небанківського надавача платіжних послуг про наявність помилкового переказу. Таке повідомлення може бути здійснено наприклад на гарячу лінію чи службу підтримки банку, шляхом залишення заявки в онлайн банкінгу чи шляхом відвідин відділення установи, в ході яких клієнт повинен пояснити відому йому інформацію про помилковий переказ та заявити бажання повернути кошти чи заморозити операцію до встановлення обставин. Рекомендується повідомляти надавача (банк) у спосіб прописаний з клієнтом в договорі.

    Процедура повернення коштів помилково перерахованих надавачем платіжних послуг (банком)

    Надавачі платіжних послуг зобов’язані здійснювати моніторинг платіжних операцій та забезпечувати вжиття заходів для запобігання або припинення помилкових операцій та повідомляти інші платіжних систем чи банки про наявність помилкової операції.

    Згідно ч. 3 ст. 32 ЗУ "Про платіжні послуги"Надавач платіжних послуг зобов’язаний розглядати заяви (повідомлення) користувача щодо помилкових, неналежних, неакцептованих платіжних операцій, надавати користувачу можливість одержувати інформацію про хід розгляду заяви (повідомлення) і повідомляти в письмовій формі про результати розгляду заяви (повідомлення) у строк, встановлений договором, але не більше строку, передбаченого законом для розгляду звернень громадян.

    Згідно ст. 86 ЗУ "Про платіжні послуги" надавач платіжних послуг (банк) несе відповідальність за виконання помилкової, неакцептованої платіжної операції і зобов'язаний а у користувача з'являється право на відшкодування шкоди завданої помилковою операцією.

    Надавачі платіжних послуг несуть відповідальність перед користувачами за помилкові платіжні операції, у тому числі за виконання:

    1. помилкової платіжної операції на рахунок неналежного отримувача;
    2. помилкової платіжної операції з рахунку неналежного платника;
    3. платіжної операції з рахунку платника без законних підстав або внаслідок інших помилок надавача платіжних послуг.

    У разі виконання помилкової платіжної операції на рахунок неналежного отримувача надавач платіжних послуг зобов’язаний негайно після виявлення помилки переказати за рахунок власних коштів суму платіжної операції отримувачу, а також сплатити йому пеню в розмірі 0,1 відсотка суми простроченого платежу за кожний день прострочення від дня завершення помилкової платіжної операції до дня переказу коштів на рахунок отримувача, але не більше 10 відсотків суми платіжної операції.

    У разі виконання помилкової платіжної операції з рахунку неналежного платника надавач платіжних послуг зобов’язаний негайно після виявлення помилки або після отримання повідомлення неналежного платника переказати за рахунок власних коштів суму платіжної операції на рахунок неналежного платника та сплатити йому пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день від дня списання з рахунку коштів за помилковою платіжною операцією до дня повернення коштів на рахунок неналежного платника. Надавач платіжних послуг зобов’язаний також відшкодувати неналежному платнику суму утриманої/сплаченої неналежним платником комісійної винагороди за виконану помилкову платіжну операцію (за наявності такої комісійної винагороди).

    Платник, з рахунку якого внаслідок помилки неналежного стягувача без законних підстав списано кошти, має право на стягнення суми такої платіжної операції з неналежного стягувача у судовому порядку. Якщо всупереч наданого ініціатором розпорядження про відкликання платіжної інструкції суму платіжної операції списано з рахунку платника та переказано отримувачу, надавач платіжних послуг платника зобов’язаний негайно після виявлення помилки або після отримання повідомлення платника повернути за рахунок власних коштів суму платіжної операції на рахунок платника та сплатити йому пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день від дня списання з рахунку платника коштів за платіжною операцією до дня повернення коштів на рахунок платника.

    Надавач платіжних послуг після виявлення помилки одночасно зобов’язаний негайно повідомити неналежного отримувача про виконання помилкової платіжної операції і про необхідність ініціювання ним платіжної операції на еквівалентну суму коштів цьому надавачу платіжних послуг протягом трьох робочих днів з дня надходження такого повідомлення. У разі порушення неналежним отримувачем триденного строку надавач платіжних послуг має право вимагати від неналежного отримувача сплати пені в розмірі 0,1 відсотка суми простроченого платежу за кожний день від дати завершення помилкової платіжної операції до дня повернення коштів на рахунок платника, але не більше 10 відсотків суми платіжної операції. У разі ненадходження коштів від неналежного отримувача надавач платіжних послуг має право на їх відшкодування у судовому порядку.

    Надавач платіжних послуг повинен сприяти платнику в поверненні коштів за неналежною платіжною операцією шляхом надання доступної йому інформації про таку операцію, у тому числі отриманої на його запит від надавача платіжних послуг, що обслуговує неналежного отримувача.

    Надавач платіжних послуг, що обслуговує неналежного отримувача, для встановлення правомірності платіжної операції у разі опротестування неналежної платіжної операції платником та зобов’язаний заблокувати кошти в сумі неналежної платіжної операції на рахунку неналежного отримувача на строк до 30 календарних днів.

    У судовому порядку банк вправі стягнути з неналежного отримувача суми помилкових переказів та пеню, у разі неповернення коштів оскільки згідно з аналізу ст. 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов’язана повернути потерпілому це майно.

    Процедура повернення коштів помилково перерахованих з вини платника

    Платник повинен повідомити надавача платіжних послуг (банк) про факт виконання з його рахунку неналежної платіжної операції для отримання відшкодування за такою операцією.

    Важливо повідомити надавача (банк) про неналежну платіжну операцію оскільки:

    • до моменту повідомлення про факт втрати платіжної карти чи облікових даних ризик збитків від виконання неналежних платіжних операцій та відповідальність за них покладаються на платника;
    • з моменту повідомлення платником емітента про факт втрати платіжного інструменту та/або облікової інформації ризик збитків від виконання неналежних платіжних операцій та відповідальність покладаються на емітента. Момент, з якого настає відповідальність емітента, має бути чітко визначений умовами договору, укладеного між користувачем та емітентом.

    Згідно ч.4 ст. 87 ЗУ "Про платіжні послуги" платник має право вимагати відшкодування коштів за неналежною платіжною операцією, за умови повідомлення про це надавача платіжних послуг протягом 90 календарних днів з дати списання коштів за такою операцією з його рахунку.

    Платник несе відповідальність за відповідність інформації, зазначеної ним у платіжній інструкції, суті платіжної операції. У разі виявлення невідповідності інформації платник має відшкодувати надавачу платіжних послуг шкоду, заподіяну внаслідок такої невідповідності інформації.

    Платник зобов’язаний відшкодувати шкоду, заподіяну надавачу платіжних послуг, що його обслуговує, внаслідок недотримання цим платником вимог щодо захисту інформації і здійснення неправомірних дій з компонентами платіжної інфраструктури. У разі недотримання користувачем зазначених вимог надавач платіжних послуг, що обслуговує платника, звільняється від відповідальності перед платником за виконання платіжних операцій.

    У разі помилки платника та коли кошти вже зарахували на рахунок неналежного отримувача:

    1. Виявивши помилку, платник негайно надсилає неналежному отримувачеві вимогу повернути суму переказу. У вимозі зазначає дату перерахування коштів, точну суму помилкового переказу, повні й точні банківські реквізити платника для повернення коштів, а також строк для виконання вимоги та відповідальність за його порушення.
    2. Свої вимоги платник обґрунтовує наведеними вище законодавчими нормами і главою 83 Цивільного кодексу, яка регулює обов’язок особи, що набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), повернути потерпілому таке майно.
    3. Вимогу надсилають цінним листом із описом вкладення і повідомленням про вручення або вручають неналежному отримувачеві кур’єром. На примірнику платника ставлять позначку про те, що її одержав отримувач. Аби пришвидшити реакцію неналежного отримувача, варто також надіслати йому вимогу електронною поштою та/або факсом.

    Отже в випадку якщо неналежний отримувач не повернене кошти у відповідності з главою 83 Цивільного кодексу платник може звернутись до суду з вимогою повернення коштів з чужого незаконно набутого володіння

    Відповідальність отримувачів під час виконання платіжних операцій

    Черговість дій для повернення коштів отримувачем коштів:

    1. Неналежний отримувач протягом трьох робочих днів з дати надходження повідомлення надавача платіжних послуг платника про виконання помилкової/неналежної операції зобов’язаний повернути рівнозначну суму зараховану йому внаслідок помилкової, на користь такого надавача платіжних послуг (у разі порушення 3-деного строку отримувачем він також буде повинен сплатити пеню в розмірі 0,1 відсотка цієї суми за кожний день від дати завершення такої платіжної операції до дня повернення коштів на рахунок, але не більше 10 відсотків суми платіжної операції)
    2. Надавач платіжних послуг у разі згоди неналежного отримувача на повернення коштів зобов’язаний розблокувати кошти на рахунку неналежного отримувача та повернути їх неналежному платнику на підставі наданої неналежним отримувачем платіжної інструкції.
    3. У разі відмови отримувача (неналежного отримувача) повернути суму помилкової, неналежної або неакцептованої платіжної операції на вимогу надавача платіжних послуг списання коштів з рахунку неналежного отримувача здійснюється у судовому порядку.

    Спори між надавачем платіжних послуг та неналежним отримувачем щодо помилкової, неналежної або неакцептованої платіжної операції розглядаються у судовому порядку.

    Особливої уваги потрібно приділити перевірці отримувача коштів в плані його причетності до операції, та чи були в його діях ознаки шахрайства в випадку якщо він підмінив реквізити, заволодів обліковими даними чи втрутився в роботу платіжних систем, в такому випадку слід звертатись до органів національної поліції з заявою про притягнення такої особи до кримінальної відповідальності


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA