Начните консультацию с юристом онлайн
Всіх вітаю!
Потрібна допомога з реєстрацією торгівельної марки в Україні на фіз. особу.
Які етапи реєстрації, скільки займає часу та яка повна вартість такої послуги?
Всім вдячний за відповідь!
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (12)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Валерію!
Вам треба буде пройти наступгі стадії реєстрації торговельної марки:
Перш ніж перейти до безпосередніх реєстраційних дій варто визначитися з наступними аспектами: юрисдикція реєстрації, вид торговельної марки, розробка унікального дизайну марки і детальна перевірка на наявність схожих найменувань, а також визначення спеціального класу марки за Міжнародною класифікацією товарів та послуг. Щодо юрисдикції то існує декілька національна та Мадридська, головною відмінністю є сфера та межі застосування торговельної марки. Якщо реєструвати марку в Україні то відповідно використовувати ваше індивідуальне позначення за кордоном не вдасться. Для виходу на міжнародний рівень та уникання значної кількості перешкод із застосуванням марки потрібно проходити процедуру реєстрації в рамках Мадридської системи, що дозволяє отримати захист торговельної марки у тих країнах, що приєдналися до Мадридської угоди. Наступним кроком є визначення виду торговельної марки серед таких як: словесна, графічна, комбінована. Також можна обирати за кольоровою гамою: чорно-біла та кольорова. За кольорове зображення передбачається сплата мита більшого розміру а ніж за чорно-біле. Вкрай важливим підготовчим етапом є перевірка схожих найменувань, адже це надасть можливість отримати право на доменне ім’я другого рівня та забезпечить оригінальність вашої торговельної марки. Також варто визначитись з класифікацією марки згідно з Міжнародною класифікацією товарів та послуг. Серед 45 наявних класів майбутній власник торговельної марки може обрати один, або декілька класів.
Наступним кроком є процес реєстрації торговельної марки шляхом подачі заяви до Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій. Це може зробити як фізична так і юридична особа, але обов’язковим є зазначення особистих даних заявника, списку товарів на яких спеціалізується компанія. Установа, до якої була подана заява впродовж декількох тижнів фіксує надходження заяви та факт сплати державного мита. Реєстрація торгової марки в Україні, а саме строк розгляду заяви та винесення формального рішення залежить від типу процедури реєстрації, адже існує стандартна (20 місяців з моменту подачі заяви) та прискорена (9 місяців з моменту подачі заяви). Загалом рішення, що виноситься на даній стадії має мету підтвердити правильність всіх даних, що зазначалися в заяві.
Протягом 18 місяців (у разі обрання стандартної процедури реєстрації) заявнику має надійти рішення кваліфікаційної експертизи щодо відповідності торговельної марки всім законодавчо встановленим умовам. Якщо рішення є позитивним то впродовж декількох тижнів Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій видає відповідне свідоцтво, що є чинним протягом 10 років з можливістю подовження ще на 10 років (ст. 496 ЦКУ).
Перевірка реєстрації торгової марки може здійснюватися за допомогою Реєстру свідоцтв на торговельні марки в якому вносяться відомості про факт реєстрації уповноваженою установою. Будь-яка особа може ознайомитися з даними відомостями, а власнику торговельної марки надається можливість, за необхідності, вносити свої корективи
Вартість реєстрації торговельної марки:
Процедура реєстрації торгової марки доволі тривала. Але за необхідності її можливо скоротити. Подібні послуги надають сторонні компанії на платній основі.
Приводом для скорочення часу реєстрації вважається:
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче на них відповім!
Дякую за відповідь! Чи маєте Ви досвід в реєстрації ТМ та попередній пеервірці назви ТМ на схожість зі вже зареєстрованними?
Адвокат, г. Киев, 11 лет опыта
Общаться в чатеДобрий день.
У середньому процедура реєстрації торговельної марки триває від 14 до 24 місяців. Проте такий тривалий час не впливає на використання ТМ, бо термін дії виключних прав починається від дати подання заявки. У випадках, коли Свідоцтво на знак Вам потрібно мати раніше — передбачена прискорена реєстрація (за 8-9 місяців).
Після реєстрації власник (фізична особа)ТМ одержує Свідоцтво на ТМ воно видається терміном на 10 р. (термін обчислюється з дати подання заявки), з подальшим продовження ще на 10 р. необмежену кількість разів, але потрібно буде оплати відповідні збори.
Оформлення матеріалів заявки на свідоцтва України на ТМ.Дякую за відповідь! Чи маєте Ви досвід в реєстрації ТМ та попередній пеервірці назви ТМ на схожість зі вже зареєстрованними?
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, перейдіть за посиланням там все подробно розписано.
https://business.diia.gov.ua/handbook/torgovelna-m...
Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Дякую за відповідь! Чи маєте Ви досвід в реєстрації ТМ та попередній пеервірці назви ТМ на схожість зі вже зареєстрованними?
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеЗнайомий користувався послугами сайту, залишився задоволений
https://profitmark.ua/uk
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Право інтелектуальної власності на комерційне найменування виникає з моменту першого використання та охороняється без обов’язкового подання заявки на нього чи його реєстрації і незалежно від того, є чи не є комерційне найменування частиною торговельної марки (ст.489 ЦКУ). Першим використанням можуть бути: держреєстрація ЮО або ФОП; згадки в рахунках, накладних, технічних умовах, рекламі, патентах, при реєстрації доменного імені тощо.
Частина 2 ст.159 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. № 436-IV (далі - ГКУ) передбачає, що відомості про комерційне найменування суб’єкта господарювання вносяться за його поданням до реєстрів, порядок ведення яких встановлюється законом.Суб’єкт господарювання, комерційне найменування якого було включено до реєстру раніше, має пріоритетне право захисту перед будь-яким іншим суб’єктом, тотожне комерційне найменування якого включено до реєстру пізніше.
Однак не поспішайте шукати у пошуковій системі такі реєстри, оскільки в Україні вони не функціонують. А тому право інтелектуальної власності виникає з моменту першого використання.
Згідно зі ст.490 ЦКУ майновими правами інтелектуальної власності на комерційне найменування є:
1) право на використання комерційного найменування;
2) право перешкоджати іншим особам неправомірно використовувати комерційне найменування, в тому числі забороняти таке використання;
3) інші майнові права інтелектуальної власності, встановлені законом.
Майнові права інтелектуальної власності на комерційне найменування передаються іншій особі лише разом з цілісним майновим комплексом особи, якій ці права належать, або його відповідною частиною. Їх чинність припиняється у разі ліквідації юридичної особи та з інших підстав, встановлених законом (ст.491 ЦКУ).
То хто ж може мати КФН? Юридична особа, що є підприємницьким товариством, тобто господарські товариства (повне, командитне, з обмеженою чи додатковою відповідальністю, акціонерне) або виробничі кооперативи. Це закріплено у ст.90 ЦКУ.
Однак ст.489 ЦКУ говорить ще й про можливість вирізнення однієї особи з-поміж інших, тобто йдеться не лише про юросіб. Черговим підтвердженням цього є припинення чинності майнових прав не тільки у разі ліквідації ЮО, а й з інших підстав, встановлених законом.
В ГКУ вказано, що суб’єкт господарювання — юридична особа або громадянин-підприємець може мати комерційне найменування. Громадянин-підприємець має право заявити як комерційне найменування своє прізвище або ім’я. У разі якщо комерційне найменування суб’єкта господарювання є елементом його торговельної марки, то здійснюється правова охорона і комерційного найменування, і торговельної марки (ст.159).
право на комерційне найменування мають комерційні організації, некомерційні організації (в частині здійснення комерційної діяльності) та ФОПи. З такою позицією фактично погодився і ВГСУ в Оглядовому листі.
ст.489 ЦКУ дозволяє особам мати однакові комерційні найменування, якщо це не вводить в оману споживачів щодо товарів, які вони виробляють та (або) реалізують, та послуг, які ними надаються.
З цього приводу пленум ВГСУ ще у п.80 постанови від 17.10.2012 р. № 12 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов’язаних із захистом прав інтелектуальної власності» відзначив, що відповідна ситуація можлива, коли виробництво та/або реалізація товарів, надання послуг здійснюються на територіально розмежованих ринках або особи з однаковими комерційними (фірмовими) найменуваннями спеціалізуються на виробництві (наданні) різних товарів (послуг). При цьому тотожність окремих елементів комерційних (фірмових) найменувань не свідчить про тотожність таких найменувань у цілому.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Мета реєстрації торгової марки – захистити її унікальність і заборонити конкурентам незаконно пожинати плоди вашої праці. Торгова марка охороняється тільки для тих товарів або послуг, для яких вона зареєстрована.
1 січня 2017 р. вступила у дію 11-я редакція Міжнародного класифікатора товарів та послуг (МКТП) (nice112017.ukrpatent.org) , який складається з 45 класів, де 1-34 відведені під товари, 35-45 – під послуги.
Паралельно потрібно переконатися, що вибраний клас не стане причиною можливої відмови у реєстрації через тотожність або схожість до ступеня змішування з іншими торговими марками, зареєстрованими або заявленими на реєстрацію в Україні іншою особою для однорідних товарів чи послуг.
Щоб почати безпосередньо процедуру реєстрації, потрібно скласти Заявку та подати її у ДП «УІПВ»(УКРНОІВІ). Заявка може бути подана фізичними або юридичними особами, особисто у ДП «УІПВ» або відправлена поштою на адресу вул. Глазунова, 1, м Київ, 01601. Завантажити зразок заявки можна з сайту Державної служби інтелектуальної власності України (http://sdip.gov.ua/t/docman/binary/depart_doc/blanki/tm/tm1_1.doc).
Пакет документів для подачі заявки на реєстрацію торгової марки повинен включати:
1. Зображення торговельної марки розміром 8х8 см в електронному та друкованому видах, у 5 примірниках для чорно-білої торгової марки і у 10 – для кольорової.2. Повний перелік товарів і / або послуг, для яких передбачається реєстрація товарного знака.3. Повне найменування заявника українською мовою (назва фірми, її юридична адреса або ПІБ та місце проживання фізичної особи). У разі, якщо реєстрація проводиться за допомогою патентного повіреного або патентної компанії, то мають бути додані додатково:4. Довіреність патентному повіреному на представлення інтересів заявника у відповідних установах.Протягом 2-х місяців з моменту подачі заявки потрібно сплатити державний збір за її подачу. Ця сума не підлягає поверненню у разі відмови у реєстрації.
У таблиці нижче наведена вартість реєстрації торгової марки в залежності від типу позначення, кількості та кількості обраних класів МКТП.
Вартість реєстрації торговельної марки в Україні:
Державний збір за подання заявки в одному класі 1000 додатково за подання заявки в кольорі500 додатково за кожного наступного понад одного власника300додатково за кожний клас товарів/послуг понад одного 1000Видача свідоцтва на торговельну марку 85Публікація про видачу свідоцтва на ТМ за кожен клас товарів/послуг 150додатково за публікацію у кольорі100
Після оплати за подання заявки Ви отримуєте повідомлення від ДП «УІПС» з присвоєнням дати подання заявки. Одночасно починається формальна експертиза, що перевіряє відповідність заявки формальним вимогам Закону. На цьому етапі ДП «УІПВ» може зажадати внести зміни або запитати додаткові дані по заявці, на відповідні дії у Вас є 2 місяці.
Після завершення формальної експертизи, далі проводиться кваліфікаційна експертиза, яка визначає відповідність заявленого позначення умовам надання правової охорони, і перевіряється на наявність тотожних і схожих до ступеня змішування вже зареєстрованих або поданих на реєстрацію торгових марок.
При позитивному рішенні експертизи заявник отримує повідомлення про це і протягом 3-х місяців повинен сплатити державний збір за публікацію відомостей про реєстрацію торгової марки у розмірі 150 грн. (сума вказана для чорно-білого позначення в одному класу МКТП) і державне мито за видачу Свідоцтва на знак для товарів і послуг в розмірі 85 грн. для резидентів України.
Щоб отримати свідоцтво про реєстрацію торговельної марки, потрібно відправити у ДП «УІПВ» оригінали платіжних доручень про сплату вищевказаних платежів.
Свідоцтво діє протягом 10 років від дати подання заявки, розмір збору за його продовження на наступні 10 років становить 3000 грн. за один клас МКТП. Звертатися з клопотанням про продовження строку можна за 6 місяців до закінчення цього терміну дії свідоцтва.
У середньому, термін реєстрації торгової марки становить 12-15 місяців з моменту подачі заявки. Існує можливість прискорити реєстрацію, сплативши додатковий державний збір, розмір якого становить від 4020 грн. Термін реєстрації у даному випадку складе від 4 місяців.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Дякую за відповідь! Чи маєте Ви досвід в реєстрації ТМ та попередній пеервірці назви ТМ на схожість зі вже зареєстрованними?
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
нажаль ні, це Вам необхідно звернутися до патентного повіреного .
Можу знайти контакт такої особи.
Юрист, г. Киев, 8 лет опыта
Вітаю. о таке торговельна марка
Скажімо, ви працюєте на висококонкурентному ринку, де схожий продукт просуває ще з десяток різних виробників. Можливо, ви в чомусь кращі, оригінальніші, ефективніші, тому кількість ваших лояльних клієнтів стрімко зростає, а бізнес міцно стає на ноги. У такому разі саме час подумати про створення та реєстрацію торговельної марки, з якою ви пропонуватимете ваш продукт чи сервіс і яка допоможе споживачам легко відрізняти ваші товари від конкурентних.
Отже, під торговельною маркою (від англ. trade mark) мають на увазі словесний, графічний або комбінований знак, виконаний одним кольором чи певним поєднанням кольорів, куди входить і шрифт напису, і накреслення зображення. Підприємець може зареєструвати один або кілька знаків для свого продукту чи підприємства – припустімо, слово або зображення в чорно-білому та кольоровому вигляді, окреме слово / фразу, зображення або їх поєднання, та застосовувати будь-який із варіантів за потреби. До речі, такий набір знаків має назву «серія торговельних марок».
Часто бізнеси реєструють тривимірні торговельні марки – скажімо, специфічну форму тари для FMCG-продуктів. Патентознавці не рекомендують так робити, адже подібний підхід досить слабкий із погляду захисту прав і доказів їх невиконання. Для охорони оригінальної форми та кольорової гами продукту передбачено патент на промисловий зразок. Саме такий патент захищає форму та забарвлення.
Останнім часом з’явилися геть нестандартні види торгових знаків – наприклад, за кордоном уже почали реєструвати аудіо, нюхові та світлові позначення. Так, шкіра крісел в автомобілях Ford Mustang, яка виготовляється за спеціальною запатентованою технологією, отримала нюхову марку «запах кінського поту».
Разом із терміном торговельна марка часто використовують поняття товарний знак, логотип, бренд. Багато хто вважає їх синонімами. Насправді це не зовсім так. Перш за все варто сказати, що українське законодавство зараз узагалі не містить визначення «товарний знак». При цьому в багатьох інших країнах цей термін законодавчо розглядається як синонім торговельної марки. А логотип зазвичай реєструють як частину ТМ.
Бренд – набагато ширше поняття, яке охоплює і репутацію, і багаторічну історію, і високу (зазвичай) якість товару чи сервісу. А марка є лише одним із його компонентів, що забезпечує більш легку впізнаваність.
Звичайно ж, рішення про реєстрацію торговельної марки має приймати сам підприємець, ніхто не зобов’язує його це робити. Водночас досвід показує: із цією процедурою краще не затягувати. Адже якщо ваш конкурент отримає права на схожу ТМ швидше за вас, то зможе поцупити частину ваших клієнтів і нашкодити вашому бізнесу. Вам доведеться все починати спочатку або просто викупити згодом свій знак у іншої особи.
Тому найоптимальніший варіант – подати на реєстрацію торговельну марку ще перед виходом на широкий ринок. Це забезпечить захист вашого продукту чи сервісу від конкурентів, допоможе зберегти лояльних клієнтів, підвищити загальну вартість компанії чи товару, а також надасть можливість продавати франшизу третім особам і регулярно отримувати дохід.
Як обрати торговельну маркуДо підбору марки треба підійти дуже ретельно. Адже з одного боку, вона має бути короткою, ємною та легко запам’ятовуватися, а з іншого – є ціла низка обмежень.
Наприклад, як торговельну марку не можна вказувати загальновживані поняття та символи чи визначення деяких товарів і послуг. Тобто якщо ви виробляєте мінеральну воду, то не зможете обрати слова «вода» чи «мінералка».
Також у дизайн ТМ не можна включати державну символіку чи схожу на неї, назви чи позначення державних органів України й інших країн без згоди відповідного органу, офіційні контрольні, гарантійні та пробірні клейма, печатки. Не можуть бути оформлені позначення, подібні на знаки, зареєстровані чи заявлені на реєстрацію в Україні раніше на ім’я іншої особи для аналогічного виду товарів і послуг.
Крім того, до складу торговельної марки не можуть входити імена чи псевдоніми осіб, які займали керівні посади в комуністичній партії, вищих органах влади й управління СРСР, УРСР, інших союзних чи автономних радянських республік, що відповідали за переслідування учасників боротьби за незалежність України у XX столітті тощо.
Загалом детальні вимоги й обмеження прописані в Законі України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг». Перед реєстрацією радимо уважно вивчити цей закон.
Навіщо потрібна торговельна маркаВ цілому є три основні причини:
Щодо останнього пункту, то слід враховувати важливі особливості. Справа в тому, що у Міжнародній класифікації товарів та послуг (МКТП) налічується 45 класів, у кожному з яких можна зареєструвати співзвучну торговельну марку.
Скажімо, ви придумали бренд NovaFresh і хочете просувати товари під цим найменуванням. Ви зареєстрували NovaFresh для класу 1 – хімічні продукти, що використовуються у промисловості, науці й аграрному секторі. А інший підприємець зареєстрував NovaFresh для класу 3 – нелікувальна косметика та парфумерно-косметичні препарати. Здавалося б, ваші цільові споживчі аудиторії жодним чином не перетинаються. Але доменне ім’я novafresh.ua може бути лише одне, і хто його першим зайняв – той і власник.
Про важливість вчасно реєструвати торговельні марки нагадує історія металургійного комбінату «Азовсталь». Після травня 2022 року «Азовсталь» став найвідомішим українським брендом, хоча саме виробництво вже не існує.
Тим не менш, минулого року приватна американська броварня почала варити та розливати пиво під емблемою «Азовсталь». Ліберія, країна в Західній Африці, надрукувала поштові марки, присвячені обороні комбінату «Азовсталь». А на початку цього року крихітна острівна держава в Океанії – Ніуе – випустила сувенірні монети, також присвячені захисникам «Азовсталі». Усі вищезгадані випадки найімовірніше не мають відповідного законодавчого дозволу.
Але влітку 2022 заявку на реєстрацію торговельної марки «Азовсталь» надіслала українська компанія «Бершадь Люкс». Підприємство хоче легально виготовляти під такою назвою алкогольні напої.
І лише на початку осені 2022 року заявку на реєстрацію марок «Азовсталь» та Azovstal подав і сам холдинг «Метінвест», якому, власне, належить легендарний меткомбінат. Виявилося, холдинг не поспішав з оформленням ТМ «Азовсталь», оскільки спирався на закон, який захищає торговельну марку, якщо її написання точно збігається з найменуванням юрособи підприємства. Але така повільність призвела до того, що доменне ім’я azovstal.ua виявилося зайнятим багато років тому одним з українських кіберсквотерів, який зареєстрував аналогічну ТМ за класом телекомунікаційних послуг. Про те, що в такому разі робити і чи є спосіб відсудити доменне ім’я, читайте далі.
Як її зареєструватиПеред поданням заявки на реєстрацію торговельної марки до відповідного державного органу необхідно підготуватися.
По-перше, визначте клас її використання згідно з переліком МКТП. По-друге, проведіть пошук уже зареєстрованих або заявлених на реєстрацію торговельних марок, які близькі до вашої і тому можуть стати причиною відмови у реєстрації або створюють потенційну загрозу для користування вашою торговельною маркою в перспективі.
Тепер переходьте до подання документів.
Таким чином, термін реєстрації торговельної марки сягає 16-20 місяців. Є можливість скоротити час обробки заявки до 6-7 місяців завдяки прискореній процедурі, однак ціна зросте приблизно вдвічі. Втім, заявнику не треба перейматися про такі довгі терміни – справа в тім, що з моменту підтвердження УКРНОІВІ факту подання заявки й оплати мита ваша ТМ зарезервована, тобто інші особи вже не зможуть зареєструвати ідентичний знак.
Всю процедуру ви можете виконати самостійно. І все-таки, для гарантовано позитивного результату краще звернутися до патентних експертів, тобто в патентно-юридичне агентство.
Скільки коштує реєстрація- Державний збір за подання заявки на реєстрацію торговельної марки та проведення експертизи за одним класом МКТП (для фізичної чи юридичної особи) – 4000 грн. Держмито за кожний наступний клас – 4000 грн. Додатково доведеться заплатити 1000 грн, якщо зображення знака заявляється кольоровим.
- Якщо торговельну марку реєструє група фізичних чи юридичних осіб, то зазначені вище державні мита збільшуються на 30%.
- Держмито за публікацію про видачу свідоцтва на торговельну марку у чорно-білому зображенні за кожен клас МКТП становить 600 гривень. Додатково за публікацію кольорового зображення – 200 гривень. За видачу охоронного свідоцтва доведеться заплатити ще 85 гривень.
- Продовження терміну дії свідоцтва про реєстрацію торговельної марки, власником якої є одна особа, на 10 років коштуватиме 12 тисяч грн за перший клас МКТП і по 1200 грн за кожний наступний.
- Торговельну марку можна продати і передати в користування іншій юридичній чи фізичній особі. Державний збір за внесення в держреєстр відомостей про надання ліцензії на користування однією торговельною маркою становить 2400 гривень. Аналогічну суму доведеться заплатити за внесення в держреєстр відомостей про передачу права власності на неї.
Які документи кажуть про те, що ви власник торговельної маркиПісля завершення процесу реєстрації заявник отримує свідоцтво на торговельну марку, тобто охоронний документ, який підтверджує його виняткові права на ТМ у паперовому й електронному вигляді. Крім того, УКРНОІВІ вносить інформацію про неї в електронну базу даних Укрпатенту, яка дає змогу всім охочим здійснити пошук і перевірити її статус в онлайн-режимі.
Свідоцтво видається терміном на 10 років, проте його легко можна пролонгувати ще на 10 років необмежену кількість разів – достатньо подати заявку та заплатити відповідний збір. До речі, таку пролонгацію можна зробити онлайн.
Як подати до суду в разі незаконного використання ТМУ разі виявлення підприємця, який нелегально користується вашим товарним знаком або розробив свій, дуже схожий на ваш за зовнішнім виглядом або словесним змістом, справжній власник ТМ повинен вжити заходів, щоб зупинити таке порушення. Для початку рекомендується відправити претензію порушникові – можливо, вона переконає його припинити переступати закон, а вам заощадить час і гроші на судові витрати.
Якщо порушник не дослухався до вашого прохання, доведеться звертатися в суд. Зазвичай суд просять заборонити використання вашої торговельної марки на чужому товарі, етикетці чи упаковці, а також у рекламі, вилучити неправомірні зображення марки в інтернеті, прибрати такий товар з обігу.
Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» говорить, що у разі підтвердження порушень вимоги власника торговельної марки мають бути виконані, а сам винуватець зобов’язаний компенсувати завдану шкоду.
Крім того, власник торговельної марки може висунути претензії порушнику, якщо той використовує її без відповідного дозволу в доменних іменах. Тоді слід подати позов, у якому просити суд зобов’язати реєстратора припинити технічне обслуговування такого доменного імені та делегувати його справжньому власнику ТМ.
Окремий випадок – субдомен другого рівня у зоні .ua. Як відомо, його можна зареєструвати лише за наявності торговельної марки. Тобто якщо ваш конкурент зареєструє ідентичну ТМ за іншим класом МТКП, то отримає повне формальне право на володіння ним.
За цих обставин «відвоювати» доменне ім’я вдасться лише в тому разі, якщо ви зможете довести, що зареєстрована конкурентом торговельна марка взагалі не використовується. Наприклад, вона втратила свою актуальність для власника чи він реєстрував її винятково з метою кіберсквотингу. Подібні «завислі» товарні знаки суттєво заважають активним бізнесам просувати свої товари чи послуги на ринку, тому кандидат на володіння сайтом із доменним ім’ям .ua може просити суд достроково припинити дію малоактивної торговельної марки. У такому випадку саме відповідач має пояснити суду, чому він перестав використовувати ТМ.
ПідсумкиХоча розробка та реєстрація торговельної марки – досить тривалий і непростий процес, проте всі зусилля окупляться сторицею, коли ваш бізнес стане успішним. Адже ТМ – не лише впізнаваність бренду, своєрідний «знак якості» товару чи сервісу, а ще й капіталізація. Вартість найвідоміших торговельних марок, нарівні з портфелем патентів на винаходи, може досягати сотень мільйонів доларів – причому йдеться не про вартість частини чи всього бізнесу цілком, а лише слова чи графічного зображення, яке є його символом.
Окремо слід зазначити можливість отримати доменне ім’я у зоні .ua – це ще один привід не зволікати з оформленням.
Отже, ось алгоритм запуску успішного бізнесу від нас:
Отже, реєстрація торговельної марки – однозначно важливий етап, який не варто відкладати на потім чи взагалі від нього відмовлятися