Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 09 августа 2023, вопрос №89765 150₴

Повернення б/у техніки

Доброго дня,. Проконсультуйте будь-ласка. Купили холодильник б/у , як робочий, а він виявився не робочий. Продавець надав майстра, який його завів, але потім виявилося багато недоліків і проблем внаслідок чого холодильник не холодить і не функціонує . Протягом 14 днів (гарантійний термін на частковий ремонт) тягнув час, майстра по ремонту не дочекалися. На 13-й день хотіли обміняти на інший (за домовленістю), але продавець від усіх обіцянок відмовився. Таким чином продавець з самого початку вводив нас в оману. Який вихід з такої ситуації?

Ответы юристов (5)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    50%

    Доброго дня, Лариса!

    Вас дійсно частково ввели в оману!

    Перш за все Вам потрібно знати, що якщо Ви купили б/у товар він відноситься до категорії комісійних, тобто тих, що перед продажем вже були у використанні.

    Згідно пункту 5.10. Наказу 13.03.1995 № 37 Міністерства зовнішніх економічних зв'язків України перелік законодавчих актів, якими при тому керуються подібні магазини наступний:

    Суб'єкт господарювання при здійсненні комісійної торгівлі непродовольчими товарами повинен керуватися та дотримуватися вимог Цивільного кодексу України, Закону України "Про захист прав споживачів", Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833, цих Правил та інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність.

    Згаданий вид торгівлі передбачає інакший підхід до передбаченого Законом України "Про захист прав споживачів" поняття "товар належної якості"!

    В данному випадку належною якостю буде не те, що гарантує виробник, а саме те в чому наочно пересвідчився покупець під час покупки., тобто Ви, та, головне, те, з чим він погодився! Бо проданий Вам товар вже був у вжитку і відповідно до того все одно має ті чи інші певні недоліки, про які Ви були проінформовані під час здійснення оборутки.

    Саме через це повернення такого товару продавцю на підставі НЕНАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ можливе лише за його згоди!

    Це підтверджується статтею 8 Закону України "Про захист прав споживачів", яка регулює права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості і в якій серед іншого зазначено (необхідне я виділив жирним шрифтом):

    "У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця".

    Звідти можна пояснити і всю поведніку продавця, бо він, на жаль, очевидно, ХОРОШО ОБІЗНАНИЙ ПРО СВОЇ ПРАВА.

    Тому Вам слід погоджуватись на будь які пропозиції продавця.

    В іншому випадку суд з неясною перспективою...

    Якщо у Вас виникнуть з цього приводу додаткові питання чи бажання отримати більш повну консультацію, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче Вам допоможу!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, повернення б. У техніки не передбачено законом. Ви зможете її повернути лише за згодою продавця.

    Рекомендую подати Заяву у поліцію про факт шахрайства за ст. 190.

    Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 9 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    згідно ч. 2 статті 8 ЗУ «« Про захист прав споживачів »:" Щодо непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні мережі, вимоги споживача, зазначені у ч. 1 ст. 8, задовольняються за згодою продавця ".

    У комісійному магазині повинен бути на видимому, доступному місці куточок споживача, в якому розміщуються інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів. З огляду на вищевикладене, продавець маєте законне право відмовити у поверненні.

    ---

    ваші дії можуть бути такими:

    Первое. В таких случаях надо писать жалобы и чем их больше, тем лучше. Поэтому жалобы должны быть: .

    1. В Отдел по вопросам защиты прав потребителей города , области, района( Держпродспоживслужба)

    чтобы сделали проверку данного интернет-магазина.

    2. Кроме этого обязательно обращаться в налоговую испекцию, тоже чтобы сделала проверку магазина.

    3. Инспекция по труду, которая проверяет неофомленных работников

    4. Национальная полиция Украины. Можно писать в отделения районные, областные, и в центр (Киев). После таких проверок вопрос обязательно решится положительно.

    Второе. Если Вы перевели деньги на карточку Приватбанка, нужно написать заявление в банк о мошенничестве, о том, что данная карточка используется в мошеннических целях. Очень большая вероятность, что банк заблокирует эту карточку, и Интернет-магазину ничего не остается делать, как договариваться с Вами, чтобы Вы отказались от претензий.

    Эта схема работает, когда интернет-магазин не фиктивный, в противном случае все намного сложнее. Но и здесь есть выход. Написать заявление в киберполицию, указав известные Вам реквизиты, приложив туда данные платежных документов, копию, и переписку с продавцом, если она была. Сайт киберполиции Украины по ссылке (

    https://ticket.cyberpolice.gov.ua/). Там же есть форма для електронного обращения.

    Для отримання консультації кваліфікованого спеціаліста, інформації про стан розгляду поданого раніше електронного звернення або отримання роз'яснення щодо діяльності підрозділу – звертайтеся на електронну адресу callcenter@cyberpolice.gov.ua, або за телефоном – 0 800 50 51 70 (понеділок- п’ятниця з 09:00 до 18:00).

    Перед обращениями направьте письменную претензию продавцу на адрес регистрации о возврате рекомендованим письмом с вручением.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 9 месяцев назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Здравствуйте!

    Товары, бывшие в употреблении, приобретенные у комиссионера, могут быть возвращены обратно только с согласия комиссионера.

    Согласие продавца является необходимым условием и при удовлетворении других требований потребителя в соответствии со статьей 8 Закона Украины «О защите прав потребителя».

    Субъект хозяйствования при осуществлении комиссионной торговли непродовольственными товарами должен руководствоваться и соблюдать требования Закона Украины "О защите прав потребителей, Порядка осуществления торговой деятельности и правил торгового обслуживания населения, утвержденных постановлением Кабинета Министров Украины от 15.06.2006 N 833 и других нормативно-правовых актов, регулирующих торговую деятельность.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції

    1. Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

    5. Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативно-правовим актом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.

    Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом строку служби, в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.

    Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

    10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.

    Вывод:

    - замену Вам не произведут. Замена с согласия продавца;

    - ремонт будет за Ваш счет;

    - если Вы докажет, что проблемы из-за производителя, то получите гарантийное право.

    Крикун Сергій  Павлович
    50%
    Крикун Сергій Павлович 9 месяцев назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 229. Правові наслідки правочину, який вчинено під впливом помилки

    1. Якщо особа, яка вчинила правочин, помилилася щодо обставин, які мають істотне значення, такий правочин може бути визнаний судом недійсним.

    Істотне значення має помилка щодо природи правочину, прав та обов'язків сторін, таких властивостей і якостей майна, які значно знижують його цінність або можливість використання за цільовим призначенням. Помилка щодо мотивів правочину не має істотного значення, крім випадків, встановлених законом.

    Стаття 230. Правові наслідки вчинення правочину під впливом обману

    1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.

    Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.

    2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.".

    ---

    Доброго дня. пані Ларисо! Має місце продажу Вам товару завідомо несправного холодильника, замовчення недоліків, які були б підставою для відмови Вами у його придбанні, тобто продаж обманним шляхом. Такий договір за ваши позовом буде, має бути визнаний судом недійсним зі стягенням з продавця збитків у повідйному розмірі та відшкодування моральної шкоди. Направте продавцю заяву-претензію (рекомендованим листом з повідомленням про вручення або (краще) через нотаріуса) про його обманні дії під час продажу товару, про недійсність договору купівлі-продажу, про повернення сторін у початковий стан (взаємне повернення холодильника та коштів) із зазначення строку (від 7 днів з моменту отримання заяви) під страхом Вашого звернення до суду та подвійної (потрійної) відповідальності продавця. У заяві викладіть банківські реквізити своє платіжної картки для повернення коштів.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України