Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

ДТП, транспортное право, 15 августа 2023, вопрос №90112 150₴

Підкажіть чи обов'язково з'являтись в суд?

Доброго дня.

особа, яка притягається до адмін.відповідальності справа ... про ст.124. Наслідки неявки ст.268 КУпАП.

Підкажіть чи обов'язково з'являтись в суд? І що буде в разі неявки? справа про ДТП

Ответы юристов (9)

    Винограденко Антон Анатолійович
    10%

    Доброго дня! Ні, не обов'язково, це ваше право. Нічого не буде якщо ви не з'явитесь. Суд винесе рішення і без вашої присутності.

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    13.3%

    Доброго дня.

    Якщо Ви згодні з пред'явленим порушенням, то рішення до притягнення до адміністративної відповідальності буде прийняте без Вашої участі, жодних негативних наслідків, Ваша неявка мати не буде.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Турчин Ярослав Александрович
    26.7%

    Ні. Не обов'язково. Коли обов'язково, то суд визнає у процесуальному документі явку сторони обов'язковою, про що зазначає в повістці про виклик. Наслідком неявки як правило є розгляд справи без вашої участі. Якщо інформації про повідомлення вас про дату, час і місце розгляду немає - суддя може відкласти розгляд справи.

    У разі, коли вам немає чого повідомити суду по справі і ви не плануєте вигравати справу (закривати провадження за відсутністю складу адмін.правопорушення) - можете не йти на суд. Інших наслідків неявка не має.

    Але враховуйте, що рішення про визнання Вас винним у адмін.правопорушенні є підставою для звернення до суду з цивільним позовом та стягнення з вас матеріальної шкоди іншим учасникам ДТП, що вважають себе потерпілими, а так само страховою компанією про стягнення страхової виплати в порядку регресу (ст.ст. 993, 1191 Цивільного кодексу України).

    І в рамках цивільної справи Ви вже не зможете поставити під сумнів висновки, викладені у постанові суду про притягнення до адмін.відповідальності за ст. 124 КУпАП та стверджувати про свою невинуватість у ДТП.

    При виникненні додаткових питань натискайте на зелену кнопку "Звернутися".

    Бажаю позитивного вирішення ситуації!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%

    Доброго дня, Володимире!

    Якщо у Вас немає ніяких питань до законності цієї адміністративної справи, то явка обов'язкова лише за умови, якщо Ви отримаєте повістку від суду. Втім, в подібних випадках це трапляється вкрай рідко.

    Отже і відповідальності за неявку не буде жодної.

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь на них відповісти!

    Савченко Олександр

    Доброго дня, Володимире!

    Підкажіть чи обов'язково з'являтись в суд? І що буде в разі неявки? - ні, не обов'язково. У разі неявки справу розглянуть без вашої участі і скоріш за все Вас визнають винуватим у порушенні відповідних пунктів Правил дорожнього руху, за що відповідальність передбачена ст. 124 КУпАП, а саме - штраф у розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року. Крім того, при наявності такого рішення суду (яким Вас визнано винуватим) потерпіла сторона може подати цивільний позов про відшкодування майнової шкоди завданої внаслідок ДТП. Враховуючи зазначене, участь у судовому засіданні брати не обов'язково. Однак, варто детально вивчити матеріали справи, підготувати та подати до суду клопотання про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з відсутністю у ваших діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП.

    Можу скласти для Вас відповідне клопотання (звичайно, якщо матеріали справи дозволяють це зробити). Потрібно бачити протокол, знати чи вилучалося у Вас водійське посвідчення тощо.

    ІНСТРУКЦІЯ з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1408-15#Text):

    IX. Особливості оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 124 КУпАП

    1. У разі порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, на місці дорожньо-транспортної пригоди (далі - ДТП) складається протокол про адміністративне правопорушення стосовно цих осіб, до якого додаються:

    1) схема місця ДТП (додаток 8), яку підписують учасники ДТП та поліцейський;

    2) пояснення учасників пригоди та свідків (у разі їх наявності);

    3) показання технічних приладів (у разі їх наявності);

    4) показання засобів фото- та/або відеоспостереження (у разі їх наявності);

    5) інші матеріали, які необхідні для прийняття рішення у справі.

    2. У випадках, коли внаслідок ДТП її учасникам заподіяно тілесних ушкоджень, викликається слідчо-оперативна група для проведення слідчих дій на місці пригоди відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України.

    Поліцейський в порядку звітування за результатами реагування на повідомлення про кримінальні та адміністративні правопорушення складає рапорт на керівника відповідного підрозділу поліції, який передається уповноваженій особі підрозділу поліції.

    3. На місці ДТП за вимогою учасників ДТП їм надається можливість зробити фотографію схеми ДТП. У випадку відсутності технічної можливості копія схеми ДТП та фотографії з місця ДТП надаються за письмовою заявою в підрозділі поліції у разі, якщо матеріали не було надіслано за належністю.

    4. На схемі місця ДТП графічно зображуються та фіксуються такі об’єкти:

    1) ділянка дороги, на якій сталась ДТП;

    2) сталі орієнтири, до яких на схемі здійснена прив’язка об’єктів та слідів;

    3) транспортні засоби, причетні до ДТП, координати їх розміщення відносно елементів проїжджої частини та сталих орієнтирів;

    4) сліди гальмового шляху коліс транспортних засобів: їх розміщення відносно елементів проїжджої частини; довжина від їх початку до кожного колеса транспортного засобу із зображенням місць розривів; довжина слідів на ділянках з різним покриттям;

    5) інші сліди та предмети, що стосуються пригоди: розміщення частин та об’єктів (уламки кузова, частинки фарби, уламки скла, осипання ґрунту, сліди рідини), що відокремилися від транспортного засобу, відносно елементів проїжджої частини, транспортних засобів; площа розсіювання уламків скла, осипання ґрунту;

    6) координати місця зіткнення, наїзду відносно сталих орієнтирів;

    7) ширина проїжджої частини разом з роздільними смугами;

    8) ширина тротуарів, узбіччя;

    9) розміри ділянок з різним станом дорожнього покриття;

    10) розміри та розміщення дефектів дорожнього покриття;

    11) розташування дорожньої розмітки;

    12) розташування світлофорів, дорожніх знаків та інших засобів технічного регулювання дорожнього руху;

    13) розташування шлагбаума, засобів сигналізації, дорожніх знаків на підході до залізничного переїзду.

    В обов’язковому порядку на схемі місця ДТП заповнюється таблиця дорожніх умов та зазначаються назви об’єктів, зображених на схемі.

    На зворотному боці схеми місця ДТП зазначаються:

    1) марка (модель) пошкодженого транспортного засобу;

    2) номерний знак транспортного засобу;

    3) власник (співвласник) транспортного засобу;

    4) серія та номер полісу обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та назва страхової організації, яка його видала, а у разі його відсутності - посвідчення відповідної категорії осіб, для яких наявність полісу не є обов’язковою;

    5) перелік видимих (зовнішніх) пошкоджень транспортного засобу, які сталися внаслідок ДТП;

    6) вид пригоди;

    7) кількість учасників ДТП;

    8) порушення пункту Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306;

    9) результати огляду на стан сп’яніння (у випадку його проведення);

    10) тип транспортного засобу.

    Зазначена інформація підтверджується підписами водіїв транспортних засобів.

    5. При складанні схеми місця ДТП рекомендується:

    1) застосовувати спеціальне креслярське приладдя (лінійки, лекала);

    2) користуватися загальноприйнятими графічними зображеннями об’єктів та умовними позначками;

    3) не порушувати масштабу зображення;

    4) деталізувати ту чи іншу ділянку схеми пригоди;

    5) використовувати винесення фрагментів за схему.

    6. У випадках, коли для прийняття об’єктивного рішення виникає необхідність для отримання додаткових даних, поліцейський, який оформлює матеріали ДТП, протягом доби передає оформлені матеріали ДТП для подальшого розгляду уповноваженій особі підрозділу поліції, на території обслуговування якого сталася пригода.

    7. Уповноважена особа підрозділу поліції під час розгляду матеріалів ДТП повинен(на) в найкоротший строк, але не більше одного місяця з дати вчинення ДТП, встановити всі обставини її скоєння, вжити інших заходів щодо об’єктивного визначення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, передбачене статтею 124 КУпАП, скласти відносно такої особи протокол про адміністративне правопорушення та в п’ятиденний строк надіслати його до відповідного суду.

    8. Якщо при ДТП один з його учасників зник з місця пригоди, поліцейський оформляє схему місця ДТП, відбирає пояснення в потерпілого, свідків (у разі їх наявності), встановлює наявність засобів зовнішнього відео-, фотоспостереження та невідкладно повідомляє уповноважену особу підрозділу поліції, відповідальну за розшук осіб, що зникли з місця ДТП. Остання зобов’язана вжити всіх можливих заходів для встановлення винуватців ДТП та обставин її вчинення в найкоротший строк, але не більше двох місяців.

    Розшук осіб, що зникли з місця ДТП, здійснюється шляхом використання баз (банків) даних, що входять до єдиної інформаційної системи МВС, відкритих джерел інформації, надсилання запитів про отримання необхідних фото- та/або відеофіксацій відповідної пригоди, виклику осіб для прибуття до підрозділу або відвідування їх за місцем проживання (перебування), роботи.

    При встановленні транспортного засобу, який зник з місця пригоди, проводяться його огляд на предмет наявності характерних пошкоджень, інших обставин ДТП та фотофіксація.

    У випадку встановлення факту проживання власника транспортного засобу на території, яку обслуговує інший підрозділ поліції, матеріали надсилаються за територіальністю.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Мамай Ірина Євгеніївна
    30%

    ВІтаю,

    Протокол про адміністративне правопорушення розглянуть без вас в суді протягом 3-х місяців з моменту його вчинення. Однак ваша присутність може вплинути на рішення суду. Ви можете аргументувати свою позицію з допомогою юриста чи без - ваша присутність працює на вас. Без присутності, якщо ви особа, яка притягається до відповідальності, можуть застосувати найвищу міру покарання. Вибір звісно тільки за вами.

    За наявності запитань - звертайтесь.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Володимире!

    Доброго дня.

    особа, яка притягається до адмін.відповідальності справа ... про ст.124. Наслідки неявки ст.268 КУпАП.

    Підкажіть чи обов'язково з'являтись в суд? І що буде в разі неявки? справа про ДТП

    Не обов'язково і нічого не буде за неявку. Але це прекрасна можливість довести свою правоту та надати покази. Можливо саме від них залежить рішення суду. Тому треба враховувати перспективи. Якщо вони є, я раджу з'явитись на судове засідання. А так, за неявку дійсно нічого не буде.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Адвокат Евгений Александрович

    Доброго вечора, Володимир.

    ЯВКА НЕ Є ОБОВ'ЯЗКОВОЮ, ЦЕ ВАШЕ ПРАВО, А НЕ ОБОВ'ЯЗОК.

    У РАЗІ НЕЯВКИ В СУД БЕЗ ПОВАЖНИХ ПРИЧИН, СУД МАЄ ПРАВО РОЗГЛЯНУТИ СПРАВУ БЕЗ ВАШОЇ УЧАСТІ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 268. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності

    {Положення частини першої статті 268, за яким обмежується право на вільний вибір особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, як захисника своїх прав, крім адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи втратили чинність як такі, що є неконституційними на підставі Рішення Конституційного Суду № 13-рп/2000 від 16.11.2000}

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-8 цього Кодексу.

    При розгляді справ про адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою статті 44, статтями 51, 146, 160, 172-4 - 172-9, 173, частиною третьою статті 178, статтями 185, 185-1, статтями 185-7, 187 цього Кодексу, присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є обов’язковою. У разі ухилення від явки на виклик органу внутрішніх справ або судді районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду цю особу може бути органом внутрішніх справ (Національною поліцією) піддано приводу.

    Законами України може бути передбачено й інші випадки, коли явка особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, в орган (до посадової особи), який вирішує справу, є обов’язковою".

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "ЗВЕРНУТИСЯ".

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    розглянуть без вашої участі та направлять матеріали на адресу реєстрації у Вас буде 10-ть днів на оскарження потім матеріали передадуть до органу двс на примусове виконання

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 268. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності

    {Положення частини першої статті 268, за яким обмежується право на вільний вибір особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, як захисника своїх прав, крім адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи втратили чинність як такі, що є неконституційними на підставі Рішення Конституційного Суду № 13-рп/2000 від 16.11.2000}

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-8 цього Кодексу.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України