Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Трудове право, 18 серпня 2023, питання №90335 150₴

Штатний розпис школи

Добрий день)) підкажіть, будь ласка, чи є правомірними дії управління освіти, яке хоче скоротити 0,5 ставки заступника директора школи? За статутом наша школа є гімназією з початковою школою. На 2023-2024 навчальний рік ми маємо 9 класів: 1 клас - 1, 2 клас -, 3 клас - 1, 4 клас - 1, 5 клас - 1, 6 клас - 1, 7 клас - 1, 8 клас - 1, 9 клас -1. Всього 9 класів. Нам управління освіти хоче дати всього 0,5 ставки заступника директора з навчально-виховної роботи. Скільки має бути ставок заступника при такій шкільній мережі?

Відповіді юристів (16)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    50%

    Доброго дня, Ганна!

    Штатний розпис проєктує директор закладу освіти до початку навчального чи календарного року, тож він має бути добре обізнаний з особливостями складання такого документа.

    До штатного розпису закладу освіти вносять:

    • повну інформацію про посади (професії) усіх працівників;
    • розміри основної зарплати, надбавок і доплат.

    Кадрові питання у закладі освіти врегульовують на підставі штатного розпису.

    Під час складання штатного розпису можна використовувати його типову форму або ж розробити власну.

    У формі обов’язково мають бути чарунки, де вказуватимуть:

    • назви посад;
    • назви структурних підрозділів — якщо є;
    • кількість штатних одиниць;
    • посадові оклади;
    • надбавки й доплати;
    • фонд заробітної плати на місяць, рік.

    Підписати штатний розпис мають керівник та бухгалтер закладу освіти, або головний бухгалтер чи начальник планово-фінансового відділу органу управління освітою, які складали штатний розпис.

    Керівник органу управління освітою затверджує штатний розпис та ставить гриф затвердження, який скріплює печаткою.

    Гриф затвердження містить дані:

    • кількість штатних одиниць;
    • місячний фонд заробітної плати (розмір у гривнях);
    • назва посади;
    • ініціали та прізвище;
    • число, місяць, рік затвердження;
    • підпис.

    Затверджувати штатний розпис потрібно обов’язково. Штатний розпис діє впродовж навчального (календарного) року, за потреби до нього можна внести зміни. Відсутність штатного розпису в закладі є адміністративним правопорушенням.

    Наказ про затвердження штатного розпису обов’язково видає керівник закладу освіти, якщо навчальний заклад має власну бухгалтерію, або орган управління освітою, якщо навчальний заклад обслуговує централізована бухгалтерія.

    Такий наказ є наказом з основної діяльності, тому має складатися з констатуючих та розпорядчих частин. Утім, наказ про затвердження штатного розпису може не мати констатуючої частини та відразу починатися зі слова НАКАЗУЮ, адже щоб увести в дію штатний розпис, додаткових пояснень не потрібно. Варто зазначити причини, що спричинили необхідність затвердження нового штатного розпису. Також наказ може мати додатки, посилання на які варто наводити у відповідних пунктах тексту наказу.

    Можу відповісти на додаткові питання чи уточнення. З повагою, адвокат Айвазян.

    • Ганна Клієнт 9 місяців тому

      Дякую Вам за відповідь

      Але мене вже ж цікавить, згідно законодавства, скільки має бути ставок заступника директора при такій кількості класів?

      • Айвазян Юрий Климентьевич

        ВДивіться, відповісти однозначно на це питання складно.

        Статтею 60 ЗУ «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 №463-ІХ та статтею 45 Закону України «Про освіту» 05.09.2017 №2145-VIII передбачено, що штатні розписи державних і комунальних закладів загальної середньої освіти затверджуються керівником закладу загальної середньої освіти.

        Проте головним розпорядником коштів є Департамент освіти і науки, а засновником закладів освіти та спорту є міська рада.

        Й тому пунктом 32 постанови КМУ від 28.02.2002 №228 «Про затвердження порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» передбачено, що штатні розписи одержувачів бюджетних коштів затверджуються керівником вищестоящої установи.

        Думаю, що директор повинен в будь якому випадку домовлятись с Департаментом освіти і науки, бо все залежить від виділеного на школу бюджету.

    Ганна Клієнт 9 місяців тому
    https://ips.ligazakon.net/document/RE18603Згідно цього наказу, прокоментуйте, будь ласка
    • Айвазян Юрий Климентьевич

      Прокоментую без проблем: це є типовий штатний рознлад, який не вважається обов'язковим до виконання. Так що все одно директору прийдеться говорити з ДНО.

    Ганна Клієнт 9 місяців тому
    Дякую за відповідь)
    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Ганно.

    Типові штатні розписи обов’язкові до виконання!

    За браком часу не маю змоги розписати відповідь зараз, зроблю це пізніше

    • Айвазян Юрий Климентьевич

      Якщо Ви вставляєте такі репліки, то коментуйте їх. Або взагали нічого не пишіть.

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Колего.

        Так, перепрошую, що не маю змоги зараз розписати. Коли доберусь до ПК, надам відповідь.

        Але Типові штати обов’язкові до виконання закладами.

        • Айвазян Юрий Климентьевич

          Я як раз це і мав на увазі, бо людина чекає не на Ваші репліки щодо моїх відповідей, а на конкретну допомогу щодо вирішення свого питання.

    Гончаренко Константин
    50%
    Гончаренко Константин 9 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    МОН надавало роз яснення з приводу вашого питання тут:

    https://dostup.pravda.com.ua/request/74132/respons...

    типовим штатним розписом мають керуватися у формуванні чисельності працівників.

    https://ips.ligazakon.net/document/RE18603?an=222

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    • Ганна Клієнт 9 місяців тому

      дуже дякую Вам за роз'яснення!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, пані Ганно!

    Добрий день)) підкажіть, будь ласка, чи є правомірними дії управління освіти, яке хоче скоротити 0,5 ставки заступника директора школи? За статутом наша школа є гімназією з початковою школою. На 2023-2024 навчальний рік ми маємо 9 класів: 1 клас - 1, 2 клас -, 3 клас - 1, 4 клас - 1, 5 клас - 1, 6 клас - 1, 7 клас - 1, 8 клас - 1, 9 клас -1. Всього 9 класів. Нам управління освіти хоче дати всього 0,5 ставки заступника директора з навчально-виховної роботи. Скільки має бути ставок заступника при такій шкільній мережі?

    Надаю більш широку відповідь на Ваше запитання.

    ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНУ УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ОСВІТИ Є НЕПРАВОМІРНИМИ. ДО ТОГО, ЩО НЕ ВОНИ МАЮТЬ "ДИКТУВАТИ" УМОВИ, А ВЗАГАЛІ ТО ШТАТНИЙ РОЗПИС ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ КЕРІВНИКОМ ЗАКЛАДУ.

    ПО-ПЕРШЕ, ТИПОВІ ШТАТНІ НОРМАТИВИ, ЩО ЗАТВЕРДЖЕНІ НАКАЗОМ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 06.12.2010 № 1205, Є ОБОВ'ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ЗАКЛАДАМИ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЗА ТИПОМ ГІМНАЗІЇ. ПРО ЦЕ СВІДЧИТЬ СТАТТЯ 60 ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПОВНУ ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про повну загальну середню освіту

    Стаття 60. Штатні розписи закладів загальної середньої освіти

    1. Штатні розписи державних і комунальних закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і типів розробляються на основі типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджуються керівником закладу загальної середньої освіти за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.

    2. Штатні розписи державних і комунальних закладів спеціалізованої освіти розробляються на основі типових штатних нормативів закладів спеціалізованої освіти, затверджених центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у відповідних сферах, та затверджуються керівниками відповідних закладів за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.

    3. Штатні розписи приватних і корпоративних закладів загальної середньої освіти затверджуються керівниками відповідних закладів освіти за погодженням з їх засновниками або уповноваженими ними органами.

    ...

    ПО-ДРУГЕ, ТИПОВІ ШТАТНІ НОРМАТИВИ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ, ЩО ПРИ КІЛЬКОСТІ 6-9 КЛАСІВ У ЗЗСО ЗАПРОВАДЖУУЄТЬСЯ 0,5 СТАВКИ ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА З НАВЧАЛЬНОЇ (НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ).

    АЛЕ Є ЩЕ ДАНИЙ ПУНКТ: "...Крім того: у школах, що мають один - чотири 9-11 (12) класи, кількість посад заступників директора збільшується на 0,5 штатної одиниці, п’ять і більше 9-11 (12) класів - на 1 штатну одиницю; у спеціалізованих середніх школах I-III ступенів з поглибленим вивченням іноземної мови, ліцеях, гімназіях та колегіумах, які створені до набрання чинності законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та приведення статутних документів цих закладів у відповідність до законодавства, а також у ліцеях, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти на декількох рівнях відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», вводиться додатково посада заступника директора.У межах вказаних норм за наявності двадцяти одного і більше класів має бути введено не менше 0,5 штатної одиниці посади заступника директора з виховної роботи...".

    ОСКІЛЬКИ У ВАШОМУ ЗАКЛАДІ Є 9-ИЙ КЛАС, ЩО ПІДПАДАЄ ПІД "... ЩО МАЮТЬ ОДИН-ЧОТИРИ 9-11 КЛАСИ", МАЄ БУТИ ВВЕДЕНО ЩЕ 0,5 ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА.

    ВІДПОВІДНО МАЄ БУТИ 1 СТАВКА ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА.

    Всього доброго. Успіхів!

    Ганна Клієнт 8 місяців тому
    Дякую, пане В'ячеславе, за таку ґрунтовну відповідь!)))
    • Кирда Вячеслав Володимирович

      Ганно!

      Будь-ласка, звертайтесь. При можливості можете закрити питання оплатою на користь юристів, відповіді яких Вам допомогли.

    Турчин Ярослав Александрович

    Вітаю Вас, пані Ганно!

    ЯКЩО КОРОТКО: Згідно нормативів Міністерства освіти і науки у Вас має бути щонайменше 1.0 СТАВКИ ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА З НАВЧАЛЬНОЇ (НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ) РОБОТИ.

    Повідомляю, що порядок введення посад заступників директора з навчальної, навчально-виховної роботи до штатних розписів закладів освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти, здійснюється на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 р. № 1205 (в редакції від 07.10.2022)

    Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти поширюються на усі типи закладів загальної середньої освіти, в тому числі опорні заклади загальної середньої освіти та їх філії (далі - школи), крім шкіл-інтернатів усіх типів, санаторних шкіл, шкіл соціальної реабілітації, вечірніх (змінних) шкіл, спеціальних закладів загальної середньої освіти та закладів спеціалізованої освіти, які створені відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», та визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць). Формування штатів шкіл передбачається з урахуванням їх контингенту учнів, кількості класів, режиму роботи, площ та санітарного стану приміщень, будівель і споруд.

    Керівникам закладів надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади (крім керівних), не передбачені штатними нормативами для даного закладу, в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише в межах однієї категорії (педагогічного, господарсько-обслуговуючого тощо) персоналу.

    У разі виробничої необхідності за рахунок спеціального фонду закладами загальної середньої освіти можуть бути введені додаткові посади.

    Наразі існують такі вимоги щодо штатних посад зступника директора з навчальної (навчально-виховної роботи):

    Заступник директора з навчальної (навчально-виховної) роботи

    0,5 ставки

    при кількості 6-9 класів

    1 ставка

    при кількості 10-20 класів

    1,5 ставки

    при кількості 21-29 класів

    2 ставки

    при кількості 30 і більше класів

    Крім того:у школах, що мають один - чотири 9-11 (12) класи, кількість посад заступників директора збільшується на 0,5 штатної одиниці, п’ять і більше 9-11 (12) класів - на 1 штатну одиницю;у спеціалізованих середніх школах I-III ступенів з поглибленим вивченням іноземної мови, ліцеях, гімназіях та колегіумах, які створені до набрання чинності законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та приведення статутних документів цих закладів у відповідність до законодавства, а також у ліцеях, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти на декількох рівнях відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», вводиться додатково посада заступника директора.У межах вказаних норм за наявності двадцяти одного і більше класів має бути введено не менше 0,5 штатної одиниці посади заступника директора з виховної роботи.

    ОТЖЕ, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 р. № 1205 (в редакції від 07.10.2022) (пункт 5 Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти)

    За посадою "Заступник директора з навчальної (навчально-виховної) роботи" кількість посад має відповідати 1.0 штатній одиниці.

    Крім того, у разі, якщо Ваша гімназія утворювалась до набрання чинності законів України "Про освіту", "Про повну загальну середнью освіту" і статутні документи закладу не приведені у відповідність до законодавства, передбачено введення додаткової посади "Заступник директора".

    ДОДАТКОВО, хочу звернути Вашу увагу на Лист Міністерства освіти і науки України від 02.06.2021 р. № 1/11-3952 "Щодо педнавантаження заступника директора з навчально-виховної роботи закладу освіти".

    В якому МОН звертає увагу запитувача, що відповідно до пункту 91 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. № 102 (із змінами) (далі – Інструкція), керівні працівники закладів освіти можуть вести викладацьку роботу або заняття з гуртківцями у цьому ж закладі, але не більше 9 годин на тиждень (360 годин на рік), якщо вони по основній роботі отримують повний посадовий оклад (ставку).

    У випадках, коли вищезгадані працівники отримують по основній посаді 0,5 посадового окладу (ставки), їм дозволяється вести викладацьку роботу в середньому не більше 18 годин на тиждень (720 годин на рік).

    Названим працівникам за норму годин, визначену в цьому пункті, оплата проводиться понад основний посадовий оклад (ставку) у порядку, передбаченому відповідно для учителів, викладачів та керівників гуртків (за тарифікацією).

    Інструкцією не визначено педагогічне навантаження у випадку, коли заступник директора закладу освіти працює по основній посаді на 0,75 ставки. Вважається, що такий працівник може вести викладацьку роботу або заняття з гуртківцями у цьому ж закладі, але не більше 9 годин на тиждень (360 годин на рік).

    Для посилення Вашої позиції, рекомендую звернутись до Міністерства освіти і науки України із офіційним запитом щодо Вашої конкретної ситуації і отримати відповідь у вигляді Листа МОН за підписом Міністра чи одного з його заступників щодо наявності у Вашої школи права на 1 (одну) штатну одиницю заступника директора з НВР, а не 0.5 ставки відповідно до Типових штатних нормативів МОН України.

    З повагою та найкращими побажаннями нашим шановним освітянам

    від колег, педагогів - правників! Тримаймося!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України