Начните консультацию с юристом онлайн
Зробив депозит у казино без ліцензії і на цю фінансову операцію банк попросив уточнення данних що за операція і на який сайт. Якщо я скажу все як є і надам відповідні докази що робив депозит у це казино. Чи може мені щось загрожувати за такий депозит у казино без ліцензії?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (11)
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, вам нічого не загрожує. О крім, того, що вас можуть кинути на ваш виграш
Одже я можу надати банку інформацію що робив депозит у казино без ліцензії? В такому випадку яка буде їх реакція? Я так зрозумів що це вимоги фінмоніторингу були.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеНе кажіть, що без ліцензії. Просто в казино.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВІТАЮ ВАС, пане МИХАЙЛЕ! Ви не зобов"язані перевіряти законність діяльності контрагента та надавача послуг, в тому числі в сфері ігрового бізнесу. Казино, лотереї та інші види ігорного бізнесу в Україні не заборонені.
Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
Ви можете підтвердити законність операції і не більше. А спростувати призмпцію законності мають уже органи фінмоніторингу. Та й взагалі фінмоніторинг фактично має сумнівну конституційність (порушує ст.ст. 62, 63 Конституції України), адже грубо обмежує право не доводити свою невинуватість навіть у кримінальному правопорушенні та скасовує конституційну презумпцію невинуватості... перекладаючи на плечі громадян - користувачів банківських послуг нездатність правоохоронних органів ефективно працювати, розслідувати фінансові та інші злочини та доводити вину в епізодах, де фінансові інструменти використовуються для протиправної діяльності. Але враховуючи, що військово-політичнга доцільність підмінила верховенство права в Україні, то довести означені факти буде вкрай складно. Тому рекомендую все ж надати інформацію, якщо не бажаєте втратити можливість користуватися послугами відповідної банківської установи, яка може відмовити Вам у праві обслуговування рахунків. Як правило, на практиці, більше це нічим не загрожує.
З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеВідповідальність за відсуьність ліцензії несе саме каззіно.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Для Вас як гравця ніякої відповідальності не буде.
Проте, якщо казино буде зв'язано з РФ важко передбачити дії банківської установи.
Ще одним із ризиків при внесенні депозиту в онлайн-казино - втрата власних коштів. Тоді можна буде лише слухати заяви та обіцянки добитися справедливості через суд – але вивести гроші зі своїх рахунків це ніяк не допоможе.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеЖодних наслідків для Вас не буде. Все що може бути - банк розірве з Вами договір банківського рахунка.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Михайле!
В тому, що Ви зробили депозит в казино немає нічого произаконного. Ви маєте на це повне право. Казино за відсутність ліцензії, можливо, це якось і загрожує, але не Вам.
Тому можете сміливо пояснювати причину депозиту як внесок до участі в грі в казино.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеМихайле!
Доречи про згаданий Вами фінмоніторинг. Думаю, що проблема саме в ньому.
Законодавчою основою фінансового моніторингу є Закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 р. № 361.
Пороговими цифрами обсягу готівкових і безготівкових операцій у фінансовому моніторингу є 5 тис. грн, 30 тис. грн, 55 тис. грн, 400 тис. грн, а також значна сума при операції з готівкою. Вони впливають на обрання тих чи інших заходів фінансового моніторингу. Однак банк за своїми внутрішніми правилами визнати підозрілою будь-яку операцію незалежно від суми, а також визначати значимість суми тих чи інших операцій з готівкою.
Обсяг платіжної операції впливає, але не є вирішальним.
Під фінансовий моніторинг, у першу чергу, потрапляють видаткові операції (перекази коштів) у безготівковій формі, готівкою в залежності від суми платежу. Ідентифікація клієнта здійснюється зокрема за допомогою банківської картки чи кваліфікованого електронного підпису. Верифікація операції потребує додаткових підтверджень, зокрема можливий дзвінок з банку, сканування обличчя, перевірка даних платежу, підтвердження особи платника, чи дійсно саме власник картки її використовує, з’ясування мети операції та походження коштів тощо.
1. Для переказу безготівкових коштів для зарахування на рахунок отримувача в оплату вартості товарів, робіт, послуг, погашення зобов’язання за кредитом (пп «5» ч. 18 ст. 14 Закону № 361)
Коли банки не зобов'язані реагувати - менше 5000 грн.
Коли можлива перевірка - від 30 тис. грн до 400 тис. грн.
Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.
2. Для переказу готівкових коштів (пп. «8» ч. 18 ст. 14 Закону № 361) - 5 тис. грн та менше (можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка).
Коли банки не зобов'язані реагувати - 5000 грн. та менше.*
Коли можлива перевірка - більше 5 тис. грн до 400 тис. грн.
Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.
*(можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка)
Проте навіть в таких випадках максимум, що може зробити банк, це перервати з Вам ділові стосунки. Втім, всі Ваші гроші з рахунку він обов'язково поверне.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
За Ліцензування несе відповідальність суб'єкт грального бізнесу, а не громадянин.
А ось під фінмоніторинг банку , можете потрапити та заблокують рахунок до надання інформаціі про походження коштів
Можуть припинити обслуговування видавши відповідну постанову.
Що контролюється?
В першу чергу підприємців мають цікавити операції, які підлягають моніторингу відповідно до вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – ЗУ «Про фінмоніторинг»). Тобто ті транзакції, на які буде акцент в обов’язковому порядку, в незалежності від суб’єкту моніторингу та його встановлених правил.
Отже, викличуть занепокоєння щодо легітимності та змусять надати повідомлення від суб’єктів первинного фінансово моніторингу (СПФМ) в Держфінмоніторинг так звані порогові та підозрілі фінансові операції.
Докладніше
Порогові операції
Фінансові операції є пороговими, якщо сума, на яку здійснюється кожна із них, дорівнює чи перевищує «поріг» в 400 тисяч гривень у місяць та за наявності однієї з таких ознак:
якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що здійснює збройну агресію проти України
фінансові операції політично значущих осіб, членів їх сім’ї або осіб, пов’язаних з політично значущими особами
платіжні операції з переказу коштів за кордон
фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів)
Підозрілі операції
Щодо підозрілих фінансових операцій, то сума не має значення. Головний фактор – наявність підозри щодо незаконності походжень коштів або сама операція носить злочинний намір. Більше того, на державні органи та суб’єкти первинного фінансово моніторингу покладається не право, а саме обов’язок повідомити спеціально уповноваженому органу про такі операції та їх учасників.
Якщо звернутись до пропонованого визначення, то «підозра – це припущення, що ґрунтується на результатах аналізу наявної інформації та може свідчити про те, що фінансова операція або її учасники, їх діяльність чи походження активів пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та/або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, або із вчиненням іншого кримінального правопорушення або діяння, за яке передбачені міжнародні санкції»
Отже, в основу підозрілості закладена саме думка про чию-небудь причетність. Не остаточне і обґрунтовано доказане рішення, а сумнів, здогад. Причому базується цей здогад не на об’єктивному дослідженні, а на наявній інформації, тобто, виключно тих даних, які попали в поле зору інспектора з моніторингу.
В результаті маємо наступну картину: працівник первинного фінмоніторингу приймає рішення про підозрілість фінансової операції з усіма подальшими наслідками, керуючись лише наявною інформацією та припущеннями, які можуть свідчити про незаконність такої.
Тому, в першу чергу, а особливо при наданні додаткових пояснень на вимогу, необхідно подати достатню кількість даних, які могли б розвіяти припущення про схемність операції чи походження коштів. Фактично, підприємцю потрібно захистити проведену транзакцію перед комплаєнсом банку, немов топ-менеджеру перед акціонером бюджет на наступний рік.
Військовий стан
Після початку вторгнення в Україну, Держфінмоніторинг, з метою посилення нагляду, виокремив індикатори, притаманні контрагентам - резидентам російської федерації, республіки білорусь, а також особам, зареєстрованим на непідконтрольних територіях. 31 березня 2022 року перелік таких індикаторів було розіслано СПФМ для використання в роботі.
Ціль сформованих індикаторів – не допустити обхід застосованих санкцій та будь-яких транзакцій, пов’язаних з фізичним та юридичними особами рф, рб та тимчасово окупованих територій. Саме тому особлива увага була приділена зовнішньо-економічній діяльності, оскільки фінансові операції можуть здійснюватися на користь вигодонабувачів з рф/рб або осіб, які ними контролюються.
Крім іншого, постановою НБУ № 18 від 24.02.2022 року, спрямованою на регулювання в період війни, було внесено ряд обмежень, серед яких: заборонено видачу готівкових коштів у гривнях та іноземній валюті з рахунку клієнта в обсязі, що перевищує 1000 гривень у день, крім зняття готівкових коштів у гривнях в певних випадках та заборонено видачу за межами України готівкових коштів з усіх рахунків клієнта банку, відкритих у національній валюті, в обсязі, що перевищує в еквіваленті 12500 гривень на кожні сім календарних днів.
Всього, за період з 24 лютого і по 01 грудня 2022 року в постанову було внесено 36 (!) змін та доповнень.
Посилені заходи перевірки: як залишитись клієнтом банку
Щоб не стати об’єктом посиленої уваги СПФМ та Держфінмону підприємцю варто б дотримуватись базових правил. Ігнорування таких, з великою долею вірогідності, призведе до затримок в транзакціях, посилених заходів належної перевірки, запиту пояснень та додаткових документів.
Отже, що слід врахувати:
не уникати особистого контакту з представниками СПФМ. Розцінюється як ухилення від ідентифікації/верифікації та виникає сумнів стосовно того, що особа виступає від власного імені.
виключити надання неправдивої інформації та підроблених документів
на вимогу надавати додаткову інформацію про себе, транзакцію чи діяльність. Не рекомендовано ігнорувати чи відмовляти.
якщо доводиться часто змінювати місце проживання – приготуйтесь пояснити чому
використання спільних ІР-адрес також наведе на підозри
намагатись не використовувати рахунки як транзитні для подальшого перерахування коштів
будучи отримувачем коштів не зазначати адресу готелю, хостелу, тощо як персональну
увагу також приверне випадок, якщо покупець не є кінцевим отримувачем товару
різке збільшення розміру обігових коштів на рахунках стане ще одним маркером підозрілості
У випадку негативного підтвердження одного або декількох пунктів суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний відмовитися від встановлення (підтримання) ділових відносин. Тобто, наприклад, якщо банківська установа виявить, що рахунок використовується лише для подальшого перерахування коштів на інші рахунки та запросить пояснення або виписки з рахунків іншого банку і ви не надасте – банк змушений буде попрощатися. При цьому, матиме всі законні підстави, адже формально такі дії є сукупністю критеріїв, які свідчитимуть про фіктивність діяльності.
___
Відмова в обслуговуванні
В яких ще випадках очікувати від СПФМ відмови в обслуговуванні, замороженні коштів на рахунках та повідомлення регулятору про підозрілі операції компанії.
В законодавстві та внутрішніх документах банків є такий термін як «неприйнятно високий ризик». Це максимально високий ризик, що не може бути прийнятий суб’єктом первинного фінансового моніторингу. Тобто, у випадку виявлення індикаторів такого ризику в підприємця, йому «світить» однозначна відмова в обслуговуванні і неприємності з коштами, що залишились на рахунках.
___
фінансові операції, які тягнуть за собою негативні наслідки для бізнесу
обсяг коштів не сумісні з місцезнаходженням, віком та доходами клієнта
часті позики та фінансові допомоги з одних і тих же джерел
зняття готівки з рахунку відразу після зарахування
обхід порогу в 400 тис.грн. шляхом менших сум, але багаторазово
часті зняття готівки в місцях поблизу проведення бойових дій
обмін валюти у значних обсягах
використання різних платіжних систем для багаторазового отримання коштів фізичною особою
багаторазове поповнення готівкою карткових рахунків з подальшою оплатою послуг, товарів
закупівля військових товарів, на які розповсюджуються обмеження
зарахування коштів некомерційним організаціям на користь рф/рб або несумісне використання коштів з діяльністю неприбутковими організаціями
благодійні внески із-за кордону без призначення платежу або тільки для обмеженої кількості осіб.
___
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n6215):
"Стаття 1066. Договір банківського рахунка
1. За договором банківського рахунка банк зобов'язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, що йому надходять, виконувати розпорядження клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунка та проведення інших операцій за рахунком.
2. Банк має право використовувати грошові кошти на рахунку клієнта, гарантуючи його право безперешкодно розпоряджатися цими коштами.
3. Банк не має права визначати та контролювати напрями використання грошових коштів клієнта та встановлювати інші обмеження його права щодо розпорядження грошовими коштами, не передбачені законом, договором між банком і клієнтом або умовами обтяження, предметом якого є майнові права на грошові кошти, що знаходяться на банківському рахунку...
Стаття 1068. Операції за рахунком, що виконуються банком
1. Банк зобов'язаний вчиняти для клієнта операції, які передбачені для рахунків даного виду законом, банківськими правилами та звичаями ділового обороту, якщо інше не встановлено договором банківського рахунка.
2. Банк зобов’язаний зарахувати грошові кошти, що надійшли на рахунок клієнта, в день надходження до банку відповідної платіжної інструкції, якщо інший строк не встановлений договором банківського рахунку або законом.
3. Банк зобов’язаний за розпорядженням клієнта видати або перерахувати з його рахунку грошові кошти в день надходження до банку відповідної платіжної інструкції, якщо інший строк не передбачений договором банківського рахунку або законом...".
Закон України " Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#n829):
" Стаття 11. Належна перевірка...
4. Належна перевірка здійснюється в разі:...
наявності підозри;...
проведення разової фінансової операції без встановлення ділових відносин з клієнтами, якщо сума фінансової операції дорівнює або перевищує суму, визначену частиною першою статті 20 цього Закону.
Залежно від рівня ризику проведення фінансової операції належна перевірка клієнта здійснюється також у разі проведення ним кількох фінансових операцій, що можуть бути пов’язані між собою, на загальну суму, що дорівнює або перевищує суму, визначену частиною першою статті 20 цього Закону."
---
Доброго вечора, пане Михайле! По-перше, банк не має права визначати та контролювати напрямки використання Вами своїх коштів. По-друге, викладіть зустрічну вимогу до банку - пояснити, в чому полягає порушення при здійсненні операції переказу коштів в депозит казино (на свій особовий рахунок, баланс).