Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 12 декабря 2023, вопрос №98612 250₴

На роботу прийшло розпорядженя щоб з'явився ТЦК, не з'явився, відвезла поліція виписали штраф. Чи правомірні дії ТЦК?

Вітаю! На роботу прийшло розпорядження "З'явитися в ТЦК для уточнення даних", повісток не вручали. Явка була назанчена в суботу за особистими обставинами в ТЦК не з'явився. В понеділок мене відшукала поліція та доправила до ТЦК де на мене було складено протокол за не явку, і виписали штраф. На скільки ТЦК вчиняє правомірно?
Файли додаю.

Ответы юристов (3)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Андрію!

    Поведінка поліції в даному випадку була, звичайно, абсолютно незаконною! Вони не мали права примусово доставляти Вас до ТЦК.

    Згадані Вами дії патрульних межували з незаконним затриманням, і вони повинні понести за це заслужене покарання.

    Затримання особи повинно бути обумовлено певними передбаченими законом підставами.

    Стаття 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та стаття 29 Конституції України гарантують кожному право на свободу та особисту недоторканність. Але при цьому встановлюються і виключення, коли відповідно до процедури, встановленої законом особа може бути позбавлена свободи. Зокрема, підпункт “c” пункту 1 статті 5 Конвенції допускає законний арешт або затримання особи, здійснене з метою допровадження її до компетентного судового органу за наявності обґрунтованої підозри у вчиненні нею правопорушення або якщо обґрунтовано вважається необхідним запобігти вчиненню нею правопорушення чи її втечі після його вчинення.

    Уповноважена службова особа має право без ухвали слідчого судді, суду затримати особу, підозрювану у вчиненні злочину, коли передбачене покарання у виді позбавлення волі, лише у випадках:

    • якщо цю особу застали під час вчинення злочину або замаху на його вчинення;
    • якщо безпосередньо після вчинення злочину очевидець, в тому числі потерпілий, або сукупність очевидних ознак на тілі, одязі чи місці події вказують на те, що саме ця особа щойно вчинила злочин;
    • якщо є обґрунтовані підстави вважати, що можлива втеча з метою ухилення від кримінальної відповідальності особи, підозрюваної у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого корупційного злочину, віднесеного законом до підслідності Національного антикорупційного бюро України;
    • якщо є обґрунтовані підстави вважати, що можлива втеча з метою ухилення від кримінальної відповідальності особи, підозрюваної у вчиненні злочину, передбаченого статтями 255, 255-1, 255-2 Кримінального кодексу України.

    Уповноважена службова особа має право без ухвали слідчого судді, суду затримати особу, підозрювану у вчиненні злочину, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, виключно у випадку, якщо підозрюваний не виконав обов’язки, покладені на нього при обранні запобіжного заходу, або не виконав у встановленому порядку вимог щодо внесення коштів як застави та надання документа, що це підтверджує.

    В таких ситуаціях треба негайно телефонувати прямо до ДБР або просто на гарячу лінію МВС і повідомляти про грубе порушення Ваших прав.

    З іншого боку дії ТЦК в цьому ж випадку були цілком законними. Вони врегульовані Постановою Кабінету Міністрів України №1487 від 30 грудня 2022 року про Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим.

    Згідно п. 47 Порядку, у разі отримання розпоряджень компетентних органів (ув даному разі - ТЦК) щодо оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до Компетентних органів, керівник підприємства повинен вчинити такі дії:

    "Видати наказ (розпорядження) про оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Доведення його до відома таких осіб під особистий підпис у частині, що стосується їх прибуття до відповідного Компетентного органу. Направлення копії наказу (розпорядження) до відповідного Компетентного органу в 3-денний строк.

    Вручити призовникам, військовозобов’язаним та резервістам повістки про явку за викликом до Компетентного органу (за наявності).

    У випадку, якщо працівник є тимчасово непрацездатним, перебуває у відпустці або відрядженні, письмово повідомити з наданням витягів з наказів (розпоряджень) Компетентний орган про зазначене.

    Забезпечення здійснення контролю за результатами оповіщення та прибуттям призовників, військовозобов’язаних та резервістів до Компетентного органу. ".

    Отже, оповіщення на роботі має для Вас таку саму юридичну силу, як і законно вручена повістка, і якщо всі згадані вище кроки Ваше керівництво на роботі виконало, то виклик ТЦК був законним, і Ви зобов'язані були за ним з'явитись до військомату. Проте, очевидно, не примусово і не в такий варварський спосіб, як це було з Вами зроблено!

    Тож постанова воєнкому про адміністративний штраф за неявку була цілком законною, на жаль. Чого не скажеш про дії поліції.

    Рекомендую Вам негайно подати заяву до Державного бюро розслідувань про грубе порушення Ваших конституційних прав з боку працівників поліції. Таку заяву протягом 24 годин повинні внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань та провести слідство, аби встановити міру відповідальності таких горе-патрульних.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    100%

    Доброго дня!

    Чи ознайомило Вас керівництво з Розпорядженням під Ваш особистий підпис? Якщо так - тоді у Вас виник обов'язок з'явитися до ТЦК. Неявка можлива була за поважних причин - хвороба, яка належним чином підтверджена (лікарняний, довідка зі стаціонару, довідка від сімейного лікаря про погіршення стану здоров'я), стихійне лихо чи смерть близького родича.

    Якщо керівництво лише на словах повідомило про Розпорядження без Вашого підпису - вважається, що Вас не сповістили належним чином, тому накладення штрафу можна оскаржити у судовому порядку.

    Згідно пункту 79 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістіврайонні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки звертаються в установленому законом порядку до органів Національної поліції (у разі неможливості складення протоколу про адміністративне правопорушення на місці його вчинення) для доставлення осіб, які скоїли адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, з метою складення протоколів про адміністративні правопорушення, до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в якому ця особа перебуває (повинна перебувати) на військовому обліку (додаток 20).

    Згідно статті 259 Кодексу України про адміністративні правопорушення

    З метою складення протоколу про адміністративне правопорушення в разі неможливості скласти його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим, порушника може бути доставлено в поліцію, в підрозділ Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, до органу Державної прикордонної служби України, штабу громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону чи громадського пункту з охорони громадського порядку поліцейським, посадовою особою Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, військовослужбовцем чи працівником Державної прикордонної служби України або членом громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, а при порушенні законодавства про державну таємницю або порушенні військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України, правил військового обліку, законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію - до органів Служби безпеки України її співробітником. Доставлення порушника з числа кадрових співробітників розвідувального органу України при виконанні ним своїх службових обов’язків здійснюється тільки у присутності офіційного представника цього органу.

    Доставлення порушника має бути проведено в можливо короткий строк.

    У разі вчинення військовослужбовцями, військовозобов’язаними та резервістами під час проходження зборів, а також працівниками Збройних Сил України під час виконання ними службових обов’язків правопорушень та в разі наявності обставин, зазначених у частині першій цієї статті, доставлення порушника уповноваженими на те посадовими особами здійснюється у підрозділи Військової служби правопорядку у Збройних Силах України.

    P.S. На жаль, Ваші файли не прикріпились.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    На роботу прийшло розпорядження "З'явитися в ТЦК для уточнення даних", повісток не вручали. Явка була назанчена в суботу за особистими обставинами в ТЦК не з'явився. В понеділок мене відшукала поліція та доправила до ТЦК де на мене було складено протокол за не явку, і виписали штраф. На скільки ТЦК вчиняє правомірно

    На жаль, але Ваші файли не додались до питання.

    Для повної відповіді на Ваше питання потрібно знати, чи було ознайомлено Вас із розпорядженням від ТЦК під підпис. До речі, наявність повістки при розпорядженні - не обов'язкова.

    Загалом всі відповіді на Ваше питання містяться в наступні постанові:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 30 грудня 2022 р. № 1487 Київ

    Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    47. У разі отримання розпоряджень районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки (додаток 13, для призовників - додаток 17 до Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2002 р. № 352) щодо оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки керівники (голови) державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій зобов’язані:

    1) видати наказ (розпорядження) про оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, довести його до відома таких осіб під особистий підпис у частині, що стосується їх прибуття до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки у визначені ним строки, та надіслати копію наказу (розпорядження) у триденний строк до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки;

    2) вручити призовникам, військовозобов’язаним та резервістам повістки про явку за викликом до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки (за наявністю);

    3) письмово повідомити з наданням витягів з наказів (розпоряджень) відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки про осіб з числа призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які тимчасово непрацездатні, перебувають у відпустці або у відрядженні;

    4) забезпечити здійснення контролю за результатами оповіщення та прибуттям призовників, військовозобов’язаних та резервістів до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки.

    ЯКЩО ПІДПУНКТ ПЕРШИЙ ПУНКТУ 47 ВАШИМ РОБОТОДАВЦЕМ БУЛО ДОТРИМАНО, ВИ ПОВИННІ БУЛИ З'ЯВИТИСЯ ДО ТЦК. АБО МАЛИ ПРАВО НЕ З'ЯВИТИСЯ, АЛЕ ЗА ПОВАЖНОЇ ПРИЧИНИ. ДАЛІ, З ПРИВОДУ ЗАТРИМАННЯ.

    ЗАКОНОДАВЧО ПРАВО НА ТАКЕ ЗАТРИМАННЯ НАЦІОНАЛЬНА ПОЛІЦІЯ МАЄ!!!

    56. Національна поліція:

    за повідомленнями районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки (додаток 19) здійснює досудове розслідування стосовно осіб, які вчинили кримінальні правопорушення, передбачені статтями 335, 336, 337 Кримінального кодексу України;

    за зверненням районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ (додаток 20) здійснює адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

    за вимогою територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки подає у десятиденний строк відомості стосовно відсутності (наявності) судимості у призовників.

    ФАКТИЧНО, ВИ ВЧИНИЛИ АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНЕ СТАТТЕЮ 210-1 КУПАП, КОЛИ НЕ З'ЯВИЛИСЯ ДО ТЦК БЕЗ ПОВАЖНОЇ ПРИЧИНИ (ЗА УМОВИ НАЛЕЖНОГО ВАШОГО ОПОВІЩЕННЯ З БОКУ РОБОТОДАВЦЯ.) ЗА ТАКИХ УМОВ НАЦПОЛІЦІЯ ДІЙСНО МАЛА ПРАВА ЗДІЙСНИТИ ВАШЕ АДМІНІСТРАТИВНЕ ЗАТРИМАННЯ ТА ДОСТАВИТИ ДО ТЦК ТА СП.

    АЛЕ!!! АДМІНІСТРАТИВНЕ ЗАТРИМАННЯ ТАКОЖ МАЛО ВІДБУВАТИСЯ У ВИЗНАЧЕНОМУ ЗАКОНОДАВСТВОМ СПОСІБ.

    Стаття 261. Адміністративне затримання

    Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

    Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

    Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.

    ВИСНОВОК:

    Враховуючи зазначене вище, є цілком об'єктивні ознаки припускати, що дії ТЦК та СП, як і Нацполіції, були законними. Так, є питання до Вашого оповіщення, процедури затримання і так далі.

    Успіхів. Всього доброго Вам. З повагою.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України